Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejhorší volební období od 1989, stěžuje si TOP. Nejpřínosnější, říká ČSSD

Od pádu komunismu nebyla nikdy Sněmovna tak strašná, jako je teď, postěžovala si TOP 09 v den, kdy se poslanci v tomto volebním období scházejí naposledy. I ODS vadí, že opoziční návrhy nebyly často vůbec projednávány. Naopak ANO si pochvaluje, že Sněmovna jednala víc dnů než v minulosti a ČSSD ji hodnotí jako nejpřínosnější od samostatnosti Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69á27c20l86a68v 11K96a46l18i12n72a 1806912989684

Nejhorší volební období byla vždy ta, když vládla pravice. Někdy ani nedovládli, jelikož se jednotlivé strany koalice chovali tak sobecky, že se ani nedomluvili mezi sebou. O skandálech ani nemluvě. A vždy za jejich vlády šla ekonomika do "kopru."

Jediné co dovedli, tak chudým brát (invalidé, důchodci, atd.) a nakonec stejně zasekli největší sekyru - Kalousek. Tak ať drží pysk.

+1/0
13.9.2017 13:27
Foto

F26r10a97n31t56i91š46e15k 70Č40e50r69n97ý 2147391238340

Nejhorší nás teprve čeká, pokud tupé stádo zvolí bureše, to bude pak peklo.

0/−2
13.9.2017 9:21

J46a13r38o42s81l25a22v 78R24e12i56t63m80e28i87e83r 5681600155205

A bude hůř,Havel vám umřel,knížepán zestárl k nepotřebě a do čela jste si postavili osvědčeného likvidátora.

+2/0
13.9.2017 8:25

S89t34a26n29i57s22l82a38v 87T71o10r15o73s 7399986759853

Jestli je výsledkem jednání sněmovny jen další buzerace a nepřehlednost práva, tak by snad bylo lepší, kdyby poslanci seděli doma a nic nedělali. Tato sněmovna vyplodila asi nejvíce zákonů proti lidem. ;-€

0/0
13.9.2017 6:49

S88t12a96n50i67s75l73a57v 31H11r79o44u58z17e78k 6230924761

Současná vláda nedělala prakticky žádné reformy. Naopak jich hromadu zrušila.

Tak línou vládu jsme tu od roku 1989 neměli.

Stát se veze na vlně ekonomického růstu a nechce vůbec nic měnit k lepšímu. Hned při další krizi tvrdě zadřeme, pokud se nezačne pracovat na budoucnosti.

+3/0
13.9.2017 0:54

J34a30n 10N54o19v25o16t15n83ý 7136793763903

co jste dělali kluci v minulém období ve sněmovně?,asi si nepamatujete,byli jste ve vládě a chovali se jak hovada,o nějakých opozičních návrzích by mohl vykládat Kraďousek,jak se jim vysmíval..........

+2/−2
12.9.2017 21:17

P26a89v42e11l 84K41r61a68l 4338459849972

Neboj Kalousku, ve sněmovně bude líp, až se tam TOPka nedostane ;-D

+3/−1
12.9.2017 15:38

J24a93n 94R74i84c72h84t88a59r 8780834273

Ciste hypoteticky - predstavme si, ze to dopadne tak, ze se slozi koalice "Vsichni proti Babisovi" a v opozici zustane ANO. Bude TOP09, jako clen teto hypoteticke vlady, prosazovat dedikovany den pro opozicni navrhy?

;-)

+2/0
12.9.2017 15:22

D92a69l89i83b57o67r 87R98o93z12s96y48p54a77l 7180773296269

Jak to že sněmovna jedná naposled? Vždyť do voleb je ještě poměrně daleko. Celé léto měli prázdniny a teď už to ani ne v půlce září zase balí. Zadarmo drazí.

+2/0
12.9.2017 15:09

T85o59m24á49š 31V41o98t24r29o96u16b97e95k 1710210104834

Jak to může TOPka vědět? Tak dlouho v Sněmovně není, a doufám, že po příštích volbách bude už jen v učebnicích historie...

+7/−5
12.9.2017 14:52

R93o79s34t50i81s11l65a58v 46C85a26h55a 6683867347731

Vy treba nevite, kdy skoncila 2. svetova valka? Taky jste tehdy jeste treba nebyl.....

Tusite, kolik poslancu je v PSP od roku 1993 doted? Moc jich neni.

+6/−4
12.9.2017 14:58

M20i57l52o28š 78M49a91c77h58e70k 5257877932280

Nevím jak fungovala sněmovna ale nejhorší vláda za posledních 20 let určitě. V době hospodářského růstu nic neušetřili ve státním rozpočtu a co hůř, zvýšili výdaje státu do budoucna, mnoho nových úředníků, hloupé zvyšování mzdy ve státní správě a podobné kroky. Jasně, je to nutný důsledek hloupého udržování kurzu koruny vůči EURu, který sice pomohl Škodovce ( i dalším zahraničním firmám) při vývozu ale dopomohl také k vývozu vzdělaný a šikovných lidí. Nejvíce je to vidět na lékařích a zdravotním personálu.Také zbytečně zdražiyl vstupy do ČR, kdy je to markantně vidět na ceně másla a mléčných výrobků ale i dalších potravin. Učitelé hrozí stávkou za vyšší mzdy a školy místo toho musí investova do zvládnutí inkluze. Populistické zvyšování minimální mzdy těm, kterým by to mělo nejvíce pomoci to nejvíce uškodí. Všude Jsou "Otíci", lidé bez vzdělání schopní vyknávat jen jednoduché činnosti. Dříve, hlavně na vesnicích, tito lidé "kydali hnůj" u krav a prasat. Kravíny i vepříny jsou nyní v mnoha vesnicích minulostí, dnes se pěstuje přeci řepka, a tudíž tito lidé těžko hledají uplatnění. Mnohde jsou zaměstnáni jako pomocné síly jen z nostalgie a nebo známostí. No a díky populismu vlády přijdou zanedlouho i o tu posladní práci. Šikovní a vzdělaní lidé již dávno nepracuji za minimální mzdu, A co třeba ta docházka do školky, Té bezproblémové části obyvatelstva přibudou pouze strosti ale děti do školky půjdou, no a ta problémová část, na kterou to bylo směrováno, ta to řesšit nebude a ani se ty děti mnohdy nedohledají jelikož rodiče mívají často trvalý pobyt na úřadech a bydlí po ubytovnách nebo kdesi. A takto by se dalo rozebírat jedno opatření za druhým, Kde jsou miliardy za EET, Protikuřácký zákon, nenadělalo to více nepříjemností než užitku.....a tak dále. Vláda ČSSD a ANO Rv a to nemluvím os strýci nestrýci ministra Hermana nebo jeho vize Česka jako spolkové repobliky Německa.

+10/−6
12.9.2017 14:52

J13o67s30e36f 35H76á63j66e49k 4739968937611

Ano, pane Machku, "nejlepší" jsou samozřejmě vlády ODS, TOP 09 a jim podobných stran, kdy se vše úspěšně rozkrádá a tuneluje ve prospěch horních 10 000...

ODS by se nejlépe měla jmenovat Protiobčanská strana, protože pro ni (i pro TOP 09) jsou občany pouze podnikatelé a ti, kteří se jakkoliv podílejí na tunelech a okrádání státu kdykoliv a kdekoliv pod heslem "svobodného podnikání" a kteří proto rádi oslavují a volí naši "slavnou" pravici, protože nikdo jiný jim tyto "možnosti" nezajistí...

+1/−4
12.9.2017 19:48
Foto

P53e73t49r 19P49r62o79c27h31á28z31k34a 3322646462564

Kdyby se poslanci věnovali skutečně práci a ne jen zbůhdarma řečnili stihlo by se toho daleko víc a došlo by nejspíš i na návrhy opozice. Interpelace by se měly řešit zásadně písemně, ministr má v první řadě pracovat a pak teprve odpovídat na nesmyslné dotazy některých poslanců. Množství zákonů, které se projednalo ve sněmovně je zarážející a svědčí jen o tom, že buď je spousta špatných a musí se často novelizovat, nebo jsme se už docela zbláznili a musíme mít zákon na každý prd. Pak se není co divit, že se v tom jen málo kdo vyzná a podle toho pak vypadá i náš právní systém. Opozice si stěžuje naprosto zbytečně, tak jak se dneska chovají koaliční strany, chovala se ona svého času také a pokud vyhraje náhodou volby, bude se tak chovat zase.:-(

+8/−1
12.9.2017 14:38

J63i97ř96í 37Č19e59r48m90á11k 5470605768267

Kdyby třeba Kalousek a jeho věrní v rámci téměř nekonečných obstrukcí při schvalování EET nežvatlali celé hodiny o Vrběticích a jiných "úzce souvisejících tématech", tak by potom možná vybyl čas i na nějaký ten jejich opoziční návrh.

+2/−3
12.9.2017 15:41
Foto

P94e98t53r 39P40r52o24c78h53á93z68k71a 3922796132834

Přesně tak.

0/0
12.9.2017 17:00

J78i71r78i 66F39r39y24d58e12l 1607159239728

jak by jsme se měli krásně kdyby do sněmovny v době jednání vletěl meteorit a ti dinosauři by následovali své předky....

0/−1
12.9.2017 14:34

D92a53l63i35b86o90r 75J17a55n78d70a 1769846702272

nebojte se, dalsi ekonomicka krize uz je na ceste. nechme burese at si ji uzije

0/0
12.9.2017 14:30

O92n53d40r87e69j 34H71o18l45o27u23s 6446924400655

Kdyby tahle banda z toky nedělala same obstrukce, tak bych s nima i celkem souhlasil, ale je to zrovna od nich velice usměvné.

Mají pravdu, že vystupování politiků ve sněmovně se musí změnit, ale rozhodně timto směrem.

+1/−1
12.9.2017 14:29

J46o97s60e52f 65H12i91l64d46e11b42r16a93n10d61t 5724844981362

Který ministr financí nejvíc zadlužil ČR Miroslav Kalousek 667 150 658 676; Bohuslav Sobotka 394 153 238 476; Eduard Janota 203 991 871 576; Pavel Mertlík 91 672 615 839; Jiří Rusnok 67 456 858 066; Vlastimil Tlustý 38 203 076 865; Ivo Svoboda 28 105 048 435; Ivan Pilip 22 417 860 821; Jan Fischer 5 923 767 967; Ivan Kočárník -100 017 831; Andrej Babiš -68 400 541 815

+5/−3
12.9.2017 14:29
Foto

R88a76d88e96k 76P54o78l19i70c94k30ý 6531763561134

Když pominu, že srovnáváte nesrovnantelné-různý kurz koruny, různě dlouhé čsové období, různá ekonomická situace...tak je potr ́řeba si všimnout, že NKÚ zjistil nesrovnalosti v účetnictví MF za doby působení Babiše ve stovkách mld ročně a tyto nesrovnalosti mimo jiné ovlivnily vykazované výsledky hospodaření a výe státního dluhu.

+2/−5
12.9.2017 14:37

J22o67s84e29f 33S25v60á46r45o86v17s61k85ý 3191196383465

No, NKÚ toho také dost zjistil na Kalouskově ministerstvu financí a co se stalo, nic. Bralo se to jako názor NKÚ.

+4/−1
12.9.2017 14:41

J55o95s62e21f 66H88á88j56e44k 4579248177421

Pane Polický, jste si skutečně jistý, že to bylo "za doby působení Babiše" a že to byly "stovky mld ročně"?

Asi toho o rozpočtu ČR a rozpočtu ministerstev moc nevíte...

Rozpočet pro ministerstvo financí (MF) byl v letošním roce stanoven ve výši: daně 33 350 000 Kč, tj. 33,45 mil. Kč, sociální pojištění 673 046 824 Kč, tj. cca 673,05 mil Kč a další příjmy 4 222 334 822 Kč, tj. cca 4,222 34 mld. Kč, CELKEM TO ČINÍ NECELÝCH 5 MLD. KČ, SLOVY PĚT MILIARD KORUN ČESKÝCH, S KTERÝMI LETOS HOSPODAŘÍ "ÚČETNICTVÍ" MF...

Nebudu vysvětlovat proč, ale v minulých letech byl rozpočet MF srovnatelný s letošním, nebo nižší než letos...

A kolika že musíme vynásobit 5 miliard Kč, abychom dostali Vaše "stovky mld ročně"? 20x máme 100 miliard Kč, 40x máme 200 miliard Kč, 60x máme 300 miliard Kč, 80x máme 400 miliard Kč, 100x máme 500 miliard Kč atd.

Vám, nikoliv Babišovi, se povedla "nesrovnalost" - v 5 miliardách Kč ročně je podle Vás možné udělat chyby ve stovkách miliard - tj. každá koruna byla 10x, 20x, 30x či nevím kolikrát zaúčtována špatně - ekonomický zázrak nebo jsme konečně objevili finanční perpetuum mobile?

Jestli nemáte rád pana Babiše, je to Váš osobní problém, nicméně "pro nesrovnalosti , které ovlivnily vykazované výsledky hospodaření a výši (v originále "výe") státního dluhu" budete muset vymyslet lepší "zdůvodnění"...

+1/−1
12.9.2017 20:34
Foto

R88a74d31e73k 76P45o22l47i62c48k80ý 6251123861664

Ministerstvo financí mělo v účetnictví za rok 2015 nesprávnosti za více než 100 miliard korun. Zjistil to Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Ve výkaznictví státu podle něj existují systémová rizika a pro vykazování některých údajů nejsou stanovena jasná pravidla, což může ovlivnit podobu státního závěrečného účtu a účetní výkazy ČR. Resort se brání, že od roku 2016 používá jiný systém.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/nku-nasel-chyby-v-ucetnictvi-mf-za-100-miliad-f2p-/ekonomika.aspx?c=A170424_080320_ekonomika_nio

0/0
12.9.2017 22:12

R25o42s63t74i42s19l86a87v 66C55a76h20a 6693227897361

Hezky prehled. Ale uplne k nicemu. Chybi v nem

- pocet let na MF (tedy presneji kolik kolik rozpoctu delali) PODSTATNE

- vnejsi i vnitrni ekonomicke podminky

- casova hodnota penez

A ten posledni udaj je naprosto chybny.

1) nebere do uvahy, ze Babis vycerpal 140 mld. rezerv po Kalouskovi (viz zprava NKU).

2) presnejsi by bylo secist zaverecnou bilanci rozpoctu za roky, kdy byli ministri fiananci.

3) kdyz sectete SPP a SD z cervence (viz cnb.cz), dostanete castku 1744, coz je o 61 mld. vetsi dluh nez na konci roku 2013. A jeste byste mel vzit do uvahy ty vycerpane Kalouskovy rezervy.

+6/−5
12.9.2017 14:42

J85i25ř70í 20Č71e49r47m55á70k 5570315528187

Tady to s Polickým máte i přepočtené na délku ministrování. Tam je Kalousek druhý nejhorší za Janotou.

https://beletris.cz/spisovatelske-listy/stanislav-hudsky/ktery-ministr-financi-nejvic-zadluzil-cr/

+3/−3
12.9.2017 14:46

R94o94s34t34i24s24l35a70v 36C50a86h21a 6643607617851

Pekny prehled, ale K NICEMU. Napsal jsem, ze je podstatne " (tedy presneji kolik kolik rozpoctu delali) "!! Pokud zdedite spatne udelany rozpocet, nic s tim neudelate. Navic MF funguje velkou setrvacnosti, napriklad danove zakony lze zmenit (vicemene) jen jednou rocne. Dale znovu zduraznuji, ze udaj u Babise je cely SPATNE. Staci se podivat na zaverecnou bilanci rozpoctu v letech, kdy delal rozpocty! I kdybych bral do uvahy, ze rozpocet 2014 nedelal (ale minfinem byl skoro cely rok se schodkem -78), tak v roce 2015 a 2016 delal rozpocet a jeho bilance byla -63, +62, ted ZAPORNA.

+3/−2
12.9.2017 15:06

J18i36ř32í 91Č38e18r74m63á41k 5950665218207

Mně je jasné, že Kalouskova věrného fanatika nepřesvědčí nikdo a nic. Je to tady spíše kvůli ostatním čtenářům. Navíc, kdybyste se (opět) obtěžoval přečíst celý článek i s poznámkami dole, tak tam je spousta vašich (a Polického) námitek zodpovězena a je tam vysvětleno, jak to bylo počítáno.

+1/−2
12.9.2017 15:13

R65o46s23t62i62s51l41a50v 48C43a70h13a 6243317637181

Nejsem Kalouskuv verny fanatik, jen z pochybnuji CISLA, protoze se v cislech pohybuji. Zkuste mi tedy vysvetlit, proc u Babise udavaji, ze dluh snizil o 64 mld., ale zaroven se nepracuje s Kalouskovou rezervou?

Vam neni divne, ze zaverecna bilance rozpoctu 2014, 2015 jsou vysoce zaporne, oba roky vice nez rok 2016???

Neni mozne mit kumulovane zaporne bilance rozpoctu, tvrdit, ze rezerva nebyla a zaroven tvrdit, ze Babis snizil dluh.

+2/−1
12.9.2017 15:21

J33i62ř23í 25Č62e41r49m55á87k 5750985378227

Tak znovu. Nikdo netvrdí, že rezerva nebyla, jen se nejednalo o Kalouskem vytvořené/ušetřené peníze, ale o peníze Kalouskem napůjčované do foroty. Přečtěte si už konečně ten článek od "vyhlášeného lháře".

+1/−2
12.9.2017 15:26
Foto

R23a57d76e21k 18P72o97l54i70c25k27ý 6891813931154

To nic nemění na tom, že ty mld "do foroty" jak říkáte šly na vrub zadlužení za Kalouska a spotřeboval je Babiš a to aby si účetně vylepšil bilanci.

+1/−1
12.9.2017 17:52

S67t83a15n54i61s48l78a64v 27H65r32o89u47z85e49k 6490934631

Je nelogické a amorální někoho kritizovat za to, že napůjčoval peníze do rezervy a zároveň velebit toho, kdo ty peníze ve skutečnosti prožral.

0/0
13.9.2017 1:03

J39i40ř69í 72Č57e53r15m45á27k 5510685188567

,,, a tady máte to údajné rozpuštění Kalouskových rezerv

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2016/rozpousteni-statnich-rezerv-se-nekona-24298

+3/0
12.9.2017 14:48

R78o36s93t92i49s96l43a19v 56C90a67h39a 6353677337141

Aha, takze Vy verite vyhlasenemu lhari vice, nez NKU?

+1/−3
12.9.2017 15:00

J90i41ř83í 57Č27e33r49m98á31k 5650625858537

Zkuste se obtěžovat ten článek aspoň přečíst. Zjistíte, že se tam s nálezy NKU vůbec nepolemizuje, jen se tam ta Kalouskova "rezerva" a způsob jejího vzniku nazývá pravým jménem.

+2/0
12.9.2017 15:06

R90o98s38t33i71s81l91a13v 75C92a57h35a 6333137717461

S nalezem NKU z roku 2017 se tam opravdu polemizovat neda, protoze clanek je z roku 2016!!

Ta rezerva je predepsana zakonem a dela se po celou dobu. Az po vzniku statni pokladny bylo mozno lepe ridit likviditu statnich financi a tudiz bylo mozno rezervu snizit. Kdo udelal projekt statni pokladny? Ze by Kalousek??? Projekt statni pokladny byl finalizovan nekdy v roce 2012, nebo 2013, tedy PRED Babisem, ale jeho vliv je pochopitelne videt az po ukonceni projektu. Nicmene statni pokladnou se chlubi Babis, i kdyz na tom nema sebemensi zasluhu.

Mit v rezerve 140 mld. neni zadna hloupost, je to cca 12% rozpoctu, tedy penize na jeden a pul mesice fungovani statu. Vy nemate doma takovou rezervu?

+1/−1
12.9.2017 15:11

J68i66ř22í 30Č87e10r27m28á18k 5350235728187

Říkám vám, přečtěte si ten článek. Zjistíte, že ta "rezerva" nebyly žádné peníze ušetřené Kalouskem, ale jednalo se o Kalouskem vytvořené "dluhy do foroty".

+1/0
12.9.2017 15:17

R49o57s97t15i85s83l18a74v 35C59a74h75a 6773667377211

No a to snad neni rezerva???? Vzdyt jsou to penize jen na 1.5 mesice fungovani statu!! Neni mozne jet na krev. Navic teprve Kalouskuv projekt rizeni likvidity mohl tuto rezervu zmensit.

+1/−1
12.9.2017 15:22

J20i58ř66í 37Č77e42r65m45á66k 5440655858657

Takže Copy&Paste.

Nejprve si musíme udělat pořádek v pojmech. Hovoříme-li o rezervách, zdravý rozum velí představit si naspořené peníze, ať už pod polštářem nebo v bance. Zkrátka pojistku na horší časy. Miroslav Kalousek a zastánci jeho teorie vnímají rezervy jinak. Za rezervy považují peníze, které si půjčí, aniž by je momentálně potřebovali.

Pokud potřebují 500 korun, půjčí si rovnou 1000 korun. A hned tím podle nich vzniká rezerva 500 korun. A jak se z této rezervy stane „strategická rezerva“? Jednoduše.

Stačí říct, že za rok za dva už tak dobrý úrok určitě nedostanete, proto je výhodnější půjčovat si dnes a do zásoby, a hotovo. Nic naplat, že o rekordně levném půjčování se v médiích hovoří snad od roku 2013 a od té doby úrokové sazby stále klesají.

Já vnímám rezervu jako peněžní prostředky, které má stát k dispozici, může s nimi nakládat, platit z nich důchody, platy učitelů, faktury za státní zakázky a s nimiž jsou úrokové náklady spojeny, pokud možno, co nejméně. Je to takzvaná volná likvidita státu.

Skládá se především z peněz vybraných na daních, z peněz na našich účtech v ČNB a z peněz, které jsme se rozhodli si půjčit. Celková volná likvidita státu se pohybuje na srovnatelné úrovni jako v dobách exministra Kalouska. O žádném rozpouštění rezerv tedy nemůže být řeč. Peníze, které jsme si museli půjčovat, byly pouze nahrazeny penězi, které stát fakticky měl, ale které nemohl a neuměl používat. Ministerstvo financí pod mým vedením totiž před vytvářením a kumulováním rezerv peněžních prostředků (zejména jsou-li spojeny s úrokovými výdaji) dává přednost aktivnímu zapojování maxima volných prostředků státu do centrálního systému řízení likvidity.

+1/0
12.9.2017 15:35

R24o31s34t93i97s88l18a48v 60C97a52h96a 6703897987831

Proc to sem kopirujete? To si jako myslite, ze kdyz budete porad mlit dokola, ze si to mam precist, ze jsem si to neprecetl?

1) Babis v tom umne manipuluje. Treba nebere v potaz to, ze vydani dluhopisu, nebo SPP nejakou dobu trva a nikdy nemate jistotu, ze o ne bude zajem.

2) nebere ani do uvahy splatnosti jednotlivych cennych papiru, na ktere musite mit likvidni prostredky

Nez se zase budete opakovat, doporucoval bych nastudovat zpravu NKU:

NKÚ dodává, že pro snižování státního dluhu byla také využívána rezerva peněžních prostředků vytvářená podle ustanovení § 35 odst. 4 rozpočtových pravidel2. Rezerva dosáhla maxima v roce 2012, a to částky 140 mld. Kč. Ke konci roku 2016 byl její stav pouze ve výši 3 mld. Kč.

https://nku.cz/assets/publikace-a-dokumenty/stanoviska-nku-ke-statnimu-rozpoctu/stanovisko-k-szu-2016.pdf

0/−1
12.9.2017 15:49

R18o77s50t59i90s40l91a56v 36C50a14h91a 6213487707611

mimojine zakon o rozpoctovych pravidlech rika:

(4) Ministerstvo v rámci výkonu řízení státního dluhu vytváří na účtech ministerstva pro řízení likvidity státní pokladny a pro řízení státního dluhu rezervu peněžních prostředků z vydávání a prodeje státních dluhopisů, z přijatých zápůjček a úvěrů, z dalších zdrojů financování státního dluhu a ze sjednaných finančních zajištění nebo srovnatelných zajištění podle práva cizího státu jako zdroje ministerstva pro vyloučení tržních rizik, rizik z neumístění státních dluhopisů na finančním trhu a dalších rizik souvisejících s financováním schodku státního rozpočtu a státního dluhu a jako zdroje pro plnění dluhů ze smluv, jimiž se sjednává finanční zajištění nebo srovnatelné zajištění podle práva cizího státu. Ministerstvo je oprávněno rezervu peněžních prostředků ukládat nebo investovat na finančním trhu. Tyto peněžní prostředky a operace s nimi související podléhají evidenci ve státních finančních aktivech.

Mit rezervu 3 mld. je z hlediska zminenych parametru (vyloučení tržních rizik, rizik z neumístění státních dluhopisů na finančním trhu a dalších rizik souvisejících s financováním schodku státního rozpočtu a státního dluhu a jako zdroje pro plnění dluhů ze smluv) je naprosty diletantismus, nebot takova rezerva vystaci na financovani fungovani statu na POUHY JEDEN JEDINY DEN!!!

0/0
12.9.2017 15:51

P83e79t37r 70N65o36v27o68t84n24y 1491680661

Takže pokud Babiš tyhle penize utratil, je to jeho dluh a ne Kalouskův.

0/−1
12.9.2017 16:50

J52i68ř64í 24Č84e74r14m73á38k 5380725278417

To znamená, abychom si jako stát půjčovali jen v nezbytných případech a aby prostředky, které máme na svých účtech uloženy, takzvaně nespaly, zatímco stát si půjčuje další. Proto jsem od počátku usiloval o aktivní zapojení maxima volných zdrojů státu, které, přestože se jedná o veřejné prostředky, stály zcela mimo centrální systém řízení likvidity. Právě zapojení těchto peněz nám umožnilo přestat udržovat a kumulovat drahé „rezervy“ (lépe řečeno dluhy do zásoby) z roku 2012.

+1/0
12.9.2017 15:35

R82o58s27t55i63s79l70a81v 40C43a71h40a 6983937377811

ad "Proto jsem od počátku usiloval o aktivní zapojení maxima volných zdrojů státu"

fajn, ze usiloval, kdyz mu Kalousek zprovoznil Statni pokladnu. Projekt byl dokoncen v roce 2013! Takze Kalousek uz z nej tezit nemohl.

http://www.statnipokladna.cz/

+1/−1
12.9.2017 15:56

J91i47ř70í 36Č41e50r75m10á27k 5810205968447

Co tady pořád omíláte Státní pokladnu jako nějakou svatou mantru? Za prvé to nevymyslel Kalousek, schválené to bylo již v roce 2005, a za druhé Kalousek na tom naopak zmršil, co se dalo.

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2013/03/04/statni-pokladna-aneb-kdyz-to-ridi-rozpoctove-nejodpovednejsi/comment-page-1/

+1/−1
12.9.2017 16:15

S51t96a77n52i20s72l47a97v 13H82r15o95u36z53e74k 6370424921

A co délka mandátu ? A co inflace ? A co ekonomická situace ? A kdo vlastně spotřeboval peníze, které si stát půjčil ?

To vše byste musel být schopen zhodnotit, abyste vůbec dostal základní představu, co je to dobrý ministr financí. Jinak je Váš seznam jen zcestným blábolem.

0/0
13.9.2017 0:59

A37d42a47m 96H87a96n27á24k 2105485295201

Nevolte vlastizrádné ANO v čele s cizákem a nevolte multiulti ČSSD. ANi nevolte vraždostranu.Jinak kohokoliv.

+2/−9
12.9.2017 14:25

J21a81k91u38b 30Č70e34r41n94ý 5217314851659

Jo, nejpřínosnější pro oligarchy, kterým ČSSD hezky sekundovala, kdežto opozice byla ignorována zcela. A v dalším volebním období budeme rádi, pokud bude opozice jen ignorována ;)

+6/−1
12.9.2017 14:20

V92á95c98l98a57v 47P66o79u84s31t98k27a 3370951382

Aby v Parlamentu vůbec nějaká byla. ;-D

+2/−1
12.9.2017 14:27

M32a98r60t64i15n 73S61e44d71l93á57č63e15k 1550369430464

Až bude další volební období, vy už tady nebudete, Kalousku.;-D;-D;-D

+7/−7
12.9.2017 14:10





Najdete na iDNES.cz