Diskuze

Šéf Drážního úřadu: U tratí se bude kácet víc, musí být bezpečné jak v USA

Začátkem srpna si musel Drážní úřad exekucí vynutit na státním podniku Lesy ČR vykácení stromů kolem trati v Nové Roli na Karlovarsku. Hrozilo, že spadnou na železnici, ohrozí provoz vlaků, nebo způsobí nehodu. Kácet se ale podle ředitele úřadu Jiřího Koláře bude kolem tratí i jinde a mnohem častěji než dnes.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jedná se o nesystémový krok, kdy si protiřečí dva zákony a stát na stát podává exekuční výměry, místo, aby se domluvila ministerstva. Pozemky by měly být vyjmuty z lesního půdního fondu, jelikož by neplnily funkci lesa. V jiném případě, kdy je majitel lesních pozemků omezen v možnosti produkce dřevní hmoty a v podstatě o možnost jakékoliv jiné produkce( pozemky často nejsou přístupné), by se majitelé měli dočkat kompenzací, jelikož nepůjde o malé ztráty.

Trocha čísel pro informaci: V České republice je cirka 9500 km železnic, při 34% lesnatosti, by se tedy teoreticky odkácel lesní porost 3244 km podél trati. Při minimální šířce koridoru 60 m, by tak zmizelo minimálně 19460 ha lesa bez náhrady (jedna lesní správa) a při průměrné hektarové zásobě 200 m3 by se tak vykácelo cca 4 milióny m3 dřevní hmoty (předpoklad je mnohem více možná až 10 miliónů m3). Pokud se ta plocha nezalesní, což, pokud nedojde k vynětí z lesního půdního fondu, nelze (dle lesního zákona se musí do dvou let po provedení těžby plocha zalesnit) vzniká majitelům lesa roční ztráta cca 170 mil kč!!

0 0
možnosti