Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senátoři se kvůli zákazu billboardů obrátili na Ústavní soud

Skupina sedmnácti senátorů se kvůli zákazu billboardů u dálnic a silnic první třídy obrátila na Ústavní soud. Navrhuje zrušit část novely zákona o pozemních komunikacích, podle níž mají reklamní plochy do začátku září zmizet. Podle ÚAMK jich však kolem dálnic stále stojí přes osm set.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K56a23r93e64l 82Š98e91v47č38í45k 5561601567253

Kolik páni senátoři za to dostali? Myslím, že by měli respektovat zákon, který nejspíše sami schválili a tam jim pasáž o odstranění reklam do 5 let nevadila. Za tu dobu vlastníci určitě vydělali dosti....

+1/0
18.10.2017 17:31

M82a42r88t76i30n61a 46M71o46u87d78r32á 7400143786489

Billboardy přelepené vlajkou jsou stále reklamou, neboť stále je na nich sdělení, byť provedené menšími písmeny (na tabulích dole, spíše vpravo).

I nadále tedy porušují zákon. Měli dost času se připravit, tak nechápu, nač si provozovatelé stěžují.

0/0
30.8.2017 14:05

J82i49n46d68ř89i45c53h 77Š29k23o65p54e73k 4435161800375

senátoři opět prokázali zbytnost Senátu

+1/0
29.8.2017 15:04

J16a45n 73M22a36c42h43á87č 3837756163852

Tak senátorům se nelíbí zákaz billboardů.Ale návrh ústavního zákona o bezpečnosti země(jinak je to reakce na protizbranovou směrnici EK,schválenou 139 hlasy,tj.více než 3/5 poslanců),to se okamžitě ohradili ohledně jeho nevhodnosti.Zejména věrný humanista a vševěd Dienstbier a guru Láska....

Senát je hodně drahej důchodák.

+3/0
29.8.2017 12:29

P59a68v87e67l 88Č62e16r23n87ý 1345472

...a co na to soudruh Kubera ?

+1/0
29.8.2017 7:03

O87l21g56a 16P95a91v96l13í80k96o93v33á 6674148367562

Pan Chaloupek má asi raději vydry a medvědy, ale lidé rozptylovaní při jízdě přitroublými plakáty ho nevzrušují Rv

+3/−1
29.8.2017 0:08

M16a13r79t15i69n 47N90e69b54e77s85k84ý 7806100677492

Pokud jste na tom řidičsky tak dobře, že vás ohrožuje přítomnost čehokoli okolo silnic, je nejvyšší čas odevzdat řidičský průkaz.

Řidič, ano, skutečný řidič musí být schopen řešit dopravní situaci za všech okolností, včetně sledování dopravní signalizace a značek, takže něco, co ho nezajímá, mu může být ukradené a tudíž ho to nerozptýlí.

Když sleduji velkou směrovou tabuli nad/vedle dálnice a hledám cestu, je to větší zátěž na pozornost, než když periferním viděním vidím billboard s reklamou na limonádu.

0/−2
29.8.2017 9:20

O81l97g85a 10P79a36v47l95í86k72o34v87á 6654448297622

Tak až se do vás někdy díky dotěrné reklamě napere takový ten, co neodevzdal řidičák, vzpomeňte si na tento váš příspěvek

0/0
29.8.2017 21:39

M62a15r98t20i17n 28V76y50s29k85o60c27i15l 3222318805390

A jiste, kdyz tam nebude billboard, ho nezaujme nic jineho a diky zmizeni billboardu se bude najednou ze dne na den plne venovat rizeni...

0/0
30.8.2017 7:03

T53e50o68d28o35r 75N79ě65m82e28c 9960230137

Ano, angažmá pana Chaloupka v této záležitosti je pro mně velkým zklamáním. U autora tak hezkých večerníčků z přírody bych očekával větší estetické cítění a nikoli podporu ohyzdných reklamních tabulí v naší krajině..

Holt peníze a vliv asi dělají divy, a tak těchto 17 senátorů nemá nic důležitějšího na práci, než se bít až u ústavního soudu za práva pár billbordářů, které parazitují na našem veřejném prostoru i bezpečnosti silničního provozu...

+1/0
29.8.2017 12:14

M14i20l57a32n 31C74h10a56l42u63p30a 7444806927743

Tady to zavání min. silným lobingem.

+4/0
28.8.2017 22:49

A29l90e74n50a 52E57l21i92á59š43o37v39á 3284541332988

Vždy jsem tvrdila, že senát je třeba zrušit

+10/−1
28.8.2017 19:35

J79o36s26e81f 50H69o81n89e56š 7801822210863

Proč se neobrátili kvuli poplatku CKP za nepojištěné vozidlo?CKP toho zneuzivala a priznala 23 proc chybovost.Tady to smrdí uplatky.Poslanec Berkovec v tomto pripadě Pfleger (oba ANO) za mobilní totalitu,kdy mobilní operátoři rozhodují o zhorsení postavení klienta

+3/0
28.8.2017 19:21

P48a82v54e82l 15K45r91ů53t55a 9690547918267

Pane Krákoro, doufám, že nějaké billboardy zachráníte a dáte si je do obýváku, když je tak obdivujete.

+3/0
28.8.2017 19:21

M96a88r93t45i80n 11N18e63b50e17s64k20ý 7336580187832

A co když nejde ani tak o nějaké billboardy ale o to, že nám stát začíná čím dál víc diktovat a "chránit" nás.

Ten státní diktát a "ochranu" jsme si už vrchovatě užili a věru nebylo o co stát.

+1/−1
29.8.2017 10:30

L93a71d74i10s16l21a59v 82F55r23y18d40r55y33š66e70k 9883349718924

Řidič se má věnovat plně řízení motorového vozidla, sledovat dopravní značení, které souvisí s řízením dopravního prostředku a ne vrhat pohledy na billboardy, které s pravidly v silničním provozu nemají nejmenší souvislost.

Reklam je všude narváno dost, tak dejte pokoj kolem silnic.Samozřejmě zakázat ty co hledí do očí řidičů a slibují nesplnitelné před volbami a ještě dlouho po nich.

+2/0
28.8.2017 17:24

P95a20v98e80l 12K32r97ů75t88a 9710817868837

Už vám někdo vysvětlil jak funguje podvědomí?

Skutečně jste to pochopil?

+1/−5
28.8.2017 19:23

M69a61r96t79i91n 19N85e38b20e88s67k92ý 7776180267502

Pane Krůto, podvědomě mohu vnímat cokoli, ale čumět na to a slabikovat písmenka při řízení opravdu nemusím.

Tak jednoduchý organismus skutečně nejsem.

+1/0
29.8.2017 10:33

M92a31r97t86i24n 86N82e72b93e96s82k23ý 7836920837412

Tentokrát s vámi vyjímečně souhlasím.

0/0
29.8.2017 10:32

A31l55e85š 71L68i90s96o25v85s64k84ý 9319418862332

Jak říkám, lobby už pracuje :-)

+5/0
28.8.2017 15:58

P24e80t34r 95B50i82e98l68i81k 9787344852931

jj...doufam, ze to US "smete ze stolu"

+1/0
28.8.2017 21:27

J35o71s53e27f 15K35r70ů31p32a 2547803128331

A berou plat jako senátoři nebo coby lobisté?

Billboardy by neměly být ani v zástavbě.

+11/0
28.8.2017 15:40
Foto

J82i11ř59í 11K61r41á16k72o68r41a 9599953

Správně. V zástavbě by neměly být ani domy.

+2/−8
28.8.2017 15:48

J42o57s31e85f 13K91r44ů14p12a 2887233208671

Máte pravdu, bezprostředně u silnic a zvláště v zatáčkách ne - Vy se domníváte, že ano?

+2/−1
28.8.2017 16:07

M25a15r26t12i90n 36V53y92s26k10o97c19i79l 3272918785310

8-o

0/0
28.8.2017 16:13
Foto

J65i40ř93í 30K71r77á48k44o29r61a 9459963

Do dvouset metrů od silnice.

+1/−2
28.8.2017 16:16

M31a92r87t48i43n 45V35y89s70k76o14c15i13l 3262568335760

250 m je ta hranice, taky jsem si to spletl s vzdalenosti reklamnich poutacu od provozovny motelu. (Mimochodem taky krasna ukazka, jakkdyby 50 m neco resilo, mohli tam dat jedno cislo, klidne napul mezi, teda 225 m a to nechat pro obe varianty, ale to by byl zakon prehlednejsi a jedno cislo by si clovek snaze pamatoval...)

0/0
28.8.2017 16:35

M32a74r51t35i80n 32N81e26b46e53s36k76ý 7666710747172

Obávám se, že budete muset nechat zgruntu přestavět 90% našich vesnic.

Jistě vám majitelé domů v zatáčkách poděkují, až je budete stěhovat.

Kompletní přestavba Paříže za prefekta barona Haussmanna by proti tomu byla jen malá nevýznamná epizodka v dějinách urbanistiky.

+1/0
29.8.2017 10:39

M94a94r17t20i70n 45V81y66s88k59o87c35i87l 3272548315250

Ne až je budete stěhovat. Až jim oznámíte, že za 5 let svůj dům musí zbořit, poté jim ho omotáte kevlarovou plachtou aby nešel vidět a nešel používat a následně po třech měsících jim ho zbouráte (protože zákon, existující stavební povolení mě nezajímá) a budete exekučně vymáhat náklady na demolici. Geniální.

0/0
30.8.2017 7:23

J67o95s86e92f 71N50o69v15á32k 8961907982230

Lobisto !!!!!

0/0
29.8.2017 4:11

F13r15a39n97t17i31š48e23k 16B85l91a84ž45e30k 6437555389293

Co je špatného na tom, že během účinnosti nějakého pravidla/zákonu se zjistí, že není dobré, že je dokonce nebezpečné a tak se dojde k jeho úpravě? To, že vlastním někde pozemek, mi nedává právo ohrožovat ostatní tím, jak s ním nakládám. Pan Krákora holt nevyznává pravidlo demokracie, že "má svoboda končí tam, kde začíná svoboda ostatních".

+3/0
28.8.2017 15:14

M97a15r61t98i75n 86V24y33s53k46o14c48i48l 3892668755550

Pokud stavba (dalnice) pro svuj bezpecny provoz potrebuje dalsi pozemky, at je stat vykoupi, spousta majitelu zbytku do 50 m ctverecnich bude jen rada.

+1/−1
28.8.2017 15:20

M82a95r88t20i33n 81V11y61s19k93o17c35i29l 3352598925770

Protiargument by pan Lisovsky mel, nebo ma jen pocit, ze je hrozne fajn nekomu neco narizovat a sam konat presne opacne? Nebyl to nahodou stat, kdo na "jednickach" nechal postavit mytne brany? Billboard zpusobuje nehody, kdezto mytna brana jim zabranuje, nebo jak to je?

+1/0
28.8.2017 16:30
Foto

J91i93ř61í 14K38r51á83k82o76r11a 9199673

Ptám se už posté. Jak konkrétně stavba plakátovací plochy na něčím pozemku ohrožuje jiné lidi?

+1/−3
28.8.2017 15:32

T47e11o28d69o73r 59N59ě48m19e74c 9320590477

1) tvoří často pevnou překážku (a zbytečnou - není to pilíř mostu), do které je náraz ve vyšší rychlosti smrtelný. Ročně se takhle zabije u nás několik lidí

2) odvádí pozornost při řízení vozidla, řidič, který si prohlíží reklamu, se tolik nevěnuje dění na silnici. Z tohoto jsou úplně nejhorší velké LED obrazovky s pohyblivým obrazem.

Další argumenty sice nesouvisí přímo s bezpečností, ale s určitým civilizačním vývojem:

3) hyzdí krajinu jako nepřirozený a rušivý element

4) jejich osvětlení přispíváí ke světelnému smogu

5) v rukách politiků jsou velmi silným nástrojem lobbingu a korupce, což se projevilo i na poslední aktivitě senátorů.

Dalo by se vymyslet i řada dalšáích důvodů, ale myslím, že to takto bohatě stačí. Dost na to, aby je v civilizovaných zemích na západ od nás už dávno u silnic a dálnic zakázali.

+10/0
28.8.2017 15:52
Foto

J66i91ř16í 96K34r21á54k54o69r96a 9729243

1) Netvoří. Stojí mimo silnici, většinou za svodidly či dokonce zdí, a to ve vzdálenosti i desítek metrů. Chybí mi statistika těch zabitých kvůli billboardům.

2) To není objektivní argument. Pozornost odvádí i příroda, slunce, pěkný dům, hrad nebo pěkná holka v minisukni.

3) Irelevantní. Krajinu hyzdí spousta jiných věcí - stavby, lomy nebo stará Blažková.

4) Irelevantní. Světelný smog tu neřešíme a billboardy k němu přispívají marginálně, takřka neznatelně.

5) Opět. Jako spousta jiných věcí. Zakážeme je všechny?

Je mi jasné, že účelově si vymyslíte cokoliv. Avšak objektivní důvod nemáte.

Na západ od nás zhusta ani ve dne nesvítí a mají tam třeba i neomezenou rychlost na dálnici a spoustu jiných věcí. Taky bereme?

+1/−7
28.8.2017 16:01

T51e54o53d15o36r 56N79ě91m92e70c 9920880647

1) např. zde se hovoří o 10 lidech ročně https://www.youtube.com/watch?v=fDQFemfHIB8#action=share Zbytečně zmařené životy...

2) To je objektivní argument, protože billboardy jsou instalovány k silnicím PRÁVĚ PROTO, aby pozornost odváděly.

3) jestli Vám to nevadí, tak budiž, je to věc individuálního vkusu. mně billboardy v krajině vyloženě obtěžují.

4) divil bvyste se, jak v nezastavěné krajině (a o to tu v tomto případě jde), jeden osvětlený billboard dokáže být svým rušit (zvířata, hmyz, ale i okolní obyvatele)

5) klidně bych je všechny zakázal, i ve městech. Mně by tedy nechyběly.

+3/0
28.8.2017 16:17

M54a74r10t54i68n 27V70y11s66k71o59c77i84l 3522898645230

ad 1) komentovat "zpravodajstvi" TV nova nebudu, bylo by vhodnejsi dodat nejakou studii, ze ti lidi by netrefili strom 2 m za billboardem apod.

ad 2) zahrat si ted vylozene na obhajce billboardu a tvrdit, ze tam nejsou proto, aby rozptylovaly ridice, ale proto, aby zaujaly nudici se cestujici v autobusech, na mistech spolujezdcu? Priznam se, ze ja osobne si za posledni cestu na Barum Rally a zpet nepamatuju obsah jedineho billboardu (ani jestli jsem nejaky videl), delam neco spatne, ze me spis rozptyli 20leta kocka, nez billboard s nejakymi zoufalymi pokusy neco prodat?

ad 3) bez komentare

ad 4) zase se to libi muram a muskam, ktere se tam nahrivaji na halogenech, nejsou vsechny zviratka jen srnecky, ktere pak nevidi, pod ktere auto se maji vrhnout.

ad 5) typicky nazor socana - ceho nejsem konzument, to at zakazou vlastnicke prava, nevlastnicke prava.

0/0
28.8.2017 16:25
Foto

J77i14ř54í 55K32r15á15k42o81r27a 9529673

1) Billboard je překážka jako každá jiná. Tady se ale bavíme o likvidaci billboardů do 250 metrů od silnice. Je absurdní si myslet, že desítky metrů vzdálený billboard nějak ohrožuje bezpečnost na silnici.

2) Není to objektivní argument, protože ze stejného důvodu byste musel holkám u silnice zakázat minisukně, neboť ty je nosí také PRÁVĚ PROTO, aby odváděly pozornost. Stejně jako pěkný dům, kterým se chce majitel pochlubit, apod.

3) Co konkrétně vás obtěžuje je naprosto irelevantní a nemá smysl se o tom bavit. Mě třeba obtěžují snahy omezovat vlastnictví.

4) Tragédie. Hlavně kolem toho billboardu, teda. Jinak opět irelevantní.

5) Chyběli by vlastníkům. Je to jejich majetek, jejich pozemky. Do nich vám nic není. To je jediný objektivní argument v této debatě.

0/0
28.8.2017 16:36

J53a94n 98S26v42o78b45o54d98a 3117794129223

Body 2 až 5 jsou naprosto mimo. Ani na svém pozemku si nemůžete dělat a stavět co chcete. Díky komunismu zde mají lidé evidentně naprosto pokřivené vidění, protože většinu věcí akorát znegovali a nejsou schopni najít ten zlatý střed.

No a co, že mám hnusnej billboard, kterým obtěžuju většinu lidí, je to přece můj pozemek. Díky tomuto obskurnímu myšlení to tu vypadá, jak to vypadá.

+2/0
28.8.2017 18:00

M83a81r93t37i50n 14V88y36s79k92o87c44i19l 3322688935220

Ale když si daný dle vaší exaktní formulace "hnus" dáte na fasádu, nikdo s váma ani nehne. Tady nejde o estetickou regulaci prece.

0/0
29.8.2017 7:31

M85a10r27t42i23n 75V59y60s52k72o53c19i23l 3752338525420

Budu reagovat jen na relevantni argumenty, tedy ad 1) ano, pevnou prekazkou jsou i stromy, sloupy VO a podobne, strom klidne muze byt 10 m vedle, VO asi ne 10, ale dost m za pouziti adekvatniho vylozniku take. Proc neresi prvni tyto sve pevne prekazky, misto toho buzeruje vlastniky nemovitosti?

2) reklamu si muze za jizdy prohlizet pouze pitomec, ale je pravda, ze cimdal vic zakonu resi omezenou schopnost rozhodovani lidi na ukor jeho svobod. S LED panely naprosto souhlasim, ty oslnuji i kdyz si jich nevsimate.

+1/0
28.8.2017 16:02

J48i33ř21í 15F41o23g62e40l 2720121206812

Nechápu co pořád řeší, když ten termín odstranění zazněl již před 5 lety....

+9/0
28.8.2017 15:14

M32a56r75t59i86n 24V78y83s78k70o15c43i75l 3962408445260

Kdyby vam oznamili 6 let dopredu, ze mate zborit svuj dum od 01.09.2023 bez kompenzace, take budete takto nadsene hykat, ze nechapete co kdo resi?

+1/−5
28.8.2017 15:19

A66l26e64š 90L75i83s45o82v17s54k85ý 9649128492732

V bilboardu nikdo nebydlí, na tom se akorát vydělává.

0/0
28.8.2017 15:56

M49a78r30t26i77n 59V35y61s53k67o62c76i27l 3762388435820

Irelevantni. Stavba, kterou se rozhodl vlastnik pozemku na svem pozemku mit. Budeme bourat i fabriky? V tech se taky nebydli, jen se na nich vydelava...

+1/0
28.8.2017 16:04

R27a23d16a84n 55K89u55b72a39n75t 1793690929280

Je to reklamní POUTAČ

0/0
28.8.2017 23:53

M76a31r41t93i96n 76V23y66s66k40o64c20i33l 3222168285160

Hounooo. Fakt? A co jako? Je to stavba jak kazda jina, s patricnym stavebnim povolenim, tedy legalni.

+1/0
29.8.2017 7:32

P77a20v13e47l 87K42r88ů92t88a 9730537478827

Jeden chytrolín tu pořád trolí něco o právech majitelů pozemků. Při tom ale zapomíná, že 99% billboardů vzniklo jako černá stavba a schváleny byly línými úředníky až poté.

0/0
28.8.2017 14:59

M55a91r60t49i85n 55V85y82s40k66o68c59i56l 3752308455660

Coz je ovsem irelevantni, pokud to povoleni udeleno bylo. Dodatecne stavebni povoleni je moznost dle stavebniho zakona, kdyby to v zakone nebylo, musely byt vsechny billboardy odstraneny davno a byl klid. Takto ma majitel pozemku na svem pozemku stavbu, ke ktere ma stavebni povoleni. (Mimochodem nikde jsem nedohledal statistiku tech vasich 99%, muzete prosim poskytnout?)

+3/0
28.8.2017 15:02



Najdete na iDNES.cz