Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nabíráme vodu, ohlásila třísetmetrová nákladní loď u Uruguaye a zmizela

Velká jihokorejská nákladní loď Stellar Daisy zmizela poblíž pobřeží Uruguaye. Plavidlo dlouhé 320 metrů a určené k přepravě rudy ohlásilo, že nabírá vodu, záchranné týmy v oblasti našly olejové skvrny a dva námořníky na voru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a22v43e21l 52V78o36j42á32č40e73k 6482776430750

Asi šla ke dnu. RIP pro posádku.

0/0
2.4.2017 14:52

J20a44k96u96b 45S44ú87k75e87n35í96k 1378490189

Nejsem odborník, ale řekl bych, že se potopila...

+3/0
2.4.2017 14:51

J66i10ř14í 40K77r19u54t53i62l 8468943445211

..již, ale volby jsou až na podzim.

0/0
2.4.2017 20:18
Foto

M55i69r23o82s66l55a20v 72S98t57e14i86n59e53r 4460552840556

Tyto transportní lodě se sestavují z článků, které do sebe zapadají a na spojích se šroubují a svařují. 300 metrů, to je už výška televizní věže, na ty spoje působí obrovské momenty. Nemusí to být ani tsunami, ale u špatně udržovaných plavidel třeba prorezivělé sváry, nebo zkrátka odbytá svářečská práce. Pokud se jim loď rozlomila v půlce, nepomohly ani uzávěrkové stěny uvnitř trupu. Podle toho, že mužstvo nebylo ve člunech, ale na voru, to muselo jít velmi rychle.

+5/0
2.4.2017 14:48

J50a86n 33S65i39n68n17r98e34i30c65h 6813595120111

Krehky lom oceli v mistech spatne (tepelne neupravene zony) provedenych svaru. Viz. lode Liberty za II svet. valky.

+2/0
2.4.2017 16:01

A32d42a15m 73J52e40l80í38n45e67k 8519103528280

V době konstrukce lodí Liberty nebyly známy vrubové účinky na napěťové charakteristiky. Tomu odpovídala kvalita svárů. Byly to jedny z úplně prvních celosvařovaných lodních konstrukcí. Dnes už se lodě z těchto důvodů naštěstí nelámou.

+1/0
3.4.2017 8:06

R65i18c97h76a90r53d 56F86i89a39l54a 9753668315895

Člověka napadne, zda nejde náhodou o nějaký pojišťovací podvod nebo jiný zločin?

0/0
2.4.2017 14:44
Foto

M17i26r97o11s85l36a20v 40S80t42e24i68n58e87r 4960872670646

Samozřejmě to nelze vyloučit, to by ale hlásili explozi. Loď vyrobila Mitsubishi v roce 1992, takže má už čtvrt století za sebou. Jak vypadá třeba Mitsubishi Pajero po 25 letech?

+2/0
2.4.2017 14:59

F80i67l21i67p 14G67a58l53a45š 2517747294758

Proč zrovna explozi? Je to sice nejjednodušší způsob, ale v případě, že by se podařilo vrak najít by mohl být velmi snadno odhalen...

+1/0
2.4.2017 19:24

M73i58l48a37n 50W53e98l66s90e54r 5762268448761

Oni se uz nevyrabeji zachranne cluny, ale vory?

0/0
2.4.2017 14:41

J83a97n 98S91i51n85n20r84e63i77c48h 6223395510411

Kazda lod ma zahranne cluny. Vory jsou na palube prave pro pripad nahle katastrofy. kdy neni cass pustit cluny.

+3/0
2.4.2017 16:03

T90o67m64á61š 65T50a19t19í59č56e43k 5670962890238

Záchranné vory se říká kruhovým nebo čtvercovým nafukovacím plavidlům s vysokými okraji a stříškou, vybavenými vším pro přežití a hlášení SOS a polohy.

+2/0
2.4.2017 16:16

M44i51l69a90n 74W54e45l59s33e42r 5642878948701

Diky za vysvetleni. Ja si pod slovem vor vzdycky predstavil ty drevene klady. Nikoliv nafukovaci plavidlo.

0/0
2.4.2017 17:02

Z87d37e24n57e34k 10H85l21a63d77i35k 5735876480

Chapu, ze Cesi jsou "smejici se bestie", ale pokud neslo o nejaky podraz jako pojistny podvod, tak tam pravdepodobne zahynuli lidi, takze zesměšňovat to není moc na miste.

+3/0
2.4.2017 14:04

D45a17n28i23e94l 49M43u96n52z47a76r 1869548182416

kdyz se plavidlo potopi, tak se mluvi o potopidle!

0/−10
2.4.2017 13:40

F28i10l62i24p 48G70a28l29a20š 2727897364328

Nebo o ponorce, že... Boha to je logika...

0/0
2.4.2017 19:25

J86a90r65o10s65l96a24v 25S24a51n92t54n37e90r 9848763809471

Je legrační, jak se redakce elegantně zbavuje nepohodlných příspěvků čtenářů.

+6/0
2.4.2017 13:09

J54o76z79e45f 76K72o59s49t76e26l87a17n50s15k23ý 8205192609806

Už je viac-menej dokázané, že z času na čas sa aj na relatívne pokojnom mori dokážu vytvoriť obrovské, vyše 30 metrové vlny. Spory sa vedú len o to, ako často tieto vlny vznikajú - či niekoľkokrát za mesiac či za rok.

Princíp vzniku je z fyzikálneho hľadiska pomerne jednoduchý - za určitých podmienok - výška vĺn, rýchlosť vetra a pod. - sa môžu sčítať amplitúdy inak neškodných vĺn a vznikne vlna obrovská. A taká nepredvídaná vlna môže potopiť aj tie najväčšie lode.

Uvidíme, aké budú svedectvá zachránených námorníkov.

+8/0
2.4.2017 12:27

J75i30ř57í 93K26o13c58u69r68e21k 6795434515388

Rogue Waves, kdyby někdo hledal.

0/−1
2.4.2017 13:01
Foto

D34a44n 58R51u51b23í92n 4503263299

Jedno tohle plavidlo zasviní svými splodinami vzduch jako několik miliónů aut za rok.

+7/−4
2.4.2017 12:26

J96i36ř16í 11K86o41c26u80r33e94k 6145274955828

A proto bychom měli otevřít důl na železnou rudu tady v ČR. Abychom železnou rudu nemuseli dovážet.

0/0
2.4.2017 12:54

L63a41d28i13s90l37a96v 82H45a78š25k69a 4633686671460

taky převeze náklad jako několik milionů aut za rok a navíc po hladině oceánu, kde auta nejezdí

+4/−1
2.4.2017 13:08

T87o35m13á38š 95T88a96t56í81č36e94k 5970192560338

Rozdíl je v palivu a filtrech.

0/0
2.4.2017 20:40

D17a47v75i87d 19N94e89b59e88s31k24ý 8897371859271

Tohle číslo ale platí jen pro oxidy síry, které ve zplodinách aut téměř nejsou. Zaoceánské lodě prostě spalují zbytky z rafinerií s vysokým obsahem síry, protože je lepší je spalovat na moři než na pevnině. Něco se s nimi udělat musí.

0/0
2.4.2017 14:37

J77a57r22o86m16í78r 23K67r85á73l 4440719304639

V elektrárně lze zplodiny odsířit. Loď těžko poveze místo nákladu vápenec.

+1/0
2.4.2017 14:52

L42u97k73á88š 54H17a31r87t79m57a51n97n 7744242163813

teoreticky ano...prakticky se to děje relativně málo i u nás, natož v rozvojovém světě...

0/0
2.4.2017 15:22

A97d68a70m 63J58e47l84í31n49e54k 8929793888230

Podle wikipedie byl na této lodi instalován dieselový motor o výkonu 22 000 kW. V běžných automobilech je dejme tomu 150 kW. Motor na lodi je tedy zhruba 150x výkonnější. Nejsem sice odborník na konstrukci dieselových lodních motorů, ale že by 150x větší výkon znamenal milionkrát více zplodin mi nepřipadá reálné.

0/0
3.4.2017 8:14

L74a32d68i94s55l33a50v 11H82a77š94k88a 4763646441180

"Mayday mayday! We are sinking!!!"

"What are you thinking about?"

+11/−3
2.4.2017 11:12

J14a98n 61Š13e74s74t10á65k 3158949229514

spíš to bývá v obráceným gardu, jako u všech prezidentů ČR kde se zatím každej bez výjimky při anglické konverzaci pž ̈řiznával, že je něco jako kanál, stoka či žumpa - I sink - ve stylu bílá tvář býti voleček, já býti nebýti opálený, já býti Indián:-)

0/0
2.4.2017 16:41

J48a98n 24Š51e97s65t82á28k 3398799679814

"Na palubě plavidla dlouhého 320 metrů a schopného přepravovat náklad 260 tisíc tun" hm,takže jestli naložili na metr délky skoro tisíc tun, to už pak mohlo jít ke dnu

0/−1
2.4.2017 11:07

M41a96r85t92i68n 68N69o30v85o41t50n92ý 7273845480105

Opravdu má nosnost 266 141 tun. Nosností patří rozhodně k největším. Loď s nějvětší nosností byla Knock Nevis (známá také jako Happy Giant). Ta měřila 458 m a měla nosnost 630 051 tun.

+6/0
2.4.2017 11:55

J32a12n 89Š60e20s97t62á82k 3628539909214

tak díky za odbornější osvětlení, ale stejně. když si představím, že kontejner na kamionu má tak dvacet tun, a padesát takových kontošů dá teprve tisíc tun, takže se jtam naloží kontejnery co přiveze třeba deset tisíc kamionů, tgak to je fakt síla:-)

0/0
2.4.2017 16:09

M81i26c78h33a41l 78C71h77a88l17u96p45a 6348910649173

Tohle asi kontejnery nevezlo, ale na těch fotkách nákladních lodí to je vyskládané na sobě, takže jenom na palubě je vidět třeba 7 pater kontejnerů.

0/0
2.4.2017 21:48

J58a30n 33Š22e27s81t95á36k 3888169719424

no viděl jsem taky něco podobnýho na fotkách, ale jako suchozemci co jsme většinou viděli větší loď jen osobní, tak si asi většina z nás neumí představit, co se tam vše dá naskládat, o nasypání už ani nemluvě

0/0
2.4.2017 22:24

J44i12ř39í 24K77o58c48u69r61e26k 6615484235698

Bodejť. Železo přece neplave, takže se ocelová loď musí zákonitě potopit sama.

+3/0
2.4.2017 12:56

L20u24k14á54š 36H28a43r54t33m42a30n77n 7924982303513

;-D

+1/0
2.4.2017 15:23

J44a34n 17Š38e43s85t77á82k 3668759529944

to ne, na to je určitě nějakej fígl, že se loď nepotopí, i když je ze železa, spíš jde o to kolik procent železa měla ta přepravovaná ruda, tam se to mohlo nějak přepísknout

0/0
2.4.2017 16:19

F54i42l67i84p 97G56a70l81a32š 2447797534988

What? Jako že tuna rudy obsahující dejme tomu 90% železa váží víc než stejné množství rudy obsahující třeba jen 20% železa?

0/0
2.4.2017 19:30

J88a78n 96Š93e98s64t49á48k 3198819379414

A ne snad? Copak není odjakživa kilo peří lehčí než kilo železa?

0/0
2.4.2017 20:02

J84a36r34o45m31í86r 59K74r48á10l 4890739454789

A co je špatně ? Že byste si neuměl spočítat výtlak ?

0/0
2.4.2017 14:55

J46a37n 48Š29e98s53t62á38k 3538179809874

mě by to ani spočítat nenechali, a dobře by udělali:-)

+1/0
2.4.2017 16:24

M67i21c13h55a44e60l 39C52h23a29r46v45á10t 9579308773602

Status plavidla změněn na ponorku?8-o

+2/−4
2.4.2017 10:46

D88a87n32i58e29l 27M21u10n89z81a83r 1779558812266

na "potopidlo"

0/−2
2.4.2017 13:41

S64e42i28d48l 71P92e64t39r 1431911655264

Těch 260000 t je celková tonáž, dříve "výtlak". Náklad pobere (resp. pobrala :-/) 146000 t.

Jinak zdrojový článek je patrně tento:

http://www.maritimeherald.com/2017/ore-carrier-stellar-daisy-missing-in-south-atlantic/

+5/0
2.4.2017 10:40

M89a12r29e51k 33S84a77j64d29a 2575390486928

Slusny... to nalozi nakych 133000 Fabii.

+7/0
2.4.2017 11:19
Foto

J90a54n 54W77i55r74n67i47t30z80e66r 8388814167670

Dobrý den, těch 260 tisíc tun je (i ve článku, který linkujete) označované jako deadweight tonnage - to ale není celková tonáž, je to náklad, palivo, zásoby apod. (ve článku máme jen náklad, opravím to).

+2/0
2.4.2017 12:55

P33e57t87r 66K63e11t31t97n70e40r 1597922774271

Nebo jen vezla o několik desítek tun více a prostě se projevila únava materiálu, trhlinkou v délce desítek metrů.

+4/0
2.4.2017 9:25

J95a16r13o79s54l79a47v 20R60e87i26t96m78e68i31e61r 5231510775195

Taky by to mohl být docela dobře pojišťovací podvod.

+4/−1
2.4.2017 9:15

J41i70ř68í 72P83r91a69ž56á83k 9470942811882

To je úroveň propadlíka ze 2. B. Nechcete na iDnes pořádat kursy gramatiky? Dle toho vypadá i mazání příspěvků do diskuse adminem :-(

"záchranné týmy v oblasti našli olejové skvrny a dva námořníky na voru".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zmizeni-lode-stellar-daisy-uruguay-d6k-/zahranicni.aspx?c=A170402_081027_zahranicni_jw

+15/0
2.4.2017 8:25





Najdete na iDNES.cz