Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víceletá gymnázia se utrhla ze řetězu, dnes už jsou tuctová, míní Růžička

Měla to být mimořádná příležitost pro mimořádné děti. Osmiletá gymnázia se však utrhla ze řetězu, což má na děti i rodiče negativní dopady, myslí si Jiří Růžička, senátor a ředitel elitního pražského Gymnázia Jana Keplera. Letošní první ročník jednotných přijímací zkoušek na střední školy hodnotí kriticky. „Opravy slohových prací Cermatu trvají neuvěřitelně dlouho,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O36t14a 47S75a86l54y35k 6233781806169

Ve Švédsku jdou absolventi po maturitě zpravidla do zaměstnání. Odpracují si minimálně dva roky a pak jdou sutovat vš. Proč? Po dvou letech práce se dostávají do sociální skupiny s nárokem na státní podporu, včetně během studia. Něco to má do sebe. Často se pak hlásí na vš se zaměřením podle své již nejméně dvouleté praxe :-)

0/0
29.6.2017 8:16
Foto

M50i33r52o76s58l17a33v 60S88t87e74i97n66e12r 4600102310856

Jako člověk, který strávil většinu svého života v Německu mohu snad srovnávat.

Především, hlavní prázdniny v ČR jsou o hodně delší, bývají příležitostí, si o prázdninách něco přivydělat. Téměř 8 chybějících měsíců za 8 letou školní docházku může ten 9. rok na gymnáziu vykompensovat. Čtyřletá průmyslovka po devítiletce je o něco náročnější, má i praktika v dílnách a nauku o mkateriálech, pružnost a pevnost, čili více obtížných předmětů, v životě však potřebných.

Proč bývají děti z méně bohatých rodin úspěšnější ve studiu i v životě? Musí se brzo rozhlížet, jak si přivydělat a při tom zjistí, že mnohé, co se ve škole naučili, jim v tom pomáhá. To může být i zdroj motivace, využít školy ke svému vzdělání pro život.

Zde narážíme na stále ještě aktivní dělení- jedni chodí na vyšší průmyslovku, druzí na klasické gymnázium.

V ČR se průmyslovky staly za protektorátu jedinou možností, jak získat odbornou kvalifikaci, němečtí socialisté české VŠ zavřeli. Tím se váha odborného vzdělání přesunula na průmyslovky, šli tam i pozdější vysokoškolští profesoři, čímž ve srovnání se socialistickým Německem české průmyslovky enormě získaly. Tento jev zůstal ještě po válce, politizace probíhala na průmyslovkách daleko méně výrazně, než při výběru studentů na komunistické VŠ.

Maturita na průmyslovce opravňovala ke studiu na VŠ podobného zaměření. Výsledkem byli inženýři s daleko větší praxí a znalostí života, než převážně teoreticky zaměření absolventi gymnázia s následnou VŠ. Gymnazisti také daleko více sledují humanistické, netechnické obory, kterých máme bohužel nadbytek.

Nadanému mladíkovi nebo dívce bych proto doporučil, po devítiletce jít na odbornou průmyslovku. Ti nejlepší pak už sami najdou svoji cestu na VŠ.

Současná nivelizace a inflace titulů jako Bc. , Mgr. a podobně přehled ztěžuje.

0/0
29.6.2017 6:46

O28t18a 68S68a64l56y22k 6153971266519

Dobré historizující postřehy, ale dnes už je doba jiná. Místo absolventů průmyslovek potřebujeme především IT odborníky.

Je třeba si uvědomit, že dnes se dává příležitost více než 50% populace studovat VŠ. v mé době to bylo asi 15%. Děti se však nadanější nerodí. Bylo nutno snížit laťku. Částečně to řeší rozdělení vš. studia do 3 zmiňovaných stupňů, Bc., Mgr. a PhD. Porušila se tak tradice, všichni u nás chtějí dosáhnout aspoň Mgr.

Myslím, že pokřivený vztah ke studiu v tomhle národě má většina obyvatel. Svědčí o tom nejnižší platy učitelů, převis na humanitních oborech, nepopulárnost matematiky a mnoho dalších negativních jevů. Není třeba mnoho spekulovat. Řešení je jednoduché a jiné není: Zpoplatnění. Pak je naděje, že se vztahy narovnají stejně jako v ekonomice po r. 89.

0/0
29.6.2017 8:09

V88a88š47e72k 85Ř63í93h52a 2513683958382

Co k článku dodat? Snad jen že se opět ukazuje základní problém totálního odcizení školy a praxe. Odcizení, které se prohlubuje tím víc jak vznikají stále nová a nová gymnázia. Gymnázia, která v konečném počtu klesajících dětí nemají studenta a tak berou každého, čímž klesá kvalita.

Když jsem chodil do školy bylo na gymnáziu v jednom ročníku 50 dětí dnes jich je 200 a přitom populace je proti husákovým dětem daleko nižší. Odtud je jasné, že by se některá gymnázia prostě měla zrušit.

Jestli s tím totiž něco trpí tak je to všeobecně průmysl, který rok od roku postrádá kvalitní inženýry a techniky. Důvodem je fakt, že je hodně velký rozdíl mezi inženýrem z průmyslovky, průmyslovákem a inženýrem z gymnázia. Ten poslední je totiž v technice často nepoužitelný a končí pouze jako manager, který je schopen pouze přeposílat maily.

Nedávno jsme viděl celý večer, který se zabýval problematikou technického vzdělaní a bylo hezké dívat se jak celý problém vnímají jednotlivé organizace. Od firem a zástupců středních škol, po vysoké školy a nakonec po vzdělávací odborníky a agentury, které připravují zprávy pro ministerstvo školství.

A jestli jsem něco pochopil, tak že ty správy povětšinou dělají právě teoretici, kteří jsou schopni s humanitním vzděláním maximálně šéfovat na gymnáziu.

A tak se původní dobře pojmenovaný problém malého množství učilišť a průmyslovek a velkého přebytku gymnázií, změnil, že je třeba více matematických gymnázií.

Důsledkem toho je, že sice mnoho studentů ví přesně jak skládat sloh a jsou schopni velice dobře opravovat příspěvky ( proto se omlouvám za chyby) Nicméně poté co mě za ony chyby totálně dehonestují nestačí se divit, že nabízím konstruktérům práci za 350kč / hod.

A jen mimochodem se diví, že mi nestačí oni vysokoškoláci, kteří přišli z gymnázia. Nebo středoškoláci. A přitom se neuvědomují že právě ono zobecňování jen podtrhuje fakt, že vůbec nechápou co znamená technické vzdělání ve svém základu a podstatě.

+1/−2
29.5.2017 22:34

O39t45a 35S83a37l87y67k 6633931456349

Technologie jde dnes rychle dopředu a představa manažerů firem, že jim budou školy dodávat hotové odborníky, je naprosto zcestná. Kde by vzaly školy potřebné vybavení, peníze a odborníky na takovou výchovu? Nehledě k tomu, že většina absolventů startuje v jiném oboru, než jaký studovali.

Proto musíme učit základy, právě tu nepopulární matematiku a fyziku.

0/0
29.6.2017 8:21

K14a81r48e47l 72U52r54b71a88n 2254904301339

Já bych zavedl povinnou zkoušku ze stavebnictví, nebo strojírenství. Tahle země je prioritně o těchto svou záležitostech, tak ať všichni mají základní znalosti.

+2/−1
29.5.2017 9:40

P27e85t61r 14K43e58ř 8423964792458

Aha, tak matematika povinná být nemusí, protože v ní každý nemusí excelovat, ale čeština ano, i když zde může a také nastává úplně shodný problém?? Příměr "nutíme lézt ryby na stromy..." není argumentem, ale poukazuje na skutečnost, že i p.Růžička nepochopil základní princip maturity. Každý maturant musí mít znalosti definovaného rozsahu, jinak je to pouze absolvent stř. školy. V původním modelu byly jednoznačně definovány předměty i rozsah a absolventi maturit byli schopni na svých znalostech stavět. V současné době jsou absolventi nepoužitelní hlupáci bez znalostí. Příměr by měl proto znít "ryba na souš nepatří, protože neumí dýchat vzduch!"

0/0
29.5.2017 8:15
Foto

M81i14r70o14s69l46a12v 87S22t53e63i63n44e96r 4950402580166

V podstatě je dospělost definována jako schopnost samostatného života, bez rodičů a bez kantorů.

Především je dospělý s přiměřenou úrovní inteligence a vzdělání schopen, na získané úrovni doplňit to, co k životu potřebuje studiem literatury, na internetu a konverzací s odborníky.

Tato věta osvětluje také význam cizích jazyků a znalosti základních pojmů současného světa. Znalost historie pak osvětluje i původ současnosti a demonstruje vše, čeho by se mladý člověk měl vyvarovat.

Základy matematiky i rodného jazyka jsou tím, na čem lze dále budovat. Chybí -li základy, nebude ani na nich stojící budova stabilní. Trhliny v základech se v životě mohou projevit.

0/0
29.5.2017 8:26

S43t90a55n89i96s62l40a81v 26N77ý48v12l25t 2114855953

Cela maturita at je nepovina, ber, nebo neber. Kdyz beres, tak matika, literatura, sloh, cizi jazyk a odborne predmety.

0/0
28.5.2017 21:11

J86o42l38a93n22a 74B19r78z19y25b62o23h25a24t12á 9549459886

Troufale si dovoluji tvrdit, že maturita je nepovinná již věky. Student k ní přijít nemusí, nikdo ho nenutí. ;-)

+2/0
29.5.2017 6:47

S42t25a10n83i18s39l54a63v 13N20ý42v31l55t 2104335613

Ja jsem chodil na normalni zakladni skolu, koncil jsem 9.tridu 2008. Jiz v dobe pocitacovych her, internetu.

Bez ohledu na uroven skoly, jsem miloval uz od sedme tridy literaturu, sport a chapal matematiku. Ze jsem.nechodil na 8lete gymnazium me nijak nezasahlo, naopak jsem toho cetl vic, protoze mi to nikdo nevnucoval.

Byl jsem vzdy motivovan. A to je zasadni problem skolstvi. Deti to nebavi a nemotivuje se oto zajimat.

+1/0
28.5.2017 21:05

A80r27n91o56š89t 41K14o58b12y63k33a 9469699508680

Měl jsem děti na státní základce, církevní a na 8l a 4l gymnáziu. Problémem té normální základky byla řada věcí: politický vliv, který školu našlapal k prasknutí, protože selhalo plánování na obci. Dokonce na výjimku. Střídání učitelů klíčových předmětů na 2. stupni co rok či dva. Učitelé, kteří pracují na vedlejšák v KFC apod. Učitelé, kteří o sobě hovoří, jako o vyhořelých. Učitelé, kteří neuměli přijmout svojí chybu v písemce apod. Špatná komunikace s rodiči. Děti s výraznými poruchami chování, které prakticky rozkládaly výuku. Odchod na 8L gympl se nepovedl, na gymplu pak děti zažily kvalitní výuku, přijetí, dobré kolektivy atd.

Církevní základka měla různé mouchy, ale dvě věci byly klíčová: Byla to škola volby, což samo od sebe vyřešilo nejextrémnější sociální problémy (byť ne všechny) a byla to škola nadšenců, takže usilovala dát dětem to nejlepší...

+1/0
28.5.2017 11:32
Foto

E68l91i98š48k72a 80A72n40n83a 57K33u41b92i78č34k17o32v67á 2602212911215

Vicelete gymnázium není žádná revoluční novinka. Už moje babička za 1. republiky šla na gymnázium z 5. třídy. Já jsem byla vyučená, při práci jsem si udělala maturitu a později dvě VŠ. Po vyučení a maturitě šlo na vyšší stupeň asi 10 až 20 % žáků, dnes je ten poměr opačný. Důvod je zřejmě v tom, źe chce mít každý vysokou školu, aby dělal manažera, ředitele, kouče a podobně. Procento lidí v populaci, kteří mají předpoklady na VŠ, je stále stejné a ti ostatní vystupují různé soukromé VŠ, často velmi slabé úrovně, nemluvě o tom, že řada adeptů na VŠ tituly si objedná kvalifikační nebo i semestrální práci u specializované firmy. Bohužel pak najdou spíš práci než já, která mám diplomy a certifikáty z několika náročných kvalitních VŠ (včetně ČVUT).

+4/0
28.5.2017 11:18
Foto

E24l42i41š91k47a 13A89n47n97a 72K70u15b83i29č91k76o85v91á 2392572321635

Oprava: vystudují, chytrý telefon to nepochopil správně :-)

0/0
28.5.2017 11:22

T90o92m41á77š 39L33u49d88v45í18k 5740898673916

Mate muj obdiv. Nikdy jsem se nedokazal donutit k tomu, abych studoval pri praci. Hlavni duvod byl ten, ze to vzdelavani je mnohalety proces.

0/0
28.5.2017 11:22
Foto

E26l14i29š61k47a 71A42n89n98a 11K40u31b26i84č69k87o49v85á 2372942501645

Ono to vypadá na dlouho, ale pak to uteklo. A dnes máte bc za 3 roky a navazující na dva, což je náročnější z hledisko více zkoušek, ale zase to lze dřív uplatnit, než když byly dlouhé programy na 4 až 6 let.

+1/0
28.5.2017 11:29

J16a54k72u42b 24K43n81e77c73h15t88o67v37s95k55ý 3300826421942

Obvykle člověku nepovolí, aby každý týden odcházel z pracovní doby do školy.

0/0
28.5.2017 18:02

A97r75n37o58š77t 84K76o55b55y19k72a 9589459758400

To je politické zadání celoevropské, že nejméně 30% obyvatel má mít VŠ.

A k tomu směřuje i posun kvalifikace řady oborů, kde na řadu oborů ve školství, zdravotnictví, sociální péče musí mít člověk Bc, nebo Mgr. A podobně i v komerční sféře dnes řada řadových zaměstnanců musí mít VŠ (asistentky, účetní..., pomalu IT).

+2/0
28.5.2017 11:38

L43u40b21o61m43í47r 49S44a94z84e58č83e69k 7359158715223

Nedomnívám se, že to mělo tady vyznít jako nějaká revoluční novinka. Kdo není úplně blbý tak o víceletých gymnáziích z 1. Republiky ví. Já si rovněž vyšší vzdělání "dodělával" při práci, bavilo mě to. K tomu co si lidé představují ve vztahu k vzdělání, se snad ani nebudu vyjadřovat!

0/0
28.5.2017 11:55

J31a15n 81K37a19š98p51a58r 9801483820117

Je to jednoduché, stačí stanovit spodní hranici na výběrová osmiletá gymnázia na 37 bodů z 50 (což je 74%) .

U státních maturit zcela jednoznačně povinná zkouška z matematiky, ale na středoškolské úrovni ne na úrovni ZŠ. Maturita není pro každého.

+2/0
28.5.2017 10:57

M45i56c21h81a59l 49H10a21u19f 4838599315441

Jo, to by dávalo smysl. Samozřejmě o přesných procentních poměrech a podmínkách pro přijetí lze diskutovat.

Co se týká maturit a matematiky, taky s tím nemám problém, ale problém s tím má stát a velký.

Když udělá matematiku na úrovni gymplů a průmyslovek, neprolezou lidi z učňáků. To stát nechce, ale bylo by to jediné správné řešení.

Když udělá dva stupně obtížnosti, jeden pro gymply a průmyslovky a druhý pro zbytek, neprojde to, pokud taky neudělá dva stupně maturitního vysvědčení. Nazvěme to třeba maturita A a maturita B.

No a pak tu máme to řešení, které je aktuálně ve hře, povinná matematika bude muset být na takové úrovni, aby jí udělala většina žáků, takže látka bude končit někde na úrovni řešení nerovnic a to jsem optimista.

0/0
28.5.2017 11:09

L92u27b66o33m43í18r 15S73a77z72e86č91e70k 7189358485483

Po dlouhé době článek který má hlavu a patu. Rovněž zpovídaný se vyjadřuje jasně a logicky. Prostě jeho zkušenosti z praxe se zde promítly! Nejvíce se mi líbí jeho názor na "zbytečné" střední školy, přespříliš 8 letých gymnázií a devalvaci jejich účelu. Chybí mi jen větší tlak na zbytečnost mnohých maturitních oborů. Absolventi z nich si potom myslí, že tu nejsou na práci. Spotřebitele nezajímá, zda má instalatér (elektrikář a pod.) maturitu, ale zda je dobrým řemeslníkem! Mnozí rodiče stále ještě nepochopili, že dnes si dobrý dělník bez maturity vydělá více, než mizerný maturant! Potom to ani neumí svým potomkům řádně vysvětlit.

+1/0
28.5.2017 10:54

M22i41c66h16a85l 85H16a34u88f 4868319705751

Copak potomkům, ale "Máně od vedle". Přece nejde, aby jejich Pepíček měl maturitu a považte, dokonce v Praze a naše Mařenka měla jen učňák.

Koho zajímá, že Pepíček má IQ 160 a jednou z něj bude jaderný inženýr a Mařenka má sice IQ 100, ale mohla by z ní být vyhledávaná kadeřnice, která se celé dny nezastaví, protože by potřebovala čtyři ruce, aby zvládla všechny zákaznice.

+3/0
28.5.2017 11:13

M74a93t98ě77j 68K97a39s49a96l 9871614658524

To záleží na tom, kdo a jak to sousedům vysvětlí. Spolužák z gymplu měl babičku a té se jednou jiné babičky zeptaly: "A co že Vás Jaroušek nechodí tady do školy s ostatními dětmi ale někam dojíždí?" Babička chtěla říct, že nechodí na normální školu, ale na výběrovou, jenže si nějak nedokázala vybavit správná slova a řekla něco jako: "On totiž nechodí na normální školu, ale na takovou speciální..." Takže babky pochopily a po vsi rozhlásili, že hoch chodí do zvláštní školy a nikdo to nezáviděl. Až pak po letech se zjistilo, jak to vlastně bylo, když se někdo divil, jak s tou zvláštní nakonec udělal i vysokou. ;-)

0/0
28.5.2017 13:45

M39a54t58ě26j 41K93a46s40a20l 9711394738834

No a moji rodiče zase říkali, ne sice, že chodím na "takovou speciální školu," ale že jsem strašné kopyto, co vezmu do ruky, to mi z ní vypadne, to není žádná zvláštní zásluha, že studuje, nic jiného totiž dělat nemůže. To je pud sebezáchovy, protože tenhle neohrabaný tvor by vůbec neměl na to přežít odborný výcvik. To by hned byla hlava někde v lisu, nebo něco podobného...

Takže je potřeba to správně podat, aby mohla být Mařenka pyšná na své šikovné ruce. Když se dnes všude hází titulama a kdo nemá aspoň tu maturitu, tak není k ničemu, tož to se pak nemůžete divit. ;-)

0/0
28.5.2017 13:58

J91a27k83u30b 75K48n66e91c86h79t66o81v30s13k76ý 3710466471662

Nemáte pravdu. pokud nepracujete v oboru,tak je vám vyučení k ničemu. A v oboru těžko budfete pracovat celý život. S maturitou se můžete ucházet o hodně míst. Policie, státní správa atd

0/0
28.5.2017 18:03

H38e26l87e76n84a 90K97a69v14k32o44v48á 5506613360136

Když bylo méně středních škol byla větší jistota, že budou přijaty skutečně nadané děti.Dnes když je mnohde přijato dítě na víceletté gymnázium vidí v něm rodiče malého génia a nepřipustí si, že že bylo přijato proto, aby škola naplnila povinnou kapacitu. Mnohé střední školy jsou zdegenerovány potřebou peněz a tomu odpovídá kvalita přijatých studentů. A povinná maturita z matiky bude spíš jen další negativum.!!

+2/−1
28.5.2017 10:51

T91o18m86á26š 31L90u67d46v36í73k 5940658553796

Jste uplne vedle. Previs zajmu o viceleta gymnazia je obrovsky. Nikde se tak nsprijimaji deti jen proto, aby skola naplnila kapacitu. Naopak znacna cast deti, ktera splni kriteria pro prijeti, nakonec prijata neni - z kapacitnich duvodu.

Zatim to ale vypada, ze fotbalu, politice a skolstvi tady rozumi uplne kazdy.

+3/0
28.5.2017 10:55

B48a33r90b71o91r63a 87P49e22t82r37o80v38á 3745974134815

taky mám pocit, že v okolí neznám víceleté gymnázium, kde by brali každého... u nás se hlásilo přes 200 dětí a brali 60

+1/0
28.5.2017 11:01

T89o32m42á71š 48L11u97d26v76í88k 5830838753146

U nas to bylo 98/30

0/0
28.5.2017 11:03

B81a48r23b63o96r22a 75P66e70t56r22o68v62á 3345584984145

pořád je to tak 3:1.. at mi nikdo netvrdí, že berou každého... dalo se dostat tak při 40 bodech a výše a ještě nesměl dítě potopit učitel ze základky dvojkami na vysvědčení....bavím se u nás o šestiletém gymplu.. kde se nedobírali studenti na 4leté studium...takže jediný pokus..

+1/0
28.5.2017 11:07

T57o85m61á21š 37L74u51d72v34í87k 5880118413556

Shodneme se. Navic pokud to prepocitam na zaky ZS, odejde max. 10%, tedy 3 deti ze 30 ve tride. Doplni je potom deti z malotridek v okolnich obcich. Tedy na ZS pocetne nikdo nechybi a uroven se take nesnizi, nebot uz ted ty nadane deti cekaly na ty ostatni.

0/0
28.5.2017 11:15

M77i72c81h38a64l 60H85a24u29f 4168859495931

U nás 110/30, ale ruku na srdce, nehovoříme všichni o Praze ? Není situace jinde jiná ? Ptám se, protože nevím, netrolím.

0/0
28.5.2017 11:18

T58o83m14á85š 49L20u28d36v70í16k 5500568883246

Nehovorime - bydlim v okresnim meste Pardubickeho kraje.

0/0
28.5.2017 11:25

B59a49r35b24o55r42a 81P70e95t38r46o68v96á 3725124184885

Nehovoříme.. já jsem z okresního města na ostravsku

0/0
28.5.2017 11:46

M39i98c19h89a86l 20H67a82u25f 4908619285871

Tak pak nechápu, proč se o tom vůbec vrchnost baví. Jo vlastně už vím, protože jim ze základek odcházejí chytré děti a ostatní pak nemají od koho opisovat. Otázka je, jak moc je to špatně pro ty chytré děti.

+1/0
28.5.2017 13:56

P77e51t24r50a 67H86o57d98o45v91á 4149441345639

Já to taky nechápu. To mám jako "obětovat" vzdělání svého dítěte, aby se učiteli na základce líp učilo? Je přece normální, že jako rodič, udělám to, co si myslím, že je pro moje dítě nejlepší.

0/0
28.5.2017 15:30

M59i35c64h84a54l 10H20a21u20f 4298269855461

No to i já a jistě mnoho ostatních. Ale nejde o rodiče, jde hlavně o děti, nevidím nejmenší důvod, proč by nadané děti měly setrvávat v prostředí, které jim kromě ústrků, šikany a inkluze vůbec nic nepřináší.

+2/0
28.5.2017 19:45

P27a35v25e43l 72O80b18d27r77ž85á80l81e49k 6896104618562

Rušit školy je jednoduchá úvaha. Ovšem tohle se stalo u mateřských škol a teď obce řeší, že je děti zase moc.

Druhá věc je politicky pohled - zkuste jako krajský politik zrušit někde střední školu... jak to dopadlo v Královehradeckém kraji po pristich volbach si většina politiku ještě pamatuje.

0/0
28.5.2017 10:40

B93e48n 29P33a20v83k78a 1977573827621

No, ono jde hlavně o Husákovic generaci a jejich děcka. Holt je jich více a tím pádem větší odpad. Ono se to srovná.

0/0
28.5.2017 10:30

J23a91n 88Š85i81n41d56e87l33á81ř 6830271489270

V jeho pozici pražského ředitele je asi snadné pronášet, že by se měly rušit školy s dlouhodobým nedostatkem uchazečů. Pro přesnost podotýkám, že ústní zkouška z ČJL se koná z 20 knih, ne 25. Navíc mě vždycky fascinovalo, jak Kepler bere jednu třídu na osmileté studium (tzn. třicet až nelidsky výkonných páťáků, šance tak jedna k deseti) a potom tři třídy na čtyřleté studium, aby se naplnil barák.Z páté třídy se tam prakticky nejde dostat, ale z devítky mají poměr jednu ku dva až třem (loni brali 90 a hlásilo se 207). A letos měli minima pro přijetí na 25 procentech výkonu, což není žádný zázrak. Takže jedna piplaná třída a zbytek potrava pro děla?:-)

+3/−2
28.5.2017 10:29

P42e10t48r51a 81H29o11d93o41v43á 4449141955379

To je ale normální, že na osmiletá gymnázia se bere míň dětí, než na čtyřletá.

0/0
28.5.2017 15:26

J34a63k85u77b 41T88u93r67e11k 2112821911160

Že by můj synek byl nelidsky výkonný? Nikdy jsem si toho za těch osm let nevšimnul.

0/0
28.5.2017 17:46

J47i48ř64í 15V62a46n90č62u94r55a 7265722644238

Jako vždy.Co vymyslí polistopadová garnitura to nestojí za nic.Dnes ten gympl udělá i kdejaký cigán.Škoda že jsme zapíchli naše školství,které bylo na vysoké úrovni.

+4/−3
28.5.2017 10:25

J94a58k88u47b 40T59u37r86e39k 2492501811440

Na Vašem příkladě se ukazuje, že předlistopadové školství na tom bylo přinejmenším v češtině velmi bídně. Tak bych se, být Vámi, raději nevyjadřoval k polistopadové výuce.

0/0
28.5.2017 17:48

T30o15m74á83š 64K14u87c22h98a73ř 3417431308131

Víceletá gymnázia jsou často jednou z mála možností, jak dítě může uniknout z teroru "přizpůsobivých" spolužáků. Takže je nechceme mít ve zvláštních školách, nechme jim tedy základní školy, ale umožněme "normálním" dětem "normálně" žít a učit se. Měly by tedy zřejmě vzniknout školy pro "normální" děti, ty nyní bohužel chybí.

+6/−2
28.5.2017 10:22

K30a86m25i31l71a 77K51a13l15e16n55s65k29á 9516337527158

A co jsou ty nenormální dětí?

0/−3
28.5.2017 10:43

B26a25r16b40o34r18a 26P76e32t81r78o73v53á 3235624744555

ty, které ve 14 letech zbijí prvnáka a vezmou mu kapesné... dcera skončila na pohotovosti, protože ji nakonec prohodili dveřmi..ale nebyla šance je jakkoliv potrestat...ty, které ve třídě, kde je jich díky inkluzi 6, tyranizují celou třídu...všichni to ví... a opět jakýkoliv zásah je rasismus...a ano..díky bohu za víceleté gymnázium... zbavilo nás strachu dcery ze spolužáků.. nesnáší cikány a nepomůže ani jedno motivační video a zbavilo nás i vší, které nás provázely celou dobu spolužití s cikány, at nás každotýdenní odvšivení stálo jakkoliv vysokou částku

+7/0
28.5.2017 11:00

A49r73n39o74š18t 48K23o27b83y87k67a 9429419198690

U nás se takto chovali podobně i některé české děti, kde selhala výchova v rodině, kde rodiče spolu přes děti válčily apod.

+2/0
28.5.2017 11:42

Š95t68e35f86a64n 83F78r63i72č26a 7552628453716

Tak jak roste multikulturní podíl ve společnosti, a že roste geometrickou řadou, to všichni tušíme, tak bude geometrickou řadou růst i zájem o soukromé školy.

+4/−1
28.5.2017 10:12





Najdete na iDNES.cz