Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uzavřeno. Příčinou havárie letadla s Alexandrovci byla chyba pilota

Ruské ministerstvo obrany ukončilo vyšetřování letecké katastrofy z konce loňského roku, při níž se nedaleko jihoruského letoviska Soči zřítil letoun se členy slavného souboru Alexandrovců. Oznámil to ve čtvrtek ruský tisk. Podle šetření byla pravděpodobné příčinou chyba pilota, který krátce po startu ztratil orientaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45i48n70d45ř30i27c23h 74T38ů40m39a 1314392447338

Musím odmítnout jako nesmyslné úvahy, že za tím byla ztráta orientace pilota. . Viditelnost byla dobrá a hustě obydlené pobřeží u Soči září jako vánoční stromeček. Stejně tak pobřežní vody plné plavidel. Ztráta vizuelní orientace za takových podmínek v podstatě není možná. Navíc letadlo bylo krátce po startu, kdy stoupá pod strmým úhlem a převést ho do klesání vyžaduje i změnu vyvážení nebo velké síly v řízení atd. To nemluvím o tom, že podle svědků letoun byl v pádu, nikoli v řízeném letu do země (moře) . Něco tu smrdí.

0/0
1.6.2017 12:57

B30o24h36u63s60l39a24v 88D20u91š35e58k 5910845714395

Znáte to letiště? je to proti moři, vzlet byl za tmy a Soči měli dokonale v zádech atd atd

0/0
1.6.2017 13:18

J15i86n21d83ř45i48c15h 91T32ů93m62a 1664712367628

Startovali do vnitrozemí a otáčeli se nad moře. Tam skončili jen asi kilometr za pobřežím. Je to nesmysl. Chybu udělat mohli, ale určitě to nebyla iluze za letu.

0/0
1.6.2017 14:47

K61a57r58e41l 72L20a28n48g77r 2312587600528

Startovali nad moře. Najděte si záznamy. Směrem do hor se tam v noci s takovým těžkým krámem nestartuje.

0/0
1.6.2017 19:48

J94i67n31d89ř65i11c33h 43T27ů59m86a 1814192437408

Máte pravdu, startovali nad moře, pak se obrátili zpátky. Takže byli pouze pár kilometrů od pobřeží a letěli směrem k němu. Je vyloučeno, že by neviděli světla na pobřeží. Pobřežní linie, zvláště v turistické oblasti je vždy krásně identifikovatelná. Iluze za letu je prostě nesmysl.

0/0
2.6.2017 0:05

K66a76r56e27l 83L39a72n10g42r 2532987290868

K padu doslo chvilku po otoceni. Pri zvednutem cumaku nevidite nic pred letounem. A v te dobe uz navic meli problemu vic nez dost.

0/0
2.6.2017 8:50

J47i42n61d86ř87i61c96h 63T72ů72m11a 1704122287438

Při zvednutém čumáku a vzletovém výkonu nepadáte. O jakých problémech mluvíte? Já vylučuji mnohokrát zmiňovanou iluzi za letu (ztrátu prostorové orientace).

0/0
2.6.2017 9:35

D96a70v59i62d 75R86y81c11h73e41t76s23k31ý 9666871460660

Nechápu, že to nakonec nebyli ukrajinští fašisté nebo Čečenci..

+1/−2
1.6.2017 11:24

O80n45d95ř84e97j 10H93o57l46ý 9760920138559

Dle zvyklostí z nasich luhu a haju?

0/0
1.6.2017 12:07

A55l80e20š 38L13i71s92o45v52s10k65ý 9419868552202

Nevím, ale v případě havárie ve Smolensku se uvádí, že kdosi nutil piloty aby co nejdřív přistáli. A zlé jazyky říkají, že letadlo mělo zpoždění, a hrozilo, že bomba vybuchne ještě ve vzduchu a ne až při přistání, aby to vypadalo jako nehoda. A z toho pochází ty vtipy, že Rusáci poslali Polákům kondolenci a zapomněli na časový posun a že kondolence dorazila hodinu před havárií :-)

+1/−7
1.6.2017 9:54

B47o74h96u83s36l43a88v 66D32u58š97e70k 5650145394205

zapisovače ze Smolenska nezpochybnili ani ti nejzmatenější Poláci. vaše teorie by mohla být pravdivá jedině v případě, že by byl Kaczyński ruský agent na sebevražedné misi a dokonale dokázal napodobit hlasy pilotů, přístrojů a následně při havárii věrně simuloval související zvuky.

+9/0
1.6.2017 10:04

D87u96š28a84n 95P13e91š63e26k 3525309384450

Jasně. ;-D A ta bomba vybuchla jako na potvoru přesně v okamžiku, když letadlo v mlze škrtalo o vrcholky stromů v lese u ranveje.

+2/0
1.6.2017 11:01

O40n53d20ř54e82j 20H70o79l19ý 9760210658239

Byly dotykove senzory na spodku letadla a proto ta bomba reagovala po dotyku se stromy.

:-)

0/0
1.6.2017 12:13

V86l78a14d11i37m41í23r 89K76ú43n 5685696240434

A nebyly ty "dotykové senzory" naopak na vrcholcích stromů? A na Kaczyňskeho je tam nastražily speciálně vycvičené opice - ty ruská armáda také jistě má.

o---:-)---o

0/0
3.6.2017 7:49

J82a42n 67V83a23š60á31t91k15o 7871257813929

To je nejlepší hodit všechno na pilota, ten se nemůže bránit. Jak nezorientoval? K čemu mají všechny ty navigační a bezpečnostní systémy? Ruské letadlo = letící rakev.

+4/−2
1.6.2017 9:31

T67o39m78á30š 16C29h81r26a22s58t25n24ý 2881254541623

Par zajimavosti.

Behem vysetrovani nasli a zachranili vrak sovetskeho bombarderu z lend-lease -Douglas A-20 Havoc/DB-7 Boston :: http://www.interfax.ru/russia/546071

Pred mesicem mluvili jinak :: https://www.ruaviation.com/news/2017/5/5/8675/?h

Lec, nyni to prisuzuji tomu ze to proste v napjatem itinerari sve cesty odflakli :: https://www.rt.com/news/390352-pilot-error-tu-154-crash/

V ruskych mediich o havarii a vysetrovani ::

https://lenta.ru/articles/2017/05/31/sochi/?utm_source=lentatw&utm_medium=social&utm_campaign=o-chem-glasyat-utekshie-v-set-materialy-ra

https://dni.ru/society/2017/5/31/370693.html

https://www.ridus.ru/news/253673

+1/0
1.6.2017 9:20
Foto

Z19d51e84n68ě76k 87K46o51u92d97e14l91k94a 7739261849554

No tak jsme se dočkali a o tom zařízení co nakládali ani slovo, hlavně že to mají na koho hodit....

0/0
1.6.2017 9:13

F47i54l59i96p 23N61e49s41p27o69r 6827517688342

Nemyslim si ze to je chyba pilota, obzvlast kdyz jsou tam dva. Chtelo by to rozepsat co tedy udelal spatne...

+3/−3
1.6.2017 8:24

K45a75r38e94l 45L39a23n26g79r 2922377360188

Veril smyslum a ne pristrojum a byl to kapitan letu.

+4/0
1.6.2017 8:26

J24i88n31d48ř42i39c68h 50T69ů93m64a 1954892447368

Nesmysl. Dopravní letadlo neřídíte podle smyslů.

0/0
1.6.2017 12:58

B59o27h62u98s34l73a68v 25D65u77š79e54k 5410315744665

No a tenhle byl takový mazák, že to udělal. byly i opačné průšvihy, když pilot věřil více přístrojům.

0/0
1.6.2017 13:26

O69n85d52ř34e51j 95H30o50l22ý 9100820748809

Obraťte se na autora článku

0/0
1.6.2017 10:48

J72a97n 55P93a85ř65í61z39e38k 9126440557726

Stačí přečíst jeden z dřívějších článků, kde je to rozepsáno

0/0
1.6.2017 12:00

O65n70d61ř83e36j 29H94o37l94ý 9200460198839

Tak je pravda, ze takoveto informace nebo aspoň odkazy by mel byt ve clancich standard.

0/0
1.6.2017 12:15

R63i96c22h85a33r89d 92M44r91a78z34e59k 8548640229361

...ptíčka upála...

0/0
1.6.2017 8:18

F40r83a18n78t77i40š59e87k 37N72o63v79o53t77n87ý 7182849120

A on tam byl sám?

+2/0
1.6.2017 8:09

B12o64h27u51s77l54a61v 38D72u90š36e33k 5800635814115

bohužel rutinní záležitost. Sám tam nebyl, ale byl tak zkušený, že měl plnou důvěru.

+6/0
1.6.2017 8:14

K64a35r38e40l 15L33a46n33g57r 2592357220898

Znate hiearchii v palubni posadce? Veli kapitan a co rekne kapitan plati. Zde nez si uvedomili chybu, byli uz dole a neslo s tim nic delat.

+7/−1
1.6.2017 8:16

J23i89n26d74ř52i62c57h 18T87ů15m63a 1264482667688

Špatně, velí sice kapitán, ale letoun mohl klidně řídit druhý pilot. A ten by se ozval, kdyby dostal nesmyslný pokyn "klesej".

0/0
1.6.2017 13:01

K61a14r90e98l 97L51a23n62g79r 2532957780288

Nemohl, druhý pilot při startu vykonává pomocné úkony, stejně jako tomu je u přistání s takto starým typem stroje.

0/0
1.6.2017 19:50

J93i92n27d28ř49i48c59h 10T20ů57m38a 1114342917758

Píšete nesmysly. Pilotuje pilot letící, což může být kapitán i druhý pilot. Obvykle se střídají. Pouze za výjmečných podmínek musí pilotovat kapitán pokud to požadují předpisy společnosti nebo provozní příručka letounu.

0/0
1.6.2017 23:36

P29a73v23e65l 66Š76a71š53i67n35k24a 3486108376458

Dobře. Beru. Ale proč v článku není chyba pilota popsána konkrétně. Tedy zajímalo by mě, v čem ta chyba měla být...

+12/−1
1.6.2017 7:49

K31a55r83e39l 24L94a87n44g76r 2102177670518

Mate to popsane jinde...

Stává se to při nočním startu nad mořem, kdy pilot nevidí horizont. Akcelerace při letu může ‚zmást‘ čidla polohy ve vnitřním uchu. Pilot nic nevidí a laicky řečeno nabude dojmu, že letadlo příliš stoupá. Pokud se přestane dívat na přístroje a reaguje jen podle toho, co cítí, tak je schopen letadlo poslat k zemi v přesvědčení, že pouze koriguje příliš prudké stoupání. Takové případy se už staly,“ vysvětluje letecká publicistka Tereza Šírová.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/alexandrovci-tu-154-soci-roman-volkov-d7o-/zahranicni.aspx?c=A170314_104922_zahranicni_aha

+13/−1
1.6.2017 7:56

F55i62l97i72p 58N47e42s15p40o40r 6217507328482

Kdyz je to v noci, tak se lita jen podle pristroju. V tom pripade mi to zase nedava smysl. To je defacto zacatecnicka chyba.

+2/−1
1.6.2017 8:28

B58o91h34u10s58l72a73v 36D82u27š93e77k 5790415384465

Naopak začátečník nespustí oči z budíků. Nebo alespoň jedno oko. Prostě si to až hystericky hlídá. Tohle byla chyba z mazárny. A že to mazák byl.

+3/−1
1.6.2017 8:34

K64a59r19e30l 97L15a37n50g88r 2622937400908

Horizont ukazuje stoupas. Vyskomer klesas. Rychlomer sum nul stejny s malou odchylkou. Co si vyberete. Jako mazak date na smysly a to je spatne.

+1/0
1.6.2017 8:39

B25o71h88u91s55l38a52v 51D10u57š93e76k 5280795794775

Každá mašina má kritickou rychlost pro stoupání. už když dojde ke klesání tak je něco špatně. Popravdě řečeno s přístrojovým létáním zkušenost nemám, ale při startu se hlavně hlídá horizont a rychlost. S tím bych si měl vystačit. Výškoměr by měl při dodržení předešlých dvou parametrů být jen jistota. Prostě při předepsané rychosti a čumákem nahoru nemůžu při zataženém podvozku a klapkách klesat.

+1/0
1.6.2017 8:51

J80i66n10d75ř92i74c61h 40T11ů50m53a 1634822207948

Takové případy už se staly. Nikoli ovšem nad pobřežím ale nad mořem a při přiblížení, nikoli při startu.

0/0
1.6.2017 13:03

B78o42h45u66s55l15a85v 34D13u85š93e64k 5110255524795

Spoléhal se na své smysly. Pro zrak srovnání neměl, takže to nechal řídit mozeček (část mozku zodpovědná za rovnováhu a koordinaci). Pravděpodobně ignoroval i některý z přístroj, buďto rychlost nebo horizont, a mylně vyhodnotil klesání za stoupání. Podobný pocit můžete zažít na horské dráze, ale musíte dokonale zavřít oči.

+1/0
1.6.2017 7:59

K35a57r71e18l 95L92a63n96g50r 2192577890158

Vyskomer a rychlomer u tohoto a podobnych pripadu byva ignorovan. Horizont mate stale v pozici stoupani a jdete pomalu zadkem na zem.

0/0
1.6.2017 8:07

B83o87h67u89s62l25a43v 81D22u34š72e93k 5410965894985

Trochu tuším. Jsou tací, kteří když neměli tolik zkušeností, tak stoupali jak po schodech. Přitáhnout, aha zpomalujeme tak narovnat, máme rychlost tak přitáhneme, a sakra zpomalujeme tak zase narovnat.

0/0
1.6.2017 8:12

L20a59d25i58s69l27a16v 21F12r97y84d78r48y26š45e57k 9953299288974

Zahynulo 64 členů pěveckého sboru Alexandrovci, 8 členů posádky a 20 ostatních pasažérů(lékařka, náčelník kulturního odboru ministrerstva..........).

0/0
1.6.2017 7:45

D35a73n48i10e18l 96J23a32n98k23o 9649959730972

Vždy je nejjednodušší řešení svést to na pilota zvláště když sám zahynul ...

+2/−12
1.6.2017 7:33

M39a58r42t40i44n 66M80i56k86u63l39i64č43k94a 2878250972227

Pravda to je, ale jen napůl, jestliže měli všechny data, oba zapisovače atd, tak to zas tak jednoduše nejde.

+6/0
1.6.2017 7:43

L77a91d72i45s21l25a50v 72F14r83y21d87r43y88š14e49k 9863859248644

To měli svést na jednoho z pěvců souboru?

+8/−1
1.6.2017 7:46

M83i61r26o78s86l83a69v 52R62a27t43a83j 5251523274815

Na něho to svedli...!!

0/−1
1.6.2017 8:23

J35i93ř47í 26Z89e71l61i96n45k97a 1290497599929

Na palubě byli takřka všichni členové pěvecké části Alexandrovova souboru, 64 z nich zahynulo. Katastrofu letounu nikdo z 92 lidí na palubě nepřežil.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/alexandrovci-pad-letadla-duvod-chyba-pilota-uzavreno-p0n-/zahranicni.aspx?c=A170601_062825_zahranicni_pas

.

To psal nějaký Tatar.

+2/−10
1.6.2017 6:50
Foto

O18t12a10k42a37r 26S74e92k58l 4361543965190

Já tomu docela rozumím. Zahynulo 92 lidí , z nichž bylo 64

alexandrovců. Zbytek - posádka a jiní cestující.

Možná jsem Tatar ?:-)

+20/0
1.6.2017 7:03

J85i49ř36í 72Z90e71l32i24n91k48a 1960747229989

Jasně že to člověk pochopí. Ale je to napsáno hodně neobratně.

Když si přečtete první větu samostatně, vyznívá tak, jako by měl někdo z cestujících přežít.

+2/0
1.6.2017 7:16

J28i42ř87í 63Z30e91l68i19n41k83a 1820247109169

Nevím, jak by někdo uspěl třeba u maturity z češtiny :-), kdyby vysvětloval, že sice situaci mj. popsal větou "Na palubě byli takřka všichni členové pěvecké části Alexandrovova souboru, 64 z nich zahynulo.", ale zemřeli úplně všichni, co byli v letadle.

0/0
1.6.2017 7:19





Najdete na iDNES.cz