Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Kladensku po integraci nejezdí desítky spojů, Ropid chystá krizový plán

Integrace hromadné dopravy na Kladensku do systému Pražské integrované dopravy (PID) zatím nepřináší očekávané výsledky. Během devíti dnů fungování totiž nevyjely každý den desítky naplánovaných spojů. Naštvaní cestující se děsí, jaké problémy přinese pondělní začátek nového školního roku. A organizátor dopravy Ropid chystá krizový plán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25e29n17a44t53a 10D40u45d65o85v20á 6153801694

Dneska jsou na Veleslavíně informátoři, ale bohužel také neví, kam který autobus jede.

0/0
4.9.2017 15:23

J95o61s79e55f 51Š78v64e22c 6945776764113

Bude hůř...

0/0
4.9.2017 13:24

Z27d17e49n78e38k 24K92o15z11á76k 1561451983117

ono když Ropidu nesedí ani počty tak to nemlže fungovat, Když potřebují 100 spojů a mají 90 autobusů a k tomu 80 řidičů tak je asi něco špatně . A nejhorší je že začínají už ničit stavy řidičů v Praze a řidiči nejsou a nebudou kdo by to za 24 tisíc čistého dělal to dneska má skladník na ještěrce. Dneska není kde řidiče brát.

0/0
3.9.2017 21:56
Foto

M36a11r95t85i17n 32Š19u79b77r91t 1125401144495

Objednavky vykonu ale jdou obracene. Nejprve se vyjednava financovani, k tomu je potreba znat pocty spoju a ujete kilometry. Pak vznikaji smlouvy, tj. dopravce se zavazuje, ze takove vykony odjede. Az pak se doladuji konkretni polohy spoju. Dopravce muze v tom procesu kdykoli nejake vykony odmitnout, nemuze mu nikdo naridit jezdit neco, na co nema lidi ci vozidla. Treba navyseni v autobusove doprave schvalene Radou HMP v dubnu 2017 nejprve cca v rijnu 2016 dopravci potrvrzuji a zavedeni je u rady veci az o dva roky pozdeji.

A pokud jde o platy. Dopravni ci stavebni inzenyri berou s obtizemi 25 cisteho. Navyseni na platy ridicu obsahuji jak rozpocty pro DPP, tak dle usneseni Rady HMP i pro soukrome dopravce, kterym se jen pro letosek v Praze ns platy dofinancovava 40 milionu. Ale zdaleka to uz neni jen o penezich, byt za takto narocne povolani si ridici navysovani zaslouzi.

+3/−1
3.9.2017 22:39

J44o46s64e94f 48Š74v32e38c 6285576464403

"Ale zdaleka to uz neni jen o penezich,"

------------------------------------------------

Takže podle vás budou řidiči z lásky k cestujícím zanedlouho opět jezdit za minimální mzdu?

------------------------------------------------

------------------------------------------------

Navyseni na platy ridicu obsahuji jak rozpocty pro DPP, tak dle usneseni Rady HMP i pro soukrome dopravce, kterym se jen pro letosek v Praze ns platy dofinancovava 40 milionu

-----------------------------------------------

Kolik dostali řidiči MHD v Praze letos přidáno? 1%?

0/0
4.9.2017 13:54

M76a65r76t90i60n 12S97t15a78n63ě85k 3921813900937

No k tomu asi toto : U DPP maj odbory a ty uzaviraji kolektivni smlouvu . A v ni je urcite uvedeno pripadne zviseni platu. Jste snad clenem vedeni odboru u DPP ze mate presne info o kolik se pridalo ??

0/0
4.9.2017 20:52

M93a97r69t10i45n 21Š61í11m60a 6413204800148

Proč nevymění neschopné vedení ČSAD Kladno? Vždyť to je čisté diletanství...

+1/0
3.9.2017 21:54

P61a60v77e66l 67O59b85d77r12ž22á25l21e78k 6116504388662

To by musel majitel - je to soukromá firma.

+1/0
4.9.2017 7:02

M11a18r55t92i41n 44S33t58a75n40ě40k 3531243890987

ano . Vlastnikem je nadnarodni spolecnost ARIVA

0/0
4.9.2017 20:53

M69a87r34t73i11n 34P24a24t32e43j17d29l 4674878306105

Už jste někdy viděli aby u nás hned něco fungovalo?

0/0
3.9.2017 20:33

R82o98m19a13n 52P79o94l16á67č46e32k 5436109205

IDS JMK ;-) Nejlepší integrovaný systém v ČR

+2/0
3.9.2017 20:59

P47a70v67e10l 30P78e40l62c 2139913985

V zivote jsem nevidel jediny system, ktery by ihned fungoval. I kdyz si clovek zaplati ty nejlepsi lidi, stejne se vzdy najde nejake chyba, prehlednuti, nedomyslenost. Kdyz je to vyrobek, da se udelat prototyp a ten vyzkouset. Ale u hromadne dopravy si zadny pokus jednoduse nenasimulujete. Kecy, co vsechno "u nas nefunguje" si strcte do kapsy, zijeme v jedne z nejkrasnejsich, nejschopnejsich a nejsvobodnejsich zemi v historii lidstva, ale mnoha "chytrakum" holt neni nikdy nic recht.

+3/0
3.9.2017 21:19

P83a40v77e19l 10M26a39t18o51u20š52e41k 5900897668454

Největší problém je absence kvalitní železniční dopravy.

+6/0
3.9.2017 20:22

R54o78m94a65n 77P90o88l43á96č81e95k 5306299795

Možná pár otázek...

Bylo vypsané na tyto linky VŘ nebo to přiděleno napřímo?

Kdo integraci Kladna plánoval a kdo podepsal smlouvy?

+2/0
3.9.2017 19:36
Foto

M13a67r56t98i59n 79Š21u75b88r36t 1325261704125

Vetsina linek byla uz v zavazku verejne sluzby pod smlouvami, tj. jen se meni zpusob, subjekty a vyse dotace u stavajiciho dopravce. Stavajici smlouvy umoznuji soucasne navyseni v urcitem objemu, ktere spotrebovala integrace zbylych linek na komercni bazi. A smluv a smluvnich partneru je dle jednotlivych linek velmi mnoho, protoze ty smlouvy definovaly i rozsah objednavky. 4 hlavní objednatele, z cehoz ten ctvrty jsou desitky obci.

0/0
3.9.2017 21:26

M95i60c24h68a39l 88G73r26i58v23a14l27s61k85ý 8303662297565

Už ředitel Ropidu opustil místo nebo ho vyhodit.

0/−5
3.9.2017 19:33

P31a89v72e38l 32P42e66l84c 2739673285

Já nerozumět jazyku váš kmen.

+3/0
3.9.2017 19:59
Foto

M75a51r68t71i71n 93Š85u44b15r60t 1495231934395

A proč by měl? Dopravu v okolí Kladna a do Prahy objednávají 4 subjekty, ROPID (pražský úsek příměstských linek), IDSK (za SČ kraj), Kladno a řada obcí. Všichni jsou v pozici objednatele služby u konkrétního dopravce, kterou příslušný dopravce smluvně přijal a zavázal se, že tuto službu poskytne. Je to stejné, jako když si objednáte odvoz autobusem třeba ze svatby a zasmluvněný dopravce Vám nepřijede. Všichni organizátoři tedy nyní musí vymoci to, co si objednali a co se dva roky dohadovalo z hlediska podílu financování, počtu spojů a podoby tras. Každý dopravce má právo smlouvu na nějaký objem výkonů odmítnout, jak soukromý, tak DPP, ze strany ROPIDU, IDSK nelze nařizovat něco, co není potvrzené. Tyto organizace objednávají a platí, dopravce podepíše smlouvu a jezdí. A pokud to nedokáže, je snahou to řešit výpomocí jiných dopravců, což je při obecném nedostatku řidičů poněkud složité.

+6/0
3.9.2017 20:27

M50a45r75t92i24n 13S16t65a96n23ě89k 3731703510407

Co ma reditel Ropidu spolecneho s tim ze CSAD MHD kladno nema ridice ?? spis by meli vyhodit reditele CSAD MHD kladno . Ale paklize nejsou ridici , tak vymena reditele nepomuze

0/0
4.9.2017 20:56

J17a56n 17B41u84b55i84k 9512191272577

Sliby nebyly zasazeny do reálného rámce. Ta Špidlova slavná věta je aktuální každou chvíli....

+1/−1
3.9.2017 19:24

P93e34t70r 76Š25t38u32r24s37a 8120268487977

Zrovna jsem viděl pořad Retro v ČT. Přijde mi to jako za komunistického plánovaní. Kde asi soudruzi udělali chybu?

0/−1
3.9.2017 18:59
Foto

L74a14d72i44s13l73a57v 14S21t72r62n30a42d 7664861974658

Ropid, neRopid... Vypadá to, že tam jsou naprostí diletanti. Jestiže převezmu fungující dopravní systém, tak zpočátku jezdím přesně podle harmonogramu firmy, kterou jsem koupil. Tzn. použiju celý tarifní a cestovní pořádek naprosto beze změn, a kouzla začnu dělat až v momentě, kdy s jistotou vím, kterej vůz, kam, kdy, jak často jede. A ať mi nikdo netvrdí, že když koupím fimu, tak noty k jejímu provozu nedostanu. Blbost. (nebo úmysl?)

+2/−6
3.9.2017 18:52
Foto

M89a89r51t14i85n 57Š70u71b52r23t 1575421284255

Možná jste nepochopil, že tady nikdo žádnou firmu nekoupil. Respektive ČSAD MHD Kladno byla nejprve zakoupena jiným dopravcem, firmou Arriva. Na Kladně a do Prahy jezdily autobusy buď dotované krajem v rámci Středočeské integrované dopravy, nebo na komerční bázi bez dotací. To znamenalo, že cestující do Prahy platili jiné jízdné než v Praze, což při pravidelném cestování znamenalo, že utratili o cca 9 000 Kč ročně víc, než kdyby mohli jezdit v jednom systému.

Integrace do PID neznamená, že někdo tyhle linky koupil, ale to, že se Středočeský kraj, Praha, Kladno a řada obcí dohodli, že budou objednávat spoje dohromady v tomto systému s jednotným tarifem a náklady na tuto objednávku u původního dopravce si rozdělí. A zvýší dotace do systému o cca 70 milionů korun.

Za Prahu objednává spoje organizace ROPID, za Středočeský kraj organizace IDSK, za Kladno Odbor dopravy a za další obce jejich představitelé na radnicích. Cca dva roky se připravuje objednávka spojů, kterou je nutné přesně definovat, aby bylo možné podepsat smlouvy s příslušným dopravcem a vědět, kolik kdo za jednotlivé linky zaplatí. Proto je objednávka velice přesná, protože přechod do společného tarifu musí být finančně vykompenzován spravedlivě. Protože se většině cestujících jízdné zlevňuje, musí se od počátku nějaké spoje přidat, protože původní spoje by tolik lidí neodvozili.

O přesné podobě jízdních řádů se jedná rok, se všemi obcemi v regionu, s Klandem a samozřejmě o všem ví i dopravce, u kterého se výkony objednávají. Nejde o násilné převzetí, dojednává se každý kilometr a každá koruna, dokonce se začátek integrace odkládal o celý jeden rok.

Role Prahy, kraje, Kladna a obcí není nákupčí té firmy, co do Kladna jezdí, ale objednatele výkonů, a to v míře, kterou ten dopravce mohl kdykoli odmítnout a vyjednat si jiné, nicméně k plnění těchto se smluvně zavázal, tj. nyní se objednatelé snaží objednanou službu vymoci.

+8/0
3.9.2017 20:22

M78a53r89t91i85n 80N79o77v74ý 9231838467304

Toho arogantního Landu, už měli dávno vyhodit. To je naprosto arogantní člověk, naprostý blb.

0/0
3.9.2017 18:37

P59a13v62e18l 89O56b50d14r60ž58á17l32e10k 6866854418112

Je, ale CSAD Kladno patří firmě Arriva. Takže vyhodit ho může jen její majitel.

+1/0
4.9.2017 7:04

P90e62t40r 44B14r62o23ž 8952164786194

To je opravdu vysoká matematika, spočítat, kolik potřebuju vozů a řidičů. Zdá se, že ČSAD Kladno řídí naprostí zoufalci.

+9/0
3.9.2017 18:19

R19o72m38a71n 73P33o51l91á19č94e34k 5376689375

Záleží na úhlu pohledu :D

0/0
3.9.2017 18:22

J49o39s43e78f 57V79a90c87e80k 7811418382961

No, podle mých zkušeností jim s tím ještě pomáhal Ropid. To jsou také odborníci!!!!

+1/0
3.9.2017 18:24

R71o27m13a36n 43P54o96l80á48č96e59k 5706259225

Já jenom čekám, kdy konečně někomu rupnou nervy a veřejně se ukáže na pravého viníka tohoto "bordelu"...

Pokud někdo nastaví smlouvy tak, že dopravci hrozí minimální pokuty a nebo mu linky nelze sebrat, tak je něco špatně...

0/0
3.9.2017 17:58

R18o59m22a80n 66P16o16l45á35č73e65k 5726989605

Zatím vyhrává politická korektnost...

0/0
3.9.2017 17:59

Z39d81e50n89ě91k 91K23o94v46á76ř 9308119349825

Nevyhrává politická korektnost, ale nesmylné snahy o liberalizaci veřejné dopravy. Což v podmínkách ČR nelze.

+1/−1
3.9.2017 18:09

R51o57m93a81n 97P18o75l75á72č32e28k 5566399655

Vyhrává. Jinak by opravdový viník už byl vyhozen...

0/0
3.9.2017 18:21

M21a67r11t69i87n 34S81t87a66n76ě30k 3341293250457

no vinik je asi znam (csad mhd kladno) , ale zalezi na "tvrdosti" objednavatelu jak dokazou vymahat smluvni pokuty za nevyjete spoje .

0/0
4.9.2017 21:03

P26e43t88r 84M15a20n51d31a 5188780270621

Nedostatek řidičů, pane odborníku. I po navýšení má pokladní v lídlu víc. Tak co chcete.

+1/0
3.9.2017 19:13

R30o16m73a26n 69P72o65l65á80č65e62k 5986649945

Ale to mě jako platícího zákazníka opravdu nezajímá...

+1/0
3.9.2017 19:27
Foto

M26a75r16t24i30n 87P50i56š56t85o11r23a 8498798166569

Z článku jsem se nedozvěděl, zda jelo méně spojů než před integrací nebo víc, ale podle nového jízdního řádu jich mělo jet ještě víc.

+3/0
3.9.2017 17:26

Z59d47e79n55ě63k 34K45o70v55á18ř 9588529799605

Je potřeba jasně říct kdo je vlastníkem ČSAD Kladno - A R R I V A.

Jen doufám, že se ROPID ze situace poučí a v Praze Arriva, Stěpánkové a já nevím kdo ještě přestane jezdit a po Praze bude jezdit jen a pouze Dopravní podnik Praha.

+2/0
3.9.2017 16:59

R49o26m25a70n 22P80o77l58á41č42e96k 5146159505

Což taky není úplně fér. Ostatní dopravci jsou v pohodě. Štěpánek se hodně srovnal. Na jihu zase Martin Uher atd. Problém je opravdu Arriva...

+3/0
3.9.2017 17:51

Z26d57e11n11ě13k 42K47o82v60á91ř 9128159379485

No, na lince 110 u Štěpánka stále jezdí šrotové Mercedesy, Many nebo co to je vyřazené ze SRN + Karaso. Nevím v čem ten se srovnal. Je tedy pravda, že narozdíl od Arrivy jsem u Štěpánka nezažil jízdu s otevřenými dveřmi či podobně.

Zlatý DPP.

0/0
3.9.2017 18:07

P74e80t37r 45M61a73n27d65a 5388400430291

DPP má úplně jiný rozpočet. Odborníku. Jak to chcete srovnávat.

0/0
3.9.2017 19:15

R89o34m82a11n 32P30o64l77á30č91e98k 5526579145

Zlatý DP? ;-D;-D Citybusy před smrtí, B941/B961 držící silou kytu;-D Ano SORky jsou dobrý, ale hlavně proto že jsou nový...

0/−1
3.9.2017 19:35

M45i82l76a86n 60V88o74l52e13k 5929313326779

Jeden by čekal, že když Arriva vynechávala spoje i v Praze, že další zakázky už nedostane...

0/0
3.9.2017 18:53
Foto

M14a97r51t40i44n 71Š71u98b28r91t 1365181114815

Arriva ale koupila CSAD MHD Kladno, ktere ma na vetsinu linek v regionu smlouvy, neb tam davno jezdi. Tj. ted se jen meni tarifni system u soucasneho dopravce, ktereho ale Arriva koupila.

0/0
3.9.2017 21:22

M17a82r96t60i44n 45S19t25a22n29ě55k 3631553670117

Asi takto : Dopravni podnik je uz i ted na hranici moznosti s lidma. Krome ARRIVY (ktera ma v praze pobocku ARRIVA CITY) , zde jezdi napriklad CSAD Strdni cechy , Polkost , Stenbus , ....... a rada dalsich dopravcu . Ti ve vetsine pripadu problem nemaji . V kladne je problem v tom , ze precenily kolik lidi potrebuji a kolik jich fizicky maji .

0/0
4.9.2017 21:07

O58l39g96a 39P97a42v98l25í93k56o21v23á 6424728837572

Nevěděli, že do každého spoje musí obsadit jednoho řidiče? To přece nejsou žádné intergrály, ba ani procenta, to jsou kupecké počty od jedné do sta!

+7/0
3.9.2017 16:59
Foto

L94a34d80i72s70l95a19v 34S71t42r67n87a36d 7274251264188

Třeba ředitelé a dispečeři nemají základní vzdělání a funkce dostali jako "odměnu", nebo "držhubné"...;-D

0/−1
3.9.2017 18:54

P52e60t90r 76A77s14c52h18e50n96b44r50e88n96n12e79r 6555703162601

To už neumí ani spočítat počet řidičů potřebných pro daný počet spojů?

+1/0
3.9.2017 16:57

P42e29t84r 68M11a29n72d69a 5658560150301

možná to umí, jen ty řidiče nemají. Co jim poradit.

+1/0
3.9.2017 19:16

P93a97v25e64l 40O95b13d57r12ž68á27l86e68k 6376364908782

Nepodepisovat smlouvu, že ty spoje zajistim. ROPID má možnost je nabídnout jiným dopravcum.

+1/0
4.9.2017 7:06

D90a33n 46R68o54z11s91í28v70a90l 3180132330454

Úplně ideální je spouštět takový systém týden před koncem prázdnin.

+5/−6
3.9.2017 16:16





Najdete na iDNES.cz