Diskuze
Největším postrachem silnic je nepozorný řidič, říká šéf dopravní policie
Děkujeme za pochopení.
L41u88m15í27r 88V52á93l72e65k
Vytvořil se mýtus, že řidič nákladního vozidla je na silnici nebezpečný druh. Bylo by vhodné, aby všichni kritici těchto lidí, kteří to takto vidí od stolu, několik dnů strávili v náklaďáku a poznali realitu. Jezdím 30 let a když tady čtu o studii ředitelství silnic a dálnic, že chybí 1500 parkovacích míst, tak se tomu musím pousmát. Nedělá se pro zlepšení téměř nic. Jak jinak si vysvětlit to, že na D1 mezi Vyškovem a Kroměříží byla vybudována v obou směrech velká odpočívadla, která byla asi 5 let uzavřená a loni zprovozněna stylem osazení betonové plochy budkami WC. Toť vše. Ta samá situace panuje na D55 mezi Hulínem a Otrokovicemi, kde pro jistotu jsou obě obří parkoviště uzavřena, aby mohla být využívána k občasným kontrolám nákladních vozidel Policií ČR, celní správou a především Mobilními expertními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. Trochu drahé kontrolní stanoviště, nemyslíte? Navíc když Vás tam kontrolují z dodržování sociálních předpisů v dopravě. Absurdní a ostudné. A běda, kdyby tam někdo svévolně zajel, aby mohl vykonat požadovanou přestávku, nebo odpočinek. Neuznávám řidiče, kteří za jízdy čučí na tablet nebo notebook a pod, za to klidně trestejte, ale přejetí bílé čáry zadními koly, navíc v místě utržené krajnice nebo podobného tankodromu nepovažuji za hrubý prohřešek, protože kdo s tím autem cítí, musí se pudově vyhnout takovým výmolům, které na cestách jsou. Ale věřme, bude lím, peníze na opravy jsou a snad i nás začnou dopravní policisté a další kontrolní orgány taky trochu chápat. Je to o lidech a jejich přístupu
M45i56c52h20a58l 58S84t40u81d18e31n92o73v72s24k83ý
Zase kampaň proti profesionálním řidičům. Jděte s tím už někam. Co řidiči osobáků? ty jsou svatý? Ty nehody nedělají? Jasně prasata se najdou ve všech skupinách řidičů. A nikdo není neomylný. To je bez debat.Ale tady ten článek vyznívá tak, že za všechno špatné na silnicích můžou jen řidiči kamionů a náklaďáků. Bylo by zajímavé přepočítat počet nehod na počet ujetých km. Pak by to možná vypadalo všechno zase trochu jinak. Ono totiž řidič kamionu zejména pak v mezinárodní přepravě za měsíc najezdí bez problémů 10.000-12.000 km. To řada běžných řidičů OA najezdí za rok možná i déle. Píše se tu o dodržování bezpečnostních přestávek, dob řízení...ale kde ten kamioňák má to auto odstavit. Místo toho, aby se nová parkoviště stavěla, tak se stávající uzavírají. Zase opět kocourkov jménem Česká Rrepublika. Vyžaduje se, aby se dodržoval nějaký předpis, to je v pořádku, ale zároveň se k tomu nevytvářejí podmínky... a to není problém roku nebo dvou to trvá už dlouhé a dlouhé roky a pořád s tím nikdo nic nedělá. Běžte se podívat třeba do Rakouska tam je parkoviště pro kamiony každých pár km. Na každém parkovišti společnosti ASFINAG(správce dálnic a výběrčí mýta obdoba ŘSD) a ty jsou poměrně často je WC, sprcha, připojení k WIFI a parking pro kamiony. Další věc o které se v článku píše..nevěnování se řízení....opět se to prezentuje tak, že je to problém kamioňáků. Ale to není pravda!!! je to problém i řidičů OA. Jsme tady jak štvaná zvěř....každej se do nás naváží...MD nám akorát háže klacky pod nohy v podobě nesmyslných zákazů omezení a předpisů. Ať se každý podívá sám na sebe, jak se chová on a zamete si napřed před vlastním prahem.
Z86d26e90ň71k86a 74Z23a39m91a66z77a85l71o72v46á
Příčinu znáte, tak jak s tím opravdu efektivně bojovat? Jak přimět řidiče (zejména kamionů), aby se plně věnovali řízení?
P18e52t47r 89B17á51č52a
A proc teda jediny co delate je mereni rychlosti pane prezident?
A hlavne nejvetsim problemem je geometricka rada pribyvani nemehel na silnici.
Hlavne, ze autoskoly maji byznys
P43ř83e40m29y72s72l 42Č12e64j93p
To není jen titulek, ale celý článek, který pojednává o řidičích kamionů (auta na12t) ...
J96a64k68u77b 38K35o95c86u51r20e67k
Kdyz si necham dostatecny prostor za vozidlem, ktere jede prede mnou, tak se do toho prostoru praktickt vzdy nekdo nacpe. Nehlede na to, ze ridici osobaku vubec netusi, jak se v provozu s nakladaky chovat, vecne zarazovani pred cumak auta a nasledne brzdeni atd...
G13a30b60r11i93e12l 43H78o34r55t95e41n
Z druhé strany to vypadá úplně stejně, pane Kocourku. Tím myslím z pohledu řidiče osobáku, kterému nějaký "profesionál" za volantem kamionu vletí před čumák z pomalejšího pruhu.
R98o71b93b14e52r69t 17B52e51r66g49e35r
Paráda, nejvíce nehod způsobí nepozornost, ale my budeme měřit rychlost.
M36i98l21o70š 48K98o30l24m41a39n
Co všechno odvádí pozornost řidiče ? Jeden velký problém je také spolujezdec a často to bývá manželka, která kritizuje styl jízdy, začne z dlouhé chvíle rozebírat malichernosti, nespolupracuje s řidičem, nemá ani řidičák a řízení bere jako vedlejší činnost - zábavu. Takoví spolujezdci mohou snadno zavinit nehodu, aniž si to uvědomí. Měli by mít taky školení se složením zkoušky na sezení vedle řidiče, nebo sezení pro ně zřízeném zvukotěsném boxu na zadním sedadle.
P33ř39e78m65y41s90l 43Č80e13j24p
Více očí, více bezpečí, ale je pravdou, že ten spolujezdec za něco musí stát :o)
D61a63l20i75b54o38r 29B66a63r27t57o19š
Když jsem se vrátil v roce 1990 zpět do republiky tak jsem jen zíral, jak špatně lidé jezdí auty. neuvěřitelně pomalé reakce a neschopnost se rozhodnout. Ale asi tak po 15 letech se to začalo celkem lepšit. Dokonce i zipování celkem již funguje...Občas sice někdo udělá nějaký naschvál, že vás nepustí do zipu, a to mi dokonce udělal i plně naložený autobus. Toho řidiče bych jednou rád viděl a rád bych s ním dal řeč o zodpovědnosti za volantem.
Ono s řízením auta je to přesně to samé jako se naučit hrát fotbal, tenis, hokej, nebo na piano či na housle. Chce to trénink. A podle množství tréninku je pak kvalita vyšší nebo nižší. Mozek se totiž musí něco naučit a musí to převést do zautomatizované reakce,
Za volantem se totiž nemá myslet, ale jednat emočně, tedy bleskurychle. Kdo za volantem myslí, obvykle udělá něco velmi dobrého ale o tři vteřiny moc pozdě a nehoda se již stala.
Nízká rychlost povolená na českých silnicích možná odpovídá i rychlostem povoleným jinde. Ale je otázkou, jestli je omezení rychlosti to pravé ořechové. V Německu se jezdí po dálnicích bez omezení a celkem to funguje. Lidé se to prostě naučili.
Prostě řízení je o tréninku a o tom, jak kdo má na řízení talent.
A tak si dát s někým závod na dálnici...v Německu...v rychlostech nad 200kmh je přece krásné zpestření cesty a života. Ale jen když na to máte auto a MÁTE NATRÉNOVÁNO....jinak je to o život.
J22a71r72o81s43l14a70v 85L37e19b36e48d12a
+ je za prostřední odstavec. Jen bych podtrhnul, že i podmíněný reflex se dá nacvičit.
P19e93t57r 79N78ě94m66e28c
A co mít vícejazyčné info na dálnicích tj. třeba čeština + angličtina?
K11a74r44e11l 93V92a70c11h57u77t
(A co maďarština, rumunština, ukrajinština, pobaltské jazyky nevyjímaje? )
V22l53a24d27i16m92í58r 56K38r20u26p86k52a
Největším postrachem silnic není nepozorný řidič, ale naprostý ústup vymahatelnosti pravidel a nadvláda BEZOHLEDNOSTI. Dopravní policie a policie vůbec, omezily svoji činnost už jen na vyšetřování nehod. Jezdím přes 20 let, podprůměrných cca 1000 km za měsíc. Ale za celých 20 let mne policie stavěla jen jednou.
Za to dnes a denně vidím desítky a stovky přestupků jiných řidičů, ať už telefonování za volantem, kterého si už ani policie nevšímá i když třeba řidič viditelně čte, nebo posílá SMS, přes provádění kosmetiky u žen řidiček, naprostou neschopnost pochopit jízdu ve více pruzích ve městech i na dálnici, včetně stále zmiňovaného zipování. Taky abych nezapomněl na nedodržování bezpečné vzdálenosti. Jezdím občas staršími vozy, což znamená, že se snažím si nechávat větší prostor pro brždění, ale v podstatě mám jistotu, že se mi do mezery někdo vecpe.
Jeden příklad bezohlednosti za všechny. Parkoval jsem u obchodního centra, dvě volná místě vedle sebe, z protisměru další řidič. Pustil jsem ho, aby mohl zaparkovat s tím, že já zajedu na druhé volné místo. A hle, pán zaparkoval naštorc přes obě místa. Když vystoupil a odcházel s rodinou, stáhnu okénko a zeptám se, zda neumí zaparkovat. Odpověď mne ohromila. Prý to udělal schválně, abych nemohl zaparkovat vedle. WTF??? Jako vážně... Nakonec auto přišel za chvíli přeparkovat, potom, co ho jeden starší pán vypeskoval jako malého fakana. Ale fakt to musí takhle fungovat vždy a všude?
K36a71r73e45l 43V71a85c83h31u89t
Hezký názorný příklad, kam až to sobecké jednání došlo v této krásné, leč Bohem zapomenuté zemi... ... opravdu je to tak, zcela potvrzuji, sobectví některých jedinců jako kdyby nemělo hranic... ... na druhou stranu, ani džentlmeni ještě nevymřeli, jen ty jejich příklady jaksi nestačí...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová
Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...
Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení
Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...
Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat
Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...
V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem
Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha