Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové mají druhý zapisovač z Tu-154, spekulují o vztlakových klapkách

Ruské pátrací týmy vytáhly druhou černou skříňku ze stroje Tu-154, který se o víkendu zřítil do Černého moře. Záznamník by měl obsahovat údaje z kabiny letadla. Tragédii mohla způsobit porucha vztlakových klapek. Informují o tom ruské deníky s odkazem na zdroje blízké vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F63r61a81n51t80i55š33e34k 52P12á85p30a22y 2542729417917

Otázka znie, koľko "kontrabandu" členovia posádky a pasažieri viezli na kšefty so sebou.

0/0
29.12.2016 15:16

R97a58d69a62n 33K57u82b17a81n65t 1393640229860

Keller řekl, že ten průběh (jemu známé informace) neodpovídá závadě vztlakových klapek.

0/0
28.12.2016 16:57

P37e88t82r 76M39i30c35h75a95l 2110294111412

Doufal jsem, že ty vrtolety při aktualizaci opraví. To je fakt děs.

+4/0
28.12.2016 14:58

R26a91d83a71n 11K75u74b30a66n24t 1803400139980

Není to ruský extra název pro dron? Jinak věrtaljot překládat takto je fakt běs.

0/0
28.12.2016 16:48

K44a98r88e92l 68L40a24n57g40r 2382777420218

Tady ten "dron" máte v plné parádě. http://airwar.ru/enc/ah/ka50.html

0/0
28.12.2016 16:58

P65e32t61r 68M43i31c25h65a25l 2960934371872

Nemyslím, dron je tam uvedený extra. To asi fakt bude přeložený věrtaljot. :-)

+1/0
28.12.2016 19:37
Foto

P47e66t70r 73B12e45r36a31n 3897751160173

Vzhledem k tomu, že piloti neměli čas zahlásit jakýkoliv problém, že jsou trosky poměrně daleko od sebe a některá těla roztrhaná, vypadá to na výbuch na palubě.

Vzhledem k tomu, že je to celé v šetření ruské armády, a že na palubě byli v Rusku posvátní Alexandrovci, je dost možné, že se pravdu nikdy nedozvíme...

Začínají se totiž šířit zprávy, které moc věrohodně nevypadají, třeba to video, které někdo natočil. Viděl ho někdo? Viděl jsem záznam z průmyslové kamery, která ve tmě v dílce zaznamenala krátký výbuch... Fotím letadla už dost dlouho, a vím, že v naprosté tmě daleko od břehu nafilmujete leda velký kulový....a proč by to někdo v 5 ráno dělal u letadla, který tam ani nemělo být?

+7/0
28.12.2016 14:52

V68l60a54d93o 67K64o18r96m15e55n47d19i 1865430298129

Po dvoch dňoch sa záhadne objavil aj svedok, ktorý tvrdil, že videl ako malo lietadlo problém so stúpaním a opísal aj ďalšie detaily, len mi nie je úplne jasné ako to mohol všetko vidieť o 5,40 Moskovského času, keď tam ešte bola úplná tma.

+3/0
28.12.2016 14:58

P94e64t79r 92M57i86c66h36a41l 2160884751552

Při problému v malé výšce není na volání čas. Piloti musí to letadlo v prvé řadě řídit.

0/0
28.12.2016 14:59
Foto

V54l60a82s59t97a 95C64o51u10f69a33l 7387689659285

To je trochu jinak. Už při výcviku se učí mluvit do rádia a přitom zvládat postupy pro řešení krizových situací. Tato schopnost je základním předpokladem pro to, aby uchazeč prošel přes testy. v ÚLZ je na to přímo stroj. Říká se mu kombajn.

+3/0
28.12.2016 15:07

J63i35n48d86ř70i73c21h 51T79ů77m68a 1814932287618

Tady se trochu mýlíte. Stará pilotní zásada je pořadí priorit - letět, navigovat, komunikovat.

+2/0
28.12.2016 15:15
Foto

P60e74t42r 51B59e94r64a59n 3887461630593

Myslím, že se mýlíte vy. Byli to vojenští piloti, kteří prošli drilem výcviku a měli určitě návyky řešit situace jak píše pan Coufal.

+2/−1
28.12.2016 15:20

J94i94n56d63ř87i31c47h 71T15ů67m12a 1144812437188

Tím výcvikem prochází každý dopravní pilot. Většinou jsou zkušenější než vojenští dopravní piloti protože prostě lítají mnohem častěji. Také musí každý rok své dovednosti opakovaně dokazovat, což v armádě ne vždy bývá realita.

Ta poučka má své hluboké opodstatnění. Navigace i komunikace je k ničemu, když neletíte. A ze země vám mohou pomoci maximálně s tou navigací, Řešit krizovou situaci prostě musíte sám. První úkol je prostě udržet letadlo ve vzduchu, až pak je čas na ostatní. Když nezvládnete toto, je vše ostatní nepodstatné.

+5/0
28.12.2016 15:43

P13e80t38r 24T70y33č47k18a 6575952279152

R^

0/0
28.12.2016 17:22
Foto

V32l98a75s59t50a 16C23o26u56f32a24l 7807599559555

Všechno dohromady. Letadlo se nedá zastavit, vyřešit jedno a pak začít s druhým. Proto 90 procent uchazečů vypadává od testů.

+1/0
28.12.2016 15:28

J55i92n72d37ř68i26c85h 60T77ů59m32a 1924362567858

Ne, to opravdu nemáte pravdu. Všechno dohromady dělat nelze. Každá vteřina je drahá. Postupy při závadách jsou normalizovány (výrobcem letadel i leteckými společnostmi) a komunikace je opravdu ve všech případech až někde na konci seznamu (checklistu).

+2/0
28.12.2016 15:50

J97a66n 69U25l24r72i39c17h 8608973686261

Pusťte si komunikaci v kabině a s věži když přistával s airbusem na hudsonu bez motoru. Ztráta výkonu obou motoru ve výšce pod 1000 m. Kapitán zhodnotil situaci převzal letadlo a jako první kontaktoval vez ze ma problémy. Pak uz se s věži moc nebavil a soustředil se více na pilotaz.

+1/0
28.12.2016 17:10

P61e79t66r 57T63y24č76k91a 6245832689572

Jenomže on to letadlo měl pořád pod kontrolou. Nedostal se do situace kdy by měl problém s řízením. To znamená, že převzal řízení, navigovat nemusel, protože byl nad místem které znal a ve dne a pak komunikoval s věží ohledně přistání.

0/0
28.12.2016 17:29

J88a46n 47U97l98r28i22c85h 8688693336561

Netvrdim ze to byla stejna situace, ale ztráta obou motoru v teto výšce taky neni úplně banální a kontrolu nad letadlem neztratil proto ze správně reagoval na ztrátu tahu. Kdyby přitáhl, tak to dopadlo úplně jinak. To je ale úplně mimo téma. To co chci říct je to ze informovat vez je i v zajmu pilota a jeho připadne záchrany, takže si podle me ten čas najde. Uvidíme s čím přijdou vyšetřovatele, zatím jen spekulujeme.

0/0
28.12.2016 17:45

P20e44t40r 82T26y85č21k39a 6105982349802

Ano, převzal řízení, samozřejmě správně potlačil řízení aby neztratil rychlost a pak komunikoval s věží ohledně přistání, protože se chtěl vrátit na letiště. Ale letadlo prostě měl pod kontrolou. Nebyla tam při řízení letadla krizová situace kdy by se mu letadlo vymklo při řízení kontrole.

0/0
28.12.2016 17:48

J20i12n67d78ř59i64c71h 24T97ů22m35a 1774342417188

Kapitán musel jako první uvést letoun do klouzání, stabilizovat rychlost atd. Také se musí rozhodnout co bude dělat. Teprve pak může komunikovat. Říci letišti: "Mám problém" je k ničemu. Pokud postupoval jinak, byla to chyba.

Na záznamu komunikace pochopitelně nevidíte, co dělal před tím, než začal vysílat.

+3/0
28.12.2016 17:51
Foto

J42i84r81i 56B90i55l19i46n28a 5838930747

Letadlo pilotuje jen jeden clovek. Ten druhy muze komunikovat. Alespon rict "Mayday". Je to kapku podezrele.

0/−2
28.12.2016 16:55

P38e72t39r 57T89y22č65k86a 6965592439352

U letadla v problémech musí spolupracovat všichni co jsou v pilotní kabině.

0/0
28.12.2016 17:31

J14i97n19d58ř97i18c61h 57T84ů76m77a 1534272517428

Nemáte bohužel vůbec představu o pilotáži dopravních letadel. V krizové situaci řídí letoun "pilot letící". Druhý řeší tzv. "check list" tedy předepsaný postup pro danou závadu. Např. při požáru motoru sníží výkon, vypne přívod paliva, spustí hasicí zařízení, vypne elektrické okruhy atd. atd. Těch kroků je cca dvacet a pak přejde na druhý checklist pro let s jedním motorem. Každý krok přitom musí zkontrolovat a odsouhlasit pilot letící (aby nedošlo např. k záměně motorů). Teprve až je toto vše hotovo je na řadě komunikace, kdy ohlásí stav nouze a vyžádá si navedení na nejbližší vhodné letiště. Pak, pokud je čas, začne kapitán řešit kabinu. Informuje stewardy, nařídí provedení nouzových postupů v kabině a promluví k cestujícícm. Zároveň si oba piloti musí připravit přistání na letišti, najít dokumentaci, nastavit přístroje, frekvence atd. Je to honička a na zbytečné akce čas není. Mimochodem, říci "Mayday" je k ničemu. Musíte říci, kdo volá, co se stalo, v jaké jste poloze, výšce a situaci, co požadujete, co zamýšlíte. I toto volání má předepsanou formu a zabere drahocenný čas.

+6/−1
28.12.2016 17:44

P35e11t64r 48T93y65č88k42a 6515682639452

Opět palec. R^R^

0/0
28.12.2016 17:50
Foto

J65i67r54i 20B82i50l55i52n92a 5458590487

To je vsechno hezke, ale treba Sully dokazal bezpecne pristat na vode a zaroven komunikovat s La Guardia.

First Officer zvladnul zbytek. Nezlobte se, ale na tom vysetrovani cosi smrdi.

Mimochodem - jsem sportovni pilot ktery si postavil vlastni letadlo.

+1/0
28.12.2016 21:56

J20i32n45d89ř60i93c84h 39T48ů79m40a 1844422217498

Už to, že komunikoval a pilotoval bylo špatně. U dopravních letadel komunikuje zásadně pilot neletící. Má to své důvody.

Jinak souhlas, že v tomto případě něco smrdí. Příliš se předem snaží vyloučit nejpravděpodobnější příčinu a místo ní nabízejí celkem nesmyslné teorie.

+2/0
28.12.2016 22:49
Foto

J69i24r64i 67B89i43l72i95n89a 5398650947

Souhlasim pane Tuma. R^

Postavil jsem si RANS 6-ES (taildragger)

0/0
29.12.2016 0:49

J13i71n97d48ř88i50c25h 38T71ů30m98a 1804562827348

Znám, taky jsem o něm kdysi uvažoval. Tak jsem měl Kondora, ale brzy přestal stačit počet sedadel.:-)

0/0
30.12.2016 10:03

J96i85n36d68ř77i71c11h 85T37ů38m77a 1694142467358

Co jste si postavil?

0/0
28.12.2016 22:58
Foto

J54i59r93i 97B81i67l49i40n50a 5448260817

RANS 6-ES COYOTE. Taildragger.

+2/0
29.12.2016 0:45

P76e49t25r 82M20i16c19h75a19l 2620704871332

Myslel jsem, že pořád platí: aviate – navigate – communicate.

+2/0
28.12.2016 15:16

P11e85t70r 20T21y80č20k91a 6455742489862

Samozřejmě že platí. Coufal je známý kecal.

0/0
28.12.2016 17:23
Foto

J58i11ř66í 57D54v85o34ř61á88k 5335459220548

Prvotní je řízení . Komunikace až druhotná . To by odborník měl znát .

+1/0
28.12.2016 15:27
Foto

V66l62a94s70t25a 90C87o16u73f79a80l 7787309399625

Řízení letadla je rutina. Mnoho pilotů skončí na tom, že neumí mluvit do rádia. To se těžko vysvětluje. Musí se to zažít.

0/−1
28.12.2016 15:30
Foto

V15l89a41s74t75a 95C60o15u51f27a64l 7767469359445

Příliš se soustředí na řízení.

0/−1
28.12.2016 15:31

P76e49t57r 64T54y28č25k30a 6295822599792

No TVL dnes jedeš. To jsou kydy. První se prostě řídí letedlo. Komunikace je až poslední.

+1/−1
28.12.2016 17:24
Foto

V84l30a84s78t34a 56C70o56u98f91a70l 7457589159565

Letadlo musíte řídit podvědomě. Cítit jeho pohyby na pedálech a na rukou. Dále musíte cítit zrychlení přes sedačku. Pak můžete říci, že umíte létat. Hovor do rádia je potom jednoduchý. prostě jen mluvíte a stroj ovládáte bez stresu a psychické zátěže. Srostete s ním. Pohledem na přístroje jen kontrolujete vlastní vnímání. Přitom musíte pamatovat, že přístroje nelžou.

+2/−1
28.12.2016 15:37

P52e52t60r 24T51y80č39k13a 6415302659832

Hele asi zapomínáš že oni letěli za tmy. Pak je vnímaní letadla na nic a snadno i zkušený pilot ztratí prostorovou orientaci. Oni museli letět podle přístrojů.

+1/−1
28.12.2016 17:26

P44a89v68e21l 90L25e25p75e83n66k48a 5406301745783

Vlasto Coufale, popisujete zde poměrně zevrubně všechny možné alternativy avšak Váš osobní názor na příčinu pádu mi stále uniká. Nešlo by to napravit? Ona totiž většina názorů je rozporuplná a u Vás je předpoklad, že Váš názor může být nejblíže skutečnosti.

0/0
28.12.2016 16:16

V45l84a78d21a 15D48o70l71e77z68a68l 6182986555

Ja bych rekl, ze pan Coufal nebude spekulovat. Vsichni tady vime jen to co reknou media a je tim padem vseobecne zname. Takze zatim se jako nejpravdepodobnejsi pricina jevi problem s klapkama. Ale rikat ted jekej to byl problem, co ho zpusobilo, nebo jestli to byl skutecne ten hlavni duvod havarie je brzo...

0/0
28.12.2016 16:42

V27a53l57e67r71i36e 66W39e79b78e29r42o39v72á 1852130307920

Pro ty co to zajímá tak pilot, který pilotoval těžce ovladatelné letadlo na již zmíněném videu https://www.youtube.com/watch?v=BYoIIEOFCvQ, byl podle serveru Россия 24 právě druhým pilotem havarovaného TU-154 v Soči.

A zde je video pro ty co si myslí, že ruská letadla jsou křápy, je z nouzového přistání TU-154 na Sibiři, to letadlo doslova přistálo mezi stromy.

https://www.youtube.com/watch?v=Zj2qN0dscB4

+2/0
28.12.2016 14:44

V75l12a92d28a 61D18o59l45e72z27a90l 6522326175

Nejde o to jestli jsou Ruska letadla krapy nebo ne, krapem se muze stat i zcela spolehlivej stroj v rukou zaostaly letecky spolecnosti z JV asie. Tady jde spis o pristup RF k letectvi jako takovemu a tam to opravdu neni zadna hitparada. Kdo nekdy letel vnitrostatni let v RF tak vi... ;-)

+1/0
28.12.2016 15:00

J26i30n66d23ř89i71c58h 48T21ů15m14a 1104912727198

Máte pravdu. Je to o obecné technické vyspělosti určité společnosti. Pamatuji si, jak naši technici omdlévali, když při montážích v Rusku viděli, jak tam přesně zabrušované písty (na tisíciny milimetru) naráželi Rusové do vodících válců kladivem. Dodnes si pamatuji průpovídku, kterou si odsud přinesli: "Molotók vsjo srovňájet". Sám jsem si za studentských let přivydělával překladem manuálu na ruskou lokomotivu a nemohl jsem uvěřit, že jsou tam dřevěná ložiska. To samozřejmě nevylučuje , že specializovaná pracoviště mohou v určitém oboru vyniknout. Problém je, že v Rusku jsou tato pracoviště orientována téměř výhradně na zbrojní výrobu.

0/0
28.12.2016 21:21

V97l85a73d47o 74K41o96r61m98e91n49d18i 1365620488489

Pani ,ale ja si sadám do lietadla primárne preto aby ma prepravilo z jedného miesta na druhé a nie aby som s ním išiel do lesa rúbať stromy. Od toho sú stroje značky Stihl, Husquarna a iné....

+1/0
28.12.2016 15:01
Foto

P37e55t22r 26B19e16r72a22n 3577441370893

To video jen dokazuje, že měl pilot už něco za sebou a že by to nenechal jen tak beze slova najednou spadnout, kdyby měl možnost...

0/0
28.12.2016 15:08
Foto

J87i23ř60í 26D86v35o74ř41á26k 5145569750298

Po zhlédnutí videa beru všechno , co jsem psal v diskuzi zpět .Tohle vyloženě vypadá , jako balancování na pádové rychlosti . Takže asi fatální závada ovládacích prvků ( možná ocasní plochy ) . Zase spekulace , ale piloti asi dělali maximum..

0/0
28.12.2016 14:04
Foto

V67l66a30s50t62a 31C84o72u66f75a53l 7787559109915

Tak už prosím nespekulujte. Letectví se řídí exaktními přírodními zákony, nikoli spekulacemi.

+2/0
28.12.2016 14:31

J22a61n 88B39l13a16n72a 3846405334

tak nějak to pravil i pilot pan Keller, zatím jsou jen fantasmagorie

0/0
28.12.2016 14:34
Foto

J31i10ř87í 16D31v33o97ř46á96k 5505489510718

To určitě . Ale toto je diskuze ,ne letectví .A kde jinde může člověk spekulovat ? Na burzu nemám finance , ze ženskou se spekulovat nedá ,

+1/0
28.12.2016 14:39





Najdete na iDNES.cz