Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příliš horko na létání. Vlna veder v Arizoně narušila letový provoz

Na jihozápadě Spojených států udeřila extrémní vedra. V úterý večer v arizonském městě Phoenix vyšplhala teplota až ke 48 stupňům Celsia, což je nejvyšší naměřená teplota za posledních dvacet let. Kvůli horku muselo být zrušeno přes čtyřicet letů, neboť byl překročen limit provozní teploty u některých letadel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i59l94a60n 84V20o46l10e26k 5849693456489

Já mám naopak teorii, že nad rozpáleným asfaltem vzduch houstne, protože se nejdřív roztáhne a pak si teprve hledá cestičku nahoru.

0/0
21.6.2017 18:44

M73i77r31e84k 52G19a16j75e41r 5361116589370

Pritom to podstatne lze vysvetlit snadno: Ucinnost spalovacich motoru (letecke nevyjimaje), klesa se stoupajici teplotou prostredi.

0/0
21.6.2017 16:04

I23v83o 93J19a70n88á58č29e35k 8753833361382

Pokud teplota stoupne nad provozní teplotu, letadla nemohou vzlétnout, protože jejich motory v řídkém vzduchu nedokážou vytvořit dostatečný vztlak.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/phoenix-arizona-horko-letadla-zrusene-lety-usa-frq-/zahranicni.aspx?c=A170621_072746_zahranicni_mpl

Tak větší hovadinu jsem už dlouho nečetl. Autor článku nasadil laťku hodně vysoko.

+5/−3
21.6.2017 9:05

K51a74m39i77l 83D59o27l88e43z13e18l 6532926824332

takoveto znalosti bych cekal i u absoloventa zvlastni skoly, no nicmene od redaktora idnes ne, protoze pro Babise muze pracovat pouze jednoduchy clovek nebo prospechar

0/−2
21.6.2017 9:16

P47e44t33e93r 11F57r96a62n16e16k 4236794854285

Nechapu co se vam na tom nezda, podrobnejsi diskuze tady https://aviation.stackexchange.com/questions/1531/does-temperature-affect-takeoff-performance

+1/0
21.6.2017 10:00

I47v11o 47J58a24n67á41č45e63k 8523513411472

Nezdá se mi na tom to, že motory nevytvářejí vztlak a nebo snad máte jiný názor?

+2/−1
21.6.2017 11:35

P78a80v85e65l 76V16e34t80e89š52n89í34k 7795538225337

No dobře, tak motory pohánějí letadlo a vztlak způsobuje obtékání vzduchu kolem křídel. Ale to snad chápe každý starší 10 let, kdo se zajímal o to, proč má letadlo křídla...

+3/0
21.6.2017 12:42

V70l69a78d40o 70Č94e11r70m93á78k 8242911125808

pane Janáčku, kde je v článku, to, co píšete?

0/0
21.6.2017 11:24

I79v51o 68J20a27n81á30č49e46k 8723603471562

Jak vidíte, v článku to bylo, že to dotyčná pisatelka potichu opravila a neomluvila se za to zde v diskuzi je otázka slušnosti a takto se to třeba praktikuje na Technetu.

+1/−1
21.6.2017 11:35

S57e56i34d43l 23P28e22t91r 1811711115764

Přesto tam zůstala hovadina, že motory se vzrůstající teplotou musí vyvinout větší "sílu" ...:-/

Tu, (správně tedy "tah") právě se zvyšující teplotou ztrácejí a proto jsou především ona teplotní omezení ...

+2/0
21.6.2017 15:41

I83v78o 24J71a96n91á42č78e19k 8713473641682

No ono je to vlastně tak, že čím vyšší teplota, tím je vyšší rychlost nutná pro udržení ve vzduchu a navíc účinnost motoru klesá. V praxi je tedy potřeba delší RWY. Problém o kterém se píše v článku je to, že výrobce prostě certifikoval letadla pouze do určité teploty a tím pádem prostě nemůžou letět.

+1/0
21.6.2017 17:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.