Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA NEHOD: až čtyřicet procent obětí zemřelo v souvislosti s prací

Na evropských silnicích loni zemřelo přes 25 tisíc lidí. Podle unijní instituce pro bezpečnost provozu až 40 procent z nich zrovna bylo v práci, nebo do ní jelo. Dopravní experti vybízejí českou policii, aby kolonku „účel cesty“ zahrnula do záznamů o nehodách, a pomohla tak vzbudit větší zájem firem o bezpečí zaměstnanců. Policisté jsou však zdrženliví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i84l30o31s27l47a13v 24J57o37s12í55f97k22o 6452326823382

podle myšlenkových pochodů úředníků EU, by měli zakázat pracovat!!!!!!

0/0
8.7.2017 21:59
Foto

T82o43m47á45š 76C49i17b68u33l44e73c 4304614962540

Spíše by se měli jednoročně přeškolovat i ti co nejezdí jenom v práci, protože mnoho zaměstnanců řidičů se dostává do svízelných situací jenom díky tomu, že obyčejný smrtelník co se jen tak projíždí nemá tak čerstvé informace o změnách na silnicích jako ten co se přeškoluje každý rok. Takže taky jedna z variant na co by se mělo myslet.

0/0
2.7.2017 11:57

P42e30t63r 88M74a29r16e33č65e84k 1793151559748

Aha takže podle "expertů" bude zapotřebí profesní školení řidičů i v případě řemeslníků pojíždějících městem po zakázkách. :-) Školení a lektorů není nikdy dost!

+2/−1
2.7.2017 10:24

L17u48b22o53m73í95r 30S13a28z44e23č62e93k 7129388925953

No, vzhledem k tomu jaxe u nás jezdí to asi nutné je! Pokud by nebylo těch případů jako v ukázce za článkem...

0/0
2.7.2017 11:33

P39e56t22r 77B58á56č57a 8635326585765

Clanek hodny nasi slavne EU ;-D

Cim driv se rozpadne tim lip nebo z ni aspon vypadneme my.

+1/−4
2.7.2017 10:16

L61u64b70o93m41í60r 84S32a29z56e65č76e51k 7249858495363

Nikdy nic nepochopíš! A nebo nechceš, což je horší!

+1/0
2.7.2017 11:34

Z80d27e76n39ě68k 54W32o91l77f 9261600897575

Když zemřu na pracovní cestě, mám nebo nemám nárok na stravenku?

+2/0
2.7.2017 10:13

J31o24z28e67f 47B56e49v80i11l18a79q18u46a 9405629151971

Posledná večera?;-(

+1/0
2.7.2017 10:25

D90a18v29i76d 45Z54a29j18d17á41k 8775262240981

Infrastruktura neodpovida narustajicim kapacitnim narokum. U nas jsou dalnice jedno velke parkoviste. Orkuhy mest chybi. Referencni test? Myslite tu klikacku na deset minut, kterou jde delat dokud to clovek nenaklika spravne?

+2/0
2.7.2017 10:06
Foto

P93e73t97r 41Š46r19a13i66e45r 9683342712467

Tak školení referentů je akorát vejvar pro školící pijavice a jejich systém, za celých 6 let v pozici manažera jsem školitele neviděl, akorát jsem dostal potvrzení ....:-P

+3/0
2.7.2017 10:06

L38u91b27o92m85í18r 40S23a22z75e93č20e60k 7169778335653

Ale v článku je, že je lepší pokec se zkušeným praktikem!

0/0
2.7.2017 11:35
Foto

P12e24t16r 20H14a92v52r11á41n54e49k 6941156983853

Že by to bylo tím, že nejčastěji jezdí lidé do práce a z práce a pro většinu je auto výrobním prostředkem ? To je studie. Zní mi to jako "nejvíce pracovních úrazů se přihodí v pracovní době".

+8/0
2.7.2017 9:51

M36a78r24t24i83n 39K16ř68í80ž 9613312470367

Vzhledem tomu, kolik času člověk stráví práci cestou do práce, mi to přijde jako ještě slušně číslo. Já najezdim za rok služebně takových 30 000, soukromě tak 10.

0/0
2.7.2017 9:23

S57t96a87n22i12s32l56a40v 57S87e44d48l25á61k 1405689447

Nevim, jestli by nebylo presnejsi to vztahnout na projete kilometry. Pak by se mozna prislo na to, ze v souvislosti s praci umira vyznamne mene lidi.

Pak by mohl prijit nejaky bruselsky myslitel na to, ze omezi pocet kilometru najetych soukrome, protoze se zachrani 500 zivotu.

+2/0
2.7.2017 9:20

L18a23d89i66s40l46a91v 93J93a59r43o43š 6534879660667

Takže jde vpodstatě o další nařízení a hod klacku pod nohy automobilovému průmyslu - povinnou kameru se sledováním řidiče. A přitom jde spíš jen o špatně vyhodnocenou příčinu. Není to, že více bourají řidiči z povolání tím, že stráví na cestách podstatně víc času, než všichni ostatní? A že kdyby všichni ostatní strávili na cestách to co profi řidiči, že by se statistika zcela smazala, nebo by naopak vycházela ve prospěch profi řidičů? Stačí vynásobit současná čísla "neprofi" řidičů a mám jasno.

+6/0
2.7.2017 9:17

K94a14r53e42l 46V72a57c67h37u48t 9443742979323

K čemu analýzy? ... Češi (a Moravané) jsou prostě NERVÁCI. = Když je chytí Amok (a to je u nich snadnější než dýchání), tak se jim zatmí před očima a jsou schopni udělat i tu největší pitomost pod Sluncem naprosto kdekoliv a kdykoliv... :-P

+5/−1
2.7.2017 9:14

J98o47z33e71f 48B41e79v94i21l15a93q28u52a 9885239861691

Zomrieť sa dá aj na pekných miestach:

"...Ochranár a filmár Erik Baláž, ktorý Tichú a Kôprovú dolinu pozná ako vlastné topánky, v limbovom lese s tisícročnými borovicami našiel mŕtvolu po desiatich rokoch – priviazanú o strom. „Hľadal som bundu, čo som si zabudol v lese. Namiesto nej som našiel inú, zdvihol som ju a vysypali sa z nej kosti.“

Bol to Čech, ktorý doma nechal list na rozlúčku: že odchádza na krásne miesto, kde ho nikto nenájde...":-(

https://plus.sme.sk/c/20572180/exkluzivne-z-nasej-divociny-tieto-miesta-len-tak-neuvidite.html#ixzz4leiEXGWE

0/0
2.7.2017 9:09

J30a76r53o20s18l96a32v 71L59e54b61e28d94a 3706929707930

Hehe :-)

0/0
2.7.2017 10:25

V22l19a70d15i55m86í71r 82K98r58á24l 4923836430802

Je to tak, přízrakové v bílých dodávkách v celku domu dorazej jen výjmečně

0/0
2.7.2017 9:07

D67á27š67a 30D87o23s11t24á60l22o92v79á 1619983490212

Na každý dotaz ,, Kam jedete?", odpovídám ,, Co je Vám do toho?".

+5/−1
2.7.2017 9:06

L32u33b40o78m52í80r 24S43a15z69e21č58e81k 7389868255733

Odvážná školačka!

0/−2
2.7.2017 11:36

L93u10b37o49m15í56r 92S96a57z58e22č75e35k 7719428865363

Na západ od nás si to nedovolíš, bo bys dál nejela!

0/−2
2.7.2017 11:41

D90á62š15a 90D98o53s83t62á60l75o64v28á 1859733950282

Na západě se tě na takové kraviny nikdo ptát nebude.

0/0
19.7.2017 11:35

K85a60r71e10l 16B74a39r43t30á92č68e48k 9182429372335

takle se s tchyni nemluvi..

0/0
2.7.2017 18:41

F32r90a74n80t33i73š50e26k 74D88v38o91ř74á20k 6838624926884

Když spadne v Rusku letadlo s hokejisty, jsou toho dva měsíce plné noviny. Reálně jde ale o nehodu v souvislosti s prací. Jde tedy o stejný typ nehody, jako když uklízečka havaruje na cestě do práce, nebo když elektrikáře zabije proud. Novinky, chválím vás, že jste napsaly alespoň jeden článek o typu nehod, který sice není tak zajímavý jako ta s hokejisty, ale týká se stovek lidí v CR ročně.

0/0
2.7.2017 9:03

M73i10l42o80š 60B61r29a84d97í40k 3146749297328

Konečně důkaz toho, jak je práce nebezpečná. Navíc, kdo nic nedělá nic nepokazí. Já se celý život vyhýbám práci a mám zaměstnání, které mne krásně živí, takže jak řekl slavný loupežník Lotrando svému synovi ve filmové pohádce "Hlavně, synku, nepracuj!"

+1/0
2.7.2017 9:03

K52a42r36e20l 91K71r54p45a44t95a 5204775824643

Práce zabijí.

Varuje ministr dopravy.

:-/

+2/0
2.7.2017 8:59

M32a45r40t75i58n 44N42e93v52r70l39a 2557951354437

No protože se MHD přezdívá socka tak čím dál větší procento lidí "musí" do práce jezdit přece autem. Stojí sice potom v kolonách, ale budou vám tvrdit, že jsou v práci za 20 minut, co by v tramvaji jeli 40. Zapomenou ovšem dodat, že se jim to podaří tak 1x týdně. Takhle to bere střední třída.

Dělnictvo jezdí do montoven a ty se stavějí za městem a jezdí tam 2 spoje na každou směnu, takže se ani nedivím těm lidem že jezdí autem.

Dále se vozí zboží napříč celou republikou, takže další "souvislost s prací".

Přidejme už takřka tradiční neúctu českých řidičů k předpisům a máme obrázek proč a nač...

Jednou nás auta zabijou.

+6/0
2.7.2017 8:50

L45u50b54o65m84í59r 47S98a91z89e48č53e38k 7139318125773

Ještě jsi zapomněl na různé distributory. Např. léky! Do sousední lékárny jezdí denně cca 10 až 12 dodavatelů, každý vyloží 1 - 2 krabičky! To nepočítám ty, kteří teprve hledají odběratele! Přitom se jedná o celkové množství léků, které by se dalo dovézt na motorce (například jako v Portugalsku)!

+1/0
2.7.2017 11:40

M96a95r48t66i63n 55S40v86o38b10o70d96a 9633945451201

No to ze to tak je nemusi bejt este pricina, ze 10% jelo z nakupu, 30% se chtelo curat a 40% jelo do prace, kazdej druhej byl taky urcite blondatej. Profi ridic je sice utahanej a nikdy jezdej jak prasata, ale zase maj treba lepsi odhad a sou tak nejak vyjezdeny. Starej deda co jede 30 a neda se predjet, neresi prednost neprednost do prace me pride horsi. Pridavat kolonlu na ucel cesty je fakt smesny ....

0/0
2.7.2017 8:49

B10o93h50u53s91l33a26v 32D53u49š37e14k 5150385714495

Dokola budou lidé tleskat jakémukoli omezení, které se jich osobně nedotkne, byť by bylo sebenesmyslnější. Až do chvíle jejich vlastního očipování a někteří si zatleskají i tomu.

+14/−1
2.7.2017 8:22

M92a42r59t57i68n 78P88e19l67u37c84h 5875491457951

Bohužel musím dát plus.

0/0
2.7.2017 8:27

V54l37a53d44i61m77í20r 54K79r72y93c26h36t50á35l57e65k 4592779647142

Jaká omezení? Co to meleš?

Jakože kamioňák neumůže jet 48 hodin v kuse a musí se vyspat v hotelu a ne na pryčně v kamionu? Hrůza, to je ouplnej holokaust.

+3/−4
2.7.2017 8:31
Foto

M47i75c40h20a83e82l 26D16o44s75t86a57l 8943981607695

Problém je ten že pro některé nařízení tu nejsou podmínky.Oni udělají zákaz ale neřeší to vše okolo.Jako kde odstavit kamion,jak se postarat o hlídání nákladu co bude řidič mimo atd.Je to jako když vám řeknou běžte se vyčůrat a neřeknou kde je WC.Když to pustíte do kalhot,tak vám dají ještě flastr,že jste si dovolil se počůrat.Tak to je i s těma zákazy.Jediný kdo bude postižen je ten co se chtěl vyčůrat a neměl kde.Myšleno pro názornost a s nadsázkou.

+9/0
2.7.2017 8:41

V75l93a39d47i61m85í62r 51K52r47y83c20h70t35á19l84e40k 4572779957422

Pokud je řidič kamionu mentál a není schopný si dopředu zjistit kde odstaví svůj kamion a kde se vyspí, nemá za volantem co dělat. Asi tak.

A tvrdit, že není možné kamion kde odstavit je nesmysl!

0/−8
2.7.2017 8:43

B59o78h60u13s19l13a84v 46D31u37š89e64k 5800715304395

nerozumíte tomu pane. Ale to by bylo cajk, kdybyste nepoučoval.

+6/0
2.7.2017 9:03

L12e27o84p34o87l72d 10P72r55o80k34e90š 8559104267

Jak má vědět , že z Brna do Prahy dojede za 3 hodiny , nebo za 8. Takže by si měl zajištovat ubytování po celé trase na každém kilometru ?

+6/0
2.7.2017 9:03

M12i27l20o96š 43B35r38a58d10í25k 3306259567288

Pane Krychtálku, už několik let se mluví o tom, že není dostatek odstavných parkovišť pro kamiony, ale bohužel se jen mluví a nic se s tím nedělá, ale vy máte jistě práci ve které tento problém nemáte, tak proč to řešit, že?

+4/−1
2.7.2017 9:07
Foto

M38i98c14h79a81e23l 71D53o18s69t58a16l 8143311847225

Ukažte mě jediný hotel ke kterému se dá zajet kamionem a parkovat u něj nebo který by stál u parkoviště.;-D Budu rád za takový typ.Další věcí je,že jsou pravidla pro práci osádek tzv AETR pokud máte povědomí a pokud bude řidič už od Plzně hledat parkování a najde ho 2h před tím kam se potřebuje dostat aby po pauze mohl dojet až na místo bez toho aby mu ty 2h chyběli.Pak to nevycházíí.Po 19h večer někde zaparkovat byť i blbě a nebezpečně je dost "dřina".Občas se kouněte na zprávy v TV.Už několikrát tam bylo tom jak řidiči "bojují" o každé místo na pauzu.

+4/0
2.7.2017 9:09

P39e46t15r 34T72y53č83k37a 6935112539262

Tak oni v těch kamionech mají často lepší vybavení než mají pokoje někde v motelu.

+7/0
2.7.2017 8:45

V68l14a72d25i81m43í56r 75K54r18y42c37h71t93á56l60e89k 4382139537452

;-D;-D;-D;-D A hlavně za hotel, "motel" se musí platit, viď?

+1/−5
2.7.2017 8:49

S70t78a24n89i83s73l54a70v 20S77e38d96l12á49k 1445549767

Jisteze ano. Nevim, kolik je motelu u dalnic, kde mohou prespat a kde jim ohlidaji kamion i snakladem. Pokud se i to nezajisti budou stavat u silnic nebo si udelaji parkoviste na dalnici.

0/0
2.7.2017 9:13
Foto

M72i57c55h39a13e95l 18D42o40s25t91a92l 8983891577175

To je to až to poslední co řidiče zajímá.Pan Tyčka má pravdu naco polezu do hotelu když každý má sve pohodlí v kabině.Počínaje proviantu a konče zařízením.Doporučoval bych vám si udělat tak měsíc volno a svézt se se šoferém kamionu aby jste viděl co tato práce obnáší že to není jen motání kolečkem volantu a kochání se okolní přírodou kolem silnice.Mám už 2,5mega kilometrů za 20let ale s postupem doby si íkam že ježdění je čím dál horší a nezaplacená práce.Pro spoustu lidí to ale je poslání a pamatujte že bez kamionů to ještě hromada let nepůjde pokud vůbec.Stačilo by týden nebo dva a ekonomika je totálně v pr li.Tomu věřte.Myslím si že vám to potvrdí všichni co nějak čuchli ke kamionům.

+5/0
2.7.2017 9:22

D54a89v88i81d 40H17e88r85i65a76n 2799459342320

Tohle určitá menšina v ČR ví už dávno a proto do práce radši nejezdí a jsou v pohodě, nikdy se jim nic nestane ;-€.

+18/0
2.7.2017 8:17

J58a12n 83B27u80b57i23k 9422741702817

Dělostřelecká příprava před dalším utažením šroubů? Jaképak sankce se zase chystají?

+3/0
2.7.2017 8:12

L59i68b80o60r 70M29a29c30h51a22l60e62k 1234695825718

Je treba jezdit rychleji. Clovek je kratsi cas na silnici a navic na silnicich nebude tolik aut. Takze mene casu na silnici, mene aut je logicky mene nehod :)

+3/0
2.7.2017 8:09

J88a62r33o60s82l20a81v 23Š18m74e28j42d44a 8742799289160

Auta jsou evidentně nebezpečnější nežli kouření cigaret. Co s tím ?

Evropská komise by měla jednat a nevybírat si jenom jednoduché zákazy a příkazy.

+3/−2
2.7.2017 8:05

V32l71a35d37i24m45í56r 59K92r22y70c94h87t23á43l19e67k 4602189237872

Jaroušku, to máš pomotané. V autě zahyne v ČR 600 až 700 lidí ročně. Na následky kouření jsou to desítky tisíc.

+3/−1
2.7.2017 8:06

B70o77h54u72s84l52a86v 84D54u70š93e53k 5390515444555

celkově za rok zemře cca 100-115 tis lidí (statistický odhad). To jako minimálně každý druhý by nezemřel, kdyby nebylo kouření? Trochu přitažené za vlasy.

0/0
2.7.2017 8:20

V56l53a16d72i66m70í48r 85K34r93y41c19h73t82á65l65e40k 4442549267612

Přesně tak, Buhuslave. Skoro polovina lidí v ČR zemře na následky kouření.

Ale ty mi asi chytře odpovíš, že by stejně jednou umřeli na něco jiného.

+1/−2
2.7.2017 8:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.