Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po nehodě českého autobusu v Itálii zůstává v nemocnici třináct lidí

Ve čtyřech italských nemocnicích zůstává 13 zraněných z českého autobusu, který v pátek večer havaroval v Itálii, informovala konzulka Jana Karfíková. Podle majitele cestovní kanceláře Mayer & Crocus Petra Majera jsou nyní ostatní klienti na cestě z Itálie do vlasti. Příčina nehody by měla být známa do týdne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i21l18o92š 98Ř44e93h98á69k 8326618587385

Vypadá to tak, že moravské autobusy nejsou tak nehodové, jak ty české.

0/−2
6.8.2017 20:55

V53l51a34d77i39s21l74a40v 56G26r29y16c 9284724688542

Tipuji čínské brzdové kotouče a destičky. Smrad by tomu odpovídal.

0/0
6.8.2017 15:46

M11a82r45t82i39n 36V18o45j87á16č92e31k 9463217621196

aaale destičky uděláte v kopcích i originály ,jen to stačí párkrát sjet kopec na špatnou rychlost (o víc stupňů)a přehřejete je a než se zchladí tak si nezabrzdíte ....

0/0
6.8.2017 17:52

B39o48h44u93m41i30l 55V17a44n47ě42k 5942875862806

Pokud vím tak platilo pravidlo, že autobus musí vždy jet z kopce se zařazeným převodovým stupněm - ve Švýcarsku to dokonce požadovali u všech aut.

Při zařazeném převodovém stupni bez plynu působí motor jako brzda a vozidlo se nemůže rozjet na maximální rychlost a přitom jsou šetřeny brzdy. Některé autobusy měly přímo motorovou brzdu.

Může mi někdo vysvětlit k čemu v té Itálii došlo, protože z toho jak popisují průběh nehody to spíše vypadá, že ten autobus jel z toho kopce bez zařazeného převodového stupně, nebrzdil motorem, brzdil jen mechanickými brzdami, ty se přehřáli a ztratili účinnost a při velké rychlosti se už řidiči nepodařilo zařadit.

Takž byl ten řidič padouch nebo hrdina - to záleží na tom zařazení či nezařazení rychlostního stupně.

0/−1
6.8.2017 14:50

P70e35t54r 68M48o26l74á97k 9278421877894

Tak si to znovu přečtěte, než tu začnete filozofovat!

+2/0
6.8.2017 15:01

P33e27t52r 92M45a62c20o76u79r37e73k 5234798376387

Tyhle autobusy jsou v převážné většině v automatu a s ním se kopce rozjedou na max zcela bez problémů. Motorová brzda dnes není snad u žádného. Tu najdete u Karos, to ano a musí být zapnutá. Takže jediné co pomáhá, je retardér.

Co je divné v tomto článku, tak svědectví automechanika, který tvrdí, že při přeřazení z dvojky na trojku se něco stalo. Ovšem to jsou rychlosti okolo 20km/h... Takže stalo se to později? Únik vzduchu být nemohl.

0/0
6.8.2017 15:07

M48a91r92t22i56n 10V35o31j95á91č51e24k 9923637491276

připadá mě divný ,že by se stalo zrovna něco při přeřazení nahoru ,to už spíš při podřazení ,že se to potká v převodovce a nezapadne rychlost ,ale nahoru ...mimochodem ten automechanik to nemůže vědět ,připadá mě to spíš jako dohad...

0/0
6.8.2017 17:56

M60a52r40t32i88n 90V53o96j42á77č19e10k 9433607401886

tím chci říct pokud jedu na výlet spíš koukám z okna než bych sledoval řidiče co a jak má zařazeno a kdy a jak řadí ,obzvláště pokud jsou sedačky za řidičem volný

0/0
6.8.2017 17:58

J20a87n 36P16e33t30e41r88a 2971955562114

Problem evidentně v tom autobusu, kdoví kolikátá jeho cesta uz to byla...

A ještě do takoveho terenu taky nevyrazim se starou Felckou..

0/0
6.8.2017 14:20

I92r48e27n23a 39P20l22a69c49h15e48t57k47o95v79á 1786904346870

Toho řidiče museli cestující strašně naštvat, že jim tohle provedl.

0/−13
6.8.2017 13:10

O44n60d62ř13e14j 37H42r93u40b21o51š 7336927440515

Vy jste svépravná ?

+3/0
6.8.2017 13:45

M13a93r60c95e69l 32H47a70v49l15í48č78e67k 8363493614961

Řidič naopak zachránil několik lidí a sám při nehodě zemřel... Jste hodně ubohá

+10/0
6.8.2017 13:49

I72r17e21n50a 40P44l22a85c96h26e81t58k96o80v55á 1236954926850

Mohl použít motorovou brzdou, ruční brzdu, retarder. To vyjetí ze svahu je hodně nešťastné. Zbytečně zranil spoustu lidí.

+2/−4
6.8.2017 14:57

P28e94t63r 64M95a89c22o97u64r57e74k 5664908586537

Prosím vás, hlavně nepište o ruční brzdě. Kdo ví, co by to udělalo a vzal by s sebou ještě další účastníky kolem sebe.

+1/0
6.8.2017 15:11

L60í84d32a 11J72e58l47í20n72k16o65v21á 4515330920656

Kolik kilometrů jste najezdila s autobusem, madam?

+2/0
6.8.2017 17:23

I71r43e63n43a 12P19l51a25c60h27e45t56k37o31v58á 1906984536300

Hodně

0/0
6.8.2017 17:45

J70i89ř94í 29R36y79s 2839899583403

omylem +

+1/0
6.8.2017 20:04

M77a70r74t71i91n 12S33v36o25b50o50d42a 7175497546232

Pokud tam neměl rychlost (to "přeřazení ze dvojky na trojku, kdy se něco stalo, mohlo taky klidně znamenat buďto vyřazení na neutrál anebo vznik nějaké závady na převodovce / spojce / mot. brzdě... ?) takže pak motorovou brzdou brzdit nemohl... To mi přijde jako velmi pravděpodobné (že nemohl brzdit mot. brzdou). Aspoň jako laik (co si trochu umí představit, jak to funguje) soudím, že po normálních brzdách je motorová brzda co do možné brzdné síly (patrně závislé na aktuálních otáčkách) nejsilnější varianta - před retardérem či ruční brzdou... Nebo se pletu?

Každopádně možná řidič i měl jinou (lepší) možnost, ale tím, že zazmatkoval, tak si prostě v rychlosti vybral tuto - no a nebo to bylo nějak trochu jinak a třeba jinou lepší možnost ani chudák neměl (nebo jen horší...)

Btw. napadají mne k tomu dvě otázky.

1) Jak funguje u autobusu ruční brzda (o které píšete)? -Jak bývá účinná (ve smyslu jak moc brzdí), brzdí jen jednu nápravu (kterou)? Retardér předpokládám tolik účinný není (?).

2) Chápu to správně, že ještě před tou zatáčkou (patrně levou?) případně v ní strhnul řízení ještě víc doleva (do té zatáčky) že projel přes protisměr do svahu ?

0/0
29.8.2017 14:55

M89a82r50t57i73n 21S97v13o32b74o75d23a 7365637276282

Ještě jedna věc.

Tady:

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/485973/automechanik-z-italskeho-autobusu-smrti-zkrat-nastal-pri-razeni-brzdy-mel-pry-nove.html

třeba píší, že svědci popsali, že už asi kilometr před nehodou autobus měl problémy... cit: "My jsme nejprve v zadní části autobusu cítili, že sebou začíná házet. Po dalším kilometru už ty brzdy vůbec nefungovaly. Tou nejvyšší rychlostí jsme se valili dolů těmi zatáčkami. Úplně nekontrolovatelně. Až potom se podařilo řidiči vjet na tu louku,"

Hypotéza, že na vině je to, že dotyčný (v tomto případě řidič) byl trouba, se nabízí často a bývá to to nejsnazší, co jde vymyslet. Realita ale často bývá jiná, a asi bude jiná i v tomto případě...

Nechtěl bych být v kůži řidiče, který jede kilometr ze svahu s porouchaným autobusem a s každou další projetou zatáčkou mu dochází, že to takhle nepůjde dlouho a že se blíží chvíle, kdy vyjetím ze zatáčky pošle celůý autobus dolů ze svahu... Pak asi zvolil opravdu to nejlepší řešení, jak nakonec píše i svědek ve zmíněném článku, co nahoře odkazjui, cit: "Ten řidič neměl jinou možnost. Kdyby zajel na jinou stranu, bylo to špatně. Udělal to nejlepší, co mohl," popsal očitý svědek.

0/0
29.8.2017 15:19

T92o83m81á56š 70M84e44d28e34k 3635834125789

Vy jste vazne kus hoveziho, damo!!!!!

+4/0
6.8.2017 14:40





Najdete na iDNES.cz