Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Povinná maturita z matematiky znásobí odpadlíky, varují středoškoláci

Zavedení povinné maturity z matematiky, které má nastat v roce 2021, bude podle České středoškolské unie (ČSU), která zastupuje studenty středních škol, pro část maturantů devastující. Studenti se obávají, že propadlíků tím výrazně přibude. Změně by podle nich měla předcházet revoluce ve výuce obávaného předmětu, která však podle nich potrvá mnohem déle než čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a68v11i12d 57P78e32t43r 7700106360755

ČEŠTINA

Myslím, že dnes studenti mají umět mateřský jazyk. Hlavně by si neměli plést tvrdé y a měkké i; neříkat velkej, červenej, místo velký, červený a nedělat jiné gramatické chyby, především v psaném textu nebo při hovorech v médiích. Měli by si umět vyhledat informaci v psaném textu.

Přiznám se, že vědět kdo napsal jaké dílo, o čem to dílo je a životopis autora už podle mne není tak důležité.

CIZÍ JAZYK-

Student by se měl dorozumět slovem i písmem v Angličtině a alespoň ještě v jednom cizím jazyce.

MATEMATIKA

Matematika je jediný jazyk, kterým k nám hovoří příroda. Po studentech střední školy bychom měli jako naprosté minimum chtít, aby uměli: Trojčlenku; pracovat s procenty; vyjádřit neznámou z jednoduchých rovnic; umět počítat povrchy a objemy jednoduchých těles (např. spočítat kolik barvy potřebují na vymalování bytu, či vybrat správnou ledničku, pro danou domácnost).....; ale HLAVNĚ UMĚT UVAŽOVAT.

Věci jako integrální a diferenciální počet; PDR; Regresní a korelační analýzu; Programování....; je můžeme naučit na VŠ, pokud mají dobré základy a umí uvažovat.

+2/0
17.5.2017 21:05

J20a83r25o61s97l56a61v57a 54K28a31n24i85o57k91o84v91á 7912759452447

Aha... středoškoláci VARUJÍ !

KRISTOVANOHO !

+3/−1
17.5.2017 12:26

A22l17f10r32e76d 24D35e84l83o22n28g 4464242836540

Matematika ukazuje zda člověk má základní pojem o inteligenci a logice! Kdo se necítí nechť nezabírá místo na škole!

+4/0
17.5.2017 10:04

I15v95a53n 44J94i69r76e94š 6823522201718

No a? Když na to nemají, tak ať odpadnou. Jak si to ti slabošští flákači představují, že se musí vycházet vstříc jejich lenosti?

+4/0
17.5.2017 9:42

M85a40r66e34k 65T24e68t20u61r 9479474716

Pokud má maturitu takměř každý - pak už takměř nic neznamená.:-P

+4/0
17.5.2017 7:33

P71e77t45r 35V81o17n39d41r51a94c41e57k 7965161683480

Milé děti - bylo by dobré si uvědomit, že maturita se nedává za docázku, ale za znalosti, které je třeba prokázat 8-o

+10/0
17.5.2017 6:26

A39l63e88n59a 90B83a67l60á28k96o58v36á 5622468165424

Absolvent střední školy s maturitou by měl mít zvládnutou určitou úroveň matematiky bez ohledu na to jestli z ní maturuje.

+6/0
17.5.2017 1:33

M34i75c97h68a86l 69M65i51l11l24e40r 9376422609642

stredoskalaci se mylne domnivaji, ze maji na slozeni maturity PRAVO.

Meli by si uvedomit, ze maturita je o predepsanych znalostech. Kdo je nema, nema na maturitu.!!

+11/0
17.5.2017 1:13

P26e83t15r 30T11e55n62k14r21a58t 9471758554532

Jak asi může vypadat naše školství, když žák, kerý ještě nestačil udělat reparát maturity, je přijmutý na vysokou školu.

+4/0
17.5.2017 0:10

B92o34h19u70m64i58l 37M28i98c82h87a62l 3745294625501

To je celkem jednoduché - na řadu vysokých škol vezmou každého, kdo dokáže podat přihlášku. Když je uchazečů jen o málo víc, než míst, není třeba přijímačky řešit. To ale neznamená, že každý dokáže absolvovat alespoň první semestr.

+2/0
17.5.2017 9:28

J17i94ř11í 22S53t16r60ž89í53n38e23k 3265608916419

Co takhle méně, ale chytřejších maturantů?

Co takhle méně, ale chytřejších vysokoškoláků?

V současné době to vypadá tak, že si naše socialistické školství nastavilo vysoký cíl a to dosáhnout již v "druhé pětiletce" u 99% dětí vysokoškolského vzdělání a tomu je samozřejmě nutno přizpůsobit osnovy.

Tlačit povinnou maturitu do jednoduchých řemeslných oborů, to musela vymyslet opravdu vysokoškolsky vzdělaná hlava, nebo přímo voni pane vachmajstr.

+8/0
16.5.2017 23:59

M25a71r26t90i53n 74P78r15c41h65a43l 3952510545813

Výborné by bylo zrušit maturitu i z češtiny a dalšího jazyka. Nejenom z matematiky. Maturita by se dávala jenom za účast. Počet odpadlíků by se jistě zmenšil.

+10/0
16.5.2017 23:55

P92a21v95e25l 57P34r32o49c91h12a79z80k56a 3487972444863

znásobí odpadlíky? takže jich bude 2x 3x 5x více??? no je vidět že tady někdo nemá maturity z matematiky ;-D

+3/0
16.5.2017 22:25

Z82d20e70n70ě31k 53K83u45č75k39a 9677258111600

Matematika na stredni skole jsou jen obycejne pocty... Studenti se i ty obycejne pocty dokazi naucit pocitanim prikladu. Pokud nejsou dostatecne pilni k tomu, at napocitaji stovky prikladu, tak si maturitu nezaslouzi. Maturita nema byt darek za odmenu, ale ma to byt odmena za odvedenou praci!

+12/0
16.5.2017 21:03

A78l96e41n41a 96E68l35i69á91š32o69v46á 3204951362798

Na žádné vysoké škole by neměl studovat člověk, který neudělá tu lehoučkou maturitu z matiky.

+14/−1
16.5.2017 19:48

M70i53r81o33s35l80a33v 38S18u75c30h85y 5890189300870

Před časem mě zarazil titulek: "K čemu potřebuje kadeřnice maturovat z matematiky?" Ihned mě napadla odpověď ve formě protiotázky: "K čemu potřebuje kadeřnice maturitu?" Můžeme se donekonečna dohadovat, ke kterému oboru matematiku potřebujeme, a na jaké úrovni. Faktem ale je, že maturita otevírá dveře, jedněm na vysokou školu, druhým k úřednickým postům - a o to tady jde. Pak se nemůžeme divit, když potkáme úředníka/úřednici, který/á když potřebuje čistý papír, jde si ten poslední nakopírovat (ano, i to se už stalo).

+12/0
16.5.2017 19:36

P30a36v49e87l 64H21o21r78á26k 8491133185642

Kdysi jsem našel https://is.muni.cz/th/370743/prif_b/prace.pdf . Ta holka tam ukazuje, že znalosti deváťáka prostě stačí na státní maturitu z matematiky. Takže o jaké náročnosti to mluvíme.

+11/0
16.5.2017 19:09

R96o69s47t56i18s95l58a30v 82C11a29h98a 6203147117971

Syn to ve 14 zkousel a v poho

+4/0
16.5.2017 19:47

P38a55v28e98l 60H72o26r83á37k 8471103555332

Navíc by stačil víkendový kurz, který by toho deváťáka trochu nachystal na některý typ otázek, které zvládá, ale nerozumí úplně zadání (v práci je to tak nějak popsané - nemyslím ten kurz, ale že stačí drobně vysvětlit některé věci a body hned nějaké další naskočí).

0/0
16.5.2017 20:42

M90i51c84h36a89l 86S69l94a77v71í35č60e87k 1119378392829

No tak znásobí, co na tom. Pouze ubude tlučhubů, kteří po maturitě směřují na novodobé vysoké školy vágního "společenského" zaměření. Dovolím si upozornit, že i na biologických oborech Př. F. UK se přednášela matematika, matematická statistika a fyzika. Parciální diferenciální rovnice, integrály, Schroedingerovy a Maxwellovy rovnice byly běžné otázky u zkoušek. A bez slušného středoškolského základu se těžko daly absolvovat.

Problém je v tom, že školy dostávají peníze za kvantitu, ale nikoliv kvalitu. A to studenti velice rychle pochopí. Proč by se namáhali učit, když je stejně nechají prolézt?

+12/0
16.5.2017 18:52

F62r22a81n32t96i50š51e44k 47M23i42t98a55š 6619716674789

Maturita by měla být výsada těch co na to inteligenčně mají. Pokud někdo nezvládá matematiku, nechť na střední nechodí. Za mě jít na gymnázium s trojkou na ZŠ z čehokoliv nebylo možné. Maximálně na hnojárnu, ale ta trojka nesměla být z matematiky a češtiny. Dnes se jde na střední školu i se čtyřkama, tak co potom při maturitách očekávat.

+9/−1
16.5.2017 18:52

J96i73ř38í 21P50r19a33ž36á12k 9930402961332

Závazky EU splníme ! Do r. 2020 bude 40% populace mít vysokoškolské vzdělání. Maturitu každý.

Je už nejvyšší čas opět maturity i VŠ zvednout na úroveň, jako to bylo před více než 30 lety. Dnes je soukromé školství výborný byznys, výdejny diplomů nezajišťují vzdělání v oborech, které jsou potřebné, ale VŠ diplom má pomalu každá toaletářka a politolog.... Zato řemeslníků , lékařů nebo techniků je nedostatek.

+8/−1
16.5.2017 18:38

S43i42m30o25n64a 77S57e82d49l17á47č23k57o86v23á 3434165147567

A proc plnite neco, co jinde v Evrope neni ?

V Nemecku napriklad je maturita pouze a jen na gymnaziu.

+1/−1
16.5.2017 19:15

J63i23ř72í 26P87r73a39ž84á79k 9380662521282

Tak se zavázali "naši" přisluhovači berlínsko-bru

selských diktátorů. Prý je to standard EU....

Jste si jistá? Na webu se píše něco jiného:

https://de.wikipedia.org/wiki/Abitur

+1/0
16.5.2017 20:06

S10i14m91o26n44a 77S13e87d28l70á59č60k79o34v37á 3754265327557

Ano. Jsem si jista.

Ani na Realschule, ani na Hauptschule maturitu neboli Abitur neslozite.

0/0
16.5.2017 20:14

J39i26ř34í 16P55r68a89ž40á84k 9480902391302

četla jste ten odkaz z wiki?

0/0
16.5.2017 20:22

S16i42m30o41n52a 44S39e27d85l84á14č62k91o90v60á 3974225627347

Ano.

Fachabitur ( tedy maturita s jinych vzdelavacich skol ) neni allgemeine Abitur a ani se tak netvari.

Krome toho, bez maturity ( tedy te gymnazialni ) a s vyucenim je spousta stredniho kadru. Bankovni urednici, fyzioterapeute, zdravotni sestry, ucetni, urednici atd atd jsou vsechno vyuceni lide.

( ziju v zapadnim Nemecku pres padesat let, vim, jaky je skolsky system )

+2/0
16.5.2017 20:28

J97i49ř28í 21P54r45a11ž84á59k 9380222571962

Je to absurdní. V ČR poslední roky musely i zdravotní sestry mít VŠ. Stejně tak je absurdní požadovat VŠ u učitelů základní školy. Na tom je vidět, jak hrozně klesla úroveň školství u nás.

+2/0
16.5.2017 21:47

L64u26c39k47a 81P91r45o98c46h69á35z63k41o25v93á 7697776764609

Němci mají poměrně složitý systém vzdělávání, nicméně opravdu ne každá SŠ končí maturitou. Patří k nim Gymnázia - všeobecná i nějak zaměřená, některé soukromé školy, večerní školy a ještě nějaké další.

Nicméně to nemění nic na tom, že německá maturita je mnohem těžší než ta česká a jejich gymnaziální vzělávání je na mnohem vyšší úrovni...

0/0
16.5.2017 20:16

L50e50o21š 18M61a95r29š55a91l 5152274682878

No jo,inkluze ano,maturita z matematiky ne.Musíme si zvykat.:-(

+3/0
16.5.2017 18:28

I30v86o 33S53p19á67l61e23n26ý 5630713850858

Za ministryně Buzkové došlo k nahrazení části vyučovacích hodin matematiky cizími jazyky. Výsledky vzdělání v matematice jsou z 2/3 geneticky podmíněné, v ČR jen menší část žáků takové nadání má. Ale bez odučených hodin nelze výsledek očekávat vůbec.

Složením různých typů matematických příkladů a způsobem vedení zkoušky lze dosáhnout výrazně rozdílných výsledků podle pohlaví. V USA jsou mezi přistěhovalci z různých částí světa jsou až řádové rozdíly ve výsledcích matematických testů.

Ačkoli lidé s matematickým vzděláním jsou vzácní a berou tedy relativně vysoké platy, pro společnost nejcennějším nadáním je schopnost chápat a sdělovat informace ostatním. Což se s matematikou překrývá jen částečně. Ze všech těchto důvodů může být povinná maturitní matematika nebezpečný nesmysl, vyřazující jinak nadané žáky z postupu na VŠ podle původu nebo pohlaví.

Vzhledem k předchozímu cílenému snížení podílu výuky matematiky státem je tento nápad až děsivý. Politici ČSSD tak vlastně chtějí trestat za jimi samotnými vnucenou hloupost její oběti - studenty.

+3/−2
16.5.2017 18:08

A95l59e75n33a 18E97l87i70á46š87o13v30á 3204911882868

Matematika se musí trénovat. Jako hokej. Línější jedinci neradi trénují.

0/0
16.5.2017 19:50

I28v39o 57S48p47á39l86e15n35ý 5170633600958

Když se prováděl výzkum, jaká co dává v matematice největší výhodu, narazili výzkumníci na schopnost jedním pohledem odlišit počtem četnější jev. Například, zda na obrázku převládají počtem modré nebo žluté tečky různých velikostí. Rozdíl ve výsledcích lze určit ve 3 letech a zůstává stálý. Schopnost mají i zvířata, je vrozená a její nedostatečnost způsobuje závažné problémy v matematice. (publikováno 2008 Nature) Její procvičování před zkouškou vede k výraznému zlepšení. (publikováno nedávno, nechce se mi to hledat).

0/0
16.5.2017 20:28

R78o64s34t22i11s29l94a47v 93C27a55h32a 6983277667231

Mne to Vase tvrzeni prijde sporne. Tvrdite, ze ta schopnost je vrozena, ale pritom tvrdite, ze jeji procvicovani vede k vyraznemu zlepseni u zkousky. Tak da se to trenovat, nebo ne?

0/0
16.5.2017 20:39

I61v30o 80S43p82á67l24e33n55ý 5970893330678

Potvrzeno dočasné zlepšení, budou to dál zkoumat. Kdo to má silněji vrozené, rozcvičovat nemusí. Podobné problémy existovali v USA v programech integrace menšin. Dokud se žáci účastnili procvičujícího programu, jejich výsledky byly lepší, ale po jeho skončení se vrátily na původní hodnoty. Obecně je lepší soustředit se na silné stránky žáka, než se ho snažil vyučil dovednostem, na které nejeví žádné nadání a musí se k nim nutit. Samozřejmě nějaký základ je nutný. Skvělý hudebník musí umět nejen přečíst smlouvu a podepsat se. Ale asi nemá smysl povinně maturoval z derivací a integrálů, aby mohl dál studovat hudební vědu.

S aktuální maturitou z matematiky nemají problém žáci gymnázií, ale u odborných škol propadla polovina přihlášených žáků. Což jsou 4 tisíce studentů. Pokud bude matematika povinná pro všechny, vypadne přes 20 tisíc žáků každý rok. To jsou naprosto nesmyslné ztráty v miliardách korun. Možná i 40 tisíc, protože na matematiku opravdu slabí studenti teď z matematiky maturovat nemusí. Na těchto školách se, podle požadavků ministerstva, učila matematika minimálně a najednou bude nutná k dokončení školy.

0/0
17.5.2017 13:58

R68o56s12t18i16s21l75a11v 10C24a53h94a 6683717177571

K prvnimu odstavci - takto to je ale s vetsinou dovednosti. At jiz to je sport, hudba, atd. Vse vyzaduje trenink. Bez nej to jde jen male hrstce nejnadanejsich. Kazdy sportovec i hudebnik vi, ze nebude-li delsi dobu trenovat, jeho schopnosti budou upadat.

K druhemu odstavci - ano budou propadat. Jenze pak je otazka, jak je mozne, ze na maturitnim oboru propada nekdo v predmetu, kde znalosti, ktere mel ziskat na skole o jeden stupen nizsi, postacuji na uspesne absolvovani zkousky.

0/0
17.5.2017 14:05

I31v80o 26S35p84á53l73e80n91ý 5800543180358

Prostě se tlačí na obcházení předpisů. Není to tak dávno, co tu proběhl soudní spor o nošení muslimského šátku na střední škole. Ukázalo se, že studentka ze Somálska dokončila českou ZŠ, ale česky ani nemluvila, ani nepsala. Učitelé jsou tlačeni ředitelem k vyšší známce, aby nemusela škola vykazovat propadlé žáky. A když se to zopakuje vícekrát, máte hned absolventa jak fík.

Díval jsem se na zadání matematické maturity a jsou tam i úlohy spíš pro matematické olympiády. Například zadání není "Jaká je výška věže z 51 krychlových kostek, kde spodní má hranu 600 cm a každá další je o 5 cm menší?". Ale složitější, které vyžaduje převody jednotek, odvození počtu kostek z úbytku velikosti u horní kostky, kdy se musí připočítat i základová kostka. Člověku s gymnazijním vzděláním připadá primitivní, ale někteří studenti učilišť podobné zadání nikdy neviděli.

Ale u těch konkrétních středních škol je to dané státem sníženou výukou matematiky. Gymnázia berou 1/5 nejnadanějších žáků a mají nejvíce odučených matematických hodin. Alespoň mírně nadprůměrné nadání na matematiku má jen 30% žáků. Když je maturita podmínkou pro VŠ a cíl EU je 40% vysokoškoláků, tak ho s maturitou z matematiky nelze dosáhnout. Ve Velké Británii se 75% obyvatel s maturitou považuje za zaostalost a cílí na 90%. U takové maturity musí uspět každý, kdo neměl na základní škole samé pětky.

Tím se dostávám k základnímu problému. ČR patří mezi 20-30 nejvzdělanějších zemí světa. Jak se svět globalizuje, přebíráme i jeho méně přísná pravidla pro stupně vzdělání. Například základní vzdělání ve většině světa znamená 4 třídy základní školy a 2/3 žáků jsou po jeho dokončení dále negramotné. Podle mezinárodních pravidel je 9 z 10 českých dětí na maturitu a půlka na vysokou školu.

Nemá smysl nastavovat si místně náročná pravidla, když chceme soutěžit se zbytkem světa. Logické bylo spíše dát nadanějším žákům možnost vystudovat rychleji do vyšších stupňů, aby v 18 letech už mnozí měli hotový titul bakaláře na vysoké.

0/0
17.5.2017 20:35

R31o76s61t35i89s90l18a49v 20C33a25h65a 6973177347221

ad 2 odstavec - mozna to je na urovni olympiady, ale tak pro sestou tridu, nikoliv pro maturnaty. To zadani, ktere citujete vyzaduje dve veci

- porozumet psanemu textu (coz by maturant mel umet)

- ze zadani vytvorit matematickou formuli, v tomto pripade soucet aritmeticke posloupnosti. Nic jineho.

ad 3 odstavec - stat NEURCUJE skolam, jak dlouho maji co ucit, je to jejich volba na zaklade SKOLNIHO vzdelavaciho programu. Na stredoskolskou matematiku opravdu zadne nadani nepotrebujete, na to staci se tomu predmetu venovat nezanedbatelnou dobu - tj. vykonat nejakou praci, ale to bychom asi chteli moc, ze?

ad posledni odstavec - nevim, jak byste si to predstavoval. Mam sice vyrazne nadprumerne IQ, ale opravdu si nedokazu predstavit, ze bych mel bakalare jiz v 18, i kdyz jsem magistersky program vystudoval za 4 roky a posledni jsem jen psal diplomku a chodil do jine skoly.

0/0
18.5.2017 11:10

A71l74e20n91a 52E38l72i15á79š93o87v64á 3304631962848

Máte pravdu. Buzková byla snad ještě horší, než Valachová, ale zavedla kompetence, evaluaci i kurikulární vzdělávání

0/0
16.5.2017 19:53

P53e34t48r 87P63o13k60o31r96n34ý 4162245282273

S ohledem na to, jaké množství studentů se nyní "prochodí" k maturitě, je logické, že odpad musí být vyšší.

+5/0
16.5.2017 18:07

T59o41m11á15š 81B87r12a78b62e26c 2968666475346

Když jsem to zvládl já, tak těch odpadlíků moc být nemůže :-P. Nebo že by na tom dnes byli opravdu tak špatně? :-)

+1/0
16.5.2017 17:20

R70a53d51e34k 79J89a27n19a53t31a 9615496774842

Jsou. Stačí si uvědomit, kdo to učí. Kdo jde dneska na peďák? Hlavně holky, co jim matematika taky moc nešla. Protože kdyby jim šla, tak by šly na lepší školu a dělaly by lepší práci.

+1/−2
16.5.2017 17:33

P84e37t20r 54P54o47k91o81r82n41ý 4612285322363

Podle mne je také podstatné, jaké procento žáků ZŠ se dnes na střední školy dostává.

+4/0
16.5.2017 18:10

V37l81a50d38i42m16í79r 71I54n26g96.18F73l38ö79s61s37e95l 2126737686177

Valachová mrví i tak zmrvené školství v ČR. Celý ten ansábl lidí se na tom dobře živí.

+3/0
16.5.2017 17:04

J70i58r73i 64D51o38m91i33n11i52k 1621458671240

Zkuste se lépe učit a můžete být i Vy součástí toho "ansáblu". :-)

+1/−1
16.5.2017 17:05

J87a54r68o15m40í68r 39K11r80á26l 4670399544859

No, na těch výsledcích je vidět, že se asi zrovna tito moc dobře neučili. ;-)

+2/0
16.5.2017 18:19

J38i86r59i 25D64o77m17i85n86i13k 1241568691110

Ne nadarmo se říká, že maturita je první zkouškou z dospělosti. Je to první síto, které odděluje "zrno od plev", které ukazuje základní vyspělost konkrétního jedince k odpovědnosti k sobě samému.Někteří ji díky své vůli se něco naučit a uspět nejenom u maturity ale i později zvládnou bez sebemenších problémů, jiní díky menšímu nadání a hlavně flegmatismu a vlastní lenosti na ní prostě nemají a jsou pak nucení hledat uplatnění jinde. A nebo případně maturitu a opakovat později, až "dospějí"...

+3/0
16.5.2017 16:53

M62i61c50h59a49l 34S91l31a65v43í44č66e36k 1549908432209

Idealisto. Maturita je již tak zprofanována, že nevypovídá o ničem. Začalo to už za bolševika učebními obory s maturitou a celá polistopadová politická garnitura tomu jen na frak přidává.

Jsem už starý pán, ale dodnes si pamatuji vyjádření souseda o maturitě svého vnuka v oboru kuchař-číšník: "Tak to má maturu z nošení talířů? Tak na takovou matur se můžu vys...!"

Ale pochopte mne dobře - nemám vůbec nic proti vyučencům, naopak. Bývaly doby, kdy byl řemeslník na řemeslo hrdý. A pokud v něm byl skutečně dobrý, nic mu nebránilo v dalším studiu.

+2/0
16.5.2017 19:27

L64u98d14v72í85k 86G84a37j81d37o83š40í22k 2445383154762

Povinná maturita z matematiky je v principu nesmysl.

Středoškolská matematika je již OBOROVÁ ZÁLEŽITOST a závěrečná zkouška z ní patří pouze na školy matematicky nebo technicky zaměřené nebo na gymnázia.

2/3 středních škol připravují studenty na profese, kde středoškolskou matematiku nepotřebují.

K všeobecnému vzdělání patří matematika pro základní školy. Nikoliv středoškolská. Proto by měla být povinná matematika pouze v přijímacím řízení na SŠ. Nikoliv u maturity.

Nevím jak budete vysvětlovat muzikantům na konzervatoři, nebo studentům umělecké školy, že pro vstup na AMU nebo AVU musí absolvovat zkoušku z oboru, který je absolutně nezajímá, NIKDY ho v praxi nepoužijí a ještě jim to nejde.

Variantou jsou dvě úrovně maturitní zkoušky z matematiky, ale to zase budete vysvětlovat gymnazistům, jaktože jejich maturita má ve vzdělávacím systému stejnou váhu, jako maturita absolventa lesnické školy.

+4/−8
16.5.2017 16:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.