Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče si na školy stěžují stále častěji. Vadí jim, že s nimi nemluví

Počet stížností, které poslali rodiče České školní inspekci, se během tří let zdvojnásobil. Nejčastěji si rodiče stěžují na špatnou komunikaci se školou, množí se i stížnosti na úroveň vzdělávání či řešení šikany. Inspektoři dali rodičům za pravdu přibližně ve 40 procentech případů, píše středeční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a95r92o59s17l80a47v 77J81o10s69e98f 5682550730104

Jak vidím, téměř všichni diskutující jsou patrně učitelé. ;-D

0/0
22.6.2017 10:33

K62a62r18e60l 89M60a12l33í93k 1413310855138

Ano deti jsou asi stejne,ikdyz ani tomu bych neveril. Ale pokud se meni rodice,a to souhlasim,tak se za tu dobu misi zmenit i ucitele a nebyt zamrzli pred 20-30 lety...a 40c/o je velke cislo,to asi nebudou ojedinele excesy

0/0
22.6.2017 9:54

V17i83k85t68o37r 92P43o25n70d78ě49l57í89k 4815340327598

Rodiče by se sakra divili, kdyby si učitelé začali stěžovat pro změnu na ně! Za přesně totéž! Jenže to učitelé udělat nemohou, protože to vše má razítko "důvěrné" a musí o tom bez souhlasu týchž rodičů mlčet.

http://blog.hlavnespravy.sk/1735/at-jsou-radi/ :-(

+1/0
21.6.2017 18:52

J60i48n48d92ř64i73š45k74a 50Š15t42ě56p82á86n16k56o95v95á 3620251824863

Z vlastní zkušenosti vím, že pokud člověk jedná s učitelem slušně a vede diskuzi jako rovný s rovným, tak se dá domluvit na všem. Řešila jsem tak synovu šikanu stran některých spolužáků, i některá nejasná hodnocení stran učitelů. V případě šikany tomu učitelé, bez výjimky, učinili rychlý konec, za což jsem jim vděčná. V případě druhém se ukázalo, že syn je zkrátka jen líný plnit některé úkoly, a bylo na mě srovnat situaci. Určitě nezabírá styl "Tady mě máte, co s tím uděláte".

+2/0
21.6.2017 12:22

R45o16s28t46i47s81l50a12v 22C51a68h18a 6703677527681

Z vlastni zkusenosti vim, ze jsou i ucitele alibisti a misto aby lobovali u vedeni skoly, tak Vam klidne reknou, ze na to nemaji kompetenci a ze si mam jit za vedenim skoly.

+1/−1
21.6.2017 12:30

J44a91r13o63m57í67r 73K65r45á91l 4740129744779

Což je věc, kterou mají některé školy ve stanovách.

+1/0
21.6.2017 12:36

J36o63s64e45f 64Z61a57h57á54l97k37a 4683639408446

Nemalá část rodičů žije v představě, že škola za ně převezme kompletní výchovu jejich potomků. Základní věc, na kterou oni nemají zásadně čas.

+1/0
21.6.2017 11:40

J40a27n 96N85o38v52á92k 6794904

Tipnete si si velikost té "nemalé části"? Třeba procentuálně vyjádřené?

0/0
21.6.2017 11:47

J14o12l15a57n43a 84B77r90z96y20b70o64h73a78t74á 9979939356

40 % zcela nechá výchovu na škole, 30 částečně a zbytek si vychovává děti sám.

0/0
21.6.2017 12:23

M33a15r12t34i64n 36K25o77l35á45ř 1885964559365

To máte pravdu, vychovávat mají rodiče a ne škola. Nicméně škola nesmí zavírat oči před tím co se děje ve třídách a obecně na pozemcích školy

+1/0
21.6.2017 11:53

M73i98r30e67k 78Z39á10v92o34d97n98ý 7832957400518

Docela by mě zajímalo, jak v době, kdy školy o děcka bojují (aby vůbec přežily a musí akceptovat i naprosté sp...), tak se učitelé s nimi jednají z pozice síly. Kdyby se to mohlo porovnat, tak věřím, že z pozice na 1 učitele, který jedná z pozice síly, tak existuje 99 rodičů, kteří se tak chovají.

+1/−1
21.6.2017 11:33

M39i13r68k56a 23S33v82o80j95t12k33o78v57á 3627228716734

Vůbec nevíte o čem mluvíte, na základních školách o děti určitě nebojují, naopak třídy v některých městech jsou na hranici kapacit jednotlivých škol. V tuto chvíli na středních školách a učilištích, je dětí méně, ale za pár let se tento problém přesune na střední školy. A celé české školství je momentálně na rozcestí, asi by si někdo na MŠMT měl uvědomit, že prvorepublikový styl výuky, už prostě není možné udržet a přejít na jiný systém.

+1/−1
21.6.2017 12:41

Z81u67z27a51n11a 98P73á66t76k92o15v19á 9988650365403

Dobrý den,

naprostý souhlas! Druhý stupeň na ZŠ je absolutně zkamenělý. Nelze se pak divit, že osmiletá gymnázia/v Praze/ mají až 200 nepřijatých uchazečů. Bohužel ve fázi, kdy dítě je v 6.třídě, už je málo alternativ, kam přejít.

0/−1
21.6.2017 10:56

R81o93s92t58i92s86l79a59v 75C46a86h82a 6373757247751

treba na sestilety gympl?

0/0
21.6.2017 11:03

J45o85s22e32f 58Z82a22h60á67l57k49a 4663169878906

Gympl byl původně míněn jako mezičlánek před VŠ. Tedy pro nadané děti. Vyší vzdělání prostě není pro každého a nemusí zabrat ani obálky ani zoufalé snahy některých škol o získání studentů.

+2/0
21.6.2017 11:43

J92i33n22d31r31i40c76h 80V33r74a40n70a 8509327362791

za vsechno muze ten emericky fejsbuk, jedna lolita napise o te druhe, ze ma jen jednu bradavku a konci to sebevrazdou, smutna to doba, za mych casu me dva drzeli a treti mlatil a nakonec jsme si vsichni podali ruce a zasmali se tomu

0/0
21.6.2017 10:51

J93a64n 38Š93p32a30t49n28ý 2593452196455

to leccos vysvětluje

+2/0
21.6.2017 11:11

M42a28r32t20i19n 40K97o91l43á52ř 1115544239545

Podle toho jak tě znám z jiných diskuzi, tak tys byl ten držený a mlátili tě po hlavě

0/0
21.6.2017 11:55

P44e50t35r 18K81a88č26e34r 1234860222320

No on to tam napsal, že ho 2 drželi, takže trochu mimo.....

0/0
21.6.2017 12:20

O61n97d11ř91e80j 12Š80i40n70d86l41e21r 2487408236955

Když si vzpomenu na ten gulag, kterým jsem prošel já, tak si říkám že nějaké stížnosti jsou jak plácnutí do vody. Ten systém je dysfunkční a anti-lidský od uplného základu.

+1/−2
21.6.2017 10:37

P80e12t30r 85Z92l76e16s93á82k 3188209106

Výsledek kontroly ČŠI: učitelé bez aprobace, škola nedostatečně a špatně vyučuje na druhém stupni matematiku,ČJ,Fyziku,Chemii,jazyky. Nedodržen školní výchovný plán. Pro spoustu mimoškolních aktivit nedodrženo opakování a procvičování. Třídní učitelka jedné třídy bez VŠ. Ano za tenhle stav mohou rodiče a nevychované děti. A výsledek. ČŠI je zbytečná organizace, neboť nemá pravomoce. A zřizovatel školy je v pohodě (prý to bylo jen při školní inspekci, jinak je tam vše v pořádku). Takhle funguje školství v ČR, ale hlavně, že učitelé křičí. V popisované škole by neměli dostat ani minimální mzdu. Ano asi jsou i dobré školy, ale ty špatné nemají problém a to je zlé. Žádné dovolání, nereaguje ani ministryně školství. Možná by stálo za to omezit VŠ pedagogické ať jdou na tyto školy jen ti co najdou uplatnění a chtějí učit. Až bude výuka i kontrola efektivní, pak se může přidávat ve školství.

+5/−3
21.6.2017 10:36

Z63u52z12a96n95a 31T27i74c39h45á 4508186730203

Učitelé bez VŠ si školu samozřejmě dodělávají, jinak to už nejde. Takže pokud byla třídní bez VŠ, tak jednak měla zřejmě dost praxe a jednak už za sebou několik semestrů na peďáku. Pokud je to dobrá učitelka, tak s tím nemám problém.

+6/0
21.6.2017 10:52

J72a14r79o47m75í70r 50K85r20á26l 4150209114759

Ti kantoři, kterým mohla praxe nahradit VŠ jsou už dávno v důchodu.

+1/−1
21.6.2017 10:54

J14a33r84o85m29í72r 30K69r32á88l 4190509434909

;-D Pavle, něco si o tom zjistěte, než dáte minus. Učitelů, co nemají VŠ, nebo ji nestudují, nejsou externisty odborných předmětů, anebo jazykářů - rodilých mluvčích je jen pár. Rozhodně ne tisíce, jak se leckde píše.

0/0
21.6.2017 12:42

K77a15t71e84ř44i83n13a 95V30a78š37á71k33o92v12á 5251862789265

tridni bez VS mi fakt neprijde jako problem, obzvlaste na ZS..stojim si za tim, ze dobry ucitel VS nepotrebuje, a ze spatneho zadna VS dobreho neudela. Zakladni skola ma poskytovat zakladni vzdelani, a rozhodne si nemyslim, ze zakladni vzdelani jsou schopni predat jen lidi s VS

Na stredni uz je to samozrejme jine, ale i tam by spousta veci mohla zacit fungovat spis na vymene zkusenosti..

Cely ten system je zastaraly, odtrzeny od zivota (vcetne umele vytvarenych skupin, ve kterych pry se deti uci socialni vazby), a je fakt nacase, aby prosel radikalni promenou.

+2/−1
21.6.2017 11:07

R17o72s63t40i27s33l86a90v 10C83a19h25a 6863607987511

Ten prvni odstavec je zvlastni. Protoze to byste mohla rici o temer kazdem povolani....

0/0
21.6.2017 11:18

J29a48n 98N47o26v40á30k 6294884

A proč ne?

0/0
21.6.2017 11:37
Foto

P64a49v44e57l 45M39a86k92o63v63e74c 8708415181

Váš příspěvek je naprosto "mimo mísu"...Za 10 let budou "učit" téměř výhradně učitelky bez VŠ. To je výsledek školské politiky za posledních 30 let...:-(. Dnes chybí na základních školách 15 000 kvalifikovaných učitelů a za 5 let bude průměrný věk učitelek (učitelé již prakticky nejsou) 60 let.

+3/−1
21.6.2017 11:16

R54o27s60t26i14s30l94a28v 56C46a41h12a 6733677407261

Nevycucal jste si to cislo - 15 tisic - z prstu? Muzete uvest nejaky odkaz? Ja jen ze na ZS uci CELKEM necelych 60 tisic ucitelu.

0/0
21.6.2017 11:42

R68o56s33t19i97s43l31a50v 64C35a73h84a 6983677457861

Mimochodem, ucitelek je 49 tisic, takze ucitelu zas tak malo neni.

0/0
21.6.2017 12:17

M53i77r66o39s70l23a69v 12J83o44c53h 3262101983968

V celé diskusi se opakují hlavně 2 témata. Učitelé mají málo peněz a děti jsou nevychovaní spratci.

Začnu od konce. Ano nevychovaných spratků je dost, avšak nejsou to násobky původního stavu. Jen ty spratci a jejich rodiče(v reálu taktéž většinou dospělí spratci) jsou víc vidět. Není to nic co by se nedalo zvládnout, natož katastrofický stav, jak se nám někteří snaží namluvit.

To že je 40% stížností oprávněných je alarmující číslo. To svědčí o vážně mizerném stavu učitelského sboru.

Prý za to mohou peníze to ano, ale že prý když se přidá bude to OK.

NEBUDE, tedy alespoň v tom případě o který se nyní snaží, tedy plošné přidávání.

Dokud někdo nevymyslí transparentní hodnocení učitelů jejich výkonnosti, efektivnosti atd. nezávislé na análním alpinismu, pak nemá cenu přidávat.

Tohle je velmi tvrdý oříšek, oddělit zrno od plev. Ten kdo tohle vymyslí je na vyznamenání. A předem říkám, že ať bude metoda jakkoliv kvalitní, řev učitelstva bude enormní, ostatně jako jakýchkoliv zaměstnanců, když se jim začně dívat pod ruce.

Teprve poté má cenu těm nějlepším přidávat (klidně na násobky průměrných platů), těm průměrným nepřidávat a ty podprůměrné VYHAZOVAT.

Osobně bych začal zavedením, při nástupu a pak pravidelně po X letech, povinných psychologických testů. Tolik sociopatů a psychopatů co se v posledních létech dostalo(nebo zůstalo z důvodu nezaměstnatelnosti jinde) do školství, nemá obdoby. Dneska, kdy v soukromém sektoru psychotesty prochází pomalu i sekretářka, necháváme své děti napospas lidem, které nikdo pravidelně nekontroluje.

Ta menšina dobrých učitelů musí v tomhle marasmu dost trpět. Velmi si jich vážím, že stále zůstávají přes relativně malé play, interakci s nekvalitními kolegy - co mají platy větší jen z toho důvodu, že tam jsou už dlouho, buzeraci ředitelů a spratkorodičů atd.;-)

+9/−4
21.6.2017 10:24

P84e29t95r 33S58t11a84n84i44k 5285268947623

V článku je uvedeno, že bylo potvrzeno 40% oprávněných stížnosti k cca 1500 bodům. Za předpokladu, že jedna stížnost má většinou více bodů k řešení těch stížností nebude zřejmě více než 1000ka a jistě bude vícero stížnosti ještě od jednoho stěžovatele. To je při počtu žáků docela marginální číslo (jenom na základních školách je např. cca 900 tisíc žáků v současnosti). Mne z toho vychází, že drtivá většina rodičů si nestěžuje a pokud ano, jsou schopni se domluvit přímo s učitelem či školou a jejich záležitosti jsou řešeny a nekončí až u školní inspekce.

+3/0
21.6.2017 10:39

M64i68r54o70s46l72a65v 85J23o62c58h 3392841203498

No právě, přesně jste to vystihl. "Drtivá většina rodičů si nestěžuje a pokud ano, jsou schopni se domluvit" - takže i zde je vidět, že si rodiče zas tak nestěžují, jak se obecně píše.

Dále 1500 bodů velmi závažných stížností a z těchto závažných stížností je 40% uznáno naopak svědčí o mizérii ve školství, jak jsem již psal. Prostě z 1500 nejzávažnějších případů je 40% oprávněných, a to je dost.

+2/0
21.6.2017 14:24

J94i59ř86í 95S48v35i73t86á24k 6486493637937

Vidím naléhavou nutnost založit školu pro rodiče protože ti bývají většinou nekritičtí k chování svých ratolestí, věří jim na slovo a téměř nikdy si neověřují skutečný stav věci a ihned útočí na kantora, velmi dobře si vzpomínám na svoje školní léta taky jsem občas řekl že kantor na mě sedí ale naštěstí jsem měl velmi rozumné rodiče a ti svou otázkou nebo jak chcete řekli to je fakt zajímavý že sedí jen na tobě a na jiných nee pravda bude asi taková že ty jsi ten lempl a měli pravdu. Dnešní rodiče velmi často vydělávají velké peníze, zastávají vysoké funkce takže si myslejí že si mohou dovolit řvát na kantora takže si myslím že výchovu potřebujou především oni.

+2/0
21.6.2017 10:13

V75l81a54d36i93m52í17r 31K78r84y71c38h61t34á28l42e81k 4702989717982

Jiří, mohu se zeptat na Vaši učitelku ČJ?

+1/0
21.6.2017 10:16

K74a93m33i66l 17S65e26d43l79á83č31e34k 1266319286851

Ta na něm seděla. :-)

+3/0
21.6.2017 10:44

D75a83n58a 25P96o86l37a17n21e76c95k22á 3626955157665

Asi hodně četl Hrabala, ten napsal taky knihu na jeden zátah. Pravda bez chyb.

0/0
21.6.2017 11:34

Z92d93e14n82e79k 41Z69a85m10e64c61n50i90k 3544391989113

pochopitelně protože učitelé nejvíce zajímalo o kolik jim, jako největší nátlakové-odborářské skupině v příštím roce stoupne plat

0/−4
21.6.2017 10:08

D21a62n83i33e86l 49T58s96c45h38e98r53n49a46y 2675302359282

Tak ono je pomerne trapne, kdyz se o vikendu potkava ucitel se svymi studenty na brigade napr v Kauflandu

+6/0
21.6.2017 10:17

M58a37r33t81i92n 14K26u55k20o86l 8720547705

Naše školství je neobyčejně zaostalé a zabředlo kdesi v první republice. Nehledí se na subjektivitu žáků/studentů, jejich oborové zájmy a více méně je české základní a střední školství založeno na principu "nauč se předepsané a uspěješ," jenže to není pravda. Dnešní žáci a studenti jsou nuceni vtloukat si do hlavy pouhé fráze a poučky, přičemž po první písemce zapomenou, co se naučili, protože je to nebaví a nezajímá. První stupeň zš bych zanechal beze změn, ale druhý stupeň zš a střední školy, by potřebovaly kompletní reformu. Namísto učení se nudných textů, které si studenti z nekvalitně psaných učebnic nemají šanci zapamatovat, by bylo lepší, kdyby si již od toho II. stupně volili, zda se chtějí věnovat humanitní a přírodní větvi a ve vybraném oboru by si sami volili předměty, které je zajímají - tím by se už připravovali i na střední školství stejného systému a byla by vysoká pravděpodobnost, že budou v oboru, který je zajímá opravdu úspěšní, a že nebudou v budoucnu studovat obor z rozumu, ve kterém už prakticky není uplatnění - např. ekonomie a např. na tu ekonomii půjdou jen ti, kdo pro obor jsou nadšeni a bude jistota, že v něm budou úspěšní. Další problém je zkoušení a písemné práce - je to zbytečnost, místo které by studenti měli vypracovávat seminární práce na dané téma a tím, že by museli prostudovat množství mimoučebnicové literatury, by se naučili mnohem více a se zájem. Potom máme problém nadbytku vysokých škol - kdybychom některé zrušili, mohli bychom kapitál, který jsme vkládali do univerzit "druhé cenové," dát na těch pár prestižních vysokých škol a napomoci jejich většímu rozvoji - lepší platy pedagogů a investice do mladých začínajících vědců, kteří na univerzitě nezůstávají jen pro nízké platy. Kvalitnější a modernizované školství, nejenže zaručuje lepší uplatnění absolventů, ale zároveň tím značně napomáhá ekonomice - kde jsou skuteční odborníci, od manuálních profesí po akademiky, tam je fungující ekonomika. ;-)

+2/−8
21.6.2017 10:02

M84a51r81t63i93n 93K14ř19í70ž 9263422310447

Já nevím, kdy jste se Va rozhodl, čím se chcete živit, ale na druhém stupni ZŠ je ještě brzo. Spíš si myslím, že je nesmysl ve všech hodinách sedět v lavici a dělat si zápisky. Tak jsme to dělali my a bylo to hrozné.

+5/0
21.6.2017 10:05

S34t56a10n20i22s14l33a34v 14K80r52e82j38c12a40r 6827326133854

Na druhém stupni ZŠ je opravdu brzo, jen málo adolescentů v té době ví co chce dělat a v čem se vzdělávat. Po skončení druhého stupně zš o tom kam, většinou rozhodují opravdu rodiče. Po dovršení plnoletosti je to už opravdu na potomcích. - Jen je právě škoda, že ti jež na přání rodičů šli studovat pedagogické školy at státní nebo soukromé v oboru nezůstávají a jdou raději do úřednických pozic. Nevím kolik potomků je fakticky schopných být rychlostudenty bez plagiátorství a movitých rodičů,s nabytou prkenicí na úplatky. A kolik úplatných rektorů a ředitelů v ČR existuje, asi hodně. Je to dobře nebo špatně ?

0/0
21.6.2017 10:17

S57t65a53n82i63s94l84a65v 40K33r54e28j62c64a59r 6817816303624

Otázka následující - je dobře, že ve školních jídelnách a menzách pracuje tak málo vzdělaných a profesně vystudovaných absolventů hotelových škol a učilišt ? Je jiná doba než před rokem 1990, ale občané a rodiče si nestěžují pouze na pedagogy ale i na blafy jež musí jejich potomci trávit ve stravovacích zařízeních. Jistě, je rozdíl připravovat pokrm v hotelové kuchyni nebo hromadně ve školní kuchyni. Ale v obou by měli být stejní profesionálové jako za katedrou ve třídách škol. R^

0/−2
21.6.2017 10:23

D86a61n42i66e61l 26T77s81c51h21e74r16n40a43y 2205282579752

To ze nekdo neco vystuduje, neznamena , ze tomu rozumi, ci ze to umi

+1/0
21.6.2017 10:27

K90a55t36e58ř18i48n67a 72V56a97š63á75k47o80v10á 5491812329705

ale dneska nezuzstavate v jednom oboru cely zivot, nebo nemusite...at se specializuji na to, co je zrovna bavi, to je nejlepsi motivace... kdyz je pak zacne bavit neco jineho, dozenou to daleko rychleji, nez kdyz musi biflovat kousek obojiho

0/0
21.6.2017 11:13

J13o21l26a12n77a 16B83r88z22y78b22o31h31a48t63á 9349549716

To jsou bláboly. ;-D Představte si, že i fyzika, chemie, matematika se neobejde bez učení se zpaměti. I obyčejný vzorec na výpočet obsahu, obvodu.. čehokoliv se musíte naučit zpaměti. Těch matematických vět a pouček, co jsme se museli nadrtit. A bez nich to nešlo. ;-)

+5/−2
21.6.2017 10:05

V41l34a82d57i23m58í14r 34K52r56y98c68h59t42á69l45e34k 4142869437192

Matematiku se učit zpaměti? 8-o;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D Paní, Vy jste spadla z višně. Obyčejný vzorec na výpočet obsahu, obvodu se dá odvodit.

+3/−6
21.6.2017 10:08

M56a39r41t83i82n 43K29ř51í53ž 9263412450257

To by mě zajímalo, jak například odvodíte vzoreček pro povrch koule. Bez znalosti integrálů.

+4/0
21.6.2017 10:09

D36a60v38i77d 38S68e88d29l12á58č45e65k 1787531716878

odvoďte mi obsah kruhu - ohromte nás

+2/0
21.6.2017 10:09

M78a27r10t49i83n 97K25ř36í27ž 9803732310897

tak ono to jde, ale ne na ZŠ.

+2/0
21.6.2017 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.