Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hedvábná stezka bude stát tři biliony. Zeman ji označil za fascinující

Prezident Miloš Zeman při své návštěvě Číny označil novou Hedvábnou stezku za nejvíce fascinující projekt v novodobých dějinách. Ambiciózní plán by měl zlepšit dopravní propojení mezi Asií, Evropou i Afrikou a pomoci vzájemnému obchodu. V projevu na summitu v Pekingu Zeman projekt přirovnal k Marshallovu plánu pomoci poválečné Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a64r30o38s59l43a78v 54Č93e69p55i77c43a 8670318203334

Ještě Labe-Odra-Dunaj a je to vše.

0/0
1.6.2017 10:57

P48a68u54l 94J82a26r39o89s 2433468190

Hedbavna stezka ha ha ha.;-DByla tady Sametova revoluce a jak to po ni dopadlo.;-D

Az nas Cina zaplavi svymi levnymi vyrobky,tak nase firmy,co tady jeste zbyli zkrachuji.Tak jak se protloukaji nasi zemedelci diky EU kseftum,co kdo muze a nesmi vyrabet a produkovat....Navic nasi politici,podepisi za uplatky cinanum kseft i pro nas nevyhodny....To jiz zname.;-(

0/0
15.5.2017 9:20

T29o47m95á81š 31V92e52l28č31o16v76s97k65ý 4833398119818

Dal bych si bablbam ;-D

0/0
14.5.2017 21:38

M67i41c70h93a45l 26M89i98n61a49ř38í48k 9892476269958

USA budou jistě proti hedvábné stezce, protože budou mít pocit, že jim utečou obchodní příležitosti se zeměmi Evropy a Asie, o kterých jsou přesvědčení že patří výhradně američanům. Je to poznat podle přítomnosti amerických válečných lodí na obchodně důležitých místech Asie.

+1/−3
14.5.2017 20:35

L69i35b56o72r 72F56i50l25á12k 6871266710699

Ve zprávách. Zeman na čestném místě uprostřed sálu. Vedle Lukašenka.;-D

+2/0
14.5.2017 19:24

P88e21t53r 25O57n32d11r75á25č82e31k 7160829681537

Tam je teď díky Zemanovi naše místo ve světě :-)

0/0
15.5.2017 21:01

I23v78o 40Ž67i59ž11k94a 8573827371191

To mohla klidně zainvestovat ČNB z těch ukradených (či natištěných) peněz. Patříme mezi světovou raritu, jak se tady lidé nechávají dobrovolně okrádat.

+1/−1
14.5.2017 18:26

T21o90m55a90s 56V98o28n38d71a37l 2839330420252

Co tak nejdrive dobudovat napriklad dalnici do Rakouska? Nebo dostavet severni spojeni Cechy-Morava? Nebo zacit budovat rychle vlakove spojeni? Nejaka hedvabna stezka nam v tuto chvili muze byt ukradena...

+10/−2
14.5.2017 15:17

P24a30u53l 52J34a65r89o86s 2963118330

Prave tak Tomas.Nevim,jak si to ti nasi vladni experti predstavuji.Pristav nemame,tak se budou ty kontejnery z lodi trckat po nasich nedodelanych dalnicich,z pristavu z Nemecka,Polska nebo odnekud z Balkanu?

0/−1
15.5.2017 8:45

R56a58d21i67m 93S63l70á86d48e20k 3201292343359

Jak hluboko jim ještě Zeman vleze do zadku

+7/−1
14.5.2017 14:17

Z32d87e54n96ě25k 39M54a97t52y45á80š 5507154571704

Až tam bude celý!

0/0
15.5.2017 2:13

J33a92n 53S67t10e50f16e69k 1771738228469

Je to PAKÁŽ - ZENAN OVECKA MYNAR

+3/−1
14.5.2017 14:11

J93a14n 13S10t29e26f11e77k 1451898808719

Pred 3 roky 90miliard a investovalo se 20% .....a ted Milous zase naleti :-):-):-):-)

+4/0
14.5.2017 14:08

R77a58d15e75k 86J52a57n22a26t29a 9855266754662

Tohle nesouvisí se Zemanem.

Číňané opravdu pořádnou železnici (ano, ta "hedvábná stezka" nemá být nic jiného než železniční trať) do Evropy postavit chtějí a už mají cca třetinu délky hotovou (totiž úsek po čínském území).

Oproti lodní dopravě to bude mnohem rychlejší a oproti letecké levnější.

+4/−1
14.5.2017 14:45

D35a80v81i83d 29N50e26b18e14s47k41ý 8797301879551

Dá se to napsat taky jinak: bude to dražší než lodní a pomalejší než letecká.

0/−1
14.5.2017 16:34

R92a81d43i22m 81P88o50l44á40š81e34k 9266103309739

To berete ze špatného pohledu. Z regionů západní a severozápadní Číny je Hedvábná stezka do Evropy výrazně rychlejší a určitě i výrazně levnější než vlakem ze západní Číny na východní pobřeží Číny a potom zámořskou dopravou.

Kromě toho tyto železnice, protože to bude určitě kvůli kapacitě několik souběžných tratí, otevřou pro čínské investice regiony střední Asie a východní Evropy až po Ukrajinu a Bělorusko. A není žádný důvod, proč tyto obchodní příležitosti přenechat čistě jen šikmookým a nepodílet se na nich.

+2/0
14.5.2017 18:24

O27n85d34ř62e90j 30H94o60l70ý 9390540698539

To jsou zase bláboly, viz citace níže. A když dávají investice ty správné státy, tak to není "kupování vlivu"? To se jedná pro změnu o dary?

"Kritici se však obávají toho, že se Peking rozsáhlými investicemi pokusí koupit vliv v rozvojových zemích" Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/hedvabna-stezka-prezident-zeman-v-cine-dhb-/zahranicni.aspx?c=A170514_071316_zahranicni_pku

0/0
14.5.2017 13:52

P67e43t17r 31N68o65v32e46k 6522142922766

je naprostý nesmysl cokoli takového stavět a vyhazovat peníze, protože brzká budoucnost patří , a nákladní dopravu jistě vyhraje HYPERLOOP :-P

0/0
14.5.2017 13:41
Foto

K83a46r50e12l 93P34l26a86c39h29ý 6546546664969

Jak to myslej? Ze se uz nebude dopravovat letadly, ale zase na oslech/mulach/mezcich?

+1/0
14.5.2017 13:40

P35a96v31e72l 81M36a28t95ě76j96í73č12e56k 6437969362747

Doposud jsem nikde nevidel mapu, kde hedvabna cesta povede ?

+1/0
14.5.2017 13:30

M81i41r84o16s82l54a58v 75B14á38r81t23a 8474870620637

Já jsem tu mapku viděl. Podle ní HS povede Polskem a ne Českem. Ale je jasné, že se k ní oproti původnímu plánu bude chtít připojit i mnoho dalších zemí. Neměli bychom zůstat stranou.

Ale čím více zemí se zúčastní, tím více bude HS politicky riskantnější.

+1/−2
14.5.2017 13:45

J70a40n 35S25k78á32l66a 8582861684535

Marshallův plán, pokud vím, měl pomoci (a pomohl) evropské ekonomice zdecimované 2. sv. válkou. Zemanův výrok tedy chápu jako podporu projektu který má pomoci čínské ekonomice na úkor evropské (potažmo české) a moc této podpoře nerozumím.

+4/0
14.5.2017 13:29

R37o90m76a82n 89Š13e54s72t23á81k 5894519513713

Nová Hedvábná stezka dává ekonomický smysl, ale téměř výhradně pro Čínu:

1) V případě železničního propojení se doprava zboží zkrátí na cca 14 dnů. Dnes to lodí trvá 28–30 dnů.

2) Čína má obrovské devizové rezervy v USD, doslova neví, jak utratit peníze. Tímhle způsobem by část z nich elegantně utratila.

3) V neposlední řadě by si tak "koupila" vliv v zemích, kterými by Hedvábná stezka procházela díky investicím do infrastruktury a souvisejících služeb.

+4/0
14.5.2017 13:28

J96a76n 97Š45v81a38d18l21e47n84k12a 9714219940

Původní Hedvábná stezka dávala také smysl jenom pro Čínu. Usnadňovala její export a přesun kapitálu na východ. Toho si všimli už v Římské říši.

+1/0
14.5.2017 13:30

R59a74d36i29m 23P11o30l83á36š55e91k 9206923249499

Jasně že to dává největší ekonomický smysl Číně. Jenomže Čína si Hedvábnou stezku vybuduje, ať už s podporou Čr nebo ne. Stejně jako Číňané převahou svých dolárků skoupí české firmy v nesnázích nebo obecně ve špatné ekonoikcé situaci, ať už se nám to bude líbit nebo ne.

Když budeme proti, tak jednoho dne zjistíme, že čínské zboží se k nám bude valit nejen ze západoevropských mořských přístavů, ale taky železnicí z východu. Zatímco když budeme pro, vytěžíme z toho zakázky na infrastrukturu ve východní Evropě, střední Asii a možná i západní Číně a následně z toho i výrazně lepší ochdobní pozici pro odbyt našeho zboží.

+2/0
14.5.2017 18:31

P81e80t87r 82M52i81c54h67a22l 2150404441262

To jako aby sem ty jejich šunty mohli vozit rychleji? A co kanál DOL, Milouši? :-D

+2/0
14.5.2017 13:23

M53i91r79o27s90l58a23v 48B54á70r38t50a 8514220490517

Já těch čínských elektronických šuntů mám doma hodně a jsem spokojen.

Kanál DOL je asi v našich podmínkách opravdu fantasmagórie. Ale v Německu si vybudovali kanály spojující Rýn s lecčíms a zřejmě jim to vyhovuje.

+1/0
14.5.2017 13:32

P53e71t45r 92M71i65c14h24a88l 2670234141162

Sice se spousta elektroniky dělá v Číně, ale spousta z nich nejsou čínské produkty. Navíc jsem neměl na mysli pouze elektroniku.

Kanály na Rýnu jsou někde jinde, Rýn má vodu. Do kanálu DOL by se voda musela dovážet.

0/0
14.5.2017 14:50

R23a23d82i66m 14P40o44l75á73š28e44k 9116103379209

právě. Němci DOL nepotřebují, protože by odklonil zboží z Číny pro střední Evropu mimo jejich přístavy a jejich dopravní trasy.

Takže říční kanály na Rýnu v Německu ano, ale kanál DOl na území ČR, to se musí zarauzit.;-D

Hedvábná stezka se jim taky nelíbí, ale na rozdíl od DOL, který by potřeboval rozsáhlé dotace EU, nemají na Hedvábnou stezku páky.

0/0
14.5.2017 18:18

I59v41o 11H69e14b25e68l43k93a 8505530862860

Tento projekt vezme práci českým dělníkům. Řekněte ne vykořisťování a přesunu výroby do Číny. ČR na prvním místě.

+1/0
14.5.2017 13:18

M64i38r32o44s18l41a41v 56B54á83r46t80a 8144750780527

Snad spíš ten projekt práci českým dělníkům dá, ne? A výroba se do Číny bude stěhovat bez ohledu na nějakou Hevábnou cestu do té doby, dokud tam bude cena práce podstatně levnější než tady. A to nemusí trvat věčně. Pak se výroba bud přesouvat třeba do Indie nebo Vietnamu, kde ekonomika také roste velmi rychle.

+1/0
14.5.2017 13:26

R10a91d70i38m 93P64o56l66á53š10e89k 9546793879259

Já taky myslím, že Hedvábná stezka práci českým dělníkům spíš dá. Ta železnice vyvolá obrovskou poptávku po modernizaci ve všech zaostalejších regionech, kde bude procházet. To je celá střední Asie, jižní regiony Ruska kolem Kaspického moře, Ukrajina, Bělorusko.

Čeští stavbaři a strojaři by na tom mohli pracovat po desetiletí.

0/0
14.5.2017 18:41

P60e52t57r 20M45a95c98h 6914671947626

Budoucnost je omezeni zbytecnych presunu zbozi a drancovani zdroju, paleni paliv a zamorovani prostredi, ne takovehle blbosti

0/0
14.5.2017 13:10

M14i57r64o87s98l49a88v 90B92á58r81t58a 8924980800657

Je to fantastický projekt. Ale, co když bude farmářka Havránková proti?

0/0
14.5.2017 13:00

F90r18a51n86t75i65š67e85k 37P56i64k43l 8566119100120

soudruzi vyvlastní...jak je jejich zvykem.

0/0
14.5.2017 13:08

M42i40c59h98a12l 64R10e50j64z88e94k 5666777925631

Nevim na co biliony. Mne uz hedvabna stezka z Ebaye funguje a chodi mi vse celkem vcas.

+1/0
14.5.2017 12:59
Foto

K21a63r39e18l 82P26l18a86c48h89ý 6786596514839

Take to nechapu.

0/0
14.5.2017 13:44

D55a43v91i57d 79N26e62b48e81s62k36ý 8187111319851

Vůbec nechápu, co tím Číňané sledují. Jediné, co dává smysl, je ta Afrika, kterou Čína de facto kolonizuje. Postavit na východoafrickém pobřeží přístavy a pak pozemní komunikace skrz naskrz Afrikou má určitý ekonomický smysl. Stavět železnici přes spoustu nestabilních nebo nepřátelských zemí z Číny do Evropy nikoli.

Zajímavé ale je, že v plánech nehraje žádnou zvláštní roli Rusko. Pokud by Čína chtěla postavit železnici ze západní Číny do Evropy, pak by bylo nejjednodušší ji vést celou přes Rusko, ale to v plánu není.

Možná je celá sranda takovou větší obdobou hladové zdi.

0/0
14.5.2017 12:56

O70n10d17r43e92j 53K78l26o92u26c85e33k 6530219191333

Nemusí to mít smysl ani účel. Hlavně se musí někde rozdat ty miliardy dolarů a euro, co jsme vytiskli. Kdo to má v těch bankách furt přehazovat vidlema?

0/0
14.5.2017 12:55

O14l57d65ř18i54c12h 18Ř97e76z11n71í81k 7755802744248

to bude penízků, které se zakutálejí ;-D ;-D ;-D

0/0
14.5.2017 12:21
Foto

R85i10c77h88a70r25d 58N40e76u27g98e40b92a92u18e37r 6728399316592

Neurážejte ERP (Marshallův plán). Ten podporoval podnikání, ne megalomanii. Ptal se někdo obchodníků, jestli tuto infrastrukturu chtějí? Není už v rudé Číně dost měst duchů?

+4/0
14.5.2017 12:03

M44i23r41o68s90l19a66v 90O81l95d49m21a51n 9700468535431

chteji

+1/0
14.5.2017 12:30

J30a61n 87M98a35c41e37k 9124775142838

a nebylo lepší, když je Evropa kolonizovala?

+3/0
14.5.2017 11:59

V91á43c19l46a59v 25Š78u72l68i18s96t61a 9584667570798

Panda vitezi!:-P

+1/0
14.5.2017 11:50

M77i87c88h31a55e64l 92B51o76r42ů60v19k80a 2139651236145

vždyť tu jsou hromady čínskej výrobků tak co chtěl budovat?

+3/0
14.5.2017 11:30

M47i85c13h61a36l 90P73l84e34š32t10i39l 3417766606595

Projekt Dunaj-Odra-Labe:

1. Zeman a jeho slizký poskok si jednu z těchto řek svobodně vyberou.

2. Do této řeky budou vhozeni a poplavou ke všem čertům.

Nevím jak kdo, ale já to podporuji.

+4/−1
14.5.2017 11:07

J24a87n 82K37o37z50á66k 2686263647691

A už se naučil, jak stabilizovat společnost? ;-D

+2/0
14.5.2017 11:07

R90a64d52i82m 56P75o67l20á92š73e36k 9626393819799

Zemanovy řeči jsou kecy, ale jádro projektu je reálné.

Čína potřebuje pozvednout ekonomiku svých západních a severozápadních regionů, jenže ty jsou extrémně daleko od velkých mořských přístavů na východním pobřeží Číny, odkud se nyní dopravuje zboží. Proto se snaží vytvořit z těchto regionů dopravní přístup do Evropy přes Střední Asii a do Afriky přes Pákistán a Afgánistán.

A k tomu je třeba postavit spousty infrastruktury, množství těchto zakázek by mohly získat české firmy.

+2/0
14.5.2017 10:58

M68i29l75a13n 28P41r30o53u51z35a 6312544708967

A také odbočku na sever.

0/0
14.5.2017 11:04

R29a43d44i71m 31P81o29l81á49š53e63k 9726663679849

Kdoví jak to bude s Ruskem za 50 let.

Číňané minimálně budou etnicky expandovat do oblastí východní a střední Sibiře, protože ruské osídlení je velice řídké a Rusové se moc nemnoží, spíš naopak vymírají.

+2/0
14.5.2017 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.