Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lidé nám skáčou před tramvaje, ukazují pražští dopraváci

Nebýt pozornosti pražských řidičů a řidiček tramvají, docházelo by v ulicích hlavního města k o mnoho více dopravním nehodám. I to je patrné ze záznamu, který zachycuje desítky nebezpečných situací z posledních týdnů. Natočila ho přímo jedna z řidiček pražských tramvají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17o50j33t21ě95c83h 43G70r50o26s33s 9539214465486

1:20 - škoda, že si nakonec té tramvaje všimli...

0/0
28.8.2017 16:11

T24o12m 46S87e87h42n75a55l 4691554975456

Nejlepší je ta natvrdlá arabka v burce, ta se prostě rozhodla, že tam zůstane ;-D

+5/0
27.8.2017 16:05

M58a81r84t28i70n 31Š44k70o85ř98e41p79a 2275634384456

Přece se nenechá omezovat tramvají. Taková drzost. :-/

0/0
27.8.2017 18:37

J49a56n 19K26u71d12e70r98a 4713576243902

Ono to bude zastoupeno asi tak stejně na obou "táborech"....někdy zvonil opravdu nevynuceně, jen aby nemusel kapku zpomalit. A na druhé straně přecházející lidi, co vlítnou do cesty dvěma protijedoucím tramvajím...protože si mylně myslí, že mají absolutní přednost a ostatní ať zastaví na pětníku. 8-o

+4/−1
27.8.2017 12:08

J41a93n 63H64o96r48á84k 3871650961623

Před autorkou videa - řidičkou tramvaje - smekám. A i před ostatními "tramvajáky". Snad nejhorší jsou ty burky na konci: i když vidí, o co jde, lezou tam znovu. Inu - chytrému napověz.... A pokud jde o ty řidiče aut odbočujících vlevo, ti přímo porušují jedno z PSP: Řidič odbočující vlevo dá přednost protijedoucím vozidlům a tramvajím v obou (!) směrech. Pokud jsou viditelná čísla, oznámil bych je na policii. Naštěstí se nejméně jeden vytrestal sám...:-(

+6/0
27.8.2017 11:15

T32o76m75á61š 24K69u65č69e34r13a 5407152227462

Není lepší dělat strojvůdce v Pendolinu? Taková křižovatka na Andělu je pro tramvajáky opravdové soustíčko.

0/0
27.8.2017 9:38

A80l72e55n20a 84K55o23l16e53g39a91r45o76v81á 7786776496788

Ještě že u nas nejezdí tramvaje;-) u nás jezdí šaliny;-D

+4/0
27.8.2017 1:41

T52o93m85á49š 95S49k55á38l16a 6868897

no ale blbců bude kolem nich pobíhat zrovna tak :P

+2/0
27.8.2017 12:50

B86o10h87u51m28i26l 74J38i77n79d51ř48i25c33h 6458693784925

Taky by chtělo natočit opak, Většina tramvajáků jsou neskutečné hovada, i když poslední dobou se to zlepšilo. U nás před barákem z 10 střetů za to může pětkrát tramvaják a třikrát by tomu mohl v pohodě zabránit. A minimálně jednou to udělá schválně.

+3/−6
26.8.2017 20:55

P83e90t55r 63Č60e62r27v59e41n76ý 3166641562485

Taky jsem v Praze byl svědkem několika nehod, kterým zcela evidentně mohl tramvaják zabránit.

+2/−2
26.8.2017 22:34

J35o26s65e38f 13C93h57o65d14o49u71n98s10k54ý 4701266599790

přesně, ale neudělejte nehodu, když dostanete 50 tisíc odměny a týdení dovolenou :-P

0/0
27.8.2017 3:29

J76i45r32i 95O43s33v48a34l33d 2685844976327

Chápu že je v Praze nízká nezaměstanost a tak tam nejspíš může tramvaj řídit kdokoliv. Přesto by mě zajímalo, jestli se Dopravní podnik Praha aspoň trochu snaží řešit řidiče a řidičky tramvají, kteří mají obsedantní potřebu dlouze zvonit a vnášet zmatky do dopravních situací, ačkoliv by jen stačilo cinknout a případně polechtat brzdy, V jiném městě které důvěrně znám jsem za posledních 30 let slyšel tramvaj dlouze zvonit jen při nouzovém brždění, kdy se pokud vím zvonění spouští automaticky.

0/−3
26.8.2017 20:50

G23a33b12r23i98e66l 17H65o83r44t27e85n 9161919613624

1) Zajeďte si do Prahy a dopravte se na Letenské náměstí

2) Postavte se zády k poště a sledujte dopravu

Za deset minut se přestanete divit zvonění a za dalších deset se začnete divit, co vyvádějí řidiči aut.:-)

+6/0
26.8.2017 20:55

J71i88r24i 26O36s86v20a26l39d 2815424886777

Psal jsem o konkrétních případech ve videu.

1.) Má smysl dlouze zvonit na chodce když tramvaj pomalu projíždí obloukem a stačilo ubrat plyn nebo polechtat brzdy aby nerušeně prošel? Dlouhé zvonění ho poslalo na zem protože ho vyvedlo z míry a zakopl o patník. Důchodci jsou náchylní na zlomeninu krčku kyčle která v lepším případě znamená "jen" několik měsíců v nemocnici.

2.) Má smysl dlouze zvonit na chodce když se tramvaj teprve rozjíždí? Chodec na videu díky tomu málem skončil pod koly tramvaje v protisměru, popoběhl protože si myslel, že se něco řítí zleva a přitom to bylo zprava,

3.) Má smysl dlouze zvonit na auto které "uvízlo" na kolejích? Proč, jaký je v tom benefit? Bez zvonění rychle odjede, se zvoněním začala řídíčka zbytečně couvat což tu situaci prodloužilo a zkomplikovalo.

Zvonek tramvaje je téměř jistě cíleně konstruován tak, aby zvuk pronikl do auta přes zavřené okno. Používat stejnou palbu na lidi je vyšinutost bez racionálního základu.

+5/−5
26.8.2017 23:19

J69o88s80e16f 27C58h74o96d41o70u58n52s23k91ý 4111146199370

Zase ty naivní představy. Tak hodní a ohleduplní lidé jako Vy se právě dost často mění v ty neustále zvonící tramvajáky, protože to vystřízlivění prostě bolí.

+5/−1
27.8.2017 3:28

M41a85r71t60i79n 69Š80k95o35ř22e85p82a 2265344274876

Je to už hodně let, kdy jsem šel přes přechod, ale začuměl jsem se na reklamu na konci přechodu na baráku (byla kdysi na Václaváku, asi v polovině, co jsem si pak všiml, tak tam se stejně 'chytilo' hodně chodců) a můžu vám říct, že kdyby ten tramvaják nebrzdil a opravdu dlouho nezvonil, vůbec bych si té tramvaje nevšiml. Tedy až co by mě přejela. Takže za sebe říkám, že to má velký racionální smysl. Zpětně jsem fakt moc rád, že tak moc zvonil.

+4/0
27.8.2017 18:46

O24n54d46ř79e87j 42M86i64s40í27k 8649735224939

Radši 100x dlouze zvonit, než si jednou vyčítat, že jsem jen cinknul. To zaprvé. Zadruhé je potřeba si uvědomit, že v té tramvaji má plno lidí a pomlátit prudkým brzděním lidi ve voze kvůli jednomu pitomci, kterej nerespektuje žádná pravidla je nesmysl.

Ovšem chápu, že když už to auto na kolejích stojí a nemá kam, že permanentním zvoněním se z těch kolejí rychleji nedostane. Nakonec i řidič auta si nepřeje nic jinýho, než aby od tamtud zmizel.

+4/0
28.8.2017 19:37

O19n21d29r53e10j 12P15a19t19e20k 5340300329611

Ještě, že nase tramvaje mají tak skvělé klaksony...

Horší je, že to prostě vždycky nejde zastavit hned na místě...

Lidi si musí dávat pozor, tohle moc poučné video!

Tramvajákům přeji pevné nervy a za sebe slibuji větší pozornost! !R^

+2/0
26.8.2017 20:41

P21a57v54e34l 34K34r77o55n67i38k48a 7972985171

klaxon ??? jsem u tramvaje ještě nevidel

0/0
29.8.2017 10:13

M30i61l14a17n 82M40a13j73e63r72č33í24k 1810140444356

Někde tu je odkaz na video jízdy TRAM tzv. na západě - ve městě vedou tratě po silnicích, ale pak vyjede mimo na zjevně samostatnou regionální železniční dráhu a všiml jsem si, že ve městě pro výstrahu zvoní a na té železnici houká = takže ta TRAM má (kromě zvonku i) klakson !!

0/0
29.8.2017 11:12

Z55d66e19n34ě52k 81K72o40r48f 8876268627533

Ten dědek v modry košili je fakt hustej chudak tramvajačka...

0/0
26.8.2017 17:48

E89m14i12l 13D97u88d56a 8155262476913

tak jezdi tramvajky v civilizovane evrope https://www.youtube.com/watch?v=fHnu96qCdUQ pres mesto extremne pomalu a ohleduplne

+2/−1
26.8.2017 15:04

J58a47n 93K81a10r19e52l 73N20o41v82a81k 5876744638486

tak to je stara vec.. bohuzel.. ohleduplnost vsech je u nas jaksi nanizsi urovni..

0/0
26.8.2017 15:45

M88i73l67a94n 24M49a29j72e67r31č21í83k 1250870304386

1.) Nejsou Vám divné "vynechávky"/přechody ve Vámi odkazovaném videu?

2.) Kolem 13. a 28. min. řidič za jízdy (byť po samostatném tělese) prodává jízdenku/y - v ČR BY NEMĚL ZA JÍZDY ANI ODPOVĚDĚT NA DOTAZ ("MOMENT"/"POČKEJTE DO ZASTÁVKY")!

3.) Kolem 15. min

a) auta po souběžné vozovce jedou rycjleji než TRAM na samostatném tělese

b) tramvaj ovšem uvedená auta následně předjíždí, protože ji je s dostatečným předstihem před vzájemným křížením zastavilo drážní zabezpečovací zařízení

4.) S odkazem na bod 1 uveďte jízdní řády - resp. jimi nařízené časy mezi jednotlivými zastávkami!

5.) Myslíte, že odpověď na úkol v předešlém bodě bude shodná s pražskou skutečností v průměru:

a) cca 90s mezi odjezdy z dvou následujících zastávek (na nichž cca 20s se z toho 1x tzv. odbavují cestující) ?

b) přepravní rychlost cca 25km/h (byť Váš příklad ukazuje nesrovnatelně procentuálně separovanou trať a delší mezizastávkové úseky = větší docházkovou vzdálenost cestujících)?

6.) HLAVNĚ KOLIKRÁT JE TAM ZACHYCENO, ŽE SE NĚKDO "PLETE" PŘED TRAMVAJÍ NA KOLEJÍCH? JÁ SNAD NENAŠEL JEDINÝ PŘÍPAD - naopak v Praze čím pomaleji tramvaj pojede, tím tím více lidí/aut se jí tam bude "motat"/překážet - klidně zůstane stát!

0/−4
26.8.2017 15:59

E29m27i75l 14D86u89d40a 8385452526523

Nevim jake jsou v cesku zakony ale napr. tu ve Svycarsku kdyz je na prechodu chodec tak ma vzdy prednost. Hned za prvni video by ve Svycarsku odebrali ridicak oboum ridicum tramvajek.

0/−18
26.8.2017 14:38

L22u17k32á23š 37Č43e49r67n41ý 2587528768181

Proč zde lžete??, ani ve Švýcarsku nemá chodec před tramvají přednost stejně jako u nás.

+10/−1
26.8.2017 14:49

E28m31i23l 77D97u67d57a 8325212536613

ve svycarsku ma tramvaj taky prednost pred chodcem asi je to vsude na svete tak. Jen tu jezdi ohleduplneji, kdyz vidi chodce se blizit kolejim tak brzdi, na videu casto nebrzdili vubec nebo pozde. Kazdy clovek muze mit spatny den, muze byt zamysleny nad problemami nebo je nemocny atd... oboustrana ohleduplnost je na cestach dulezita. Cim se clovek pohybuje vychodneji v evrope tim agresivnejsi ridici. :-/

+1/−4
26.8.2017 14:50

M69i98c59h60a97l 42H39r59u71b96o17š 4640447172825

Ze ty budes taky svajciarsky klon emerickeho Vavry? ��

+2/0
26.8.2017 17:28

T49o74m29á87š 79S76k49á66l85a 6658767

to, pomala jizda, brzdeni kvuli vsemu, apod. ovsem popira samotny smysl draznich vozidel.

Lide nejak zapomneli, ze pod tramvaj se neskace, nevjizdi a ani se s ni nepretahuje kdo projede krizovatkou rychleji.

A je to zvlastni, protoze tramvaj je v podstate nejpredikovatelnejsi soucast dopravy a jeji hybnost by snad i v leckom mohla budit respekt.

+1/0
27.8.2017 13:03

R40u76d93o29l11f 63K70l52o38u83č88e68k 6970289912151

Otřesné záběry chodců a řidičů sebevrahů. Ještě tu chybí mobilující a sluchátkoví chodci, důležitá těla bez duše.

+3/0
26.8.2017 13:20

M20i20l65a78n 70M24a27j81e12r32č73í84k 1290410724936

Díky mé dočasné nepřítomnosti u netu, o tomto článku vím teprve od včerejšího odpoledne a dříve jsem se pak, z pracovních důvodů, neměl čas k němu a zdejší diskuzi vyjádřit:

1.) mnoho (většina) lidí by měla si znovu nastudovat příslušné předpisy - Zákon o tzv. silničním provozu a tzv. jeho prováděcí vyhlášku - viz http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/361-od-20-02-2016.pdf

2.) konečně všichni, a to včetně řidičů tramvají a v neposlední řadě např. i PČR a orgánů určujících místní úpravu, by měli začít nazývat věci správnými výrazy:

a) POVINNOST DÁT PŘEDNOST = NESMĚT DONUTIT ÚČASTNÍKY S PRÁVEM PŘEDNOSTI NÁHLE REAGOVAT (zejména snížit rychlost případně směr jízdy) za účelem zabránění střetu (s účastníkem s povinností dát přednost)

b) NESMĚT OMEZIT = NEDONUTIT OSTATNÍ (PŘÍSLUŠNÉ) ÚČASTNÍKY K JAKÉKOLIV REAKCI (zejména snížení rychlosti případně směru jízdy) za účelem zabránění střetu (s účastníkem s povinností nesmět omezit)

c) tzv. obecně většinou ŘIDIČI NEKOLEJOVÝCH VOZIDEL PŘI (podélném i příčném) NAJÍŽDĚNÍ NA TRAMVAJOVÝ PÁS NESMÍ TRAMVAJ ANI OMEZIT!!

d) PŘI ODBOČOVÁNÍ VLEVO PŘES (souběžný/é) TRAM.PÁS(Y) ŘIDIČI NEKOLEJOVÝCH VOZIDEL MAJÍ POVINNOST DÁT TRAMVAJI JEN PŘEDNOST = logicky není-li v dohledu, tak na koleje mohou i najet a tzv. "zastavit vozidlo" za účelem dávání přžednosti jiným protijedoucím vozidlům (ať již TRAM v 2. pásu či i autúm na něm i až za ním.

c) JE-LI, při tzv. místní úpravě, použita ZNAČKA A25 "(POZOR) TRAMVAJ" upozorňující na křížení , TAK PLATÍ V MÍSTĚ POVINNOST NEOMEZIT TRAMVAJ.

d) PŘI osazení, zejména mimo křižovatku, ZNAČKY P5 "DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ TRAMVAJI MŮŽE BÝT TRAMVAJ TZV. OMEZENA = správné užití této značky tedy je při ukončení souběžného jízdního pruhu nekolejových vozidel s tramvajovým pásem, na nějž musí následně najet (význam má pak tedy blízký značce IP29 "střídavé řazení" = tzv. zipovaní)

+1/−2
26.8.2017 12:46

M31i79l97a81n 76M77a16j11e73r63č54í65k 1850600894606

dále by to chtělo nastudovat (např. na webu Ministerstva vnitra - http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/SearchResult.aspx?q=o%20silni%c4%8dn%c3%adm%20provozu&typeLaw=mezinarodni_smlouva&what=Text_v_anotaci ) Mezinárodní úmluvu o silničním provozu (Ženeva 49 a Vídeň 68) přijatou i ČR, která mimo jiné stanovuje:

- čl.18, odst.7 "Řidiči vozidel, která se nepohybujíc po kolejích, musí dát přednost v jízdě kolejovým vozidlům." = PŘI PRŮJEZDU KŘIŽOVATKOU MÁ (MÍT) TRAMVAJ PŘEDNOST VŽDY PŘED VŠEMI NEKOLEJOVÝMI VOZIDLY (nikoliv jen, jaj uvádí zákon ČR, před původně souběžně jedoucími vozidly křižované svým odbočováním vlevo/vpravo nebo před protijedoucími vlevo odbočujícími vozidly) !!

- čl. 1 odr. i) "ÚROVŇOVÝ PŘEJEZD" znamená KAŽDÉ ÚROVŇOVÉ KŘÍŽENÍ SILNICE A železniční nebo TRAMVAJOVÉ TRATĚ SE SAMOSTATNÝM TRAŤOVÝM TĚLESEM."

= např. v Braníku před obratištěm ( https://www.google.cz/maps/@50.0304263,14.4069081,3a,37.5y,221.7h,86.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0F0k2QyDOBFSpKM-50xLQg!2e0!7i13312!8i6656 ) by to mělo být přímo označeno "drážní přejezd protínající křižovatku" (=umístěním dodatkové tabulky pod značky upravujícími přednosti jízdy nekolejových vozidel. která by zobrazovala tzv. kříž vozovek - zezachyceného pohledu zobrazujícího kolmo hlavní a příčně vedlejší, který byl bil šikmo přetnutný zleva nahoře vpravo dolů "žebříkem" znázorňujícím dráhu)

= např. u zast, Geologická a mezi Poliklinikou - Sídliště Barrandov ( https://www.google.cz/maps/@50.0330512,14.3731972,3a,15y,265.82h,90.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUWQaAGw6erj0mTmwXXYbFg!2e0!7i13312!8i6656 )

kde tratě:

a) (dle územního plánu a DPP) po obou stranách křižované vozovky jsou na samostatném tělese mimo pozemní komunikaci!

b) fyzicky odpovídají popisu Vídeňské úmluvy, ale místní úprava -nadřazená obecné- dokonce tratě (z obou směrů) degraduje na výjezdy (kolejových vozidel) z místa mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci!

0/−1
26.8.2017 16:53

P83e44t56r 74Č10e96r90m26á58k 9218265779890

Vcelku zbytečná práce, stačilo napsat že tramvaj je účastník silničního provozu, takže tam kde by se dávala přednost autu se dává i tramvaji. To obecně pokryje 99% připadů.

0/−2
26.8.2017 17:55

M84i33l96a21n 93M46a27j30e20r38č42í14k 1630140164696

DÁT PŘEDNOST NEZNAMENÁ NESMĚT OMEZIT, jak chybně bylo do r.2000 uvedeno ve vyhlášvce o silničním provozu, ale NESMĚT OMEZIT JE VÍC NEŽ POVINNOST DÁT PŘEDNOST!!

To je to hlavní, co podrobně vysvětluje příspevek, na nějž reagujete.

Navíc TRAMVAJ JE DRÁŽNÍ VOZIDLO, byť seúčastnící silničního provozu, TAK JE OBECNĚ PROSPĚŠNÝM ZAŘÍZENÍM, tak jako celá její dráha!!

0/−2
26.8.2017 18:56

P61e95t51r 42Č22e10r84m84á96k 9938335889810

Nikoliv, jak píšu - NELIŠÍ se to od jiných účastníků silničního provozu.

Tramvaj pak NENÍ !!žádné obecně prospěšné zařízení, je na ní tak nahlíženo POUZE ve vztahu k případným ŠKODÁM např. vandaly, nikoliv jako na jakkolov nadřazené vozidlo.

Jako na drážní vozidlo je na ní nahlíženou POUZE na SAMOSTATNÉM TĚLESE, pokud jede po běžné POZEMNÍ KOMUNIKACI tak je to z hlediska provozu účastník SILNIČNÍHO PROVOZU jako každý jiný a musí se řídit jeho pravidly.

Pochopitelně pokud někdo nezná pravidla žádná, tak je to potom marné a u chodců nebo cyklistů je jev velmi častý a logický, neboť se je v podstatě nikdy nemusí učit, resp. nijak jejich znalost neprokazují.

0/−1
26.8.2017 20:19

M33i64l60a37n 21M87a40j56e54r90č23í71k 1400730164236

TRAMVAJ NENÍ ÚČASTNÍK SILNIČNÍHO PROVOZU JAKO KAŽDÝ JINÝ, kdo jiný (jako ona) obecně nesmí být omezen? – VIZ. 361/2000Sb:

§13, odst 2) „............ PŘI VJÍŽDĚNÍ NA TRAMVAJOVÝ PÁS NESMÍ ŘIDIČ ohrozit ANI OMEZIT v jízdě TRAMVAJ.“

§2 -odr. l) „NESMĚT OHROZIT ZNAMENÁ povinnost POČÍNAT SI TAK, ABY JINÉMU účastníku provozu na pozemních komunikacích NEVZNIKLO ŽÁDNÉ NEBEZPEČÍ,“

- odr. m) „NESMĚT OMEZIT ZNAMENÁ povinnost POČÍNAT SI TAK, ABY JINÉMU ÚČASTNÍKU PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH NEBYLO NIJAK PŘEKÁŽENO,“

- odr. q) „DÁT PŘEDNOST v jízdě ZNAMENÁ POVINNOST řidiče NEZAHÁJIT jízdu nebo jízdní ÚKON NEBO V NICH NEPOKRAČOVAT, jestliže by ŘIDIČ, KTERÝ MÁ PŘEDNOST v jízdě, MUSEL NÁHLE ZMĚNIT směr nebo rychlost jízdy,“ = MUSEL POUZE NÁHLE REAGOVAT

§54 - odst.1) „Je-li blíže než 50 m ....přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, ......musí chodec přecházet jen na těchto místech. ....“ = nejen na Palackého nám. (se zachyceným pádem starce) PŘI PŘECHODECH/MÍSTECH PRO PŘECHÁZENÍ NA OBOU KONCÍCH ZASTÁVEK dlouhých i cca 65m NEMAJÍ CHODCI PŘECHÁZET V PROSTORU ZASTÁVKY!

- Odst. 2) „MIMO PŘECHOD PRO CHODCE ...... CHODEC SMÍ PŘECHÁZET VOZOVKU, JEN POKUD ... NEDONUTÍ ... ŘIDIČE K NÁHLÉ ZMĚNĚ SMĚRU NEBO RYCHLOSTI JÍZDY.“

- Odst. 3) „........ CHODEC NESMÍ VSTUPOVAT na přechod pro chodce nebo na vozovku BEZPROSTŘEDNĚ PŘED BLÍŽÍCÍM SE VOZIDLEM. CHODEC MUSÍ DÁT PŘEDNOST TRAMVAJI.“ = chodec dává přednost TRAM i mimo přechod!

§41 – odst.1) „ŘIDIČ VOZIDLA, KTERÝ ..... UŽÍVÁ ZVLÁŠTNÍHO VÝSTRAŽNÉHO SVĚTLA MODRÉ BARVY,PŘÍPADNĚ DOPLNĚNÉHO O ZVLÁŠTNÍ ZVUKOVÉ VÝSTRAŽNÉ ZNAMENÍ ....., NENÍ POVINEN DODRŽOVAT.....JE VŠAK POVINEN DBÁT POTŘEBNÉ OPATRNOSTI, ABY NEOHROZIL BEZPEČNOST PROVOZU NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH.“ = i řidiči s aktivními "modrými majáky" musí "potřebně počítat" s jízdními/zábrzdnými vlastnostmi TRAM, protože jinak ji ohrozí, což nesmí!

- odst. 7) „ŘIDIČI OSTATNÍCH VOZIDEL MUSÍ VOZIDLŮM S PRÁVEM PŘEDNOSTNÍ JÍZDY ....UMOŽNIT BEZPEČNÝ A PLYNULÝ PRŮJEZD .....“ = toto platí i pro TRAM

0/−1
27.8.2017 6:48

P70e45t91r 84Č56e95r25m74á45k 9768845479210

Tramvaje tedy JE účastník SILNIČNÍHO provozu jako KAŽDÝ jiný. R^ V NIČEM nemá ŽÁDNOU PŘEDNOST navíc oproti třeba autu, vyjma přechodu pro chodce pochopitelně.

0/−2
27.8.2017 10:47

J23a10n 22H38o48r85á72k 3801760521263

Vážený pane, pletete se. Při odbočování vlevo musí řidič auta dát přednost tramvajím v obou směrech (viz můj příspěvk výše). Na videu je toto pravidlo porušeno hned několikrát.

+1/0
27.8.2017 11:20

P74e22t17r 15Č37e69r80m36á78k 9708365589410

Takže nepletu, nikde jsem netvrdil že řidič auta nemá dávat přednost tramvajím když je kříží, právě naopak R^

0/−1
27.8.2017 20:10

T13o34m36á49š 84S90k43á13l92a 6448407

raději do města s tramvajema autem nejezděte bez lepší přípravy. Tramvaje mají výsadní postavení. A to co můžete udělat ostatním autům a autobusům (ať jsme podobní), tak tramvajím nesmíte.

Platí to pouze obráceně. Že to co jiným vozidlům musíte i tramvajím.

+1/−1
27.8.2017 13:09

P90e11t43r 91Č86e42r41m92á91k 9758195439880

V Praze žiju od narození takže jsem v klidu, doporučuji navštívit znovu autoškolu ;-) Tramvaje pochopitelně žádné vysádní postavení nemají, jsou zcela rovnocennými účastníky silničního provozu. R^

+1/−1
27.8.2017 20:12

M47i75l94a57n 67M50a86j50e80r34č23í59k 1330940854186

1.) Zákony ČR OPRAVDU DÍVAJÍ JEN TRAM PŘEDNOST PŘED SOUBĚŽNĚ JEDOUCÍMI NEKOLEJOVÝMI VOZIDLY (nejen auty, ale i mortorkami, ...a trolejbuśy -dalšími drážními, ale již nekolejovými, vozidly účastnícími se silničního provpozu), KTERÁ ODBOČUJÍ VLEVO!

2.) dle Vídeňské ůmluvy, čl. 18, odst.7 (kterou Ústavy ČR nadřazuje uzákonům ČR) MÁ MÍT PŘI PRŮJEZDU KŘIŽOVATEK PŘEDNOST PŘED VŠEMI NEKOLEJOVÝMI VOZIDLY = VE VZTAHU K NIM PRO TRAM NEMÁ PLATIT POVINNOST JIM DÁVAT PŘEDNOST (podle pravidla pravé ruky či značek "hlavní/vedlejší komunikace"

3.) když končí vyhrazený pruh vybraných silničních vozidel (nebo snížený/zvýšený/jinak od vozovky oddělený TRAM pás), tak ostatní vozidla jim mají dát přednost, ale při UKONČENÍ NEJVĚTŠÍ SEPARACE TRAM OD SILNIČNÍHO PROVOZU - JEJICH VYJÍŽDĚNÍ NA SILNICI ZE SAMOSTATNÉHO DRÁŽNÍHO TĚLESA v Praze nějaký i.d.ot používá degradující pravidlo výjezdu vozidel na silnici z místa mimo pozemní komunikaci = JAKO BY NĚKDO MÍSTNÍ ÚPRAVOU - NAPŘ. DODATKEM "s předností vozidel před chodci" POD ZNAČKOU "přechod pro chodce" nesmyslně/protiprávně OTOČIL/ZRUŠIL OBECNOU POVINNOST UMOŽNIT CHODCI PŘEJITÍ VOZOVKY PO PŘECHODĚ či (proti metodickému pokynu Ministerstva dopravy) NEOSADIL VJEZD NA KRUHÁČ ZNAČKOU "DEJ PŘEDNOST", čímž vozidla na kruháči by měla "pustit" zprava na něj najíždějící!

4.) MIMO ODBOČOVÁNÍ VLEVO a místa označená značkou "dej přednost tramvaji" - v Praze také umístěné často chybně, kde má být "(pozor) tramvaj" NEKOLEJOVÁ VOZIDLA NESMÍ TRAMVAJ ANI OMEZIT, COŽ JE VÍC NEŽ JÍ DÁT PŘEDNOST, PROTOŽE JI NESMÍ VŮBEC PŘEKÁŽET = JEJÍHO ŘIDIČE NEJEN NÁHLE, ALE NAPROSTO VŮBEC NESMÍ DONUTIT REAGOVAT (zejména snížit rychlost jízdy, natož zcela zastavit)!

= NEPLEŤTE SI TRAMVAJ S (již mnou zde uvedeným dalším) DRÁŽNÍM, ALE NEKOLEJOVÝM, VOZIDLEM ZVANÉM TROLEJBUS, PRO KTERÉ OPRAVDU PLATÍ PŘEDNOSTI JAKO PRO VŠECHNA SILNIČNÍ VOZIDLA s nimiž má srovnatelnou brzdnou dráhu !!

0/−1
27.8.2017 13:15

P22e81t76r 76Č23e35r36m88á49k 9458385429650

1) pochopitelně, a z toho má plynout co? 8-o I kdyby tam byl vyhrazený pruh pro taxi a mhd tak jim zcela normálně bude muset dávat odbočující vozidlo přednost, takže opět ŽÁDNÁ změna oproti jiným účastníkům provozu.

2) Podle české legislativy ale NEMÁ a přednosti tedy PLATÍ!! Z pohledu provozu je případný nesoulad zcela IRELEVANTNÍ, řidiči se MUSÍ řídit platnými pravidly a instalovaným dopravním značením, i kdyby to nebylo v pořádku tak to NIC NEMĚNÍ na té povinnosti ho dodržovat.!!

3) Stejné viz. bod 2.

4) Opět žádný rozdíl, je to jako kdyź řidič vjíždí do křižovatky - musí si být jistý že jí projede, jinak do ní nesmí vjíždet.

Takže jak píšu - tam kde se tramvaj pohybuje po POZEMNÍ KOMUNIKACI pro ní platí také pravidla zde platná, žádně vyjímky z nich nemá.

0/−2
27.8.2017 20:37

M91i34l81a11n 66M33a35j42e35r75č41í46k 1120810974646

1.) viz bod 4 níže

2.+3.) PLETE TE SI "HRUŠKY S JABLKY" =

a) INSTALOVANÁ MÍSTNÍ ÚPRAVA/DOPRAVNÍ ZNAČENÍ JE SKUTEČNĚ VŽDY PLATNÉ, i kdyby to bylo v rozporu s nadřazenými předpisy, tak účastníci provozu ji nesmí porušovat = sami určovat, že není platná

b) OBECNÉ PŘEDPISY JSOU DANÉ ZÁKONEM (361/2000 Sb) A NIJAK SE V PROVOZU NEZNAČÍ (účastníci je mají znát a neporušovat + neznalost jakéhokoliv zákona neomlouvá), ALE TAKÉ PLATÍ HLAVNÍ (ostatním zákonům nadřazený) ZÁKON ČR = JEJÍ ÚSTAVA, (a to včetně jejího) Čl.10 "Vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána, jsou součástí právního řádu; STANOVÍ-LI MEZINÁRODNÍ SMLOUVA NĚCO JINÉHO NEŽ ZÁKON, POUŽIJE SE MEZINÁRODNÍ SMLOUVA." !!

4.) a) stále nerozlišujete právo (povinnost)

- přednosti (dát ji)

- nesmět být omezen/omezit jiného A NENAPSAL JEDINÉ USTANOVENÍ TÉTO POVINNOSTI, KTERÉ SE NETÝKÁ TRAMVAJÍ !

b) KŘIŽOVÁNÍ JINÉHO (PŮVODNĚ SOUBĚŽNÉHO) JÍZDNÍHO (např. vyhrazeného) PRUHU NEBO TRAM PÁSU NENÍ KŘIŽOVATKOU = NEPLATÍ PRO NĚJ, Vámi uvedený, ZÁKAZ VJEZDU DO KŘIŽOVATKY, ale jen ustanovení §21, odst. 5 a 6, dle nichž MÁ POVINNOST DÁT KŘIŽOVANÝM VOZIDLŮM JEDOUCÍCH V PŮVODNĚ SOUBĚŽNÝCH VYHRAZENÝCH PRUZÍCH/PÁSECH JEN PŘEDNOST, ale když před započetím odbočování žádná z nich nejsou v dohledu, tak nemá komu dávat přednost a může na jejich pruh/pás najet a klidně tzv. zastavit vozidlo protože dává přednost chodcům přecházejícím vozovku vpravo či protijedoucím vozidlům za těmi vlevo křižovanými vyhrazenými pruhy/pásy (a např. řidič "bůhví z jaké dáli následně se přiřítivší" TRAM je i.d.ot, začne-li následně na dotyčné vozidlo zvonit či k němu těsně najede, protože se cítí jím být neoprávněně omezen, jenže je to situace, kdy být omezen mohl, a že byl, není v rozporu s tím, že tam má přednost, protože ta mu nemohla být dána - nebyl totiž ve správný čas ještě ani v dohledu.)

0/−1
28.8.2017 4:44

P82e25t41r 42Č19e84r58m49á49k 9118495909790

2-3) JSTE VEDLE JAK TA JEDLE, účastníci silničního provozu se řídí JEN A POUZE zákonem o provozu NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH, i kdyby ten skutečně nebyl v souladu s mezinárodní judikaturou tak to NIC NEMĚNÍ na tom ŽE STÁLE PLATÍ a dokud jej či jeho část ÚSTAVNÍ SOUD NEZRUŠÍ tak jsou VŠICHNI účastníci provozu NUCENI se jím ŘÍDIT!!!!

0/0
28.8.2017 14:44

P41e83t43r 92Č43e78r28m74á38k 9388355859130

1-4) Nikoliv, pletete si HRUŠKY s JABKY a máte v tom solidní guláš. Křížení tramvajového pásu KŘIŽOVATKOU pochopitelně JE. Proto tam PLATÍ to co jinde a NENÍ ROZDÍL.

0/0
28.8.2017 14:51

M17i16l27a34n 87M53a79j65e40r92č24í24k 1690470334946

Představte si, že si opravdu zcela přeji, aby za křižovatku bylo považováno nejen KŘÍŽENÍ TRAM PÁSU S JÍZDÍMI PRUHY NEKOLEJOVÝCH VOZIDEL, ALE I KŘÍŽENÍ VYHRAZENÉHO JÍZDNÍHO (NAPŘ. TZV. BUS) PRUHU A V NEPOSLEDNÍ ŘADĚ I SPOJENÍ SAMOSTATNÉHO TRAMVAJOVÉHO TĚLESA S POZEMNÍ KOMUNIKACÍ/TZV. SILNICÍ = výjezd TRAM z oddělené/samostatné tratě na silnici a naopak i její nájezd na oddělenou trať ze silnice.

JENŽE PLATÍ, ani jedno z výše jmenovaného neuvádějící, AKTUÁLNÍ ZNĚNÍ ZÁKONA 361/2000Sb., §2 - VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ, ODR. W:

"w) KŘIŽOVATKA JE MÍSTO, V NĚMŽ SE POZEMNÍ KOMUNIKACE PROTÍNAJÍ NEBO SPOJUJÍ; ZA KŘIŽOVATKU SE NEPOVAŽUJE VYÚSTĚNÍ polní nebo lesní cesty nebo jiné ÚČELOVÉ POZEMNÍ KOMUNIKACE NA jinou POZEMNÍ KOMUNIKACI,"

- viz aktuální znění Zákona 361/2000Sb:

https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&name=361~2F2000&rpp=100#local-content

K vyústění ÚČELOVÉ POZEMNÍ KOMUNIKACE NA jinou POZEMNÍ KOMUNIKACI odpovědné úřady v Praze přirovnávají i VÝJEZD TRAMVAJE ZE SAMOSTATNÉHO TĚLESA NA POZEMNÍ KOMUNIKACI = dle nich (a raději i jimi v příslušnýách místech osazených značek) musí tramvaje dávat přednost nekolejovým vozidlům jedoucím po pozemní komunikaci = tramvaje nemají v daný moment (ukončení jejich maximálního oddělení/separace od silničního provozu) ani výhodu/přednost výjezdu z vyhrazeného jízdního pruhu (např. autobusu z jeho pruhu "BUS", danou zákonem 361/2000Sb §14, odst.2!

0/0
29.8.2017 10:45

P51e66t75r 20Č22e79r32m72á53k 9708735679250

A právě proto že tramvaj jede po POZEMNÍ KOMUNIKACI a nikoliv po účelové (nemluvíme o samostatném tramvajovém tělese které je v Praze v menšině), tak to je KŘÍŽENÍ R^

0/−1
29.8.2017 22:19

M26i13l94a11n 43M82a25j80e26r19č61í62k 1720440594926

1.) Půjčte si (např. v Městské knihovně hl.m. Prahy)

Kučerová, H.: Zákon o silničním provozu s komentářem a judikaturou a předpisy související. 3. vydání. Praha: Leges, 2016, 832 s.,kde je psáno:

„PŘI VJÍŽDĚNÍ NA TRAMVAJOVÝ PÁS NESMÍ ŘIDIČ OHROZIT ANI OMEZIT TRAMVAJ. Nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na PK nevzniklo žádné nebezpečí, nesmět omezit pak znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu nijak nepřekážel. VE VZTAHU K TRAMVAJÍM MAJÍ TYTO POVINNOSTI ZVLÁŠTNÍ DŮLEŽITOST, NEBOŤ SE JEDNÁ O VOZIDLA PŘEPRAVUJÍCÍ VĚTŠÍ MNOŽSTVÍ OSOB, A TO I STOJÍCÍCH. ...“ + dále cca „BLÍŽÍ SE, KDY PORUŠENÍ POVINNOSTI VE VZTAHU K TRAMVAJÍM BUDE SOUDY VYHODNOCENO JAKO HRUBÁ NEDBALOST“

2.) Až soudy učiní uvedené, tak se trestní zákoník 40/2009Sb použije:

a) pro způsobení nehody tramvaje se zraněním někoho v ní § 148 - Ublížení na zdraví z nedbalosti: odst. 1) KDO JINÉMU Z NEDBALOSTI UBLÍŽÍ NA ZDRAVÍ TÍM, ŽE PORUŠÍ DŮLEŽITOU POVINNOST vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo ULOŽENOU MU PODLE ZÁKONA, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti.; odst. 2) KDO Z NEDBALOSTI ZPŮSOBÍ UBLÍŽENÍ NA ZDRAVÍ NEJMÉNĚ DVOU OSOB PROTO, ŽE HRUBĚ PORUŠIL zákony o ochraně životního prostředí nebo ZÁKONY O BEZPEČNOSTI práce nebo DOPRAVY anebo hygienické zákony, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta

b) PRO ZABLOKOVÁNÍ TRAM PÁSU DO NĚJ PŘESAHUJÍCÍM PARKUJÍCÍM VOZIDLEM (porušujícím zákon 361/2000 s silničním provozu, §27, odst.1, odr. p) § 277 -Poškození a ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení z nedbalosti

odst. 1) „KDO Z HRUBÉ NEDBALOSTI zničí, poškodí, odstraní nebo učiní neupotřebitelným obecně prospěšné zařízení nebo OHROZÍ PROVOZ OBECNĚ PROSPĚŠNÉHO ZAŘÍZENÍ, BUDE POTRESTÁN odnětím svobody AŽ NA JEDEN ROK NEBO ZÁKAZEM ČINNOSTI“ = to by byl poučný trest takové přikázané roční přepravování se MHD/TRAM pro udělení zákazu řízení vozidel=činnosti, jíž byly TRAM zablokovány!

0/−1
27.8.2017 7:35

P22e88t39r 88Č68e13r34m95á86k 9378265479620

Opět zbytečně mnoho slov. ;-) Platí přesně co jsem napsal:

1) Pokud se tramvaj pohybuje po POZEMNÍ komunikaci tak NEMÁ ŽÁDNOU přednost navíc oproti jiným účastním provozu. Pro ty pomalejší - tam kde se dává přednost autu, má jí i tramvaj, tam kde jí ma tramvaj by jí mělo o auto, nic složitého.

2) Tramvaj tedy ve vztahu k dopravním předpisům NENÍ ŽÁDNÉ OBECNĚ PROSPĚŠNÉ zařízení, jak jsem již uvedl - je na něj tak nahlíženo POUZE v některých trestních záležitostech. R^

0/−1
27.8.2017 10:54





Najdete na iDNES.cz