- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Střední školy, čest málo výjimkám, si doslova nahrnou všechny, kteří se k nim přihlásí a jsou ochotni nastoupit. Klidně s nulou bodů ze státní části přijímacích zkoušek. Jaký má takový žák, nyní student, studijní potenciál? Nulový. Místo, aby se vyučil, tak čtyři roky v lepším případě pospává na hodinách a nějak prolézá. Protože kantoři mají své úvazky, škola kapacitu co se musí naplnit. Kdepak propouštět, optimalizovat nebo dokonce nějaký vzdělávací ústav pro zbytečnost zavřít.
Pak se divíme číslům úspěšnosti maturantů a na druhé straně marně hledáme řemeslníka. Kdo by šel učit, když ho přece vezmou na střední
Podívejme se prosím na nabídky práce - nikdo ČJ nepotřebuje! Předpokládá se že v Česku každý mluvit umí! Představme si na př. žadatele který by maturoval z rómštiny, kdo by ho potřeboval?! Slované z Budyšína mají také svůj jazyk ale nematurují z něj!
Je to také vysvědčení učitelů, jak dokáží připravit své žáky k maturitě.
Kromě důsledků výchovy v rodinách, samozřejmě!
Nic ve zlém - Jak může český žák, propadnout z češtiny ? Jsem z doby, kdy se ještě četlo + domácí + veřejné jnihovny. Kdykoliv jsem si zkusil test Cermat - Tak jsem propadl taky. Asi nejsem Čechem, něco je skutečně blbě ...
Že se dnes nečte, nebo jen málo, je fakt a tak je to potřeba brát. Byl bych zvědavý u starší generace, která to dnes mladým vyčítá, jak by zvládali základní dovednosti s počítačem. Společnost se rychle mění, jen maturita z češtiny je podobná té za první republiky. Asi tak.
a právě z nich se rekrutují "redaktoři" nejrůznějších médií...
Cermat nejzbytečnější a nejdražší organizace min.školství na které se přiživují tzv. učenci. Při dřívějším způsobu byly maturity objektivnější a ještě se ušetřily stamiliony.
Objektivnější? Když každá škola měla svou laťku? A tamilióny to opravdu nejsou. Kromě rozjezdu, ale ten je dávno pasé.
A to je snad správně, ne? To svědčí o tom, že se maturita nestává pohou formalitou ale vypovídající zkouškou. Proč by měli uspět všichni. To by pak byla maturita zbytečná.
Myslím, že je nutné ukončit rozdávání maturit za docházku a vrátit maturitě znak zkoušky - a je jasné, že ne všichni u zkoušky musí uspět !
Pro propadlíky mám jednu zprávu - když máte dutou palici, tak to nesvádějte na školu
Jsem nepříčetná, když někdo neumí použít i/y a mě/mně, pády ale neumím latinsky dodnes a vím, kdy žila Božena Němcová, ale datum narození si fakt nepamatuji. Také rozeznám popis od úvahy, ale nepamatuji si názvy veršů a rýmů. A tak si říkám, co je a co není důležité pro běžný život.
Já bych zrušil povinnou maturitu z češtiny. Protože to určitou skupinu studentů s jiným nadáním může obtěžovat. Vaši senátoři.