Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V obou táborech jsou dobří a špatní, komentoval Trump násilí ve Virginii

Vinu na násilnostech ve Virginii nesou obě strany, v obou táborech jsou dobří i špatní lidé, prohlásil čtyři dny po krvavých střetech mezi krajní pravicí a jejími odpůrci americký prezident Donald Trump. Vysloužil si za to kritiku i z řad „svých“ republikánů. Podle agentury AP se tak vrátil ke svému prvnímu komentáři událostí, za který byl mnohými kritizován.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a95r37o37s18l12a75v 77R23e53i35t94m89e25i68e67r 5331480535395

I když jsem jsem viděl to dění resp.řádění v Charlottesvillu pouze v televizi tak musím dát Trumpovi za pravdu je vidět,že sluníčkáři svůj boj proti němu pořád nevzdali a cokoli prohlásí tak to napadnou.

+1/0
17.8.2017 8:50

B70o87h22u39m71i76l 21V48a87n90ě55k 5642195542856

Galerie aneb kouzlo nechtěného.

1. a 2. foto: Státní policie u pomníku a nikdo jiný a k tomu popis: "Americká krajní pravice demonstruje v Charlottesville proti odstranění památníku generála Roberta E. Lee"

5. a 6. foto: Dominují policisté: "V Charlottesville řádili bílí extremisté"

10. foto a 2. video: Ti hodní levicoví odpůrci strhávají nejen sochy a fanaticky do nich kopou, stejně se vybíjejí i na těch pravicových odpůrcích odstranění sochy generála Lee - významné historické osobnosti a k tomu opět "V Charlottesville řádili bílí extremisté"

Takto nebo obdobně by se daly popsat i další fotky. Je z nich zcela nepochybné, že na obou stranách byli agresivní fanatici a také pokojní protestující. Přesně tak jak to popsal Trump. ALE pravda se nyní v USA a i jinde nenosí- zejména když ji vyjádří prezident proti němuž vedou presstituti a nátlakové skupinky kampaň.

Ty popisky u fotek policistů jsou naprostý úlet zdejších redaktorů.

+2/0
16.8.2017 19:57
Foto

J58i57r43i 76B59i57l80i41n65a 5768340687

Kazdy kdo sledoval predvolebni kampan musel videt, ze se v Trumpove pripade jedna o dusevne nevyrovnaneho cloveka ktery meni nazory jako ponozky, darebaka zapleteneho do podivnych kontaktu s ruskym organizovanym zlocinem a rasistu.

Takze problem neni Donald Trump, ale hloupi lide kteri naleteli na jeho sliby typu "budete mit uzasne zdravotni pojisteni za nepatrny zlomek ceny", nebo dokonce "postavime krasnou, dlouhou zed a zaplati ji Mexiko".

Slabinou demokracie jsou ti stejni hlupaci, kteri kdysi volili Hitlera nebo Gottwalda.

+1/−2
16.8.2017 15:44

J93á55n 91H10r62o71n95s50k68ý 7836961655409

tak tak, zatialco volici Clinton, Merkel ci Macrona si vybrali za vzor hotovych psychopatov a nenarobime nic, a este nam ich predkladaju ako nedotknutelnu a neomylnu elitu

+1/0
16.8.2017 18:29

J90á36n 88H32r96o69n84s44k39ý 7196201895709

tak tak a volici Clinton, Merkel ci Macrona volili psychopatov a este nam ich predhadzuju ako neomylnych a vyrovnanych

0/0
16.8.2017 18:30

I92v80a89n 56V56a62š46e18k 4265915941897

K videu:Bál bych se a je barbarské hanobit vzpomínku na lidi,kteří byli pobiti ve válce,kde, pravděpodobně,ani nechtěli zabíjet.Prý pouze 4% zúčastněných válka baví.

0/0
16.8.2017 12:21

J92i23r14i 26C74e59e 5775451682308

Dotaz pro moderátora diskuse:

opravdu máte pocit, že odkaz na webové zpravodajství BBC, nebo odkaz na vyjádření černošského Republikánského senátora k Charlotesville je "reklama, spam"?

0/0
16.8.2017 12:20

F90r19a67n17t49i34š64e45k 81B20í90l77ý 9242593220366

Pokud dochází k ničení veřejného majetku neomarxistickými pomatenci (http://zpravy.idnes.cz/severni-karolina-durham-0wm-/zahranicni.aspx?c=A170815_093725_zahranicni_aha), má pan Trump pravdu - v obou táborech jsou extremisté a musíme jejich jednání odsoudit.

+2/0
16.8.2017 12:09

J44i29ř31í 73V43e92č41e14r75e70k 4399220440593

Ale o tom to vůbec není :-)

0/0
16.8.2017 18:23

M22a35r34t60i98n 47S88v55a95r83c 8612566239791

Má naprostou pravdu!!!! A krásné srozumitelné to řekl. Konečně někdo

+2/−2
16.8.2017 11:51

J11a24n 98P54u14l48e25c 4588247931855

Mezi rasisty a nácky žádní dobří lidé nejsou Donalde.

+8/−3
16.8.2017 11:19

M96a76r62e40k 77K93a51l11i31n97a 3659534625608

Je to tak...

0/−2
16.8.2017 11:27

I74v47a87n 32V47a21š86e78k 4615135601717

Je to tak.Akorát jsem nevěděl,že tam byla ohlášena demonstrace fašistů a že na ní byli pouze fašisti.

+3/0
16.8.2017 11:34

I84v18a94n 44V63a21š39e73k 4115695351247

On tím asi myslel tábor demonstrantů a tábor odpůrců.Naopak ,řekl to velmi správně.

0/−1
16.8.2017 11:37

I27v88a20n 54V91a81š44e70k 4455925391117

Ale jistě,pane Opočenský.Tam nebyla nahlášena žádná fašistická demonstrace a určitě by i takový člověk,snad i prchlivý,na postu prezidenta,jako je pan Trump, se nezastával fašistů navíc je infantilně dělil na hodné a zlé fašisty.

0/0
16.8.2017 12:38

P36a35v75e82l 97V27a25l59e79n16t19a 7431151857443

Tak jednoznačné to není, nebyla to socha hitlera ale konfederačního generála která tam stála už pěkně dlouho, a najednou vadí a uráží. Některým přijde že se vymazává jejich kultura a historie a nelíbí se jim to. Ať tak nebo tak, na protest mají v americe právo. Ti druzí jistě taky ale sakra proč je jdou konfrontovat?

+3/0
16.8.2017 12:22

I54v24a88n 59V14a22š72e14k 4575115411867

Máte pravdu.Po 48.také začaly urážet věci,které dříve patřily k normě.No,my to víme,my jsme tím prošli.USA nee.

0/0
16.8.2017 12:42

J79i67ř89í 35Č90e77r93m18á37k 5440565748827

To víte, to máte podobné jako v Německu, kde najednou po dlouhých staletích zjistili, že vepřové maso je pro jejich děti vlastně strašně nezdravé, takže se ve školách nadále podávat nebude. Za pár let němečtí odborníci určitě zjistí, že chodit venku po ulici bez pytle na hlavě je pro ženské taky strašně nezdravé, stejně jako jejich koupání jen v bikinách a bez burkin.

+1/0
16.8.2017 19:46

D53a74n44i20e79l 75C48v15e47j89n 9554563439340

V tomto tématu prezidenta Trumpa v podstatě chápu. Jako málo z jeho prezidentského rozhodování je za tímto točením se na korouhvičce docela racionální úvaha. Mezi Alt-right (jak se americké více či méně rasistické skupiny samy zvou) má asi nejtvrdší a nejvěrnější jádro svých příznivců, jejichž podporu neztratil ani svými dosavadními kontroverzními kroky, kterými naštval (a postupně ztrácí) velkou část americké bílé (bývalé) střední třídy (která ho do Bílého domu dostala, otevření rasisté takovou podporu prostě nemají). Tedy, pokud by se jasně a jednoznačně postavil proti rasistům (a například povolal na potlačení jejich protestů Národní gardu, jak to svého času udělal Jimmy Carter) byla by to pro Trumpa poměrně jasná politická sebevražda. Zároveň však není v pozici, kdy se může k alt-right skupinám otevřeně přihlásit, a to z mnoha důvodů. Je také samozřejmé, že lidé jako David Duke nebo Richard Spencer si toho, že Trump jejich skupiny nemůže tak úplně házet přes palubu, vědomi, a hodlají toho využívat minimálně tím, že si budou krást svůj takový podíl na veřejném diskurzu, který by jim za normálních okolností nepříslušel. I proto Trump v těchto tématech tak opatrně tančí mezi vejci a na jednu stranu se snaží cudně distancovat od nejradikálnějších skupin (jako jsou různé odnože KKK), na druhou stranu se snaží relativizovat jejich vinu a ukazovat, že své problémy s radikalismem má i levice.

Problém tedy podle mého nevězí v tom, že Trump činí to, co činí. Problém je v tom, že občané USA dopustili, aby měli prezidenta, který očekávatelně a předpovídatelně uvíznul (a je velký předpoklad, že bude váznout i nadále) v ideologických kleštích mezi (neo)liberálním americkým pravicovým mainstreamem a otevřeně rasistickými extremistickými klerofašisty. To není dobrá vizitka ani pro USA ani pro svět desátých let 21. století jako takový.

+1/−3
16.8.2017 11:16

I87v62a31n 28V80a66š40e45k 4915885791277

Takže rasista Trump uvíznul mezi neoliberálním americkým pravicovým mainstramem a otevřeně rasitickými extremistickými klerofašisty?Mně tak trochu ten mainstream připadá spíše jako komunistický derivát.A zbytek USA jsou tedy ti klerofašisti?Ti slušní USA jsou demokraté a ti druzí fašisti.A abch předešel:číst umím.

+2/0
16.8.2017 11:33

J64i21ř77í 16Č19e67r23m75á60k 5460385928767

Přesně tak. Kdyby p. Cvejn nazval americký mainstream jako levicový (místy i krajně), potom by měl alespoň částečně pravdu.

0/0
16.8.2017 11:39

I34v91a80n 41V77a43š78e57k 4535155541167

Ano,jak říkáte:částečně.Ale asi je to opravdu to horší.

0/0
16.8.2017 11:48

D26a74n18i51e18l 82C54v39e62j21n 9374363409790

Tak zaprvé, P. Ryan, M. McConnell, M. Rubio a další jsou pravicoví neoliberálové jak vyšití. Jejich mantra je supermalý stát, neobtěžovat daněmi bohaté, chudé nechat plavat ať si sami zbohatnou, pokud na to mají. To je americká neoliberální pravice, která, ruku na srdce, Trumpa v současné chvíli drží u moci. No a druhý tábor na pravici okolo S. Bannona, J. Sessionse a v konečném důsledku i okolo R. Spencera a D. Duka je jednoznačně rasisitický. Všichni, kdo mají hnědší kůži, než je kůže běžného novoanglického starousedlíka, podle nich nemají v USA co pohledávat. O těchto dvou táborech mluvím.

+1/0
16.8.2017 13:37

J87i43ř66í 73Č50e34r37m50á56k 5730585138237

Aha, a všechna ta mainstreamová média (CNN, NYT, NBC, ABC, WP), která jdou po Trumpovi jako slepice po flusu už od primárek, a nyní hystericky vřeští, že Trump dostatečně plamenně neodsoudil napadené demonstrany a naopak neglorifikoval útočící levicová hovada, to jsou podle vás pravice jak vyšitá. ;-)

+1/0
16.8.2017 19:35

L55i11b68o21r 15H33l10u92b91u14č33e51k 4630820637247

... pokud rasisty nazýváte účastníky povolené demonstrace proti bourání pomníků hrdinů občanské války, tak na ty není potřeba volat Národní gardu - nikoho totiž nenapadali..... proti radikálním levičákům ovšem měla zakročit policie, pokud na to nestačí, tak klidně i Národní garda...

+3/−2
16.8.2017 11:37

D23a64n54i11e96l 54C45v89e79j64n 9304783749280

Pokud na demostraci před kamerami skandují hesla jako: "Jews will not replace us." "Blood and soil." nebo "Unite the white" jsou to rasisté a nic na tom nemění ani to, že byli na povolené demonstraci.

+1/0
16.8.2017 13:43

Š44t92ě14p68á98n 38K92a10l32u13ž39a 4859955387

Komentář by neměl být delší než článek

0/0
16.8.2017 19:41

I42v31a86n 50Š72t35í43p19e14k 3112268110659

Trump bojuje za Ameriku - a tím i proti Americe, jakou by chtěli mít tihle neoliberální pomatenci, užiteční idioti skutečných nepřátel silných Spojených států. Nenechme se mýlit - Trump bojuje i za nás.

Jeď, Doníku, jeď !

+4/−3
16.8.2017 11:01

I77v41a50n 13V31a28š73e69k 4405475941837

No,myslím,že tak trochu bojuje i za sebe.Ale to by mi nevadilo,to je normální.Takže:"Jeď,Doníku,jeď!"

+2/0
16.8.2017 11:51

J34a31n 22V42á50c70l20a58v16í57k 3572766781159

Demonstrující odpůrci rasistů Trumpa volit jistě nebudou, takže tam nemá co získat. Hlasy rasistů by se pochopitelně hodily, ale musí to nějak vyvážit s odporem "mainstreamových" republikánských voličů.

0/0
16.8.2017 10:33

P48a84v35e87l 12V51a97l72e24n68t80a 7101181677313

Jako chůze po laně.:-P

+2/0
16.8.2017 10:40

I68v12a83n 90V66a48š14e30k 4765625401157

Jako řízená destabilizace společnosti.

0/0
16.8.2017 12:43

R51a58d30a82n 72K33u26b78a88n43t 1523440529840

Nejvíc to prožívá CNN

+1/0
16.8.2017 10:18

M61i16c53h60a50l 62P52o36h46o55ř73e85l21s65k44ý 1636580345715

kolik bílých levičáckých chcípáků mělo dědka v konfederační armádě s tím se chlubit nebudou

+5/−4
16.8.2017 9:59

V46á55c23l93a84v 18V75a91n88ě42k 2353583498481

Tím, jste chtěl říci co?

+3/−5
16.8.2017 10:00

J80a85n 97V75á25c21l76a62v25í22k 3742186861219

A třeba Němci se asi nebudou příliš chlubit, že jejich děda plynoval židy nebo vraždil v protektorátu...

+2/0
16.8.2017 10:12

V59á44c34l84a27v 71V16a39n48ě22k 2673523748691

Vy jste odpovědný za svého dědu?

+3/−1
16.8.2017 10:14

L62i92b21o95r 34H46l39u79b45u86č42e22k 4940820407107

... je načase, že se Amerika a hlavně Američané probouzí a začíná reagovat na pomatené ultralevičáky... snad se probere i Evropa...R^

+8/−6
16.8.2017 9:58
Foto

M28a76r30e63k 42S54v18ě49t41l76í42k 1519470852189

Najíždění autem do davu je jistě tím správným řešením...

+2/−1
16.8.2017 10:31

I72v46a16n 10V31a10š78e83k 4495815781977

Tak přece ze zpráv víte,že to prakticky vždy dělají pomatení,frustrovaní,psychicky labilní jedinci.Tak nač generalizovat.

+5/−1
16.8.2017 10:48

L46i51b14o76r 32H98l47u92b90u31č20e37k 4180840717637

... myslím, že se mýlíte... ale např. porážka Clintonové, kontrola imigrace nebo protesty proti levičáckému přepisování historie jsou správné řešení...a pokud u islamistů a aktivistů nemá "nic společného s ničím", tak proč by tento čin měl být posuzován jinak...??

+2/−2
16.8.2017 11:30
Foto

K56a14r87e42l 59J78í69r75a 6874827181106

A má 100% pravdu. Celé to rozpoutal plán neoliberální radnice odstranit sochu generála Leea, který je prostě součástí historie Virginie a de facto celých USA. Překorektnělý neoliberalismus vytváří tupou demagogii a agresivní propagandu, která už předehnala i tu bolševickou. A je zcela na místě, pokud se proti ní lidé ohrazují. To, že tito občané jsou bílé pleti, je způsobeno pouze tím, že jsou danou ideologií nejvíce poškozováni, šikanováni a doslova pronásledováni...

;-) ;-) ;-)

+22/−3
16.8.2017 9:52

V49á91c80l81a62v 55V70a96n37ě10k 2193523988921

KKK a náckové mají být pronásledováni.

Stejně jako komunisti, teroristi, pedofilové a já nevím kdo ještě.

+3/−6
16.8.2017 9:55
Foto

K26a51r36e78l 90J45í38r24a 6364447921466

Poněkud zvláštní je, že skupiny, které jste jmenoval, se většinou vzájemně nenávidí a pronásledují navzájem. Dnešní neoliberálové jsou si s nimi rovni a plnohodnotně přebírají jejich praktiky. Jejich dogma se blíží rovině: Nejsi s námi, tedy jsi proti nám a budeš perzekuován, či převychován...

+5/−1
16.8.2017 10:14

V48á67c81l38a88v 49V89a47n52ě97k 2493373748611

To same můžete uplatnit u někoho kdo vám vykrade chatu a pak vám bude vyčítat, že váš pojem soukromého vlastnictví je vlastně dogma a zákony by si měl vykládat každý po svém.

0/0
16.8.2017 10:17

P24a73v36e56l 94V45a42l65e61n27t48a 7181901717703

On tam ten jejich průvod očividně žádný zákon nezakázal takže opět mimo.

+1/0
16.8.2017 10:29

V34á65c45l88a26v 17V13a24n98ě20k 2693613618491

V Americe ano, u nás ne.

Ovšem proti strana má také právo protestovat nebo ne?

0/−1
16.8.2017 10:33

P28a11v98e14l 38V31a64l87e79n49t57a 7131811157633

A tohle bylo v Americe že.

To jistě má, ale je konfrontace s původní demonstrací tím správným způsobem? Sám si odpovězte jestli jedněm netolerujete to co odsuzujete u druhých jen proto že jsou na vaší straně názorového spektra.

+1/0
16.8.2017 10:39

I88v79a57n 28V75a28š42e13k 4485575541207

Demostrace byla naplánována,povolena.Někdo ji protizákonně přehradil,složky nereagovaly(na počátku).Odkud padla první facka je nezjistitelné.Legitimita pochodu(povolení)umocněna prostestem proti hrubému zásahu do historie(gen.Lee nebyl válečný zločinec a socha byla i symbolem mrtvých mladých mužů Konfederace,určitě si úctu zaslouží,nebyla dobyvačná armáda).

+1/0
16.8.2017 10:57

I58v37a45n 35V83a80š26e43k 4265495141617

Pronásledováni?Anebo zákon?

0/0
16.8.2017 10:50





Najdete na iDNES.cz