Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víceletá gymnázia se utrhla ze řetězu, dnes už jsou tuctová, míní Růžička

Měla to být mimořádná příležitost pro mimořádné děti. Osmiletá gymnázia se však utrhla ze řetězu, což má na děti i rodiče negativní dopady, myslí si Jiří Růžička, senátor a ředitel elitního pražského Gymnázia Jana Keplera. Letošní první ročník jednotných přijímací zkoušek na střední školy hodnotí kriticky. „Opravy slohových prací Cermatu trvají neuvěřitelně dlouho,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O30t79a 37S38a53l67y41k 6463831536549

Ve Švédsku jdou absolventi po maturitě zpravidla do zaměstnání. Odpracují si minimálně dva roky a pak jdou sutovat vš. Proč? Po dvou letech práce se dostávají do sociální skupiny s nárokem na státní podporu, včetně během studia. Něco to má do sebe. Často se pak hlásí na vš se zaměřením podle své již nejméně dvouleté praxe :-)

0/0
29.6.2017 8:16
Foto

M98i70r94o71s26l71a59v 93S22t86e84i73n87e19r 4200412720656

Jako člověk, který strávil většinu svého života v Německu mohu snad srovnávat.

Především, hlavní prázdniny v ČR jsou o hodně delší, bývají příležitostí, si o prázdninách něco přivydělat. Téměř 8 chybějících měsíců za 8 letou školní docházku může ten 9. rok na gymnáziu vykompensovat. Čtyřletá průmyslovka po devítiletce je o něco náročnější, má i praktika v dílnách a nauku o mkateriálech, pružnost a pevnost, čili více obtížných předmětů, v životě však potřebných.

Proč bývají děti z méně bohatých rodin úspěšnější ve studiu i v životě? Musí se brzo rozhlížet, jak si přivydělat a při tom zjistí, že mnohé, co se ve škole naučili, jim v tom pomáhá. To může být i zdroj motivace, využít školy ke svému vzdělání pro život.

Zde narážíme na stále ještě aktivní dělení- jedni chodí na vyšší průmyslovku, druzí na klasické gymnázium.

V ČR se průmyslovky staly za protektorátu jedinou možností, jak získat odbornou kvalifikaci, němečtí socialisté české VŠ zavřeli. Tím se váha odborného vzdělání přesunula na průmyslovky, šli tam i pozdější vysokoškolští profesoři, čímž ve srovnání se socialistickým Německem české průmyslovky enormě získaly. Tento jev zůstal ještě po válce, politizace probíhala na průmyslovkách daleko méně výrazně, než při výběru studentů na komunistické VŠ.

Maturita na průmyslovce opravňovala ke studiu na VŠ podobného zaměření. Výsledkem byli inženýři s daleko větší praxí a znalostí života, než převážně teoreticky zaměření absolventi gymnázia s následnou VŠ. Gymnazisti také daleko více sledují humanistické, netechnické obory, kterých máme bohužel nadbytek.

Nadanému mladíkovi nebo dívce bych proto doporučil, po devítiletce jít na odbornou průmyslovku. Ti nejlepší pak už sami najdou svoji cestu na VŠ.

Současná nivelizace a inflace titulů jako Bc. , Mgr. a podobně přehled ztěžuje.

0/0
29.6.2017 6:46

O63t45a 46S61a17l86y63k 6103541406329

Dobré historizující postřehy, ale dnes už je doba jiná. Místo absolventů průmyslovek potřebujeme především IT odborníky.

Je třeba si uvědomit, že dnes se dává příležitost více než 50% populace studovat VŠ. v mé době to bylo asi 15%. Děti se však nadanější nerodí. Bylo nutno snížit laťku. Částečně to řeší rozdělení vš. studia do 3 zmiňovaných stupňů, Bc., Mgr. a PhD. Porušila se tak tradice, všichni u nás chtějí dosáhnout aspoň Mgr.

Myslím, že pokřivený vztah ke studiu v tomhle národě má většina obyvatel. Svědčí o tom nejnižší platy učitelů, převis na humanitních oborech, nepopulárnost matematiky a mnoho dalších negativních jevů. Není třeba mnoho spekulovat. Řešení je jednoduché a jiné není: Zpoplatnění. Pak je naděje, že se vztahy narovnají stejně jako v ekonomice po r. 89.

0/0
29.6.2017 8:09

V14a27š34e81k 37Ř32í79h59a 2363503818442

Co k článku dodat? Snad jen že se opět ukazuje základní problém totálního odcizení školy a praxe. Odcizení, které se prohlubuje tím víc jak vznikají stále nová a nová gymnázia. Gymnázia, která v konečném počtu klesajících dětí nemají studenta a tak berou každého, čímž klesá kvalita.

Když jsem chodil do školy bylo na gymnáziu v jednom ročníku 50 dětí dnes jich je 200 a přitom populace je proti husákovým dětem daleko nižší. Odtud je jasné, že by se některá gymnázia prostě měla zrušit.

Jestli s tím totiž něco trpí tak je to všeobecně průmysl, který rok od roku postrádá kvalitní inženýry a techniky. Důvodem je fakt, že je hodně velký rozdíl mezi inženýrem z průmyslovky, průmyslovákem a inženýrem z gymnázia. Ten poslední je totiž v technice často nepoužitelný a končí pouze jako manager, který je schopen pouze přeposílat maily.

Nedávno jsme viděl celý večer, který se zabýval problematikou technického vzdělaní a bylo hezké dívat se jak celý problém vnímají jednotlivé organizace. Od firem a zástupců středních škol, po vysoké školy a nakonec po vzdělávací odborníky a agentury, které připravují zprávy pro ministerstvo školství.

A jestli jsem něco pochopil, tak že ty správy povětšinou dělají právě teoretici, kteří jsou schopni s humanitním vzděláním maximálně šéfovat na gymnáziu.

A tak se původní dobře pojmenovaný problém malého množství učilišť a průmyslovek a velkého přebytku gymnázií, změnil, že je třeba více matematických gymnázií.

Důsledkem toho je, že sice mnoho studentů ví přesně jak skládat sloh a jsou schopni velice dobře opravovat příspěvky ( proto se omlouvám za chyby) Nicméně poté co mě za ony chyby totálně dehonestují nestačí se divit, že nabízím konstruktérům práci za 350kč / hod.

A jen mimochodem se diví, že mi nestačí oni vysokoškoláci, kteří přišli z gymnázia. Nebo středoškoláci. A přitom se neuvědomují že právě ono zobecňování jen podtrhuje fakt, že vůbec nechápou co znamená technické vzdělání ve svém základu a podstatě.

+1/−2
29.5.2017 22:34

O85t22a 72S44a16l48y28k 6433351686799

Technologie jde dnes rychle dopředu a představa manažerů firem, že jim budou školy dodávat hotové odborníky, je naprosto zcestná. Kde by vzaly školy potřebné vybavení, peníze a odborníky na takovou výchovu? Nehledě k tomu, že většina absolventů startuje v jiném oboru, než jaký studovali.

Proto musíme učit základy, právě tu nepopulární matematiku a fyziku.

0/0
29.6.2017 8:21

K30a17r18e46l 62U18r17b25a26n 2294704181689

Já bych zavedl povinnou zkoušku ze stavebnictví, nebo strojírenství. Tahle země je prioritně o těchto svou záležitostech, tak ať všichni mají základní znalosti.

+2/−1
29.5.2017 9:40

P59e90t60r 86K39e80ř 8453244802108

Aha, tak matematika povinná být nemusí, protože v ní každý nemusí excelovat, ale čeština ano, i když zde může a také nastává úplně shodný problém?? Příměr "nutíme lézt ryby na stromy..." není argumentem, ale poukazuje na skutečnost, že i p.Růžička nepochopil základní princip maturity. Každý maturant musí mít znalosti definovaného rozsahu, jinak je to pouze absolvent stř. školy. V původním modelu byly jednoznačně definovány předměty i rozsah a absolventi maturit byli schopni na svých znalostech stavět. V současné době jsou absolventi nepoužitelní hlupáci bez znalostí. Příměr by měl proto znít "ryba na souš nepatří, protože neumí dýchat vzduch!"

0/0
29.5.2017 8:15
Foto

M59i48r43o51s57l61a36v 95S95t45e47i13n73e28r 4840272510296

V podstatě je dospělost definována jako schopnost samostatného života, bez rodičů a bez kantorů.

Především je dospělý s přiměřenou úrovní inteligence a vzdělání schopen, na získané úrovni doplňit to, co k životu potřebuje studiem literatury, na internetu a konverzací s odborníky.

Tato věta osvětluje také význam cizích jazyků a znalosti základních pojmů současného světa. Znalost historie pak osvětluje i původ současnosti a demonstruje vše, čeho by se mladý člověk měl vyvarovat.

Základy matematiky i rodného jazyka jsou tím, na čem lze dále budovat. Chybí -li základy, nebude ani na nich stojící budova stabilní. Trhliny v základech se v životě mohou projevit.

0/0
29.5.2017 8:26

S34t65a25n24i14s14l84a24v 87N40ý14v54l32t 2654485163

Cela maturita at je nepovina, ber, nebo neber. Kdyz beres, tak matika, literatura, sloh, cizi jazyk a odborne predmety.

0/0
28.5.2017 21:11

J57o97l29a65n59a 63B88r32z73y71b31o55h26a41t11á 9229389266

Troufale si dovoluji tvrdit, že maturita je nepovinná již věky. Student k ní přijít nemusí, nikdo ho nenutí. ;-)

+2/0
29.5.2017 6:47

S88t25a84n45i43s38l66a43v 73N94ý90v51l22t 2804645673

Ja jsem chodil na normalni zakladni skolu, koncil jsem 9.tridu 2008. Jiz v dobe pocitacovych her, internetu.

Bez ohledu na uroven skoly, jsem miloval uz od sedme tridy literaturu, sport a chapal matematiku. Ze jsem.nechodil na 8lete gymnazium me nijak nezasahlo, naopak jsem toho cetl vic, protoze mi to nikdo nevnucoval.

Byl jsem vzdy motivovan. A to je zasadni problem skolstvi. Deti to nebavi a nemotivuje se oto zajimat.

+1/0
28.5.2017 21:05

A69r86n96o85š69t 70K75o91b49y42k81a 9389969558380

Měl jsem děti na státní základce, církevní a na 8l a 4l gymnáziu. Problémem té normální základky byla řada věcí: politický vliv, který školu našlapal k prasknutí, protože selhalo plánování na obci. Dokonce na výjimku. Střídání učitelů klíčových předmětů na 2. stupni co rok či dva. Učitelé, kteří pracují na vedlejšák v KFC apod. Učitelé, kteří o sobě hovoří, jako o vyhořelých. Učitelé, kteří neuměli přijmout svojí chybu v písemce apod. Špatná komunikace s rodiči. Děti s výraznými poruchami chování, které prakticky rozkládaly výuku. Odchod na 8L gympl se nepovedl, na gymplu pak děti zažily kvalitní výuku, přijetí, dobré kolektivy atd.

Církevní základka měla různé mouchy, ale dvě věci byly klíčová: Byla to škola volby, což samo od sebe vyřešilo nejextrémnější sociální problémy (byť ne všechny) a byla to škola nadšenců, takže usilovala dát dětem to nejlepší...

+1/0
28.5.2017 11:32
Foto

E91l25i16š75k33a 31A22n63n89a 98K25u89b92i41č32k58o49v90á 2582702241245

Vicelete gymnázium není žádná revoluční novinka. Už moje babička za 1. republiky šla na gymnázium z 5. třídy. Já jsem byla vyučená, při práci jsem si udělala maturitu a později dvě VŠ. Po vyučení a maturitě šlo na vyšší stupeň asi 10 až 20 % žáků, dnes je ten poměr opačný. Důvod je zřejmě v tom, źe chce mít každý vysokou školu, aby dělal manažera, ředitele, kouče a podobně. Procento lidí v populaci, kteří mají předpoklady na VŠ, je stále stejné a ti ostatní vystupují různé soukromé VŠ, často velmi slabé úrovně, nemluvě o tom, že řada adeptů na VŠ tituly si objedná kvalifikační nebo i semestrální práci u specializované firmy. Bohužel pak najdou spíš práci než já, která mám diplomy a certifikáty z několika náročných kvalitních VŠ (včetně ČVUT).

+4/0
28.5.2017 11:18
Foto

E52l55i28š48k91a 95A11n55n38a 45K27u65b98i36č16k14o41v45á 2572332161865

Oprava: vystudují, chytrý telefon to nepochopil správně :-)

0/0
28.5.2017 11:22

T53o79m82á60š 27L82u42d46v48í84k 5240768723596

Mate muj obdiv. Nikdy jsem se nedokazal donutit k tomu, abych studoval pri praci. Hlavni duvod byl ten, ze to vzdelavani je mnohalety proces.

0/0
28.5.2017 11:22
Foto

E57l83i39š25k61a 43A70n79n71a 36K41u94b52i44č59k22o22v89á 2182652121475

Ono to vypadá na dlouho, ale pak to uteklo. A dnes máte bc za 3 roky a navazující na dva, což je náročnější z hledisko více zkoušek, ale zase to lze dřív uplatnit, než když byly dlouhé programy na 4 až 6 let.

+1/0
28.5.2017 11:29

J65a40k78u28b 23K90n96e42c51h31t63o55v56s56k16ý 3420716711262

Obvykle člověku nepovolí, aby každý týden odcházel z pracovní doby do školy.

0/0
28.5.2017 18:02

A72r18n55o28š31t 39K96o85b35y71k33a 9689179568200

To je politické zadání celoevropské, že nejméně 30% obyvatel má mít VŠ.

A k tomu směřuje i posun kvalifikace řady oborů, kde na řadu oborů ve školství, zdravotnictví, sociální péče musí mít člověk Bc, nebo Mgr. A podobně i v komerční sféře dnes řada řadových zaměstnanců musí mít VŠ (asistentky, účetní..., pomalu IT).

+2/0
28.5.2017 11:38

L27u97b46o43m29í78r 81S39a84z20e41č96e87k 7129158795283

Nedomnívám se, že to mělo tady vyznít jako nějaká revoluční novinka. Kdo není úplně blbý tak o víceletých gymnáziích z 1. Republiky ví. Já si rovněž vyšší vzdělání "dodělával" při práci, bavilo mě to. K tomu co si lidé představují ve vztahu k vzdělání, se snad ani nebudu vyjadřovat!

0/0
28.5.2017 11:55

J45a49n 38K39a20š21p57a87r 9261153700697

Je to jednoduché, stačí stanovit spodní hranici na výběrová osmiletá gymnázia na 37 bodů z 50 (což je 74%) .

U státních maturit zcela jednoznačně povinná zkouška z matematiky, ale na středoškolské úrovni ne na úrovni ZŠ. Maturita není pro každého.

+2/0
28.5.2017 10:57

M27i61c56h97a46l 39H18a94u37f 4518469895771

Jo, to by dávalo smysl. Samozřejmě o přesných procentních poměrech a podmínkách pro přijetí lze diskutovat.

Co se týká maturit a matematiky, taky s tím nemám problém, ale problém s tím má stát a velký.

Když udělá matematiku na úrovni gymplů a průmyslovek, neprolezou lidi z učňáků. To stát nechce, ale bylo by to jediné správné řešení.

Když udělá dva stupně obtížnosti, jeden pro gymply a průmyslovky a druhý pro zbytek, neprojde to, pokud taky neudělá dva stupně maturitního vysvědčení. Nazvěme to třeba maturita A a maturita B.

No a pak tu máme to řešení, které je aktuálně ve hře, povinná matematika bude muset být na takové úrovni, aby jí udělala většina žáků, takže látka bude končit někde na úrovni řešení nerovnic a to jsem optimista.

0/0
28.5.2017 11:09

L70u18b88o42m18í82r 29S91a15z33e67č28e79k 7179868885543

Po dlouhé době článek který má hlavu a patu. Rovněž zpovídaný se vyjadřuje jasně a logicky. Prostě jeho zkušenosti z praxe se zde promítly! Nejvíce se mi líbí jeho názor na "zbytečné" střední školy, přespříliš 8 letých gymnázií a devalvaci jejich účelu. Chybí mi jen větší tlak na zbytečnost mnohých maturitních oborů. Absolventi z nich si potom myslí, že tu nejsou na práci. Spotřebitele nezajímá, zda má instalatér (elektrikář a pod.) maturitu, ale zda je dobrým řemeslníkem! Mnozí rodiče stále ještě nepochopili, že dnes si dobrý dělník bez maturity vydělá více, než mizerný maturant! Potom to ani neumí svým potomkům řádně vysvětlit.

+1/0
28.5.2017 10:54

M73i21c69h67a58l 84H98a50u72f 4968839895921

Copak potomkům, ale "Máně od vedle". Přece nejde, aby jejich Pepíček měl maturitu a považte, dokonce v Praze a naše Mařenka měla jen učňák.

Koho zajímá, že Pepíček má IQ 160 a jednou z něj bude jaderný inženýr a Mařenka má sice IQ 100, ale mohla by z ní být vyhledávaná kadeřnice, která se celé dny nezastaví, protože by potřebovala čtyři ruce, aby zvládla všechny zákaznice.

+3/0
28.5.2017 11:13

M12a47t61ě49j 13K67a54s17a31l 9501774228384

To záleží na tom, kdo a jak to sousedům vysvětlí. Spolužák z gymplu měl babičku a té se jednou jiné babičky zeptaly: "A co že Vás Jaroušek nechodí tady do školy s ostatními dětmi ale někam dojíždí?" Babička chtěla říct, že nechodí na normální školu, ale na výběrovou, jenže si nějak nedokázala vybavit správná slova a řekla něco jako: "On totiž nechodí na normální školu, ale na takovou speciální..." Takže babky pochopily a po vsi rozhlásili, že hoch chodí do zvláštní školy a nikdo to nezáviděl. Až pak po letech se zjistilo, jak to vlastně bylo, když se někdo divil, jak s tou zvláštní nakonec udělal i vysokou. ;-)

0/0
28.5.2017 13:45

M88a79t65ě31j 30K16a81s48a72l 9781174128594

No a moji rodiče zase říkali, ne sice, že chodím na "takovou speciální školu," ale že jsem strašné kopyto, co vezmu do ruky, to mi z ní vypadne, to není žádná zvláštní zásluha, že studuje, nic jiného totiž dělat nemůže. To je pud sebezáchovy, protože tenhle neohrabaný tvor by vůbec neměl na to přežít odborný výcvik. To by hned byla hlava někde v lisu, nebo něco podobného...

Takže je potřeba to správně podat, aby mohla být Mařenka pyšná na své šikovné ruce. Když se dnes všude hází titulama a kdo nemá aspoň tu maturitu, tak není k ničemu, tož to se pak nemůžete divit. ;-)

0/0
28.5.2017 13:58

J13a43k67u19b 32K17n24e40c64h79t28o67v82s30k10ý 3940516691912

Nemáte pravdu. pokud nepracujete v oboru,tak je vám vyučení k ničemu. A v oboru těžko budfete pracovat celý život. S maturitou se můžete ucházet o hodně míst. Policie, státní správa atd

0/0
28.5.2017 18:03

H55e29l95e28n84a 50K75a76v18k53o38v68á 5536463530636

Když bylo méně středních škol byla větší jistota, že budou přijaty skutečně nadané děti.Dnes když je mnohde přijato dítě na víceletté gymnázium vidí v něm rodiče malého génia a nepřipustí si, že že bylo přijato proto, aby škola naplnila povinnou kapacitu. Mnohé střední školy jsou zdegenerovány potřebou peněz a tomu odpovídá kvalita přijatých studentů. A povinná maturita z matiky bude spíš jen další negativum.!!

+2/−1
28.5.2017 10:51

T81o68m55á39š 16L85u36d21v74í30k 5390658873556

Jste uplne vedle. Previs zajmu o viceleta gymnazia je obrovsky. Nikde se tak nsprijimaji deti jen proto, aby skola naplnila kapacitu. Naopak znacna cast deti, ktera splni kriteria pro prijeti, nakonec prijata neni - z kapacitnich duvodu.

Zatim to ale vypada, ze fotbalu, politice a skolstvi tady rozumi uplne kazdy.

+3/0
28.5.2017 10:55

B50a32r57b31o72r28a 47P86e38t90r35o11v17á 3585384884245

taky mám pocit, že v okolí neznám víceleté gymnázium, kde by brali každého... u nás se hlásilo přes 200 dětí a brali 60

+1/0
28.5.2017 11:01

T95o66m52á71š 39L90u21d95v87í72k 5420178293926

U nas to bylo 98/30

0/0
28.5.2017 11:03

B96a89r67b91o98r17a 43P94e44t80r27o48v79á 3845284614455

pořád je to tak 3:1.. at mi nikdo netvrdí, že berou každého... dalo se dostat tak při 40 bodech a výše a ještě nesměl dítě potopit učitel ze základky dvojkami na vysvědčení....bavím se u nás o šestiletém gymplu.. kde se nedobírali studenti na 4leté studium...takže jediný pokus..

+1/0
28.5.2017 11:07

T41o25m18á90š 87L87u78d91v65í19k 5750398733536

Shodneme se. Navic pokud to prepocitam na zaky ZS, odejde max. 10%, tedy 3 deti ze 30 ve tride. Doplni je potom deti z malotridek v okolnich obcich. Tedy na ZS pocetne nikdo nechybi a uroven se take nesnizi, nebot uz ted ty nadane deti cekaly na ty ostatni.

0/0
28.5.2017 11:15

M31i70c41h13a27l 89H45a88u16f 4238119315701

U nás 110/30, ale ruku na srdce, nehovoříme všichni o Praze ? Není situace jinde jiná ? Ptám se, protože nevím, netrolím.

0/0
28.5.2017 11:18

T54o89m20á36š 77L36u36d11v90í20k 5110188123886

Nehovorime - bydlim v okresnim meste Pardubickeho kraje.

0/0
28.5.2017 11:25

B10a42r96b66o64r69a 37P95e76t48r80o11v71á 3105514194945

Nehovoříme.. já jsem z okresního města na ostravsku

0/0
28.5.2017 11:46

M89i66c26h34a11l 55H82a97u13f 4478519405601

Tak pak nechápu, proč se o tom vůbec vrchnost baví. Jo vlastně už vím, protože jim ze základek odcházejí chytré děti a ostatní pak nemají od koho opisovat. Otázka je, jak moc je to špatně pro ty chytré děti.

+1/0
28.5.2017 13:56

P39e93t25r10a 45H55o19d55o45v60á 4429571235709

Já to taky nechápu. To mám jako "obětovat" vzdělání svého dítěte, aby se učiteli na základce líp učilo? Je přece normální, že jako rodič, udělám to, co si myslím, že je pro moje dítě nejlepší.

0/0
28.5.2017 15:30

M54i75c64h36a58l 81H25a21u51f 4848649975861

No to i já a jistě mnoho ostatních. Ale nejde o rodiče, jde hlavně o děti, nevidím nejmenší důvod, proč by nadané děti měly setrvávat v prostředí, které jim kromě ústrků, šikany a inkluze vůbec nic nepřináší.

+2/0
28.5.2017 19:45

P24a68v60e32l 84O65b26d19r86ž85á70l63e95k 6986494538152

Rušit školy je jednoduchá úvaha. Ovšem tohle se stalo u mateřských škol a teď obce řeší, že je děti zase moc.

Druhá věc je politicky pohled - zkuste jako krajský politik zrušit někde střední školu... jak to dopadlo v Královehradeckém kraji po pristich volbach si většina politiku ještě pamatuje.

0/0
28.5.2017 10:40

B82e75n 87P83a37v31k48a 1217923577451

No, ono jde hlavně o Husákovic generaci a jejich děcka. Holt je jich více a tím pádem větší odpad. Ono se to srovná.

0/0
28.5.2017 10:30

J28a51n 39Š45i47n67d94e85l83á38ř 6570911959610

V jeho pozici pražského ředitele je asi snadné pronášet, že by se měly rušit školy s dlouhodobým nedostatkem uchazečů. Pro přesnost podotýkám, že ústní zkouška z ČJL se koná z 20 knih, ne 25. Navíc mě vždycky fascinovalo, jak Kepler bere jednu třídu na osmileté studium (tzn. třicet až nelidsky výkonných páťáků, šance tak jedna k deseti) a potom tři třídy na čtyřleté studium, aby se naplnil barák.Z páté třídy se tam prakticky nejde dostat, ale z devítky mají poměr jednu ku dva až třem (loni brali 90 a hlásilo se 207). A letos měli minima pro přijetí na 25 procentech výkonu, což není žádný zázrak. Takže jedna piplaná třída a zbytek potrava pro děla?:-)

+3/−2
28.5.2017 10:29

P67e89t92r71a 62H81o74d66o46v11á 4889191135859

To je ale normální, že na osmiletá gymnázia se bere míň dětí, než na čtyřletá.

0/0
28.5.2017 15:26

J46a22k21u91b 17T80u89r44e55k 2352261371140

Že by můj synek byl nelidsky výkonný? Nikdy jsem si toho za těch osm let nevšimnul.

0/0
28.5.2017 17:46

J35i82ř91í 31V68a40n54č48u40r75a 7695602154378

Jako vždy.Co vymyslí polistopadová garnitura to nestojí za nic.Dnes ten gympl udělá i kdejaký cigán.Škoda že jsme zapíchli naše školství,které bylo na vysoké úrovni.

+4/−3
28.5.2017 10:25

J56a37k64u18b 48T71u26r64e84k 2252701331440

Na Vašem příkladě se ukazuje, že předlistopadové školství na tom bylo přinejmenším v češtině velmi bídně. Tak bych se, být Vámi, raději nevyjadřoval k polistopadové výuce.

0/0
28.5.2017 17:48

T67o55m34á76š 22K96u69c75h15a27ř 3807271168661

Víceletá gymnázia jsou často jednou z mála možností, jak dítě může uniknout z teroru "přizpůsobivých" spolužáků. Takže je nechceme mít ve zvláštních školách, nechme jim tedy základní školy, ale umožněme "normálním" dětem "normálně" žít a učit se. Měly by tedy zřejmě vzniknout školy pro "normální" děti, ty nyní bohužel chybí.

+6/−2
28.5.2017 10:22

K72a61m40i20l39a 39K27a78l87e71n95s23k96á 9596697967758

A co jsou ty nenormální dětí?

0/−3
28.5.2017 10:43

B59a45r95b86o91r15a 97P57e63t45r61o50v20á 3825894424155

ty, které ve 14 letech zbijí prvnáka a vezmou mu kapesné... dcera skončila na pohotovosti, protože ji nakonec prohodili dveřmi..ale nebyla šance je jakkoliv potrestat...ty, které ve třídě, kde je jich díky inkluzi 6, tyranizují celou třídu...všichni to ví... a opět jakýkoliv zásah je rasismus...a ano..díky bohu za víceleté gymnázium... zbavilo nás strachu dcery ze spolužáků.. nesnáší cikány a nepomůže ani jedno motivační video a zbavilo nás i vší, které nás provázely celou dobu spolužití s cikány, at nás každotýdenní odvšivení stálo jakkoliv vysokou částku

+7/0
28.5.2017 11:00

A53r13n54o14š41t 93K26o88b66y61k80a 9979989198150

U nás se takto chovali podobně i některé české děti, kde selhala výchova v rodině, kde rodiče spolu přes děti válčily apod.

+2/0
28.5.2017 11:42

Š18t50e31f81a19n 78F79r55i42č62a 7742938643376

Tak jak roste multikulturní podíl ve společnosti, a že roste geometrickou řadou, to všichni tušíme, tak bude geometrickou řadou růst i zájem o soukromé školy.

+4/−1
28.5.2017 10:12





Najdete na iDNES.cz