Diskuze

Největším postrachem silnic je nepozorný řidič, říká šéf dopravní policie

Nákladní auto se po dálnici přiřítí ke stojící koloně a zezadu do ní narazí. Občas řidič ani nezačne brzdit, protože vůbec nedával pozor. Šéf dopravní policie Tomáš Lerch popisuje jednu z častých nehod kamionů a říká, že nepozornost je u řidičů – nejen nákladních aut – v současnosti největším problémem. iDNES.cz to řekl v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vytvořil se mýtus, že řidič nákladního vozidla je na silnici nebezpečný druh. Bylo by vhodné, aby všichni kritici těchto lidí, kteří to takto vidí od stolu, několik dnů strávili v náklaďáku a poznali realitu. Jezdím 30 let a když tady čtu o studii ředitelství silnic a dálnic, že chybí 1500 parkovacích míst, tak se tomu musím pousmát. Nedělá se pro zlepšení téměř nic. Jak jinak si vysvětlit to, že na D1 mezi Vyškovem a Kroměříží byla vybudována v obou směrech velká odpočívadla, která byla asi 5 let uzavřená a loni zprovozněna stylem osazení betonové plochy budkami WC. Toť vše. Ta samá situace panuje na D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi, kde pro jistotu jsou obě obří parkoviště uzavřena, aby mohla být využívána k občasným kontrolám nákladních vozidel Policií ČR, celní správou a především Mobilními expertními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. Trochu drahé kontrolní stanoviště, nemyslíte? Navíc když Vás tam kontrolují z dodržování sociálních předpisů v dopravě. Absurdní a ostudné. A běda, kdyby tam někdo svévolně zajel, aby mohl vykonat požadovanou přestávku, nebo odpočinek. Neuznávám řidiče, kteří za jízdy čučí na tablet nebo notebook a pod, za to klidně trestejte, ale přejetí bílé čáry zadními koly, navíc v místě utržené krajnice nebo podobného tankodromu nepovažuji za hrubý prohřešek, protože kdo s tím autem cítí, musí se pudově vyhnout takovým výmolům, které na cestách jsou. Ale věřme, bude lím, peníze na opravy jsou a snad i nás začnou dopravní policisté a další kontrolní orgány taky trochu chápat. Je to o lidech a jejich přístupu

0 0
možnosti

Zase kampaň proti profesionálním řidičům. Jděte s tím už někam. Co řidiči osobáků? ty jsou svatý? Ty nehody nedělají? Jasně prasata se najdou ve všech skupinách řidičů. A nikdo není neomylný. To je bez debat.Ale tady ten článek vyznívá tak, že za všechno špatné na silnicích můžou jen řidiči kamionů a náklaďáků. Bylo by zajímavé přepočítat počet nehod na počet ujetých km. Pak by to možná vypadalo všechno zase trochu jinak. Ono totiž řidič kamionu zejména pak v mezinárodní přepravě za měsíc najezdí bez problémů 10.000-12.000 km. To řada běžných řidičů OA najezdí za rok možná i déle. Píše se tu o dodržování bezpečnostních přestávek, dob řízení...ale kde ten kamioňák má to auto odstavit. Místo toho, aby se nová parkoviště stavěla, tak se stávající uzavírají. Zase opět kocourkov jménem Česká Rrepublika. Vyžaduje se, aby se dodržoval nějaký předpis, to je v pořádku, ale zároveň se k tomu nevytvářejí podmínky... a to není problém roku nebo dvou to trvá už dlouhé a dlouhé roky a pořád s tím nikdo nic nedělá. Běžte se podívat třeba do Rakouska tam je parkoviště pro kamiony každých pár km. Na každém parkovišti společnosti ASFINAG(správce dálnic a výběrčí mýta obdoba ŘSD) a ty jsou poměrně často je WC, sprcha, připojení k WIFI a parking pro kamiony. Další věc o které se v článku píše..nevěnování se řízení....opět se to prezentuje tak, že je to problém kamioňáků. Ale to není pravda!!! je to problém i řidičů OA. Jsme tady jak štvaná zvěř....každej se do nás naváží...MD nám akorát háže klacky pod nohy v podobě nesmyslných zákazů omezení a předpisů. Ať se každý podívá sám na sebe, jak se chová on a zamete si napřed před vlastním prahem.

3 0
možnosti

P24e14t59r 22B54á51č96a

30. 4. 2017 12:53

Co byste chtel od nasich slavnych medii.

0 0
možnosti

Příčinu znáte, tak jak s tím opravdu efektivně bojovat? Jak přimět řidiče (zejména kamionů), aby se plně věnovali řízení?

2 0
možnosti

P72e74t86r 90B63á50č91a

30. 4. 2017 10:26

A proc teda jediny co delate je mereni rychlosti pane prezident?

A hlavne nejvetsim problemem je geometricka rada pribyvani nemehel na silnici.

Hlavne, ze autoskoly maji byznys Rv

4 0
možnosti
Foto

To není jen titulek, ale celý článek, který pojednává o řidičích kamionů (auta na12t) ...

0 0
možnosti

Kdyz si necham dostatecny prostor za vozidlem, ktere jede prede mnou, tak se do toho prostoru praktickt vzdy nekdo nacpe. Nehlede na to, ze ridici osobaku vubec netusi, jak se v provozu s nakladaky chovat, vecne zarazovani pred cumak auta a nasledne brzdeni atd...

0 0
možnosti

Z druhé strany to vypadá úplně stejně, pane Kocourku. Tím myslím z pohledu řidiče osobáku, kterému nějaký "profesionál" za volantem kamionu vletí před čumák z pomalejšího pruhu.

2 0
možnosti

Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost.

2 0
možnosti

Co všechno odvádí pozornost řidiče ? Jeden velký problém je také spolujezdec a často to bývá manželka, která kritizuje styl jízdy, začne z dlouhé chvíle rozebírat malichernosti, nespolupracuje s řidičem, nemá ani řidičák a řízení bere jako vedlejší činnost - zábavu. Takoví spolujezdci mohou snadno zavinit nehodu, aniž si to uvědomí. Měli by mít taky školení se složením zkoušky na sezení vedle řidiče, nebo sezení pro ně zřízeném zvukotěsném boxu na zadním sedadle.

3 1
možnosti
Foto

Více očí, více bezpečí, ale je pravdou, že ten spolujezdec za něco musí stát :o)

0 0
možnosti

Když jsem se vrátil v roce 1990 zpět do republiky tak jsem jen zíral, jak špatně lidé jezdí auty. neuvěřitelně pomalé reakce a neschopnost se rozhodnout. Ale asi tak po 15 letech se to začalo celkem lepšit. Dokonce i zipování celkem již funguje...Občas sice někdo udělá nějaký naschvál, že vás nepustí do zipu, a to mi dokonce udělal i plně naložený autobus. Toho řidiče bych jednou rád viděl a rád bych s ním dal řeč o zodpovědnosti za volantem.

Ono s řízením auta je to přesně to samé jako se naučit hrát fotbal, tenis, hokej, nebo na piano či na housle. Chce to trénink. A podle množství tréninku je pak kvalita vyšší nebo nižší. Mozek se totiž musí něco naučit a musí to převést do zautomatizované reakce,

Za volantem se totiž nemá myslet, ale jednat emočně, tedy bleskurychle. Kdo za volantem myslí, obvykle udělá něco velmi dobrého ale o tři vteřiny moc pozdě a nehoda se již stala.

Nízká rychlost povolená na českých silnicích možná odpovídá i rychlostem povoleným jinde. Ale je otázkou, jestli je omezení rychlosti to pravé ořechové. V Německu se jezdí po dálnicích bez omezení a celkem to funguje. Lidé se to prostě naučili.

Prostě řízení je o tréninku a o tom, jak kdo má na řízení talent.

A tak si dát s někým závod na dálnici...v Německu...v rychlostech nad 200kmh je přece krásné zpestření cesty a života. Ale jen když na to máte auto a MÁTE NATRÉNOVÁNO....jinak je to o život.

5 0
možnosti

+ je za prostřední odstavec. Jen bych podtrhnul, že i podmíněný reflex se dá nacvičit.

0 0
možnosti

P31e44t42r 83N43ě93m80e78c

30. 4. 2017 9:41

A co mít vícejazyčné info na dálnicích tj. třeba čeština + angličtina?

1 0
možnosti

(A co maďarština, rumunština, ukrajinština, pobaltské jazyky nevyjímaje? ;-D)

2 1
možnosti

Největším postrachem silnic není nepozorný řidič, ale naprostý ústup vymahatelnosti pravidel a nadvláda BEZOHLEDNOSTI. Dopravní policie a policie vůbec, omezily svoji činnost už jen na vyšetřování nehod. Jezdím přes 20 let, podprůměrných cca 1000 km za měsíc. Ale za celých 20 let mne policie stavěla jen jednou.

Za to dnes a denně vidím desítky a stovky přestupků jiných řidičů, ať už telefonování za volantem, kterého si už ani policie nevšímá i když třeba řidič viditelně čte, nebo posílá SMS, přes provádění kosmetiky u žen řidiček, naprostou neschopnost pochopit jízdu ve více pruzích ve městech i na dálnici, včetně stále zmiňovaného zipování. Taky abych nezapomněl na nedodržování bezpečné vzdálenosti. Jezdím občas staršími vozy, což znamená, že se snažím si nechávat větší prostor pro brždění, ale v podstatě mám jistotu, že se mi do mezery někdo vecpe.

Jeden příklad bezohlednosti za všechny. Parkoval jsem u obchodního centra, dvě volná místě vedle sebe, z protisměru další řidič. Pustil jsem ho, aby mohl zaparkovat s tím, že já zajedu na druhé volné místo. A hle, pán zaparkoval naštorc přes obě místa. Když vystoupil a odcházel s rodinou, stáhnu okénko a zeptám se, zda neumí zaparkovat. Odpověď mne ohromila. Prý to udělal schválně, abych nemohl zaparkovat vedle. WTF??? Jako vážně... Nakonec auto přišel za chvíli přeparkovat, potom, co ho jeden starší pán vypeskoval jako malého fakana. Ale fakt to musí takhle fungovat vždy a všude?

3 1
možnosti

Hezký názorný příklad, kam až to sobecké jednání došlo v této krásné, leč Bohem zapomenuté zemi... R^ ... opravdu je to tak, zcela potvrzuji, sobectví některých jedinců jako kdyby nemělo hranic... :-( ... na druhou stranu, ani džentlmeni ještě nevymřeli, jen ty jejich příklady jaksi nestačí... ;-)R^V[>-]

0 0
možnosti