Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Praha plánuje svou budoucnost. Je v ní i Florenc bez estakády

Pražská magistrála protíná a rozděluje místa, která patří k nejživějším částem hlavního města. Institut plánování a rozvoje proto ve spolupráci se společností Gehl Architects připravil koncept, jenž má problematická místa přetvořit v prostředí vstřícné k lidem. Na Florenci by tak do roku 2040 mohl vzniknout bulvár bez dopravou vytížené estakády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a35r34t13i65n 18R78u94z52i26c98k37a 1132758316727

Fotka c.1, na Florenci pred vstupem metra je ted rozsireny chodnik az ke kolejim, podle fotky tam ma vzniknout 2 pruhy pro auta, to bude masakr, pac hned za billou se da jet jen po kolejich v jednom pruhu a prebihani lidi bude problemove v danem miste.

Fotka c. 18 - to je zrcadlove umistena, podle semaforu a symbolu zastavky, ten dum na svanici bude na jake strane?

0/0
1.9.2017 14:26

P14e14t21r 72P94o33s24p80í76c38h10a93l 7288324227122

Jsem aktivní řidič, jezdím několikrát týdně a pracuji na Václaváku, ale jsem pro. Estakáda je odporná a auta do Prahy nepatří, já do práce pojedu metrem i když občas jedu autem (a parkuju v Opletalce - čistě z lenosti) Ale pokud se magistrála zruší nebude mi to vadit, ať se všichni řidiči poserou a prodaj auta, to stejný samozřejmě se smetanovým nábřežím - vjezd jen na povolení (zásobování, dopravní obslužnost etc.)

+2/−1
31.8.2017 18:41

J58a97n 52Z60e46m27a35n 1536455774166

Je to hezké, ale sluníčkářsky naivní.

0/−1
31.8.2017 13:05

J68a43n 49V29o13j65t96í79š92e93k 6872971135576

Co je na tom sluníčkářskýho? Co to v územním plánování vůbec znamená?

0/0
1.9.2017 21:38

T94o12m 70P88á55l81e49k 1661116849518

Kolik se za tyto dětské malůvky zaplatilo? 8-o

0/0
31.8.2017 12:19

J38a14r47o59s68l43a65v 35R89i73e61s73s71n13e23r 3348380346140

Všiml si někdo na obrázku č. 13, co za obyvatelstvo (jaké rasy, náboženství) plánuje magistrát, že v Praze v budoucích letech bude? 8-o;-D;-€

+1/0
31.8.2017 12:09
Foto

O55n49d56ř58e74j 37F79u71c94h20s 2143838913215

To by mě zajímalo, jakou vojtěšku autor těch studií hulil :)

+3/0
31.8.2017 11:53

V25ě64r16a 38P46r36o67c97h33á51z83k32o98v57á 1638268574453

Jsou to zoufalé výkřiky současného vedení Prahy, aby se zakrylo, že nic podstatného a pro život ve městě neudělalo....8-o

+1/0
31.8.2017 12:58

J21a61k37u92b 63F76e67i87f72a32r 7619519966629

Magistrála je hnus, o tom žádná. Ale utrácet za tyhle studie začne dávat smysl, až bude hotový městský okruh. Celý.

0/0
31.8.2017 10:57

J45a18n 65V73o75j97t70í35š79e14k 6652331585276

To je dokola omílanej nesmysl.

0/0
1.9.2017 21:39

J72o62s24e59f 98C52h55o97d56o48u96n28s64k24ý 4741256109700

Experti z IPR asi neví, proč se obecně lavičky z míst, jako je Florenc, Hlavák nebo Kobylisy odstraňují = protože je zaberou bezdomovci a fetky.

+3/0
31.8.2017 10:55

V15i74k66t34o80r 65Š55e31d64i17v95ý 8136431450136

Bezďáci? Vy jste někdy na nějaké vizualizaci viděl bezďáka?

Experti navrhují slunečný svět bez deště, bez odpadků, se samými krásnými usmívajícími se lidmi.

+3/0
31.8.2017 11:16

V14i72k23t33o19r 94Š98e15d96i21v47ý 8196611320546

(Proto jsou to také experti - ošklivý svět navrhují matláci)

+1/0
31.8.2017 11:26

A35n18t97o89n66í34n 46D16o16u91b93e90k 3560529649

Je totalni nesmysl se timto dnes zabyvat a ztracet tim cas. Uz jse schvalena stavba okruhu 511 a na sever pres Suchdol, plus Blanka 2? To je nutne ted resit a venovat tomu cas a energii a radove rok, dva pred otevrenim posledni z teto staveb ma smysl zacit se vubec zabyvat nejakymi upravami magistraly!

+3/−1
31.8.2017 9:58

A20n44t92o54n50í89n 65D29o11u64b18e63k 3290259289

Je to jako vymýšlet jaké si koupím potahy do auta ve kterém nemám motor, sedadla a okna!

Navic potahy jsou odporne a leúsi je je resit kvalitnimi sedadly :-)))

+3/0
31.8.2017 9:59

M42a11r94t55i18n 15R46u19z98i96c96k79a 1292418626527

Ackoliv souhlasim s tim, ze jsou okruhy treba, tak zvolene varianty vami vyjmenovanych okruhu jsou ty nejdrazsi reseni vubec a v problemovych oblastech, kvuli kterym to cele stoji.

Blanku 2 muze nahradit mnohem levnejsi varianta, pres Prumyslovou, Kbelskou a V Holesovickach, v teto variante jsou pouze 2 kriticka mista - Hloubetin, kde by se musel postavit most nebo tunel (ja bych byl pro vysoky most) a V Holesovickach, kde to bez tunelu nepujde a musi se postavit tak jako tak. Odpadne tunelovy komplex Liben, tunel Vysocanska spojka, tunel Malesice, Jarov se musi resit mimourovnove tak jako tak.

Vnejsi okruh, momentalne se ma stavet 1+1 spojka Kralupy-Velke Prilepy-Letiste (Uplne nova silnice propojujici D7 a D8), kdyby se od Letiste za Prilepy postavila ve formatu 2+2 a premosteni pres Rez kousek od Libcic/Letek a za Klecany ke krizovatce D8 + I/9, tak je uz davno severni varianta hotova, odpadne jeden z nejdrazsich mostu - dvoupatrovy pres Vltavu a slozite tunelove prekrizeni na obou brezich a oba tunely. Navic krizovatka D7-Letiste bude primo dostupna z okruhu v cetne Letiste v Odolene Vode.

Obe varianty co zminuji nejsou nijak omezujici a ani konfliktni a jeste levnejsi,...

0/0
1.9.2017 14:41

J44a93n 61V28o92j67t70í66š34e34k 6532891365476

To je naprostej nesmysl. Okruhy na dopravu na magistrále maj velice malej vliv (ten vnější dokonce vůbec žádnej).

0/0
1.9.2017 21:40

P19e27t72r 15Š96k47o82d50a 5157540204470

Magistrát zase utrácí peníze za fantazijní plány. Dokud nevyřeší dopravu, především vnější a vnitřní okruh, jsou to utopistické návrhy.

+2/0
31.8.2017 8:24

J94o73s31e58f 13B75r65o69ž55e44k 7363565562741

Snaha vytvořit další prostranství bez místních lidí pro turisty je sice očividná, ale obávám se, že tolik turistů tam stejně nedostanou - není proč by tam chodili.

A jinak - není doprava, nejsou lidi. Už dnes když mě někdo chce na schůzku (třeba do pojišťovny) do těchto míst, kde nejde zaparkovat, tak je pošlu do háje a řeknu jim, když chtějí, ať si přijedou za mnou někam, kde pakrovat můžu - třeba do obchodního centra. A když ne, tak prostě nemají zákazníka.

+3/−3
31.8.2017 8:12

J75i70ř12í 27Z77a97t98l81o33u91k82a80l 3588219461886

Pokud jde o prostor před Hlavním nádražím, tam by především měla přibýt tramvajová trať se zastávkou, je to důležitý dopravní uzel a ten potřebuje lepší vazbu na hromadnou dopravu, jedna stanice metra fakt nestačí.Souhlasil bych nějakou lepší fasádou nové budovy Hlavního nádraží, zatímco uvnitř je docela slušně opravená, její vnější vzhled a především ty nefunkční věže se schody je docela děs.

+6/0
31.8.2017 7:41

J83i24ř32í 28M46a22t63u57š 6675821447905

Uvnitř je sice slušně opravená, ale také ne příliš funkční. Tím, že vnitřní polovina je pod dálnicí, jsou tam stísněné prostory a nízké klaustrofobické stropy pod kterými se tísní davy nebohých turistů před odjezdovými tabulemi.

Nakopat komunisty někam za tuhle stavbu. (a za magistrálu)

0/0
1.9.2017 17:34

I21v62a 69D96o38l35a45n64s72k17á 2543386230130

Proboha co za stvuru tohle navrhuje? Ktery strelec si mysli ze laciny citronove zluty plastik se hodi do ulic Prahy? A fotka cislo 6: zda se mi to nebo je tam opravdu pingpongovy stul (samozrejme neonove zluty) hned u ulicniho prechodu? Reknete, ze si jenom delate legraci, pekne prosim!

+8/−1
31.8.2017 7:38

L89a49d10i90s39l76a85v 41B21u17r19d44a 2217284128295

Ach jo, chápete, že ty vizualizace mají naznačit hlavní principi revitalizace, a druh nebo barva mobiliáře je úplně druhořadá? Ale jak je vidět, asi kvůli takovým jako vy, kteří se chned chytnou nepodstatné kraviny, si s tím někdo měl dát větší práci, a udělat to více reálnější.

+1/−1
31.8.2017 9:00

V82i85k86t46o21r 35Š62e57d45i92v48ý 8396431540106

Ano, o ten princip jde - že si někdo představuje, že když místo zoufale potřebné komunikace instaluje překážející pestrobarevný mobiliář, dosáhne zalidnění šťastnými postavičkami.

Často je to doprovázeno utkvělou představou, že každý touží sedět u stolku v kavárničce a rozhlížet se po výše popsaném prostoru.

+3/0
31.8.2017 10:50

J29a38n 96Z21e72m28a90n 1956135784146

Ale oni ti architekti takhle hodně sedávají ;-)

0/0
31.8.2017 13:09

J52a35n 85V20o32j25t81í85š29e17k 6272871495426

Zoufalá je akorát utkvělá představa potřebnosti magistrály. Ona ale potřebná (v dnešní podobě) vůbec není.

0/0
1.9.2017 21:43

I14v17a 52D98o42l41a40n91s78k22á 2333476980200

A vite, ze ano? To je presne to, co se od talentovaneho urbanisty ceka aby ukazal verejnosti. Jestli to neni jak by melo byt tak proc je to tady, pane Burdo?

+1/0
31.8.2017 10:58

J33i79ř16í 82Z93a84t48l52o34u29k21a62l 3208359361226

Estakáda na Florenci jistě není žádná krása, ale mám takovou obavu, že pokud by ji odstranili, tak aut moc neubyde, a zatímco dnes se dá celkem snadno podejít, tak přejít silnici s podobným provozem by bylo mnohem zdlouhavější a nepříjemnější. Ta estakáda je alespoň funkční a ty historické budovy, především nádraží Těšnov, které kvůli ní zmizely, už stejně nikdo znovu nepostaví. Naopak by se podle mě dala celkem snadno zúžit ta čtyřproudá silnice (Ke Štvanici) mezi estakádou a stanicí metra, tím by se ten prostor zkulturnil celkem výrazně. Provoz na ní není tak velký, ale auta tam pak zbytečně jezdí příliš rychle.

+2/0
31.8.2017 7:33

V79í94t 91K14o30u29b58a 6636710864348

Děkuji, v takovém městě, jaké je na fotografiích opravdu žít nechci. Pokud "zklidníte" dopravu, zabijete služby a obchod. Dovolit si to může úplné historické centrum Prahy, kde se kavárna na kavárně uživí po valnou část roku, ale menší okresní města již po 10-ti let od revitalizacích vidí, že vyhnat všechna auta z center nebyl dobrý nápad. Z bytových domů se staly vyloučené oblasti, z rušných tepen se staly zóny, kam se po setmění všichni bojí a přes den se jim raději také vyhnou.

Prostě doprava dnes k životu patří a tam kde nepůjdou cestou uspokojení poptávky po parkování v místě, tam si zadělávají na dlouhodobé problémy.

Začne to vždy nenápadně zpoplatněním parkování, pak se vyskytne názor, že vlastně když tu cizí nesmí zaparkovat, tak proč by tudy měli jezdit. Odtud je již jen krůček k myšlence, když nemohu jinde zaparkovat, na co to auto vlastně je a zakažme to úplně a zbude z toho generace, která prosedí život na lavičce před domem.

+1/0
31.8.2017 7:29

M40a12r47e20k 21H91r12u78b45y 6237412481968

Jsou to nebezpeční šílenci, nikdo takový by nikdy neměl mít možnost plánovat cokoli složitějšího než kuchyň.

Nejdřív dostavět okruh a dostatek P+R, pak teprve vymýšlet broskvoviny.

+8/0
31.8.2017 0:26

L95a89d87i16s14l28a21v 82B29u28r27d79a 2617684178285

Nevím, co je špatného na tom, řešit problémy současně. Navíc takový sherwood, jedna z největších ostud Prahy, s okruhem a parkováním nijak nesouvisí.

0/0
31.8.2017 9:02

V57i63k82t11o41r 22Š37e18d82i73v22ý 8936721820866

Pokud není jasné, ve kterém století se podaří okruh dostavět, je plánování laviček na magistrále opravdu poněkud předčasné.

+1/0
31.8.2017 11:20

O18l18g39a 40P52a58v53l75í51k20o82v29á 6404598327932

Kromě zrušení estakády nad Florencí, což ovšem souvisí s dobudováním velké části okruhu, celkem nula k nule. Jestli alej znamená tři stromky a dva květináče ...

+4/0
30.8.2017 23:39

T59o87m59á57š 47K65o94t56í86k 9166233933206

Tady se furt říká B a neřekne se A. Samozřejmě že pobytové zóny na místech dopravních tepen budovat lze, ale musí se nejdřív vyřešit co převezme jejich dopravní kapacitu. Chápu, kreslit květiny a zahradní architekturu místo asfaltu je takové sluníčkové a hepy a tleskají tomu i maminky s kočárky. Proč ale není do stejných detailů a vizualizací dotaženo rozšíření Povltavské, tunel pod Malešicemi, dostavba křižovatky Rybníčky a další části MO? I s termínem KDY. Pokud možno dřívějším než plánované zbourání magistrály.

+8/0
30.8.2017 23:16

M54a38r94e21k 20H87r48u19b20y 6637522161528

Přeci si IPR nenechá jejich růžovou budoucnost kazit nějakou přízemní realitou;-)

+4/0
31.8.2017 0:29

M10i80l10a62n 14N23o32v85á61k 2450355265915

Magistrála mezi Státní operou a Nuselským mostem byla jen provizoriem. Rozhodnutí, že se v tomto úseku nepostaví plánovaný tunel přišlo až se zeleným myšlením po roce 89.

0/−2
30.8.2017 23:13

M61i31c33h26a57l 48M97a46l55ý 5982724419913

Ano, zbourat komunistickou estakádu i přístavbu hlavního nádraží (není v podstatě zapotřebí), obnovit Vrchlického sady a udělat z toho zase město. A magistrálu do tunelu.

+3/0
30.8.2017 23:01

L49e22n40k17a 80V16o57z65k64o42v51á 3721829378413

do tunelu magistrala nejde dát, neb už je část Prahy dosti podkopaná kvůli metru, tak by ty domy mohly spadnout.

0/0
31.8.2017 11:34

J73i29ř21i13n59a 88S63a31v60o70v64a 1151595536363

evidentně to nevadí, když dráhy plánují další tunely pro vlaky pod Prahou - a zrovna i v okolí Těšnova - viz http://praha.idnes.cz/vlaky-tunely-praha-0ae-/praha-zpravy.aspx?c=A170823_347182_praha-zpravy_rsr

0/0
31.8.2017 11:54

V48i18k22t91o82r 25Š14e54d87i68v61ý 8596201570496

Plánovat se dá cokoli - zvlášť, když je jasné, že se případné realizace dočkají leda ti nejmladší z nás.

+1/0
31.8.2017 13:48

J88i26ř74i77n35a 52S49a83v77o70v88a 1511745116303

já jsem ale nereagovala na čas, ale na to, že paní se zdálo technicky nemožné jít cestou tunelů pod Prahou ;-)

0/0
31.8.2017 14:32

V62á31c27l56a29v 58M89r67á32z 9851854596596

Okruh se bohužel nikdy nedokončí, takže ty plány jsou utopie. :-/

+3/0
30.8.2017 22:57

M52i49l40a23n 41N44o94v86á79k 2160135525705

Dokončí, až přijde nový Bém. Ale hned tak to nebude.

+1/0
30.8.2017 23:04

T47o33m50á17š 23P82o91l65á51č14e39k 4607665814

další primátor bude z Ukrajiny. Měli jsme Moraváka, ted tam sedí Slovenka a tak to bude pokračovat pořád na východ až tam bude sedět Japonec (Okamuru tím nemyslím)

+3/0
31.8.2017 2:58

J66a39k88u28b 74R10e10i52t63e38r 2535550878314

Takže je naděje, že za 20 volebních období to zase bude Čech a Pražan.

+1/0
31.8.2017 9:29

J23i58ř77i55n19a 95S18a82v53o48v93a 1291175546223

a pokud možno rodilý ;-)

0/0
31.8.2017 11:55

T87o72m40á74š 14P16o67l14á16č13e98k 4167185784

doufám že ano. Nyní je mi 33 a doufám že se alespoň dokola okolo Prahy projedu alespoň v urně.

+2/0
31.8.2017 2:56

L94e28n91k68a 42V87o95z94k43o52v83á 3381279458693

;-D

0/0
31.8.2017 11:35

J20a30n 86H21l78a32v62á49č 4481299263

Na přístupu IPRu k dopravě je zjevná jedna věc- nerozumí tomu. Obchvat kolem Prahy nepomůže vnitřnímu zatížení dopravou- dnes je tranzit zanedbatelnou položkou. Snížením průjezdnosti naopak vnáším dopravu do míst, kde doposud nebyla, čili i klidné ulice mění v dopravní tepny. Můžu jít na procházku pěšky, ale nemůžu na kole zásobit dvoumilionové město, navíc kola dopravě škodí- zpomalují ji a v případě, že by v Praze jejich podíl dnes stoupl, tak už doprava zkolabuje úplně. Předejte to těm, co to umí- operovat se také nenecháte od psychiatrů.

+9/−4
30.8.2017 22:24

M17i55l77a48n 10N26o23v63á60k 2780605405215

Kola jsou sezonní záležitost. V lednu jezdí na kolech jen několik málo lidí. Tudíž pro všechny ty letní cyklisty musí být v MHD kapacitní rezerva na zimu. Ta rezerva musí být jak ve vozidlech tak i v dopravních cestách. Takže cyklo doprava neřeší vůbec nic.

+3/0
30.8.2017 22:36





Najdete na iDNES.cz