Diskuze

Témata maturitních slohů? Některá by nenapsal ani Čapek, shodují se experti

Desetitisícům žáků po celé republice v úterý začala písemná část zkoušky dospělosti, letos navíc výrazně obměněná. Maturitní slohy z českého jazyka se po pěti letech budou znovu hodnotit centrálně. Staronový systém si dává za úkol především zlepšit úroveň studentských prací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dle nadpisu se experti shodují, že některá témata by nenapsal ani Čapek. (Který?) V článku se o tom ale nic nepíše, mohli byste prosím doložit podrobnosti?

0 0
možnosti
Foto

CERMAT považuji za rakovinu školství.

0 0
možnosti

Mně ta témata připadají docela zajímavá a určitě bych si vybral. Jsem rád, že jsem si je přečetl, z médií jsem měl pocit, že jsou naprosto mimo, což není pravda.

0 0
možnosti

J50i20ř73í 53H64r28b29e79k

2. 5. 2017 19:54

Téma 2 - ohrožení existence lidstva věrně vypovídá za vše co se dnes děje za magořiny včetně centrální slohové maturity. Nechápu proč na slohu závisí to jestli někdo udělá maturitu nebo ne. Ještě chybí, aby se do toho nas..ala EU.

0 1
možnosti

To centralizované hodnocení maturit zdá se býti peklem... Čeština a slohová práce: ti, kteří mají cit a píší a tvoří rádi jsou tady opět svazováni letošními tématy, která jsou pro mnohé nezáživná, nezábavná atd. Je to literatura, ale CERMATi to pobrali jako zkoušku znalostí různých oblastí, které jsou současným maturantům na hony vzdálené. Proč nejde dát obecné téma? Proč nelze posuzovat tvůrčí potenciál? Proč nedat volný průchod působnosti lidské fantazii a tvořivosti? Proč nenechat každému to, co ho baví, by mohl tvořit hodnotu? ... když už vybrali mezi témata takový sračky :-/ Jsem přesvědčen, že by vznikla celá řada naprosto úchvatných děl psaných s láskou a hrdostí a poukázaly by na myšlení, trápení i bolesti současné generace dospívajících. Ať si každý napíše to, co ho napadne. Ať je ovšem jako součást práce jasně pojmenovaný slohový útvar přímo autorem. Jediná kritéria? Čas, délka, pojmenování slohového útvaru. A nepřestanete se divit, co se v budoucích generacích skrývá za potenciál...

0 0
možnosti

kdyz to srovnam s vyberem pri me maturite (co je smysl zivota - uvaha, skola zaklad zivota - fejeton, prazdniny mych snu - vypraveni) tak tohle je mnohem zajimavejsi nabidka... akorat temata jsou dosti uzce vymezena.

0 0
možnosti

To je takový problém vybrat si z 10 témat jedno, že se o tom musí žvanit? Nebo tam mají být témata typu "Co jsem dělal včera večer", "Co dávali včera na Nově" apod.? Asi nikdo nepožaduje, aby maturant napsal práci na úrovni Čapka po několika korekturách, ale pokud lidé v produktivním věku mají problém písemně zformulovat souvětí se správnými slovními tvary, čehož bývám někdy svědkem, pak asi s naší vzdělaností něco není v pořádku. Tímto směrem by se podle mého názoru měla výuka jazyka ubírat a podle toho by se práce měly hodnotit. Volbu tématu považuji za okrajovou záležitost. Pokud se někdo umí rozumně vyjadřovat, což by mělo být cílem výuky, pak mu ani nemusí příliš vadit, když mu některá témata moc nesednou. Pokud není schopen rozvinout ani jedno z deseti, měl by se nad sebou vážně zamyslet.

3 0
možnosti

J16o16s81e37f 39S43t52a87r88ý

26. 4. 2017 10:26

Tady nejde ani tak o témata, ale o to že musí být zpracována určitou formou. (vyprávění, referát, fejeton...)

0 1
možnosti

K45a97r48e19l 78U55r31b69a51n

20. 4. 2017 14:36

Dokázal bych napsat ke všem tématům.

A je ubohé, když zdejší novináři kritizují řešení školních slohů, neboť oni sami nedokáží napsat článek nejen správně slohově, ale ani gramaticky. Rv

3 1
možnosti

Nemůžu si pomoct, ale mně přišlo zajímavých hned několik témat... Výhrady docela nechápu.

6 0
možnosti

Ale Vy jste češtinářka, ne? Tzn. - nejste úplně nezaujatá :).

0 1
možnosti

nevidím žádný velký rozdíl mezi tématy před 35 lety a těmi letošními ;-)

3 0
možnosti