Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejliberálnější byl podle hodnocení Laudát z TOP 09, naopak dopadla ČSSD

Nejliberálnějším poslancem končícího volebního období byl František Laudát z opoziční TOP 09, nejméně liberální byli naopak Zdeněk Syblík z ČSSD a jeho stranický kolega František Adámek, tvrdí Liberální institut. Vyhodnotil celkem 31 hlasování, která podle autorů hodnocení ukazují, jak poslanci hájí občany před vládou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u39b58o87š 28Z62a11o30r29a65l 3720452670489

Celý příspěvek Františka Laudáta:

Liberální institut rozčílil lůzu. Spíš náhodou jsem dnes otevřel server idnes a tam psali o hodnocení poslanců v tomto období. Liberální institut vybral klíčové zákony a podle hlasování poslanců a poslankyň sestavil žebříček liberálů. I mne samotného překvapilo, že jsem obsadil na české politické scéně 1. místo. Ještě víc ale byli překvapeni lůzři, kteří to svými příspěvky dali patřičně najevo. Když není po jejich, tak je prostě průzkum špatně. Osobně se za bezbřehého liberála určitě nepovažuji. souhlasím s pomocí migrantům, ale nechci je tady, pokud nepřijmou naše hodnoty a způsob života, určitě bych se tak neumístil, kdyby došlo na nápady paní Marksové Tominové apod. Jenže ohýbání elementárních hodnot se ve Sněmovně nekonalo s výjimkou bezprecedentních omezování podnikatelů, osobní svobody, vytváření šmírovacích databází apod. A tam mám naprosto jasno. Přes každodenní urážky, svými politickými postoji jsem dával šanci všem lidem rozhodovat o svém životě, podnikatelům svobodně podnikat, byl jsem proti zákonům, které umožňují cizím lidem překročit váš práh domova bez pozvání. Zatím stále ještě liberální společnosti nejvíce prosperují. Každá totalita totiž časem narazí na svůj strop, často po počátečních úspěších. O to horší je potom kocovina a náprava, pokud je vůbec možná. A pokud mě někteří napadají, říkají jen do světa, že nevěří sami sobě.

+1/−1
21.9.2017 8:56
Foto

V89l44a48s34t62i94m48i38l 19S24m63o58l73e95j71a 8339519707842

Já myslel, že 1 Laudát je jednotka hlouposti. Protože je moc objemná (asi jako 1 Farad) pouřívají se v praxi řádově menší. Asi jako 1 mokroLaudát, 1 pikoLaudát.

+1/−1
21.9.2017 8:51

M23i52l69o27š 56V33o36n72d37r64u89š63k17a 5425841297834

Takže nejliberálnější je poslanec strany, která o sobě tvrdí, že hájí konzervativní hodnoty?

0/0
20.9.2017 16:50
Foto

M46a21r78t66i85n 31P29á43n34e69k 2880147577946

Ano.

0/0
20.9.2017 16:51

M24i12l60o53š 95V30o26n90d11r36u32š20k73a 5295601567254

Takže pokrytec, který něco jiného říká, když láká voliče a pak otočí, když už je v parlamentu. Díky, že jste ho tak pěkně odhalili :-)

+3/0
20.9.2017 17:10

M88i75c86h85a39e90l 27M37e31n50s82i32k 8631466670782

Já bych to nebral tak tragicky, vašnosto.

Ono se to někdy chápe příliš úzkoprse: jsou-li "volnost - rovnost - bratrství" tradiční či konzervativní hodnoty, pak mi ani nevadí, že je TOPka hájí.

Určitě méně než "regulovat - přerozdělovat - bojovat s třídním nepřítelem", jak si to taky některé partaje představují:-/ (ale chápu, že ve Vašich očích jsou daleko konzistentnější a tedy hodny Vašeho hlasu)

+1/−3
21.9.2017 0:28

M68i74l60o55š 88V87o98n67d55r20u51š43k74a 5565981827764

Tak zrovna TOPka (resp. Kalousek) odhlasovali solární tunel, za jeich vlády neučinili žádné kroky aby tento průšvih napravili, podporují EU, což je neomarxismus s dotační tváří, tedy v názorech má TOPka blíže k Babišovi, hlavnímiu "čerpači" všech EU dotací než ke konzevativní politice. Tedy regulovat - přerozdělovat - bojovat s nepřáteli EU je tím hlavním heslem TOPky. Paralela s podobnou stranou, která tu vládla 40 let je čistě náhodná.

+1/0
21.9.2017 1:45

V53á10c37l69a18v 84P20o43l26á74š78e42k 9676470881647

Vy považujete tyto dva směry za neslučitelné nebo dokonce protichůdné? To by mne tedy nenapadlo. A ČSSD je dle Vás spíše liberální nebo konzervativní?

0/−1
20.9.2017 20:50

J40a15n 53U98l10r36i10c76h 9299406299494

Záleží na chápání těchto pojmů.

V tradičním pojetí konzervatismus usiluje o řád, hierarchii a stabilitu, zatímco liberalismus o svobodu, rovnost a společenský pokrok.

V současné politické praxi je konzervatismus pro volný trh, ochranu majetku a přísný postih nezákonného jednání, nízké daně, skromné sociální zabezpečení a restriktivní fiskální politiku, zároveň proti modernizaci v uspořádání společnosti a pro tradiční, přísnou morálku. Bývá tak ztotožňován s pravicí. Z hlediska terminologie je podstatné, že se do značné míry překrývá s takzvaným ekonomickým liberalismem, jehož zastáncem je Liberální institut.

Liberalismus se projevuje v úsilí o rovnost a pokrok jako socialismus a modernismus. Je nakloněn regulacím ekonomiky, štědré sociální politice, fiskální expanzi, dotacím všeho druhu, volné morálce a co nejširší svobodě v osobním životě. Bývá tak ztotožňován s levicí.

Takto jsou tyto pojmy chápány třeba ve Spojených státech, kde republikáni reprezentují konzervatismus a demokraté liberalismus.

+1/0
20.9.2017 21:17

J82a62n 73U51l10r54i19c46h 9399186599894

Nerozumím postupu při výpočtu hodnocení. S pomocí webu skoreposlancu.cz jsem zkoušel čísla přepočítat a vycházely mi jiné výsledky než Liberálnímu institutu. Není jasné, z jakého základu se procenta počítají. Nicméně ani u jednoho ze dvou možných logických postupů výpočtu (základem - 100% - je a) všech 31 hlasování nebo b) jen ta, kterých se daný poslanec zúčastnil; počítá se vždy procento shody poslance s postoji LI) výsledek nesouhlasí s výsledky ve zveřejněném přehledu.

Příklad: František Laudát: Zúčastnil se 22 sledovaných hlasování, z nich 18x hlasoval v souladu s postoji LI. Z toho mi ani u základu 31 (natožpak u 22) nevyjde shoda s LI 45%.

+1/0
20.9.2017 15:19
Foto

M49a22r72t23i30n 34P86á71n61e78k 2430517547826

Dobrý den. Laudátův mandát má trvání po celou dobu tohoto mandátu, tedy přes všechny hlasování. Tam, kde je lomítko, Laudát se zdržel, byl omluven, nebo byl nepřítomen. Skóre mu tak za každé toto hlasování uděluje 0. Za každé hlasování proti Liberálnímu institutu naopak jeden bod ztrácí.

Máte pravdu, že je potřeba tuto metodiku výpočtu na web doplnit. Jdu to napravit, omlouvám se.

0/−1
20.9.2017 16:55

J76a26n 10U60l50r77i64c70h 9599626109374

Děkuji za odpověď, pane Pánku.

Teď tomu rozumím. Ale v tom případě není výstižné používat k vyjádření míry souhlasu s postoji LI procenta. Např. poslanec Laudát by měl mít za 18 souladů z 22 hlasování skóre 81,81%, ne 45%. Doporučuji to změnit.

Zásadní technická poznámka: Zdržení se hlasování má v parlamentních počtech reálně stejný efekt jako když hlasujete proti návrhu. Je to něco jiného (matematicky i věcně, politicky) než na jednání Sněmovny vůbec nepřijít. Dá se to říci tak, že když chcete ve Sněmovně vyjádřit nesouhlas s návrhem, máte dvě možnosti: být proti nebo se zdržet. Rozdíl je jen v odstínu nesouhlasu. Když jste proti, je to nesouhlas rozhodný, když se zdržíte, umírněný. Matematicky je to stejné. Doporučuji proto započítávat zdržení se hlasování jako PROTI.

+1/0
20.9.2017 18:11
Foto

M42a23r37t52i35n 31P54á63n58e87k 2630867557946

Dobrý den, vedli jsme o tom debatu, jak započítat zdržení se. Máte pravdu, že z hlediska JŘ PSP je to fakticky totéž jako hlasovat proti. Nicméně jsme se rozhodli, že za toto "alibistické proti" nebudeme udělovat bod jako za hlasování proti. Mohli bychom udělit třeba půl bodu, budeme o tom ještě debatovat a uvidíme. Zatím jsme se rozhodli udělat to takhle, ale to neznamená, že to do budoucna nemůžeme změnit.

0/0
21.9.2017 13:40

J52a56n 86U14l29r31i95c26h 9779916469774

Jinak se mi váš projekt líbí. Mám postoje velmi blízké Liberálními institutu. A znát tvrdá data pro hlasování poslanců je pro mě užitečné. Výběr návrhů, podle nichž poslance hodnotíte, máte velmi dobrý, opravdu reprezentativní. Díky.

0/0
20.9.2017 18:18

M67i80c34h77a62l 19Z22e92l90e73n44k19a 3535214959901

Bylo by zajímavé sečíst všechny takovéto škodlivé instituty včetně nákladů.

+2/0
20.9.2017 14:15

S33y88l62v22a 15Š54p34o18r83k54o43v78á 5406262440449

toto je soukormá instituce, takže vám do jejich nákladů nic není

+2/−2
20.9.2017 15:03

R15o56s63t72i38s79l35a54v 73C62a13h78a 6223767607171

v cem Vam skodi? Proc Vas zajimaji naklady, kdyz neberou statni dotace?

0/−1
20.9.2017 15:36

V35l15a91d88i39s33l72a22v 56Ž26i93d17e74k 3438610740

Tak jsme se dozvěděli, že Laudát je největší Klausovec (asi jak hodnotící Liberální institut).

+2/0
20.9.2017 13:45

R38o98s13t95i57s32l61a52v 62C18a48h51a 6513557947161

Klaus ma vlastni institut. Klaus deklaruje, ze je konzervativec.

0/0
20.9.2017 13:55

P93a35v53e35l 33J55o15s81e82f 50M26ö21r85t27l 9789401112377

Što takóje "think-tank". Proč ti pánové nemluví česky na pracující lid? A pana Laudáta poslouchat je rozkoš sama o sobě, ať mluví co mluví. Takový všeználek,. [>-]

0/0
20.9.2017 13:30

V49á23c72l63a59v 12P52o48l35á31š84e31k 9706100301877

To je mizerný článek. Jedná se o subjektivní hodnocení jakéhosi soukromého spolku, pro nějž je např. špatné zakazovat kouření v autě, v němž je i malé dítě. Ale článek se tváří, jako kdyby šlo o nějaké objektivní hodnocení, jak který poslanec hájí občany před zlou vládou. V tomto případě tedy hájil toho kuřáka před zákazem. Jenže vláda též hájí občany před jinými občany, v tomto případě to malé dítě před tím bezohledným kuřákem. Spočívá-li liberalismus v tom, že hájí kuřáka před vládou, ale nehájí dítě před kuřákem, pak já tedy liberálem určitě nejsem a nebudu.

+8/0
20.9.2017 12:53

M22i48r89o35s50l82a93v 31D22v16o16ř50á66k 9455390177495

Slušný kuřák si v autě s dítětem nezapálí,neslušný nebude zákaz respektovat dokud ho někdo nenabonzuje či nechytí.

Nelíbí se mi ta spousta zákazů řešící samozřejmé věci. To nejsou vážnější věci k řešení ?

+1/−1
20.9.2017 13:16

R23o15s81t42i39s75l50a82v 84C29a82h96a 6613787257891

Zakonny zakaz koureni v aute s ditetem. Je to deklarace, nebo skutecne vymahatelny zakon? Zakon, jehoz vymahatelnost neexistuje je k nicemu. Slusny rodic to detem nedela. Neslusny jim kouri pod noc i doma, takze rozdil doma/auto je nepatrny

+1/−1
20.9.2017 13:22

V96á15c39l50a74v 85P65o28l51á50š52e94k 9126800891917

Ten zákon je vymahatelný. Dítě má totiž dva rodiče. Pokud je otec bezohledný kuřák a matka s jeho kouřením v přitomnosti dítěte nesouhlasí, doposud se neměla o co opřít, byl to jen její názor proti jeho názoru. Nyní bude moci argumentovat, že otec svým kouřením porušuje zákon, a případně ho bude moci i udat. Stejně by byl vymahatelný i zákaz kouření doma v přítomnosti dítěte. Argumentovat, že slušný kuřák to nedělá, je nesmysl. Jako kdybychom odmítli zakázat vraždy,neboť slušný člověk přece stejně nevraždí.

0/0
20.9.2017 14:04

R76o80s56t94i48s54l82a72v 48C51a65h63a 6203337607371

No to je sice moc hezke, ale pokud s nim matka zije, muze ovlivnit, zda autem budou jezdit. Pokud s nim nezije, je tezke prokazat poruseni zakona. A jak jsem rikal jinde - logiku by mel zakaz jakehokoliv uzavreneho prostoru, nikoliv jen auta.

0/0
20.9.2017 14:14

P89e59t68r 39S98v66o73b36o49d62a 9897878320552

Nevím proč by se měl liberální institut brát ohledy na vaše názory.

0/0
20.9.2017 13:48

V80á13c39l90a30v 80P31o30l51á52š31e66k 9116330301127

Však já na Liberální institut kašlu. To, že se s mými názory shoduje zákon, je pro mne daleko důležitější.

0/0
20.9.2017 14:06

P18e27t89r 25S14v51o22b59o91d19a 9167308550842

Vaše reakce tomu neodpovídá. Je to dost nepřiměřená reakce, řekl bych. Když zjistíte, že má někdo odlišný názor, tak mu vynadáte?

Já myslím, že společenský dialog je velmi důležitý. Kdyby existoval nějaký žebříček sociálních demokratů, tak bych to jedině uvítal. Ale zdá se mi, že socialisté na to postrádají souvislou myšlenku. O anonistech radši ani nemluvit.

+1/0
20.9.2017 14:21

A63l93f49r92é70d 62H33e29r13z79o15g 3698183269180

Za kouření v autě ve kterém jede malé dítě je kladný bod ? To jsou ale liberáli :-/Prosím ty cca 3 lidi v ČR, kteří si ještě zachovali zdravý rozum, aby se tady přihlásili (o sobě nemluvím, sebe neumím posuzovat).

+3/0
20.9.2017 12:49

R42o64s50t16i46s54l72a97v 17C50a38h90a 6783977207741

Vite proc je kladny bod? Protoze ten zakaz neni kontrolovatelny ani vymahatelny. Je to pouha deklarace.

0/−1
20.9.2017 13:23
Foto

R11a74d65e87k 37P26o18l61i66c77k88ý 6231203191444

Stejně jako kterýkoliv jiný zákon i tento je schopen pouze tresta případy ve kterých se porušení prokázalo.

S Vašim přístupem by nebyl důvod ani zakazovat třeba domácí násilí nebo vraždy. Ani jedno zákon nezastaví.

+1/0
20.9.2017 13:45

R43o94s51t59i53s64l23a18v 40C90a94h41a 6513417707541

Jenze pak ma logiku zakazat kourit v jakemkoliv uzavrenem prostoru, kde je dite. Auto nedava logiku, ti kteri kouri diteti v aute, to delaji i doma.

0/0
20.9.2017 13:51
Foto

R30a92d15e13k 94P51o37l79i25c56k88ý 6481683641584

Jsem pro zákaz kouření všude v uzavřených prostorech kde jsou děti.

Nicméně logiku to má, protože v autě mohou děti vézt nejen rodiče, ale např. vedoucí kroužku, rodiče jiných dětí se kterým někam jedou...

Doma to regulují opravdu jen rodiče v autě nebo dokonce autobuse ne.

0/0
20.9.2017 15:19

R87o96s15t94i94s37l48a66v 19C86a66h34a 6963417847651

Proto znovu opakuji - jakykoliv uzavreny prostor, proc jen auto? V podstate ten zakaz rika, ze vedouci krouzku, ci cizi rodic nesmi v aute, ale muze treba na vylete v chatce.

0/0
20.9.2017 15:23
Foto

R29a95d33e67k 30P15o16l49i90c66k70ý 6431963741744

Znovu-jsem pro úplný zákaz v uzavřených prosorech s dětmi.

Proč auto-zřejmě proto, že se na tom našla nějaká shoda a hlavně je to realně kontrolovatelné (do auta vidíte-do domu vstoupit policie nesmi bez povolení soudu)

0/0
20.9.2017 15:25

R48o74s41t17i43s45l45a74v 26C80a35h94a 6253377277401

no ale prave proto, ze je to pouze deklarace, tak to mohlo byt obecne. Protoze i v aute je to nekontrolovatelne. Kdyz nekdo vidi, ze ho bude stavet hlidka, tak vajgl zahodi a hlidka tezko bude neco dokazovat.

0/0
20.9.2017 15:35
Foto

R47a40d89e68k 52P45o95l37i81c90k65ý 6141383651154

Například kaemry na semaforech, kouř hned tak nezmizí.....

Podstatou ale není to jak dokázat porušení zákona, ale stanovit co společnost (zákon) dovoluje a co už nikoliv

0/0
20.9.2017 15:56

M69a43r22t27i58n 64K33o50d29a83t 2307166852937

Tak tohle je na velmi širokou debatu. Co jste napsal je zjednodušené. Asi se shodneme, že je rozdíl mezi vraždou a kouřením v autě. Co když někdo kouří a má otevřené okno? Jiný pootevřené? A někdo jiný zavřené? Jak prokážete, kdo komu a jak ničí zdraví a zda vůbec? Na druhou stranu vražda je vražda a její vysledek je průkazný, Tedy smrt ; )

0/0
20.9.2017 14:03
Foto

R19a89d21e73k 36P32o12l16i16c31k13ý 6771133341524

To je debata o tom jestli to zakázat. Moje reakce byla na argument, že to nelze kontrolovat a vymáhat.

0/0
20.9.2017 15:17

M79a41r46t60i75n 65K60o13d20a67t 2757246892697

Reaguji jen a pouze na váš příměr s vraždou.

+1/0
20.9.2017 15:59

P84e32t38r 19H43a71j11n54ý 6393128429127

Paní Svobodová a nemohlo by se to upravit na Laudát-Pánek?Já bych také hlasoval pro.Ono,když je někdo liberální i proto,že klidně zabíjí děti "svým hulením",tak to už není nic dodávat k takovému hodnocení!!!!8-o

+1/0
20.9.2017 12:41

L62u37d89v23í79k 60O97n97d49ř51í82č55e20k 8380585850108

"Je pozoruhodné, že ačkoli se TOP 09 a ODS hlásí k pravici, nedokázali jejich poslanci nasbírat ani polovinu bodů"

Nevím, nakolik je tato věta vytržena z kontextu, ale podsouvá že pravičák = liberál, což je zavádějící. Většina pravičáků, co znám, je velmi liberální co se týká osobní svobody a obchodu, ale konzervativní z hlediska společenských a morálních hodnot. Z tohoto pohledu umístění na žebříčku nemá žádnou vypovídající hodnotu.

Výsledky jsou dále zkreslené tím, že v mnoha příkladech se hlasuje dle shody v poslaneckých klubech, spíše než na základě vlastního vědomí a svědomí, a dále tím (jak je i v článku naznačeno), že opozice mnohdy jen z principu hlasuje proti vládním návrhům, a naopak.

Sečteno podtrženo, informační hodnota nula. Článek vypadá spíše jako PRman.. Tímto komentářem nehodnotím výzkum neziskovky, ale tento článek na iDnes, který z něj čerpá.

+16/−1
20.9.2017 12:37

E16v60a 18K22o45l31á98ř73o67v69á 1624500352122

Jde o to, jestli ty konzervativni spolecenske a moralni hodnoty ma vynucovat stat nebo ne.

0/0
20.9.2017 13:21

M44a27r73t12i33n 22K96o86d24a25t 2917306432487

Samozřejmě, že ne. Ale stát nemá ani "chránit" smyšlená práva jakékoliv skupiny obyvatel jen z toho důvodu, že hlasitě křičí na náměstí, či v médiích. Stát má zajistit bezpečnost, školství, zdravotnictví. Vše ostatní je nesmysl, drahý nesmysl.

0/0
20.9.2017 14:21

M82i98r14o23s24l53a33v 50Č34a88p27e16k 2893485218905

No divný institut, když za liberální a za bod považují hlasování pro možnost zakouřit si v autě, kde je malé dítě. To mluví za vše! ;-(:-/Rv

+12/0
20.9.2017 12:31

R45o56s24t49i47s37l45a35v 34C72a13h28a 6453927297251

definice liberalismu podle wiki:

Základní hodnotou liberalismu je svoboda. Klasický liberalismus dobře charakterizuje citát: „Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu“.

Jinymi slovy - liberal nepotrebuje zakaz a respektuje svobodu druheho.

+4/0
20.9.2017 13:25

J86a60n 90C68e64p48e35k 1804776920

"Dominik Stroukal, ředitel Liberálního institutu, což je nestátní nezisková organizace, think-tank, jejímž cílem je rozvíjet ideje klasického liberalismu" - to bude velice potřebná a lidem prospěšná neziskovka.

+12/0
20.9.2017 12:27

M92a83r84t27i32n 57K74o32d78a45t 2157936102547

Pokud není financována žádnou firmou, která čerpá finance ze státního rozpočtu či rozpočtu EU tak bych to nechal na jejích chlebodárcích. Třeba mě to zajímá a rád pak diskutuju o tom, jak rozdílně lze vnímat významy různých slov ;)

+2/0
20.9.2017 12:33

L63u78d88v51í50k 14O14n40d69ř11í28č39e57k 8520355960308

Přesně tak. Nechť si každý agituje jak chce, ale za svoje. Toť můj liberálně-konzervativní názor.

+6/0
20.9.2017 12:39

R42o70s54t44i60s49l17a50v 54C53a23h23a 6833197927591

Kdybyste trochu pohledal, tak zjistite, ze o sobe pisi, ze nebrou zadne statni dotace. Takze nechte na nich, co a za ci penize delaji. Neziskovka je to proto, ze ten spolek neni zalozen za ucelem zisku.

+1/0
20.9.2017 13:29





Najdete na iDNES.cz