Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sobota byla letos nejtragičtějším dnem na silnicích, zemřelo devět lidí

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté i chodci. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik. Červen je tak se 49 mrtvými nejtragičtějším měsícem roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S60t36e78f48a87n 82S83u28r83o51v21j87a91k 8686532564772

Pokud se zastavim u posledniho odstavce. Cyklista na elektrokole by mel mit jako povinnou vybavu helmu. Elektrokolo, zvlaste potom se zadnim ci dokonce s prednim pohonem, se chova jinak nez klasicke kolo. Kdyz pominu, ze je mozne na dnesnich kolech lehce zvednout rychlostni limit, kdy Vam motor pomaha az na 50 km v h, potom je to prave ten pohon, ktery Vas muze zacit tlacit i kdyz nechcete. Staci, kdyz si pred zatackou chcete srovnat slapky aby Vase noha v naklonu byla nahore. Snimac slapani Vam okamzite pusti energii do motoru, jelikoz vyhodnocuje, ze slapete a kolo se pohybuje. Potom se stava kolo mnohem hure ovladatelne a v ostre zatacce je to maler

0/−1
25.6.2017 13:29

P78e74t74r 36B78á61č90a 8635116105235

Proc zas neco narizovat? Kazdej sveho stesti strujcem.

0/0
25.6.2017 13:34

S39t89e40f95a13n 94S67u65r82o51v39j29a28k 8806302664492

Do jiste miry mate pravdu, ovsem neznalost chovani elektrokol dle ruznych pohonu je plosna a toto narizeni by mohlo zachranit spoustu lidi, kteri doplaci prave na tuto neznalost. Vetsinou se o tom nikde nedoctete, ale mel jsem moznost porovnat jak kola se zadnim pohonem tak se stredovym pohonem na stovkach kilometru a tohoto problemu jsem vsiml. Toto Vam vetsinou nereknou ani pri prodeji

0/0
25.6.2017 20:26

J81a50n 16S29t67o56d73o76l46a 7611810733870

Elektrokola mají omezovač rychlosti, obvykle kolem 28 km/h. Nadto musíš jen vlastním pohonem. To moc nejde, elektrokola jsou těžká.

Podle popisu to spíše vypadá, že pána postihla mrtvice ještě před pádem.

0/0
25.6.2017 14:25

R84o85b81e70r88t 92M20a24t84u95l11a 8867739366485

omezovač rychlosti/výkonu je u pomalých věcí obvykle první věc, kterou majitel hned po příchodu domů vypne...

+1/0
25.6.2017 14:43

S54t56e55f58a94n 50S80u60r93o92v70j43a66k 8296662434852

Primo v textu je, ze muz zrejme zemrel na nasledky padu z kola, cemuz nasvedcuje zraneni hlavy.

Nepriklad nejrozsirenejsi elektropohon u nas, cinsky Bafang, ma moznost odblokovani limitu primo v nastavovani asistence. Oproti tomu pohony Yamaha a Bosh je nutne odblokovat pomoci cipu ktery se vklada do elektroniky pohonu.

0/0
25.6.2017 20:19

P91e93t66r 52B46á56č91a 8365556355965

To je zase clanek, primo voda na mlyn svatecnim ridicum a mistnim chytrolinum.

Pri tom, kdyz si clovek precte ty nehody, tak jeden myslitel se prochazi po dalnici, druhej spadne z kola a rozbije si hlavu, treti to napali do stromu, nejaci cizinci ve skarpe atd.

Pak samozrejme otevre diskuzi a samej chytrej komentar o tom jak se tady jezdi a nejezdi a jak by snad vsichni meli mit psychotesty, policie stat na kazde okresce a podobny nesmysly.

Ten kdo jezdi pravidelne se musi smat akorat.

+7/−1
25.6.2017 12:29

J54o14s41e93f 29P34a31l88a16t32a 1773462131355

Já myslím že to na západě o moc lepší není. Jen jsou na hlavních tazích dálnice a na nich se tolik neumírá

+1/0
25.6.2017 12:19

J87a76n 27S58t53o94d27o61l25a 7931780683950

V Německu a v Rakousku si všímám, že jsou řidiči trpělivější. Přijde mi, že raději počkají než aby riskantně předjížděli atp. Samozřejmě že ne všichni, ale přijde mi, že trpělivost je tam trochu vyšší.

Dálnice také nemají zdaleka všude.

+2/0
25.6.2017 12:31

S17t10e63f32a49n 25S82u16r88o61v75j23a42k 8966762364622

Co se tyka chovani ridicu a ohleduplnosti, mohu srovnat Cesko, Nemecko, Recko a Italii. Cesko je na tom nejhure

+1/0
25.6.2017 13:31

R23o56b62e26r58t 78M73a76t11u39l78a 8917889466255

dovolím si nesouhlasit pravděpodobnost, že vás Ital pustí se rovná skoro nule, když jsem tam byl naposled tak se mi v tom abych se nedostal před něj snažil tak moc zabránit až naboural do auta před sebou;-D

0/0
25.6.2017 14:46

S60t37e23f88a52n 98S38u31r30o29v97j25a50k 8456212964502

Setkal jsem se s tim. Primo ve Florencii, kde je kupa jednosmerek mne policista poslal do protismeru kdyz jsem hledal parkoviste. U nas by se ridici zblaznili, kdyby nekdo proti vyrazil v protismeru. Italove pockali aniz by troubili ci blikali. Mozna to tam bylo bezne....

0/0
25.6.2017 20:29

M34i61r79e31k 16K78o58n30e88č55n47ý 6847135235104

Troubit a blikat na auto jedoucí v jednosměrce je rozumné, protože dotyčný vůbec nemusí vědět, že jede špatně.

0/0
1.7.2017 8:36

M24a60r62e14k 83M86ü83l63l84e35r 3427969593626

K usmrceným nebo zraněným cyklistům - všiml jsem si rozmáhajícího se nešvaru na našich silnicích. Zřejmě důsledkem toho, jak přibývá aut i cyklistů. A sice, že auta předjíždí cyklisty, i když v protisměru jede jiné auto. Snaží se takhle "vejít" i na poměrně úzkých silnicích. Cyklisty předjíždí i v zatáčkách, před zatáčkama a dalších nepřehledných místech. Prostě žádná trpělivost, šup, "tam se v pohodě vejdu". Proboha!!!! Cyklista není nijak chráněn... Stačí aby se trochu ohlédl a už nedrží stopu. Pak je neštěstí strašně blízko. Prosímvás nemagořte a vydržte těch pár vteřin, než cyklistu předjedete! To píšu téměř jako vyhraněný nepřítel pumpičkářů.

+10/−3
25.6.2017 12:15

J32a41n 89S42t38o66d36o65l92a 7531580633680

Proč nepřítel? Se vším před poslední větou souhlasím, je to základní pravidlo a týká se nejen předjíždění cyklistů ale i čehokoli dalšího. Např. objíždění překážek, chodců, pomalých řidičů, atd.

Musí být člověk neustále něčí nepřítel? Musí být řidič auta nepřítelem cyklisty? A opačně? Musí být řidič auta nepřítelem řidiče náklaďáku? Všichni účastníci silničního provozu se nějak omezují. Někdo je větší, někdo pomalejší, někdo méně kurážný, takže na křižovatce čeká "hodinu".

Krom toho ze stručného popisu sobotních úmrtí cyklistů se zdá, že zemřeli bez cizího zavinění, ten zmíněný elektrokolista možná umřel ještě před pádem.

+3/−1
25.6.2017 12:27

M62a53r89e45k 26M15ü97l11l88e81r 3177229623496

Nesedí mi životní filosofie současných cyklistů, na některé "druhy" mám fakt alergii.

0/0
25.6.2017 13:58

J97a94n 95S73t81o97d66o65l23a 7571520743560

Cyklisti mají jednotnou životní filozofii? V článku dva starší pánové, jeden na elektro a ani možná nejeli po silnici. Nekdo jezdí dlouhé štreky o víkendech, nekdo do hospody a zpět, další denně do práce. Jakou mají zmíněni lidé na kole filozofii? Každý uplne jiný, obvykle se ani nikde nesdružují.

+4/0
25.6.2017 14:20

P72e57t66r 18S55p29á28l31e19n94ý 3885257919618

Cyklista jak cyklista, ale taková čelní srážka v zatáčce, kvůli netrpelivemu předjíždění

+1/0
25.6.2017 12:43

L61u42b58o82m29í74r 26S37a70z96e79č76e65k 7119958405413

Včera v ČT v 19 reportáž o nehodách. Dva kousci si stěžovali, že byli sejmutí autem v protisměru. V jejich vlastních záběrech (v čase 31:25) oba řežou zatáčku 0,5 metru od levé krajnice! Kdo s čím zachází...

0/0
26.6.2017 11:55

P92e50t58r 34B52á32č72a 8605926445285

Zas ta o chudacich cyklistech, to uz tady dlouho nebylo.

Kdyz neni nijak chranen a chce si hazardovat se zivotem, tak at na to neseda nebo si jezdi po cestach ci cyklostezkach kde nejsou auta. Furt dokola.

Cyklisti by meli byt na silnicich mimo okresky zakazani a byl by klid.

+2/−4
25.6.2017 13:27

M88a98r16e57k 88M46ü14l32l63e74r 3327109393446

Jasně, tak je schválně porážej, třeba tě to ukojí...

+2/−1
25.6.2017 13:59

P86e69t37r 78B63á27č34a 8785636955745

Proc bych to delal? Kolik vam je?

0/0
25.6.2017 14:08

L43u37b19o20m85í31r 36S39a97z48e71č90e32k 7869288955733

Nahoře píšeš něco o tom, že by se zakazovat (nakazovat) nemělo!

+1/0
26.6.2017 11:38

L75u65b69o50m28í88r 65S61a44z81e38č27e92k 7209458205813

Petr Báča 85655

Proc zas neco narizovat? Kazdej sveho stesti strujcem.

0/0

doporučit

25.6.2017 13:34

0/0
26.6.2017 11:44

P55a19v93e21l 77Ř53a95p69e41k 7952246779155

9 mrtvých za jeden den je hrozná věc, neméně hrozná je ale skutečnost, že masový automobilismus mnozí považují za povinnost a za symbol svobody, pokroku a blahobytu.

+2/−1
25.6.2017 12:07

J90a44n 30N60o12v96á35k 6334244

Jak to myslíte s tím "povinnost"?

0/0
25.6.2017 12:10

P47a53v57e50l 48Ř96a22p14e38k 7362806499405

V mnoha obcích či městských částech se už úplně rezignuje na nějakou veřejnou dopravu nebo výstavbu chodníků. Stejně tak se rezignuje na to, aby třeba obchody byly v docházkové vzdálenosti. Prostě se automaticky předpokládá, že všichni pojedou autem, nikdo se nikoho neptá. Stejně tak se nikdo neptá, zda chcete mít automobilový provoz kolem vašeho domu nebo skrze vaši obec. Zastaralý masový automobilismus je fakticky povinný. Rv

+3/0
25.6.2017 12:14

T19o11m61á97š 22M73a80t86ě92j 9505838393892

a je nějaká schůdná alternativa?

Sedět doma?

0/0
25.6.2017 12:32
Foto

B93r96o42n17i47s83l58a41v 70G50a63b36r14y97š 2562379671

Je, ale tu mnozí nechtějí slyšet.

+2/0
25.6.2017 12:42

T87o96m64á60š 34M28a98t14ě83j 9605528373532

tak povídej. a prosím se zohledněním dnešního vysoce konkurenčního světa

0/0
25.6.2017 13:29
Foto

B13r73o21n58i12s25l70a30v 87G95a90b97r47y60š 2972709181

Vysoce konkurenčního světa? Copak když někdo nemá auto, tak jde o nějakou konkurenci?

0/0
25.6.2017 14:22

T74o33m59á35š 61M85a73t39ě68j 9775428133632

... na otázku otázkou...

Tak dozvím se nwjaké řešení? Nebo zas jen sbírka pohrdlivých keců o morálních výšinách a pod?

0/0
25.6.2017 14:37
Foto

B33r15o14n27i46s88l25a55v 94G41a65b46r10y11š 2732619851

Nemůžu ti odpovědět, když nevím, co jsi myslel tím dnešním vysoce konkurenčním světem.

0/0
25.6.2017 16:09

T66o11m43á75š 85M28a76t28ě51j 9875468283432

Tak odpověz bez zohlednění té konkurence. Já ti pak ukážu, kde se to tře.

0/0
25.6.2017 16:56
Foto

B46r37o26n33i72s84l93a30v 24G18a54b62r78y91š 2922879601

Jelikož nejsem invalida, chodím pěšky nějakou rozumnou vzdálenost. Jinak využívám VHOD. Pokud to situace nevyhnutelně nutně vyžaduje, auto si půjčím.

Hlavně se mi nesnaž ani naznačit, že by někteří lidi bez auta umřeli hlady. Tenhle nesmysl, zvlášť v dnešní době, nezbaštím.

0/0
25.6.2017 19:34

T83o98m76á81š 21M41a69t87ě46j 9855368973942

Klíčové slovo je "někteří"...

Kteří?

Jinak ne - neumřeli by hlady... ale omezí se mu pracovní možnosti, osobní život, rodinný komfort... celkově řekněme svoboda.

A jediný způsob je ultra regulace (nespokojení budou všichni) ne

bo zdražení (nespokojeni budou opět všichni)...

0/0
25.6.2017 19:53
Foto

B10r77o36n61i93s37l29a75v 38G87a67b65r52y91š 2872239161

Svoboda?

Je svobodnější ten, který v autě trčí v zácpě, nebo já, co jdu po chodníku? Taky si nemůžu svobodně zaparkovat, kde chci, a ani zastavit, kde chci.

Svoboda v autě už je v dnešní době dost lživé spojení.

+1/0
25.6.2017 21:43

P36a82v39e89l 13Ř46a51p60e35k 7952566459355

Myslíte, že lidé celá tisíciletí jen seděli doma, trpěli a žili mizerné zbytečné životy?

0/0
25.6.2017 12:57

M98a66r31e28k 17S75l35a26b96i65h67o84u55d21e19k 7268671492803

Psí spřežení!;-)

+1/0
25.6.2017 13:19
Foto

T74o40m59á52š 68A14n96d40e84r11l67e 2412721394137

Chytil jste se, pane Nováku :). Pan Řapek je místní anti-auto troll a interagovat s ním je trochu jako krmit holuby na náměstí.

+1/0
25.6.2017 15:07

L88u10b43o33m83í21r 86S88a38z27e70č15e57k 7359418435663

A není tu sám, u nehod permanentně přispívá ještě jeden všeználek! Za označení trollem mě včera smazali!

0/0
26.6.2017 11:41

P55a75v70e93l 49Š24t62ě23p20á45n50e25k 6390344947548

Bohužel silnice je takový novodobý bojiště. A na bojišti se vždycky umíralo. Čím dál větší hustota provozu, velice nízká úroveň organizace ("každý si chce jezdit po svým - pomalu, pomalejc nebo rychle, zběsile atd."), vzájemná netolerance, mraky silných vozů a motorek, jež výkonem absolutně nekorespondují s limity 50/90/130 vedou k takovým statistikám. Možná je na čase vytáhnout nějaké psychotesty, přezkušování z pravidel a namíchat to ještě s nějakou brutalitou typu - natočí vás někdo jak předjíždíte do zatáčky, majitelův vůz propadá státu, flastr pro osobu co řídila a ztráta ŘP. ;-D

+3/−3
25.6.2017 12:02
Foto

T52o31m18á81š 44A64n68d86e51r30l35e 2962981494147

S netolerancí máte pravdu. Do nepřehledné zatáčky předjíždí taky jen bezmozek. Ostatní je nesmysl.

0/0
25.6.2017 15:13
Foto

B52r67o11n84i95s68l18a49v 85G80a19b73r75y45š 2732989921

Před každou jízdou by si každý řidič měl pustit Hurikán od Dalibora Jandy.

+1/0
25.6.2017 11:44

P74e60t14r 14T33. 60D32v90o16ř82á51k 4284878643

Že by se člověk zastřelil už před jízdou?

+1/0
25.6.2017 12:02

M24i70c40h97a56l 37T49u97r84e43c80e32k 6113349906911

;-D

0/0
25.6.2017 12:07

P50a77v30e42l 31Ř48a44p10e29k 7162776929895

Pokud někdo usiluje o to, aby zemřel, tak ano. A podle stylu jízdy si myslím, že takových lidí není úplně zanedbatelný počet.

+1/0
25.6.2017 12:08

V84l65a30d96i25m94í12r 45R47e26t70t52i76n74g70e32r 5105586965985

Vytratil se respekt ke všem a ke všemu. V autech agresivní lepení na kufr, vjetí z vedlejší silnice před čumák nějak ustojíte. Když ovšem totéž udělá nějaký vůl motorce, je tu další mrtvý na silnici.

+2/−2
25.6.2017 11:44

J23i42ř73í 97T55e42p75r 4367390785495

Kdy už někdo řekne konečně chodcům 2 zásadní věci:

1.) Že nemají absolutní přednost a tudíž nemůžou skákat do silnice jak se jim zachce

2.) Že mají koukat na přijíždějící auta! Řidič je z mnoha důvodů nemusí vidět a oni by si mohli zachránit život!

+8/0
25.6.2017 11:43
Foto

B59r55o18n10i76s60l34a85v 39G87a56b13r61y58š 2882549721

To se tak stává, když to někdo neumí.

A co je ještě zajímavější, dá se to srovnat s počtem nakažených HIV. Čili automobilismus lze přirovnat k nerozumnému souložení bez ochrany s alespoň jedním HIV pozitivním během života.

V každém případě, aspoň u nás, 95 % mrtvol ze všech dopravních nehod způsobí právě silniční doprava.

0/0
25.6.2017 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.