Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborníci se přeli o zákaz kouření. Stát omezuje svobodu a chrání zdraví

Kuřáci si můžou ještě celý květen zapálit cigaretu v hospodě. Úderem posledního dne měsíce však začne platit zákon, který jim to zakáže. O dopadech protikuřácké novely diskutovali v Paralelní Polis herec a majitel restaurace v obci Nižbor Tomáš Hanák, lékařka Eva Králíková, drogový expert Viktor Mravčík a anarchokapitalista Urza.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18o84s92e21f 12S68u61k 4455940620294

Na adresu pana programátora. Nikdo nezakazuje kuřákovi kouřit ani horolezci slézat hory. Ale kdyby horolezec při slézání určité hory pravidelně uvolňoval šutry, které by v údolí zraňovaly či zabíjely nezúčastněné lidi, tak bylo jistě namístě řešit, zda vyklidit údolí od lidí či zakázat horolezci právě na tuto horu lézt.

0/0
31.5.2017 12:53

J48a69r95o95m11í78r 48S18t78a73c30h65o 6453301935630

Ať si v tomto státě dělá každý, co chce - tak si představuji svobodu. A komu se tu nebude líbít, může svobodně odejít ...:-/

0/−1
19.5.2017 10:39

P44e61t36r 91H92a27r61i28p47r61a26s19a32d 88H74a56j68i11č 8983750704717

Vaše představa svobody je patologická. Jak zhlediska etického, sociálního a vlastně i duševního. Pokud se budete vaší doktínou řídit, tak máte jenom dvě možnosti. Vězení nebo psychiatrickou léčebnu. Promiňte mi upřímnost, ale znal jsem několik takzvaných anetických psychopatů. Toto byl jejich typický argument: "Proč já, co já, já si můžu dělat, co chci."

0/0
21.5.2017 22:52

Z48d33e75n88ě25k 61B87e28r57á90n17e14k 2278835676692

Zákaz kouřená v restauracích a hospodách je opravdu absurdní nesmysl. Majitel takového zařízení by se měl sám rozhodnout, co je pro jeho podnikání prospěšné. Takto budou majitelé žádat stát, aby jim nahradil ušlý zisk. Budeme to pak platit všichni.

+2/−1
18.5.2017 15:04

P36a31v17e76l 58K48ř61í39ž 8847881980729

Zákaz kouření v hospodách je samozřejmě nesmysl... Tedy pokud jsme svobodní a svéprávní lidé...

+3/−4
14.5.2017 6:47

P96e43t30r 27H91a72r22i13p25r14a11s10a40d 28H14a35j11i27č 8713890874977

Používat termíny jako svododa a svéprávnost v souvislosti s kouřením je úplný protimluv. Svéprávný člověk nebude úmyslně sobě ani jiným ničit zdraví. No a pokud je pro vás svododa a závislost synonymum, tak jste význam toho slova posunul úplně an opačnou stranu. Závislost je velká nesvoboda. Nemůžete ani v noci spát, když to vás přijde. :-(

+1/0
21.5.2017 23:07

J74i77ř68í 92G23r98o70m46a13n35n 4613245318246

Kuřák nepotřebuje povolení, aby mohl jiným škodit. Proto potřebuje zákaz, aby nemohl škodit vůbec.

+4/−2
14.5.2017 6:33

J69i88ř21í 54G71r64o54m31a30n17n 4463395448366

Kouření je jako zbraň. Na veřejnosti se musí přenášet v zajištěném stavu. Odjistit a vystřelit se může pouze na střelnici.

0/−4
14.5.2017 6:46

J37i67ř27í 19G84r97o68m52a58n98n 4583225418776

Aby to nikoho neohrozilo a nepoškodilo hlukem sluch.

0/−3
14.5.2017 6:47

J11i74ř47í 26G96r89o64m22a15n27n 4283335528526

Bude to příležitost i pro policii, aby získala uznání a respekt, když bude rozdávat hospodským pokuty za nedodržování zákazu kouření.

+1/−8
10.5.2017 23:52

Z56d61e56n83ě63k 44B19e45r18á52n38e32k 2558275406222

Dávat pokuty za hloupý zákon je také jen hloupost.

+1/0
18.5.2017 15:01

J94o58s32e75f 30Ř54i68m30n41á54č 1705250615101

Jsem vděčný našim i evropským poslaneckým hlavám pomazaným,že za mě myslí. Děkuji jim,že oni sami nejlíp vědí,jaké jsou mé potřeby, co nejvíc ze všeho potřebuji !

Kdyby se radši poslanečtí chytráci a znalci podívali na složení dnešních potravin !!!

Proč se nestarají o naše zdraví v tomhle směru? Když se totiž začnete trochu zajímat,co nám výrobci všechno dokážou nacpat do úplně všeho a nechcete se dobrovolně postupně otrávit,tak skoro nic nenakoupíte.

Nemyslím si,že jsem nesvéprávný a když nesnáším kouř,tak se umím rozhodnout a půjdu někam,kde se nekouří. Za chvíli nám zakážou jezdit na kole,motorce,autem ,protože to ohrožuje naše životy a asi nás budou do práce rozvážet jen povolenými prostředky,které schválí obě sněmovny a podepíše Miloš.

+7/−1
10.5.2017 22:19

J89i61ř54í 25G94r96o51m74a57n96n 4683645658936

Právě proto se tímto přiblížíme demokratické společnosti. Dosud se chováme jako příslušníci méněcenného národa. Obchodní řetězce nám podle Vás opravdu prodávají méněcenné potraviny. Víte vůbec jak chutná tuňák ze stejné konzervy v Německu a Španělsku oproti naprosto stejné a stejně popsané a označené konzervě z našeho Lídlu? Zákazem kouření se nám všem bude dýchat lépe. Hlavně kuřákům, kteří potřebují poznat, že pivo bez cigarety chutná.

+1/−9
10.5.2017 23:56

M86a73r43t47i81n 91Ž31á68č10e76k 5326126915361

Mám podezření, že si argumenty vymýšlíte, jak se Vám hodí, jelikož tady jste se zrovna netrefil. A to tak, že dost. Konzerva (drceného) tuňáka z Lidlu totiž vyhrála v časopise d-Test. Ověřte si to, je to číslo 3/2011, str. 32, navíc získala hodnocení 1.3 a ta v pořadí druhá a třetí byla s hodnocením 1.7 a 1.8, což by odpovídalo hodnocení nikoliv že ta z Lidlu patří mezi nejlepší ale že je bezkonkurenčně nejlepší.

+2/−1
14.5.2017 2:03

J51i19ř72í 93G82r18o61m76a76n39n 4313425708296

Vy jste měl možnost srovnat konzervu koupenou v Lídlu a konzervu koupenou ve Španělsku nebo v Německu? Já ano - ta z Lídlu byla z kousků a méně chutná než ta z Německa a ze Španělska - tam byl celý kus tuňáka - a ta chuť, prostě božská. Proto mi přijde líto, že nám do naprosto stejné konzervy dají zbytky a sami si nadělí to nejchutnější. Já nakupuji v Lídlu, ten je v Česku nejlepší - a pak v Kauflandu, kde se k zákazníkům chovají slušně. Katastrofa je Albert a Penny.

0/−2
14.5.2017 5:37

J10i35ř17í 64G87r73o42m66a20n33n 4433685778306

Rád bych dodal, že v počátcích autobusové dopravy se v Československu kouřilo běžně v autobusech. Neuvěřitelné, že to tak bylo. O vlakové dopravě se nemá cenu bavit, tam si kouře užil snad každý. Je dobře, že se ve vlacích nebude kouři vůbec. Chválím zákaz kouření na zastávkách. To bylo propálených bund, co?

+2/−9
10.5.2017 19:36

M60a77r92t92i15n 25Ž33á48č33e74k 5806576425191

Pamatuju i že se někdy v 70. letech mohlo kouřit na palubách letadel ČSA a že od jistého data to ČSA zakázala. A to plošně.

Ale nesouhlasím, srovnáváte různé věci:

Když si toto si rozhodne sám provozovatel, je to je jen jeho věc, neboť nese všechny dopady tohoto rozhodnutí a má zpětnou vazbu, jestli se rozhodl dobře nebo špatně. Kdežto když toto rozhodne plošně stát, dojde k plošnému vnucení jednoho řešení i těm, co si to třeba nepřejí. Takže zákaz kouření na zastávkách MHD je věcí MHD, totéž ČD atd. Dokonce vás možná překvapí, že nemám problém ani s tím, kdyby magistrát zakázal kouření na veřejných místech ve městě. Z nějakých historických důvodů je jejich správcem, tak proč by nemohl. nese si za to všechny důsledky (otestování souhlasu s tímto rozhodnutím v následujících volbách) ale nevnucuje je jiným (tady myslím ekonomické, důsledky, tj. z hospodářské aktivity plynoucí z vlastnictví těch prostranství, jelikož žádná taková aktivita neexistuje, neboť není vlastník, pronájem se této úvahy netýká, neboť ten není nároková věc). Ale mám problém, když se o takovéhle regulace politici pokoušejí na místech, která jim nepatří a nenesou rizika z dopadů.

+3/−1
13.5.2017 16:25

J96i14ř25í 48G31r11o68m73a69n66n 4233275928836

Nesouhlasím. Ochrana zdraví nekuřáků má přednost před požitkářstvím kuřáků. Nekuřáci mají právo nevdechovat karcinogeny. Kuřáci nemají právo si užívat na úkor ostatních.

+2/−3
14.5.2017 5:40

J97i49ř60í 24G40r40o25m98a46n38n 4373545958616

Těžké posoudit, kdo má pravdu. Zkuste si však představit, že pojedete na dovolenou do kmene Pačuánců Krvežíznivých. Brzy zjistíte, že tam platí úplně jiné zákony, než byste čekali. Totéž je ovšem ČR. Máme ústavu, zákon o silničním provozu ale v momentě, kdy vystoupíte z auta a z parkoviště vstoupíte na přechod pro chodce, si uvědomíte, že v ČR platí nepsaná pravidla bývalého zločineckého komunistického režimu.

.

Já znám situaci v NY, kde už se blíží druhé desetiletí zákazu kouření v restauracích. Počet restaurací stoupl o desítky tisíc a to hospodští před zákazem vytrubovali, že všichni zkrachují. Došlo to tak daleko, že kuřáky diskriminují a zaměstnancům nemocnic dají nůž na krk, že když přestávku na oběd nevyužijí k jídlu a když je načapají, že kouří na chodníku před nemocnicí, tak jsou bez práce. Ano, je to extrém. Já se tak odnaučil kouřit a nyní jsem na té druhé straně barikády. Kouření je nesmysl a když navštívím kteroukoliv demokratickou zemi, tak žádám, aby tam platila všude stejná pravidla silničního provozu a abych se náhodou nedostal s rodinou do restaurace, kde by mi a mé rodině foukal Kubánec kouř z doutníku přímo do talíře. Nebojte se, zákaz nikomu neublíží - kdo chce kouřit, ten si najde způsob. Hospodští dostali licenci k provozování živnosti a musí dodržovat jistá pravidla. Už nyní musí dodržovat protipožární pravidla a všude je musí mít vyvěšená - např. platí přísný zákaz manipulace s otevřeným ohněm v prostoru, kde se jí a kde se pije. Tak mi řekněte, který kuřák to dodržuje? Přijměte zákaz se ctí a buďte lidi, ať můžeme konečně říct, máme rádi Česko!

+1/−10
10.5.2017 19:27

J12o41s83e40f 41Ř32i69m16n17á93č 1465750615861

Vy by jste se hodil do europarlamentu.....zvažte to;-)

+9/−1
10.5.2017 22:22

J18i36ř78í 86G31r48o49m82a24n66n 4273115938976

Vy si uvědomte, že Vy, kuřáci, nemáte právo kouřit všude, kde se Vám zlíbí. Nikotin je karcinogenní a až dosud jsme Vás MY - nekuřáci tolerovali. Proto na Vás ten zákon. Tečka.

+2/−10
10.5.2017 23:37

M66a86r20t76i15n 16Ž71á37č81e82k 5856706235901

Ano, souhlas. Ale pouze u soukromých míst, kde si to majitel nepřeje. Ale zapomínáte uvést, že by mělo by platit i obráceně, tj. že když s tím nemá problém majitel, tak že jim nikdo třetí nemá určovat, jaká pravidla si mezi sebou akceptují.

Obrátit vaši větu lze i jako "Nekuřák nemá právo vyžadovat nekuřácký prostor všude, kde se mu zlíbí.

+4/0
13.5.2017 16:32

J42i65ř76í 63G78r38o89m20a58n50n 4333575218286

Ne, to nekuřák nedělá. Nekuřák tu možnost nemá a proto se musí podřídit, když jeho zdraví a základní lidské právo zákon nechrání.

.

Je to právě naopak. Protože kuřák nepotřebuje povolení, aby mohl jiným škodit, potřebuje takový zákaz, aby nemohl škodit. A proto zákon proti kouření schvaluji.

.

Kouření je jako zbraň, proto ji musí kuřáci nosit zajištěnu ;-D

+1/−3
14.5.2017 6:40

J26i26ř22í 40K38o71v49a29ř82í69k 5700540244799

Nevšiml jsem si, že by na nákup cigaret byl potřeba zbrojní průlkaz.

+1/0
18.5.2017 11:42

P53e95t11r 60H35a58r49i58p88r62a32s64a17d 55H37a69j52i57č 8943530214657

To je ale škoda. Nikotinismus je drogová závislost jako každá jiná. Protože je obecně užívání návykových látek zakázané, tak ty dvě výjimky, tj. nikotinismus a alkoholismus by měly být nějak úředně podchycené. Na oficiální užívání marihuany také potřebujete lékařské doporučení a předpis od lékaře.

0/0
21.5.2017 22:59

R69e55n42é 50R51u23m81l17e92n33a 5244195667623

Vy ne, píše se totiž byste...

+2/0
11.5.2017 23:58

J49a72n 31S62t77e67h37l59í17k 1729649936904

...a abych se náhodou nedostal s rodinou do restaurace, kde by mi a mé rodině foukal Kubánec kouř z doutníku přímo do talíře...

Tak ty rozhodně seš nesvéprávnej. Taky si dávej pozor, aby ses při procházce s rodinou omylem neocitl uprostřed dálnice, kde auta jezdí 130 km/h.

+5/−1
11.5.2017 12:13

J23i26ř23í 59G70r68o86m35a54n28n 4833165368756

Když už si tykáme a zavádíš OT na téma nesvéprávnost, tak u Tebe je zvykem procházet se s rodinou uprostřed dálnice ?;-D

0/−7
11.5.2017 19:24

M81i69c97h50a97l 87U74r29b79a35n 2428749522388

Kdo chce kourit, nepujde do nekurackeho podniku.

Kdo nechce byt v dymu, nepujde do kurackeho podniku.

Aspon tedy do konce mesice. Pak nas vsechny zachrani stat pred slozitym rozhodovanim.

YAY! :-P

+10/−2
10.5.2017 14:18

V20á47c68l85a57v 31P67o89l78á72š52e49k 9796370931547

Mluvíte o situaci, kdy blízko kuřácké hospody je i nekuřácká hospoda. To však platí pouze ve městech. Na vesnicích jsou téměř všechny hospody kuřácké, často je v menší vesnici pouze jediná hospoda, samozřejmě kuřácká. Kam pak mám jít na výletě s dětmi?

+3/−5
10.5.2017 18:36

Urza 4461551504900

Ano, na vesnici není nekuřácká hospoda.... a dost možná tam není ani zoologická zahrada a matějská pouť; má snad stát někoho nutit, aby ji tam otevřel, protože prostě chcete být s dětmi ve vesnici a zároveň tam mít něco, co tam není?

+9/−3
10.5.2017 18:42

J54i88ř18í 31G66r15o26m92a46n87n 4273945258586

Především tam musí platit stejná pravidla, jako v celé zemi. To by tam totiž mohli pole Vás klidně požírat i hosty ;-D

0/−8
10.5.2017 19:29

Urza 4241171584970

Ano, kdyby tam šli ti hosté dobrovolně s vědomím toho, že mohou být sežráni, pak nemám nic proti.

+6/0
10.5.2017 19:33

J58i15ř18í 90G89r35o96m57a18n47n 4353355878856

Jenže oni se to doví, až když sami dostanou na výletě hlad a na dveřích bude cedulka s výstrahou, že mohou být sežráni. Tak si teda vyber - umři hlady nebo sežer, jinak budeš sežrán ;-D Tomu se říká zákony džungle, pane Urza.

0/−8
10.5.2017 19:42

Urza 4331611824310

Kdo ale nechce být sežrán, tak to s tím hladem vydrží, nebo si vezme ten namazaný chleba a nepotřebuje hospodu, že?

+5/0
10.5.2017 20:51

J38i46ř29í 51G15r74o53m90a55n56n 4343305228856

Ten, kdo to musí vydržet, je právě jen a pouze kuřák. Ať si ukrojí a vezme sebou ten kus pomazaného dýmu a jde někam, jen ne mezi lidi ;-D

0/−7
11.5.2017 19:41

M94a48r95t45i82n 63Ž97á82č34e18k 5956776675201

Proč, když s tím majitel hospody ani ten její host kuřák nemají problém? Nekuřácká hospoda není nároková věc. Problém má nekuřák, že chce něco, co mu nikdo nenabízí. Tak musí být o hladu on. Navíc dneska si to může naplánovat dopředu, za pomocí internetu. Zjistí, jestli je / není v místě nekuřácká hospoda a podle toho si nevezme / vezme svačinu.

Chybí Vám nadhled, příliš se upínáte na to kouření. Zkuste si třeba místo "kuřácká hospoda" dosadit "volná místa v hospodě". Přijdete do hospody, je nekuřácká, OK ale je plně obsazená. Máte tedy také podle stejné logiky nárok na volné místo u stolu a hospoda Vám ho je povinna za všech okolností z nařízení státu zajistit? Aha?

+3/−1
13.5.2017 16:42

J98i40ř71í 63G75r92o78m22a78n16n 4983435478986

Nekuřácká hospoda musí být nároková věc, protože kuřák nepotřebuje povolení, aby mohl jiným škodit, potřebuje zákaz, aby nemohl škodit vůbec.

.

Nemáte pravdu. Pane Žáček, problém má kuřák, protože je závislý, bezohledný, neohleduplný a sobecký, což vyplývá z jeho závislosti na karcinogenní droze. Kuřák problém s kouřením nemá, dokud kuřák ten problém nevytvoří. Zkuste se na to podívat s nadhledem.

.

Volná místa nemají nic společného se segregací nekuřáků. Naopak - hospod a restaurací přibude právě zákazem kouření - do restaurací to přitáhne širší klientelu, jak se to už stalo v NY.

Cituji:

"Kritici se obávali, že zákaz kouření by poškodil restaurace, bary a obchod, ale zpráva ministerstva zdravotnictví potvrzuje, že nyjí je 6000 nových restaurací a barů ve městě, než bylo před deseti léty". Viz odkaz:

http://www.reuters.com/article/us-usa-smoking-newyork-idUSBRE92R0UU20130328

si přeložte do češtiny třeba googlem, pokud neumíte anglicky.

0/−3
14.5.2017 6:30

J78i50ř33í 87G35r48o39m49a88n86n 4783295328546

Tomu se říká segregace. Hospodští byli odsouzeni, když na dveře dali nápis "Cikánům vstup zakázán", "Jen pro bílé" nebo dokonce vyvěsili podobizny lidí, kteří do podniku nesmí. Samozřejmě k tomu měli důvod, ale doplatili na to nevinní. Děkuji pane Urza - totalitu už ne, prosím. Už žádné cedulky "Jen pro kuřáky" a podobně, ano?

+1/−5
10.5.2017 19:52

Urza 4221201544360

Co s tím, co píši, má co dělat segregace? Jak to souvisí?

A podle Vás je tedy totalita to, když si hospodský svobodně rozhodne, jaká pravidla v jeho hospodě platí, a hosté se svobodně rozhodnou, zda do té hospody půjdou, ale není totalita, když těm hospodským nějaká pravidla nařídíme? Co to má co dělat s totalitou? Co vůbec podle Vás znamená totalita? Nebo to používáte jen jako nálepku pro něco, co se Vám nelíbí?

Navíc cedulka "jen pro kuřáky" segregace je, ale cedulka "jen pro nekuřáky" není? Děláte si legraci? Myslíte ty argumenty vážně, nebo jen vypisujete něco, co Vás zrovna napadlo? Navíc který hospodský by ze své hospody nekuřáky vyhazoval?

Vážně reagujete na ten příspěvek, pod který jste tu reakci vložil?

+6/−1
10.5.2017 20:58

J16i42ř91í 24G84r69o53m28a17n82n 4683885468486

Vy úmyslně vedete zmatečnou diskuzi. Kouř je rakovinotvorný a cedulka "nekuřácká restaurace" je v pořádku. Naopak "kuřácká restaurace" je segregace. Nekuřácká restaurace je přece pro všechny, jen se nesmí uvnitř kouřit = vypouštět do vzduchu rakovinotvornou látku. Kuřácká naopak omezuje nekuřáky a odrazuje od vstupu, tudíž je to segregace. To Vám hlava nebere, že?

+2/−8
10.5.2017 23:50

Urza 4251981144830

Kuřácká omezuje nekuřáky, nekuřácká kuřáky; přímá segregace není ani jedno (kuřák může jít do nekuřácké a nekuřák do kuřácké), určité omezení je obojí.

Vaše nařčení ze "zmatečné diskuse" je úsměvné; zejména proto, že Váš příspěvek, kterým jste sem debatu o domnělé segregaci zatáhl, ve skutečnosti nijak nevyvrací argument v mém komentáři, na který jste tak reagoval (prostě jste začal mluvit o něčem jiném), ale také proto, že z mých komentářů reagujete jen na to, co se Vám hodí, zatímco zbytek ignorujete.

+5/0
11.5.2017 0:17

Urza 4841181524280

Kuřácká omezuje nekuřáky, nekuřácká kuřáky; přímá segregace není ani jedno, určitá forma odrazování obojí. Fakt, že jedno se Vám líbí a druhé ne, z toho nedělá segregaci o nic více či méně.

Nařčení z vedení zmatečné diskuse je absurdní zejména v souvislosti s tím, že v komentáři, kde jste začal mluvit o segregaci, se vůbec nezabýváte argumentem z komentáře, na který jste tím zareagoval; nemluvě o tom, že většinu z mých námitek ignorujete a reagujete jen na ty, které se Vám hodí.

+1/0
11.5.2017 0:25

Urza 4791581514830

Opět se omlouvám za doublepost, nejsem zvyklý tu diskutovat; to je tady nějaká skvělá vlastnost redakčního systému, že přidám komentář, refreshnu stránku, podívám se do komentářů podle času, znovu refreshnu, můj příspěvek nikde, tak jej napíši znovu, aby se pak objevil ten původní?

+2/0
11.5.2017 0:27

J83a56n 70B33a98r68t61á71č36e14k 6165635640629

Koukám na vás cedulky neplatí, takže bude třeba razantnější postup....

+2/0
12.5.2017 16:25

A16l40i56c80e 98J50a39n13á32k50o38v34á 4468835874629

Tak si holt vezmete svačinu a pití sebou. Tam kde je klub nebo hospoda neoficiální vás stejně nepustí a budete se muset zařídit. Jinak nedoporučuju se tam vehementně cpát a někoho dráždit, mohl byste místo výletu řešit úplně jiné věci.

+1/0
12.5.2017 16:37

P42e72t10r 85H96a56r82i82p10r37a73s22a20d 91H49a28j31i73č 8453860334777

Půjdete. Možná některé takzvané hospody zavřou, možná se přizpůsobí. Vzniknou jiné podniky a budou do nich chodit možná i jiní lidé. Nakonec hostinští přijdou na to, že ti, kteří hospody právě kvůli kouření velkým obloukem míjeli jsou početnější než ti, kteří to tam okupovali předtím.

0/0
21.5.2017 23:14

J51a43r54o53s47l82a70v 43J24o86s47e51f 5732900630764

Herec Tomáš Hanák - odborník přes kouření ;-D;-D;-D

+1/−3
10.5.2017 13:28

M46i58c57h72a79l 70U75r26b91a39n 2108199122718

So f**king what?

0/0
10.5.2017 14:14

K74a68r28e57l 63P54o37d85h39o59r97s79k66y 3375603182825

Jestliže je někdo schopen bez dovolení ostatním otravovat vzduch, tak je to buran. A buranovi holt nedojde, že se to nemá, tak to dostal zákonem.

+4/−8
10.5.2017 13:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.