Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet zruší kvůli nedostatečné obsazenosti některé spoje

Dopravce Student Agency, který provozuje autobusy pod značkou RegioJet, zruší od 3. září na lince z Brna do Ostravy dva spoje, další spoj zruší z Brna do Českých Budějovic. Pojede i méně spojů mezi Brnem a Olomoucí. Jako důvod uvedl v informačním e-mailu pro zákazníky nedostatečnou obsazenost spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i78l20e84n85a 84Š31a50l37j35o52v88á 7597500491957

S dopravními službami pana Jančury jsem dlouhá léta maximálně spokojená (většinou Brno-Praha, občas Brno-Kroměříž). To, že soukromý poskytovatel jakýchkoliv služeb omezí svoji nabídku kvůli nižší poptávce, pokládám za zcela logické.

+2/0
8.8.2017 19:47
Foto

J12a55n 49V89a95l77a14l83í51k 6406909160786

když by to udělal každý dopravce tak se pak nikam nedostanete...

+2/−1
8.8.2017 21:38

M32a67r90t60i92n 62Š79u39l42c 2867439160675

Soukromým dopravcem je myšlen asi ten, který jezdí na vlastní riziko. Ten může dělat co chce. Nebude provozovat prodělečné linky, protože by na nich logicky nevydělal. Pak je plno dopravců (i soukromých), kteří jezdí na objednávku. A ti to udělat nemůžou, protože si to u nich někdo zaplatil a platí jim za to.

+1/0
9.8.2017 14:07

M57i24c68h41a67l 36M10e96s26i90c41e78k 4423214366788

ukazuje,ze tihle ti soukromnici jsou uplne k nicemu a kdyby měli zajistovat sirsi dopravni obsluznost tak by tom byl teda peknej bordelRvRvRv

+2/−3
8.8.2017 9:31

F92r78a15n98t82i45š74e59k 36F79l20i16n19t67a 1494810429803

Ukazuje se akorát to, že nemáte šajn o tom, jaký je rozdíl mezi dopravcem podnikajícím na vlastní riziko a doprvcem, který zajituje dopravu ve veřejné zakázce. Zatímco první si na sebe musí vydělat, jeho zisk je generován z jízdného skutečně přepravených osob, druhý je placen od ujetého kilometru, i když veze prázdný vlak.

+8/0
8.8.2017 9:39
Foto

J19a72n 25V24a40l93a89l86í89k 6876589490656

že ve Švycarsku to funguje?

+2/−1
8.8.2017 10:06

F83r85a59n36t86i60š70e92k 97F87l87i30n60t26a 1414560439573

Ano jde a velmi dobře. Ale ani ve Švýcarsku to není "zásluhou" jednotlivých sukromých dopravců, ale Spolkového úřadu pro dopravu (Bundesamt für Verkehr, BAV), tedy státu, který dopravu koordinuje. U nás podobný úřad až do nedávné doby chyběl, a to je chyba státu, nikoliv soukromých dopravců.

+1/0
8.8.2017 10:22
Foto

J59a69n 69V95a21l47a98l87í28k 6186939860356

jak píšete že je to věc státu který dopravu koordinuje... to by zde bylo řevu když by ten úřad řekl nějakému dopravci že tam nebo tam jezdit nebude protože by konkuroval vlakům...

+1/−1
8.8.2017 11:53

M92a51r92t59i78n 31Š17u78l87c 2447919300515

Díval jste se někdy na jízdní řády autobusových dopravců jezdících na vlastní riziko? Jak mají v JŘ značky, že nepřepravují cestující třeba v rámci jednoho kraje nebo okresu, protože by konkurovali objednaným linkám, ale z těchto míst vozí cestující jen na delší vzdálenosti. Na druhou stranu třeba o víkendech ty lidi v rámci okresu/kraje přepravovat smí, protože tam žádná objednaná linka nejede. Ono to tak normálně v autobusové dopravě funguje. V kombinaci mezi vlakovou a autobusovou dopravou to tak není, ale to bude tím, že to má různé objednavatele.

+1/0
9.8.2017 14:11

M63i97r98e46k 56Z38á40v28o87d53n53ý 7452857710188

Jinak ale na tomto příkladu jde vidět, jak je důležité, aby si stát zachoval "moc" nad dálkovou hromadnou dopravou. Co se týče autobusových linek (tedy neobjednávaných státem), je to jeden velký bordel. Nikdo lidem nezaručí, že se dostanou za rok za prací / studiem. Samozřejmě to nemůže stoprocentně garantovat ani stát (především v době, kdy se k moci dostanou destruktivní strany typu ODS), ale přeci jen v oblasti vlakové dálkové dopravy je situace mnohem stabilnější.

+1/−2
8.8.2017 9:24

M78i66r82e67k 14Z45á93v69o81d94n33ý 7772557230668

No jo, pozlátko už tolik netáhne, jako dříve. Jančura nastartoval novou kulturu cestování, ale sám ji nedokáže udržet.

+2/−1
8.8.2017 9:19

S48t27a41n23i47s62l41a88v 77S75r97b80a 4485164168874

upadá to, upadá, několik nehod, pár problémů s politiky, a ukazuje se, že zlatý důl spočívající ve vyzobávání lukrativních linek nenese. a když k tomu připočtu ty jeho řidiče, kteří si pletou silnici s autodromem, tak nemám moc důvěry v budoucnost této firmy. ps ano, mám na ně pifku, protože jedině žlutý autobus předjíždí kamion ve zúžení na D1.

+1/−2
8.8.2017 8:12

P69a52v50e94l 30M39a56t35o81u81š12e74k 5670107258724

Je pravděpodobné, že v řadě okolních zemí by takový dopravce dávno skončil, ale věřím, že v ČR bude fungovat ještě dlouho a bude mít dost stpoupenců. Je to prosté:

1) Češi jsou hodně autobusový národ, vlaky jsou pro řadu z nich jakýmsi nutným přežitkem, tedy pokud je taky neprovozuje Jančura nebo někdo podobný;

2) Spousta lidí tu po r. 1989 ztratila soudnost a podnikatel, i kdyby byl sebevětší mafián, je pro ně prostě bůh, který to natírá státu (to, že funguje díky vazbám na státní aparát, nechtějí slyšet).

+1/−4
8.8.2017 8:22

F78r70a22n40t97i33š39e29k 10F89l84i85n65t39a 1864810219523

Uveďte jediný důvod, proč by měl v řadě okolních zemí dopravcve jako je Regiojet skončit. A že jsou Češi autobusový národ. A kdo potom jezdí autobusy Flixbusu, Arrivy nebo DB? A co se týče počtu cestujících ve vlacích. Podívejta se na čísla. Byli to právě soukromí dopravci, kdo naučil lidi v ČR jezdit znovu vlakem na tratích, kde je konkurenční prostředí. Čím to asi bude, že k nárůstu přepravených osob došlo právě na těchto tratích a nikoliv tam, kde provozuje dopravu popuze téměř monopolní národní dopravce zamrzlý technikou v 90. letech minulého století?

+6/0
8.8.2017 9:13

P82a82v35e82l 20M22a45t58o20u71š94e40k 5730147958364

Proč by měl skončit:

1) Odmítá se začlenit do tarifních systémů

2) Jeho řidiči dělají přestupky

3) Odjíždí odkudsi z okraje města

4) Každou chvíli mění jízdní řády

5) Odmítá komunikaci s jinými dopravci (souvisí s bodem 1)

6) Pouze vyzobává momentálně nejlukrativnější trasy; na to v zemích, kde je prioritou celoplošná obslužnost a nikoli zájmy jednotlivců, nejsou zvědavi.

Autobusový národ:

Ano, vámi zmínění autobusoví dopravci vám připadají významní v ČR, kde neexistuje pořádná železniční síť; v poměrech zemí jako Německo jde o téměř bezvýznamné počiny.

K nárůstu dopravy došlo i na tratích, kde soukromníci nejezdí.

0/−6
8.8.2017 10:42

F68r18a17n82t57i50š51e59k 19F43l73i26n47t10a 1704590919843

ad 1) Není úkolem žádného dopravce, aby vytvářel jednotnou tarifní síť platnou pro všechny dopravce. To je úkolem státu co by koordinátora veřejné dopravy prostřednictvím regulačního úřadu, který vznikl poměrně nedávno. Doložte, že vznikl nějaký reálný návrh na jednotný tarifní systém, do kterého se soukromí dopravci, resp. Regiojet odmítl zapojit.

ad 2) Přestupky řidičů autobusů Regiojetu jsou otázkou pro dopravní policii nikoliv pro zaměstnavatele. Jako cestujícímu vám nic nebrání v oznámení spáchaného přestupku. A protože se na českých silnicích poměrně dost pohybuji, mohu zodpovědně říct, že řidiči Regiojetu nejsou jediní řidiči autobusů, kteří přestupky páchají.

ad 3) Odjíždí ze zastávek, ze kterých je výjezd z měst plynulejší, a tedy není takové nebezpečí vzniku zpoždění, jako kdyby zajižděl do centra. Navíc odjíždí z míst, která jsou pro autobusovou dopravu běžně využívána a jsou dobře dostupná MHD.

ad 4) Vzhledem k tomu, že úkolem firmy je produkovat zisk, mimo jiné i proto, aby mohla zaplatit mzdy svým zaměstnancům, operativně mění jízdní řády tak, aby její provoz byl maximálně efektivní. Navíc v době internetu a online nákupu jízdenek v tom nevidím problém. A že daný jízdní čas nevyhovuje menší části cestujících, to už je prostě veřejná doprava, která je řízena podle poptávky cestujících.

ad 6) Protože mu nikdo nezaplatí jízdy s prázdnými autobusy či vlaky, jezdí tam, kde má dostatek cestujících zajišťující generování zisku. Myslím, že by rád jezdil ve veřejné zakázce se zaručeným příjmem za ujetý kilometr bez ohledu na počet přepravených osob. Měl by totiž zajištěný předem jasně deklarovaný příjem, a to na několik let. Je to však stát, potžmo kraje, které neumožňují zejména na koleje přístup soukromých dopravců i v regionech a stále uzavírají bez výběrových řízení smlouvy s ČD.

+6/0
8.8.2017 10:57

F74r41a62n66t35i62š29e35k 38F98l55i95n93t57a 1264560329143

A ještě k těm autobusovým dopravcům, kteří jsou, podle vás, v okolních zemích jen okrajovou záležitostí.

V roce 2013 Deutsche Bahn přepravily 2,2 miliardy cetujícíh po železnici a 2,1 miliardy autobusovou dopravou.

+6/0
8.8.2017 11:04

R33a69d10i33m 72B90e19d93n73a44r86č59í79k 6193647413514

ad2) To mě upřímně rozesmálo

ad3) Mimochodem tohle je budoucnost dopravy - nejezdit do center, ale jen na kraj města a dál třeba využívat MHD. A pak že zrovna vy tady plácáte nesmysly o koncepci dopravy.

ad4) On podniká, on určuje pravidla, komu se to nelíbí, může si otevřít jízdní řád jiného dopravce

ad6) Z tohoto bodu plyne, že pan Matoušek nejen že nechápe koncepci dopravy, ale nechápe ani podstatu podnikání

Demagogie jak vyšitá. Matoušek si plete stát a dopravní politiku na jedné straně a soukromé podnikání v dopravě na straně druhé. To fakt není to samé.

+2/0
8.8.2017 14:39

R38o11m16a87n 81J54e58s94c55h64k61e 9268265937435

Nepíšete pravdu. V Brně jezdí ze středu města od Grandu. Lidé jsou omylní a všichni dělají přestupky. I ČD mění jízdní řády. Ani já nemám Jančuru v oblibě.

Na druhé straně díky jemu se ČD probudily. Alespoň lidé mají možnost výběru. Já sám s ním nejezdím z prostého důvodu. Mám režijku.

Raději bych také jednoho dopravce. Na některých tratích musím platit.

To že si neuznávají jízdní výhody, je škoda. Za 1.republiky to fungovalo.

0/0
12.8.2017 7:07

P75a10v59e67l 22M82a32t68o91u89š75e68k 5540287438234

Jančura opakuje kravinu, která naši veřejnou dopravu provází již řadu desetiletí - autobusovými spoji kopíruje spoje vlakové a naopak. To je typický rys naprosté nekoncepčnosti dopravy. S takovou se mezi světovou špičku ohledně kvality veřejné dopravy nikdy nedostaneme.

0/−7
8.8.2017 8:04

R54a65d56i20m 68B49e58d74n74a54r68č21í74k 6913107403684

Jančura staví spoje podle poptávky. A soukromý podnikatel a státní koncepce dopravy jsou dvě věci, které spolu vůbec nesouvisí.

+2/0
8.8.2017 14:30

R85o10m22a96n 80J19e82s45c20h40k29e 9368355247815

Chytré rádio. I v Německu, kde jsem byl přede dvěma dny je souběžně mnoho autobusů souběžně s vlaky. Norimberk - Praha, Mnichov - Praha a mnoho dalších.

Jinak jezdím denně vlakem do práce. Rychle, v klima a pohodlně bez stresu.

Vlak jede každou půl hodinu. Srovnatelně rychle s autem. Na zastávku to mám 5 minut.

Moje heslo je "více Jančurů". Já ho osobně sice nemám rád, ale probudil ČD a ty se hodně zlepšily.

Jsou věci, které má řešit stát a neřeší.

0/0
12.8.2017 7:15

J10i98ř14í 15N57e53v83r10l35a 8142983109187

Ono se neni cemu divit, ze ma lidi malo, staci si na internetu precist zkusenosti tech, kteri u nej pracovali, treba na jeho facebookovych strankach. A hlavni jsou preci penize - ja bych sel taky radeji pracovat za 250 korun cisteho nez cca 100 u nej, kdy se honite jako blazen a nakonec vam Jancurovo vedeni strhne penize za to, ze se malo usmivate ci ze zakaznik udajne nedostal noviny, ac dostal... Za to, ze ma Regiojet malo lidi, si muze hlavne on sam.

+4/−3
8.8.2017 4:36

K39a67r61e31l 88N67e42d30o61p13i71l 7298456799484

Kdyby nepřišel Jančura a neukázal Modrým Čerpačům, jak se dělá doprava v 21. století, tak se u nás jezdilo hůře než v jižní Americe.

+9/−12
8.8.2017 0:23

Z22b32y59n92ě53k 68P16o68p43o55v55s67k60ý 9946228957723

To je fakt. Jedno funkční WC na celou soupravu, klimatizace fungující na heslo, skřípající kotoučové brzdy jsou známky vysokého standardu ;-D;-D;-D

+5/−3
8.8.2017 7:07

P78e24t83r 88N50i60v93n14i62c77k38ý 3782684355197

Jel jsi někdy plným vlakem ČSD? Na klimatizaci zapomeň, brzdy skřípaly šíleně a k záchodujsi se přes davy cestujících ani nemohl dostat.

+3/−6
8.8.2017 7:14

V40í60t 50P42r60č39í93k 9498950224160

ČSD? Tady se bavíme o současnosti, ne o období před rokem 1993.

+3/0
8.8.2017 7:48

Z62b37y71n29ě34k 88P34o56p45o55v38s86k28ý 9276968247243

My se známe, že mi tykáte? Plným vlakem ČD jsem jel naposled včera. Klima fungovala, kotoučové brzdy neskřípaly a všechna WC funkční. Mimochodem je rozdíl mezi kotoučovou a třeba špalíkovou brzdou...

0/0
8.8.2017 8:15

M89i47r43e34k 25Z93á27v27o44d82n12ý 7322827120768

A ty jsi tím někdy jel? Pochybuji (nebo minimálně si to stejně nepamatuješ, protože jsi byl v plenkách). A neboj, kdyby jezdil Jančura za socialismu, tak by tě také převezl Karosou :o)

0/0
8.8.2017 9:21

P36a23v87e74l 79M73a52t81o43u22š95e31k 5210427538274

Mohu vás ujistit, že Jančura dopravu 21. století opravdu nedělá. Doprava 21. století nespočívá v tom, že vám někdo přinese až na sedadlo kafe a noviny, ale v perfektní provázanosti všech druhů dopravy, a to jak technické, tak i tarifní. Jančura dělá právě dopravu na úrovni vámi zmíněné Jižní Ameriky: plno dopravců snažících se vydělat na úkor druhých, nulový koncept.

+3/−4
8.8.2017 8:08

F45r49a55n15t70i95š21e45k 19F37l45i31n65t50a 1544670299253

A jak asi pan Jančura může ovlivnit provázanost všech druhů dopravy ať už časovou nebo tarifní. A co se týče nulové koncepce rozvoje dopravy. To také není v kompetenci jednoho z dopravců, navíc toho, který má na trhu asi 8%. Kritika ta vše, co zmiňujete by měla mířit na Ministerstvo dopravy, nikoliv na jednoho z dopravců. Vaše averze vůči panu Jančurovi je hodně špatně zamaskovaná.

+4/0
8.8.2017 9:09

P98a53v47e32l 70M42a55t34o47u13š13e60k 5720107978434

Já mám k panu Jančurovi averzi daleko staršího data než jsou jeho podnikatelské počiny ve veřejné dopravě. Pouze se v ní stále více utvrzuji. Ano, koncepci má dělat ministerstvo. Ale to ministerstvo někdo řídí. Asi ho řídí někdo, kdo na žádné koncepci nemá zájem, komu současný bordel vyhovuje. Kdyby tomu tak nebylo, mohli jsme mít dopravu kvalitnější než Švýcarsku. Politiky si vydržují podnikatelé, aby hájili jejich zájmy. A půl národa jim skáče na špek.

0/−1
8.8.2017 10:48

R55a27d21i15m 64B89e13d60n38a57r18č11í36k 6753917793314

Házet nekoncepčnost státu na soukromého dopravce? Pletete hrušky s jabkama a máte v tom docela chaos. Rv

+2/0
8.8.2017 14:32

M67i94c30h55a13l 92K30l67a66c92á60k 1710192385

[>-] ....na lince z Prahy do Znojmo.... už se asi přestávájí skloňovat i moravská města ;-(

+3/0
7.8.2017 23:52

H12y75n48e39k 48Z12d38e22n47ě25k 4882249681154

Před rokem bylo Brno plné Jančorových protihaškovských plakátů a teď ruší spoje do Brna. Co bude následovat?

+5/−4
7.8.2017 23:24

P78e41t66r 80N44i65v52n53i94c49k34ý 3582534225147

Viděk bych to tak, že budou následovat kroky, které povedou k zefektivnění byznysu RJ. Některé trasy zruší, jiné omezí, další zavede a rozšíří. Nikdy nekončící optimalizace.

+6/0
8.8.2017 7:15

P28a92v32e35l 81M69a71t86o72u63š66e83k 5520157168854

Dopravce, který během roku několikrát drasticky změní jízdní řád, je jedinečný! To se pak skvěle plánují cesty!

+2/−1
8.8.2017 8:25

D96a24n88i10e85l 57H93e29n65d42r62y50c88h 2848362967203

 Lacine PR, naopak cestujicich maji dost, ale ridicu co jsou ochotni delat ta 90 kc/hodinu je malo! Kdyz uz tak piste pravdu!!!

+5/−3
7.8.2017 23:19

J28i25ř88í 16S54t95e27h15l77í10k 9967915593451

Pan Sůra skončil a už se na i Dnesu nadává na Regiojet.Jó,časy se mění.To ba se dřív nestalo.Žluťásek byl vždy nej....

+1/−2
7.8.2017 21:57
Foto

J66a96n 35V45a57l67a63l19í97k 6376889720416

přečtěte si co napsal na svém vebu...

První autobus pojede z Prahy do Krkonoš v 6.30 namísto stávající 10.00, naopak ze Špindlerova Mlýna pojede první až v 10 hodin. Firma tak bude mířit více na návštěvníky hor, než jejich obyvatele.

Zdo to jen skopčili z ČTK a zprávy zde co odešl tak tak nejsou žádné...

+1/−1
7.8.2017 22:12

V79l86a60d74i52m47í67r 62R98e61t88t78i18n20g10e87r 5655446825975

Vidíte, není to jednoduché zajištovat obslužnost všech možných obcí. To bývalý ČSAD ani dnešní České drahy říct nemohou, tam jezdit nebudu, Takto by byly ziskové i ty nadávané České dráhy.

+10/−3
7.8.2017 20:26

J45a37n 14L41a26k72o87m22ý 7901365265744

Ale můžou, on je za ten dosyp z veřejných rozpočtů hned někdo nahradí

+3/0
7.8.2017 22:38

R73o19m66a40n 35S61t39o38n60e83k 1769273279351

ČD ve většině případu nerozhoduji kam budou jezdit

+1/0
7.8.2017 23:52

S56t78a97n74i24s38l53a44v 36P48o69š86t86u39l56k40a 9468337867795

Jančura de pěkně do kopru:-):-):-):-)

+5/−6
7.8.2017 20:25

V22l77a83d48i58m37í83r 98R31e27t20t78i83n47g74e22r 5965616825805

Takhle já to neberu, vybudoval firmu a velkou. Já ne.

+1/0
7.8.2017 21:36

R48o35m48a78n 52P94o15l97á90č37e95k 5956159485

Celkem i souhlasím. Co mi začalo na něm vadit, je jeho prezentace. A pak vlastně prasklo, že je stejný jako většina podnikatelů...

0/0
7.8.2017 23:34

F50r18a29n69t90i25š17e35k 34F56l63i32n22t74a 1424930579643

Stejně jako většina podnikatelů chce vydělat. A to je v tomto státě asi zločin.

+2/0
8.8.2017 9:23

L83u61c41i42a34n 87P43a60p45a55z12i34a21n 5704377741275

Jenom vyzobává rozinky, nemám tohoto podnikatele kvůli tomu rád a cestuji raději s jinými dopravními společnostmi, kde jsem člověkem, nikoli jen zdrojem zisku.

+14/−8
7.8.2017 19:12

V14á31c80l54a56v 56H91r70a25d66i77l 3624208492361

ty tvoje "člověčí" společnosti by bez státních nebo jiných dotací nevypravily ani bryčku ;-D ;-D Rv

+7/−8
7.8.2017 19:22
Foto

J52a44n 64V72a24l62a74l67í34k 6446239820246

Vypravují je kvůli dopravní obslužnosti. Takového Jančuru dopravní obslužnost nezajímá proto si ruší spoje jak chce a vy pak rádi pojedete někým jiným aby ste se dostali kam potřebujete.

+14/−8
7.8.2017 19:27





Najdete na iDNES.cz