Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příliš horko na létání. Vlna veder v Arizoně narušila letový provoz

Na jihozápadě Spojených států udeřila extrémní vedra. V úterý večer v arizonském městě Phoenix vyšplhala teplota až ke 48 stupňům Celsia, což je nejvyšší naměřená teplota za posledních dvacet let. Kvůli horku muselo být zrušeno přes čtyřicet letů, neboť byl překročen limit provozní teploty u některých letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i19l61a90n 92V32o68l20e32k 5229263836719

Já mám naopak teorii, že nad rozpáleným asfaltem vzduch houstne, protože se nejdřív roztáhne a pak si teprve hledá cestičku nahoru.

0/0
21.6.2017 18:44

M55i56r72e48k 93G72a52j85e87r 5621886519980

Pritom to podstatne lze vysvetlit snadno: Ucinnost spalovacich motoru (letecke nevyjimaje), klesa se stoupajici teplotou prostredi.

0/0
21.6.2017 16:04

I94v38o 71J44a56n26á78č59e24k 8403433281292

Pokud teplota stoupne nad provozní teplotu, letadla nemohou vzlétnout, protože jejich motory v řídkém vzduchu nedokážou vytvořit dostatečný vztlak.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/phoenix-arizona-horko-letadla-zrusene-lety-usa-frq-/zahranicni.aspx?c=A170621_072746_zahranicni_mpl

Tak větší hovadinu jsem už dlouho nečetl. Autor článku nasadil laťku hodně vysoko.

+5/−3
21.6.2017 9:05

K49a16m65i13l 45D19o57l31e58z20e63l 6332516654812

takoveto znalosti bych cekal i u absoloventa zvlastni skoly, no nicmene od redaktora idnes ne, protoze pro Babise muze pracovat pouze jednoduchy clovek nebo prospechar

0/−2
21.6.2017 9:16

P39e43t56e72r 48F93r36a39n48e87k 4646104154225

Nechapu co se vam na tom nezda, podrobnejsi diskuze tady https://aviation.stackexchange.com/questions/1531/does-temperature-affect-takeoff-performance

+1/0
21.6.2017 10:00

I40v26o 39J30a74n33á45č30e83k 8273783921762

Nezdá se mi na tom to, že motory nevytvářejí vztlak a nebo snad máte jiný názor?

+2/−1
21.6.2017 11:35

P45a28v18e20l 15V60e96t29e80š82n69í78k 7345228765277

No dobře, tak motory pohánějí letadlo a vztlak způsobuje obtékání vzduchu kolem křídel. Ale to snad chápe každý starší 10 let, kdo se zajímal o to, proč má letadlo křídla...

+3/0
21.6.2017 12:42

V19l27a92d33o 13Č75e41r45m19á58k 8392921555278

pane Janáčku, kde je v článku, to, co píšete?

0/0
21.6.2017 11:24

I89v21o 40J76a58n49á18č91e59k 8433683501492

Jak vidíte, v článku to bylo, že to dotyčná pisatelka potichu opravila a neomluvila se za to zde v diskuzi je otázka slušnosti a takto se to třeba praktikuje na Technetu.

+1/−1
21.6.2017 11:35

S21e68i12d68l 46P69e49t66r 1271351835174

Přesto tam zůstala hovadina, že motory se vzrůstající teplotou musí vyvinout větší "sílu" ...:-/

Tu, (správně tedy "tah") právě se zvyšující teplotou ztrácejí a proto jsou především ona teplotní omezení ...

+2/0
21.6.2017 15:41

I39v28o 60J20a31n52á76č33e16k 8313653861482

No ono je to vlastně tak, že čím vyšší teplota, tím je vyšší rychlost nutná pro udržení ve vzduchu a navíc účinnost motoru klesá. V praxi je tedy potřeba delší RWY. Problém o kterém se píše v článku je to, že výrobce prostě certifikoval letadla pouze do určité teploty a tím pádem prostě nemůžou letět.

+1/0
21.6.2017 17:13





Najdete na iDNES.cz