Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tryskáč přistál pouze s jedním kolem, zanechal za sebou ohnivou čáru

Dramatické záběry natočili svědci nebezpečného přistání, které se v pátek odehrálo na západním pobřeží Floridy. Dosedl zde malý tryskáč, který při startu ve Střední Americe přišel o jedno kolo. Pilot naštěstí manévr zvládl a nikomu se nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e35t32r 49B22a52r48t16ů10n58ě39k 9331924519329

Ještě že ty drogy neshořely...:-P

0/−1
30.4.2017 16:53

J88a17n 62P85a17v42e30l15k22a 3187491774781

Já tam vidím dvě kola, asi ilustrační foto.

0/−1
30.4.2017 11:15

R23i78c78h23a78r94d 44S22t67e32i65d82l 9927942566758

mínus byl omyl

0/0
30.4.2017 21:02

J18o45s33e91f 54P37e87t49k91a 7677803198236

Dobrá práce pilota!!! Palec nahoru!!! Určitě musel mít nervy a starosti celou dobu letu, jak to dopadne. I když věděl, že na něj čekají záchranáři a měl prázdné nádrže - člověk nikdy neví, co se může přihodit. Jako cestující bych asi měl vlhkou hnědku.

+2/0
29.4.2017 21:14

M24a98r44e73k 34S37y30s44e60l 2371572396646

...zanechal za sebou ohnivou čáru...

Ohnivá čára tam zůstala čtrnáct dní...

0/0
29.4.2017 21:10

M66a51r78e92k 22S84y53s96e75l 2841572336506

A teď ještě kolik těch kol vlastně měl původně?

0/0
29.4.2017 21:12

M35a38r86e55k 96H85r31a97d67i87l 3902587642732

Tak já naštěstí sebou vozím rezervu. :-)

+2/0
29.4.2017 19:40

J21i25ř79í 87K93u36č86e85r18a 9565791818

ty vole, zase autor, který neumí napočítat ani do dvou :D

+6/0
29.4.2017 18:56

M37i21r46o39s51l20a33v 98Š97i43m88á62k 8514356401952

Autor by měl jít za roh a nafackovat si. ;-O A pořádně, dělá to pro sebe. ;-€ Ten titulek je typicky zavádějící, letadlu jedno kolo chybí, přistává na dvě. Detail, nicméně ve skutečnosti zcela podstatný, protože by přistání určitě probíhalo zcela jinak.

+9/−1
29.4.2017 17:37

A78n59t29o37n48i73n 37K27a87d90l30c45e63k 9262809171726

Tryskac? Ale co cekat od platku, ktery pouziva v kazdem nadpise, kde muze Cesi, Cesi, Cesi!

+1/−6
29.4.2017 17:18

I69g73n84á68c 26M76r67k59v65i40č32k62a 2378612629405

jo, je to "tryskáč"... co se ti na tom nezdá?

+3/−3
29.4.2017 17:27

J17a35k87u29b 40N18o98v93á57k 9482304744681

Není to tryskac. Je to malý dopravní letoun, bizjet.

+1/−2
29.4.2017 17:37

P81e27t36r 25L92u77k50e71š 6793121

Jakube, může být i hůř. V roce 1923 u nás proběhla názvoslovná soutěž - chyběly české výrazy z oboru letectví. IAI-1124 Westwind je dvoumotorový aeroplán - podle jednoho, naštěstí nepřijatého, návrhu to mohl být BIMRUK (větroň je logicky BEZMRUK).

+2/0
29.4.2017 20:47

J91a69k70u18b 51N74o88v36á37k 9892374374371

Jo, ty specifikace jsem už někde viděl, ale vysvetluj to místním lamam :-)

0/−1
29.4.2017 21:01

R61o75b64e69r79t 36H30o94m11o98l76k48a 2130162682591

jet = proudové letadlo = hovorově "tryskáč"

0/0
29.4.2017 22:18

J21a89k60u15b 43N27o57v32á65k 9342144314201

Pro neznalé angličtiny jsem to rozebírat nechtěl. Ale vzhledem k tomu, že se zde jedná o dvouproudove motory (ang. turbofan), tak to taky nebudeme překládat jako turboventilator, turbo větrák nebo snad turbofen, nebo ano?

0/−1
29.4.2017 22:31

M40i46c40h53a64l 59V59a33n96ž23u51r83a 7108923929314

Nic ve zlém.Nejsem znalec letadel, ale vrtulové letadlo to není. Tak,označení tryskové letadlo je na místě. Pokud se pletu, opravte mě. Hezký den

+2/−1
29.4.2017 17:32

J14a44k15u39b 24N46o39v31á93k 9192134524981

Tryskovy motor = slangove označení pro proudovy motor. Tento letou má motory dvouproudove

0/0
29.4.2017 17:39

P44a75v15e19l 64O64d67e32h83n53a56l 6453619968485

Teď jen doufám, že jste panu Hájkovi nevnuknul myšlenku příště psát, že šlo o "dvoutryskáč"...

Nicméně, pokud dokáže napsat, že "loď bourala", je to asi už jedno.

+4/0
29.4.2017 17:55

R75i15c50h34a36r28d 31A29u73b16r72e11c24h46t 1442601166600

Ne, tryskáč je slangové označení pro všechna letadla poháněná tryskou. Dokonce i raketová letadla by se tam dala narvat.

0/0
29.4.2017 19:29

J87a31k18u41b 29N45o34v70á47k 9592874684761

Prectete si můj komentář ještě jednou než něco napíšete. Navíc seriózní žurnalistika by neměla dávat do nadpisu slang, pakliže není v uvozovkách

0/−1
29.4.2017 19:33

R27i97c62h26a53r84d 76A34u76b25r11e97c46h63t 1492311876320

Přečetl jsem si ho, a je stále stejně nesmyslný. Tryskáč je zkrácená podoba (hovorová, ne slangová!) spojení tryskové letadlo. Tryskové letadlo je letadlo poháněné tryskovým motorem. Dvouproudové motory jsou také tryskové, stejně jako motory pulzační, náporové, raketové atd. Ani seriozní žurnalistika nemá čas na to zabývat se tím, jaký přesně je motor na jakémsi letadle v jedné jediné zprávičce, zvlášť když motor samotný není pro zprávu nijak důležitý a většina lidstva netuší, že nějaké dvouproudové motory existují. Navíc musí být nadpis pokud možno krátký a úderný, takže těžko asi budou řešit, jestli je použitý výraz v souladu s normou 310001 nebo ne. Pokud si pak myslíte, že hovorové výrazy musí být v uvozovkách, pravděpodobně jste žádné noviny pár desítek let nečetl...

+3/0
29.4.2017 21:00

J46a95k57u39b 88N16o56v69á25k 9632884674431

No, řekněme jen ze se zde neshodneme :-)

0/−1
29.4.2017 21:03

M59i96r88o73s47l96a91v 58R83a81t82a71j 5301193944655

kde je Coufal? ten nám o tom napíše víc...je ekšpert na tryskáče;-D;-D

+1/−2
29.4.2017 17:11

P94a13v81e24l 23O90d20e46h37n91a16l 6563379318865

Pravda. Pan Coufal by k oboru, který je mu profesně blízký, určitě napsal příspěvek věci, na rozdíl od vás...

+1/−1
29.4.2017 17:46

M66a43r64t13i19n 71Č25e51r38v38e47n64ý 3226847191781

Nejde o Ruské letadlo, není tu koho bránit.

+4/0
29.4.2017 18:06

V20a90l73e22r80i73e 54W51e48b59e60r81o40v50á 1642370967240

Nebojte se. Za chvíli zde určitě budou psát o ruském Aeroflotu a jeho letu z Moskvy do Thajska, který se dnes ráno dostal do silné turbolence a bylo tam 20 zraněných pasažérů z toho několik těžce.

0/0
1.5.2017 11:39





Najdete na iDNES.cz