Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největším postrachem silnic je nepozorný řidič, říká šéf dopravní policie

Nákladní auto se po dálnici přiřítí ke stojící koloně a zezadu do ní narazí. Občas řidič ani nezačne brzdit, protože vůbec nedával pozor. Šéf dopravní policie Tomáš Lerch popisuje jednu z častých nehod kamionů a říká, že nepozornost je u řidičů – nejen nákladních aut – v současnosti největším problémem. iDNES.cz to řekl v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u96m58í12r 77V68á90l55e89k 7544369572932

Vytvořil se mýtus, že řidič nákladního vozidla je na silnici nebezpečný druh. Bylo by vhodné, aby všichni kritici těchto lidí, kteří to takto vidí od stolu, několik dnů strávili v náklaďáku a poznali realitu. Jezdím 30 let a když tady čtu o studii ředitelství silnic a dálnic, že chybí 1500 parkovacích míst, tak se tomu musím pousmát. Nedělá se pro zlepšení téměř nic. Jak jinak si vysvětlit to, že na D1 mezi Vyškovem a Kroměříží byla vybudována v obou směrech velká odpočívadla, která byla asi 5 let uzavřená a loni zprovozněna stylem osazení betonové plochy budkami WC. Toť vše. Ta samá situace panuje na D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi, kde pro jistotu jsou obě obří parkoviště uzavřena, aby mohla být využívána k občasným kontrolám nákladních vozidel Policií ČR, celní správou a především Mobilními expertními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. Trochu drahé kontrolní stanoviště, nemyslíte? Navíc když Vás tam kontrolují z dodržování sociálních předpisů v dopravě. Absurdní a ostudné. A běda, kdyby tam někdo svévolně zajel, aby mohl vykonat požadovanou přestávku, nebo odpočinek. Neuznávám řidiče, kteří za jízdy čučí na tablet nebo notebook a pod, za to klidně trestejte, ale přejetí bílé čáry zadními koly, navíc v místě utržené krajnice nebo podobného tankodromu nepovažuji za hrubý prohřešek, protože kdo s tím autem cítí, musí se pudově vyhnout takovým výmolům, které na cestách jsou. Ale věřme, bude lím, peníze na opravy jsou a snad i nás začnou dopravní policisté a další kontrolní orgány taky trochu chápat. Je to o lidech a jejich přístupu

0/0
1.5.2017 17:25

M59i65c29h30a63l 92S61t18u58d34e91n31o42v28s26k85ý 2433601421566

Zase kampaň proti profesionálním řidičům. Jděte s tím už někam. Co řidiči osobáků? ty jsou svatý? Ty nehody nedělají? Jasně prasata se najdou ve všech skupinách řidičů. A nikdo není neomylný. To je bez debat.Ale tady ten článek vyznívá tak, že za všechno špatné na silnicích můžou jen řidiči kamionů a náklaďáků. Bylo by zajímavé přepočítat počet nehod na počet ujetých km. Pak by to možná vypadalo všechno zase trochu jinak. Ono totiž řidič kamionu zejména pak v mezinárodní přepravě za měsíc najezdí bez problémů 10.000-12.000 km. To řada běžných řidičů OA najezdí za rok možná i déle. Píše se tu o dodržování bezpečnostních přestávek, dob řízení...ale kde ten kamioňák má to auto odstavit. Místo toho, aby se nová parkoviště stavěla, tak se stávající uzavírají. Zase opět kocourkov jménem Česká Rrepublika. Vyžaduje se, aby se dodržoval nějaký předpis, to je v pořádku, ale zároveň se k tomu nevytvářejí podmínky... a to není problém roku nebo dvou to trvá už dlouhé a dlouhé roky a pořád s tím nikdo nic nedělá. Běžte se podívat třeba do Rakouska tam je parkoviště pro kamiony každých pár km. Na každém parkovišti společnosti ASFINAG(správce dálnic a výběrčí mýta obdoba ŘSD) a ty jsou poměrně často je WC, sprcha, připojení k WIFI a parking pro kamiony. Další věc o které se v článku píše..nevěnování se řízení....opět se to prezentuje tak, že je to problém kamioňáků. Ale to není pravda!!! je to problém i řidičů OA. Jsme tady jak štvaná zvěř....každej se do nás naváží...MD nám akorát háže klacky pod nohy v podobě nesmyslných zákazů omezení a předpisů. Ať se každý podívá sám na sebe, jak se chová on a zamete si napřed před vlastním prahem.

+3/0
30.4.2017 12:43

P31e53t65r 55B60á91č57a 8815516315435

Co byste chtel od nasich slavnych medii.

0/0
30.4.2017 12:53

M58a14r93t62i11n 27R97ů17ž65i21č47k33a 9204551368719

je to reakce na nehodu (v rozhovoru, který se týkal zejména kamionové dopravy. ) - na vážnou nehodu ... to není kampaň

počet nehod na počet ujetých km je blbost ... co se asi tak děje na dálnici 200 - 400 km ... rovina klid proti jízdě ve městě 20 km s množstvím nástrah a různých situací

navíc by profesionální řidič měl jít příkladem ... jako profík pro amatéry

kamioňáci skoro každý den nějaký vjede s rozdílem pár km před kolonu, aby předjel kolegu a jede v pruhu než se zase zařadí

souhlas s tím dodržováním přestávek a míst na to ... to je problém

+2/0
30.4.2017 12:58

P39e14t20r 74B24á46č98a 8385226625735

Porad mi z vedlejsi vjede pred cumak vic osobaku nez na dalnici kamionu.

0/−1
30.4.2017 13:19

J13i10r13i 36J16o13n57á72š 2373349627831

me zatim nevjel osobak z vedlejsi nikdy, ale na 1000km deset kamionu.

+2/0
30.4.2017 15:00

M25i62c34h90a20l 82S29t55u98d34e30n28o76v40s55k29ý 2223141651506

RE: kamioňáci skoro každý den nějaký vjede s rozdílem pár km před kolonu, aby předjel kolegu a jede v pruhu než se zase zařadí

Bohužel tohle dělají řidiči OA taky. Předjíždí jiný osobák 3 minuty. viděl jsem to zrovna dneska. Ale na rozdíl od kamionu osobák nemá relevantní důvod jiné auto předjíždět takovou dobu. Nemá totiž omezovač na 90km/h. A málo kdo si uvědomuje že to zpomalení pro kamion vážící 40 tun třeba o 5 km/h je dost velký problém protože když zpomalí tak se pak rozjíždí x dlouhých km. Kdežto v osobáku na to šlápnete a máte tam 130 hned. S tím pak samozřejmě souvisí vysoká spotřeba paliva a nestihnutí termínu vykládky atd.. Dlaší věc související s předjížděním je že do jedu pomalejšího kolegu dám blinkr že ho budu předjíždět auto v levém pruhu je ještě dost daleko ale hned vidíte jak auto v levém pruhu začne zrychlovat a honem honem se tam musí nacpat aby náhodou kamion nejel před ním. A tohle vidím na českých silnicích dnes a denně. V civilizovaných zemích jako je Rakousko nebo Německo se vám tohle nestane je to tam přesně naopak. dám blinkr že jdu na předjetí a auto v levém pruhu a okmažitě zpomaluje na moji rychlost a předjetí mi umožní. Totéž platí i když se z rychlého pruhu zařazuju do pomalého. V čechách to je přesně naopak. Totéž platí při najíždění na dálnici. V Německu nebo Rakousku se auta automaticky uhybají do levého pruhu aby ten kdo na dálnici najíždí na ni mohl bezpečně najet. Takže ono to není tak černobílé jak se to může zdát. Mezi českými řidiči panuje obrovská arogance,sobeckost a neohleduplnost. Někdy mám pocit že čeští řidiči jezdí podle hesla radši mrtvý než-li druhý.

0/0
30.4.2017 21:01

M48i53c93h16a61l 83S41t30u62d82e97n46o75v30s94k22ý 2883551881546

Já chápu že někomu kdo nikdy nejezdil(myslím tím s kamionem nebo náklaďákem) se to špatně chápe. Ono je totiž nejlepší si s tím profi řidičem na týden do toho auta sednout aby to taky okusil z druhé strany. Moje matka dělala ve velkoskladu účetní dělala příjmy zboží atd. Měla na řidiče stejný názor jako většina lidí v této republice, neslyšel jste od ní na řidiče jediné dobré slovo. To jen do doby než jsem začal jezdit já a jela jednu jízdu se mnou.Pak se její názor na profesionální řidiče otočil o 180 stupňů právě proto že to okusila taky z druhé strany a zjistila že to není tak jednoduché a černobílé jak se to nezasvěcenému člověku může zdát.

0/0
30.4.2017 21:21

Z91d17e73ň78k79a 84V59e74s56e38l59á 8339685227440

Příčinu znáte, tak jak s tím opravdu efektivně bojovat? Jak přimět řidiče (zejména kamionů), aby se plně věnovali řízení?

+2/0
30.4.2017 10:40

P71e67t27r 38B36á50č98a 8925266365825

A proc teda jediny co delate je mereni rychlosti pane prezident?

A hlavne nejvetsim problemem je geometricka rada pribyvani nemehel na silnici.

Hlavne, ze autoskoly maji byznys Rv

+4/0
30.4.2017 10:26
Foto

P51ř56e45m43y39s66l 25Č20e58j41p 8788257368766

To není jen titulek, ale celý článek, který pojednává o řidičích kamionů (auta na12t) ...

0/0
30.4.2017 10:37

M34a66r72e33k 33C73h77v63o84s33t53e70k 3262622136913

Článek možná, ale mimo měření rychlosti vážně nic jiného nedělají. Alespoň ne natolik důsledné. S tím souhlasím s penem Báčou.

0/0
30.4.2017 10:51

J24a57k52u96b 42K12o39c23u98r92e18k 5571629

Kdyz si necham dostatecny prostor za vozidlem, ktere jede prede mnou, tak se do toho prostoru praktickt vzdy nekdo nacpe. Nehlede na to, ze ridici osobaku vubec netusi, jak se v provozu s nakladaky chovat, vecne zarazovani pred cumak auta a nasledne brzdeni atd...

0/0
30.4.2017 10:22

G13a91b51r90i60e12l 83H35o68r91t61e14n 9871719223884

Z druhé strany to vypadá úplně stejně, pane Kocourku. Tím myslím z pohledu řidiče osobáku, kterému nějaký "profesionál" za volantem kamionu vletí před čumák z pomalejšího pruhu.

+2/0
30.4.2017 10:29

J67i49r61i 17J65o26n30á72š 2393439317361

Jenze nechat misto za vozidlem pred Vami je povinnost.

0/0
30.4.2017 15:02

R59o34b39b65e30r10t 80B40e11r79g65e60r 2285664549

Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost.

+2/0
30.4.2017 10:01

J64i90r91i 53J40o26n33á40š 2533559507961

jen at meri.

+1/−2
30.4.2017 10:03

R86o70b78b61e27r79t 56B75e44r62g94e83r 2875904809

Ano at měří, ale až bude na silnicích rychlost opravdovým problémem a ty ostatní budou vyřešeny.

0/−1
30.4.2017 10:11

J87i86r83i 11J87o98n70á65š 2813469897891

Rychlost ovsem problemem je a resit se musi.

+2/−2
30.4.2017 10:13

R20o36b92b85e19r78t 13B93e68r32g28e48r 2795704899

Umíte číst? Rozumite psanému textu?

Řešit se mají největší problémy podle závažnosti nikoli podle toho, co je nejjednodušší. Rychlost problém je, ale neprizpusobeni rychlosti stavu a povaze vozovky. Nikoli překračování, podívejte se na statistiky.

+1/0
30.4.2017 10:20

J20i12r94i 18J65o49n44á45š 2523689547621

A muzete mi , prosim, rict jak se ma tohle kontrolovat? Pokud ano, mate jistou nobelovku.

0/0
30.4.2017 13:26
Foto

P96ř25e15m96y24s36l 89Č46e49j50p 8758857148846

Článek je o nákladních vozidlech a jejich řidičích. U osobních stále platí, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost ...

+2/0
30.4.2017 10:04

G96a22b64r68i45e31l 26H18o60r63t86e38n 9341509743894

Nepřiměřenou rychlost policie nezjišťuje.

+1/0
30.4.2017 10:08
Foto

P49ř26e64m26y15s77l 63Č35e13j21p 8898347508696

Ehm? Cože to nezjišťuje? http://www.policie.cz/clanek/neprimerena-rychlost-je-nejcastejsi-pricinou-nehod.aspx

0/0
30.4.2017 10:15

G35a18b13r79i52e32l 79H82o33r32t45e88n 9641519193854

To je po nehodě, pane Čejpe. Preventivně se zjišťuje výhradně překračování rychlosti maximální. Což ani zdaleka není totéž.

+2/0
30.4.2017 10:18
Foto

P12ř48e71m58y11s59l 30Č86e79j28p 8588397658336

Cituji co jsem napsal: "U osobních stále platí, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost .." O měření jsem nikde nic nepsal ... bavíme se na úkor článku o nehodovosti.

0/0
30.4.2017 10:23

G40a91b66r90i37e77l 34H53o97r52t20e65n 9911419793254

Už chápu. Vy nejste schopen chápat kontext vlákna a vnímáte každý příspěvek v diskuzi samostatně, bez ohledu na předchozí vývoj diskuze. No, co se dá dělat.:-/

0/0
30.4.2017 10:27
Foto

P23ř22e25m26y18s50l 61Č91e68j75p 8868257108336

Reagoval jsem na příspěvek Robberta Bergra. Který si nevšiml, že článek je pouze o řidičích kamionů. Nehodovost, příčina, kamiony ... Tedy reagujeme v jednom vláknu. Nechápu, proč se motáte přes celou diskuzi :o) Jedno vlákno, samostatná část diskuze. Přečtěte si znovu vaše příspěvky, které jste na můj vyplodil, a zkuste si zjistit, kde jste se zamotal. Napovím, že už to bylo hned ve vaší první reakci ...

0/0
30.4.2017 10:36

G72a50b27r10i91e53l 31H73o23r41t61e58n 9501299473444

"ale my budeme měřit rychlost"

"nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost"

"Nepřiměřenou rychlost policie nezjišťuje"

"Cože to nezjišťuje?"

"To je po nehodě"

Závěr: "O měření jsem nikde nic nepsal"

-

Prostě vám vaše mentální kondice nedovoluje chápat vlákno diskuze. Ale z toho si nic nedělejte, určitě existuje něco, na co stačíte... Co takhle zkusit službu u MP?:-)

0/−1
30.4.2017 10:41
Foto

P66ř88e17m63y14s46l 24Č49e25j89p 8398747328616

Celý příspěvek od pana Robberta zní: "Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost."

Koukám, že jste si stále nevšiml, že článek je o řidičích kamionů a jejich problémech. Hlavně, že víte, jak to chodí u MP. Jaké to tam je?

0/0
30.4.2017 10:46

J89a18n 53P73a78v69e48l91k49a 3367931494971

Přihořívá, to měření (o kterém jste nepsal) jste zopakoval.

0/0
30.4.2017 11:10

P83e64t58r 98S42o53k33o18l 8972181457291

Nechte si tu myšlenku patentovat. Až přijdete na to, jak měřit nepozornost tak budete nejbohatší na světě.

+1/0
30.4.2017 10:09

R36o35b77b83e11r24t 55B51e61r50g53e15r 2765504779

Proč měřit? Já nechci trestat, já chci řešit problémy.

0/0
30.4.2017 10:23

M95i73l48o79š 69K64o47l39m84a65n 6896953317972

Co všechno odvádí pozornost řidiče ? Jeden velký problém je také spolujezdec a často to bývá manželka, která kritizuje styl jízdy, začne z dlouhé chvíle rozebírat malichernosti, nespolupracuje s řidičem, nemá ani řidičák a řízení bere jako vedlejší činnost - zábavu. Takoví spolujezdci mohou snadno zavinit nehodu, aniž si to uvědomí. Měli by mít taky školení se složením zkoušky na sezení vedle řidiče, nebo sezení pro ně zřízeném zvukotěsném boxu na zadním sedadle.

+3/−1
30.4.2017 9:44
Foto

P52ř91e98m17y53s51l 43Č70e18j47p 8228477978466

Více očí, více bezpečí, ale je pravdou, že ten spolujezdec za něco musí stát :o)

0/0
30.4.2017 10:05
Foto

D42a21l53i32b91o75r 37B44a58r38t75o63š 5874950917279

Když jsem se vrátil v roce 1990 zpět do republiky tak jsem jen zíral, jak špatně lidé jezdí auty. neuvěřitelně pomalé reakce a neschopnost se rozhodnout. Ale asi tak po 15 letech se to začalo celkem lepšit. Dokonce i zipování celkem již funguje...Občas sice někdo udělá nějaký naschvál, že vás nepustí do zipu, a to mi dokonce udělal i plně naložený autobus. Toho řidiče bych jednou rád viděl a rád bych s ním dal řeč o zodpovědnosti za volantem.

Ono s řízením auta je to přesně to samé jako se naučit hrát fotbal, tenis, hokej, nebo na piano či na housle. Chce to trénink. A podle množství tréninku je pak kvalita vyšší nebo nižší. Mozek se totiž musí něco naučit a musí to převést do zautomatizované reakce,

Za volantem se totiž nemá myslet, ale jednat emočně, tedy bleskurychle. Kdo za volantem myslí, obvykle udělá něco velmi dobrého ale o tři vteřiny moc pozdě a nehoda se již stala.

Nízká rychlost povolená na českých silnicích možná odpovídá i rychlostem povoleným jinde. Ale je otázkou, jestli je omezení rychlosti to pravé ořechové. V Německu se jezdí po dálnicích bez omezení a celkem to funguje. Lidé se to prostě naučili.

Prostě řízení je o tréninku a o tom, jak kdo má na řízení talent.

A tak si dát s někým závod na dálnici...v Německu...v rychlostech nad 200kmh je přece krásné zpestření cesty a života. Ale jen když na to máte auto a MÁTE NATRÉNOVÁNO....jinak je to o život.

+5/0
30.4.2017 9:42

J20a27r34o52s18l58a53v 97L32e97b43e34d65a 3116679327660

+ je za prostřední odstavec. Jen bych podtrhnul, že i podmíněný reflex se dá nacvičit.

0/0
30.4.2017 10:00
Foto

D11a96l73i22b67o14r 55B70a18r42t70o40š 5894620477779

v tom se naprosto shodujeme...jen já tomu říkám, že musíte mít natrénováno...a to chvíli trvá

+2/0
30.4.2017 10:04

J89i36n93d22ř54i37c83h 66M55i98t92t41e12r 6774575691536

Za volanten se má myslet. A to myslet dopředu, anticipovat situaci. A jednat se nemá emočně, ale rychle , intuitivně. Emoce jsou radost, vztek, smutek...

To jsou ale jen detaily, je jasné jak jste to myslel. Jinak souhlas. Jen o rychlosti to není. Když jedu pomalu, čumím všude kolem a nedávám tak pozor. Když to valím, soustředím se naplno.

+2/0
30.4.2017 10:14
Foto

D96a86l97i28b15o52r 22B78a81r10t25o82š 5664420447959

to máte pravdu já jen použil nevhodné slovo...jsou to vlastně reflexy. ale obsah mám správný. Myšlení je pomalé. A za volantem nesmíte ztrácet čas myšlením. Anticipovat můžete jen na základě zkušeností a ne na základě myšlení.

Ale je jen o tom, jak tomu my sami říkáme. Jde o podstatu a tam se shodneme. Skutečné myšleni provádí filozof a potřebuje na to někdy i roky a to by za volantem nebylo prospěšné.

A ano s tou rychlostí a pomocí rychlostí vynucené soustředění je správně. I já to tak vidím.

0/0
30.4.2017 10:38

J56i75n73d72ř19i21c72h 23M16i66t68t20e23r 6674395841106

Jo reflexivně, to je ten správný výraz. Ale já za volantem přemýšlím. Třeba co udělá ten přede mnou. Předjíždí a má v protisměru auto, tak radši brzdím, kdyby se srazili, zpomaluje a nedává blinkr ? Asi bude odbočovat nebo zastaví, stojím v koloně tak koukám za sebe jestli se na mě něco neřítí atd, to je to myšlení. A jestli je pomalé to nevím.

0/0
30.4.2017 10:44
Foto

D86a92l75i48b58o84r 83B80a43r71t36o67š 5824870667589

já to dělám automaticky..nemusím na to myslet

0/0
30.4.2017 11:10

J45i55n12d83ř95i43c84h 23M84i21t47t83e12r 6644245701406

Jistě možná tomu tak neříkáte, děláte to automaticky, ale myšlení to je.

0/0
30.4.2017 11:13
Foto

D82a78l49i68b56o97r 90B88a90r75t48o45š 5544330777129

já si myslím, že není. Při basketbalu nebo při hokeji toho asi také moc nenamyslíte. Je to sice práce mozku v tom s vámi naprosto souhlasím, ale podle mne to není myšlení..nebo ještě jinak je to zautomatizované myšlení. tedy naučené , mnohokrát opakované, reflexní.

Ale asi se opravdu jen jedná o to, že nejsme dost znalci retoriky odborníků na mozek, ti by na to možná měli to správné slovo. Ale v podstatě si rozumíme a mluvíme o tom samém.

0/0
30.4.2017 11:26

J61i77n22d37ř11i13c53h 17M61i63t46t46e10r 6784775571656

Přeme se jen o detailech ale v podstatě se shodneme. Máme to podobně. Mějte se.

0/0
30.4.2017 11:36
Foto

D37a10l19i26b88o87r 57B21a93r14t67o45š 5774400877699

Přesně tak, mějte se.

0/0
30.4.2017 12:20

P80e49t86r 11N42ě39m78e35c 4410173920607

A co mít vícejazyčné info na dálnicích tj. třeba čeština + angličtina?

+1/0
30.4.2017 9:41

K53a88r22e96l 90V78a26c33h68u84t 9713882649263

(A co maďarština, rumunština, ukrajinština, pobaltské jazyky nevyjímaje? ;-D)

+2/−1
30.4.2017 9:43

P16e97t84r 71N82ě33m57e76c 4280383890567

Tihle lidé ale anglicky +-nějak umějí. A tay například Maďaři, vědomi si jejich složitého a ničemu nepodobného jazyka mají nápisy vícejazyčné. V jejich vlastním zájmu

0/0
30.4.2017 10:02

B33á97r30a 82T84e81s94n95e66r15o91v69á 5545970234649

to jste trochu optimista, znám osobně řidiče - profesionála, který léta jezdil MKD a anglicky si neuměl objednat ani kafe, všechno řešil "rukama nohama" ;-D

0/0
30.4.2017 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.