- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Most byl za celou svoji existenci často opravován. Někdy kvalitně, jindy méně.. tudíž moc původního z doby vzniku už na něm není..Nicméně původní stavitelé odvedli opravdu kvalitní práci a dnešním stavebním firmám by natrhli řiť
Moc pěkné číslo, které jen potvrzuje kvalitu mostu, od přípravy, až po tu historickou výdrž stavby. Je dobré si připomenout, jaké hodnoty v ČR máme.
Datum položení základního kamene dalo dost práci. Trefit se do dvou souběžných způsobů hledání šťastného okamžiku, tj. podle numerologie a astrologie a najít průsečík, to chce hodně úsilí. Podle numerologie, když číslice rozepíšeme: 1375 9 7531. Tak je vidět, jak na to šli: Vyvážené číslo s devítkou uprostřed. Devítka a nula jsou pro kabalistický součet čísla nulová (součet se přidáním devítky nezmění). A celkový součet je 5. Co znamená pětka, se ale musíte podívat, to nevím.
Tak ještě jednou: 135797531.
Datum založení mostu je podle juliánského a ne současného gregoriánského kalendáře.
A navíc tehdy neměli zaveden ten nesmyslný letní čas.
Nakolik se mi daří dohledat, tak - pokud vůbec tenkrát počítali čas na minuty, tak nejspíš od západu slunce, rozhodně ne od půlnoci....
Ono je tady víc nesmyslů - Juditin most byl vedle Karlova mostu, nebyl ve shodné trase.
Na nějaké přesné slavení se měli vykašlat, protože před 660 lety se to zcela jistě nestalo. V té době totiž platil jiný kalendář (juliánský), než dnešní (gregoriánský), takže to sice oslavili na minutu přesně, ale o víc jak týden jindy.
Stovky a stovky let poté, co nechal Hadrián postavit val v Británii, Athéňané vystavěli Akropoli a Římané stavěli mohutné akvadukty, byla ve středověké Evropě stěžejní výstavba kamenného mostu.
Tohle je důvod, proč mě antický svět nikdy nepřestane fascinovat.
Jiné startovní podmínky, jiné životní podmínky. Germáni vrátili téměř všechny civilizace Evropy o stovky let zpět. Je pravda, že za o něco větší výkon považuji stavbu Juditina mostu, ale i tak za daných podmínek je hodné obdivu obojí.
Není co řešit, jde o skvost. Nevím sice, jak Karel řešil výběrové řízení, co ochránci s životním prostředím a jak dlouho trvalo schvalovací procedura - Stavební výstavba mostu ! Co oznamovací procedura ? ... Dokonce to stojí 600 let - co ostravské a jiné dálnice, již se pěkně vlní !
Co je to za společnost, která oslavuje 660 let jednoho mostu, místo aby stavěla mosty nové? Tunely, dálnice, rychlodráhy..
Historie má své místo, stejně jako přítomnost a minulost.