Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Kladensku po integraci nejezdí desítky spojů, Ropid chystá krizový plán

Integrace hromadné dopravy na Kladensku do systému Pražské integrované dopravy (PID) zatím nepřináší očekávané výsledky. Během devíti dnů fungování totiž nevyjely každý den desítky naplánovaných spojů. Naštvaní cestující se děsí, jaké problémy přinese pondělní začátek nového školního roku. A organizátor dopravy Ropid chystá krizový plán.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15e10n79a96t55a 51D49u48d39o59v29á 6103441384

Dneska jsou na Veleslavíně informátoři, ale bohužel také neví, kam který autobus jede.

0/0
4.9.2017 15:23

J32o95s68e21f 72Š29v16e46c 6985606114393

Bude hůř...

0/0
4.9.2017 13:24

Z43d57e12n36e58k 36K34o97z40á90k 1161841883177

ono když Ropidu nesedí ani počty tak to nemlže fungovat, Když potřebují 100 spojů a mají 90 autobusů a k tomu 80 řidičů tak je asi něco špatně . A nejhorší je že začínají už ničit stavy řidičů v Praze a řidiči nejsou a nebudou kdo by to za 24 tisíc čistého dělal to dneska má skladník na ještěrce. Dneska není kde řidiče brát.

0/0
3.9.2017 21:56
Foto

M51a46r94t20i36n 18Š92u35b80r34t 1435151864825

Objednavky vykonu ale jdou obracene. Nejprve se vyjednava financovani, k tomu je potreba znat pocty spoju a ujete kilometry. Pak vznikaji smlouvy, tj. dopravce se zavazuje, ze takove vykony odjede. Az pak se doladuji konkretni polohy spoju. Dopravce muze v tom procesu kdykoli nejake vykony odmitnout, nemuze mu nikdo naridit jezdit neco, na co nema lidi ci vozidla. Treba navyseni v autobusove doprave schvalene Radou HMP v dubnu 2017 nejprve cca v rijnu 2016 dopravci potrvrzuji a zavedeni je u rady veci az o dva roky pozdeji.

A pokud jde o platy. Dopravni ci stavebni inzenyri berou s obtizemi 25 cisteho. Navyseni na platy ridicu obsahuji jak rozpocty pro DPP, tak dle usneseni Rady HMP i pro soukrome dopravce, kterym se jen pro letosek v Praze ns platy dofinancovava 40 milionu. Ale zdaleka to uz neni jen o penezich, byt za takto narocne povolani si ridici navysovani zaslouzi.

+3/−1
3.9.2017 22:39

J98o63s79e46f 53Š22v15e89c 6375326704733

"Ale zdaleka to uz neni jen o penezich,"

------------------------------------------------

Takže podle vás budou řidiči z lásky k cestujícím zanedlouho opět jezdit za minimální mzdu?

------------------------------------------------

------------------------------------------------

Navyseni na platy ridicu obsahuji jak rozpocty pro DPP, tak dle usneseni Rady HMP i pro soukrome dopravce, kterym se jen pro letosek v Praze ns platy dofinancovava 40 milionu

-----------------------------------------------

Kolik dostali řidiči MHD v Praze letos přidáno? 1%?

0/0
4.9.2017 13:54

M19a39r40t41i89n 82S32t64a77n68ě50k 3881333920457

No k tomu asi toto : U DPP maj odbory a ty uzaviraji kolektivni smlouvu . A v ni je urcite uvedeno pripadne zviseni platu. Jste snad clenem vedeni odboru u DPP ze mate presne info o kolik se pridalo ??

0/0
4.9.2017 20:52

M18a76r76t92i52n 48Š51í98m76a 6203694410758

Proč nevymění neschopné vedení ČSAD Kladno? Vždyť to je čisté diletanství...

+1/0
3.9.2017 21:54

P12a61v18e72l 48O62b97d62r94ž48á44l60e82k 6326144398222

To by musel majitel - je to soukromá firma.

+1/0
4.9.2017 7:02

M90a22r60t75i96n 22S59t39a28n34ě67k 3401623310297

ano . Vlastnikem je nadnarodni spolecnost ARIVA

0/0
4.9.2017 20:53

M51a55r62t26i59n 77P49a69t93e81j22d38l 4424428686265

Už jste někdy viděli aby u nás hned něco fungovalo?

0/0
3.9.2017 20:33

R46o68m63a28n 56P79o98l15á48č58e42k 5306379405

IDS JMK ;-) Nejlepší integrovaný systém v ČR

+2/0
3.9.2017 20:59

P32a42v27e24l 18P36e68l87c 2789443515

V zivote jsem nevidel jediny system, ktery by ihned fungoval. I kdyz si clovek zaplati ty nejlepsi lidi, stejne se vzdy najde nejake chyba, prehlednuti, nedomyslenost. Kdyz je to vyrobek, da se udelat prototyp a ten vyzkouset. Ale u hromadne dopravy si zadny pokus jednoduse nenasimulujete. Kecy, co vsechno "u nas nefunguje" si strcte do kapsy, zijeme v jedne z nejkrasnejsich, nejschopnejsich a nejsvobodnejsich zemi v historii lidstva, ale mnoha "chytrakum" holt neni nikdy nic recht.

+3/0
3.9.2017 21:19

P52a65v92e83l 83M27a96t58o18u30š70e97k 5120727708564

Největší problém je absence kvalitní železniční dopravy.

+6/0
3.9.2017 20:22

R56o76m11a44n 28P41o63l59á79č20e27k 5336429565

Možná pár otázek...

Bylo vypsané na tyto linky VŘ nebo to přiděleno napřímo?

Kdo integraci Kladna plánoval a kdo podepsal smlouvy?

+2/0
3.9.2017 19:36
Foto

M58a88r29t76i14n 24Š15u30b64r41t 1455711294195

Vetsina linek byla uz v zavazku verejne sluzby pod smlouvami, tj. jen se meni zpusob, subjekty a vyse dotace u stavajiciho dopravce. Stavajici smlouvy umoznuji soucasne navyseni v urcitem objemu, ktere spotrebovala integrace zbylych linek na komercni bazi. A smluv a smluvnich partneru je dle jednotlivych linek velmi mnoho, protoze ty smlouvy definovaly i rozsah objednavky. 4 hlavní objednatele, z cehoz ten ctvrty jsou desitky obci.

0/0
3.9.2017 21:26

M61i43c25h51a47l 79G22r20i77v10a32l20s12k43ý 8143722987735

Už ředitel Ropidu opustil místo nebo ho vyhodit.

0/−5
3.9.2017 19:33

P26a61v70e80l 78P34e67l56c 2509363215

Já nerozumět jazyku váš kmen.

+3/0
3.9.2017 19:59
Foto

M69a98r56t22i53n 97Š45u94b75r84t 1615441484215

A proč by měl? Dopravu v okolí Kladna a do Prahy objednávají 4 subjekty, ROPID (pražský úsek příměstských linek), IDSK (za SČ kraj), Kladno a řada obcí. Všichni jsou v pozici objednatele služby u konkrétního dopravce, kterou příslušný dopravce smluvně přijal a zavázal se, že tuto službu poskytne. Je to stejné, jako když si objednáte odvoz autobusem třeba ze svatby a zasmluvněný dopravce Vám nepřijede. Všichni organizátoři tedy nyní musí vymoci to, co si objednali a co se dva roky dohadovalo z hlediska podílu financování, počtu spojů a podoby tras. Každý dopravce má právo smlouvu na nějaký objem výkonů odmítnout, jak soukromý, tak DPP, ze strany ROPIDU, IDSK nelze nařizovat něco, co není potvrzené. Tyto organizace objednávají a platí, dopravce podepíše smlouvu a jezdí. A pokud to nedokáže, je snahou to řešit výpomocí jiných dopravců, což je při obecném nedostatku řidičů poněkud složité.

+6/0
3.9.2017 20:27

M29a54r93t21i70n 25S91t42a70n54ě67k 3471793630897

Co ma reditel Ropidu spolecneho s tim ze CSAD MHD kladno nema ridice ?? spis by meli vyhodit reditele CSAD MHD kladno . Ale paklize nejsou ridici , tak vymena reditele nepomuze

0/0
4.9.2017 20:56

J82a90n 38B84u97b17i10k 9742961572457

Sliby nebyly zasazeny do reálného rámce. Ta Špidlova slavná věta je aktuální každou chvíli....

+1/−1
3.9.2017 19:24

P68e76t32r 87Š63t26u32r69s59a 8790738447787

Zrovna jsem viděl pořad Retro v ČT. Přijde mi to jako za komunistického plánovaní. Kde asi soudruzi udělali chybu?

0/−1
3.9.2017 18:59
Foto

L20a29d37i37s11l54a15v 27S80t14r92n93a33d 7584491134288

Ropid, neRopid... Vypadá to, že tam jsou naprostí diletanti. Jestiže převezmu fungující dopravní systém, tak zpočátku jezdím přesně podle harmonogramu firmy, kterou jsem koupil. Tzn. použiju celý tarifní a cestovní pořádek naprosto beze změn, a kouzla začnu dělat až v momentě, kdy s jistotou vím, kterej vůz, kam, kdy, jak často jede. A ať mi nikdo netvrdí, že když koupím fimu, tak noty k jejímu provozu nedostanu. Blbost. (nebo úmysl?)

+2/−6
3.9.2017 18:52
Foto

M78a96r62t35i56n 24Š19u82b90r50t 1255201144205

Možná jste nepochopil, že tady nikdo žádnou firmu nekoupil. Respektive ČSAD MHD Kladno byla nejprve zakoupena jiným dopravcem, firmou Arriva. Na Kladně a do Prahy jezdily autobusy buď dotované krajem v rámci Středočeské integrované dopravy, nebo na komerční bázi bez dotací. To znamenalo, že cestující do Prahy platili jiné jízdné než v Praze, což při pravidelném cestování znamenalo, že utratili o cca 9 000 Kč ročně víc, než kdyby mohli jezdit v jednom systému.

Integrace do PID neznamená, že někdo tyhle linky koupil, ale to, že se Středočeský kraj, Praha, Kladno a řada obcí dohodli, že budou objednávat spoje dohromady v tomto systému s jednotným tarifem a náklady na tuto objednávku u původního dopravce si rozdělí. A zvýší dotace do systému o cca 70 milionů korun.

Za Prahu objednává spoje organizace ROPID, za Středočeský kraj organizace IDSK, za Kladno Odbor dopravy a za další obce jejich představitelé na radnicích. Cca dva roky se připravuje objednávka spojů, kterou je nutné přesně definovat, aby bylo možné podepsat smlouvy s příslušným dopravcem a vědět, kolik kdo za jednotlivé linky zaplatí. Proto je objednávka velice přesná, protože přechod do společného tarifu musí být finančně vykompenzován spravedlivě. Protože se většině cestujících jízdné zlevňuje, musí se od počátku nějaké spoje přidat, protože původní spoje by tolik lidí neodvozili.

O přesné podobě jízdních řádů se jedná rok, se všemi obcemi v regionu, s Klandem a samozřejmě o všem ví i dopravce, u kterého se výkony objednávají. Nejde o násilné převzetí, dojednává se každý kilometr a každá koruna, dokonce se začátek integrace odkládal o celý jeden rok.

Role Prahy, kraje, Kladna a obcí není nákupčí té firmy, co do Kladna jezdí, ale objednatele výkonů, a to v míře, kterou ten dopravce mohl kdykoli odmítnout a vyjednat si jiné, nicméně k plnění těchto se smluvně zavázal, tj. nyní se objednatelé snaží objednanou službu vymoci.

+8/0
3.9.2017 20:22

M18a55r58t73i78n 79N72o73v51ý 9521278867714

Toho arogantního Landu, už měli dávno vyhodit. To je naprosto arogantní člověk, naprostý blb.

0/0
3.9.2017 18:37

P38a93v39e67l 82O65b41d11r76ž81á53l63e14k 6276544208142

Je, ale CSAD Kladno patří firmě Arriva. Takže vyhodit ho může jen její majitel.

+1/0
4.9.2017 7:04

P89e17t76r 93B83r47o73ž 8842694336544

To je opravdu vysoká matematika, spočítat, kolik potřebuju vozů a řidičů. Zdá se, že ČSAD Kladno řídí naprostí zoufalci.

+9/0
3.9.2017 18:19

R15o54m20a17n 68P51o80l88á60č82e41k 5536729185

Záleží na úhlu pohledu :D

0/0
3.9.2017 18:22

J41o73s14e19f 73V61a28c63e47k 7611208202771

No, podle mých zkušeností jim s tím ještě pomáhal Ropid. To jsou také odborníci!!!!

+1/0
3.9.2017 18:24

R54o55m65a81n 22P41o85l95á32č70e46k 5936619465

Já jenom čekám, kdy konečně někomu rupnou nervy a veřejně se ukáže na pravého viníka tohoto "bordelu"...

Pokud někdo nastaví smlouvy tak, že dopravci hrozí minimální pokuty a nebo mu linky nelze sebrat, tak je něco špatně...

0/0
3.9.2017 17:58

R64o58m31a57n 62P13o84l52á73č68e74k 5946709365

Zatím vyhrává politická korektnost...

0/0
3.9.2017 17:59

Z51d16e57n96ě58k 73K35o42v94á10ř 9298229859225

Nevyhrává politická korektnost, ale nesmylné snahy o liberalizaci veřejné dopravy. Což v podmínkách ČR nelze.

+1/−1
3.9.2017 18:09

R19o12m67a25n 22P25o62l14á26č14e56k 5166919125

Vyhrává. Jinak by opravdový viník už byl vyhozen...

0/0
3.9.2017 18:21

M80a95r17t26i69n 59S53t25a23n49ě45k 3861203320627

no vinik je asi znam (csad mhd kladno) , ale zalezi na "tvrdosti" objednavatelu jak dokazou vymahat smluvni pokuty za nevyjete spoje .

0/0
4.9.2017 21:03

P31e38t50r 27M71a42n71d11a 5598820550721

Nedostatek řidičů, pane odborníku. I po navýšení má pokladní v lídlu víc. Tak co chcete.

+1/0
3.9.2017 19:13

R46o89m53a49n 51P81o33l61á98č91e12k 5516369685

Ale to mě jako platícího zákazníka opravdu nezajímá...

+1/0
3.9.2017 19:27
Foto

M93a88r28t78i34n 14P40i50š94t74o16r88a 8298688196939

Z článku jsem se nedozvěděl, zda jelo méně spojů než před integrací nebo víc, ale podle nového jízdního řádu jich mělo jet ještě víc.

+3/0
3.9.2017 17:26

Z57d42e23n85ě17k 34K68o98v92á14ř 9858699639385

Je potřeba jasně říct kdo je vlastníkem ČSAD Kladno - A R R I V A.

Jen doufám, že se ROPID ze situace poučí a v Praze Arriva, Stěpánkové a já nevím kdo ještě přestane jezdit a po Praze bude jezdit jen a pouze Dopravní podnik Praha.

+2/0
3.9.2017 16:59

R35o97m89a13n 48P82o81l79á57č51e42k 5946949775

Což taky není úplně fér. Ostatní dopravci jsou v pohodě. Štěpánek se hodně srovnal. Na jihu zase Martin Uher atd. Problém je opravdu Arriva...

+3/0
3.9.2017 17:51

Z42d62e62n64ě51k 14K44o68v37á50ř 9608689299285

No, na lince 110 u Štěpánka stále jezdí šrotové Mercedesy, Many nebo co to je vyřazené ze SRN + Karaso. Nevím v čem ten se srovnal. Je tedy pravda, že narozdíl od Arrivy jsem u Štěpánka nezažil jízdu s otevřenými dveřmi či podobně.

Zlatý DPP.

0/0
3.9.2017 18:07

P84e29t28r 69M86a65n49d18a 5978250300361

DPP má úplně jiný rozpočet. Odborníku. Jak to chcete srovnávat.

0/0
3.9.2017 19:15

R21o76m84a71n 53P21o39l89á65č40e51k 5316279585

Zlatý DP? ;-D;-D Citybusy před smrtí, B941/B961 držící silou kytu;-D Ano SORky jsou dobrý, ale hlavně proto že jsou nový...

0/−1
3.9.2017 19:35

M92i65l69a49n 52V79o62l63e93k 5379333716189

Jeden by čekal, že když Arriva vynechávala spoje i v Praze, že další zakázky už nedostane...

0/0
3.9.2017 18:53
Foto

M38a38r34t63i47n 44Š25u91b67r83t 1655951484385

Arriva ale koupila CSAD MHD Kladno, ktere ma na vetsinu linek v regionu smlouvy, neb tam davno jezdi. Tj. ted se jen meni tarifni system u soucasneho dopravce, ktereho ale Arriva koupila.

0/0
3.9.2017 21:22

M39a61r54t77i95n 51S37t71a83n47ě58k 3711493720577

Asi takto : Dopravni podnik je uz i ted na hranici moznosti s lidma. Krome ARRIVY (ktera ma v praze pobocku ARRIVA CITY) , zde jezdi napriklad CSAD Strdni cechy , Polkost , Stenbus , ....... a rada dalsich dopravcu . Ti ve vetsine pripadu problem nemaji . V kladne je problem v tom , ze precenily kolik lidi potrebuji a kolik jich fizicky maji .

0/0
4.9.2017 21:07

O81l56g48a 80P13a10v61l40í75k14o85v12á 6664358807142

Nevěděli, že do každého spoje musí obsadit jednoho řidiče? To přece nejsou žádné intergrály, ba ani procenta, to jsou kupecké počty od jedné do sta!

+7/0
3.9.2017 16:59
Foto

L52a13d50i33s11l49a59v 36S29t79r65n54a86d 7144741934518

Třeba ředitelé a dispečeři nemají základní vzdělání a funkce dostali jako "odměnu", nebo "držhubné"...;-D

0/−1
3.9.2017 18:54

P44e84t37r 26A25s45c38h76e30n77b73r20e49n70n46e12r 6435163682981

To už neumí ani spočítat počet řidičů potřebných pro daný počet spojů?

+1/0
3.9.2017 16:57

P49e55t42r 95M22a61n32d43a 5168530710381

možná to umí, jen ty řidiče nemají. Co jim poradit.

+1/0
3.9.2017 19:16

P91a59v31e50l 52O86b37d66r22ž55á80l70e85k 6266784188292

Nepodepisovat smlouvu, že ty spoje zajistim. ROPID má možnost je nabídnout jiným dopravcum.

+1/0
4.9.2017 7:06

D51a53n 97R15o93z12s87í51v41a14l 3620222930694

Úplně ideální je spouštět takový systém týden před koncem prázdnin.

+5/−6
3.9.2017 16:16





Najdete na iDNES.cz