Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Houbař našel v chráněné oblasti Blanský les kostru mladé ženy

Kostru mladé ženy našel v sobotu dopoledne houbař v CHKO Blanský les nedaleko obce Chmelná na Českobudějovicku. Ostatky v lese podle soudního lékaře zřejmě ležely déle než rok. Policisté nyní zjišťují ženinu totožnost, v nalezené peněžence chyběly doklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M70i81l91o22š 89K95o90s38t66k40a 4687359747292

Taky jsem jednou našel v lese kostru.......kola.

0/0
19.9.2017 9:23

K93a46r18e80l 10S53e84v22e38r35a 7530362296329

V zamestnaní jsem mel dost kolegu slovaku, shodli jsme , ze vetsi problem ma česká mladez nez slovenská. A vyrazů čehúň nebo čobol letalo vzduchem... A nikdo se neurazil :-)

0/0
17.9.2017 8:41

J21a92n 44H56o86l50í41k 6726761745146

Neznají ani identitu, tkáně chybí, ale ví, že spáchala sebevraždu :-D

Když jde člověk do lesa spáchat sebevraždu, tak si doklady naopak bere, má s sebou pro něj citivě důležité věci... Většinou nechává i dopis na rozloučenou a svoji identifikaci nijak neznemožňuje.

Naopak oběti vražd u sebe nemají doklady, osobní věci a dají se co nejhůře identifikovat.

Navíc nemusela umřít v lese, klidně ji někdo mohl udusit, utopit, bodnout mimo zásah kostí nebo střelit do břicha, kde jsou jen měkké tkáně a pokud se netrefí do páteře, tak konstra zůstane taky bez známek poškození. Pak mohl jen tu mrtvolu do lesa odvést.

Osobně bych tedy spíš hledal vraha, který není úplný blb ( vzal doklady ) a zároveň měl málo času a proto ji jen pohodil v lese a nekopal hrob nebo jinak nelikvidoval tělo - možná bývalý přítel nebo příbuzný.

+1/0
17.9.2017 8:36

H61a50n73a 75Š54m72a77l55i68n87s20k66á 1840337599107

Chmelná není okres České Budějovice,ale Český Krumlov /pro redaktora/ spadá pod městys Křemže

+5/0
17.9.2017 5:13

M50i86r55o13s18l94a46v 52B54e11d42n80á48ř 6107709354251

Pro redaktora z Prahy je tu všechno exotika někde v Asii.

+2/0
17.9.2017 6:24

J45i53ř66í 44J80o65z58a 3778323660811

To je na idnes uz takova klasika... ctenari vetsinou opravuji v diskuzi redakci...

+1/0
17.9.2017 7:32

M46i27r88o82s19l94a72v 83K65a18š29p38a89r 3722347671271

"U kosterních ostatků leželo i oblečení, boty a peněženka bez dokladů." Že by sexuální násilí, sebevrah by se nejspíš nesvlíkal.

+3/−2
17.9.2017 0:49

K73a46t72e51ř66i22n82a 90H77u61t50o25v30á 9871725510797

Nebo se postarala zveř

0/0
17.9.2017 7:53

E18v72a 45J83a12n25o42u88š87k97o56v70á 7564498172815

Ježíšmarja..já čekala nějakou "exotickou houbu" a ona kostra :/

0/0
17.9.2017 0:03
Foto

J91a69n 12S38í90k73o91r31a 8651448571101

Podle pánevního kostí např.

0/0
16.9.2017 23:12

K42a97r95e46l 47N21e21d83o51p96i84l 7738316709584

Na oblečení se prý našla placka s nápisem "Chcete zhubnout? Zeptejte se mě jak."

+6/−12
16.9.2017 21:38

V48á46c16l75a45v 17H36r41a89d26i80l 3324688652631

nařídila pitvu ? Kostry ?

0/−4
16.9.2017 20:58

V90á42c23l14a96v 24H15r34a14d21i90l 3174488922721

aha, už je to dole, tak nic .....

0/0
16.9.2017 20:59

T65o90m79á61š 18H78o68r58á83k 8780705496579

Pitva neznamená, že se musí řezat do masa.

+8/0
16.9.2017 20:59

J98i40ř45í 75S75o25u64č94e57k 5496477889829

„Pitva je druh medicínského nebo veterinárního úkonu, při kterém odborný specialista rozděluje mrtvé tělo na části. Cílem pitvy je určit příčinu smrti daného člověka...“

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitva

+5/0
16.9.2017 21:26

P82a25v42e31l 13M38e27d83e90k 1750212771575

.. pak že nerostou!

+7/−10
16.9.2017 20:29

J24a96r69o57m22í27r 61O95b54š45i61l 3166381761531

no, třeba zpod kostry čouhaly hříbky!

+2/0
16.9.2017 20:36

M25a65r60t43i85n 42K63ř13í63ž 9363382330597

Najít v lese mrtvolu musí být nepříjemné, ale o dost lepší, než tam najít vraha, žejo.

+37/0
16.9.2017 20:28

M73a26r24t13i53n 71K85ř46í20ž 9653732360217

To patřilo níž.

0/0
16.9.2017 20:28

T34o67m27á72š 73H89o21r64á86k 8450395586709

Tak tedy když už najít mrtvolu, tak mrtvolu vraha.

+5/0
16.9.2017 20:55

P28a47v53l53a 90K61v82a75p63i90l41o97v79á 7109538924507

Popravdě mě děsí i boty. Jakékoli jiné oblečení (tedy asi snad krom spodního prádla, ale to jsem nikdy v přírodě neviděla) mě nechává dost klidnou. Ale boty? Vždy mě napadne, že přece nikdo odnikud neodchází bos. Takže... NEODCHÁZÍ. Brr.

0/0
17.9.2017 8:14

Š49t45ě40p42á69n 77R66y52b69á63ř 9955475492578

Já spodní prádlo v přírodě našel už několikrát, ale většinou neslo stopy po použití coby náhrady toaletního papíru, což mě nenechalo klidným, neb jsem se obával setkání své podrážky s objektem znečištění onoho nalezeného spodního prádla ;-)

+1/0
17.9.2017 9:21

H95u40b78e80r73t 81Ž32í29t44k77o 4509168303735

Pokud se ukáže, že se 3x bodla do srdce, pak je to samozřejmě sebevražda.

+18/−1
16.9.2017 20:25

L28u82c38i37e 88B33l54a96n59i89c28k92á 2605133519261

...byla tam kostra - tak dost dobře nevím, jak zjistí počet bodnutí do srdce; asi bys měl poradit kriminalistům !!

0/0
16.9.2017 20:38

H52u42b92e22r74t 54Ž19í46t56k54o 4119908483985

Už jsem odpovídal p. Krpatovi, ale dobrá.

Aby mohla bodná zbraň projít srdcem, musí předtím projít mezi žebry a na nich zanechá ostří stopy. ;-)

+10/0
16.9.2017 20:47

P63e88t13r 83M30a49l28i28š95k42a 6371325211953

Pokud se trefí 3x do stejného místa tak nepoznají nic, ale stejně na žebrech zůstanou stopy i kdyby směřovaly do trojúhelníku.

0/0
16.9.2017 20:50

H52u45b91e98r74t 47Ž27í60t86k36o 4239248403225

Ostří by muselo projít měkkými tkáněmi a ani o žebro nezavadit. Na to ovšem "sebevrah", který se chce 3x bodnout do srdce, jaksi nemá čas a.) přemýšlet b.) opatrně to provádět.

Zdá se, že nikdo nepochopil mou ironii na závěry policie ohledně smrti Anety R.

+5/0
16.9.2017 20:54

R84o55m39a41n 31M15a79r81t45í15n12e59k 3763520780148

sice vám bylo odpovězeno, ale jen dodám že když něco nevíte je někdy lepší mlčet, můžete pak vypadat poněkud hloupě

0/0
16.9.2017 20:52

M19a89r34t69i27n 38B57í67c63a 1269863677459

Rok po úmrtí to ještě rozhodně nebude "čistá" kostra a půjde tam leccos poznat.

0/0
17.9.2017 7:36

P66e91t30r 74Š80e11b45e55s10t19a 7966640407

Že by Míša Muzikářová....!?!?

+4/−8
16.9.2017 20:20

E60l46i68š42k25a 22K79u15č90e17r22o79v44á 7419762353323

o té by nepsali jako o ženě

+1/0
16.9.2017 20:33

L41u79c20i63e 17B56l44a95n60i64c21k67á 2515973149931

...navíc, to je příliš brzy, ne ?

+3/0
16.9.2017 20:42

P45e37t22r 22Š62e16b89e12s15t16a 7546610427

Vy snad věříte všemu doslovně co zde píší....!?!?

+1/0
16.9.2017 21:39

T87e65r49e18z11a 84M83a94j29e69r43n19í82č41k69o50v83á 7607762839

No, faktem je, že při prvotním ohledání těla se naseká spousta předběžných závěrů, které se pak mnohdy musí notně upravovat. Takže mladá žena by klidně mohla být i -náctiletá slečna, ostatky ležící na místě déle než rok mohou být klidně 3/4 roku nebo dva roky staré (záleží na počasí, typu půdy, zda na místo svítí slunce, nebo nikoliv, zda tam dotyčná zemřela, nebo bylo s tělem manipulováno po smrti, apod.).

Takže já bych závěry z prvnotního ohledání prakticky vůbec nebrala v potaz. Jediné, v čem by se opravdu neměli seknout, je to, zda šlo o mužské či ženské pohlaví (podle tvaru pánve - ženská je kratší a širší, žena má kulatý otvor v pánevní kosti, menší průměr kostí, méně mohutnou lebku, tenčí křížovou kost a tak). Ale na ty ostatní věci bych nesázela.

Nicméně tedy myslím, že to Míša nebude - Blanský les je ještě kus pod Českými Budějovicemi, Otakar Spáčil se pohyboval mezi Plzní a Mostem (a to i v inkriminovaný den).

+8/0
16.9.2017 22:33

P64e66t80r 42Š75e26b28e78s44t32a 7426530747

Skoro se mi chtělo říc, že mi mluvíte z duše...

Ale... kde berete jistotu s Otakarem Spáčilem ?!?!

Ano novinářům a policii by se do příbehu hodil.

0/0
17.9.2017 5:36

K18a61r45e52l 51K61r78p48a56t71a 5534145154273

Pokud se našla jen kostra, tak je asi zřejmé, že případné stopy po cizím zavinění budou dávno pryč.

Takový případ řešit a vyřešit, obdivuji ty, kteří to umí.

+8/0
16.9.2017 20:17

H19u85b84e28r32t 81Ž55í94t97k34o 4509178103215

Pokud byla pobodaná, pak budou stopy po zbrani i na kostech, na žebrech atd.

Pokud byla zastřelená, pak totéž, ovšem navíc lebka.

Uškrcená bude mít stopy na krčních obratlích.

A věřím, že i otravu lze vysledovat např. po rozboru kostní dřeně.

+7/−1
16.9.2017 20:23

T53e14r75e38z50a 65M53a32j14e25r54n50í39č10k55o14v44á 7887332639

Částečně s Vámi souhlasím, jen to hrozně zjednodušujete. Na lidském těle je celá řada míst, kam se dá bodnout, seknout, říznout, aniž by bodná, řezná či sečná zbraň přišla do kontaktu se skeletem, a to i tehdy, způsobí-li smrt. Obdobně vůbec neplatí, že by škrcení či rdoušení muselo zanechat stopy na krčních obratlích. Naopak - obvykle je nezanechává, pokud se ovšem pachateli "nepodaří" při tom oběti zlomit vaz. Doporučuji přečíst pár knih, pokud Vás to zajímá, např. Kriminalistika od Konráda či ta od Strause a Porady, Soudní lékařství od Hirta či alespoň to kratší od Kvapilové, Teorie, metody a metodologie kriminalistiky od Strause a Porady.

Jinak s Anetou Rodovou velký souhlas, to je naprosto neuvěřitelná kauza.

+3/0
16.9.2017 21:28

H48u39b87e59r88t 49Ž69í89t52k58o 4679338383965

A já souhlasím s vámi. Existují taková smrtelná zranění, která se pouze na kostře identifikují obtížně, o to obtížněji s odstupem více než roku.

Kostra však byla nalezena v lese. Nemyslím si tedy, že šlo o plánovaný zločin (sebevraždu teď nechejme stranou). Pokud někdo bude plánovat vraždu tak, že si promyslí, kam "správně" bodnout či střelit, pak to - nejspíš - neprovede někde v lese. Jesli to byl trestný čin, pak to bude nejspíš nějaké pronásledování houbařky, mladé ženy na procházce atd.

Netvrdím, že se nemýlím. Kdyby bylo vše tak snadné, pak by nenatočili ani Dextera. ;-)

Za ty tipy na knihy vám děkuji.

0/0
16.9.2017 21:56

T91e60r72e29z63a 97M27a97j42e79r52n92í41č89k51o75v29á 7347612599

Jenže z toho, že se tělo našlo v lese, ještě nemůžet usuzovat, že dotyčná v lese skutečně zemřela. Tím pádem ani nemůžete usuzovat na (ne)úmyslnost. Přemístění těla oběti po vraždě či neúmyslném zabití je poměrně časté a les je velice častou a vhodnou volbou pro úkryt těla. Já bych tedy rozhodně nedělala závěry ohledně toho, co je pravděpodobnější. Samozřejmě by na to šlo usuzovat podle toho, zda bylo tělo na povrchu nebo zahrabané, zda bylo blízko cesty, nebo někde bokem ve křoví, zda bylo položeno volně, nebo třeba zatíženo kmenem či kamenem, v jak přístupném či nepřístupném bylo terénu, atd. To ale nevíme.

Mám spíš pochybnosti o tom, zda máme dostatečně schopné soudní lékaře a kriminalisty na to, aby v takovémhle případě eventuálně odhalili cizí zavinění. Pamatuju si, že nám jeden soudní lékař na přednášce říkal svůj odhad, že si myslí, že cca 10 % z úmrtí, která se uzavřou jako sebevraždy či náhlá (neočekávaná) přirozená úmrtí, jsou ve skutečnosti vraždy či zabití, jen se na to prostě nepřijde. Někdy se na to nepřijde proto, že to zpacká policie, jindy to zpacká lékař při prvotní prohlídce těla, jindy to skutečně objektivně určit nelze. Ale těch mylných závěrů se udělá poměrně dost.

+3/0
16.9.2017 22:20

H80u52b57e70r92t 60Ž42í88t83k73o 4379948613895

Nu, tady mi nezbývá než s vámi plně souhlasit. Samozřejmě i u těla ukrytého v lese poté, co byl čin spáchán téměř kdekoli, lze nalézt i na kostře stopy směřující k úvaze, že šlo o vraždu, ale je to samozřejmě zase obtížnější.

Najít po roce v lese kostru je oříšek. Vyšetřit, co se stalo, ovšem nemusí být neřešitelné. Nesmí to být ovšem vedené jako u A.R., kdy se i to srdce "ztratilo" (!). To je pak těžké, když je na začátku čerstvé místo činu, oběť - ne jen kostra - a policie případ přesto uzavře jako sebevraždu.

+1/0
16.9.2017 22:34

T40e64r61e85z31a 98M34a51j47e37r85n68í84č71k72o53v25á 7867802459

Ještě jsem zapomněla zareagovat na to zastřelení - z čeho usuzujete, že se střílí pouze do lebky? :) Podobně jako u bodných, sečných a řezných (případně kombinovaných, například bodnořezných) ran i u střelné rány platí, že může velmi pohodlně minout skelet a přitom způsobit smrtelné zranění.

+1/0
16.9.2017 21:39

M64a12r18t96i98n 38H45o67l26y 5895314800986

A byly jedle?

0/0
16.9.2017 19:54

L80e57n62k90a 54N96o66v96á 9905218925181

Moje noční můra, když občas brázdím opuštěná a odlehlá místa v lese.:-/

+24/0
16.9.2017 19:52

J17o38z42e63f 42Z36á98h18u91m14e68n91s18k70ý 1441288884850

ja sa desím, že stúpim na utopenca v mori aj v jazere

+4/0
16.9.2017 19:56

L44e28n88k69a 56N35o15v36á 9345648985451

Děkuji za tip, to mne ještě nenapadlo ;-D

+20/0
16.9.2017 20:02

O83n54d54ř15e53j 40Š78i69n35d78l38e72r 2917518246985

Příjemné to asi nebude ale nedělejte z toho zase tyjátr. Radši najdu mrtvolu než agresivního divočáka nebo medvěda...

+12/0
16.9.2017 20:09

M58a28r96t57i15n 85S52ý10k10o45r93a 1237738557907

Jestli se spíš nebojí toho, aby z ní nebyla další kostra.

0/0
16.9.2017 20:20

M80a29r32t57i43n 86K80ř45í78ž 9283532120897

Najít v lese mrtvolu musí být nepříjemné, ale o dost lepší, než tam najít jejiho vraha, žejo.

+2/0
16.9.2017 20:29

O73n82d25ř25e55j 44Š11i55n35d36l52e41r 2397558556355

To u kostry ale asi moc nehrozí že ano? Navíc pořád nevylučují sebevraždu. Myslím si, že když najdete v lese mrtvolu tak sebevražda, infakrt, alergická reakce na bodnutí hmyzem atd. jsou daleko pravděpodobnější příčina než vražda.

+3/0
16.9.2017 20:31





Najdete na iDNES.cz