Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči autobusů stávkují hlavně na jihu Moravy. Kraj bude chtít odškodnění

Řidiči linkových autobusů od čtvrteční půlnoci stávkují kvůli nízkým mzdám. Stávka vyhlášená jako celostátní nakonec ve větším rozsahu postihla pouze Jihomoravský a Olomoucký kraj. Na jihu Moravy nevyjely spoje na 67 z 225 autobusových linkách, částečně jedou na 61 trasách. V ostatních krajích jsou protesty pouze lokální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i33ř72í 16C69á59s97e30k 7919967359123

Chápu to dobře? "Hele Pepo, ty jsi nás zvolil do krajského zast. a my pro tebe na oplátku uděláme to, že dáme zakázku zaměstnavateli, kterej ti dá mizernej plat. Ale neboj. Můžeš stávkovat. My mu pak dáme pokutu za to, že nepřistavil autobus a on ti to dá potom k úhradě jako škoda, kterou jsi způsobil zaměstnavateli. To potom uhradí pojišťovna, ale o tobě bude chtít spoluúčast a ta bude taky pěkná. No a na závěr ti ta pojišťovna zdraží tu pojistku, takže budeš ročně platit ještě víc."

0/0
6.4.2017 15:31

J15i54ř47i 44F47o68j54t 6172571650486

Babiš je proti dotování platů řidičů soukromých firem. Tak proč shání dotace pro Arrofert, ten je taky soukromá firma. Jediné řešení, zrušit dotace.

0/0
6.4.2017 15:11

P97e11t91r 19N92i95v18n73i58c68k74ý 3692874205447

Stávka je jen bezvýznamná hra pro veřejnost. Hromadné výpovědi by okamžitě urychlily jednání a činy.

+1/−2
6.4.2017 14:25

L98a81d36i69s93l26a45v 11H75o37l12í61k 5122392889461

Neurychlily. Zejména minulý rok v létě společnost Arriva Praha každý den nevypravila několik autobusů, jelikož je neměl kdo řídit a místo aby se zvýšily mzdy řidičům, firma raději platila pokuty za neodjeté spoje. Tudíž by výpovědi nic nevyřešily.

0/0
6.4.2017 16:15

J84a38r84o73s14l76a49v 14K33o82m33o75ň 1420394834581

pokud nevyjede více spojů, tak sankce stoupnou, a to už nezaplatí z toho co dostanou za spoje. Když navíc nic nevydělají za jízdné, ale ani neutratí za mzdy a PHM

0/0
6.4.2017 19:17

J34o13z68e71f 79P87o71l31á62k 9107260

Jakékoli mzdové nároky zaměstnanců jsou v kompetenci zaměstnavatele . Do tohoto vztahu nelze direktivně zasahovat , pokud není daná mzdová směrnice . Tím pak ale zaměstnavatel tuto porušuje , přizná li zaměstnanci mzdu nižší .

+2/0
6.4.2017 13:49

A27n65t96o66n63í20n 14K59o67l23á88ř 7768875157212

Pokud je řidičů autobusů málo, jak je možné, že mají nízké platy?

Odboráři asi někde dělají zásadní chybu.

+4/0
6.4.2017 12:51

L49a53d55i86s73l46a39v 58H50o60l37í91k 5412802389461

Řidičů autobusů si neváží jak cestující, tak jejich zaměstnavatelé (až na pár výjimek), tudíž firmy nevidí důvod, proč těm ušmudlaným řidičům přidávat.

0/0
6.4.2017 16:17

L15a17d73i52s64l92a72v 49F35r34y71d72r17y56š43e14k 9643569948984

Nevím jak kde, ale stávka řidičů autobusů na jihu Moravy, má zápornou i kladnou stránku.Návštěva na poliklinice, která zela poloprázdnotou, byla výhodou brzkého odbavení.

Senioři, kteří nemají předem zajištěný přísun hlavních potravin, budou muset nakoupit na vesnických dražších konzumech, nebo jíst včerejší zbytky, návštěvy ve zdravotnických zařízeních přeobědnat a radost z nepřistavení autobusů za vesnické zastávky přivítají žáci škol.

Vše má své klady i zápory.

+4/−1
6.4.2017 12:29

J97a50r34d33a 86H17o55f15m35a28n71n 4780395764

,,přeobědnat,, .tak to jo ;-D

0/0
6.4.2017 14:01

L83a68d24i62s55l56a79v 16F61r48y74d65r50y93š27e32k 9373849848384

Stát bude dotovat zvýšení platů řidičům soukromých firem?

Nebo řidiči autobusů jsou státní zaměstnanci ?Ano?Potom v pořádku.

+2/0
6.4.2017 12:18

J48i64ř82í 50P65l56a46v67s23k17ý 9620916431409

pokud stat naridil dopravcum zvyseni mzdovych nakladu o tricet procent, pak ano, ten samy stat by mel tem dopravcum toto navyseni kompenzovat.

+1/−1
6.4.2017 12:32

J72o73z89e11f 10P48o29l91á88k 9847570

Špatně . Takhle kompenzovat to nejde . Zrušit tendry a vysoutěžit za nové ceny . Ale se zaručenou mzdou řidičů - vše ostatní je věcí majitele firmy .

+1/0
6.4.2017 13:43

J30a66r60d87a 12H89o85f93m10a38n29n 4850735964

jenže mzda je věcí majitele firmy a do té mu nikdo nemá co mluvit

0/0
6.4.2017 14:02

P97e19t21r 91N53i85v81n31i19c31k52ý 3422354845457

Zaměstnavatel se musí řídit právními předpisy, např. minimální a garantovaná mzda. Takže vyjádření: "mzda je věcí majitele firmy a do té mu nikdo nemá co mluvit" rozhodně není pravdivá.

0/0
6.4.2017 14:23

S19t55a74n96i91s44l89a85v 78Č21e26š75k97a 8437116535869

Je krásné, že vedení kraje došlo k objevnému názoru vymáhat penále za nepřistavení autobusů. Jen si myslím, že by tohle penále mělo vymáhat u pánů Sobotky, Babiše a Ťoka a jimi řízených úřadů.

Když vláda, mimochodem zcela správně, rozhodla o zvýšení mizerných mezd řidičů, měla také na toto zvýšení uvolnit peníze. A už měla také dávno kutat na tom, aby pravidla výběrových řízení byla stanovena tak, aby neumožňovala "odrbávat" řidiče.

+2/−1
6.4.2017 12:11

Z25d14e11n39e17k 98B44e98d74n97a56r 7397446687649

Plus je vyloženě chyba. Co je proboha vládě do mezd řidičů. Bude se starat i o mzdy cukrářek?

+1/−1
6.4.2017 12:21

P11e57t90r 81D53r88a80p61a18l 3335428803375

dopravní obslužnost jde jen těžko srovnávat s výrobou zákusků

0/−2
6.4.2017 12:37

P20e83t87r 18N77i64v26n31i82c16k11ý 3562404965267

Kraj si objednal službu za cenu, kterou mu nabídl dopravce. Ten nyní neplní službu, na kterou má smlouvu. Kraj tedy správně bude vymáhat odškodné za neplnění smlouvy.

0/0
6.4.2017 14:21

J45i42ř56í 43S51t61r73a49k52a 9298986972448

Ano, stát se postaral, že cukrářka bude mít minimálně 11000Kč/měsíc případně 66Kč/hod.

0/0
6.4.2017 19:53

P52e92t16r 74N28o16v88o89t20n48y 1601780521

"Když vláda, mimochodem zcela správně, rozhodla o zvýšení mizerných mezd řidičů" Zcela nesprávně.

+3/−1
6.4.2017 12:26

P43e27t50r 88D35r23a90p63a25l 3745758973395

stanovit minimální mzdu je v kompetenci vlády, kde je problém,

0/0
6.4.2017 12:38

P75e45t44r 45N88o77v66o81t77n88y 1101360371

Však minimální mzda je stanovena.

+1/0
6.4.2017 13:37

M33i18l35a35n 93F94i64l97i27p 1551987625928

Taková stávka řidičů linkových autobusů je zbytečná a trapná, nic nepřinese dokud nebudou stávkovat všichni. :-)

+1/0
6.4.2017 12:09

K85a16r79e36l 28F39i75l87c 2402523559730

Jezdil jsem s autobusem 30let a vím co je to za galeje a velmi špatně placené.Jen veliká škoda,že to není celorepubliková stávka aby odbory ukázaly svou sílu protože dopravci budou vyhrožovat sankcemi.Ovšem řidičů je nedostatek a v tom je vaše síla,nedejte se hoši.

+1/−2
6.4.2017 12:03

M59i81r22o69s64l38a49v 62K96o88n82e37c89n79y 2809431406578

v ČR nikdo nikdy nedrží při sobě. Jsme takový smutný unikát..

+2/0
6.4.2017 12:05
Foto

J88i44ř81í 94B91i59l12í51k 4705702592494

Zvláštní je, že nejvíc stavkují ti, kteří si nejmíň vidí na špičku nosu. Nehorší zkušenosti, co se týká slušnosti, vstřícnosti a dodržování pravidel mám s BORSem a kdo myslíte, že na jižní Moravě se nejvíc zapojil :)

Ano, většina si zaslouží přidat, ale myslím, že se teď dobře ukázalo, kdo si to nezaslouží.

+3/−1
6.4.2017 11:53

L21a91d63i89s62l67a22v 66H77o12l57í96k 5272572389451

Prostě to za tu almužnu mají na háku...

0/0
6.4.2017 16:18

V67o90j12t93ě70c84h 80R10y94c35h59e15c32k22ý 2270907196119

Stávka je dnes přežitek. Správný protest by byl, podání velkého množství výpovědí, to by mělo mnohem větší efekt. Jenže stávka je taková pohodlná a neriziková možnost. U těch výpovědí by totiž daleko více záleželo, jestli zaměstnanci stoji pevně při sobě (že nestáhnou výpověď jen někteří a pak se zaměstnavatel vybraných potížistů nezbaví). Lidé by dnes rádi bojovali jen, když je to nic (skoro) nestojí, ale to pak je jen takové křiklounství. Je nutno si uvědomit, v jaké době a podmínkách se formovaly zákony zaručující právo na stávku a ochranu stávkujících. Ono to není zase tak dávno, kdy se do stávkujících (demonstrujících) střílelo. To pak je logické, že zakotvíte právo na stávku a možnost demonstrovat do zákonů, aby příště nebyli mrtví či ranění. Ale dnes? On někdo bude rozhánět stávkující bajonety? Právo na stávku by mělo být zakotveno v zákonech jen do té míry, aby zaměstnavatel nemohl stávkujícím vyčíslit škodu z odmítnutí pracovat, která mu vznikla (odstavená linka, nesplněná zakázka apod.).

0/0
6.4.2017 11:53

J68i79ř31í 88P69l50a60v79s97k46ý 9980166921179

prave to vycisleni a uhrada skody by mely byt nedilnou soucasti stavky ... stejne, jako rozpocitani pripadne pokuty od zadavavatele prepravy mezi stavkujici.

0/0
6.4.2017 12:03

M12i89c51h54a87l 91M35e20s63i94c36e18k 4173434656848

vyhazet je vsechny,svym chovanim omezuji lidi kteri se potrebuji dostat do prace,do skol atdRvRv

+3/−5
6.4.2017 11:45

R65o86m25a88n 69V64a45v11ř42í53č20e15k 7826625948284

já jsem se tedy do práce dostal úplně stejně jako každý jiný den. A to dokonce ve stávkou nejvíc postiženém kraji. Mně teda vůbec neomezují.

0/0
6.4.2017 11:54

P65a96v30e32l 75M46a31t18o42u57š26e36k 4628610434

Kdo je v těch firmách nutí pracovat? V době, kdy je nedostatek nadstandardně placených dálkových řidičů mě jejich stesky opravdu nedojímají. Jistě, neměli by pravidelnou pracovní dobu a nedřepěli by každej večer v papučích u televize, ale pokud jim jde o ohodnocení...

+1/−5
6.4.2017 11:37

J26o24s23e79f 22Š89v14e47c 6465536494223

Když jsou nadstandartně placeni, proč tam nejdou? Ono to tak horké na dálkách s platy není.

No nevím, přijdou domů, všichni spí (pokud nechrápe v nějaké kůlně v jiném městě)... ráno vstanou, jdou nadočit autobus a všichni spí...

Papuče máte u televize asi Vy...

A ještě... pokud se upíšete firmě jezdící dálky, nejdřív nevidíte, jak rostou vaše děti, nepřímo si dopředu podepisujete rozvod, protože ženská chce doma chlapa, ne jen někomu prát, koho vidí třeba jen jednou za měsíc

+4/−1
6.4.2017 11:56
Foto

J43i81ř30í 37B11i10l18í51k 4195222422184

Souhlasím, práce je moc, řidičů málo. Běžte dělat jinam, a ono se rychle ukáže, že je třeba zvednout platy. Ale takto? Proč?

0/0
6.4.2017 11:57

L29a64d17i55s22l48a19v 48H80o20l92í89k 5682812819371

Na zahraničí si člověk sice vyjezdí pěkné peníze, ale když je pořád na cestách, tak mu jsou tak nějak k ničemu. Rodinu nevidí, a když se mu něco stane a půjde na nemocenskou, bude doma na životním minimu, protože mu většinu platu dělají diety... Takže ono to nemá jen samá pozitiva.

0/0
6.4.2017 16:22

J61a59k83u77b 35K34a87m36e22n29i24c35k53ý 4209332137806

kdybych sel stavkovat, jsem do 10 minut na hodinu vyhozen v horsim pripade s paragrafem....

+3/0
6.4.2017 11:16

M14i60c56h82a57l 35U96r44b10a41n 2328879392678

Tak holt nestavkuj, co my s tim?

+1/0
6.4.2017 11:43

R29o28m79a88n 58V38a63v81ř94í76č79e43k 7916335838934

tak založ odbory, a stávkuj.

+1/0
6.4.2017 11:52

O69n85d88ř18e64j 30K34l53a14t34o86v43s34k92ý 3645472815

Stávka je zcela legitimní boj za lepší pracovní podmínky. Nemám s tím problém. Naopak je tu stále přítomno to normalizační brebtání "Drž hubu a krok".

+4/−3
6.4.2017 10:57

P60e94t16r 73V30e74s74e26l31ý 6651796129230

Kdo vás nutí pracovat tam, kde se vám nelíbí podmínky?

Podepsal jste smlouvu kolik dostanete za jakou prací? Ano?

A najednou se vám to nezdá? Prý legitimní... RvRvRv

+3/−1
6.4.2017 11:05

P42e72t59r 16D70r46a98p30a13l 3975938353835

jo, před deseti lety ste podepsal smlouvu na nějaký plat, tak ho budete mít až do smrti?

+2/−1
6.4.2017 11:12

P34e51t30r 57V12e22s42e60l41ý 6381766309490

To jistě ne. Pak platí to co jsem už psal: Pokud mi podmínky smlouvy přestanou vyhovovat tak jednám se zaměstnavatelem o změně pracovní smlouvy a pokud se nedohodnu, mám právo podat výpověd.

Co je na tom nejasného?

+3/0
6.4.2017 11:15

M21i23c90h42a64l 54U50r89b90a23n 2828289312278

Kdyz se nedohodnu, mam pravo to vydrzet nebo dat vypoved.

Kdyz zacnu stavkovat, tak mi holt bud zamestnavatel prida, nebo me vyhodit.

0/0
6.4.2017 11:46

P48e61t56r 96N22o47v46o49t33n95y 1731620661

Pokud jste podepsal, že ho budete mít po celou dobu trvání smlouvy, tak proč ne?

+1/0
6.4.2017 11:16

V69o62j11t44ě82c85h 30R34y84c39h70e42c49k84ý 2920427376469

No pokud by zaměstnavatel za účast ve stávce mohl vyhodit (což nemůže), tak OK. Stávkovalo by se jen, pokud by podstatná část zaměstnanců byla neústupná i před důsledky, které z toho mohou vzejít. Ale pokud by to bylo tak, že část není spokojená, a to tak, že chtějí za to "bojovat", a ostatní se svezou, ale jen když s toho nebude žádný postih, tak by křiklouni byli vyhozeni a jelo by se dál.

0/0
6.4.2017 11:59

P38e79t93r 93V98e83s41e63l81ý 6121716899940

Nebo vy jste měl ve smlouvě dohodnutý nárůst platu, který firma neplní? To by pak bylo na soudní řízení, ale stávkuje jen někdo mez cti a morálky.

0/0
6.4.2017 11:17

P67a11t86r80i37k 89Š78i10l42c 4104920637319

Jezdil jsem v ICOMU Ústí nad Orlicíasi 3 roky nejvyšší plat asi 16500 Kč .Jediný kdo tam byl opravdu pořádnej chlap byl Tomáš Mičík ,který se snažil pro chlapy něco udělat .99% chlapů s ním souhlasilo, ale pouze ,když je vedení nevidělo křičeli jdeme do stávky a kde nic tu nic. Chápu ty co mají 3 roky do důchodu ale ten zbytek jsou srabi a tlučhubové , no ale když jim těch co dnes mají 17 az 22 tisíc podle hodin stačí a bojí se říct o víc tak ať s tím laskavě neobtěžují lidi ať si zalezou do kamrlíku kde je Kratochvíl neuslyší, důležité je ,že mají nové Mercedesy. Já než abych ze sebe dělal tydyta jsem raději odešel a práce je dostatek i lépe placené ,ale to holt musí někdy i něco obětovat nejsme v době ,kdy létají koláče do pusy :-)

+5/0
6.4.2017 10:53

P85e63t72r 62V52e16s94e58l44ý 6821716759630

Tohle je slovo a činy chlapa. R^

+1/0
6.4.2017 11:06

A27n13t29o13n28í62n 93B43ů12z40e61k 3139644528580

Přesně takhle je to i u nás. Každý akorát křičí na šoférce, ale stávkovat bychom nakonec šli tak maximálně čtyři. Nicméně ona ta stávka byla vyhlášená trochu nešťastně proti krajům, ale ve skutečnosti je potřeba stávku namířit proti zaměstnavatelům. Připadá mi totiž, že peníze na růst mezd by se alespoň u našeho zaměstnavatele jistě našly, protože cena, kterou platí kraj, za kilometr je značně nadsazená.

+1/0
6.4.2017 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.