Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí. Letošní zima je čajíček

Silničář musí být vždy připraven vyrazit s pluhem či frézou bojovat se sněhem. V Jizerských horách, kde pracuje řidič sypače Martin Honzejk, to platí dvojnásob. Na silnice často vyjíždí už ve tři ráno. „Nejlepší pocit mám, když sníh napadne přes noc, přestane sněžit a my to do rána stihneme sklidit,“ říká v rozhovoru pro seriál Lidé Česka. Práci mu komplikují neohleduplní řidiči i popelnice v silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M49i50l90o46š 52Z76i35k31m72u37n72d 7175679779930

Konečně někdo odpovědný, kdo snad používá sůl s rozumem. Když vím kolik soli se vyhodí na silnice, tak se divím, že to někdo nenazval ekologickou katastrofou. V Rokycanech a okolí solí kolem 0°C stejnou silnici preventivně klidně i 5x za noc. Stát to zaplatí a ještě jsou noční příplatky. Lepší než opravovat třeba svodidla. Je to divné, ale v zimě to může klouzat. Jak to může řidiče udivovat? Od rozumné jízdy pomníčky podél silnic nejsou.

0/0
1.2.2017 22:19

K54r51y43š15t44o75f 15M24a73l68i49n94k13a 3977113681213

Pěkný rozhovor a zajímavý

0/0
1.2.2017 8:19
Foto

P57e33t60r 11Č25e32r33n77i15c71k85ý 6295727300

Super rozhovor - děkuji za něj.

Mnohem lepší, než číst o manažerce štěstí...;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 12:19

J12a57n 93H18á54j98e47k 2376946433365

Myslím si, že by to chtělo rozhovor s dispečerem. Řidič sypače už jen dělá svou práci. A jestli SÚS má málo vozů a řidičů, tak i délka rajónu tomu odpovídá...

Jinak na německých dálnicích potkávám i sypač s kartáčem. To už ale dočisťuje. Za pár hodin pak dálnice oschne a je sucho. To u nás ještě neznáme...

0/0
29.1.2017 11:40

V27l76a12d80i31s33l71a68v 61N59o44h27e92j38l 7288207378381

moc peknej rozhovor R^ a hezky se vyhnul odpovedi na 'globalni oteplovani' R^

+1/0
28.1.2017 20:57

P14e28t93r 11H48o47r47á19k 1889553699724

Na zimu jsme byli dokonale připraveni. Pak ale začalo mrznout a sněžit. ;-D

0/−1
28.1.2017 20:36

J30o37s26e73f 97Š54o30l96t83e48s 8244608200703

Jak se říká, je to o rozumu. Zkušený řidič z hor ví, co si může se svým autem dovolit a když vidí problém, tak do toho nepůjde po hlavě. Řidiči zvyklí jezdit celý rok na asfaltu jsou zhusta šíleně odvážní, ale nemají ani ponětí, jak se na sněhu chovat a podle toho to taky dopadá. Tam, kde zkušený řidič v pohodě jede, oni zmatkují, brzdí a zapadají...

+9/0
25.1.2017 18:00

M66a40r11e79k 35F88l20e97k89a25č 1426265384648

Tohle by si měl povinně přečíst každý na podzim:-)

+6/0
25.1.2017 17:45

J42i22ř43í 25P97o88k39o16r10n28ý 1391723881409

Abych pořád jen nekritizoval... Hezký rozhovor. R^

+13/0
25.1.2017 15:03

P54e64t14r 42J89a77r80o17š 2174191305807

R^

+1/0
25.1.2017 15:37

J62a31n 46K11o41h81l 4263657631704

Tak hlavně, ať si to přečtou ti rekreanti z nížin.. provoz je jedna věc, ale kdyby se trochu investovalo do infrastruktury - myšleno hlavně do tratí a silnic, tak to mohlo být lepší. Je neskutečný pech, že z Liberce do Polska nebo na Trutnovsko se jede tak dlouho.. :-/

+2/0
25.1.2017 15:01

P15e97t61r 31Š40k59o39d81a 5497610984780

Nejvíc mě dostalo "Stává se, že se řidiči couvat nechce. To si rozbalím svačinu a čekám. ;-D;-D

+28/0
25.1.2017 14:19

O53l34d20ř98i35c60h 83M34o14u33r93e27k 1351177684986

tak nevím, nevím. Neohleduplní - nemělo by být spíše ohleduneplní?

0/−3
25.1.2017 14:04

J86i57ř56í 32S75o82u59č15e79k 5676467309779

Ne. Ohleduprázdní :-) Jinak tedy tvar neohleduplní je eufemizmus k bezohlední.

+5/0
25.1.2017 14:49
Foto

L35u69k67a80s 82Z76m21i89z41i56k 8652813380668

Konečně pěkný rozhovor včetně diskuze.

+14/0
25.1.2017 13:16

J80a13n 44K94a33r90e39l 94N90o15v76a13k 5706744158296

200-300km? jenom? za pracovni směnu? tak pak to chápu.. stejne tak ze jezdí jen jeden okruh.. a uz chápu i proč nejsou vidět kdyz začne sněžit.. zrovna ma smejkalovi někdo jinej... tak to je jasný.. nejsou flexibilní, nemají peníze tak se setri opotřebení radlice atd

0/−53
25.1.2017 12:57

A66l23e62x56a78n63d36r 46C52h40y56t19i54l 2114892505461

Rychlost při pluhování 37,5km/h Vám přijde pomalá? Asi jste z jiného světa, kde pluhy lítají.

+39/0
25.1.2017 13:00

M26i78r11o45s71l22a38v 47S39m77e62k14a79l 4161463840

Rychlost cca 50km/h, navic urcite jednou se musi vratit zpet doplnit sterk, sul, naftu..to je 200km jeste dost,navic v blbym pocasi s blbama na silnici v horske krajine.

+6/0
25.1.2017 14:46

J22i88ř51í 28B81r86a27d76a 5965528925435

Škoda, že nemáte možnost všem ukázat, jak by to mělo být správně; podle vašeho příspěvku vás odhaduji na aspoň 400-500 km, že? Naše hospodářství by potřebovalo víc takových úderníků.

+8/0
25.1.2017 14:50

P30a49v89e24l 35N65o54v94á14k 7821936109343

Stachanovec no :D

+4/0
25.1.2017 15:04

R18a48d84e72k 42K71l33o19u34d42a 2213489319645

Plužit se smí maximální rychlostí 40km/h. Posyp pískem do 40km/h. Posyp solí do 60km/h. Jezdí se ale cca o 15 km/h pomaleji protože pri velké rychlosti už posyp odletí až do struhy. Neustále se řidič někde otáčí, odbočuje, vyhýbá se něčemu, čistí ucpané rozmetadlo, ručně si musí rozbíjet zamrzlý písek v sypači což není práce na minutku a navíc má zakázáno na sypač vstupovat ale jak to má udělat už nikdo říct nedokáže, s jednou fůrou posype jen 10 km a musí se vracet na základnu i několik desítek km, naložené to taky není za 5 minut, musíme dodržovat bezpečnostní přestávky a když to všechno sečtu tak ve 2:00 vyrazím a než se dostanu do poslední obce svého rajonu tak je 7:00 když budu rychlej a to nesmí padat sníh. Pokud padá sníh, musí se trasa nejprve proplužit oběma směry, kde je vozovka širší tak se točíme i víckrát. Až je vozovka proplužená jak mohu sypat. Taky si chodník pred domem neposypete a pak ten sníh i s posypem neshrnete. Nebo snad ano? Z toho vyplývá že pokud neustále padá sníh, tak se jen pluží a sypou se jen kritická místa. To bych tu drť mohl rovnou vysypat do struhy. Až sněžit přestane, traktory vozovku propluží (několik hodin), tak pak až mohu jet sypat (5 hodin). Jinak to dělat nelze. Všechno dává smysl. Když tedy ráno přestane padat sníh a sypač se u vás ukáže až odpoledne, tak sice máte smůlu že bydlíte až na konci našeho plánu údržby ale všechno je v pořádku. Pokud se vám to nelibí, udělejte sbírku a můžete nám koupit na každé středisko 4 sypače po 5 000 000kč, zaplatit další 3 řidiče na každé auto a za 2 hodiny bude hotovo. Silnice se neudržují podle toho kde bydlí pan ředitel a náměstci ale podle důležitosti a vytíženosti. Tedy nejprve silnice prvních tříd, pak druhých tříd a na konec třetích tříd. Stačí Vám to?

+11/0
25.1.2017 18:03

R38a60d33e48k 29K29l94o27u89d87a 2483779249605

Ještě dodám že by se mělo plužit od 5cm protože pluh je 3cm nad zemí ale i tak se pluží už když jsou 4.

0/0
25.1.2017 18:12

M51i79r39o93s50l93a72v 47S42v14o63b80o68d33a 4958164774756

jake 3cm nad zemi ? kdyz ho mas preplej na plovačku tak snad jede po zemi a zveda se podle toho jak si nastavis pritlak ne ?

0/0
26.1.2017 9:02
Foto

I13v10a25n 44K79o44p74t80a 5387892581967

V lete. Na statovkach s osobákem a jizdou plus minus na limitech mate prumernou rychlost zhruba 65km. Kolik myslíte ze ma s náklaďákem a v zimě? V horách. 200-300 km je slusnej výkon.

0/0
26.1.2017 20:56
Foto

J34o64s57e72f 67M53e13d 5262966372

SILNIČÁŘ: Nesnáším sůl, někdy však není zbytí.

-------------------------------------------------

Ano ano, my tu vaší nesnášenlivost vídáme velice často na silnicích a ve městech i na chodnících, kde se nedá jít bez nebezpečí uklouznutí na zmrazkách, které vznikají poté, co se chodník nebo silnice jen protáhne pluhem, který povrch krásně umydlí. Solte a nešetřete, platíme si za to všichni dost..

0/−49
25.1.2017 12:43

J90a90n 28M29a83l47ý 1605709314828

Tak je rozdíl mezi sypačem, který protahuje na horách a mezi tím co jezdí ve městě.

+15/0
25.1.2017 12:51

P19e71t73r 23K44o17v10a93ř29í69k 1641823889457

Naopak, na odpluženém povrchu se jezdí parádně. Paradoxně v Brně postupují přesně opačně, tj. sypou sůl na 10cm vrstvu sněhu, ale v mraze to moc nefunguje. A jezdí záměrně se zvednutým pluhem. To je pak následující den skvělá kluzká kaše a kolapsy MHD ...

+17/0
25.1.2017 12:54

M79i98l33o95s64l51a13v 60K78n75o19p 9344256603593

To není jen v Brně, vypadá to na republikový fenomén. Není lepší jízdy než v 10 cm ,,kaši", která vznikne právě rozsolením neprotažené vozovky. Oni to řidiči prý mají zakázané-ačkoliv na autě má radlici, nesmí ji spustit pod hrozbou pokuty. Prý údržba vozovky spočívá pouze v jedné operaci-v tomto případě posolením. Ale obyčejný rozum říká, že pokud by se rozsolovala pouze ta vrstva sněhu, která zbude po protažení, je vozovka za chvíli čistá. Ale v Kocourkově to asi funguje jinak.

+5/0
25.1.2017 15:02

R36a30d66e68k 74K86l61o89u43d37a 2603529189965

Nejdříve se propluží pokud je sněhu 5cm a víc a pak až se solí. Sůl musí auta rozjezdit. Sama o sobě sníh moc nerozpustí. Maximální povolené množství je tuším 45g na metr čtverečný za 24 hodin ať je počasí jaké chce

0/0
25.1.2017 18:20

A36l71e18x11a82n48d83r 24C64h16y78t79i57l 2924962145201

Nauč se jezdit na sněhu, je to lehký, 10 let jsem lítal ve sněhu na letních a taky jsem přežil bez problémů. Sůl je právě zdrojem hromady problémů, jeden z nich je, že si řidič myslí, jak je silnice krásně suchá, ale on je tam led. A z mylného pocitu bezpečí pak vzniká nehoda.

+7/−1
25.1.2017 12:59
Foto

L90u48k44a91s 49Z97m24i24z57i27k 8192883670138

Tady je zase někdo překvapený že v zimě se dá i uklouznout. Vy byste spotřeboval sůl na celou sezonu během jednoho týdne. Aneb - kde nepomůže sůl, tam pomůže čtyřikrát více soli.

+6/0
25.1.2017 13:19

J97a94r63o51s14l10a33v 41H21o75r22á64k 5604885932382

V zime pada snih a mrzne. To je prekvapeni. Kupte si poradne boty a na ty boty nesmyky a budete v pohode. Prestante hrat tupana ktery ceka, ze mu v zime nekdo odhrne a vysusi cesty a chodniky. Anebo holt sedte doma.

+6/0
25.1.2017 14:11

P68e91t39r 26N69e14c73h14a86n73i93c85k34ý 7313746358950

Moc děkuji za skvělý rozhovor, dokonce z "mého" kraje. Jízda s pluhem musí být hrozná a často nevděčná dřina. Rekreanti jsou skutečně na zabití, střediska v jizerkách jsou toho bohužel důkazem. I řidiči autobusů MHD mohou povídat :-P

+25/0
25.1.2017 12:38

J12o80s83e92f 50Š92o13l86t58e37s 8674798830463

A sranda je také téměř každodenní zapadnutí kamionu v kopci. Třeba tom Bradleckém do Lomnice :D

+1/0
25.1.2017 18:03

V35á29c28l58a26v 58Ř50i43d93k31ý 1585644401167

Pardon tento příspěvek měl být rekci na pana Jaroše.

0/0
25.1.2017 12:27

V46á17c89l10a86v 68Ř57i18d20k44ý 1275984361397

To je bohužel dáno plánem údržby, kdy se nejdříve musí uklidit cesty kudy jezdí zastupitele, starostové atd. (ti plán schvalují) popřípadě jim vrhnout cestu až ke vchodu a až pak se myslí na zbytek obyvatele. Dále i malým počtem techniky a lidí, která na příval prostě nestačí hold musí se šetřit na nic nejsou peníze.

+1/−23
25.1.2017 12:25

J20a76n 15P34a12v36e68l 8663162728586

Jestli se snažíte o nejhloupější příspěvek dne, máte smůlu. Konkurence je velká

+22/0
25.1.2017 12:37
Foto

D75a54v68i85d 62K44o85p62a95l 5503512464679

Fajn rozhovor.

Znám osobně dva řidiče silniční údržby, a oba dva říkávají to samé. A to, že mezi řidiči je málo ohleduplnosti a mnohdy přeceňují své schopnosti. To, že mi přistane půl metrová hromada sněhu při pluhování před vjezdem je nutné zlo, co takasi můžou dělat??? S tou solí to je ošemetné, když se nebude solit, sníh bude obzvláště ve městech hned uježděný a inert se vmáčkne do uježděné vrstvy, a navíc 2/3 řidičů si není na sněhu jistých a přibylo by nehod apod., říkat nevyjíždějte je zbytečné, stejně vyjedou. Od té doby co bydlím v podhorské oblasti tak jsem si na jízdu na sněhu natolik zvykl, že vždy když přijedu do města kde metr od krajnice díky soli není po sněhu ani památky, říkám si, proč jen ti řidiči na diskuzích prudí. Přírodě, větru, sněhu a dešti neporučíte. Trocha té pokory přátelé!?.

+30/−1
25.1.2017 12:21

J91o24s87e26f 19C82h41a27l32u21p32n27ý 3269341614134

Omlouvám se za minus, byl to preklep...

+5/−2
25.1.2017 14:08

L47u78k11a27s 51N21a23v88a31r57a 9107400458398

Zajímavá práce. Kdyby to šlo, rad bych zkoušel různé profese

0/0
25.1.2017 12:12

V88á68c39l47a41v 87P47c51h57á32l41e40k 8526432451672

Dobrý článek (y) Cestářům díky za nedoceněnou práci:-)

+21/0
25.1.2017 12:03

P46e20t34r 59J58a70r50o29š 2254801105987

Ridici casto moc nezmuzou. Proplesknouit potrebuje hlavne ten dispecink.

- Naridit sypani soli v hustem snezeni, ktere podle predpovedi jen tak neustane muze jen uplny pako. Vysledkem je hromada tekuteho snehu.

- Kdyz ve 2h rano prestane snezit a v 6h jeste neni prohrnuty hlavni tah do krajskeho mesta, asi neco spatne bude.

- Pokud si na prohrnuti silnice II. tridy nenajde nikdo cas za celych 24h hodin, asi je neco spatne.

+1/−23
25.1.2017 11:41

J94i61ř81í 10B81r92a31d63a 5875788915725

Tak propleskávajte, předávejte své rozumy, ať to na těch silnicích vypadá. Chytrolíni jako vy by měli své bohaté zkušenosti a znalosti využít v praxi, ne v diskuzi na iDnesu. :-P

+6/0
25.1.2017 14:52

P65e95t31r 77J85a20r68o79š 2534631215897

Hele chytroline. Ja se tu aspon nevozim po tech ridicich, protoze oni jsou ti posledni, kteri neco muzou. Ale kdyz proste nejsopu lid, neni technika, pripadne jsou spatnew postupy, tak to proste fungovat nemuze. A ze to nefunguje, o tom svedci proste ty priklady ktere jsem uvedl. Protoze narozdil o nekterych mistnich neco pamatuji, vim a muzu porovnavat, jak to fungovalo v minulosti. Nebulo to take idealni, ale z meho pohledu leckde mnohem lepsi. To je proste fakt.

A jednim duvodu je prave ta sul. Drive se to prohrnulo jednou a zaroven posypalo. Problem vyresen.

Dneska se to prohrne a posoli. Z cehoz vznikne ze zbytku tekuta brecka, ktera se musi odhrnout znovu. Cili 2x vice prace.

To v pripade ze nesnezi. V pripade ze snezi samozrejme nefunguje ani jeden z postupu a lze maximnalne prohrnovat. Nicmene i v tomto pripade se u nas soli. Kdo tvrdi ze je to normalni a spravne, ten by se mel nechat vysetrit. Predstava, ze jedina spravna cesta je, dostat se co nejrychleji na asfalt, je jednim z nejvetsich omylu doby.

0/0
25.1.2017 15:16

R15a85d80e28k 27K19l31o60u86d48a 2563959499405

V něčem máte pravdu ale v něčem ne. Je pravda že se všichni chtějí dostat na čistý asfalt. Dříve se ale používala lepší sůl. V době výběrových řízení se musí nakoupit i sůl kterou vyloženě nechceme. Kolikrát někdo výběrové řízení opakovaně napadne, čímž se dodávka zdrží, začne zima a nám se sůl naváží až v polovině zimy. A tak je to se vším

0/0
25.1.2017 18:31

A58n58t21o80n79í66n 27B60ů92z62e48k 3719434158220

Jenže pokud se silnice neprosolí až na asfalt tak tam, kde je trošku větší provoz, se vyjezdí v uježděném sněhu koleje (většinou pouze tři) a díky tomu vznikají dosti nebezpečné situace.

0/0
26.1.2017 12:49

M30i54c41h50a91l 94P94r22i13b46y77l 9565405857265

všechno zasolíme, prosolíme, vybetonujeme, prostě my si tu planetu upravíme, aby konečně k něčemu vypadala :-)

+4/0
25.1.2017 11:29

M49i35l38o54s60l19a67v 72K82n53o71p 9534916273783

Někdy mám podle proslovů vedoucích správ silnic pocit, že se předhánějí, kdo vysype na silnici více soli. Nebo že se v sypání soli plní nějaký pětiletý plán.

0/0
25.1.2017 15:07

P54e75t25r 48J66a93r24o55š 2574451635457

Protoze system je nastaven tak, ze musi spotrebovat co nejvic, protoze pokud ne, priste dostanou o to mene.

0/0
25.1.2017 15:39

R18a44d12e20k 86K74l75o22u23d43a 2873539129615

Nene

0/0
25.1.2017 18:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.