- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měli je požádat v odbavovací hale. Museli vědět kolik jich na palubu nastoupí, potom to je úplně o něčem jiném. Jestli si to nedovedli spočítat tak chyba je na přepravní společnosti.
trochu vic informaci pro Martina Hodika, ktery s pomoci "Copy & Paste" okopiroval informacni body z website United, z nichz nektere se odvolavaji na Contract of Carriage. (Podminky prepravy) - oddil Odmitnuti prepravy.
Kdyz jsem ho upozornil, ze co sem "opastoval" nejsou kompletni Podminky prepravy, ale lidove receno "kratky informacni vycuc" a ze smerodatne pro hodnoceni kauzy soudem bude to skutecne "drobne pismo" v Podminkach prepravy, napsal, ze
"Žádné "drobné písmo" přepravní smlouvy (Contract of Carriage) není. To, co jsem zde napsal je přímo výtah z ní a navíc jsem uvedl link."
V odpoved na mou vyzvu aby si vyhledal Prepravni smlouvu, ktera je samostatnym dokumentem, v jejim plnem zneni, mi odepsal "vaše horší angličtina nebo znalost použití internetu zřejmě nedovoluje pochopit, co píšu."
Vzhledem k tomu, ze ziji v anglicky mluvici zemi 48let, mam anglicky - nikoliv cesky- mluvici rodinu, pratele a pribuzne, potrebne vzdelani v anglictine i praxi, v niz komunikuji anglicky alespon 95% meho casu a Internet mame doma of 1997, je to od nej hodne "odvazne" tvrzeni.
Chapu, ze clovek, ktery praktikuje metodu "Copy & paste" aniz by plne chapal co vlastne kopiruje, muze prehlednout takovy "malinkaty", ale relevantni detail: ze ten jim zminovany Contract of Carriage (Podminky Prepravy) je ve skutecnosti dokument o 37 000 (tricetisedmi tisici) slovech. Kazdy pasazer, ktery si zakoupi letenku od United svou koupi stvrzuje, ze prijima tyto Podminky prepravy.
Takze Hodiku - doporucuji vic cist, vic trenovat anglictinu a mene kopirovat lejstra bez porozumeni co vlastne obsahuji.
Pro všechny, kteří stále namítají, že na to aerolinky měly právo, jsem našel právní analýzu i s odkazem na "Contract of Carriage" společnosti UA. Podmínky stanoví regule "Department of Transportation" "Contract of Carriage" jakékoliv aerolinky je musí respektovat. Toto je výtah z analýzy:
V daném případě se nejednalo o "denied boarding", což je obvyklé a jsou stanoveny kompenzace, ale o "refusal to transport", což je něco zcela jiného a je umožněno přepravci pouze v těchto případech:
A. Breach of Contract of Carriage – Failure by Passenger to comply with the Rules of the Contract of Carriage.
B. Government Request, Regulations or Security Directives
C. Force Majeure and Other Unforeseeable Conditions – Whenever such action is necessary or advisable by reason of weather or other conditions beyond UA’s control including, but not limited to, acts of God, force majeure, strikes, civil commotions, embargoes, wars, hostilities, terrorist activities, or disturbances, whether actual, threatened, or reported.
D. Search of Passenger or Property
E. Proof of Identity
F. Failure to Pay
G. Across International Boundaries
1. The government required travel documents of such Passenger appear not to be in order according to UA's reasonable belief; or
2. Such Passenger’s embarkation from, transit through, or entry into any country from, through, or to which such Passenger desires transportation would be unlawful or denied for any reason.
H. Safety
Takto bychom se měli společně chovat kdy známá firma napálí kohokoli z nás. Ne se chovat jako ovce a říct si má prostě smůlu, mě se to netýká. Příště to totiž můžeme být my.
Ano, pokud někdo cítí oprávněně křivdu, tak má bojovat a nenechat se.
clanek ma par drobnych nedostatku ... ten dr. dao je vietnamskeho puvodu ... propad akcii nebyl propadem, ale beznym kazdodennim pohybem ... spise je zajimave, ze tolika leteckym spolecnostem prochazi, ze prodaji nektera sedadla dvakrat ... jine spolecnosti to resi tak, ze pozadaji o dobrovolniky, kterym nabidnou za ochotu pockat nejake vyhody (vcetne peneznich) ... nikde jsem nevidel, zda ti ctyri zamestnanci ua museli letet hned ted, nebot by se bez nich v louisville zastavil provoz ...
pokud se jednalo o nahradni piloty, jak jsem cetl, byl by to dost zavazny duvod.
4 piloti = 2 lety
Jejich nepritomnost by zpusobila prinejmensim zdrzeni 2 letu v destinaci, v horsim pripade jejich zruseni a podle velikosti letadel by to znamenalo, ze nejakych 300-400 lidi by nemohlo letet. Nebo i vice - zalezi na typu letadla, ktere pilotovali.
Kdyz aerolinka dostane nalehavou zadost o prepravu pilotu partnerske aerolinky do jineho mesta, je docela mozne, ze se to muze stat na posledni chvili, kdyz uz jsou pasazeri jejiho letu usazeni v sedadlech, jinak by to resila jeste pred jejich nastupem do letadla a proste 4 lidem zrusila palubni vstupenky.
Samozrejme to nijak neomlouva tvrdy postup jejich zamestnancu vuci pasazerovi, ktery se nechtel podrobit, ale aspon by to vysvetlovalo proc ta mista tak nutne potrebovali v poslednim okamziku pred odletem.
No, kdyby ty aerolinky zkrachly, mohlo by to mít pozitivní dopad - všichni zaměstnanci leteckého průmyslu, od vstupu na letiště po dosažení letové hladiny a zpátky, by se třeba mohli začít k zákazníkům chovat jinak než bachaři k muklům při převozu v antonovi.
Oni se zpravidla tak nechovají, tedy většinou. S UA jsem lítal v minulosti jenom když jsem opravdu musel a mohu potvrdit, že i před incidentem patřily k nejhorším. Kupříkladu vás nenechají přesednout ani během letu a ani když je ochoten člověk připlatit. To se mi stalo jednou, nevšim jsem si při kupování, že sedadlo se nedá sklopit, ale s letušákem jsem nehnul i když v letadle bylo nejméně 20 sedadel volných. Jestli nezkrachují, mohou mluvit o velkém štěstí...
strašně mi to připomíná válečný film Stezky slávy, kde se losovalo koho popraví za zbabělost v boji
Tohle bylo už za starověkého Říma - decimace.
A ponaučení? Každý, kdo letí do USA by měl reálně počítat s tím, že může kdykoli beztrestně dostat přes držku.
to jste nějak překombinoval, zajímavý by bylo moct beztrestně dát přes držku, ale "beztrestně dostat přes držku", to už vyjde pro toho kdo ji chytne nastejno jako s trestem
tak jsem se mrkl na ten hrozivý pád z kterého páni novináři jsou v šoku. Takže 10.4. byla zavírací hodnota akcií 71,53, 11.4 během dne akcie klesly cca na 68,5 a zavírací hodnota 70,71 (mimochodem otevírací hodnota 11.4. byla 70,21) takže naprosto běžný obchodní den. Nyní se akcie pohybují na cca 71. Loni byla akcie na nejnižší ceně 37,41. K sakru ti novináři si z nás snad dělají srandu nebo prostě mají okurkovou sezonu a píšou fakt o kravinách. Jinak zajímavý v článku záměrně nepíšou o kolik procent to kleslo protože by to nebylo vůbec šokující, UAL jinak je ohodnocena na 22 mld. dolarů.