Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PRŮZKUM: V jižních Čechách se řidiči nepoutají, Středočeši zase telefonují

Centrum dopravního výzkumu každoročně mapuje dodržování silničních předpisů v českých krajích. Podle letošní průzkumu, který exkluzivně získala MF DNES, se nejméně často poutají řidiči z Jihočeského kraje a zároveň zde jezdí nejvíce motorkářů bez helmy. V telefonování za jízdy je zase na špici Středočeský kraj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o19m59á72š 65Z65e76m80a68n 3135388724515

Ano, středočeši popojíždějící v kolonách často telefonují, ale je to skoro stejné jako by telefonovali v zaparkovaném autě.

Jihočeši bez helem? To budou spíše jezdci na motokolech a mopedech co jedou jen po vsi než někdo na 100+HP mašině..

A rychlost? No jen u nás existují úseky kde je na hlavním tahu jeden kužel na krajnici, omezení na 30 km/h a všichni jedou 80 protože není racionální důvod jet pomaleji..

Dodržování zákonů odpovídá jejich smysluplnosti..

A co takhle vymáhat směrová znamení, ohrožení protijedoucích při předjíždění a další skutečné přestupky, které mají za následek vážné nehody? Moc práce a málo pokut, co?

0/0
12.4.2017 21:38

T57o57m65á72š 95L72u83d46v21í48k 1280517164612

Já se poutám jen na dálnici. Stačí si zajít na motokáry vybourat se v 50 km/h a zjistíte že to vlastně není tak hrozné pokud zrovna nenarazíte do betonové zdi.

0/0
12.4.2017 17:39

T60o57m47á22š 86L79u55d73v90í48k 1480277394452

"Ale za to policie nemůže, ona se musí zaměřovat na místa, kde je větší provoz a vyšší pravděpodobnost závažných nehod" ;-D

0/0
12.4.2017 17:36
Foto

I91v46o 65C95h83u11d25o56b93a 9870916171714

zapnutí autopásu by se nemělo trestat je to každého věc až pokud při nehodě prokazatelně nezapnutý pás způsobil zranění tak zaplatit zdravotní pojištovnu;-O

+2/0
12.4.2017 13:36

J69a67r69o41s31l59a14v 26D33u31n89d51a 1913942836660

Jo, jihočeši jsou srdčaři! Žádné pásy, žádná helma, prostě si to užít.

+2/0
12.4.2017 9:57

P26a33v78e42l 48O53h74a82r31e67k 2145455144625

Telefonují neustále skoro všichni. Každý kdo jezdí jich musí za den vidět spoustu.

+6/0
12.4.2017 9:51
Foto

O58n30d78r18e85j 15S30k16o26p67a35l 9290686242744

Ono je jedna vec telefonovat v kolone pohybujici se 5 km/h a druha vec ve 130+ na dalnici v hustem provozu. Nicmene fascinuji me rici aut s cenovkou 2 mega plus, ktere stejne vidavam s telefonem u ucha - to ma mercedes, bmw, audi atd nejakou social verzi bez handsfree?

0/0
13.4.2017 12:56
Foto

B54r90o16n41i89s76l64a23v 74G32a26b92r85y19š 2632549671

Nějaké pásy nebo telefon je prkotina. Ale u některých dokonce vidím, že neumí zacházet ani se samotným autem.

+6/−1
12.4.2017 9:16

J21o69s72e69f 71K83a19r78f45í20k 7162215176280

No jo, ale co s tím?

Pod jiným článkem jsem navrhoval, že by nebylo od věci jednou za 10 let povinně udělat znovu něco jako testy v autoškole, tedy značky předpisy a jízdu.

To jste neviděl co se pak strhlo. Od buzerace, přes šikanování, svobodu demokracii, policejní stát až pod hemzy typu, že naco dělat vůbec nějaké předpisy, ať každý jezdí jak umí:-P

.

Stačí se jen podívat, kolik lidí nesuhlasí s tím, že by se za snížené viditelnosti měly rozsvítit světla:-/

+5/−5
12.4.2017 9:21

P83e59t18r 76N75e97c14h23a85n93i17c14k84ý 7683216438950

Problém je, že dobrá myšlenka se při realizaci naším státem fakt může zvrhnout v buzeraci, byrokracii a naprosto fatální nesmysl, který nikomu nepomůže... výsledek je nedůvěra v jakoukoliv změnu ;-(

+5/0
12.4.2017 9:30

J62o22s66e17f 98K51a15r81f17í95k 7622535666570

No nevím jaké má kdo zkušenosti. Mě stavěli benga asi 6x. A vždy do bylo stylem. Dobrý den pane řidiči.... doklady... jste ochoten si dýchnou... děkuji naschledanou a šťastnou cestu.

.

Jednou mě čapli za rychlost a taky... takže to máme překročení povolené rychlosti. Jste ochoten zaplatit na místě? Děkuji, naschledanou.

Nidky jsem ani nevystoupil z auta a nějaký datum na lékarničce, či koplet žárovky???? I když kamarád je takový hádavý, tak ten už i čůral na papírek, jestli není sjetý;-D

+2/−2
12.4.2017 9:39

P12e66t14r 41N43e77c42h87a55n62i97c82k77ý 7613676978490

O přístup jednotlivců asi tak nejde, ten se lepší. Ale když úředník a politik vymýšlí zákon, tak se na to nabalí kupa hnoje

+3/−1
12.4.2017 9:48

P66a12v23e53l 97O49h20a84r17e13k 2935675124515

Lékárnička je fakt strašně důležitá Rv

Je jedno jaké má datum. Právě rozbalený fášek má stejnou sterilitu jako přežehlený kapesník.

+2/0
12.4.2017 9:55

O68n29d46ř15e46j 80Č36a77p64k63a 6731651143194

Lékárničku je důležité mít, to, jestli je platná, už je akorát buzerace. I kdyby ten obvaz byl sterilní jak na sále v nemocnici, ten krvácející chlap tu ránu má od rezavého kusu plechu, větve nebo bůhví čeho, takže už tím nic nezachráním. Je úplně jedno, jestli použiju obvaz nebo třeba hadr co do něj utírám měrku od oleje, hlavně nesmí vykrvácet než dorazí rychlá. Stejně do něj budou muset ve špitále narvat antibiotika.

0/0
12.4.2017 16:43

Z25d73e52n24ě19k 55S94k51ř52i13v13a27n 5924560359746

Mám podobné zkušenosti. Za 39 let, co jezdím, mne taky zastavili párkrát. Z obou stran všechno probíhalo slušně. Pokutu jsem nikdy nedostal. Ale vzpomínám si, že jsem jednou vjel do zákazu vjezdu, značku jsem viděl až na poslední chvíli. Policajtka na mne: "Viděl jste tu značku?" Já: "Ano, viděl, všiml jsem si jí v poslední moment". Ona: "Stojím tu od 12 hodin a jste první, kdo přiznal, že tam ta značka je". (Bylo asi 18,30 hod.). To jsme fakt banda lhářů a sketů? Tady na diskusích to běžně vypadá, že nám lhaní vadí. Zřejmě jen u jiných.

+3/−1
12.4.2017 10:02
Foto

B47r29o53n21i38s63l41a56v 31G27a23b88r46y58š 2782429451

Přesně tak... ;-D

Dnes ráno jsem šel zase po Horňátecké ulici v Praze. A koukal jsem, jak si řidiči v koloně od Dolních Chaber po metro v Kobylisích užívají tu svobodu. :-P

+1/0
12.4.2017 9:31

M11a68r43e60k 79M58a55l55ý 1272758421110

Ano, cestování autem je opravdu svoboda, jen si člověk musí promyslet, kdy a kde jet autem, aby pak neskončil v té koloně.

Třeba teď jsem v Německu, od pondělí, pracovně. Za chvilku skončím práci a pojedu domů, za 5-6 hodin jsem doma. A vzhledem k tomu, že Němci dnes ještě nepojedou na svátky, tak provoz bude volný. Pokud bych to chtěl jet veřejnou dopravou, jsem limitovaný docela dost jednak časem odjezdu (příjezdu) a jednak by to trvalo tak dvojnásobnou dobu :-)

0/0
12.4.2017 15:01
Foto

B28r86o79n51i89s25l54a22v 91G79a61b41r94y92š 2912429161

Raději bych jel dvojnásobek doby, než 5-6 hodin držet volant... Ale o tom, už jsme si povídali dřív.

V každém případě tito řidiči moc nemysleli, když dokázali utvořit tak velkou kolonu. Zdržují akorát tak sebe a lidi v autobusech.

0/0
12.4.2017 16:01

M15a93r34e70k 81M90a86l91ý 1242678701970

Tak nakonec to trvalo 6 hodin, protože jsem jel i s manželkou a ta to nedá na jeden zátah jako já :-) Takže přestávka na toalety, pak na jídlo, na kávu a hned je to o hodinu delší.

Jedu po dálnici, auto ma adaptivní tempomat, takže udržuje rychlost i brzdí samo, takže je to skoro až nuda. Poslouchám u toho lekce angličtiny nebo audioknihy v EN, docela pohoda.

0/0
13.4.2017 1:10
Foto

B64r20o86n97i55s12l39a43v 46G55a43b34r30y52š 2302179111

No vidíte, já pojedu dnes domů vlakem a během cesty si napíšu dvě technické zprávy. :-)

Před několika týdny jsme služebně jeli z Prahy do Poznaně. Bohužel autem. A ta cesta byla vyloženě utrpení. Během těch osmi hodin jsem neudělal vůbec nic, nemohl jsem si ani číst. Takže perfektně promarněný čas.

0/0
13.4.2017 8:07

P64e85t65r 23K49e22ř 8813184402468

Vždyť by to bylo k ničemu. Kolik z těch co se pohybují na silnici a tvrdí že řídí, dělalo skutečné závěrečky?? A přesně tak by to dopadlo i s ověřovacími. No a jsme opět u jádra problému. PČR kontroluje lékárny, pojištění, čistotu RZ a rychlost pod kopcem. A za celý den takové akce jsou zjištěni 3 co u sebe neměli zelenou kartu, 5 problémů s lékárnou, jedna ohnutá RZ a dva experti, kteří překročili o více než 20km/h. V současné době, kdy auta běžně zrychlují z 0-100km/h pod 10s. Se jedná o "velmi závažné" přestupky. Tím je asi řečeno vše.

0/0
12.4.2017 9:42

I94v91a59n 75H57o82l23a37s 5687737438497

Překročení o více než 20 zase až taková prkotina není, protože fyziku (a druhou mocninu rychlosti) prostě neukecáš.

0/−2
12.4.2017 10:21

J89a61n 97D69l58o60u98h50ý 8386690783900

jak kde, kolem školy máte pravdu, na 4proudovce před značkou ukončující obec často ne.

0/0
12.4.2017 11:07

I58v80a14n 83H24o97l15a89s 5247657438507

Těsně před koncem obce souhlas, já jsem tou poznámkou spíš jen připomínal fakt, že zatímco dopravní předpisy nějak okecat (a libovolně oficiálně měnit a neoficiálně si přizpůsobovat svým potřebám) lze, tu fyziku fakt ne. A kinegická energie auta jedoucího 50 a jedoucího 70 už se liší docela výrazně a někdy to může být fatální (i pro samotného řidiče, a dokonce někdy i vpřípadě, kdy on sám žádnou jinou chybu neudělá).

0/0
12.4.2017 11:58

P86a78v84e51l 16O25h60a42r67e25k 2945145244795

Přezkoušení jednou za 10 let považuji také za nesmysl. Znám řidiče co neviděli vyhlášku 40 let a jezdí senzačně a hlavně ohleduplně a pak jsou lidi s profesákem co se školí každý rok a jezdí jako hovada.

+2/0
12.4.2017 9:53

J63a31n 18H88r17u35z22a 8684278769777

Udělal bych povinné a bezplatné periodické školení těch co neviděli vyhlášku 40 let. Objevili by třeba zip nebo způsob jízdy ve více pruzích, něco o plynulosti provozu a jízdě na kruháčích.;-D

0/0
12.4.2017 13:55

P39e22t70r 68M52a34l34i28š57k81a 6781745571443

Opakování testů z nikoho dobrého řidiče neudělá. A jízda při 50 km/h po městě taky ne. A konkrétně o přestupcích vyjmenovaných v článku ví každý a stejně je budou dělat i kdyby na tabuli napsali milionkrát "nebudu telefonovat za jízdy". Je třeba trestat proviněné a né použít institutu kolektivní viny.

0/0
12.4.2017 16:55

J23u18r46a32j 42R84i10č69á44n44y 4831808356577

Ano, u nas je poznavame podle znacek s J a Z, zejmena :)

0/0
12.4.2017 9:39

M18i37l28o61š 18Ř73e75h12á89k 8736248897705

Tedy ze dvou moravských krajů: západomoravského a východomoravského?

0/0
12.4.2017 9:44

J85a66n 96C83o55n60s54t92a26n75t45i83n 1902761683770

vždycky tím rozpálím do ruda své přátele a známé a vedem pak sáhodlouhé diskuze. já totiž tvrdím, že natažení pásu zabere nějaký čas, což znamená, že kdyby si jej člověk nenatáhl, ta nehoda by se nestala...;-D

+1/−1
12.4.2017 9:13

J36a84n 70N98o76v19á29k 9637272667827

Některá nehoda by se ovšem zase nestala právě proto, že byl nějaký čas stráven natahováním pásu. ;-D

+3/0
12.4.2017 9:14

J67o20s28e72f 18K52a24r24f13í46k 7592375306790

Já bych jako zásadní nešvar viděl Ynteligenty s denním svícením.

Zajedou do tunelu, začne pršet, začne se smrákat... A co myslíte, napadne je zapnou normální svícení, aby jim svítil i zadek? :-P

+4/−4
12.4.2017 8:54

J63o91s61e82f 77K26a95r16f34í63k 7872535906920

Copak se vám nepozdává pane Nekvasile? Jako že je to přece zbytečné být vidět?

+1/−3
12.4.2017 8:58

J75a46r42o66s88l76a85v 81L96e13b36e41d76a 3626659407750

Na to máme automat...

0/0
12.4.2017 11:51

V57í50t 28H22o27l67l80e48r 8497862602856

měla by být svobodná volba každého jestli se v autě připásá nebo použije na motorce helmu .Toto nemá určovat stát. Naopak pokud si tímto jednáním způsobí zranění měl by jeho ošetření a léčení celé zaplatit pojištovně.

+3/−1
12.4.2017 8:35

Z64d83e64n60ě30k 47S65k14ř92i47v52a92n 5804930579556

Tak to bych Vás chtěl vidět v Německu, jak diskutujete s německým policajtem o tom, že nejste připoután. Před lety jsem byl v Německu, měli jsme německého řidiče. Kolega na sedadle vzadu nebyl připoután. Zastavil nás policajt. Ještě než k nám došel, řidič zjistil to nepřipoutání kolegy. Řekl :"Hlavně nediskutujte", asi Čechy a jejich chytré kecy znal. Kolega zaplatil pokutu 80 DEM.

0/−1
12.4.2017 8:46

M45i49l43o50š 93B87é40m 6124719792583

Děkujeme za zahraniční okénko, ale teď jsem na českém diskuzním sajtu a ta otázka tu stále visí ve vzduchu: Proč by připoutání se neměla být věc každého jednotlivec, resp. posádky daného vozidla? Co je fízlovi do toho?

+3/−1
12.4.2017 8:54

J77o60s27e49f 89K35a95r42f29í71k 7792555246980

Stejně jako je povinná helma na motorku. Prostě snížení závažnosti úrazu. Neboť na ty bezmozky, co jim je jedno jejich zdraví či zdraví jejich blízkých, pak všichnu musíme doplácet (léčení, rehabilitace, doživotní invalidní důchod...)

+1/−3
12.4.2017 8:57

M36i81l19o97š 35B40é32m 6204359122103

Ok, to je dobrý argument proti socialistickému zdravotnictví (tržní zdravotní pojištění by to nejspíš řešilo krácením plnění, jak už naznačil pan Skřivan), ale není to argument proto, aby fízlové pokutovali to, když někdo přistupuje nedbale k ochraně svého vlastního zdraví.

+3/−1
12.4.2017 8:59

M52i20l91o75š 52B61é87m 6494889872523

oprava: jak už naznačil pan Holler

0/0
12.4.2017 9:01

V74í97t 61H67o84l61l38e82r 8647922292506

policista je jen vykonavatel zvůle státu který rozhoduje jak se svým zdravím nakládate

0/0
12.4.2017 9:03

M67i15l31o14š 46B49é36m 6674349242483

Ano, pokud přistoupíme na to, že naše zadky nepatří nám, nýbrž státu, ztrácí mé nejapné otázky na významu. :-)

+2/0
12.4.2017 9:05

J47o25s14e65f 75K19a91r16f34í21k 7822165206450

Ať se každý chová jak chce, ale proč bych pak měl takovému inteligentovi co si vlastní blbostí způsobí úraz platit ze svých daní léčení?

0/−1
12.4.2017 9:23

M66i55l70o80š 52B46é17m 6334689342693

O tom už byla řeč... Neměl. Zdravotní pojištění by mělo být tržní a pak by bylo na pojišťovnách co komu zaplatí, resp. na každý jaký pojištění si koupí.

+1/−1
12.4.2017 9:27

J31o57s50e10f 62K29a27r60f59í24k 7512805946610

No jo, ale není. A pokud teda mame skupinové placení, tak ať se každý chová tak aby si neublížil;-)

+1/0
12.4.2017 9:40

M72i72l86o93š 39B83é98m 6204679792923

A neměli pak tedy fízlové hlídat a pokutovat i mé stravování? Přece proč byste měl ze svých daní platit léčení mé obezity? Ne neměli! Nejen že by to bylo (ve srovnání s tržním zdravotním pojištění) neefektivní, ale navíc je hluboce nemorální někomu nařizovat co se svým vlastním tělem smí, či nesmí dělat. Mé tělo je mé a to, že nás stát nutí platit socialistické zdravotnictví na tom nic nemění.

0/−1
12.4.2017 9:49

I64v85a81n 76H41o24l56a79s 5957537618507

> Mé tělo je mé a to,

No až to své tělo budeš platit skutečně všechny náklady, pak se o tom dá diskutovat. Jenže ono to léčení případných následků z vlastní kapsy je u někoho, kdo se kvůli nepřipoutání buď téměř, nebo zcela zruší je jen kapka v moři - on stát do každého (zejména do lidí s vyšším vzděláním) investuje nemalé prostředky, takže je vcelku logické, aby se x procent čerstvcýh avsolventů VŠ zbytečně pozabíjelo v autě jen proto,ž e "nepřipoutání je jejich svobodná volba". Existují studie o celospolečenských následcích dopravních nehod, tuším že někdy před 10 léty to spočítali asi na 46 mld. ročně, teď už to (i při klesajícím počtu nejzávažnějších nehod). bylo podstatně víc.

Číli, na jednu stranu sice platí, že "moje tělo je moje", na stranu druhou je naprosto logické a oprávněné, že se stát snaží (i represí), aby zbytečně moc těl neodcházelo do předčasné recyklace.

0/−2
12.4.2017 12:03

V15í71t 91H64o55l60l30e25r 8747742282786

ano každý by si takovýhle úraz měl platit sám nebo speciální pojistku, nicméně stát by vám neměl kecat do vaši svobodné volby zda mít helmu nebo být připoután.

+1/−1
12.4.2017 9:38

J73o29s38e39f 49K70a20r88f70í16k 7962425456820

No to samozřejmě. Ale dokud to tak není, tak ať se každý pěkně poutá. Pokud si bude úraz každá hradit sám, ať si pro mě za mě sedí třeba na střeše, teda pokud tím nebude ohrožovat mě:-)

+1/0
12.4.2017 9:42

V27í10t 94H10o98l18l21e31r 8807312462286

máte pravdu , musel by se upravit zákon a to asi zatím nikdo bohužel neudělá pokud pojištovny sami toto neprosadí u poslanců

0/0
12.4.2017 10:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.