- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mohli bychom uzavřít sázku, zda to bude opravené a zaasfaltované do 7 dnů, včetně omluvy starosty MČ? Co vy na to magistráte ?
V Japonsku se jim propadla cela krizovatka vcetne prerusene kanalizace a sítí. Do tydne vsechno spravene.
V Moskve kompletne predelali celou ulici za víkend.
U nas trva jenom vyber zhotovitele pres mesic, pak se pulrok jedna na UHOSu o odvolani.
A stavitelsky lemry pracuji maximalne na jednu smenu. A o vikendu nikoliv.
Tak tento propad je zřejmě opravdu spíše důsledek eroze podloží v důsledku působení podzemní vody, ale propadání na horní hraně proseckého kopce (ulice Nad Krocínkou, úsek estakády s ulicí souběžný o něco jižněji, ulice Nad Kundratkou, Na Vyhlídce, U prosecké školy.... tam je to otázka času, kdy se tam začnou propadat silnice nebo i domy, protože to je velmi poddolované území, kde k propadům došlo již před půlstoletím a od té doby developeři a údržba kdečeho na tento problém vůbec nehledí...
To asi nebude jak v Japonsku, kde mnohem vetsi diru v krizovatce, opravili za 7 dni :)
Ten problém s podložím je daleko větší než v Japonsku
Jo, i tohle je dusledek Kaslovy privatizace vodaren...
Muzete vysvetlit jak to souvisi? Jakoze kdyby byly vodarny nadale statni tak, ze by jednou za 10 let preventivne vymenily vsechna potrubi a znovu vyzdily stoky? Osobne se domnivam, ze pece o sit by byla zhruba stejna jako ted.
Oprava má, ale jeden fajn důsledek. U klíčovských garáží kde se sbíhá 5 komunikací konečně někoho napadlo udělat kruhový objezd když ne světelnou křižovatku.
To bylo v planu uz delsi dobu, projekt je zpracovan, ale ted se realizoval provizorne, aby usnadnil prevedeni objizdnych tras za estakadu a hlavne ulevil pretizene Prosecke.
K mapce označení je špatně je to přesně na druhé straně a v místě kde došlo k propadu v červenci.
Parkrat tu v diskusi zaznelo (i ode mne), ze silnice i estakada jsou z roku 1967. Ted jsem se dival na letecke snimky z roku 1953 (http://kontaminace.cenia.cz/) a uz tehdy v casti dnesni Vysocanske nejaka silnice vedla. Cili ten problemovy usek je jeste starsi nez samotna estakada byt silnice byla s jeji vystavbou asi znacne predelana.
O dlouhodobych problemech podlozi svedci i to,ze v roce 1965 se v nedaleke ulici Nad Krocinkou propadla silnice. To melo za nasledek zastaveni provozu trojebusu na trati z Libne do Cakovic. Provoz na ni uz nebyl nikdy obnoven (v roce 1972 doslo k zruseni provozu trolejbusu v Praze).
Propady jsou na Proseku celkem dost časté. Pamatuji propad na Liberecké v Jablonecké, Jiřetínské a na starém Proseku taky pár. Tuším, že v Bílinské nebo jedné z sousedních ulic si díky sedání na pískovci poposedl i panelák a musel se zpevňovat. Důvodem je podloží kterým je pískovec. Za prvé je zde mnoho jeskyní a labyrintů chodeb které vznikli při těžbě písku obvykle nelegální a úplně přesně se neví kde co je. Pískovec samozřejmě lépe při poruše vody, kanalizace vyplavíte než cokoliv jiného. Proto tolik propadů.
Ještě by se mohla rozbít Prosecká, jako před lety.
No vzdy na ni je taky uzavirka ale jen castecna, takze je tam obousmerny provoz. Geologicky je to ten samej svah a ten samej prusvih.
V klidu, do jednoho týdne bude vše opraveno a busy se vrátí zpět na svou trasu.