- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dle nadpisu se experti shodují, že některá témata by nenapsal ani Čapek. (Který?) V článku se o tom ale nic nepíše, mohli byste prosím doložit podrobnosti?
CERMAT považuji za rakovinu školství.
Mně ta témata připadají docela zajímavá a určitě bych si vybral. Jsem rád, že jsem si je přečetl, z médií jsem měl pocit, že jsou naprosto mimo, což není pravda.
Téma 2 - ohrožení existence lidstva věrně vypovídá za vše co se dnes děje za magořiny včetně centrální slohové maturity. Nechápu proč na slohu závisí to jestli někdo udělá maturitu nebo ne. Ještě chybí, aby se do toho nas..ala EU.
To centralizované hodnocení maturit zdá se býti peklem... Čeština a slohová práce: ti, kteří mají cit a píší a tvoří rádi jsou tady opět svazováni letošními tématy, která jsou pro mnohé nezáživná, nezábavná atd. Je to literatura, ale CERMATi to pobrali jako zkoušku znalostí různých oblastí, které jsou současným maturantům na hony vzdálené. Proč nejde dát obecné téma? Proč nelze posuzovat tvůrčí potenciál? Proč nedat volný průchod působnosti lidské fantazii a tvořivosti? Proč nenechat každému to, co ho baví, by mohl tvořit hodnotu? ... když už vybrali mezi témata takový sračky :-/ Jsem přesvědčen, že by vznikla celá řada naprosto úchvatných děl psaných s láskou a hrdostí a poukázaly by na myšlení, trápení i bolesti současné generace dospívajících. Ať si každý napíše to, co ho napadne. Ať je ovšem jako součást práce jasně pojmenovaný slohový útvar přímo autorem. Jediná kritéria? Čas, délka, pojmenování slohového útvaru. A nepřestanete se divit, co se v budoucích generacích skrývá za potenciál...
kdyz to srovnam s vyberem pri me maturite (co je smysl zivota - uvaha, skola zaklad zivota - fejeton, prazdniny mych snu - vypraveni) tak tohle je mnohem zajimavejsi nabidka... akorat temata jsou dosti uzce vymezena.
To je takový problém vybrat si z 10 témat jedno, že se o tom musí žvanit? Nebo tam mají být témata typu "Co jsem dělal včera večer", "Co dávali včera na Nově" apod.? Asi nikdo nepožaduje, aby maturant napsal práci na úrovni Čapka po několika korekturách, ale pokud lidé v produktivním věku mají problém písemně zformulovat souvětí se správnými slovními tvary, čehož bývám někdy svědkem, pak asi s naší vzdělaností něco není v pořádku. Tímto směrem by se podle mého názoru měla výuka jazyka ubírat a podle toho by se práce měly hodnotit. Volbu tématu považuji za okrajovou záležitost. Pokud se někdo umí rozumně vyjadřovat, což by mělo být cílem výuky, pak mu ani nemusí příliš vadit, když mu některá témata moc nesednou. Pokud není schopen rozvinout ani jedno z deseti, měl by se nad sebou vážně zamyslet.
Tady nejde ani tak o témata, ale o to že musí být zpracována určitou formou. (vyprávění, referát, fejeton...)
Dokázal bych napsat ke všem tématům.
A je ubohé, když zdejší novináři kritizují řešení školních slohů, neboť oni sami nedokáží napsat článek nejen správně slohově, ale ani gramaticky.
Nemůžu si pomoct, ale mně přišlo zajímavých hned několik témat... Výhrady docela nechápu.
Ale Vy jste češtinářka, ne? Tzn. - nejste úplně nezaujatá :).
nevidím žádný velký rozdíl mezi tématy před 35 lety a těmi letošními