- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud se zastavim u posledniho odstavce. Cyklista na elektrokole by mel mit jako povinnou vybavu helmu. Elektrokolo, zvlaste potom se zadnim ci dokonce s prednim pohonem, se chova jinak nez klasicke kolo. Kdyz pominu, ze je mozne na dnesnich kolech lehce zvednout rychlostni limit, kdy Vam motor pomaha az na 50 km v h, potom je to prave ten pohon, ktery Vas muze zacit tlacit i kdyz nechcete. Staci, kdyz si pred zatackou chcete srovnat slapky aby Vase noha v naklonu byla nahore. Snimac slapani Vam okamzite pusti energii do motoru, jelikoz vyhodnocuje, ze slapete a kolo se pohybuje. Potom se stava kolo mnohem hure ovladatelne a v ostre zatacce je to maler
Proc zas neco narizovat? Kazdej sveho stesti strujcem.
To je zase clanek, primo voda na mlyn svatecnim ridicum a mistnim chytrolinum.
Pri tom, kdyz si clovek precte ty nehody, tak jeden myslitel se prochazi po dalnici, druhej spadne z kola a rozbije si hlavu, treti to napali do stromu, nejaci cizinci ve skarpe atd.
Pak samozrejme otevre diskuzi a samej chytrej komentar o tom jak se tady jezdi a nejezdi a jak by snad vsichni meli mit psychotesty, policie stat na kazde okresce a podobny nesmysly.
Ten kdo jezdi pravidelne se musi smat akorat.
Já myslím že to na západě o moc lepší není. Jen jsou na hlavních tazích dálnice a na nich se tolik neumírá
V Německu a v Rakousku si všímám, že jsou řidiči trpělivější. Přijde mi, že raději počkají než aby riskantně předjížděli atp. Samozřejmě že ne všichni, ale přijde mi, že trpělivost je tam trochu vyšší.
Dálnice také nemají zdaleka všude.
K usmrceným nebo zraněným cyklistům - všiml jsem si rozmáhajícího se nešvaru na našich silnicích. Zřejmě důsledkem toho, jak přibývá aut i cyklistů. A sice, že auta předjíždí cyklisty, i když v protisměru jede jiné auto. Snaží se takhle "vejít" i na poměrně úzkých silnicích. Cyklisty předjíždí i v zatáčkách, před zatáčkama a dalších nepřehledných místech. Prostě žádná trpělivost, šup, "tam se v pohodě vejdu". Proboha!!!! Cyklista není nijak chráněn... Stačí aby se trochu ohlédl a už nedrží stopu. Pak je neštěstí strašně blízko. Prosímvás nemagořte a vydržte těch pár vteřin, než cyklistu předjedete! To píšu téměř jako vyhraněný nepřítel pumpičkářů.
Proč nepřítel? Se vším před poslední větou souhlasím, je to základní pravidlo a týká se nejen předjíždění cyklistů ale i čehokoli dalšího. Např. objíždění překážek, chodců, pomalých řidičů, atd.
Musí být člověk neustále něčí nepřítel? Musí být řidič auta nepřítelem cyklisty? A opačně? Musí být řidič auta nepřítelem řidiče náklaďáku? Všichni účastníci silničního provozu se nějak omezují. Někdo je větší, někdo pomalejší, někdo méně kurážný, takže na křižovatce čeká "hodinu".
Krom toho ze stručného popisu sobotních úmrtí cyklistů se zdá, že zemřeli bez cizího zavinění, ten zmíněný elektrokolista možná umřel ještě před pádem.
9 mrtvých za jeden den je hrozná věc, neméně hrozná je ale skutečnost, že masový automobilismus mnozí považují za povinnost a za symbol svobody, pokroku a blahobytu.
S netolerancí máte pravdu. Do nepřehledné zatáčky předjíždí taky jen bezmozek. Ostatní je nesmysl.
Před každou jízdou by si každý řidič měl pustit Hurikán od Dalibora Jandy.
Že by se člověk zastřelil už před jízdou?
Vytratil se respekt ke všem a ke všemu. V autech agresivní lepení na kufr, vjetí z vedlejší silnice před čumák nějak ustojíte. Když ovšem totéž udělá nějaký vůl motorce, je tu další mrtvý na silnici.
Kdy už někdo řekne konečně chodcům 2 zásadní věci:
1.) Že nemají absolutní přednost a tudíž nemůžou skákat do silnice jak se jim zachce
2.) Že mají koukat na přijíždějící auta! Řidič je z mnoha důvodů nemusí vidět a oni by si mohli zachránit život!
To se tak stává, když to někdo neumí.
A co je ještě zajímavější, dá se to srovnat s počtem nakažených HIV. Čili automobilismus lze přirovnat k nerozumnému souložení bez ochrany s alespoň jedním HIV pozitivním během života.
V každém případě, aspoň u nás, 95 % mrtvol ze všech dopravních nehod způsobí právě silniční doprava.