Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce zkolaboval, vlak v Přerově narazil do zábran. Zranilo se 17 lidí

Sedmnáct lidí se v pondělí brzy ráno zranilo na nádraží v Přerově při nárazu vlaku do zarážedla na konci kusé koleje. Příčinou byl náhlý zdravotní problém strojvedoucího, škody jsou předběžně odhadovány na dvacet milionů korun. Ve vlaku bylo přibližně 100 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n70t91o56n72í33n 30P86o33p58e32l85á22k 7626160464850

......a nepůjčili to zas někomu z Hradu?

+1/−1
5.6.2017 16:18

K59r84y94š97t76o73f 81L62a83n69í34k 1299960395585

proc rusi spoje a nejakou soupravu si nepujci?

+2/0
5.6.2017 14:05

V48á44c60l98a18v 56P52o27u31s56t53k98a 3130981602

Nepujčí...žebřík...jasně to řek... :-P:-P

+2/0
5.6.2017 14:50

M96i73c63h60a53l 90P22a82s98t95o19r93e88k 5633941670356

Protože to nejsou ČD. Soukromníci na lidi zvysoka se... a je jim jedno jak se dostanou. Všichni všude na ČD plivou, ale nebýt jich tak se v takových případech nikam nedostanou. LE a RJ umí pouze zrušit bez náhrady. Nic jiného. Zákazník je pro ně až na posledním místě.

+7/0
5.6.2017 14:53

R28a72d46e77k 12J16a37n39a17t67a 9725516324732

Protože u komerčního spoje je levnější zrušit spoj a vrátit jízdné.

U spoje v závazku veřejné služby je to jiné - tam je kromě ušlého jízdného ve hře i poměrně vysoká pokuta od objednavatele.

+2/0
5.6.2017 15:49

M78i62c32h72a60e64l 46S85t67a36n60o61v12s98k62ý 6627635358874

ČD většinu vlaků provozují v režimu veřejné služby na objednávku státu/kraje. A tam je jasně dáno, že ten vlak musí jet. Čili to není nějaká láskyplnost ČD vůči lidem, ale nutnost. Když nesplní smlouvu, dostanou mastnou pokutu a příště třeba nedostanou zakázku.

Soukromník jezdí na vlastní riziko. Samozřejmě je levnější spoj zrušit, zvláště pak u LE který jezdí ve ztrátě. Kdyby to ale udělaly ČD, dostanou tu pokutu. Soukromník žádnou smlouvu nemá, tak pokuta nehrozí.

Lidi se soukromníky cestují, protože jim to dává nějaký bonus. Jenomže čím víc bonusů získáš za stejný peníz, tím podstupuješ vyšší riziko.

Bohužel naši soukromníci jsou jen takoví přicmrndávači, kteří si nemohou dovolit koupit vlak do rezervy, proto také nejezdí s Pendolínem, ale něčím méně poruchovým. Přesto zaplať pámbu za ně, jinak bychom do Ostravy pořád jezdili za šest stovek a standard našich železnic by byly koženkový rozhrkaný vagony z NDR, který nepojedou rychleji jak stovkou.

0/0
6.6.2017 13:16

F27r79a40n61t82i94š66e36k 31L46u33p48í41n75e31k 8401406656902

Meli tam byt dva strojvudci, pro tyto pripady

0/−9
5.6.2017 13:24

J44a13n 88H42o14r19a 6267501146

Tři, pro případ, že by zkolaboval ten druhý....:-)

+9/0
5.6.2017 13:28

K38r75y53š13t46o63f 15L93a47n10í49k 1769920385255

no, minule jsem jednim chvili sedel, kdyz me tam pustili z premiove tridy, ale tomu se nastesti blbe neudelalo, nevim, co bych s tim ve 160km/h delal.

0/0
5.6.2017 14:04

M48i44r87o29s84l79a67v 32Z96i72k90m84u38n47d 6358522657548

Od první poloviny 70. let minulého století se v tuzemsku uplatňuje tzv. jednočlenné obsazení hnacích vozidel, až na některé evropské výjimky - např. Itálie nebo Polsko (tam je to dáno rychlostí 160 km/h) je na hnacím vozidle pouze a jedině strojvedoucí. Přechod na jednočlenné obsazení byl vyvolán nedostatkem pracovníků v profesi pomocník strojvedoucího - původně topič na parní lokomotivě. Na motorových nebo elektrických lokomotivách byl z hlediska funkčnosti vozidla zbytečný ... Později přetrvala tato funkce jednak na traťových výkonech delších než 300 km, resp. u směn delších než 12 hodin.

V současné době je kilometrická vzdálenost neomezena, takže jeden strojvedoucí jede ze Žiliny do Prahy, Prahy do Štúrova nebo z Bohumína do Chebu. Délka směny je omezena 12 hodinami, resp. traťový výkon musí být ukončen 12 hodin od nástupu směny, i kdyby se jednalo jen o 1 kilometr jízdy.

Představa, že by se na lokomotivu posadili dva zaměstnanci je nereálná, kde by je zaměstnavatelé vzali, když mají nedostatek pracovníků pro "jednočlenné" obsazení.

Teoreticky by nehodové události zabránilo zařízení AVV (automatické vedení vlaku), nicméně jednotky STADLER patrně tímto zařízením (vozidlová část) patrně vybaveny nejsou. Jedním z důvodů může být otázka ekonomická, druhou technická - řídící systémy firmy STADLER neumí s vozidlovou částí AVV spolupracovat. Nicméně i zařízení AVV nehodě nezabrání, pokud se jej strojvedoucímu "povede" vypnout. Jako v případě události staré asi 2 roky v Praze na Masarykově nádraží. Strojvedoucí jej omylem vypnul, na chybu přišel až v okamžiku, kdy nehodě už nemohl zabránit.

+1/0
6.6.2017 9:23

V62l96a54d91i29m11í76r 70F37i91b39i25g23e50r 5734721921694

Pro tyto případy je tam tlačítko bdělosti(tzv. tlačítko mrtvého muže) které se v náhodných intervalech spouští a strojvůdce ho musí stisknout, bohužel se problém stal až na konci. I když ve zpravodajství cestijící tvrdil, že celá cesta byla divná. Že vlak brzdil později celou trasu, ale na průběžné koleji to tak nevadí.

0/0
6.6.2017 13:40

M31i96r64o33s69l53a56v 40Z55i77k76m55u22n57d 6838322407408

No jenže to tlačítko bdělosti není "spásou". Pokud je trať tzv. kódovaná, tak se neobsluhuje. Formálně vzato, strojvedoucí může být po smrti a vlak jede a jede, protože na návěstidlech je volno ... Obsluhovat musí strojvedoucí tlačítko bdělosti, na tzv. nekódované trati v cca 20 vteřinových intervalech, pokud by zkolaboval v okamžiku po obsluze, tak vlak pojede 20 vteřin sám, pak se ozva varovná signalizace a když na ní nebude reagováno, tak se obslouží "brzda". Jenže než vlak zastaví, tak pojede cca 30 vteřin bez dozoru a spočítejte si, kolik ujede při rychlosti 160 km/h ... čili může vjet do výhybek se stanovenou rychlostí 40 km i těch 160 ....

0/0
7.6.2017 6:59

B69l56a24ž85e51j 24M52o75t92y80č58k49a 8207647535650

vlak má mít nárazníky;-)

0/−4
5.6.2017 12:42

J30a67n 88P38y37t11e45l88a 5550976928

Však tohle je taky tramvaj ;-) Jinak nárazníky u vlaku slouží ke zmírnění podélných rázů při manipulaci s vozidlem a tato souprava je má taky, nicméně rána byla asi moc velká, pokud jel kousek pod 15 km/h.

0/0
5.6.2017 13:04

M80i79c80h40a89e19l 43S13t46a54n45o55v50s80k92ý 6607745818154

jojo, tyhle Stadlery jsou příměstský jednotky, do kterých Leoš koupil trochu lepší sedadla, o kterých tvrdí, že to je luxus. V podstatě taková vlakotramvaj. Taky to sebou hezky hází i na rovný trati.

0/0
6.6.2017 13:19

J67i22ř12í 55K37o26c43u12r13e68k 6215354395528

A komín!

+4/0
5.6.2017 13:06

J30a70n 95H21o49r67a 6407761606

Jednotka, která narazila je má.

+2/0
5.6.2017 13:31

V78í33t 52P24r56č17í39k 9448350284160

Podle Babišova nástupce na financích Pilného se v budoucnu do důchodu již odcházet nebude. Takže se můžeme těšit na osmdesátileté strojvedoucí a řidiče autobusů. Jejich kolapsy budou každodenní záležitostí.

+4/−2
5.6.2017 12:30

V50l28a88d21a 48M90u71s67i35l 9210326468263

Tak jako VBY to vidime vsichni...

Öni piloti naerolinek jdou drive, ale ty duchody nic mmoc/od roku 1995 NEJSOUI 1

A 2 KATEGORIE

0/0
5.6.2017 12:40

M98i20r60o62s70l26a83v 10Z26i90k80m28u34n79d 6988112517528

Zdravotní indispozice může postihnout každého. To není věcí věku ... a ani podrobné medicínské vyšetření nezjistí, proč k tomu došlo. Mám s tím vlastní zkušenost.

Konec konců kauza zapůjčeného policejního BMW má - podle dostupných informací - původ v mozkové příhodě policejního řidiče, relativně mladého ... Osvěžte šedou kůru mozkovou a vzpomeňte na mladé a "zdravé" sportovce, prakticky pod lékařským dohledem klubu, kteří zkolabovali a přes veškerou lékařskou pomoc zemřeli ... případně "relativně mladý" někdejší brankář Pavel Srníček, jemuž se zastavilo srdce při kondičním běhání ...

0/0
6.6.2017 9:08

J16a83n 68P24y60t69e75l98a 5960906608

Smutné, ale věřím, že se všichni brzy uzdraví. Horší je fakt, že kvůli drobnému zaváhání jednoho strojvedoucího jsou do odvolání zrušeny 2 spoje denně v obou směrech na hlavní železniční trati v ČR. Fuj Fuj ČD, i ty mají po de facto zničení jednoho pendolina ještě jedno v záloze, nemluvě o zálohách běžných souprav, které jsou k dispozici takřka všude během několika hodin je-li to nutné !

+1/−4
5.6.2017 12:26

J26i45ř27í 21S30t44e91h33l96í86k 9717435333231

Proč pliveš na ČD.Pokud vím,tak již paštikářovi pomáhaly minule.To musí ,ale někdo požádat o pronájem lokomotivy a vozů.A to není zadarmo.Je lepší zrušit spoje,to vyjde levněji.

+2/−1
5.6.2017 12:31

J81a55n 48P10y77t74e13l30a 5630226508

Omlouvám se, že jsem se vyjádřil tak neobratně, ale vadí mi právě to, že díky "super konkurenci" teď nepojedou 2 spoje denně v obou směrech, zatímco za dob kdy na trati jezdily "fuj fuj ČD" se problém vyřešil během několika hodin v nejhorším případě nasazením soupravy trochu nižší kvality.

+5/0
5.6.2017 12:35

J21a83r50o81s76l43a24v 62N24á78p42r88s21t93e70k 6425886

Těch cca 8 lidí, kteří v tom vlaku běžně jezdí, zvládne přepravit náhradní mikrobus.

+2/−2
5.6.2017 13:05

J72i40ř44í 49S44t11e77h24l37í98k 9297255573941

Tak to jsi opravdu napsal špatně.

+1/0
5.6.2017 14:05

D81a15v69i19d 59H50u51r30k52a 3560803191431

Přečtěte si to pořádně. Já to pochopil, že ono pomlouvané ČD to umí právě vyřešit a odstavení 1 soupravy mu nevadí.

+4/0
5.6.2017 12:35

V49á65c36l15a16v 41P24o57u32s76t10k75a 3820721672

Jo jasně, fuj ČD, škoda jen že havaroval Leoexpres. :-P

0/−1
5.6.2017 12:32

M92i22c83h42a47e58l 37S69t42a75n76o83v80s18k60ý 6447525598884

Blbě se může udělat i fírovi od ČD.

0/0
6.6.2017 13:21

T81o85m30á94š 49K76r14a44u88s 6406506264

Podle poškození určitě nenarazil vyšší rychlostí. Ale i 10km/h je pořádná rána,když to zastaví na místě. Klidně to mohlo být i méně. Pamatuju jak jsem jel v tramvaji která srazila paní. Jeli jsme krokem a pak to dokáže přes magnety zastavit prakticky na místě a je to neuvěřitelná síla co mrští člověkem . Ikdyž se držíte je problém nespadnout

+11/0
5.6.2017 12:26

P44e19t48r 51M82a62r33š46o11u55n 5795518436246

Ja ve svých studentských letech zažil najednou brzdící mhd. Samozřejmě jsem se jako frajer za jizdy moc nedržel, jen tak lehce, takže při brzdě prd, a letěl jsem kousíček do mastne tyče vedle. No, mne nic nebylo, ale tu tyč jsem vazně vahou ohnul ;-D Od té doby vím jaká je ta síla sfiňa ;-D

0/0
5.6.2017 22:28

J62a71n 78P36í34c81h16a 2486750235716

Když projel návěst stůj, neměl zafungovat generální stop ? (jsem laik tak ať mě moudřejší opraví)

0/0
5.6.2017 12:24

M81a29r23t86i35n 15L77a60s34e24v42i64č 2626166677194

Ne, protože nešlo o projetí návěsti Stůj. Navíc generální stop by se měl spouštět ručně ze základnové radiostanice výpravčího nebo dispečera.

+3/0
5.6.2017 12:32

J40a23n 57H52o62r92a 6617491186

Šlo o projetí návěsti stůj....

+1/0
5.6.2017 13:42

V18á98c27l64a28v 76P52o36u12s51t15k63a 3150261442

On ale návěsť neprojel.

+1/−1
5.6.2017 12:33

P26e84t10r 19N26o14v38o33t28n35y 1441450561

Projel. Hned na první fotce je vidět návěstidlo. A ne něm je návěst stůj.

+1/0
5.6.2017 12:50

V33á35c45l88a11v 83P61o31u52s75t87k65a 3230951162

Ajo, tak to potom ano. To je pevné návěstidlo a na něm je vždycky stůj. Myslel jsem to tak, že neprojel návěstidlo stůj omylem před vjezdem do nádraží.

+2/0
5.6.2017 12:56

J78a68n 28P33í12c46h88a 2116210535446

Jo pardon, on projel jen to návěstidlo 3 metry před tím zarážedlem :-)

+2/0
5.6.2017 13:26

M14a69r93t45i91n 42K17y78p77r 2252685734134

Vzhledem k tomu, že od projetí návěstidla do nárazu ujel asi 5 metrů, tak by toho ani generální stop už moc nezvládl. To projeté návěstidlo je totiž na úvodní fotce vidět.

0/0
5.6.2017 13:14

M41i81r71o72s19l22a53v 12V17o32n53á59š17e20k 2437205444345

V diskuzi na Novinky.cz je napsáno, že strojvedoucímu už bylo 70 let. Tak není divu že se mu udělalo nevolno.

+1/0
5.6.2017 12:12

P33e45t66r 79M90a37r17š82o55u57n 5445288906196

Tak to byl ještě mladík, ještě tak 10 let bude vozit dál ;-)

0/0
5.6.2017 22:30

T93o24m91á29š 74K25u91c98h98a41ř 3957471508851

Vlaky řídí ještě stále lidé?

+2/−3
5.6.2017 12:09

M83i31c73h67a43l 90R44e38j46z60e89k 5446657355661

V tomhle pripade spis ne ;-)

+2/0
5.6.2017 12:10

J94a67n 88H40o43r64a 6917281236

Odkud jste sem spadl?

+4/0
5.6.2017 12:12

J28i41ř34í 45K34o83c53u86r30e97k 6335824755838

Jo. A být odbory už tehdá, stávkovalo by se proti westinghousově brzdě. Brzdaři nebudou míst co žrát! (Před vynálezem West. brzdy byl na každém (druhém) vagoně brzdař a utahoval/povoloval brzdu podle signální píšťaly.

+1/−4
5.6.2017 12:16

M98a74r64t76i40n 39K40y58p65r 2422135724164

Odbory už tehdá byly a proti zavádění průběžné tlakové brzdy a tedy propouštění bremzáků se u ČSD na přelomu dvacátých a třicátých let stávkovalo.;-D

+2/0
5.6.2017 13:17

T16o16m30á91š 13K60u32c24h58a20ř 3927211768461

Tady se člověk ani zeptat nemůže, aby hned nedostal mínus. ;-D

0/0
5.6.2017 12:22

J56a45n 36V42a21l90o15u41c68h 6102247868830

„Dle prvotních informací se strojvedoucímu vlakové soupravy soukromé společnosti udělalo nevolno. Následně zatáhl za brzdu, což způsobilo prudké brzdění celé soupravy,“

Čili kdyby byl fit, za brzdu by nezatáhl a do zarážedla by to narval naplno? ;-D

+5/0
5.6.2017 12:05

M15i68c74h91a41l 61R76e46j79z98e16k 5306327535681

Prumerne inteligentni clovek pochopi, ze se jednalo o rychlobrzdu. Tou se opravdu bezne nebrzdi.

+1/0
5.6.2017 12:09

P50e64t71r 64K63o91r82b23e39l 9986907810112

Nevolno ještě neznamená úplné bezvědomí, chápeme?

0/0
5.6.2017 12:13

M74a47r30t76i25n 75K26a54r82á27s60e59k 9988983768458

No z popisu je kazdopadne divne, ze pres to ze zatahl za rychlobrzdu tak nedobrzdil.... logicky by pri rychlobrzde mel zastavit spise driv, nez ze nedobrzdi...

+6/0
5.6.2017 12:41





Najdete na iDNES.cz