Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je bezpečná, rychlá a vyplatí se, lákají dopravní podniky do MHD

Napříč republikou odstartovala kampaň osmnácti českých dopravních podniků, jejíž pomocí chtějí přilákat do vozů veřejné dopravy více cestujících. Reklamní spot a plakáty vysvětlují základní výhody MHD oproti osobním autům. Podle městských dopravců lidé zpravidla nevědí, o co přicházejí, když se veřejné dopravě vyhýbají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z62d86e98n91ě10k 56K53o88r43f 8186148747783

Ano. Treba MHD v Praze. Nacpany spoje, dlouhy intervaly v metru, smrad....Kam se hrabe Praha v tomhle na Vídeň....

+1/0
3.9.2017 15:54

J64i94ř19í 97D19o67n25ě40k 2385413246799

No nevím jak kde ,ale u mě ve městě jezdí MHD takové střepy že přijde bezpečnější zavázat si oči páskou a chodit přes svodidla na dálnici na to žádná reklama nepomůže.

0/0
2.9.2017 16:57

Z60d71e60n76ě28k 62K98o61r25f 8786358967643

Ano. Treba MHD v Praze. Nacpany spoje, dlouhy intervaly v metru, smrad....Kam se hrabe Praha v tomhle na Vídeň....

+1/0
2.9.2017 11:08

O76n71d53r24e75j 50P45a72t72e75k 5820320739381

Ukradli mi peněženku v tramvaji na P10. Linka 22.

Když jsem to šel nahlásit na PČR a ptali se kde jsem o peněženku přišel, jeden z policistů na mně znalecky...

No, jó... dvaadvacítka... tak to je jasný.. tam musíte bejt vopatrnej...

Ještě jsem čekal, že mi vynadá, že jsem tou linkou 22 vůbec jel, že jsem tak blbej když je tak nebezpečná a koleduju si...

V autě se vám tohle nestane. Některé nahřáté staré typy tramvají stojí v létě také za to a ranní odér ve voze po celonoční jízdě bezdomovců má také své štiplavé kouzlo v nose. Mimo to nevíte co za zviřátka v těch polstrovaných sedadlech po těch bezdomovcích zbylo. Minule jednomu z mokvající nohy skrze kalhoty cosi teklo. Řidič se jej snažil vykázat, pak pokrčil rameny a jelo se dál. Za náma bylo 5 tramvají... dopravní kolaps.. homeles seděl a nehodlal vypadnout... Půlka vozu se přenula dopředu k otevřeným oknům, slabší jedinci vystoupili... Jsem si jist, že do večera na té sedačce sedělo nejméně dvacet nic netušících lidí...

Ale ne každý z nás normálně pracujících může každý den dojíždět autem. Pak nezbývá nic jiného než MHD.

+1/0
1.9.2017 23:43

T96o86m83a31s 58D67r77a29j94s81a37j66t89l 9519757268480

Cestovani do prace autem - 12 minut. Cestovani nejrychlejsim spojem hromadne dopravy - 45 minut. Rozdil krat dva a u me je to jasna volba.

0/0
1.9.2017 21:23

P25e83t10r 53B90á53č86a 8245646735445

Nikdy neklesnu tak abych jezdil MHD Rv

0/0
1.9.2017 20:04

J86i97ř83í 93M95a87t69u63š 6385941137485

Přesně tak, nikoho se nemá nutit. Ale za ten luxus, smrdět po Praze v zácpách, by se mělo zaplatit. Třeba jako v Londýně - za každý jednotlivý den vjezdu do centra 10 liber (300Kč), od října k tomu dalších 10 liber denně za znečištění ovzduší.

0/0
1.9.2017 20:12

P96e97t52r 57B42á48č83a 8545316965595

;-DRv

0/0
1.9.2017 20:14

H43o16n89z37a 53V94r40á44n44a 5121147834171

Nikdo Vás nenutí, nicméně by mne zajímalo, proč si myslíte že jízda MHD je něco pokleslého?

0/0
1.9.2017 20:29

P82e53t71r 93B62á15č61a 8205306805615

Ne neni, oni totiz tramvaje jsou plne manazeru, lidi v obleku a tech co maji penez na rozdavani :-P

0/0
2.9.2017 9:23

J56i91ř11í 39M81a25t88u89š 6655111347595

Oni tramvaje?

Ale 6. třídu jsi aspoň dodělal, ne? MVanažere.

+1/0
2.9.2017 19:32

J88i97n42d20ř42i63c68h 14H93r93ů67z49a 2580944218602

Já mám peněz dost, a stejně když jedu do města, jedu radši tramvají nebo prostě MHD. Ve městě se nedá skoro nikde zaparkovat, a pokud ano, je to placené. Teď se rozmáhají parkovací zóny, kde si ani s penězi nepomůžete, musíte mít parkovací kartu, která se shání bůhvíkde. Do práce jedu ve špičce autem 20 minut (pokud nejsou zácpy, ke kterým stačí jediná nehoda nebo práce na silnici), tramvají, které v cestě většinou nic nepřekáží, jedu 30 minut za všech okolností. Nemám žádnou starost, prostě dojedu kam chci a vystoupím. Taky by mě zajímalo, jak by se dostaly do škol a práce ty stovky žáků, studentů a pracujících. A jak říkala jedna moje kamarádka, v tramvaji je bezpečnost o tom, na které straně plechu zrovna jste... ;-D

0/0
3.9.2017 20:17

D68a91v96i33d 84Š19a75f95r13á39n15e61k 5857244937513

Já nevím, ale MHD je minimálně v Praze nebo v Brně nacpaná do té míry, že další cestující se tam prostě nevlezou...

+3/−1
1.9.2017 18:19
Foto

B28r22o14n63i71s51l77a66v 21G57a61b97r42y88š 2322309771

Nahnat lidi do MHD není zrovna jednoduchá věc a podle reakcí okolí do ní vleze jen málo lidí dobrovolně. Nechci upírat dopravcům zlepšení, ta jsou určitě vidět. Ale nejsem si jistý, jestli je jejich propagace MHD zrovna správná. Lidé musí mít důvod MHD vyhledávat, proto by bylo dobré zaměřit se nejen na obecné záležitosti, jako že je bezpečnější a levnější. Chce to něco konkrétního.

V Praze vídám plakáty typu "Víte, že...?", kde jsou prezentovány různé zajímavosti, např. počet čerpacích stanic v metru, nejdelší autobusová linka a podobně. Podle mě to cestujícího moc nezajímá a nové cestující to nepřiláká. Ocenil bych praktičtější informace jako např. ze Suchdola do Modřan se nejrychleji dostanete tak a tak, z Kladna se do Prahy dostanete za tolik a tolik peněz.

Další věcí je omezená nabídka. V mnoha městech chybí jednodenní jízdné, stále někde přetrvává nástup předními dveřmi, což dopravu neuvěřitelně zpomaluje a prodražuje, do některých lokalit jezdí málo spojů nebo vůbec nic (napadá mě část Na Kamenci ve Frýdku-Místku, kde žije cca 300 lidí bez veřejné dopravy). Podle mě lidi více překousnou o 1 až 2 Kč dražší jízdenku než zrušení spojů. Čtyřikrát ročně provádím výtah dat a zjišťuju si výkony jednotlivých systémů. Kde se MHD v oblasti nabídky spojů skutečně zlepšila, je Jindřichův Hradec a Ostrov nad Ohří. Zrovna ten šel do sebe a vytvořil dopravní podnik s mnohonásobně vyšší nabídkou spojů. Nemám však k dispozici údaje o přepravených cestujících. Může to být taky propadák.

Jsou věci, které dopravce nedokáže ovlivnit, ale od toho je tady vedení města, aby vytvořila přívětivý a použitelný dopravní systém.

+3/0
1.9.2017 18:18

H38o96n18z37a 36V13r88á66n23a 5381347634511

Pane Gabryši, s jedním s Vámi nesouhlasím. U nás se zavedl nástup předními dveřmi kvůli nenapravitelným černým pasažerům a mohu říci, že dopravu to nijak nezpomalilo a černoši razantě ubyli. Dále s tím vyhledáváním MHD... Souhlasím, reklama by měla být konkretněji (např zaměřena na úsporu času) udělána, ale asi máte zvláštní "okolí". Proč myslíte, že by do MHD lidi nelezli dobrovolně?

0/0
1.9.2017 19:24
Foto

B17r78o73n97i76s75l98a55v 14G30a55b54r28y96š 2272449151

Víte, v některých ohledech bych i černé pasažéry toleroval. Pokud by se chovali slušně a pokud by to nijak neovlivnilo dobu jízdy vozidla a nevznikala by zpoždění.

Už z logiky věci vyplývá, že jinou dobu trvá, pokud 20 lidí nastupuje trojími dveřmi nebo jedněmi. Časové rozdíly tam jsou, to popřít nemůžete. Jsou sice v řádu sekund, ale na konci linky se to může promítnout i do řádu minut. Nechal jsem měřit jízdní dobu v jednom městě, kde je nástup předními dveřmi prakticky odjakživa. Z měření, které trvalo asi rok, vyplynulo, že vozidlo se v zastávce MHD zdržuje neúměrně dlouhou dobu, prakticky 30 - 40 % celé své jízdní doby. Normálně má být stání na zastávce dlouhé 10 - 15 sekund.

Jistě, černých pasažérů ubude, to nepopírám, ale nikdy nevymizí. Takový způsob odbavování ten systém prostě totálně zabije a nikdy to nebude na takové úrovni jako dřív. Myslíte si, že po zavedení nástupu předními dveřmi jezdí cestujících víc nebo méně? Protože i ti černí pasažéři nějak cestují. Tím, že zalezou do aut, si sice dopravní podnik pomůže, protože nebude mít ztráty, ale zároveň i uškodí, protože bude na silnicích víc aut.

Mám dojem, že lidi se hodně orientují na časové úspory. I když si v MHD mohou číst nebo dělat věci, které by při držení volantu nemohli, přesto leckde vítězí čas. A taky pohodlí. Stačí se podívat do diskuzí nebo se zeptat těch, kteří jezdí zásadně autem, proč nejezdí MHD. V mnohých případech to bude špatná dostupnost.

0/0
1.9.2017 19:41

H95o25n39z65a 46V64r54á72n90a 5841107744151

Samozřejmě, že to budou časové rozdíly, o tom není pochyb, nicméně pokud je jízdí řád nastaven, že z bodu A do bodu B cesta busem trvá 15 minut a ne 12, tak s tím prostě počítám, i když by to za rok mělo být v součtu 5 hodin. A pokud z bodu A do bodu B já platím 15 korun, tak se mi prostě nelíbí, že by někdo druhý měl jezdit zadarmo, i kdybych ročně ušetřil těch 5 hodin.

0/0
1.9.2017 20:01
Foto

B37r48o41n57i16s53l28a68v 89G54a53b77r82y92š 2862819801

Mně se to taky sice nelíbí, ale od toho jsou revizoři, aby kontrolovali neplatící zákazníky. Pořád mně to bude bolet míň než zdržování vozidla na zastávce. Možná se budete divit, ale ty tři minuty mohou dost výrazně změnit oběhy vozidel na lince. Ve výsledku jich může jezdit méně a tím dopravní podnik ušetří spoustu peněz.

0/0
1.9.2017 21:47
Foto

R84o91m48a78n 33K37o47z21e51l 4427186533134

V mém okolí funguje veřejná doprava dobře, ale zaujalo mne spojení do města Hluk 4500 obyvatel, u Uherského Hradiště. V sobotu pouhé 4 autobusy! V časech zhruba 7,25 11,20 15,40 19,15. To se mi zdá na město velmi málo.

0/0
1.9.2017 21:05
Foto

B84r24o54n38i25s27l16a85v 48G21a89b86r37y35š 2842219671

Ano, je to málo. Na druhou stranu je potřeba se ptát, zda je vyšší počet spojů nutný. Určitě by se zájemci našli. A třeba by taky bylo možné ujezdit to menším autobusem. Bylo by vhodné udělat průzkum, zda by lidé z Hluku využívali kratší interval do U. Hradiště. Záleží taky na tom, jestli mají důvod tam o víkendu jezdit. Třeba se taky dozvíte, že nikam necestují, protože buď využívají auto, nebo pro lidi bez auta je spojení tak mizerné, že nějakou městskou zábavu raději vynechají.

Říká se tomu průzkum mobility. Prostě se zeptáte všech lidí v Hluku, nezávisle na tom, jak se dopravuje, jestli by větší nabídku spojů využívali a pokud ano, tak jak často.

0/0
1.9.2017 21:53

R81i61c85h19a13r25d 82H65l57a24d14í20k 2935123849599

Praha: klimatizace v autobusech a většině tramvají pro cestující v 21. století, je scifi, neustálé změny nebo rušení linek, zápach neplatících "zákazníků", sednout si po montérkových cestujících je pro odvážné, špinavé vestibuly metra, nemožnost zaplacení a zakoupení jízdenky platební kartou přímo ve voze povrchové dopravy...

+3/−1
1.9.2017 18:11
Foto

B46r50o68n63i37s63l71a63v 74G97a52b36r88y46š 2102229351

Ten zápach neplatičů je taky o mentalitě národa. Ve Vídni nebo v Innsbrucku se mi nestalo, že bych se vezl s bezdomovcem.

+1/0
1.9.2017 18:19

H40o74n35z91a 27V75r20á39n55a 5581697914811

To není o mentalitě národa, spíše o tom, jakým způsobem ten jaký dopravce s bezdomovci "zatočí". Nebo myslíte, že ve Vídni je bezdomovec uvědomělejší než v Praze?

0/0
1.9.2017 19:28
Foto

B38r27o86n11i76s87l43a51v 13G54a96b23r55y38š 2262399391

Možná ano.

Viděl jste v nějakém moderním městě poškrábaná skla na tramvajích nebo trolejbusech? V Brně přes skla není ani vidět. Takže podle mě je to i o mentalitě, co si kdo nechá líbit. Možná tam je přísný dopravní podnik, možná uvědomělí cestující, kteří ničení veřejného majetku nedopustí.

+2/0
1.9.2017 19:43

J67i77ř14í 96M67a71t19u34š 6545321927535

Klimatizace v našem klimatickém pásmu a při neustálém otvírání dveří je nesmysl (jak dlouho jede? max půl hodiny), změny a rušení linek tak časté nejsou - a i kdyby, zadejte si do aplikace (třeba Pubtran) čas a odkud kam a nemusíte se vůbec starat, která linka kudy jede. Montérky jsou taky marginální, sám jsem to nikdy (v Praze) neviděl. Vestibuly nejsou špinavé, uklízí se kazdý den a vůbec interiér metra je i na evropské metropole nadrpůměrný. Karetní terminály ve vozech postupně asi budou, ale také je to zbytečné, jen to zase zdraží jízdné. Jízdenky se dají už dnes snadno koupit přes mobilní aplikaci.

0/−1
1.9.2017 20:06

R96i18c23h92a81r26d 23H19l11a44d32í33k 2905873709799

Co je to za nesmysl s tou klimatizaci? To te názor starý dvacet let. Navíc se klima dost změnilo a nevím, že by si někdo stěžoval, i jinde oteviraji a zavírají dveře, když přijede klim. tramvaj,naopak. Bezdotyková platba je běžná skoro všude, nemluvě o nákladu na prémiovou sms. Ohledně čistoty,chce to vice otevřít oči, a pořádně se rozhlédnou i do podchodů, které také patří k metru a co se týká monterkářú,máte štěstí,že nejezdíte kolem ubytoven nebo staveb.

0/0
1.9.2017 22:23

S93t14a29n81i23s25l28a11v 23N77ý40v58l25t 2914525433

Nejlepsi je kolo, pokud nejste zrovna prazak.

0/0
1.9.2017 17:27
Foto

K20a58r59e57l 88J98í61r55a 6984267291666

Nedávno jsem někde četl, že lepší než porno v HD, je porno v MHD...

+2/0
1.9.2017 17:10

P43e80t73r 75K82u48b53í60k 1287722705835

V Praze jsem s MHD v podstatě spokojený. Pokud člověk nemá rodinu, není imobilní nebo auto nepotřebuje k obživě, tak se bez něj v Praze dobře obejde.

+1/0
1.9.2017 17:06

J91i93ř91í 68K48o81c60u85r52e79k 6895804395218

Jsou místa, kam se vyplatí jenom ten školní mikrobus a jestli tam někdo jede dotovaným taxíkem nebo vlastním autem už je prakticky jedno.

A co se měst týká, vždycky se dá najít cesta, která vyjde výhodněji autem. Ale ani jedno z toho není účelem MHD - pokrýt veškeré cesty.

0/0
1.9.2017 16:54

V32l14a14d67i35m23í98r 98N44o79v95á66k 3812414526971

Ač výhradně jezdím MHD a bylo by dobré kdyby tak dělali všichni, neb pod okny mám čtyřproudou silnici a musím mít zavřená okna neb ten kravál od aut se nedá poslouchat a motoristi jen kvůli takové věci by neměli být sobci, přesto je chápu, denně se v MHD najdou různé socky, které znepříjemňují ostatním cestování.

0/0
1.9.2017 16:41

J82a91r84o87s73l95a14v 69H86o60r43á68k 6807901119820

A tu silnici vam tam postavili zniceho nic, pres noc?

0/0
1.9.2017 17:24

V94l53a37d31i55m23í15r 45N69o92v94á57k 3882514256771

Ne, nepostavili, nám drahý ironiku, ale nepočítali, že tam bude jezdit tolik sobeckých šoférů.

0/0
1.9.2017 18:07
Foto

B53r98o80n17i87s53l32a58v 18G98a97b48r61y64š 2392629881

Veřejnou dopravu využívám prakticky od doby, co jsem začal chodit do školy a používám ji s oblibou do teď. Na rozdíl od některých automobilistů se ze mě nestal vystresovaný a věčně naštvaný cholerik.

MHD má spoustu nevýhod, hlavně ve městech, kde na ni vyloženě kašlou, je mnohdy nepoužitelná. Ale protože se ze mě stal líný člověk, mající totální nechuť živit plechovou obludu, kterou ani není kam uklidit, využívám VHOD pořád. :-)

+3/0
1.9.2017 15:59

L93u83d85e87k 25N76e36c77h79l52e13b13a 1193229971181

"Podle městských dopravců lidé zpravidla nevědí, o co přicházejí, když se veřejné dopravě vyhýbají"

Je to spíš naopak - znám hodně lidí co se jí nevyhnuli a přesně vědí o co přišli - doklady, peníze, karty... a jeden smolař i o zuby :-( a dost krve

+3/−2
1.9.2017 15:48

R28o90b37e90r30t 75P17r98a14ž72á47k 4238176965180

No nevim. Zatím mi auto vychází rychlejší. A není přecpané nemytými individui.

+6/−4
1.9.2017 15:32

P37e65t93r 98J57u41r91č64e83k 4139794190

Tak tak, autem do práce 20-25 min, MHD 50 min, když není zácpa, což nebývá zas tak často.

+1/0
1.9.2017 16:57





Najdete na iDNES.cz