Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak v Praze u Branického mostu strhl vedení, provoz byl omezený

Osobní vlak z Berouna strhl v neděli odpoledne v Praze poblíž Branického mostu trakční vedení, které následně poškodilo protijedoucí vlak. Železniční provoz v obou směrech byl omezen až do večera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a74r38t78i82n 92H94a53n81z69a18l 8538459439425

Ještě že to má SŽDC takhle v cajku :-)

0/−3
1.1.2017 19:59

R56o59b41e34r76t 95P58r61a41ž74á33k 4268566955510

Když dokážete předvídat prasknutí součástí vrchní stavby, SŽDC vás bude platit zlatem. Ale protože to nedokážete, pindáte na diskusích o věcech, kterým nerozumíte.

+1/0
1.1.2017 22:34

P61a64v34e70l 85N92o78c31a26r 6389249646295

Co s tím má společného SŽDC?

Předpokládám že jste nějaký tu... od ČD

0/−1
1.1.2017 23:01

L40u31d72ě66k 86N30ě39m96e83c 5955631882284

Technická otázka. Jak se něco takového může stát? Neptám se ve smyslu "kdo za to může", ale jak je to technicky možné.

0/0
1.1.2017 18:54

M22a95r14t59i76n 47Č56e39j18k52a 1281731560494

Tak byl mráz. Někde to může povolit, prověsit se to. Stačí o trochu a vlak to v té rychlosti strhne. Nehorší bylo před 2 lety, když při -2C pršelo a na drátech se dělala silná námraza. To po celé republice nejezdily elektrické mašiny, nýbrž ty dráty hořely.

+1/0
1.1.2017 19:13

J76i38ř24í 94K61o40c38u31r19e11k 6655384365658

Je to drát, je namáhaný ohybem a tahem, bylo pod nulou a kovy mají tu nectnost že za mrazu křehnou. Trolejový drát se taky časem zbrousí a zmenší se jeho profil, může se objevit únavový lom ...

+2/0
1.1.2017 19:30

M54i76c67h70a80l 66M79a81l26ý 5662614759173

Technicky to možné je tím, že veškeré technické zařízení na této trati je z totáče a zcela přežilé, včetně trolejí někdy ze 70. let. Troleje jsou taková lanová skládačka napjatá do tahu a jak lana, tak upevňovací a spojovací materiál jsou celou dobu vystaveny vlivu venkovního prostředí a je jasné, že podléhají zubu času...

+2/0
1.1.2017 20:15

L88u31d77ě54k 91N39ě80m61e67c 5685101112574

Víte, vy nikdo nepopisujete fyzikální podstatu tohoto problému. Jakž takž dokážu pochopit, že byla trolej prověšena námrazou a že ji sběrač prudce nadzvedl a tím "rozvlnil" a zespoda ji nabral tak, že to bylo pro pevnost troleje přes únosnou míru. Já pro to nemám jiné vysvětlení. Ale čekal jsem, že tady bude někdo, kdo mi to trochu líp vysvětlí.

+1/0
1.1.2017 20:35

R88o90b86e13r92t 47P21r89a84ž41á84k 4568926895680

Zkusím to. Ty troleje visí na keramických izolátorech. Ty zkrátka čas od času prasknou. Pak trolej visí, někdy i do profilu.

+2/0
1.1.2017 22:32

L93u22d57ě43k 85N33ě49m98e40c 5555731972544

To jste zkusil dobře. To dává smysl.

+2/0
1.1.2017 22:39
Foto

P13a85v17e66l 69P32o77k87o94r22n72ý 2236634260142

Koukám a před oknem mám vysoké napětí a každý vodič má na sloupu 2 izolátory. Nevím, zda je to kvůli tomu, že když jeden praskne, že to udrží ten druhý, ale proč tedy na železnici tam nedají 2 izolátory, když "čas od času" praskají?

0/0
2.1.2017 8:32

R89o92b96e98r49t 22P67r55a21ž66á25k 4348496915550

Není to kvůli trvanlivosti. Je to dané normou (výška napětí ).

0/0
2.1.2017 15:24

K56a29r48e66l 85N97o34v27o86t69n21y 2791985989840

Ten strojvedouci mel fakt kliku...

0/0
1.1.2017 17:57

P29e31t16r 44N19e46c58h73a58n42i45c40k95ý 7103536978380

Ne že bych byl hnidopich, ale když nedávno Regiojet strhl 2x za sebou trolej jedním a tím samým vlakem a k tomu se přidala porucha výhybky u Lipníka, takže většina vlaků na nejvytíženější trati jezdila s přesností jízdního řadu nákladního vlaku, tak tu nebyla ani tečka a to mi přišlo trochu horší než tohle.

+3/0
1.1.2017 16:58

M95i48l65a52n 74N96ě40m15e65c 1755190386386

Podle fotek to vypadá, že strojvedoucí toho vlaku na Prahu si může celkem gratulovat. Tak ať platí jak na Nový rok, tak po celý rok.

+8/0
1.1.2017 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.