Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřletá Italka zemřela na malárii, v cizině přitom nikdy nebyla

Čtyřletá dívka podlehla v nemocnici v severoitalském městě Brescia těžké formě malárie. Informoval o tom list La Repubblica. Rodina necestovala nikam, kde nákaza tímto onemocněním hrozí. Není proto jasné, jak a kde se dítě infikovalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e50t73r 51N95o74v79o65t23n22y 1751450871

"Odborník na infekční nemoci Giampiero Carosi z univerzity v Brescii řekl, že komár mohl štípnout někoho infikovaného, například někoho, kdo se vrátil z cesty do rizikové oblasti, a posléze nemoc přenést na dívku." vs "Podle Luigiho Gradona, který se zabývá výzkumem infekčních onemocnění, migranti a uprchlíci malárii do Itálie zavléci nemohou: i kdyby přicestovali infikovaní, dál by se nešířila." Kdo z nich kecá? Tipuju Liugiho.

+2/0
6.9.2017 12:32

T22o51m88á67š 22C75h59r15á95p36e61k 4739227162840

Podle mě je to zcela jasné. Komár může přenést malárii tak, že píchne někoho, kdo přicestoval z Afriky a potom člověka, který nikde nebyl. Ale ten někdo nemůže být migrant. Píchnutím do migranta komár malárii nepřenáší. Přenáší ji pouze kousnutím turisty. Je to jasné jako facka, nevím, proč to tady ostatní vůbec nechápou...

Komáři jsou velice inteligentní a nedovolili by si píchnout migranta, aby nebyli obviněni z rasismu.

Je mi holčičky nesmírně líto. Bohužel určitě nebyla poslední.

+2/0
6.9.2017 10:26

Z53d71e73ň34k43a 29K86a41z83d45o60v38á 6612475973

Dnes na tropické nemoci nemusí nikam moc cestovat, afričané je přináší sebou.

+1/0
6.9.2017 8:15

P43a85v80e75l 53N49o95v68o81t35n91y 2233783233219

Jeste slony a uz maji makaroni tu Afriku sakum prask celou.

0/0
6.9.2017 0:23
Foto

T82o67m93á21š 50Z47e51m11á67n34e20k 2157324612465

Podezření z šíření nakažlivé choroby. To by mohl být dostatečný argument k izolaci nelegálních vetřelců.

+1/0
5.9.2017 21:57

T96o67m96á92š 74J91a45n62e45č57k13a 4911985516150

Jak to, že v ČR žije Anopheles, který může přenášet malárii a v Itálii skoro ne? Uváděný důvod proč komáři nepřenáší malárii je, že u nás nejsou lidé s malárií. Takže až přijdou tak se bude vesele přenášet i u nás.

+3/0
5.9.2017 21:25

H18a27n71a 66V76l70a66d35í56k95o44v78á 8170293395906

https://www.tvm.com.mt/en/news/italy-shocked-at-death-of-four-year-old-girl-from-malaria/

údajně to byla nejhorší forma malárie Cerebral malaria: is the most severe neurological complication of infection with Plasmodium falciparum. With over 575,000 cases annually, children in sub-Saharan Africa are the most affected...

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3056312/

+1/0
5.9.2017 21:03

M45i29l87a93n 55Š80i30p45l85a 2463156588

Titulek a první dvě věty stačí...možná se jednalo o nový importovaný virus refugino malario presto...

+5/0
5.9.2017 20:03

R63o47b55e51r59t 61M25á91s43l64o 1841751407417

Prostě se to stát nemohlo. Rodina nikam necestovala, ti správní komáři se tam téměř nevyskytují, z člověka na člověka se malárie nepřenáší.

Prostě se stal zázrak a nemá to nic s ničím společného. Já jen doufám, že uděláme vše proto, aby se takovéto "zázraky" nestávaly i u nás.

+10/−1
5.9.2017 20:02

T49o95m40á22š 37J43a16n66e66č71k21a 4561595366950

Bohužel téměř neznamená vůbec ne.

0/0
5.9.2017 21:27

J35i80ř39í 64M18o70r19a49v91e29c 6556137460560

Autor článku,chce jen říct, že se migrantů nemusíme bát, protože od nich žádnou nemoc nedostanem.To jen pro ty, kteří ještě tápou.

+12/−1
5.9.2017 19:45

K80a44r21e63l 23V40a33l15i72š 7199706518962

Ano, migranti za nic nemohou. Jsou absolutně zdraví a vzdělaní. 8-o

+11/0
5.9.2017 19:44

M80i83c40h13a12l 88C94h17a83l54u20p31a 6708400569483

Se soudruzi nějak nemohou shodnout:

"Odborník na infekční nemoci Giampiero Carosi z univerzity v Brescii řekl, že komár mohl štípnout někoho infikovaného"

"Malárie se nepřenáší z člověka na člověka, přenašečem nemoci je výhradně komár rodu Anopheles, který se na Apeninském poloostrově už takřka nevyskytuje"

+8/0
5.9.2017 19:41

T92o81m40á68š 19M85o36r98a92v46č94í72k 3307176303935

Ten druhý podle mě kecá. Přenašeči malárie se běžně v Evropě vyskytují, v ČR v každém rybníku: http://www.szu.cz/tema/prevence/anofelizmus-bez-malarie-v-cr

+2/0
5.9.2017 19:44

M66a73r37t65i60n 25P52e24t51v49a95d 4890119417522

ANophelů je asi 200 druhú, malárii přenáší jen asi 30. U nás se nevyskytují už od roku 1960, kdy byli definitivně vyhubeni.

0/−4
5.9.2017 19:49

T10o76m66á79š 36M40o81r87a94v56č41í19k 3657926323865

Tak proč tvrdí státní zdravotní ústav a biologové, že přenašeči jsou zde běžní, ale naštěstí nemají co přenášet?

+5/0
5.9.2017 19:51

T75o34m26á64š 95M12o89r86a76v38č26í27k 3687886463975

1960 podle biologů byla vymýcena nemoc malárie, ale ne vektoři-přenašeči.

+3/0
5.9.2017 19:53

T60o92m94á94š 62M37o92r62a83v85č42í18k 3297166863305

SITUACE V ČR: Avšak kompetentní přenašeči (vektory) malárie, tj. komáři rodu Anopheles, se u nás stále běžně vyskytují. Jedná se o tzv. anofelismus bez malárie. Zdroj: http://www.szu.cz/uploads/documents/CeM/Zpravy_EM/19_2010/09_zari/268_malarie.pdf

+2/0
5.9.2017 20:07

I28v61o 30S64p83á76l55e96n85ý 5790133960248

Nemoc může přenést kdokoli, kdo pracuje s čerstvou krví obou pacientů. V nemocnici to nemusí být zrovna komár rodu Anopheles. Ovšem když jsou stejně nemocné děti na vedlejší posteli a i když je komár v Itálii vzácný, tak stačilo otevřít okno. A hned má šanci i Anopheles. V každém případě je to chyba nemocnice.

+2/−1
5.9.2017 19:28

V64l28a16d20i42m58í71r 96R36ý33p48a40r 2630804206690

Bodnutí komárem není jediným možným způsobem nakažení, malárie se může šířit i přímo z člověka na člověka, například krevní transfuzí.

+2/0
5.9.2017 19:26

V81e66r70o50n94i97k16a 67H80u23b82á46č96k19o82v33á 3946475286665

Ano, to by byla cesta.

+2/0
5.9.2017 19:28

M35a97r85t56i25n 33P91e38t80v34a30d 4950459377142

V civilizovaných zemích, jako je Itálie, velice nepravděpodobné, i když teoretická možnost je tu vždy.

0/−1
5.9.2017 19:31

M22i42c55h29a66l 21H47á39j29e74k 4340107268503

No jasně, nikdy nevíte, kdy vám někdo v tramvaji nebo na ulici potají udělá krevní transfúzi.

+2/−1
5.9.2017 19:32

O25n44d26ř61e52j 43H83o79r23á35k 8719154771

To je teda hodně volné pojetí výrazu "přímo".

+2/0
5.9.2017 20:53

V85e55r92o86n11i69k15a 69H89u49b27á61č55k87o67v66á 3806895326745

Jaksi tomu nerozumím. Nemoc přenáší výhradně komár z rodu Anopheles a přenos z člověka na jiného člověka není možný. Dívka se tedy v nemocnici nakazit nemohla..

0/0
5.9.2017 19:04
Foto

B87á65r89a 13T43u91č92k29o42v28á 2304575606422

Ale mohla. Kde blb, tam nebezpečno, jak říká citát Jana Wericha. Nesmíte věřit všemu, co napíše novinář.

+2/0
5.9.2017 19:24

V60e82r35o87n32i39k21a 79H34u94b97á10č96k55o25v23á 3426455486405

Hledala jsem I trochu na netu. Tento přenos zatím popsán není. Netvrdím samozřejmě, že to není možné. Zajímal by mě názor mikrobiologa.

+1/0
5.9.2017 19:26

V89á29c65l88a53v 19D75o84k37s70a28n68s10k22ý 5361842409928

V žádném případě nic s ničím nesouvisí.

+1/−1
5.9.2017 19:03

J66i92ř62í 17F41o93g14e42l 2930471146292

Od migrantů nákaza nehrozí, ani kdyby přijeli infikovaní....;-D Tak určitě.

Stačí aby evropský komár pobodal infikovaného a pak si přesedl na tuzemce.

+10/−2
5.9.2017 18:56

H85a83n19a 30K52r40i26v45a44n23e63k 2351515622753

Evropsky komar nemuze malarii rozsirit. Informujte se a nepiste nesmysle.

Gratuluju plusakum pana Fogla, jsou zrovna tak nevedomi jako on.

Hlavne, ze jsou migranti vinni. ;-D

+1/−10
5.9.2017 19:07

J39i98r83i 29K40u81c49e77r55a 5767810876712

Carosi z univerzity v Brescii řekl, že komár mohl štípnout někoho infikovaného, a posléze nemoc přenést na dívku.

+2/0
5.9.2017 19:26

T84o20m24á38š 80M18o84r44a59v79č69í94k 3677946573535

Evropský komár Anofeles může přenášet malárii a jsou zde běžní. http://www.szu.cz/tema/prevence/anofelizmus-bez-malarie-v-cr

+4/0
5.9.2017 19:33

T38o36m65á78š 28J74a42n19e28č72k47a 4461155636520

Např. v ČR Anopheles žije a dokonce v několika druzích.

0/0
5.9.2017 21:30

M69a52r54t60i33n 97P34e54t43v76a41d 4790299247332

Nestačí, zárodek nemoci v něm okamžitě zahyne.

0/−3
5.9.2017 19:25

T43o34m54á13š 81M31o11r85a94v23č94í93k 3107606543795

Nezahyne. Rozhodně ne v českém komárovi Anofeles, který patří mezi přenašeče malárie. http://www.szu.cz/tema/prevence/anofelizmus-bez-malarie-v-cr

+3/0
5.9.2017 19:41

M13a52r43t11i51n 55Š92u24l46á71k 1386127830921

I kdyby to nepřenášel člověk, mohou se na těch člunech klidně svézt i komáři.

+6/0
5.9.2017 18:45

M24a80r59t52i66n 78P22e66t93v17a66d 4240639197252

To je zcela nepravděpodobné, pane Šuláku, protože lidmi přeplněný člun na slané vodě rozhodně nepatří k biotopu jakéhokoliv komára. A i kdyby to nějaký zvlášť dobrodružný nebo velice slabomyslný komár zkusil, v cíli cesty ho nečeká žádná budoucnost.

0/−1
5.9.2017 19:29

T17o20m92á57š 57J32a55n18e21č91k77a 4611885456590

Proč? Bodají samičky a pokud je oplozená tak po napití může klást vajíčka. Aedes se do Ameriky taky dostal s černochy na lodích.

0/0
5.9.2017 21:42

T83o21m29a79s 22K49o17v87a10c34s 8462586356

Navrhuji sníst psi.

0/0
5.9.2017 18:42

M44i36r90a 82L98o38v61e 3444530358694

psi?8-o ;-D

+1/0
5.9.2017 18:44
Foto

B67á72r48a 59T87u27č33k30o44v45á 2814135436392

Psi. Co jiného byste čekal(a) od znalce jménem Kovacs (Kovář, Schmidt, Smith, Herrero, Forgeron, Kuzněc...)? ;-)

+2/−1
5.9.2017 18:50

M12i67l12a15n 56N33o85v96o82t75n64ý 2850771881175

Není už nutné jezdit do exotické ciziny, exotická cizina přijede ochotně až k nám.

+3/−1
5.9.2017 18:41

P96a37v39e84l 59H21o49u10s56k10a 3821115250238

I kdyby migranti přivezli mor, nic špatného od nich samozřejmě nehrozí. :-P

+6/0
5.9.2017 18:40

J89i61ř33í 56P53r95a69ž58á39k 9960122821702

"Je také možné, že dítě nakazil komár, který se do Itálie dostal z ciziny v zavazadle, uvedla agentura ANSA. Odborník na infekční nemoci Giampiero Carosi z univerzity v Brescii řekl, že komár mohl štípnout někoho infikovaného, například někoho, kdo se vrátil z cesty do rizikové oblasti, a posléze nemoc přenést na dívku" Ale Mánert tvrdí, že Migranti malárii do Evropy zanést nemohou.

Doporučuji pisatelům těchto článků v iDnes zopakovat si Etický kodex novináře, např. myšlenky: Novináři toto občanské právo realizují svou činností. Nezbytně proto přejímají plnou odpovědnost za to, že informace, které předávají veřejnosti, jsou včasné, úplné, pravdivé a nezkreslené. Občan má právo na objektivní obraz skutečnosti. Novinář je proto povinen:

a. zveřejňovat jen informace, jejichž původ je znám, nebo v opačném případě je doprovodit nezbytnými výhradami, b. respektovat pravdu bez ohledu na důsledky, které to pro něj může mít, vyhledávat informace, které slouží všeobecnému zájmu, i přes překážky, c. dbát na rozlišování faktů od osobních názorů, d. hájit svobodu tisku i svobodu jiných medií, e. neodchylovat se věcně od pravdy ani v komentáři z důvodu zaujatosti, f. nepřipustit, aby domněnka byla vydávána za ověřený fakt a zprávy byly deformovány zamlčením důležitých dat, g. odmítat jakýkoli nátlak na zveřejnění nepravdivé, nebo jen částečně pravdivé informace,

+20/−1
5.9.2017 18:40

J89i72r94k11a 49D43o23l46e17ž51a27l 5835275611669

Fanatik Miller ti dal určitě mínus za ruskou propagandu;-D Zřejmě ten etický kodex novináře, který jste okopíroval, je nějak proruský;-D

+2/0
5.9.2017 19:08

J54i14ř73í 31P70r82a91ž23á40k 9380342921462

Celý je zde:

http://www.syndikat-novinaru.cz/etika/kodex/

+2/0
5.9.2017 19:21

M47a96r42t82i75n 50P59e37t61v97a43d 4660119757812

Pane Pražáku, teoretická možnost sice existuje, ale obě sání by se musela uskutečnit prakticky okamžitě po sobě. Parazit totiž v alternativním komárovi nepřežije. Šance je tak malá, že ani nestojí za úvahu.

0/−3
5.9.2017 19:35

J19i16ř72í 36P43r13a13ž34á32k 9790222861962

Ten odborník tvrdil, že komár mohl přicestovat v zavazadle. "Uprchlíci" zavazadla nemají?

+1/0
5.9.2017 19:42

T58o63m71á25š 50J75a98n20e19č43k18a 4751125386920

Proč alternativní? Anopheles žije i v Itálii.

+2/0
5.9.2017 21:44

M15i40c63h68a17l 19M13i34l65l97e58r 9436432719202

stezejni slova v clanku:

"který se na Apeninském poloostrově už *****takřka****** nevyskytuje."

Kdyz takrka, tak temer ne ale uplne 100% vyloucene to neni.

+4/0
5.9.2017 18:39





Najdete na iDNES.cz