Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze se poprvé setkaly dva Airbusy A380. Jeden tu uvázl kvůli blesku

Poprvé v historii se na pražském Letišti Václava Havla sešly zároveň dva obří stroje Airbus A380 společnosti Emirates. Když do prvního v sobotu odpoledne udeřil blesk, musel pro pasažéry z Londýna přiletět náhradní spoj, rovněž A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z16d33e96n47ě67k 48D32u34f93e10k 2384664568

Krásný letadlo a vidět ho na živo jak startuje či přistává je zážitek.

0/0
9.5.2017 8:11

R34a74s60t65i48s52l11a33v 21P92a50l73u65š 4727288227694

Najväčšie dopravné lietadlo na svete je nepochybne An-225.

+1/−4
8.5.2017 17:29

J66a75k64u32b 42Š43a84f34a57n64d49a 7605347621541

Pak by dopravní letadlo byla i stíhačka nebo bombardér.

0/0
8.5.2017 19:40

R77a68s47t38i26s76l94a67v 42P93a40l56u72š 4127758147214

An-225 je využívané len na civilné učely a nikdy nebolo určené na nič iné, ako je doprava nákladu, takže neviem, čo má spoločné so stíhačkou alebo bombardérom. A-380 je najväčšie sériovo vyrábané dopravné lietadlo, keď už tak...

0/0
8.5.2017 19:56

J33a40k71u90b 90Š12a42f27a79n23d94a 7455837601671

Asi tím, že skoro každé letadlo něco dopravuje. Ale to neznamená, že je dopravní. Rozlišení vojenské/civilní je jiné dělení. V letectví se jako dopravní označují pouze letadla pro dopravu cestujících. Takže AN-225 není největší dopravní letadlo.

+3/0
8.5.2017 20:32

R87a28s86t14i79s82l52a92v 70P18a31l38u12š 4867218327814

Tak to je typický problém terminológie prekladanej z angličtiny - v rámci kategórie "transport aircraft" je An-225 najväčší, nepatrí ale do podkategórie "airliner", kde je najväčší A-380. Akurát, že jednoznačný preklad slova "airliner" do češtiny by mal byť "linkový dopravní letoun".

0/0
8.5.2017 21:31

H60a37n36a 93D89u63š86k66o15v21á 5461620101

K této události došlo mezi Mratínem a Měšicemi. V době přeletu letadla nad Mratínem jsem vyšla z domu a letadlo pozorovala. Ve chvíli, kdy se mi ztratilo za mraky se zablesklo a vzápětí práskl hrom. Byl to jediný blesk toho dne. Bohužel jsem v té chvíli letadlo neviděla. Jen jsem si pomyslela, že to do něj možná prásklo. A teď jsem si přečetla, že opravdu uhodilo.

0/0
1.5.2017 14:49

M31i58c43h72a67l 54M25i70l34l38e79r 9466102819692

uz odletelo?

0/0
1.5.2017 15:01

P72a40v39e68l 90Ř22a84p55e33k 7722966639105

Podle CHMI došlo 29. dubna v danou dobu na území ČR k jedinému výskytu blesku, a to v čase 13:20 zhruba nad Kostelcem nad Labem. Podle času i místa to přesně odpovídá přistávání A380, blesk tedy spustil přímo průlet tohoto letadla během přibližování na dráhu.

+10/−3
30.4.2017 11:45

M46a74r71t16i39n 70C85h71l94e39b28o66u17n 8203355989565

Nechci vám kazit vaše konspirační teorie, ale to letadlo bylo ccac v 11:15 UTC, tedy 13:15 LT na zemi v Praze.....

+1/0
30.4.2017 12:44

R26a92d74e80k 76M70a87t46ě13j19k98a 8707893249332

Ta "konspirační" teorie je naprosto správná. Detekce blesků na CHMI se obnovuje každých 10 minut, takže v 11:10 blesk na radaru nebyl vidět, v 11:20 už ano. Jen to neznamená, že blesk uhodil v 11:20, znamená to, že uhodil mezi 11:10 a 11:20 (časy UTC). Přesně to bylo v 11:11:41 UTC

+3/0
30.4.2017 13:49

M58a65r72t17i39n 94C96h77l11e20b11o83u11n 8583555769255

To připouštím, nocméně pan Řapek, známý odpůrce automobilsmu a čehokoliv poháněného spalovacím motorem :-) psal 13:20.

0/0
30.4.2017 15:47

P17a81v82e53l 98Ř90a39p68e81k 7492686849395

"Podle CHMI", neověřoval jsem čas příletu, protože jiný blesk tam v rozmezí několika hodin neudeřil.

0/0
30.4.2017 15:59

P57a76v91e85l 75O43d82e49h59n85a29l 6253739698755

No, dost možná jste našel indicii, která by to celé, jako jediná, alespoň trošku potvrzovala.

Jinak, pokud by došlo k zásahu bleskem a nestálo to pilotovi za ohlášení, mohlo by se to stát i někde dříve a protože to nepovažoval za nouzovou situaci, pokračoval by do plánovaného cíle.

0/0
30.4.2017 21:42

P86a86v87e56l 42O82d62e17h41n79a59l 6743439478575

Já bych navrhoval to uzavřít nějak smírně, bez ohledu na vyhlášenou fobii pana Řapka z automobilů (a ze psů). Nadávat na letadla jsem ho ještě neslyšel. :-)

Každopádně, když shrnu co zde všichni říkáte, tak:

Řapek: Blesk v čase 13:20 (evidentně CEST) zhruba nad Kostelcem nad Labem. To sedí, blesk se na CHMI/CELDN objeví v čase 11:20 (UTC).

Matejka: Podle jeho informací to odpovídá rozsahu 11:10-11.20 (UTC) a nemám důvod tomu nevěřit.

Chleboun: Podle vás byl A6-EOU v 11:15 (UTC), tedy 13:15 (CEST) na zemi. No, plus mínus ano, přistál ve 13:16 (CEST).

Když si pustíte záznam jeho příletu, byl v čase 11:11 (UTC) v podstatě přesně tam, kde říká pan Řapek, a kde byl dle CHMI detekován blesk. Pokud tedy platí všechno, co zde bylo napsáno, zapadá to do sebe.

-----

Nicméně, zaujala mne úplně jiná věc - ono totiž vůbec není jasné, jestli to blesk ve skutečnosti byl. Článek se odkazuje na tweet, který v tomto okamžiku neexistuje, takže jej jeho autor pravděpodobně smazal. LKPR jasně uvádí, že nebyl pilotem/společností hlášen žádný problém. Článek cituje informaci z planes.cz, jenže planes.cz neuvádí žádný zdroj.

Skoro to vypadá, že pasažér něco tweetnul, někdo to převzal a uvedl v článku jako danou informaci (skoro bych vsadil právě na iDnes, protože i jinde citují iDnes jako zdroj), odtud čerpali spotteři z planes.cz při vkládání pro ně zajímavé fotky na web, iDnes později převzal fotku z planes.cz a současně i jejich vysvětlení, získané právě možná na iDnes...

+2/0
30.4.2017 21:38

P55a37v91e70l 62O33d91e24h81n22a93l 6753579958625

Tak ještě doplním, tweet už jsem našel, Twitter ho zobrazuje mezi "Tweets & replies".

+1/0
30.4.2017 21:47

J38a35n 30P62a80v94e61l22k51a 3557931694591

Spiknutí? Koho, proti komu?

0/0
30.4.2017 15:23

P16a26v67e48l 11Ř11a40p90e32k 7122176519945

Dát mínus za uvedení strohých faktů, to je vaše vizitka, pánové

Ondřej Zeman 50489 , Zdeněk Korf 86873 , Václav Vostradovský 50254

+2/0
30.4.2017 14:59

V71á15c43l48a17v 15V20o77s51t33r53a80d66o61v93s25k50ý 5250672635414

Zajímavé, tak jsem se podíval na twitterové konto toho Abduly, a nic takové o blesku tam nestojí.

+1/−3
30.4.2017 11:36

M17i64c53h54a73l 55M65i71l15l33e22r 9216852329552

kdo je ten Abdula?

+1/−1
30.4.2017 11:48

V77á13c47l87a58v 81V64o92s24t66r44a49d45o74v81s86k48ý 5860632635504

Podívejte se do článku. Ale je to Abdulla

+1/−1
30.4.2017 12:02

J88a92n43a 59M54u16s45i98l40o69v79á 4384473478479

je. Lighting strikes.

+1/−1
30.4.2017 12:47

V76á79c15l58a52v 70V39o87s38t15r29a95d33o46v73s33k32ý 5670152875194

Já jsem psal o jeho twitterovém kontu. Ne o tom, co zveřejnila iDnes. Zřejmě to opět vymazal.

+1/−2
30.4.2017 12:59

R38a13d75e28k 92M82a96t63ě20j97k37a 8447193689812

Já to na jeho twitter účtu vidím... (@emirates we are stuck in PRG! How unfortunate when lightning strikes!)

+1/0
30.4.2017 13:55

P14a21v78e59l 15O14d53e35h19n22a62l 6663459578695

Doteď jsem to také neviděl. Ono to bohužel není na seznamu tweetů, ale systém to zobrazuje jako odpověď. Tam bych to nečekal.

0/0
30.4.2017 21:46

V42á58c37l72a50v 11V82o34s76t56r89a74d93o31v67s88k36ý 5150502275564

Tak hlavně by se solidní novinář neměl spoléhat na cvrlikání údajných pasažérů na Twitteru.

+3/0
30.4.2017 11:29

L35u38b13o98m83í77r 65S16a40z25e60č15e50k 7649778165453

Tak už je zvyklý na hledání informací od našich ministrů!

0/0
30.4.2017 12:16
Foto

M27i79r31o85s12l12a24v 39M58a13c50e33k 5361605940392

To je těžké, je tam plno ebonitových tyčí a když si dají na letadlo hromosvod bez uzemnění, musejí počítat s nejhorším. Dopodlo to dobře, arabáši odlétli.

+1/−27
30.4.2017 11:10

L22u17c30i34e 73B66l32a26n28i46c40k39á 2685533669881

...no mě spíš zaujalo, že "Emirates" během několika hodin vytáhly z rukávu další 380desátku - a jede se dál, jako by to byla jen flaška s minerálkou....8-oR^

+30/0
30.4.2017 11:30

P81a89v87e70l 95N70á33r36o87ž68n35ý 6749259823146

Vzhledem k tomu, že jich Emirates mají 87ks tak je to méně než flaška od minerálky.

+5/−10
30.4.2017 11:41

M63i65c75h37a56l 57M80i71l60l56e14r 9676642709842

Kazde stani letadla na letisti je neproduktivni a Emirates by byly ekonomicky dost naivni, kdyby objednavaly tolik A380 ( maji jich prozatim 94) a nechavaly je postavat po nekolika letistich ve svete "pro vsechny pripady", co kdyby nekde nahodou potrebovaly nahradni.

Je samozrejme, ze nejvic A380 Emirates se sejde v Dubaji, protoze tam na nich delaji regulerne naplanovany program udrzby i podle soucasne nahle potreby.

Preslat letadlo z Londyna do Prahy je samozrejme jednodussi, nez ho posilat z Dubaje protoze to zabere podstatne kratsi dobu.

Z evropskych destinaci prave Londyn ma nejvetsi denni koncentraci letu Emirates A 380. Je tedy mozne upravit jejich letovy plan, aby se naslo jedno ktere je mozne presmerovat, aniz by zpusobilo vetsi diry v rozvrhu.

+5/0
30.4.2017 12:45

P69a15t46r60i50k 45E72g33e42r 2518830929451

Další zajímavá informace, měl jsem za to, že letadlo funguje také jako bleskosvod, ale můj omyl. No důležité je, že se nikomu nic nestalo a letiště v Ruzyni to zvládlo. S rozšířením T2 si ovšem nedovedu odbavování představit. Zavedení tramvajové tratě Divoká Šárka - Letiště, Terminál 3 - Letiště, Terminály 1, 2 je potřeba před věží bych vybudoval přejezdové koleje a DP by na tramvajovou linku 19 musel nasadit vozy

ForCity Plus Škoda 30T se dvěma kabinamy pro řidiče.

0/0
30.4.2017 10:55

L14a40d57i11s44l42a76v 72K92v25a19s41n10i28č36k23a 1913127673645

Takyže funguje, jinak by ve zdraví nepřistáli. I bleskosvod se může bleskem poškodit.

+6/0
30.4.2017 11:09

J12a98r29o37m63í42r 67K89r41á42l 4850729634459

Ale nefunguje. Není totiž uzemněné, takže blesk projde letadlem a pokračuje dál buď k zemi, nebo mraku. A protože je to vlastně faradayova klec, lidem uvnitř se nic nestane. Jen to někdy odnese elektronika.

+1/0
30.4.2017 18:55

J66i29ř97í 13K32r32u93t21i76l 8888373295491

Jde bača po louce a praští mu blesk do ovce: "No toto."

Jde dál a praští mu to do jeho baráku. "No toto.

"Přijde blíž a vidí, jak mu blesk zabil manželku. "No proto!"

+28/−1
30.4.2017 10:41

P26e45t20r 50B49a25č38a43v15č21í30k 3463128731859

Ha ha há!

0/0
30.4.2017 11:12

J41a59n39a 45S76t64e61h17l24í87k78o45v69á 2899310400106

;-D;-D;-D

0/0
30.4.2017 12:07
Foto

J44a91n 51M54a30c91k 5467572352115

myslim ze v puvodnim zneni to byla tchyne ;-)

+1/0
1.5.2017 3:10
Foto

M60i18l77a66n 30K57o18m79e26r59s 3917521839630

Skvělé zakončení nic neříkajícího plkání !;-D;-D

0/0
1.5.2017 9:57

P38a95v61e69l 78L67e52p82e80n30k12a 5206321415203

Máš-li peníze můžeš letět i v business class.

+4/0
30.4.2017 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.