Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii havaroval autobus s českými turisty, řidič nehodu nepřežil

V severní Itálii havaroval v pátek večer autobus s přibližně čtyřiceti českými turisty. Podle italských médií sjel ze silnice. Při nehodě zemřel český řidič. Dalších až 20 cestujících bylo zraněno a převezeno do nemocnic. Podle českého ministerstva zahraničí nejsou v ohrožení života a mají spíše zlomeniny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i58c97h18a75l 25M71i30n63a73ř22í39k 9802896509748

U takových výletů je vždy otázkou času, než se něco stane. Většinou celou cestu do Itálie se u volantu střídají dva řidiči a jedou vedne v noci sice s přestávkama, ale co to je za odpočinek na sedadle v buse? To se ani jeden z řidičů při střídání nevyspí. Většinou je příčina nehody u těchto autobusů usnutí řidiče za volantem. Ale může to být jinak cokoliv.

0/−7
5.8.2017 14:31

A69n26t73o59n58í65n 10Š42v90i76h10n49o31s 8338617831512

Na to, jak je autobus daleko mimo vozovku, soudím na zkolabování řidiče s nohou na plynu. Při málopravděpodobném selhání brzd, které jsou několikrát jištěny, by skončil hned za škarpou.

+1/−3
5.8.2017 12:26

J32a61r66o46s68l34a17v 73L38e74b89e39d36a 3346529697680

Jsem si nějak vzpomněl na argumentaci některých přispěvatelů u zprávy o nehodě a smrti řidičky poblíž Štoků: "Třeba se mu udělalo špatně z vedra".

0/0
5.8.2017 12:21

A29n85t42o73n78í71n 57N64e27b97u25ž32e98l39s21k37ý 7875579376830

Šedesát dva let.. Jestli ti dobře čtu... Už se důchodu nedožije, chudák..

+2/0
5.8.2017 12:10
Foto

J38i11ř91í 66D85v30o90ř20á13k 5645529560798

Někdy v létě,1987,jsem potkal Chlapa.Za den spotřeboval jednu sirku, na zapálení první startky (nejlevnější cigareta bez filtru), potom si zapaloval jednu od druhé. Na snídani chleba ze sádlem, kafe.

86.let. Skládal cement .

Jeden pytel na rameni, druhý pod paží.Mírný klus.

V těch letech měl pytel 50. kg. Ne 20 - 25 kg. jako dnes.

+3/−2
5.8.2017 14:56

V62o13k75o50u77n 53V89l18a80d50i35m91i51r 8392448779118

Proc o tom jeste nic nenapsala zdejsi italska dopisovatelka?

0/−1
5.8.2017 11:04
Foto

J48i76ř24í 84D39v28o92ř75á86k 5585799470618

Její náplní je politika ?

Nemá žádné lepší informace o nehodě ?

Možná pomáhá pasažérům autobusu jako tlumočnice, osoba znalá poměrů?

Má se opravdu politická komentátorka vyjadřovat k autonehodě ?

+3/−3
5.8.2017 11:57

L62u55b67o51m46í35r 45S85a19z13e47č74e57k 7599658745433

K poslední otázce, tak proč to dělá?

0/−1
5.8.2017 13:22

V89o56k41o11u25n 75V42l93a32d84i81m74i89r 8942208709288

Chapu, jeji specializaci jsou muslimove a uprchlici.

+1/−1
5.8.2017 13:34

M87i79r33o98s92l18a41v 24R38a72t76a20j 5811673374115

Únavový syndrom z velkých veder....

+1/0
5.8.2017 10:17
Foto

R53o67m33a15n 60K46r78a35t57o23c49h63v21i29l 1177368138389

Že by tam neměl klimu?

0/−1
5.8.2017 10:39

M70i84r50o44s96l47a10v 85R86a12t64a82j 5491273534725

Nevím, určitě ano...nejsem řidič...ale řekl bych (to sice neomlouvá) ale někdy může být to horko tak vysilující, že to unaví...Vy snad nemáte někdy únavu z veder?

+1/0
5.8.2017 10:41
Foto

R45o37m86a64n 67K51r10a97t50o78c68h76v13i18l 1647498178539

Venku jistě. V klimatizovane kabině ne. A hlavně tohle vypadá, že se vraceli z nějakého výletu z hor. Předpokládám, že řidič s nimi nešel.

+1/−2
5.8.2017 10:46
Foto

R95o51m60a19n 69K84r15a73t58o76c69h73v72i32l 1197488838799

Ale všechno jsou to dohady.

+1/0
5.8.2017 10:46

M49i47r70o29s84l51a92v 27R78a32t82a78j 5471253754955

jasně...počkáme...nechme to na policii...je to jen prostě smutné...ale aspoň cestující by měli být v pořádku...

0/0
5.8.2017 10:47
Foto

J30i12ř22í 36D66v11o59ř92á91k 5335389760158

Autobus bez funkční klimatizace nemá moc šancí na provoz do jižnějších států. A i u nás v létě na trasu 50. Km a víc.

+2/0
5.8.2017 12:02

M45i67l63e34n83a 98K68l82o76u66č18k25o52v16á 2816900796382

Doufám, že info o vážnosti zranění cestujících jsou pravdivé. Aby se z pouhých zlomenin nevyklubaly smrtaky. Jako v Egyptě.

0/−6
5.8.2017 10:10
Foto

J54i97ř76í 11D17v36o56ř23á48k 5875769370608

Kamarád zemřel na embólii po zlomenině nohy v ČR.

+2/0
5.8.2017 10:47

M23i26l21e42n64a 28K53l62o25u17č23k53o45v13á 2206240936772

Ano, věřím, spíš mám na mysli, aby MZV opět nemlzilo, jako v případě smrti v Egyptě.

0/−3
5.8.2017 10:52

J12a21n 93S83v78o38b43o60d37a 3767704609793

V Egyptě se o ničem nemlžilo.

+3/−3
5.8.2017 11:53

P15e49t16r 94B98á40č73a 8275716355755

Do Italie autobusem? Ani zadarmo.

+6/−6
5.8.2017 9:41

J39a89r62d57a 70W33o45l98f 8545207736254

Já jel kdysi i do Bulharska, popravdě byla to kalvárie a spasiba bolše nikagda nezabuděm:-)

0/−2
5.8.2017 10:14
Foto

J65i39ř47í 81D97v14o89ř76á90k 5635369170148

Do Bulharska se jezdí autobusy i nyní. Ale jsou to jiné autobusy.

0/0
5.8.2017 10:49

J38a17r20d82a 30W59o39l85f 8285547876754

To nebyl špatnej autobus, tenkrát nějakej Renault ve výbavě. Ale ta doba je šílená a tobude furt stejný, jestli ne teď horší.

0/−1
5.8.2017 13:08

P85e88t14r 40M71a16n69d41a 5338490650611

ruskoslovenština ?

+1/−1
5.8.2017 14:20
Foto

R57o74m23a81n 58K83r74a62t54o52c42h25v35i25l 1337598438399

Tak třeba od nás, proč ne?? Určitě horší je od nás do Ostravy.

0/−1
5.8.2017 10:41

J46a83n 58S16v22o24b85o45d29a 3577654759793

Tohle nebyl výlet k moři, ale poznávací. Ten byste chtěl bez autobusu absolvovat jak? Jde to samozřejmě i autem, ale ne každý si na tolik ježdění troufne a někdo ani nemůže.

+2/0
5.8.2017 10:52

J88a50r58o34s55l46a57v 36L44e78b34e30d42a 3566879157560

Taktak... jednou jedinkrát jsme jeli autobusem Praha - Amsterdam (tehdejším samohybem jsem si na tak dlouhou cestu netroufl) a byl to děsný zážitek. Cesta stopem zpátky byla i přes příšerná vedra proti tomu hotový balzám, aspoň jsme se vyspali v Německu v dálniční kapli :-)

0/0
5.8.2017 12:17

J81i20ř96í 93T12i80n13t51ě61r97a 6940229643270

Vážený pane Báčo,

oproti vám cesty současnými dálkovými autobusy považují za mnohem komfortnější, než byla dálková a mezinárodní přeprava socialistickou ČSAD. Proto tuto dopravu upřednostňuji, před ostatními dopravními prostředky.:-/

+1/0
5.8.2017 13:37

L96u78m71í52r 73V75i89t77h23a 2857127126152

Co se týče retardérů a motorových brzd - mohou pomoci, ale nejsou samospasitelné. Problém je taky v tom, že u některých autobusů se odlehčovací brzda může aktivovat při sešlápnutí brzdového pedálu, což způsobuje obtížně odhadnutelný efekt brždění. Leckdy to brzdí déle, než potřebujete, protože se retardér či motorovka vypnou o něco později. Vy stojíte na plynu, potřebujete akceleraci, ale auto pořád brzdí a tudíž řídící jednotka udržuje pouze volnoběžný přísun paliva. Pak musíte podřazovat, což je docela fyzicky náročný úkon (kdo to zkusil, ví, o čem mluvím). A když za 1 směnu řadíte průměrně cca 2000 x, je do jisté míry pochopitelné, že si to řidiči snaží ulehčit tím, že spojení odlehčovací brzdy a pedálu brzdy odpojí. Na to je v autobuse tlačítko, není to žádný brutální zásah. Odlehčovací brzdu pak ovládají samostatně páčkou a počítají s prodlevou při odpojení.

Problém nastává, když má řidič za to,že odlehčovací brzda pracuje společně s provozní, a nevšimne si, že je odpojená. Nebo si jí vypne a zapomene na to. Dneska když vám hučí větrák a hraje rádio, nemáte šanci slyšet, zda odlehčovací brzda hučí nebo ne. Kontrolka svítí pouze když je odlehčovací brzda aktivní, takže když nesvítí, nic vás na její nefunkčnost neupozorní.

0/0
5.8.2017 9:41

J33a84r78d67a 96W39o72l74f 8555777856854

Jestli někomu zůstává viset motorovka, pak by s tím měl jít na dílnu. A elektromagnetickej retarder na noze viset nezůstává. Leda by tam byl nějakej šlus. Dnešní motorovky zvedají vačku a tím brzdí, éra dušení motoru klapkou za turbem je myslím už pryč:-). Pustím brzdu, dám knedlik a jedu, žádná prodleva tam být nesmí:-)

+1/0
5.8.2017 10:22
Foto

J69i54ř82í 92D47v61o23ř78á61k 5375519690138

Nechápu jak někdo může spekulovat a selhání brzd ?To, že se nenajde brzdná stopa ,ještě neznamená selhání brzd.Selhání řidiče, zdravotní problémy, ..... .

Co takhle nejprve počkat na vyšetření nehody ?

+10/−1
5.8.2017 9:33

J24o38s65e14f 95H21i91l10d75e78b65r82a39n97d81t 5914514501102

R^Souhlasím s vámi. Napsal jsem hned ráno totéž, ale rozcupovali mne odborníci na kousky;-D

+1/0
5.8.2017 10:27
Foto

J85i66ř14í 31D16v83o74ř33á87k 5325529950428

Autobusy sice nedělám, pár desítek let se motám kolem náklaďáků. A nenapadla mě jakákoli závada brzd, která by se dopředu neohlásila.

+1/0
5.8.2017 10:38
Foto

J18i64ř82í 11D16v69o58ř65á92k 5845929750278

P.S.Přehřátí brzd je závada řidiče, ne brzd. Už pár let se používají kotoučové brzdy, které nejsou tak háklivé k vadnutí.Navíc existují retardéry/intardéry, které dokáží celkem spolehlivě držet rychlost. A je celkem pravděpodobné, že po té silnici projeli spousty autobusů, težkých náklaďáků,.... . I bez moderních zpomalovacých systémů, na bubnových brzdách.

+1/0
5.8.2017 10:45

J20o17s63e41f 86H19i85l51d83e45b19r17a59n30d31t 5874134761322

Já jsem do nových autobusů jen nakouk, najel jsem s nimi příležitostně pár tisíc kilometrů, Van Hoolem počínaje a Travegem (to je asi tenhle autobus, nebo Turismo, já to tak dobře nepoznám) zatím konče. Jezdil jsem ale od RO a Randála vším, co tady jezdilo a mělo kola. Souhlasím s vámi zcela. Tyhle kecy o selhání něčeho jsou dobré pro policajty a oni je o sobě také rádi používají.Rv;-D

+1/0
5.8.2017 10:53
Foto

J81i32ř73í 74D25v80o84ř80á91k 5435919800208

;-DTak trochu závidím. Jsem rozmazlen modernější dobou. Chtěl bych umět dobře jezdit z RO,RTO.... .Převodovky bez synchronů, mizerné brzdy, ... . Dnes jezdí každý, kdo má mezi hýžděmy díru.

To umění, které se dřive učil šofér postupně několik let je pryč. Ještě nedávno říkali chlapi, šoféři, kus drátu, izolačkoa,klíč 10,13, 17,19 , kleště, kladivo, a opravím hodně věcí. Nyní si volají servis na výněnu pojistky.

Šoféři už nejsou, jsou řidiči,žokojevé. 50 kg. váhy a nedoká

0/0
5.8.2017 11:48
Foto

J54i88ř73í 67D69v56o45ř42á20k 5905349280728

Pardon . : nedokáží si ani vyměnit kolo .

0/0
5.8.2017 11:51

J92o56s49e37f 77H88i18l70d92e93b46r42a48n59d11t 5384934171902

No, já jsem s trhákem vyrostl. Triplex jsem ovládal stejně jako klín, péro a věnec. Když jsem s Erenou a 128 dělal řidičák, tak to bylo ještě klíč 10,14, 17,19;-D 13 přišlo o dost později. Pak jsem také pár let učil brance s 805, V3S.;-) A to nejsem tak starý.:-/

+1/0
5.8.2017 12:12
Foto

J63i97ř62í 69D56v63o28ř56á41k 5885719410498

Pracoval jsem asi deset ket ve značkovém servisu. Prodej, opravy nových,novějších aut

Potom jsem přešel do neznačkového servisu, kde se opravovalo cokoli .

Když bylo potřeba projet novější auto, byl jsem v klidu a ostatní se hádali, kdo s ním pojede.

Pokud se objevil Mates, Tatra128,138, ... tak jsem se hádal o možnost projet si to.

0/0
5.8.2017 12:52

J55o51s87e38f 41H63i65l12d72e49b61r93a36n34d31t 5964434141252

Moje typová řada;-D

0/0
5.8.2017 14:58

J82i42ř64í 74V40a85n92ě73r58e42k 1767801303629

Náklaďákem nejezdím, i když mám trojku i s vlekama, ale když se dělala předvojenská autoškola, museli jsem umět na náklaďáku, ale i na osobáku vše od Á až po Z. Potom byl ještě na vojně KŘK. Na vojně jsme si dělali opravy sami. Tam žádný servis nebyl. Výměna pneu byla normální údržba, rasovina byla měnit jako "mladí ptáci" na uloženkách defekty. Někteří maďaři byli takoví dobrodruzi, že třeba při nafukování gumy nezajistil montérpákama péro. No přežili jsme na vojně všichni :-) Opravy nebyly typu výměny žárovky. Měnili jsme třeba také na sněžné fréze převodovku a nikdo z nás nebyl vyučen automechanikem. Také jsme si náklaďáky, lehká auta i autobus mezi sebou půjčovali, takže tam skoro každý vojenský šofér byl schopen odjet s čímkoliv, aniž by to rozflákal. Dnes to řeší vše servisy, všude samá elektrika a šofér je určen akorát k tomu šoférování. Myslím že je málo šoférů, kteří by dnes s dovedli odjet a řadit na PV3S. Já už bych tam asi dnes také nezařadil ;-( To ale nese doba. Jízda je dnes komfortní - třeba klimatizace, řazení v tahu, synchrony na převodovkách, retardéry, a já nevím co ještě všechno. Ale tím řízení aut a práci šoférů nezlehčuji, jen bych chtěl potvrdit slova p. Dvořáka a Hildebrandta. Na RTO se mě jako malému klukovi hrozně líbila motorová brzda a ten její zvuk. A jízda ve vleku za RTO, také byla zážitkem :-) A vůbec, bylo to vše tenkrát fajn.

+1/0
5.8.2017 13:18

J95o85s95e70f 72H95i39l51d87e90b57r10a75n29d38t 5964594971842

R^:-)

0/0
5.8.2017 14:58

S55t57a16n 90N75o57v52á47k 5897165695954

Travego O 580-15 RHD

0/0
6.8.2017 6:27

L68u40c40i39a47n 34P35a70p17a85z41i54a72n 5264397191735

Dříve by byl již v důchodu, takto je již mrtev a důchodu se nedožil. Skutečně reforma k proti lidem.

+16/−6
5.8.2017 9:24
Foto

J45i61ř82í 78D94v74o15ř89á94k 5295239290588

A dříve by se mu to nestalo, protože by strana nepovolila jeho cestu do imperialistické ciziny.

+12/−3
5.8.2017 9:27

L49u45m28í94r 88V69i44t88h89a 2727337366762

Autobusy jsou plné řidičů v důchodu. Berou důchod a jezdí dál. Což Váš argument poněkud oslabuje.

+5/0
5.8.2017 9:56
Foto

R69o26m61a27n 59K28r42a72t54o53c86h27v72i65l 1357498518149

Dříve se také lidé dožívali o hodně méně let. Posunutí odchodu do důchodu bylo jediné možné řešení. Ostatně kouknete v kolika chodí v Německu.

+3/−2
5.8.2017 10:49

T22o50m58á45š 95R36i77t37t68e74r 2841548885581

Driv se lidi dozivali nizsiho veku. Bud budou nizsi duchody nebo pozdejsi odchod do duchodu.

+1/−1
5.8.2017 10:50

P51a28v14e88l 38Š77i69m93e86k 7847942904405

rip

0/0
5.8.2017 9:16





Najdete na iDNES.cz