Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusové vylovili motor z tupolevu, černou skříňku pitvají v Moskvě

Ruské pátrací týmy našly další tři části letadla, které se v neděli zřítilo do Černého moře. Mezi nalezenými troskami je i motor. Záznamník s letovými záznamy byl převezen do specializovaného pracoviště nedaleko Moskvy, kde ho analyzují odborníci. Ruští vyšetřovatelé uvedli, že havárii natočil náhodný svědek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i93c17h24a52l 20P84l34e37š57t10i66l 2745501735

Putin se zřejmě brzy chystá do pekla. Tak poslal napřed orchestr, aby mu k příchodu zahrál, a pár věrných novinářů, aby tu slávu zaznamenali.

+3/−3
28.12.2016 9:04
Foto

J17i16r48i 41B15i69l80i24n56a 5458640467

To by me fakt zajimalo, jestli je ten vojensky pohreb povinny, nebo jestli maji pribuzni obeti na vyber.

To musi byt fakt radost, kdyz rodinny prislusnik slouzi v idiotske sovetske uniforme zlocinnymu rezimu a kdyz si ho ten rezim narokuje i po smrti.....Rv

+5/−8
28.12.2016 0:32
Foto

J93o89s14e77f 56K72o24u93b21a 8321280373511

Zaspal jsi nějak dobu 25 let, kdy onen zločinný režim skončil. Jen opravím tvou nevzdělanost. Je to Ruská federace, kapitalistický stát. :-/

+3/−3
28.12.2016 8:24
Foto

J55i22r89i 64B54i50l84i88n87a 5848520777

Vy nejspis nesledujete zpravy Kouba. Jinak byste vedel cosi o ruske agresi proti Ukrajine, vybombardovani Aleppa a dalsich zlocinech zeme vedene byvalym dustojnikem KGB.

Doporucil bych vam namisto cetby Sputniku alespon obcasne samovzdelavani.

Ten vas nedavny vyrok, podle ktereho neziji na uzemi Patagonie krestane byl ovsem roztomily. Nejspis jste si tohle jihoamericke uzemi spletl s Papuou. :-)

+2/−3
28.12.2016 8:53

J44i33n33d35ř98i95c73h 30T87ů43m67a 1954882287768

Přesněji, je to Ruská federace, militantní diktatura. :-/

+1/0
28.12.2016 10:58

R59a25d19a83n 87K20u88b59a56n90t 1593110949780

Doporučuji odkaz kdy musel TU154 30 minut manevrovat se zaseknutymi vztlakovymi kapkami.

YouTube

Jestli je to u TU154 chronické nevím, ale jeden pilot to zažil.

+1/0
27.12.2016 23:42

R56a15d15a61n 98K21u49b89a67n22t 1363530179630

Vztlak nevzniká pod křídlem ale nad křídlem.

0/0
27.12.2016 23:28

R21o54m93a74n 36V72í35c72e77n10e63c 2669552728762

Takto opravdu vypadá na chybu dětí za kniplem.

+2/0
27.12.2016 23:12

J44a48n93a 77B50e40r37k61o44v89á 6163379686573

Vůbec tomu nerozumím, ale nemohl to nechat přistát, když to nešlo zvednout, tak jak na té řece Hadson, když byl pilot tak zkušený ?

+1/0
27.12.2016 20:23

P13a34v47e11l 95V83e73t31e53š83n37í14k 7975418655757

S takhle velkým letadlem je to téměř nemožné. On "zázrak na Hudsonu" se tomu neříká jen tak.

Ale prý na řece je trochu větší šance, protože tam nejsou takové vlny jako na moři. Při takovém pokusu o přistání na moře s největší pravděpodobností zavadí křídlo o vlnu a nemají šanci.

+5/−1
27.12.2016 20:45

K32a72r41e74l 65L33a82n91g59r 2842307450658

Prectete si neco o nasich valecnych letcich a uvidite hned jaka to byla "sranda" sedat na Biskaji do vln.

+1/−1
27.12.2016 21:01

T24o80m52á28š 63C30h35r74a48s63t29n56ý 2961554101573

Odpověď je dost jasná. S pravděpodobností veliksoti toho, že zítra vyjde slunce, by skončili stejně jako let Etiopia Airlines 961

https://youtu.be/SqKdVo_IcGs?t=10s

+2/0
27.12.2016 22:12

J46i57n49d60ř55i35c33h 25T68ů46m11a 1644182467978

Nemohu si pomoci, ale stále mi připadá nejpravděpodobnější sabotáž či výbuch. Nejrůznější polooficiálně publikované teorie nedávají smysl. Viz následující:

1) ztráta vztlaku zasunutím klapek - po dvou minutách letu musely být klapky dávno zasunuty

2) ztráta orientace pilota a navedení do može - možná nad širým mořem, ale ne těsně po přeletu osvětleného pobřeží.

3) vysazení motorů - současné vysazení tří motorů je prakticky vyloučené. V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží). Navíc tento sestup by zaregistroval radar (nedošlo by k okamžité ztrátě kontaktu na radaru). V takovém případě lze také očekávat vyslání "Myday" či nastavení nouzového kodu na odpovídači .

4) destrukce trupu za letu - k destrukcím trupu (následkem poškození a špatných oprav) dochází zpravidla ve vyšších výškách, kdy je trup namáhán rozdílem vnějšího a vnitřního tlaku. V této výšce tento faktor lze vyloučit.

5) pád do moře po ztrátě rychlosti - je možný, ale v tom případě by stroj přešel do vývrtky či spirály a v takovém případě by se při malé hloubce moře doslova zavrtal do dna. Pevnost draku by nebyla ve vzduchu překročena a rozpadl by se až při nárazu na hladinu. Radar by sestupnou tarjektorii musel zaznamenat.

6) chyba pilota - chybu lidského faktoru nelze absolutně vyloučit, ale nenapadá mne praktická možnost, jak by pilot mohl dosánout při uváděné výšce a rychlosti okamžitou destrukci draku, tak aby došlo k rozptylu trosek a okamžité ztrátě indikace na radaru.

+11/0
27.12.2016 19:54
Foto

V53l85a86s68t55a 60C78o76u44f50a46l 7837189219285

Hezké. Škoda, že musím na pivo. Mohli jsme si popovídat.

+1/−1
27.12.2016 19:57

J67i76n81d44ř23i37c79h 84T19ů88m56a 1374592277298

Jasne, pivo má přednost. Ale musí to být Plzeň. :-)

+3/0
27.12.2016 20:02

M69i66c11h65a75l 69P20l86e53š95t66i79l 2155191185

Hai, machigainaku.

0/0
28.12.2016 9:08

K50a25r13e49l 77L33a81n73g33r 2702727100768

Ad bod 3. Destrukce 3 motoru tj stredoveho muze vest ke kompletnimu ochromeni stroje.

0/0
27.12.2016 21:03

J78i98n33d28ř59i24c79h 79T81ů52m45a 1574572897388

Vysazení a destrukce jsou dvě různé věci. Muselo by dojít k výbuchu motoru a utržení kýlovky. Pokud vím, výbuch motoru dopravního letounu nebyl dosud zaznamenán. Ani destrukce lopatek na motoru by neměla okamžité fatální následky. Na to jsou konstruované.

+3/0
27.12.2016 21:57

T47o55m56á73š 74C10h48r41a33s19t48n95ý 2871914771933

Pokud a to dost teoreticky neprojdou směsnou komorou skrz obal motoru.

0/0
27.12.2016 22:14

J12i69n42d17ř54i72c48h 30T89ů38m38a 1674722677908

Ano, v ojedinělých případech mohou. Ale i potom by musely zasáhnout životně důležitou část letounu, což vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny okolí motoru je volný prostor, je krajně nepravděpodobné.

+1/0
27.12.2016 23:19

K30a42r53e36l 76L24a97n35g75r 2402677100198

Napovim vam MD10 a fuserina pri barevne luminiscencni defektoskopii vedla k roztrzeni obezneho kola. A to opravdu ochranne pancerove kruhy neudrzi. A to ze z motoru pri jeho vnitrni destrukci nic nevyleze ven jsou pohadky, realita je jina.

0/0
27.12.2016 22:17

J21i28n91d87ř14i57c42h 87T24ů82m82a 1744172367838

Problém MD10 ovšem nebyl v destrukci konstrukce, či řídících ploch. ale v tom, že došlo k přerušení hydraulických okruhů řízení. Přesto letoun "přistál" a většina lidí přežila.

Jinak, i když se něco dostane ven, jsou to malé části radiálně odletující od motoru nebo ve směru výstupu plynů. Pravděpodobnost zásahu něčeho životně důležitého je téměř nulová.

+2/0
27.12.2016 23:26

V45l71a79d67o 65K27o28r62m44e65n10d79i 1135440668759

Počkajte DC 10,alebo MD11? Tu som sa nejak stratil. Predpokladám že ste namiesto MD 10 myslel DC10...

0/0
28.12.2016 1:11

J86i71n39d18ř71i46c49h 63T24ů34m13a 1154592697608

Máte pravdu, šlo o DC10-ku.

0/0
28.12.2016 11:08

V69l86a24d88o 13K60o98r43m90e92n64d56i 1315140768399

No neviem ,ale fatálne poškodenie motora A380 od Qantasu sa podobalo už skôr k explozii ako bežnému vysadeniu. A myslím že sa tam poškodili hydr.systémy lietadla.

0/0
28.12.2016 1:23

J53i57n16d94ř12i76c27h 22T97ů31m25a 1534402247228

Ale jak vidíte, letoun bez problémů přistál. Taky je to úplně jiná kategorie motorů. Odstředivé síly i hmotnost komponentů je někde úplně jinde než u TU154.

0/0
28.12.2016 10:57

S12e73i15d39l 91P87e54t62r 1251871375474

ad ́3)

klouzavost TU 154 bude tak 1:7, neboli nikoli " desítky km" ale jen jednotky, konkrétně za ideálních podmínek z hladiny 3300 ft pouze 7 km ...

Což při rychlosti 400 km/h představuje max 2 minuty ku smrti ..:-/

0/0
27.12.2016 23:47

J25i16n89d28ř59i46c94h 58T57ů53m74a 1574912697128

"Moderní dopravní letadlo má totiž klouzavost 20:1, starší typy jako Boeing 747 někde kolem 15:1"

Správně jsem chtěl napsat desítku kilometrům. Odhaduji 10-15 km.

Dále viz má odpověď p. Roubalovi.

Rychlost pro optimální klouzavost bude také podstatně nižší než 400 km/hod.

Klouzavost pod 1:10 mají pouze vrtulová letadla (z důvodů velkého odporu vrtulí).

0/0
28.12.2016 10:02

V89o81j44t54ě13c75h 79R62o81u26b73a84l 9500973942893

"V každém případě by letoun mohl klouzavým letem pokračovat a z výšky 1 km by doklouzal desítky kilometrů daleko (nikoli 1.5 km od pobřeží)."

Zřejmý nesmysl.Chcete sdělit, že Tu-154 má vyšší klouzavost než větroň?

0/0
28.12.2016 8:44

J73i39n12d15ř18i13c65h 16T45ů65m64a 1574982567468

Ne, mělo to být "desítku kilometrů" (odhaduji mezi deseti a patnácti kilometry). Neznám klouzavost konkrétně u TU154 ale obecně mají moderní dopravní letouny velmi dobrou. Výhodou TU proti nim je velmi malý odpor motorů, nevýhodoou zase "rychlé křídlo". V případě vysazení také musíte počítat s tím, že letoun ještě chvíli stoupá , než je převeden do klouzání a nějaký kilometr uletí v této "balistické" křivce.

0/0
28.12.2016 9:43

L32u85d64ě80k 80F42u34x71a 9456520174117

Nenašly se stopy po výbušninách, nenašly se stopy po požáru. Proč jsou trosky letadla od sebe skoro tři kilometry? Podle všeho se rozlomilo až na hladině, nebo ne? To je tam tak silný proud?

+1/0
27.12.2016 19:40

M84a61r54t59i61n 63J67a82n62d67a 7954807773776

odlomil se ocas, předek se odrazil a kus ještě "letěl"

jinak, díky Fuxo za mínus, když jsem tady psal, že na Sinaji se islamisti přihlásili za pár hodin... na co fakta, že?

+2/−1
27.12.2016 21:06

F48r66a20n24t14i82š69e37k 61S63c43h24l18i73c49h67t65s 9625102121805

Chtěl bych se zeptat pana Coufala, zda-li je možné, aby TU-154 přistál s plnými nebo skoro plnými nádržemi? Kolik tak asi museli doplňovat v Adleru údajně toho paliva? Vzdálenost Moskva Soči není přece tak velká, asi 1000km.

0/0
27.12.2016 19:27
Foto

V54l90a16s12t93a 41C72o82u64f89a82l 7127139939665

Viz. tabulka na straně 41. Nominál při výšce 11000 a 0,8M při MSA. Pokud v Moskvě tankovali na plno, tak museli mít tak polovinu. Letěl jsem tam tento měsíc z Moskvy a trvá to asi 2 hodiny a 20 minut.

+1/0
27.12.2016 19:37
Foto

V60l30a48s34t40a 57C98o89u26f47a54l 7927439949115

Zde je dokument: http://planets.utsc.utoronto.ca/~pawel/prakticheskaya_aerodinamika_samoleta_tu_154m.pdf

+2/0
27.12.2016 19:39

K43a79r74e96l 93L75a14n22g20r 2502967530968

To je verze M ta ma jine motory a jiny dolet nez verze B-2

+1/0
27.12.2016 21:06
Foto

V73l59a21s15t79a 81C16o45u23f75a70l 7337549109895

V tom dokumentu je popsaný rozdíl mezi B-2 a M, tak se to dá přepočítat.

+1/0
27.12.2016 22:27

F63r48a47n38t87i62š55e13k 36S15c10h90l56i18c38h82t43s 9145122251655

Dík.

+1/0
27.12.2016 19:59
Foto

V36l48a23s61t88a 64C29o14u14f72a48l 7747249579705

Raději jsem se podíval na google maps. Podle nich je vzdálenost 1690km a letadlem je to 2h10min.

0/0
27.12.2016 19:47

P13a67v64e43l 27L56e83p98e78n89k58a 5376841925363

To by mohlo odpovídat. Letadlo hned nenabere cestovní rychlost a koridor nemusí vést přímo.

0/0
27.12.2016 19:56
Foto

V28l52a84s33t37a 98C34o75u97f97a35l 7987329429605

Nějak tak. Ono se letí kolem Donbasu, tak je trasa zakřivenější. Když jsem letěl z Prahy do Rostova, tak to bylo úplně za roh.

0/0
27.12.2016 19:58

M25a42r60e66k 79N75e48t67o96l19i51c48k43ý 6704400378

A ty titulky Vám komponuje kdo? Jedno vím jistě, černá skříňka se nepitvá! A vyznívá to vzhledem k okolnostem i dost blbě a nejapně.

+2/−1
27.12.2016 19:16

Z44d20e76n53ě95k 89S89k29ř70i77v90a66n 5454900579606

Pitvají skříňku? V kontextu události docela nevhodný výraz. Spíš "zkoumají, analyzují".

+2/−1
27.12.2016 19:11
Foto

J66i28ř74í 25C76h27o23c60h79o84l86á23č 5844603890156

jelikož se jedná o ruské letadlo tak by to asi nebylo politicky vhodné ;-) , nebo je pisálek jen ňouma a neumí řádně překládat , to samý když psali o "mastné " skvrně na moři

0/0
27.12.2016 22:38

Z67d70e90n87ě55k 87S64k35ř52i40v95a11n 5834800319166

Pitvat se jeví jako politicky vhodnější? Spíš ani tak nejde o překlad, jako o slovní zásobu.

0/0
27.12.2016 22:59

V61l90a81d25a 95D25o59l26e96z25a73l 6212136755

Trochu OT ale otázka nejlépe na pana Coufala. Nevíte náhodou jaký je maximální průtok čerpadla NP-96 z motoru RD33 z Migu 29? Marně googlim jen spotřebu...

0/0
27.12.2016 18:45
Foto

V44l20a87s85t98a 74C10o68u15f78a63l 7497729459315

Nevím. Zkusíme to najít na yandexu.

+1/0
27.12.2016 18:47
Foto

V21l76a98s62t80a 61C93o77u74f18a51l 7207739899395

75 l/min.

https://zelaz.ru/nasosy-aksialno-plunzhernye-np.html

+2/0
27.12.2016 18:52
Foto

V24l52a31s75t95a 84C23o96u81f55a15l 7917849129605

Po načtení klikněte na CHARAKTERISTIKY.

+1/0
27.12.2016 18:57
Foto

V56l52a24s94t84a 47C74o57u32f24a49l 7417229779565

Tady máte celý motor:

http://www.uecrus.com/rus/products/military_aviation/rd33/

Pozor, je to ale měrná spotřeba na kilo Newton tahu. Tam je to jako kg sekunda. To je to samé. Musíte to přepočítat na prostá kila.

+1/0
27.12.2016 19:14





Najdete na iDNES.cz