- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je zajímavé, jak tam přibyly stromy. Mnohem více zeleně. Z toho by zelení moc radost neměli.
pokud by jste o to zajímal, tak by jste věděl současné zalesnění krajiny je nějvětší za posledních min. 200 let.
Tenkrát se fotilo na dlouhé expozice a osoby se nesměly hýbat, proto mě zaujala pozice pána vpravo. Zřejmě měl fotograf záměr: v zadním plánu téma železnice, v popředí dva muži hovořící o ní, ale s tou dětskou symbolikou parní mašinky to trochu přehnal. Vzhledem k tomu, že záběr trval velmi dlouho (minimálně je na snímku zachycena zima a jaro), tak se o pána bojím, že už nikdy pořádně nepřipažil.
Do prcic kliknul jsem omylem na minus :-(
P.S. Cheza forever
zda se jen me ze ty pokusy napodobovat pana Benese z lonskeho roku je jen trapna krec? I kdyby s jeho pozahnanim, nelze dvakrat vstoupit do jedne reky.... A tato uz proste odtekla....
Proč se iDnes ptá když je to napsáno na fotkách ve fotogalerii?
Je tam jasně napsáno: "Smmering"
pardon: "Semmering" a to v roce 1895
Tohle je železniční viadukt Krausel-Klause přes Semmering z let 1900–1910 v Rakousku-Uhersku. Hlavní stavitel této tratě byl Karl von Ghega. Má pěkný památník
u nádraží v obci Semmering ve spolkové zemi Dolní Rakousy v okrese Neunkirchen.
Rozhodně je to mostecko a to konkrétně trať z Mostu na Moldavu v Krušných horách. Nevím zdali je to Konrad Eben, Mohl by to být i jeho mladší dvojče Oskar, který právě krušnohorským semmeringem z Moldavy pašoval cukr, tabák a drážďanskou čokoládu s kartičkami polonahých slečen, známou čokoládu Amor, oblíbenou chlapci a muži v celém Sasku i Deutsch- Boehmen, v rakousku z mravnostních důvodů zakázanou. Jestliže je to Oskar je ten pán vedle Adolf Rumplmně jeho komplic a také pašerák, proslulý zaklínač psů - vyráběl různé masti různých pachů aby ze své stopy odlákal psy finanční stráže. Oba pánové si nejspíš procházejí trasu vydávaje se za džentlemeny na procházce a obratně pozorují frekvenci pohybu financů, to ostatně pašerák musí, nechce li být dopaden. Oba byli dobrodružné povahy a cestu dolů do Čech kombinovali vlakem i pěšky aby co nejvíce zmátli ochránce celní výsosti a hraničního pořádku. Jen jednou se jim nezadařilo, na jejich posledním paši, přirozeně. Zatímco pan Oskar se pohyboval po stráních s nákladem smyslných cukrátek, pan Adolf jel vlakem s kufrem plným cukru a v Hrobu se měli vystřídat, v Oseku ještě jednou a z Louky u Litvínova by měli už vlakem oba společně. V Hrobu se skutečně prostřídali, ale minuli se, a tak, Pan Oskar nastoupil do vlaku zpět do Saska a spolu s ním i kontrola finanční stráže, která jela do Moldavy. Hloupá nepozornost a náhoda pak panu Adolfovi vynesla dvě léta ve valdické káznici za mravní ohrožení mládeže protože řekl kontrole že nemravné čokládičky má pro svého nezletilého synovce Eberharda Ebena z Dubí. Pan Adolf také nedopadl nejlépe, uklouzl s batohem plným cukru, hned kousek za Hrobem do potoka Bořivce a propašovaný cukr se mu rozpustil. Jak se tak ploužil do Oseka celý sladký a mokrý kýchal tak že k sobě přilákal hlídku, marně ukazoval jízdenku že jel z Dubí do Hrobu a Sasku nebyl, v kapse kabátu měl totiž také pár hambatých čokolád které se jak známo na této straně hranice nedali koupit. A tak si vysloužil v Mostě přezdívku
Sladký Áda Šokoláda a do Valdic se podíval taky. Po propuštění si oba vydělávali na živobytí tím že po hospodách šířili pašerácké historky za pár korun, pivo a párek a vstoupili do mostecké lidové slovesnosti jako takový " krušnohorští Dannyho parťáci". Dokonce o nich vyšla krátká novela na pokračování v Tagblattu, kterou četl malý Fritz Untunlich pod lavicí. A tak se jejich příběh zachoval i pro naši generaci. Hezký den Vám všem
Vypadá to jako tunely mezi Řikonínem a Níhovem. V jednom z nich Němci za války montovali Messerschmitty. Ti pánové asi budou projektanti, kteří přemýšlí jak tam tu továrnu nacpat.
Akorát to tedy pak vypadá, že přemýšleli dlouho. Před první světovou to evidentně nestihli, tak pak klapla až ta druhá
Ano, Rakousko, legendární horská dráha Semmeringbahn - přesněji obec Breiteinstein, nahoře skály Polleroswand, vpravo od ní pak Krausel-Klause-Viadukt a jen 14 m krátký Krausel-Klause-Tunnel