- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč v některých městech jezdí už jenom autobusy na zemní plyn a někde včetně Prahy to nejde? Přitom efekt je prokázaný.
Ekologové zase vymýšlí nesmysly. A čím by se mělo topit, když ne uhlím, plynem, ropou? Elektřinou z větrníků a slunečních elektráren? To bychom zmrzli už v říjnu.
Velmi dobře! Po mé roční osobní zkušenosti z pobytu v Austrálii (Perth, Západní Austrálie) a MHD "Red" a "Blue" CAT = autobusy a vlaky, které jezdí ve vnitřním koridoru města zdarma (https://cs.wikipedia.org/wiki/Perth) - považuji úvahu pana kolegy Brabce za velmi dobrý podnět k další diskusi. Australani určitě vědí, proč se jim to vyplácí.....
poslanec PSP ČR
Ve Frýdku-Místku funguje MHD zdarma již několik let a těší se velkému zájmu i úspěchu Funguje pořád,ne jen při smogové situaci.
To by pánové a dámy úředníci měli zacit hlavne u sebe
Mestska doprava nikdy nebyla zadarmo. Ale kdysi dobre fungovala. Ted uz nefunguje? A parkoviste na okrajich velkych mest by odvedla hodne dopravy, hodne lidi co prijizdi odjinud by se radi vyhli dopravnim zacpam. To by tolik nemelo stat. Ale pak by mestska doprava musela dobre fungovat.
Ve Washingtonu DC je velke parkoviste u metra pro lidi co dojizdeji z periferii. To jeste Praha nema?
Smogovou + zadarmo - Městskou dopravu jsem již zažil - Absolutně nic neřeší ! Auta jezdí dále + jediným, kdo je pak spokojený je bezdomovec ! Nevím, jak se k informaci doberou ... Opravdu - pak katastrofa ! Nový smog je pak v tramvaji - autobuse, všude ! ...(Obrovské problémy s desinfekcí - pokles tržeb, majitelé předplatného se bouří ...
Tak lidé co se proti podobným opatřením brání chápu, ale prostě se situace MUSÍ nějak řešit. Slyšíme tady argumenty od omezování svobody až po to že jim cesta mHD trvá 2x tolik co autem, ale JAK chcete situaci řešit? Aut je čim dál tím více a všcihni chtějí mít tu svobodu a pohodlí, ale samy dělají v centrech měst peklo. Můžete si tu hrát na slovíčkaření o svobodě ale jednou se to bude muset rozseknout protože a) se všichni udusíme (opkud nepřijde nějaká převratná technologie b)v centrech se nezaparkuje. Nápady jsou různé např velká parkoviště na prefériích posílení mhd a mýtné do měst atd... Znám pár lidí co do práce jezdí autem ( i když to mají jendou linkou) jen kvůli tomu "aby lidé věděli že na to mají".
Včera tady byl článek o měřící stanici u Ostravy. Podle něj cca. 50% znečištění způsobuje lokální vytápění a jen cca. 12% doprava. Veškerá doprava dohromady. Takže i když by se teoreticky zakázal provoz všech osobních aut (nesmysl), tak o kolik procent se zlepší situace? O pár? Pořád zůstává hromadná doprava, zásobování, atd. Takže omezení osobní individuální dopravy mně přijde spíše jako politické gesto, než skutečně potřebná věc.