Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Prahy do Brna do hodiny. Zelení chtějí rychleji stavět novou železnici

Do patnácti let by Česká republika podle Strany zelených mohla mít vysokorychlostní železnici mezi největším českým a moravským městem. „Prioritou je vysokorychlostní trať mezi Prahou a Brnem,“ řekl šéf Zelených Matěj Stropnický. Cestující by se z jednoho města do druhého dostali do šedesáti minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a25n 28R44y31c74h63t51á61ř 4917152822924

Bože, tak to se modlím, aby v cestě nestál nějaký ten ohrožený motýlek či brouček , . . jinak jsou se svým plánem v análu. . . ;-D

+1/0
30.8.2017 13:59

S67t24a86n 76N53o85v11á88k 5447415485354

V případě nyní stavěných/plánovaných silnic nejsou (kompetentní orgány) schopny vykoupit pozemky tak, aby mohli postavit rovnou silnici. Viz kolem Přerova nebo Turnov-Jičín. Hrají "kličkovanou" kde je zrovna volný plac.

Tak to jsem opravdu zvědav jak za současných podmínek chtějí postavit přímou rychlodráhu. Leda tak tunelem (protože nad zemí by jim to zatrhli Zelení-škodí to krajině). Za Hlavákem se zavrtat pod zem a vynořit se až před Brnem...

0/0
30.8.2017 12:32

J88a67n 11C88h81l59á31d54e46k 8574181398615

"parní lokomotiva" co jede až 200 v 21 století, kdy se vlády ujímá HyperLoop LOL LOL LOL

0/0
30.8.2017 11:10

A87l77e54n75a 42R64i94s85o90v42á 4776370909745

A rovný koleje už umí?;-D

0/0
30.8.2017 7:58

J53o66z24e12f 83S78t19e41b16i62l61a 3785427825387

..srandista jeden;-) Za vice nez 20let nebyli schopni udelat obchvat kolem Prahy, a ted sup_sup postavi trat do Brna ..

+2/0
30.8.2017 6:41

R56a19d16e56k 25J65a17n56a23t11a 9765536494972

Teď vás trchu nechápu. O kom mluvíte? Zelení nikdy v politice vliv neměli.

Navíc jejich prioritou jsou spíš železnice, než dálnice.

+2/0
30.8.2017 8:25

A35l33e61n90a 83E77l87i31á54š33o60v51á 3554711902238

Zelení mají nesmírný vliv v komunální politice. Škodí kde se dá.

+1/0
30.8.2017 10:33

O62n32d21r56e44j 32P70a80t74e19k 5450190119101

Tak Matěji, vem do ruky krumpáč a šup. Jdi národu příkladem.

Zatím jen meleš nesmysly a pokud jsi do něčeho zasáhl, vedlo to kolapsu. viz. magoš.

+1/0
30.8.2017 0:00

J17a35n 68P43š80e39n10i86č57k15a 2490348643812

no spis by mel zacit tim ze sahne do rodinne kasy a zacne vykupovat pozemky

0/0
30.8.2017 7:27

M94i72c19h45a64l 98L48e53k41e91š 4621131613795

Jen bacha, aby se neodvolali nějací aktivisté drazí zelení. To je potom pěkný průšvih.

+1/0
29.8.2017 22:44

P26e73t41r 77D30v53o26ř34á81k 9214907612230

To si měli vzpomenout před 10 lety, kdy řešili maximálně omezení jízd kamiónů. Nevěřím jim ani dobrý den.

+1/0
29.8.2017 22:24

M74i73c16h17a20l 67S88e84d11m98í10k 3549125616621

Čeština dělá moudře rozdíl mezi "jsem přesvědčen" a "přesvědčil jsem se".

Karel Čapek

0/0
29.8.2017 22:20

T93o76m80a76s 77H29a70c83e72k 6714147205657

Toz to ja myslel ze v te dobe uz bude Brno spojene s celym svetem hyperloopem, no ne?

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
29.8.2017 20:44

T69o89m97a54s 12M85a72t78e34r84a 4526441723943

Zelení chtějí rychleji stavět - jsem pro, rozdal bych jim lopaty a mohli by v čele s tou kreaturou nastoupit.

+5/−2
29.8.2017 20:34

R73a41d32e27k 91J62a40n15a39t23a 9835926144892

Tzk zrovna Zelení (a nejen ti čeští) mají podporu železnice v programu dlouhodobě. Jim to věřím víc, než třeba hnutí ANO.

+1/−1
29.8.2017 22:18

T42o44m15a57s 33M24a21t11e55r51a 4266881823683

Dobrej pokus;-D. Mít něco v programu nebo zasadit se aby se skutečně něco udělalo je sakra rozdíl. A doopravdy něco udělat, postavit vlastníma rukama, o čemž píši, je u těchto netáhel a nýmandů absolutní scifi.

+1/−1
29.8.2017 22:57

R91a38d41e15k 34J56a19n41a49t85a 9275126394842

Pokud se nepletu, Zelení nikdy neměli v politice vliv, protože neměli víc, než pár procent.

0/−1
30.8.2017 8:26

W67a40l28t91e68r 88D90i50v46i86š 6497802132722

Řekl byste třeba o Lidovcích, že neměli v politice vliv? Vždyť mají také pár procent... Procenty to tady není, spíše to bývá tak, že velká strana ustupuje trpaslíkovi, protože je na něm závislá. A zelení tady vliv měli a mají. V celostátní politice momentálně moc ne, ale lokálně v Praze i Brně mají vliv hodně veliký. A kromě toho je tu mnoho nátlakových skupin ekomagorů, kteří sice oficiálně nemají nic společného se Zelenými coby politickou stranou, ale je to stále stejný typ politiky.

0/0
30.8.2017 10:06

A84l79e11n12a 79E71l23i11á80š78o68v56á 3804101942298

Pletete se, vy považujete za politiku jenom tu parlamentní.

0/0
30.8.2017 10:35

R39a31d84e35k 43J24a33n33a30t93a 9765516904542

A na které jiné úrovni se rozhoduje o stavbě VRT (téma článku)?

0/0
30.8.2017 16:17

J64i53ř53í 46N56o68s83e24k 7316662715664

čemu fšemu on nerozumí 8-o

+1/0
29.8.2017 20:23

J59i49ř33í 21P17r89a55ž27á57k 9270942761392

Ta rodinka Stropnických je skutečně mimořádná. Otec herec-komik Ministr. Syn propagátor nezákonného jednání, obsazování a ničení cizího majetku (Klinika na Žižkově), naprostý ignorant duševně mimo realitu, příslušník "menšiny", matka "vítačka-sluníčkářka, propagující sex s africkými neukojenými divochy. A tito nám mají vládnout? Prosím, pošlete je konečně u voleb do.... historie.

0/0
29.8.2017 19:47

T70o56m77a81s 84M93a70t19e36r23a 4256131433533

Žilková není jeho matka, ale úplně mu vypláchla mozek, po vlastní mámě nemůže být tak vypatlaný

0/0
29.8.2017 21:21
Foto

B35o44ř24e98k 27M63e75z64n82í10k 3180863850959

Tihle zelení jsou divní. Neměli by spíš slibovat zdravé stromy a čisté řeky?

+1/0
29.8.2017 19:17
Foto

M73i95r47o57s75l17a85v 22S15t42e46i72n10e56r 4320362180176

Hrůza, žabičky na Vysočině už s hrůzou čekají na modrožlutý člun, ten rychlovlak by v žádném případě neschválily. Objíždění vzácných biotopů by tu trasu hodně zpomalilo.

Pro občany by asi bylo jedno, zda tu trasu projedou za hodinu, nebo i tři, ovšem půl dne, jako v současnosti, je moc.

Za hodinu v Jihlavě, za druhou v Krně, mezitím dvě plzničky a třeba řízeček s bramborovým salátem, v Brně by se vystupovalo v jaré náladě.

0/−6
29.8.2017 18:46

V72í46t 29P81r42č28í76k 9238620154720

Je znát, že pokud jste vůbec někdy jel vlakem mezi Brnem a Prahou, bylo to nejpozději v 80. letech. Váše časové údaje jsou totiž úplně mimo. Občanům by asi nebylo jedno, kdyby cesta trvala 3 hodiny, protože nyní trvá 2,5, což je někdy i rychlejší než autem po zasekané dálnici D1.

+5/0
29.8.2017 18:52
Foto

M77i73r97o17s74l45a39v 75S66t37e36i67n23e38r 4810612540626

Roky jsem cestoval každý víkend ke své mamce, vzdálenost Praha hl.n. (tedy Wilsonovo nádraží) Jihlava hlavní nádraží v Bedřichově byla přesně podle tarifu 172 km.

Osobní vlak za 24 Kčs tu vzdálenost zdolal za 7 hodin, rychlík za 34 Kčs ovšem za pouhé 3,5 hodiny. Autobus z Florence ovšem už tenkrát na státovce 38 za 2 hodiny, ale stál 46 Kčs.

Na dálnici D1 jsem jel jednom jednou do Slezska, na pohřeb své tchýni, zlomil jsem tenkrát na Mercedesu E- třídy obě přední péra.

0/0
29.8.2017 19:02
Foto

M29i41r56o90s11l23a49v 75S90t62e28i79n62e54r 4790482370686

Popsané údaje jsou z let 1956- 1965. Do Slezska jsem jel 2006.

0/0
29.8.2017 19:07

V48í64t 34P21r92č60í50k 9798460774160

Tak to jsme přece jenom celkem pokročili.

0/0
29.8.2017 19:24
Foto

J52a60n 66V32a59l42a72l26í85k 6716849660986

tak řízeček se salátem jsem měl dnes ze Zábřehu do Prahy ;-)

+1/0
29.8.2017 19:05

R53o75b56e85r73t 81F86e73j11e23r 1221889385180

Když se řekne VRT, každý si představuje japonský Shinkansen, franzouzský LGV, německý ICE. Řídím vlak, který umožňuje lidem denně dojíždět do stovek kilometrů vzdáleného zaměstnání a během dvou minut hravě zrychlí na 200km/h, a to jen pár kilometrů od našich jižních hranic. Proč mnohým lidem připadá tato myšlenka nereálná?

+1/0
29.8.2017 18:43

R48a94d49e30k 75J70a69n48a12t60a 9575136214172

Tak pokud se řekne VRT, tak to opravdu znamená podle evropských norem 250 km/h nebo více. Nereálně to není, to máte pravdu. Dokonce je to nejefektivnější způsob, jak zlepšit českou železnici.

+1/0
29.8.2017 22:21

J31o50s95e63f 96K35o66l26a13r64i16k 4644893416515

Zeleni chteji stavet?;-D Asi zmena povolani ;-D Ono na stavbe, by snad prisli na jine myslenky;-)

0/0
29.8.2017 18:37

Š47t53ě42p30á34n 34V30a45n51ě18k 3943399157737

Čím jsem starší, tím více preferuji jízdu vlakem, protože se mi prostě řídit nechce. Ale proboha, hoďte už někdo na toto "děcko" síť ať přestane vymýšlet nějaké zcestné plány. Ja vůbec nechápu, jak si ho zelení mohli dát do čela strany. 8-o

+1/−1
29.8.2017 18:15

V95í37t 70P69r79č52í60k 9268580914130

Co je konkrétně na myšlence, o které článek pojednává, zcestného?

+1/−1
29.8.2017 18:17

Š50t31ě91p84á24n 21V79a37n96ě63k 3163259817867

Konkrétně zcestné jsou finance. Nejsou finance ani na pořádnou dálniční síť. Dále je na tom kompletně zcestné řešení pozemků pro novou trať. A celé je to kompletně sci-fi, protože návrh není ani na papíře.

+1/−2
29.8.2017 18:23

V81í10t 14P54r55č11í95k 9618520174360

Chápu to dobře, že považujete za zcestnou myšlenku VRT na našem území vůbec? Je mi jasné, že je to velmi obtížná záležitost, ale nebude politická vůle, nebudou VRT (ani jiné důležité dopravní stavby) opravdu nikdy. Píšete, že rád jezdíte vlakem, zřejmě máte času dost a 2,5 h z Prahy do Brna vám připadá přiměřených. Mě nikoliv, vývoj železniční dopravy ve světě je už někde jinde.

+1/0
29.8.2017 18:32

Š45t93ě20p88á89n 30V94a49n27ě83k 3123389607367

Ne nechápete.

0/0
29.8.2017 18:46

P95a24v11e18l 19M88o22r87a82v96e51c 3552719122898

Viz. jak reaguju jinde. Vaším přístupem bychom bydleli pořád v jeskyni a i bez ohně ("třít dřevo o sebe aby vznikl oheň? to nikdy nebude fungovat").

A na papíře je ten návrh už hezkých pár let. I fyzicky na papíře. Zkuste si třeba koupit knihu "Rychlá železnice i v České republice".

+1/0
29.8.2017 18:33

Š17t87ě78p84á58n 78V27a69n48ě16k 3423219747647

Tak to ale není vůbec myšleno. Možná to je na papíře, ostatně jak píše Jan Valalík níže, ale k čemu nám to "hezkých pár let na papíře" je? Nemluvě o tom, že je více variant, ani pro jednu není definitivně rozhodnuto a těch hezkých pár let se mohly už vykupovat pozemky. Tudíž nejspíš já se VRT již ve svém životě nedočkám a patrně ani má dcera při takovém závratném tempu příprav. Ostatně i dálnice Brno - Svitavy je na papíře hezkých pár desítek let a zjevně je jí tam dobře.

0/0
29.8.2017 18:49

P13a79v71e53l 27M58o85r93a53v42e28c 3242569202228

Joaha, takze VRT na papire neni mysleno jako VRT na papire. No tak to pak je jakakoliv diskuze zbytecna.

0/0
30.8.2017 17:15
Foto

J47a44n 58V92a59l20a94l33í53k 6126579780546

Historicky je trasa VRT Praha – Brno zanesena v Zásadách územního rozvoje (ZÚR) jednotlivých krajů na základě „Územně-technických podkladů – Koridory VRT v ČR“ zpracovaných již v roce 1995 na objednávku Ministerstva dopravy a Ministerstva hospodářství. Tato územně chráněná trasa vede od Prahy podél silnice I/12 okolo Českého Brodu, Bečvár, Chlístovic, Leštiny u Světlé, Okrouhlic, Havlíčkova Brodu, Dobronína až do blízkosti dálnice D1. Od Měřína pokračuje téměř souběžně s dálnicí přes Velké Meziříčí a Ostopovice až do st. Brna – Horní Heršpice a do ŽU Brno jižní variantou. Délka trasy je necelých 200 km.

+1/0
29.8.2017 18:38
Foto

J62a11n 75V77a46l32a79l27í78k 6126549530136

V roce 2010 nechalo Ministerstvo dopravy zpracovat novou studii „Vysokorychlostní trať Praha – Brno“, a to na základě úkolu Politiky územního rozvoje ČR 2008, čl. (83). Tato studie revidovala původní trasu zanesenou v ZÚR a vedla ji mezi Prahou a Měřínem v novém území. Z Prahy hl. n. byla trasa navržena přes Prahu – Zahradní město, Benešov a okolo Vlašimi. Byly navrženy dvě variantní trasy V7 a H4, které se příliš od sebe nevzdalovaly, mimo úsek Zdislavice – Jihlava. U Zdislavic se trasa rozděluje na severnější trasu „varianty V7“ ke Světlé nad Sázavou a Havlíčkovu Brodu a do Jihlavy. A na jižní „variantu H4“ okolo Čechtic, Humpolce do Jihlavy. Dále trasa vede okolo dálnice D1 a obě varianty se na krátko rozdělí také u Velkého Meziříčí. Do Brna přichází podél dálnice téměř v původní trase dle ZÚR od jihu.

+1/0
29.8.2017 18:40
Foto

M22i43r45o66s43l31a16v 57S11t70e83i28n25e53r 4170562280506

Díky, to je velmi podrobná informace. Logická poznámka- Světlá - nebo Jihlava, tak ovšem Jihlava. Více, než jedna mezistanice to ovšem opět velmi zpomalí.

+1/0
29.8.2017 18:52

Š69t78ě41p41á51n 66V49a76n33ě40k 3943679417137

Přesně tak.

0/0
29.8.2017 18:56
Foto

J48a55n 96V60a86l86a67l35í72k 6966609390916

více máte zde:

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

0/0
29.8.2017 19:02

R59a31d77e71k 69J60a60n83a73t71a 9795916784262

"Více, než jedna mezistanice to ovšem opět velmi zpomalí. "

----

Nezpomalí. Viz Francie. Zastávka neznamená, že tam musí zastavovat každý spoj. Konrétně na VRT Praha-Brno má být zastávek cca 5-6. Nonstop spoj to pojede cca 55 minut, zastávkový 1h 25minut.

0/0
29.8.2017 22:25

J66a96n 74P62š42e39n79i78č69k56a 2560688413822

Coz je prodlouzeni jizdniho casu o vice jako 50% tedy velke zpomaleni.

A jestlize to ted jezdi bus 2,5h a vlak 2 hodiny 33 minut (EC275) tak si nejsem jist jestli zrychleni o cca 1 hodinu stoji za tu investici a devastaci prirody.

0/0
30.8.2017 7:39

R44a16d44e79k 21J74a89n55a54t68a 9345176804282

Četl jste můj příspěvek celý?! Nonstop spoj to pojede 1 hodinu.

O devastaci přírody se nejedná, VRT je šetrnější než dálnice a znamená úbytek aut, protože přetahuje lidi ze silnice na železnici.

+1/0
30.8.2017 8:30

P74e82t26r 68K18l69e11i37n 4960430278105

A začíná slibování všeho možného i nemožného, jen aby nahnali hlasy.

+2/−1
29.8.2017 18:10





Najdete na iDNES.cz