Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ankara odsoudila české uznání genocidy v Arménii, kritizuje i Zemana

Turecké ministerstvo zahraničí odsoudilo rozhodnutí českého parlamentu uznat masakr Arménů v Osmanské říší za genocidu. Kritizovalo i prezidenta Miloše Zemana, který masakr opakovaně označuje za genocidu a nejnověji ho charakterizoval jako jedno z nejhorších zvěrstev moderní doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G77e29o46r94g44i62o13s 41I61o21a28n88n10i49d17i57s 6895381470718

Nechejme Turka sultána poskakovat zlostí. Řadu by teď mělo mít uznání genocidy Pontských Řeků systémem Kemala Ataturka! O které svět prozatím mlčí. O více než milionu mrtvých... to se přece nedá zamést pod kobereček!

+1/0
28.4.2017 9:41

K29a20r70e46l 34N58e84č21a33s 5493379340920

Možná na nás Sulejman,sultán a německý viceprezident uvalí sankce.8-o

+2/0
27.4.2017 22:09

V53e79r16o82n49i89k16a 93S57k11a57l25o67v26á 8575211736119

Proc jen na vychod? ?Na zapadu je toho taky dost, treba stredni a jizni amerika a to nebylo turecko ci islamske zeme.

0/0
27.4.2017 21:23

V43e56r76o78n40i56k26a 84S72k26a77l82o76v10á 8945481726259

Turecko to vidi jinak,zajimalo by me jak by to nazvali.

0/0
27.4.2017 21:13

J23i13ř19í 32R63y31s 3394137756874

Celá ta šaškárna kolem událostí starých sto let je směšná, stejně jako kdyby se jednalo o hodnocení např.Prusko .Rakouské války nebo kterékoliv jiné.

0/−4
27.4.2017 19:38

M33a10r69t53i17n 90P25e60t90v20a32d 4380149197422

Je zajímavé, že odpovědní politici a další strůjci vyvražďování Arménů, kteří uprchli do zahraničí, byli ještě osmanským vojenským soudem v nepřítomnosti odsouzeni k trestu smrti, ale zakladatel dnešního Turecka Mustafa Kemal je o pár let později z nepochopitelných důvodů amnestoval. - Tehdy se nejspíš zrodila dnešní oficiální verze, která smrt statisíců Arménů připisuje nešťastným okolnostem všeobecného válečného zmatku. Tou interpretací Turecko de facto oficiálně převzalo za vraždění nechtěnou odpovědnost. Dlužno dodat, že odsouzeným amnestie nic moc platná nebyla, protože většinu z nich postupně zabili atentátníci Operace Nemesis.

+1/0
27.4.2017 18:50

Z89u19z83a83n78a 42T90i25c62h72á 4108856290523

Češi si taky obhajují svá historická zvěrstva, i ve školách a učebnicích;-) O co spíše nečekat nic jiného od současného Turecka...

0/0
27.4.2017 16:43

K67a55r75e35l 85Č80e96r38n53ý 6815163562871

Genocida to nejspíš byla, ale proč se tím zaobírá zákonodárný sbor v ČR je poněkud záhada. Nebo má přijít na řadu i genocida ve Rwandě, Kambodži, hladomor na Ukrajině, ...... Nebo se bude probírat i dávnější historie?

+3/−5
27.4.2017 15:03
Foto

B56o56ř64e32k 92M86e92z59n21í95k 3230663130489

Doufám, že jim to Jirka Ovčáček hezky vytmaví a Turci by mohli na oplátku prohlásit něco v tom smyslu, že pražský Hrad je prolezlý úchylnou alkoholově-homosexuální lobby.

+1/−4
27.4.2017 14:56

M31a37r61t90i38n 51P59a15v90l79í70k 1577437179131

Tak to by Zeman mohl do Česka pozvat DalajlámuR^

0/−1
27.4.2017 14:54

P38e86t55e35r 59S83ý68k74o25r53a 8315967592803

Krok A vůči Arménům je to správný, ale chybí tomu krok B, který je problémem dneška a nikoli minulosti a to je uznání nezávislosti svobodné Arménské Republiky Náhorní Karabach.

+4/0
27.4.2017 14:30
Foto

D61a25n 23R88u66b39í34n 4143603789

Už vidím Horáčka jak to bere zpět a osobně to sulejmánům pojede vysvětlit. ;-D

+7/−2
27.4.2017 14:24

I93v95a 28V14a14l26č11í17k32o12v77á 3880209379

Tak to máte vážně podivné vize. 8-o Zkuste vyhledat lékaře.

Horáček by to neudělal, to vím jistě.

0/−3
27.4.2017 15:11

J25i92n95d76ř77i31š63k36a 16B83u93r29g89e94r27o93v23á 3705564308305

Podle reakce pan prezident ťal do živého.

+8/0
27.4.2017 13:13

Š98á14r74k77a 96P48e26t79r57á72š39k23o44v10á 4569123192

Konečně jsme jako civilizovaná země uznala genocidu Arménů, byla to genocida ať si Turci protestují jak chtějí. Jednou taky může být člověk na svůj parlament a prezidenta hrdý. Myslím, že jim to celý svět dluží, alespoň takto, v té době o tom svět věděl a nic v tom neudělal.

+11/0
27.4.2017 13:02
Foto

J21a64n 12K25r73á63k77o97r42a 5172868425175

Když jeden národ vyvražďuje druhý, JE to genocida, sorry jako. :-PTak jako když Němci vyvražďovali Židy nebo Srbové Bosňáky, tak i Turci Armény. Čekám, kdy nám začne sultán Erdolf nadávat do nacistů jako v případě Nizozemska.;-D

:D

+10/0
27.4.2017 11:57

H59o93n96z65a 67P71a74n76s72k56ý 3853382670660

Zemana nemusím, ale pod tohle bych se s klidným svědomím podepsal. Jen houšť, Osmani tady nejsou pány...

+13/0
27.4.2017 11:53

A23l71e26n65a 14E58l22i24á54š21o18v44á 3124581132428

Šlo o klasickou genocidu, ze které si vzal vzor Hitler.

+13/0
27.4.2017 11:43

D69a28n46i49e85l 95N15o83v15á59k 1451500486889

Pleteš hrušky s jabkama. Ponoř se hlouběji do problematiky holocaustu a snad pochopíš. SnadR^.

0/−4
27.4.2017 15:04

K34a52r26e77l 48K40ř75i93v25a26n 6500543455834

Turecké ministerstvo zahraničí nám může ........

+13/0
27.4.2017 11:37

P51e22t59e65r 42S69ý97k81o95r96a 8485757312393

Konečně můžu být jednou hrdý na ty zloděje, kmotry a mafiány co se sedí v českém parlamentu. Arménie je kolébkou křesťanské civilizace, skanzen mravné a soudržné společnosti, uprostřed fanatických agresivních hord, - z východu agresivní Azeři, kteří ani nedokáží respektovat to, že ve válce o Náhorní Karabach byli nuceni potupně kapitulovat, díky penězům z ropy mohutně přezbrojili a nyní stále znovu zákeřně útočí, ze západu ještě fanatičtější Turci, kteří popírají genocidu. Smutná je ovšem ta souvislost, že toto usnesení pravděpodobně bylo přijato spíše jako gesto v reakci na dění v Turecku než jako potvrzení přátelství Čechů a Arménů, jež započal již Masaryk!

+5/0
27.4.2017 11:24

I68v97a73n 16L64e19l69á69k 9557771152851

O uznání genocidy Arménů se u nás hovoří od roku 2015, viz. např. Wikipedie: "V roce 2015 bylo přijato usnesení zahraničního výboru Sněmovny České republiky, které označilo hromadné vyvražďování Arménů za genocidu. Při státní návštěvě Arménie v roce 2016 se prezident Miloš Zeman vyslovil pro uznání genocidy Arménů českým parlamentem. Oficiálně Česko uznalo genocidu Arménů až v dubnu 2017, kdy parlament přijal příslušné usnesení.".

Neznám důvod, proč jsme to před 2 roky nedotáhli do konce, ale osobně se domnívám, že v té době bylo Turecko přítel, jednou nohou v EU a bylo politicky nežádoucí ho ukazovat ve špatném světle. No co, politika je špinavá a ať je náš prezident jakýkoliv, mám k němu mnoho výhrad a dokonce se zdráhám ho nazývat svým prezidentem, nebojí se nazývat věci pravými jmény a toto je jedna z nich. Turecko už ovšem tak velký přítel není a tak jsme mohli genocidu konečně uznat... Na jednu stranu smutné...

+10/0
27.4.2017 10:56

M64a31r86t70i55n 70B78r63e38j69c74h92a 3374880322911

Tak po velmi dlouhé době musím uznat, že Miloš tentokráte zaválel a zaslouží si palec, protože v tomto bodě má naprostou pravduR^

+14/0
27.4.2017 10:55

M81a28r94t52i42n 36B27r92e85j81c56h70a 3764860132881

Vyjímečně;-)

+1/−5
27.4.2017 10:56

K95a85r91e91l 95K40ř75i60v15a75n 6680883435444

Zase ne TAK vyjímečně, on Zeman má vícero dobrých myšlenek, například ve věci Israele a palošů, ...rozhodně lepší než kníže pán.

+10/0
27.4.2017 11:41

M46a88r25t42i79n 32B84r33e67j68c77h54a 3434370762921

S tím také souhlasím. ;-)

+7/0
27.4.2017 11:45

M81a81r97t97i16n 34P98a35v15l88í35k 1987217669751

Chce totiž, aby jste mu dal hlas;-)....pak si zase bude dělat, co chce

0/−2
27.4.2017 14:55

A22n27t27o91n22í36n 40P96e87t56r25k62o16v68s38k70ý 8969160700475

Tak určitě, bude si honit politické body na Arménech a Židech. V ČR.;-D;-D;-D

+2/0
27.4.2017 15:34

J91a95n 60K61o47z90á19k 2186803957791

Proč mám pocit, že jde o politický kalkul, kdy se teď najednou stal Erdogan pro Evropu tím zlým a sněmovna proto nechce trhat partu?

Proč s tím prohlášením nepřišli už dávno? Proč teď?

+2/−2
27.4.2017 10:54

J43i41n69d65ř87i67c25h 58M74i89t69t71e66r 6184465511206

Jsem rád, že po dlouhé době, kdy jsem na něm nenechal nit suchou ho mohu pochválit. Jedno se mu musí nechat. Ten nedostatek taktu a noblesy má i kladné stránky a to, že se nebojí nazvat věci pravým jménem.

+15/0
27.4.2017 10:46

R51a82d66e70k 49N68o68v50o79t34n94ý 5608732926165

Třeba ve věci Tibetu, že ano...

+1/0
27.4.2017 10:55

J77i48n44d66ř36i34c95h 11M40i28t12t31e43r 6314705911746

Ano to se taky nebojí nazvat pravým jménem. Tedy on si myslí, že je to správně. Zde se s ním rozcházím. Nicméně servítky si nebere ani v tomto případě, kdy zjevně stojí na špatné straně. Volit ho nebudu, ale když udělá něco dobrého, proč mu to nepřiznat ?

+2/0
27.4.2017 11:01

K33a10r70e38l 85K37ř60i74v98a26n 6280983745774

Ve věci Israele a palošů, ve věci zamoření země muslimskými immigranty, je toho víc.

+5/0
27.4.2017 11:45

M49i94r19o97s72l12a67v 12N74i84g55r41i73n 7488371505481

pokud byli obetmi i Turci, pak meli porovnat kolik jich bylo v porovnani s Armeny.... hodne mi to pripomina vcerejsi vyjadreni sefa zastavarny v LA ... ten rekl .. byli jsme s Rusy pratele, protoze oni nam pomohli porazit fasisty....?!!

0/0
27.4.2017 10:20

J57i90ř72í 89E81n28g81l77i76š 1155799975721

To nebyla žádná genocida . A ty počty také nesouhlasí. Od jisté doby už nejím ani turecký med :-)

+2/0
27.4.2017 10:12

T31o11m24á98š 13H56o64r80á74k 8810755606969

Radši gyros v Řecku než kebab v Turecku.

+8/0
27.4.2017 10:15

J13a36n 21H52r14a42d 6350761900

Přiznám se, že teď mě MZ překvapil. Vyměnil poradce? Onemocněl? Vystřízlivěl? A už se někdy vyjádřil k masakrům vlastního obyvatelstva v Rusku (SSSR) a v Číně?

+4/−1
27.4.2017 10:12

J57a35r30o58m31í29r 26Š54r29á88m35e69k 3157576677522

Ve skutečnosti je to tím, že spojení "Zeman ve vleku Kremlu" je spíše produkt propagandy (pardon, politického marketingu) než seriózní analýzy nebo nedej Nejvyšší bytost důkazů. Pro Zemana je větší vazba na Rusko a Čínu nejspíše racionální, protože je přesvědčen, že to bude ekonomicky výhodné. To ale neznamená, že je loutka Kremlu nebo Pekingu, jen je ochoten jim pokduřovat/ustupovat více než třeba Brazílii. Všímejte si, že naprosto nehodnotím, jestli jsou jeho předpoklady správné - protože to nevím a co jsem četl komentáře českých analytiků (a nejen kašpárků typu Janda), tak z nich příliš čiší snaha vidět v Zemanovi, Rusku i Číně za každou cenu zlo, takže je beru s jistou opatrností, tedy že chybnost Zemanových předpokladů není rozhodně není "očividná".

+8/0
27.4.2017 12:11

M47a22r51t44i11n 36P91a24v98l51í31k 1797727789681

Ne, jen se blíží volby a toto téma směrem k Rusku neutrální;-)

0/−2
27.4.2017 14:57

J55a68n 87U75l47r18i54c30h 9439326529624

Absolutně nerozumím, proč by měly politické orgány zaujímat stanovisko ke 100 let staré události, aniž by z toho vyvozovaly nějaký politický nebo právní závěr, který by byl podkladem k jejich dalším politickým krokům. Poslanecká sněmovna má projednávat zákony a mezinárodní smlouvy a kontrolovat vládu. Přijímání usnesení o tom, jak je třeba nahlížet na historické události, jí naprosto nenáleží.

Jinak samozřejmě o genocidu šlo. O tom není pochyb.

+7/−2
27.4.2017 10:07
Foto

P59e15t77r 24K10e50l46l56n73e82r 4395779161903

S tím lze jenom souhlasit, zlo a násilí všude na světě má stejnou podobu.

Od pana Zemana bych očekával že odsoudí také nesrovnatelně větší genocidu vlastních občanů v Číně za Maocetunga, po té desítky milionů lidí zavražděných za éry Sovětského svazu a td.

+7/−1
27.4.2017 10:03

M28i31r39o14s27l12a97v 18N61i90g46r11i98n 7638701735421

s tou Cinou s vami souhlasim, ale Sovetsky svaz a jeho zachazeni s vlastnimi lidmi bych nechal na reseni jejich historikum .. protoze i u nas se strilelo do vlastnich lidi vlastnimi lidmi!

0/−6
27.4.2017 10:23

O89n79d91ř69e70j 45N91o25v12á58k 9777274189229

šmankote ..... Stalin pozabíjel miliony lidí .... plné gulagy ... hladomory vyvolané likvidací "kulaků" ... vyvražďování celých národů a jejich přesidlování .... pravidelné čistky ve všech vrstvách společnosti .....

+8/0
27.4.2017 10:34

P24e92t18r 39K48o39r25b11e23l 9586427120782

To všude, ale málokde tak sofistikovaně a v masovém měřítku.

+2/0
27.4.2017 10:57

A15l48e59s 10B54a74d28u67r13a 9726107470385

A hlavne i u nas to bylo pod primym nebo neprimym velenim Rusu.

+1/0
27.4.2017 11:24

J68i43n80d20ř81i15c12h 22H28r92d86l49i77č65k13a 4516504769684

Maximálné pár poradců nikoliv jen ruské národnosti. Ale asi chcete alibisticky zamlčovat fakt, že v represívním aparátu až po nejvyšší místa dobrovolně sloužili tuzemci.

0/0
27.4.2017 11:38

J56i86n59d22ř33i52c39h 66H18r66a48d73e50c35k74ý 6385769712532

a na protest všichni prodejci kebabu zavřou svoje provozovny a odejdou ze země?8-o

+15/−1
27.4.2017 9:54

Z24u60z91a95n10a 45K47a80u60f86m78a88n47o69v58á 8968614106857

U nás jsou to většinou Kurdové.

0/0
12.5.2017 23:19

V93l60a68d81i59s82l61a84v 29G10r13y24c 9764754218102

13 miliard za elektrárnu můžeme odepsat.

+1/−7
27.4.2017 9:53

O95n12d71ř98e30j 36N52o92v29á36k 9157614939609

díky Babišovi .... který svým humpoláckým způsobem zasáhl do jednání ministerstva zahraničí s Turky se slovy, že to, co jim trvalo dva roky on vyřešil za dva týdny ... a takhle to dopadlo ...

+2/−1
27.4.2017 9:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.