Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou skryté majáky ok? Nehoda zažehla diskuse o policejních stíhačkách

Znovu zaznívají hlasy kritiků, že policejní auta se skrytými majáky jsou nebezpečná, protože majáky nejsou vidět. Policie to odmítá s tím, že auta mají pro provoz výjimku a majáky jsou za skly ze všech stran. Diskusi odstartovala nedávná nehoda u Písku, při níž se s neoznačeným policejním vozem srazil motorkář. Případ je téměř totožný jako podobná, ovšem tragická nehoda před pěti lety v Dobříši, kde motorkář zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58a62v83e33l 42K28a35m22e62n32í35k 3894417712460

Je potřeba nachytat co nejvíce lidí za prasárny, které dělají. A nejlíp se tito lapají, když si myslí, že žádní policajti kolem nich neprojíždí. V žádném případě se nezastávám primitivů na našich silnicích. Ale ze strany policie to je čistý kalkul, pokud mají auta, která zjevně nepatří do jejich složek.

0/0
24.7.2017 17:23

P73a42v13e31l 92R68a28j72t12r 6319117816610

Já vidím jako jediný problém idiotskou reakci motorkáře. Kolona zpomalila takže aniž bych tušil co se děje přede mnou vyrážím plnou parou vpřed. Stejně jako trefil poldy mohl trefit přebíhající dítě, psa, nebo jiné prase (divoké)...Už mnohokrát jsem zažil stejnou situaci před přechodem, zpomalíte, chodec přechází a hned před nosem mu proletí něco co přece nebude čekat za vámi když zpomalujete,že.

0/0
24.7.2017 16:09
Foto

J54i91ř33í 24B85i92l98í97k 4365682422454

Jednoznačně opět neschopnost policie. Proč by nemohl spolujezdec při zákroku otevřít okýnko a umístit na střechu magnetický maják?

Je to opět potřeba prokazovat se mocí na úkor bezpečnosti?

Policisté by měli jednkrát ročně dělat testy, zda umí číst a psát a orientovat se na palubní desce. V poslední době mě dvakrát stavěl policista ZNAMENÍM RUKY Z OKÝNKA A VYMLOUVAL SE, ŽE NEMOHL NAJÍ TLAČÍTKO ROZSVÍCENÍ "stop".

Je toto normální?

0/0
24.7.2017 15:11

V48l33a62s75t78i89m28i46l 42P52l72a88c41h91ý 5955408894813

Tak se naučte nejdřív pravidla, protože může vás z jedoucího auta zastavovat pokynem ruky z okýnka, plácačkou anebo pomocí světelného signálu STOP, takže Vás úplně normálně zastavili. Je spíš zajímavé, že už vás museli v poslední době takhle dvakrát zastavovat. To taky už něco svědčí.

+1/−1
24.7.2017 16:09

A12l41e45š 73V66á70v98r21a 8132489718471

Jednoznačně motorkář nečučel dopředu, chyba začátečníka, nebo chronického ignoranta bezpečnosti.

+1/0
24.7.2017 14:59

T46o72m70á84š 54D44o65m95i33n40i82k 7455285124295

Tohle otáčení do protisměru(nejlépe přes ručku) kvůli měření rychlosti nebo nezapnutým světlům je prasárna, kvůli které dochází k nehodám rok co rok. Mělo by se s tím konečně něco dělat.

+5/0
24.7.2017 11:43

S44t81a93n96i68s17l54a66v 11C98h74y66t90r76a 3664863797739

Policie by měla hlavně působit preventivně a ne suplovat FÚ, což tyto auta jednoznačně dělají. Vyražte se podívat např. do Rakouska, Italie atp. Jenom samá pomalovaná auta, co si stoupnou na obdiv a všichni si dávají pozor. Od toho tady podle mého názoru dopravní policie je. A stíhání stejdu ala rally monte carlo za to, že náhodou na 50 jel 53 mi přijde dost ujetý. Poměrně dost často svou jízdou pak ohrožují ostatní auta.

Navíc vyhláška hovoří jasně. Maják má být umístěný na nejvyšším místě karoserie. Asi nějaký důvod to má. Maják totiž bliká do všech směrů a to i svisle, což tyhle jejich pidisvětélka rozhodně neumí. Proto je dokáže postřehnout max auto, co jede těsně za nima. Za chvilku si je budou dávat třeba na zástěrky, že ano.

Paragraf 56/2001 mluví jasně a tu jejich vyjímku na majáky bych teda rád viděl.

+7/0
24.7.2017 11:16

T93o15m98á27š 55B46e60n74e93š 4586708578104

při předjíždění kolony nemůžete tušit, že na jejím začátku nějakej magor začne dělat účko a hrát si "stíhače". Přes ostatní auta nemusely být majáky vidět. jstli měl či neměl motorkář zbytkový alkohol, s tím nemá co do činění. Samozřejmě se ho nezastávám, ale to samé se mohlo stát někomu střízlivému. S majákama se má především jezdit tak, aby nebyla způsobena nehoda, a ne tak, že je zapnu a všichni se po....e.

+10/0
24.7.2017 11:00

V54l64a51s63t38i19m51i13l 39P91l16a69c85h79ý 5775738294653

a když tam bude někdo odbočovat doleva, tak viníkem bude dle Vás kdo? Dle zákona to bude vždycky motorkář

+1/0
24.7.2017 11:03

R53a13d70e34k 95H29o26d35a56ň 9456927231943

a) dle článku se otáčeli v blízkosti křižovatky, nikoli v křižovatce.

b) fakt že jeden účastník silničního provozu poruší předpisy neimplikuje, že druhý je porušit nemohl. Vysvětleno jinak - jste-li na křižovatce kde vpravo lze odbočit do jednosměrky, vyjede odtam v protisměru auto a nabourá vás, jste viníci oba: on jel v jednosměrce v protisměru - ale vy máte spoluvinu za nedání přednosti zprava. Jakkoli odtam nikdo jet neměl, protože to je jednosměrka.

+2/0
24.7.2017 11:26

V94l52a98s30t12i49m22i38l 76P37l69a64c23h92ý 5565698664823

a) vy se otáčet mimo křižovatku můžete, pokud splníte podmínky dané zákonem

b) tím pádem padá Váš bod b)

0/−1
24.7.2017 11:56

R11a74d92e27k 54H38o30d67a31ň 9466127611153

Můžete, ale nesmíte ohrozit řidiče jedoucí za vámi. Jakkoli tam ten motorkář neměl předjíždět, otáčející řidič ho zjevně ohrozil.

+4/0
24.7.2017 12:04

V20l26a95s20t27i86m59i74l 33P16l36a75c74h10ý 5685828354693

Řidiče jedoucího za nimi neohrozili, protože ty za nimi stáli. Motorkář se dopouštěl porušení dopravních pravidel a tudíž nemohli předpokládat, že se někdo takový objeví, protože základní předpoklad je ten, že lidi dodržují pravidla. Nebo vy snad předpokládáte, že ostatní nedodržují pravidla a defacto nemůžete vyjet autem, protože je můžete ohrožovat?

0/−1
24.7.2017 12:38

T65o88m61á91š 48V12a76l96d69e98r 7443270749

Je. Potkal jsem policistu, který si nepamatoval co jsem mu řekl před 30-ti sekundami. Třikrát se ptal na stejnou věc a vždy při odpovědi pokýval. Přesto se se pro jistotu zeptal ještě dvakrát.

0/0
25.7.2017 12:15

T36o24m32á59š 48V26a82l39d82e17r 7173760679

Ne tak úplně. Pokud odbočujete doleva u středové čáry, pak motorkář tam dáváte přednost protijedoucím. Pokud se otáčíte od krajnice, máte povinnost dát všem za vámi jedoucím a protijedoucím vozidlům přednost a až pak se můžete otočit. Předpokládám, že si museli najet ke krajnici, aby se na silnici otočili. Tudíž i když měli zapnuté majáky, nesmí nikoho ohrozit. Musí dávat pozor zda někdo nepředjíždí apod.

0/0
25.7.2017 12:20

F65i51l79i38p 60G83a95l76a46š 2727537274768

Ehm..

zák. 361/2000 sb. §17 (předjíždění) odst. 5: Řidič nesmí předjíždět

a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí,

c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,

+1/−1
24.7.2017 11:41

P92a42v29e27l 59Š40v15a40r10c60e52r 1500308652527

Ty skrytý majáky vidět jsou, kdo je nevidí, nepatří za volant (dle ankety 2/3 řidičů v ČR).

A za nehodou může policajt, i když je jasný, že si to vyřeší po svém.

+2/−1
24.7.2017 10:47

V39l82a80s53t25i79m46i35l 27P41l48a59c31h96ý 5885518774423

a dle čeho Vás za tu nehodu může policajt?

0/0
24.7.2017 10:52

P70a33v49e19l 65Š57v76a70r37c64e89r 1370868392277

Hezká věta :-) Myslím, že když vozidla s právem přednostní jízdy způsobí dopravní nehodu při provádění nějakého nestandardního a nebezpečného manévru, jsou na vinně. Stejně tak jako když projíždí sanitka křižovatku na červenou a někoho smete. Pokud to nedovede provést bezpečně, nemá se do toho vůbec pouštět

+2/0
24.7.2017 12:05

V52l47a62s90t98i12m95i55l 16P12l85a20c79h82ý 5425208184733

kdyby to do nich napálil protijedoucí motorkář tak to potom ano, protože ho ohrozili, ale jinak se jedná o standardní manévr nebo kdyby místo policistů tam bylo auto odbočující doleva, tak by se stále jednalo o stejnou dopravní situaci a to standardní.

0/0
24.7.2017 12:42

P18a58v42e13l 30Š27v33a76r53c52e80r 1450898532187

Policie se otáčela v blízkosti křižovatky, ne v ní. Takže to nebude situace, se kterou běžně počítáte. Ani jsem se nedočetl, že by motorkář udělal nějaký přestupek. Předjíždět se tam mohlo, ne?

Potopí ho ty zbytkáče - to by ale nemělo vyvinit policajty, kteří se riskantně otáčí.

+3/0
24.7.2017 13:28

V42l78a59s35t60i78m39i74l 76P42l17a78c46h95ý 5875938544803

otáčet se můžete i mimo křižovatku.

§24 Otáčení (1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).

(4)Řidič nesmí otáčet a couvat a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním, b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti, c) na přechodu pro chodce, d) na přejezdu pro cyklisty,

e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti, f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti, g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.

Představte si, že můžete odbočovat i otáčet se mimo křižovatku, anebo vy snad jezdíte na nejbližší křižovatku (třeba 10 km), abyste mohl odbočit k domu, který leží vlevo po vaší trase.

Přestupků udělal několik

§ 17 Předjíždění

(5)Řidič nesmí předjíždět a) nemá-li před sebe rozhled na takovou vzdálenost, která je nutná k bezpečnému předjetí, b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet, c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích, e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

0/0
24.7.2017 13:51

P62a78v79e84l 48Š27v45a66r31c58e52r 1730708222427

Nepoučujte mě, a když už se do toho dáte, zkuste to vlastními slovy nebo to alespoň vypište konkrétněji.

Tak jak se asi policajti otáčeli, najeli úplně vpravo (pak asi nebylo znamení o směru jízdy vidět) a pak to strhli vlevo. Nebezpečný manévr.

Vím kde se může otáčet, já se při něm podívám i do zpětného. To se dle vás nemusí? Protože pokud ano, mohou za nehodu policajti.

+1/0
24.7.2017 14:32

V12l47a13s82t83i57m94i77l 83P64l70a22c47h85ý 5805648584363

nebezpečný manévr, že dám blinkr a otočím se doleva. Bravo. Řidiči občas musí používat i hlavu, tzn. předvídat a myslet za jízdy. Kolona aut, tzn. něco se děje (odbočující auto, překážka na silnici, přechod pro chodce) a jedná se o rizikovou situaci. Nebezpečný manévr by od policajtů by byl kdyby ohrozili protijedoucí vozidlo, kterému mají dávat přednost, ale to se nestalo.

0/0
24.7.2017 15:05

P64a36v73e38l 57Š39v42a89r92c56e80r 1310128702947

A vy se při odbočení vlevo mimo křižovatku nedíváte do zpětného? No bravo.

+1/0
24.7.2017 15:10

T46o44m57á83š 20B69e33n67e11š 4956298778144

Přes jiné auto být vidět nemusí.

+3/0
24.7.2017 11:01

P97a79v50e92l 92Š47v16a84r67c73e89r 1730498932637

Stejně tak přes nákladní auto nemusíte vidět sanitku. Je pochopitelný, že se lidem nelíbí možnost postihu při páchání přestupku, ale to že by ty majáky nebyly vidět je dost chabý důvod (kdo hledá, najde, že..). Asi jako když spousta řidičů brojí proti úsekovému měření na rekonstruovaném úseku D1 a důvod - musí sledovat tachometr a tím ohrožují okolní provoz.

Pojďme si ještě postěžovat, jak u nás nikdo nedodržuje předpisy [>-]

0/0
24.7.2017 12:20

J47a96k61u62b 98M27a10t51ě33j80ů 5475662411685

Ja myslim, ze zasadni problem byl v tom, ze se ridic policejniho auta nepodival do zrcatka. Nechci soudit kdo je a neni vinikem nehody. Nechci obhajovat motorkare, ktery nadychal a mel pozitivni test na drogy. Netusim, jak moc ho to mohlo ovlivnit, resp. jeho schopnosti ridit vozidlo. Nicmene i pri odbocovani vlevo se clovek musi podivat do zpetneho zrcatka, natoz pri otaceni. Viz tenhle clanek: http://www.autoweb.cz/odbocovani-vlevo-vs-predjizdeni-judikatura/

+2/0
24.7.2017 10:43

V72l41a38s61t38i90m23i16l 86P38l64a64c19h78ý 5705678204703

jenže vozidlo odbočující vlevo lze předjet pouze zprava

(5) Řidič nesmí předjíždět

e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,

0/0
24.7.2017 10:54

R74a68d29e13k 43H65o78d85a97ň 9386267221553

Ti policisté ale neodbočovali vlevo, ale začali se otáčet v "blízkosti křižovatky". Mně už toto policisté jednou provedli, z pravého pruhu. Proběhlo to asi tak, že na vozidle začaly blikat majáky a řidič se začal okamžitě otáčet - prakticky bez šance reagovat "na majáky". Viz např. https://www.youtube.com/watch?v=OGcdkXbZFwA

+3/0
24.7.2017 10:59

V79l74a25s94t41i61m22i21l 13P50l41a20c33h96ý 5435178314793

ale to nevadí odbočování nebo otáčení vlevo se řeší dle stejných pravidel, jen pro otáčení jsou další omezení. Pokud se začali otáčet vlevo a za nimi se udělala kolona, tak to zřejmě nebyl žádný bleskový manévr, na který motorkář nemohl zareagovat, kdyby jel podle pravidel.

0/0
24.7.2017 11:02

R65a70d76e90k 71H49o68d97a71ň 9816517911833

Jenže ta kolona se mohla udělat kvůli tomu že zabrzdili aby se mohli otočit. Stejně tak tam ta kolona už byla kvůli odbočujícím vlevo v křižovatce.

V obou případech to neznamená, že v té době byl maják již zapnutý.

0/0
24.7.2017 12:07

V88l74a81s83t89i93m82i39l 16P97l58a71c28h86ý 5925198684453

Ale k otočení nebo odbočení doleva nepotřebujete maják. Představte si, že i Vy můžete se otočit nebo odbočit doleva a to bez majáku.

0/0
24.7.2017 12:57
Foto

I77v76a58n 60V51e77s87e12l75ý 4356428884397

Policejní auto se otáčelo na silnici, auta za ním zpomalila a motorkář je začal předjíždět a naboural bok otáčejícího se vozu. Pro řidiče auta co zpomalila majáky asi vidět byly a motorkář je vidět mohl i nemusel (třeba přes vyšší SUV nebo dodávku) stejně jako policista v zrcátku mohl mít těmi vozy zakrytý výhled zrcátky (aby se lépe otočil tak si najel k pravému okraji a vozy za ním mohli zůstat u středu vozovky).

Ale rozdíl mezi vlastně stejnými nehodami motorkářů, o kterých se také několikrát psalo, s vlevo odbočujícími autem je pouze v tom otáčení a absence křižovatky.

0/0
24.7.2017 11:08

V68l20a65s52t44i50m22i53l 23P47l50a58c71h27ý 5295538614743

ale pro otáčení a odbočování platí stejná pravidla a předjíždět je řidiči prostě nesmí, pokud dávají tyto auta blinkr o změně směru a jelikož se za policejním autem udělala kolona, tak je zřejmé, že ho dávali. Kolona aut se přece nedělá jen tak, co kdyby tam byl přechod pro chodce a chodci zrovna přecházeli

0/0
24.7.2017 11:12

R87a12d45e72k 25H35o37d32a14ň 9956867271573

Pozor, článek sice zmiňuje že policisté měli zaplé majáky a znamení o směru jízdy, a že řidiči za ním brzdili - jenže ve skutečnosti ta časová souslednost ke které to svádí není nikde deklarována.

Ono to totiž běžně probíhá tak, že policisté zabrzdí (vznikne ta "kolona"), následně vyhodí maják a během otáčení vyhodí blinkr. Splněno je vše co je citováno v článku, jenže šance na reakci to dává výrazně menší. On samozřejmě ten motorkář na tom má značný podíl že do nich řachl, ale netvrdil bych že stoprocentní. V Dobříši také padlo poměrně dost tvrzení na adresu motorkáře, a nakonec se ukázalo že to dle nich vůbec proběhnout nemohlo.

+1/0
24.7.2017 11:46

M95a26r67t89i61n 61N44o57v68o55t90n64ý 8399174127784

Podle mě jsou ty skryté majáky vidět stejně dobře jako ty na střeše, stejně člověk spíš vidí ty odlesky než přímo maják.

Nicméně s touto nehodou to nesouvisí. I když jede s majáky, nesmí ohrozit ostatní řidiče, takže když se otáčí do protisměru, jede na červenou, z vedlejší na hlavní, cokoliv, musí mít jistotu, že ho ostatní vidí a umožní mu projet.

+3/0
24.7.2017 10:31

M60i68r58o23s59l54a86v 92Z95i93k40m24u22n46d 6268662957888

Zlovolná otázka - jak to funguje u podobných aut v mnohými obdivovaných zemích za někdejší železnou oponou ...

0/0
24.7.2017 10:21

J53a42k14u37b 66M91a27t27ě29j56ů 5545182851275

Simir ma magnetickej majak na strechu :)

+4/0
24.7.2017 10:44

J35a53n 53J36e37n14i96c 1504394737934

Že měl motocyklista zbytkáč a pozitivní test na drogy je jasné. Jak moc byl pod vlivem už jasné není a všichni víme, že do 0,3 se nic neděje. Člověk může být na drogy pozitivní i pár dní po požití. Ale neomlouvám ho.

To, že jsou policajti třeba nikdo nezpochybňuje. Že je státní policie o třídu výše něž měšťáci asi taky ne a ve většině případů se i chování výrazně zlepšilo.

Možná by bylo dobré, kdyby dali svoje pravomoce do souladu se zodpovědnosti a chovali se podle toho. Ono je super mít skoro závodní auto a chytat řidiče, ale možná by bylo dobré myslet i na následky a opravdu se chovat bezpečně a předvídat. Pokud jedou v koloně jako civilní auto, nikdo jim nevěnuje pozornost. Osobák se asi nevydá na kličkovanou okamžiku, kdy kolona brzdí, u motocyklisty se to skoro předpokládá, i když ten by měl být obezřetný 2x, páč má jen 2 kola a malo u stabilitu v porovnání s autem.

Když jsem to četl o tom otáčení, tak mi přesně přišla na mysl událost, jak chtěli 4 policajti ve fábii zastavit mercedes tím, že mu skříží dráhu. Bylo to v Českém Těšíně případ Bulava. Vyjížděli z místa mimo silnici, vjeli na hlavní a dostali to z boku. Následky tragické... Snaha o vymahání práva i na vzdory fyzikálním zákonům nemusí vždy vyjít. Že to nechápe spousta řidičů je asi normální, ale policajti, kteří to nechápou, tak by neměli mít možnost jezdit v civilních autech a majáčky uvnitř. Když totiž vidím hasiče, sanitky, policajty v označených vozech, tak vím oč se jedná. Když z ničeho nic auto co přede mnou jede zapně vnitřní majáky, tak jsem z toho v první chvíli minimálně překvapený, protože netuším, co se děje... V některých státech mají policajti magnetické majáky, které v případě nutnosti umístí na střechu a jedou. Proč to nejde u nás?

+6/0
24.7.2017 9:53

L66u30d29v45í31k 39G34a67j49d62o68š73í32k 2115663944422

Další co se krutě mýlí. Do 0,3 promile se nic neděje při silniční kontrole. NIKOLIV PŘI NEHODĚ.

Jinak souhlas.

0/0
24.7.2017 10:05

J34a39n 48J86e18n22i88c 1674924897384

JIstě v ČR se při kontrole děje, ale co jsem zatím slyšel, tak pokud je to do 0,3, tj. 0,29 a méně, tak z toho ten člověk obvykle nic nemá, soud ho zprostí viny. A pokud je to 0,22 a méně, tak to neřeší ani policajti, protože 0,2 a méně je zcela neprůkazné a 10% je možná chyba testeru...

Z pohledu postřehu některé testy dokonce uvádějí, že okolo 0,3 je postřeh nebo soustředěnost ještě lepší než u 0. Ale mnoho lidí jezdí unavení nebo berou léky. Lidé běžně berou léky, které vliv mají na řízení a nikdo je na to netestuje. Ale to je na delší debatu.

+3/0
24.7.2017 10:17

R91a91d12e13k 40H43o10d70a97ň 9806967261293

Problém je, že u všech podobných metod se to policisté okamžitě snaží hodit na "oběť". U Dobříše se snažili tvrdit že ten kluk jel snad stovkou, přestože to na té motorce při jejích parametrech nebylo možné. Že tomuto "našli zbytkový alkohol a drogy v krvi" mě nijak nepřekvapuje. Jenže jednak je otázka zda byl pod vlivem čehokoli z toho (ministerstvo zdravotnictví závazně potvrdilo, že pod 0,24 promile nemá vliv na řízení, a drogy lze v krvi nalézt i měsíc poté co vliv skončil), a jednak zda cokoli z toho mělo na nehodu vliv.

Ale hlavně, on i řidič s majákem si musí počínat tak, aby nikoho neohrozil. A právě s tímhle policisté moc nekalkulují, nemají nejmenší problém se nebezpečně otáčet protože "mají přece maják". Že to udělají nebezpečně tak že někoho téměř zlikvidují vůbec neřeší.

+9/0
24.7.2017 9:35

L49u46d64v66í78k 30G34a69j18d64o25š98í34k 2165583174392

Zcela souhlasím.

Tedy až na ten alkohol pod 0,24 promile. To co píšete samozřejmě platí v případě silniční kontroly. Nikoliv však při nehodě. Při té je to přitěžující okolnost, ledaže dotyčný nezvratně prokáže, že alkohol neměl žádný vliv na jeho jednání, což prakticky nelze.

0/0
24.7.2017 9:47

R77a38d49e94k 75H56o59d65a43ň 9886117951963

Nějak nerozumím tomu konstruktu co jste vyrobil. Jestliže je státním orgánem závazně stanoveno, že do 0,24 promile neexistuje negativní vliv na řízení, pak nerozumím nějakému prokazování že "alkohol neměl vliv na jednání". Vždyť přesně to již ministerstvo přece závazně stanovilo, takže jaký smysl bude mít následné prokazování?

+2/0
24.7.2017 10:07

V60l37a23s29t46i71m57i32l 87P71l64a67c82h37ý 5865138154363

pokud vím tak v zákonu máte jasně stanoveno, že je nulová tolerance alkoholu. Policisté toleruji do 0,24 z toho, že důvodů než by dojeli do nemocnice na krev, tak by byla zřejmě nula. Dle zákona je prostě nula a hotovo. Zákon je vždy nejvíce postavený a ať si ministerstvo píše, co chce nemůže to změnit.

0/−2
24.7.2017 10:18

R50a62d67e13k 68H76o33d73a88ň 9146107451413

Víte špatně.

a) jeden ze základů práva je, že vám nemůže stanovit povinnost kterou nelze splnit. V těle probíhají procesy jejichž přirozeným důsledkem je že nulu nemáte - protože tělo si dokáže "něco" vygenerovat přestože se nedotknete alkoholu několik měsíců. Nulu prostě nelze splnit, ani při sebevětší snaze, protože přirozenými procesy můžete mít až 0,2 promile

b) kvůli tomu se i při krevní zkoušce která je přesná bere hladina do 0,24 promile jako hladina neprůkazná - mohl jste alkohol pozřít či nikoli, vyhodnocuje se jako nula

c) dechová zkouška je na tom pak výrazně hůř, protože detekuje pouze rozkladné produkty které mohou (ale nemusí!) vzniknout po požití etanolu. Jenže stejně tak detekují například i mentol a spousty dalších látek. Proto je postavení dechové zkoušky na úroveň krevního testu naprostá absurdita.

d) tolerance policistů při dechových zkouškách vychází z toho, že krom přirozené hladiny je zde ještě tolerance přístroje. Tu má Drager poměrně mizernou, navíc i ta je zajištěna pouze v referenčních podmínkách (teplota, vlhkost, absence telefonních přístrojů) a která často není splněna - konkrétně podmínka na teplotu

Argumentace že "zákon je nejvýše postavený" je z tohoto hlediska jemně řečeno absurdní.

+3/0
24.7.2017 10:35

V33l73a20s13t87i85m15i69l 86P59l17a88c66h83ý 5375918294723

ale není, zákon je vždy postaven nad vyhlášky a případné jiné metodické pokyny a kdyby soud měl rozhodovat čistě dle zákona, tak prostě nula je nula. Na Vás je pak abyste obhájil svoji nevinnu s tím, že máte vždy určitou hladinu alkoholu v krvi a jedná se o normální fyziologický proces. Pokud ale Vám naměří alkohol jak na dechové zkoušce tak i v krvi, tak se pojišťovna a policie v případě nehody s vámi nijak nemazlí a neberou na toto žádný ohled.

0/−1
24.7.2017 10:41

R61a37d61e59k 42H38o57d68a45ň 9946727821533

Nemáte pravdu: policie se s vámi sice "nemazlí", ale soudy řízení s alkoholem do 0,3 promile konzistentně zastavují. Právě proto je argument "máme absolutní nulu" dokonale absurdní, protože je stanovena povinnost kterou nelze ani při nejlepší snaze splnit, a která tím pádem téměř nelze vymáhat.

Mimochodem metodické pokyny pro implementaci EET jsou například v jednoznačném rozporu s tím, co tvrdí zákon.

+2/0
24.7.2017 10:55

G31a52b39r41i93e72l 34H97o27r10t66e63n 9131609243124

"pod 0,24 promile nemá vliv na řízení"

Jde o to, ze které strany se k tomu dostanete. Pokud z nuly, nemám námitek. Pokud je to zbytková hodnota po večerním flámu, může být výsledek horší, než kdybyste u té první varianty nadýchal trojnásobek.

0/0
24.7.2017 9:49





Najdete na iDNES.cz