Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Drážního úřadu: U tratí se bude kácet víc, musí být bezpečné jak v USA

Začátkem srpna si musel Drážní úřad exekucí vynutit na státním podniku Lesy ČR vykácení stromů kolem trati v Nové Roli na Karlovarsku. Hrozilo, že spadnou na železnici, ohrozí provoz vlaků, nebo způsobí nehodu. Kácet se ale podle ředitele úřadu Jiřího Koláře bude kolem tratí i jinde a mnohem častěji než dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z61d48e17n75ě98k 17M49a36l63i52c30h 3829241988680

Jedná se o nesystémový krok, kdy si protiřečí dva zákony a stát na stát podává exekuční výměry, místo, aby se domluvila ministerstva. Pozemky by měly být vyjmuty z lesního půdního fondu, jelikož by neplnily funkci lesa. V jiném případě, kdy je majitel lesních pozemků omezen v možnosti produkce dřevní hmoty a v podstatě o možnost jakékoliv jiné produkce( pozemky často nejsou přístupné), by se majitelé měli dočkat kompenzací, jelikož nepůjde o malé ztráty.

Trocha čísel pro informaci: V České republice je cirka 9500 km železnic, při 34% lesnatosti, by se tedy teoreticky odkácel lesní porost 3244 km podél trati. Při minimální šířce koridoru 60 m, by tak zmizelo minimálně 19460 ha lesa bez náhrady (jedna lesní správa) a při průměrné hektarové zásobě 200 m3 by se tak vykácelo cca 4 milióny m3 dřevní hmoty (předpoklad je mnohem více možná až 10 miliónů m3). Pokud se ta plocha nezalesní, což, pokud nedojde k vynětí z lesního půdního fondu, nelze (dle lesního zákona se musí do dvou let po provedení těžby plocha zalesnit) vzniká majitelům lesa roční ztráta cca 170 mil kč!!

0/0
22.9.2017 9:07

L16u47d60ě97k 69N82ě79m33e32c 5545281372604

Je pravda, že jsem v USA neviděl stromy blízko u trati. Možná to bylo tím, že tam žádný lesy nebyly.

0/0
20.9.2017 10:37

D67a61n 26R44o19z29s73í14v37a95l 3330932430824

Jo to moc dobře znám. V létě se nedělá nic a v zimě pak každou chvíli zpoždění a to jenom proto že popadaly stromy. Každoroční klasika.

0/0
19.9.2017 16:05

M63a40r88c62e34l 27P72a52v70l26í59k 7641524818249

a ako zaistí bezpečnosť osôb pred stožiarmi, vykoľajeným vlakom, chátrajúcimi budovami?

0/0
19.9.2017 7:59

M83a31r80t79i88n 67Š12r36u85b73a93ř 3358639781512

Vlak ani ne je už draší než autobusk Silnice, silnice a zase silnice. Od doby kdy rodina, asi tak každá třetí, měla auto, tak se silnice a okraje nezměnili. A nyní 3 auta v rodině, a spousta jezdí středem a neberou ostatní ani navědomí!!

0/−1
19.9.2017 1:59

L36i13b36u10š26e 92N43o90v92o19t87n25á 8905101835537

Konečně na toto někdo přišel. Tolik vzdělaných na ministerstvech, tolik chytrých obyčejně uvažujících, že?

0/0
18.9.2017 22:34

T75o91m89á53š 74V52y24k54o24u61k14a13l 8871391912188

Ach to jsou géniové! Objevili dávno známou Ameriku a ještě to zaobalí do úžasného sebeoslavného článku!

Nutnost vyčištění prostor podél trati jsem si uvědomil i jako laik v 90. letech, kdy vlak z Brna do Znojma se se prakticky prodíral bujnou vegetací ...

+3/0
18.9.2017 18:47

J72a28n 89L56u38k52á64š 7317493393862

By mne zajimalo, kdy zacnou resit silnice.

V USA resi, aby dopravni znacka byla zdali videt. U nas se kolikrat znacka vyloupne z krovi az na posledni chvili, jelikoz se o to prostrihavani nejak nikdo nestara.

Nejcasteji toto pozoruju u znacek zacatek obce, ale uz jsem videl takto zarostle i rychlosnti omezeni.

+4/0
18.9.2017 11:42

P69a11v52e20l 35M11a30t27o42u73š35e75k 5830887808844

Je docela div, že při vichřicích nedochází k problémům se stromy např. kolem Klánovic. Fakt je, že zarostlost vegetací je jedním z letitých neřešených problémů našich tratí. Také např. delší dobu sleduji polospadlý topol opřený o svého souseda u kolínského/nymburského zhlaví žst. Poříčany. Nevím, zda by v případě pádu zasáhl trať, ale přinejmenším by moc nechybělo.

+1/0
18.9.2017 10:40

M64a87r40e12k 62M27a78r51t71i20n 8379254336360

Kdo zase vymyslel tak stupidní titulek? Milí titulkáři, než dáte nějaký titulek, tak si přečtěte obsah článku. Bylo by to lepší. Kdybyste měli dostávat Lupu za titulky, tak ji obdržíte totálně rozstřískanou!

0/0
18.9.2017 10:18

A68l13e45š 64L53i53s71o50v77s11k67ý 9229588442472

Lesy ČR jsou tučná pijavice. Stát je ten nejlepší hospidář, proto zabraňujme restitucím co to jen jde.

0/0
18.9.2017 9:20

H52a15n67a 57B67l10e42c18h36o33v51a 5316110487255

Znovu, soudruh reditel DU se odvolava na USA, ze pry bude po nasem vzoru kacet kolem zeleznice, omlouvam se, necha kacet, tak at se soudruh reditel laskave podiva na ta 30 metrova pasma kolem nasi zeleznice, kolem 18 minuty jsou opravdu velmi dobre viditelna - asi tak metrova, maximalne metr a pul.

https://www.youtube.com/watch?v=TRhR-sMeBrA

0/−2
18.9.2017 8:47

P73e14t93r 15N15o31v40o28t44n36y 1231240191

I v USA se na to někde hází bobek?

+2/0
18.9.2017 8:55

H39a43n50a 68B44l13e29c14h69o67v64a 5356350937185

Nene, my tu jen nemame nekoho tak prudce inteligentniho, aby takovou hovadinu naridil, leda ze bychom nekomu nakukali, ze to ma delat podle CR. :-)

0/−2
18.9.2017 9:11

I40v11a32n 70H11o61l36a63s 5277527398257

Kdybyste měla alespoň zlomek jeho "prudké inteligence", tak by vám už konečně došlo, že on to nenařídil, protože je to už dávno v zákoně, pouze (a zcela správně) konečně požaduje, aby se to dodržovalo.

+1/0
18.9.2017 22:42

H21a86n32a 30B53l85e32c78h91o82v82a 5866960297215

Normalni tvor kravske predpisy ignoruje, pitomec dba na jejich byt nesmyslne dodrzovani a ohani se falesnymi argumenty typu v USA taky...

+1/0
18.9.2017 22:50

M14a46r38e79k 78M36a32r86t42i14n 8529224576120

A soudružka Blechová četla celý článek nebo jen nadpis???

+1/0
18.9.2017 9:56

P79e33t25r 14N86o17v27o46t46n21y 1481120251

Paní(buďme slušní, ne jako ona), našla jedno video s US lokálkou a zaměřila se na jedinou odpověď v celém rozhovoru.

+3/0
18.9.2017 10:14

M25a57r28e44k 72M80a50r32t26i87n 8729594886870

Ok, tak tedy paní :-) si přečetla podle mě jen titulek. Víc ne. A kdo diskutuje pouze na základě titulků, které jsou na Idnesu často přitažené za vlasy, tak to o něm leccos vyjadřuje.

+2/0
18.9.2017 10:21

H98a88n26a 11B73l74e75c21h58o67v81a 5196210937665

Samozrejme, ze ctu vzdy clanky cele, osloveni bezne v CR si ponechte pro tyto ucely, tedy pro vase vedouci, reditele a podobne.

0/−2
18.9.2017 15:15

M98a27r40e75k 21M16a39r24t68i78n 8409164796630

Vy jste zkrátka divná. Sorry.

+2/0
18.9.2017 16:36

H44a51n54a 97B29l27e56c30h20o74v37a 5486130977605

Reaguju na tento nesmysl, proto jsem sem teke dala video z jedne z treti u nas.

Když se projedete vlakem v Německu, nebo v Americe, tak tam je ochranné pásmo dráhy úplně volné, nejsou tam ani náletové dřeviny."

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/vetsi-kaceni-stromu-zeleznice-draha-drazni-urad-ftz-/domaci.aspx?c=A170906_125352_domaci_hell

A kdyz se na to video podivate, prestanete tu pokrikovat a zjistite, ze soudruh reditel tu asi nikdy nebyl a jen a pouze zvani, jak je zvykly z drivejska.

0/−1
18.9.2017 15:23

I62v63a69n 56H64o27l69a42s 5827767818687

> a pouze zvani, jak je zvykly z drivejska.

Do vašeho žvanění má ještě několik světelných let daleko.

+1/0
18.9.2017 22:43

T74o57n31d42a 68H95e57j23l25í37k 1208913759207

Já bych to viděl tak, že na hlavních tratích, kde jezdí rychlíky 160, tak tam plně dodržet, na vedlejších tratích, kde drncá lokálka 40, tam bych klidně viděl jako potřebné vykácet menší pásmo, třeba 20m jen...

Taky je asi docela dobré vzít v potaz, že takto vzniklá díra v souvislosti lesa může být právě strůjcem těch padajících stromů, že tam dokáže vítr tou prolukou vlézt.

+1/0
18.9.2017 0:39

H78a17n64a 48B71l12e40c63h15o25v70a 5586240457745

Ano, s tim by se mozna dalo souhlasit, jenze soudruh reditel DU, pokud vim, krom jineho hned v uvodu mluvi o Nove Roli, kde pokud si to tak pamatuju, vede jakasi lokalka na Nejdek, tedy opravdu ne hlavni trat, natoz koridor.

A pokud jde o to srovnavani s USA, dam sem odkaz na krasnou americkou zeleznici, obdoba te kolem Nove Role, zkuste mrknout na to, jak je vsude 30 metru na kazdou stranu vykaceno a holina, smesne! :-) Asi by mel soudruh reditel trosku cestovat a nabirat zkusenosti, nez placne takovou hovadinu.

https://www.youtube.com/watch?v=TRhR-sMeBrA

0/−1
18.9.2017 2:05

M19a70r30e46k 58M81a71r87t42i68n 8529554836440

Vy snad musíte být jeden velkej fake, jinak si to nedokážu představit.

+2/0
18.9.2017 9:58

P35a53v76e80l 54M47a62t77o44u15š78e37k 5210517168704

To, že se lokálka drncá rychlostí 40 km/h, by neměla být polehčující okolnost pro omezení ochranného pásma, ale výzva pro SŽDC, aby trať uvedla do perfektního stavu, aby se po ní dalo jezdit rychleji!

0/0
18.9.2017 10:44

H19a80n22a 48B15l65e88c54h27o38v16a 5286310797295

Byl jste nekdy vlakem v mistech, jako je prave treba Nova Role?

Tam kdyby byla trat v sebelepsim stavu, nelze tam dosahnout rychlosti o moc vyssi nez v soucasnosti, ani to nikdy nebylo umyslem.

0/0
18.9.2017 15:25

P56e56t28r 79M71u92n77z69a97r 1215411369256

Nechápu co pořád máte s tou Novou Rolí. Vy víte v jakém rozsahu se tam bude kácet? Nebo jaké přesně byli původní požadavky sždc, na které se lesy vykašlali? Třeba šlo původně jen o pár nejhorších míst, ale když prostě nereagovali, tak teď je donutí to odlesnit plošně.

No a co, ty stromy zase vyrostou. Stejně je v současnosti v zemi nejvíce lesů za posledních 200 let.

+2/0
18.9.2017 23:27

H67a30n69a 30B81l70e58c70h43o44v38a 5686630327635

Jasne, jeste je co kacet, tak kacejte, co na tom, ze je to blbost.

0/0
19.9.2017 1:49

I26v40o 43N55o63v85á32k 3801918706446

Mnoho desítek let byla údržba zanedbávána. Neplnění předpisů opakovaně vedlo k nehodám a masivním zpožděním. To v případě tratí bylo a je neomluvitelné! To samé v případě rozvodů elektřiny je také těžko omluvitelné. Obecně lze stávající stav hodnotit jako obecné ohrožení. Jak železnice, tak rozvodné sítě, včetně telekomunikačních si zaslouží důkladnou prověrku současného stavu a vyvození odpovědnosti. Právní i hmotné, vůči minulým i současným osobám, které neplněním zákonných ustanovení zapříčinili dnešní stav. Zde diskutované estetické pohledy na liknavost jen podtrhují tristní stav po kalamitách, kdy trvá velmi dlouho odstranění následků. A tak vesnice i města zůstávají dny i týdny ve chladu a bez řádného spojení.

+5/−1
17.9.2017 23:58

J76i40ř21í 23K36o73c39u72r86e95k 6675854465598

Njn, salónní ekology z panelíku ten vápadek nepostihne, tak proč by ho měli řešit. A najdou se i tací, kteří by oslavovali jakékoliv ztráty na životech, prostě proto, že nenávidí vlastní živočišný druh. Všecky ostatní, kromě sebe - patologičtí sobci.

+3/0
18.9.2017 0:02

J30i57ř23í 21K88o21c17u70r24e52k 6665774845718

oprava překlepů: Paneláku, výpadek.

0/0
18.9.2017 0:03

V39a45c48l77a58v 46P93e28r59o29u18t63k39a 6898457664581

přestante stavět ty šílené betoné hradby ..jenže ono by pak 100 metrů úprav vyšlo ostovky milionů méně ..

0/−1
17.9.2017 23:26

J54i95ř94í 42K37o19c69u13r58e36k 6165254675568

To vysvětlete na ÚNMZ, že mají normu blbě. Myslím Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, který vytvořil příslušné hlukové normy. Tam je především zakopaný pes. Pak jděte za starostou, že opravdu nemusí celá obec protestovat proti rekonstrukci kolejí, že se hluk výrazně sníží.

+1/0
17.9.2017 23:59

V58a88c66l43a50v 57P89e36r98o65u12t97k92a 6128347814271

Norma je kolik? Někde staví 2 někde 4 metry. Dle výzkumu co prověděil na stavebn fakultě by stačilo 80 cm.

0/0
18.9.2017 0:23

J35i57n93d21ř80i89c39h 11Z36e78t74s10k19y 5863127902710

Všetko popíliť.

+1/0
17.9.2017 23:22

T59o74m71á56š 93H18e68r27t95i38g 4400396255665

Takže nikdy se nic nestalo a přesto preventivně zlikvidujeme stovky hektarů lesů podél všech tratí? To budou nádherné široké jizvy v krajině. USA náš vzor? V tomhle Blbákově mě fakt nepřekvapí už nic. Stejně debilní je i systémová likvidace všech stromů a stromořadí podél silnic.

+7/−7
17.9.2017 22:56

I77v76a19n 80H67o72l45a76s 5987377418247

> Takže se nic nestalo ...

Další, kdo neumí číst a píše nesmysly. Stalo se už mockrát, že strom padl na trať a zablokoval ji na řadu hodin. Při každé větší vichřici na desítkách míst najednou.

+5/−1
17.9.2017 22:59

J78i25ř36í 88K78o98c16u31r52e58k 6195704405488

A nevadí řeka? Ta taky dělá lesem průsek. Co pole? Taky zakázat?

+2/−1
17.9.2017 23:51

K35a92r84e60l 97N71o21v21o95t32n10y 2161445289360

Jestli nechcete jizvy v krajine, odstehujte se nekam na pusty ostrov - ale ne, ze budete kacet stromy, abyste si postavil dum ci zapalil ohen ;-).

+2/0
18.9.2017 0:08

H82a75n44a 24B78l39e53c90h16o59v40a 5336920237285

Problem je v tom, ze Cr si bere priklad vzdycky krapanek mimo misu. V USA je minimalne zeleznic a s celkovym mnozstvim lesu tak vykaceni bezpecneho pasna nic neudela. V CR je zeleznice do kazde diry, navrch se mnohde nesmyslen krizi, takze kdyz vykaci horlivy Drazni urad ve spolupraci se SZDC, resp necha vykacet, stejna pasna, jaka jsou u nas, zbydou v Cesku malicke lesni ostruvky, ktere popadaji pri prvnim vetru.

+1/−3
18.9.2017 1:10

H66a48n49a 28B46l51e90c47h38o69v13a 5666280137885

Ten vzor je ovsem falesny, my tady /USA/ takove kraviny nedelame.

https://www.youtube.com/watch?v=TRhR-sMeBrA

0/0
18.9.2017 2:51

D71a64v86i94d 69B82l73a55ž61e19k 7819125770100

Vzhledem k tomu, ze prumerna rychlost na ceske zeleznici je jen o malo vyssi, nez byla za Rakouska-Uherska, stromu na trati si fira staci stale vsimnout a vcas zabrzdit. Neni proto treba delat vetsi opatreni nez za c. k. monarchie.

+7/−4
17.9.2017 22:56

I67v47a27n 96H76o64l60a65s 5257807838907

Fajn, a ještě si tak třeba zjistit, jak veliké TEHDY to ochranné pásmo dráhy bylo.

+4/−1
17.9.2017 23:14

J37i16ř53í 74K71o34c86u27r87e75k 6455964535458

100 km/h (a jen někde a jen některé mašiny) je tedy o málo pomaleji než 1000 km trati na 160 km/h

Je vidět, že máme tolik drážních odborníků, že je s podivem, že chybí také strojvedoucí.

+4/0
17.9.2017 23:54

D92a91v87i19d 64B49l23a47ž70e31k 7859685500470

Zprava z roku 2016: "...Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech...." Jste, zda se, trikrat vetsi optimista :-)

0/0
18.9.2017 6:58

D37a15v48i16d 20B78l54a66ž11e85k 7469565240590

Projedte si trate Usti-Liberec ci Chomutov-Vejprty, ktere vedou lesem, abyste si dovedl predstavit 30metru tezby na kazdou stranu. Rychlostni koridory vetsinou vedou lany kvetaku

0/0
18.9.2017 7:02

J22a91n 11N29o53t41a 6712675773160

ještě tak před 50 lety s tím problém nebyl, protože se tratě čistily důkladně. Ono taky kdyby projel parní vlak v normálním provozu (tedy bez toho, že za ním jede hned hasičský vlak), byla by to katastrofa

+6/0
17.9.2017 22:51

J25i44ř76í 89K45o31c88u13r83e49k 6885814365398

V roce 1967 už moc parních vlaků nejezdilo. Ale jinak souhlas.

+1/0
17.9.2017 23:19





Najdete na iDNES.cz