Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zhasla světla a ztichly motory, líčí šťastlivec pád letadla s fotbalisty

Kapitán bolivijského letounu, který se předminulý týden zřítil s brazilským fotbalovým týmem na palubě, podle jednoho z přeživších nevaroval cestující před havárií. Novinář cestující s týmem médiím řekl, že pasažéři nebyli ani vyzváni, aby si zapnuli bezpečnostní pásy. Při tragédii zahynulo 71 lidí, šest jich pád přežilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o38z28e30f 74B90e13n19c95e95l 1211866463770

Letieť na doraz s palivom som si nedovolil ani keď som letel sám. Pri tých naších papiernákoch je to vždy aj tak len 50 na 50, že sa to podarí v takomto prípade niekde položiť. Pritom by to bola hrubá letecká nekázeň a veľká možnosť prísť o papiere. Ako som si pozrel v tlači zverejnenú letovú trasu a zistil prevladajúce vetry v oblastiach letu, tak kapitánovi muselo byť jasné, že na 90% nedoletí. Za takehoto stavu letieť je obrovská trúfalosť, či skôr bláznovstvo. Keď už nemal zodpovednosť sám za seba, tak mal brať ohľad na pasažierov.

Zodpovedných pochytať odsúdiť a zavrieť tak, aby do konca života videli len nebo nad hlavou.

+1/0
13.12.2016 18:11

M71i10c40h85a42l 72K37r94u88p86i80č70k41a 9315578255

Cloveka, se kterym spadlo letadlo, bych stastlivcem nenazyval.

0/−1
13.12.2016 10:31

P37e53t11r 88T26y72č39k93a 6365182539912

Štěstí v neštěstí.

0/0
13.12.2016 12:42

B35l30a79ž44e45j 26M34o84t73y70č93k78a 8527427385420

pilot se zachoval správně a zbytečně nestrašil cestující před smrtí.

0/−3
13.12.2016 9:30

I93v30o 70J87a47n80á82č42e44k 8883383971692

To je ale moudro teda. Asi netušíte, že kdyby se na to mohli lidi včas připravit, tak jich mohlo přežít více.

+2/0
13.12.2016 14:15

D46a58v34i29d 44M69a68l17i45n35a 1250963720503

"Kdo šetří, má za tři!" :-(

0/0
13.12.2016 8:46
Foto

V65o58j32t46ě82c44h 96P98a16v46l65í53k 5534461464108

Vše závisí na tom, které proměnné zafixujeme, a které necháme volné. Tedy například zda budeme uvažovat pouze tento let, nebo všechny lety. Jestli budeme brát v potaz pouze lety, kde letecká společnost pravidelně nedodržuje přepisy, nebo všechny lety, jestli budeme považovat přiřazení sedadel za náhodné, nebo předem dané. Má odpověď je správná v případě, že uvažujeme jen tento let, ale veškeré ostatní proměnné považujeme za náhodné. Paní Stočesová si vybrala jiný přístup, který není ani horší, ani lepší.

0/0
13.12.2016 8:39

P56e86t36r 24C36u22ř69í59n 1173724691351

ta letecká společnost usilovala o zeefektivnění využívání pohonných hmot a progresivní zaměstnaneckou firemní kulturu s cílem maximalizace zisku na masívní investice do dalšího rozvoje firmy. Vskutku dynamická a progresivní společnost.

+3/0
13.12.2016 7:58

M58i94r55o90s74l39a27v 82S21t52a55s62t72n47y 7514873636901

Na živu.

+2/0
13.12.2016 7:49

J25a31r70m45i77l38a 70M57a23r52e88š72o38v19á 1734708500216

Taky mě to udeřilo do očí.

0/0
13.12.2016 12:02

L89u74d77ě24k 29S62m87e14t40a72n50a 1885692811958

Vždy jsem si myslel, že s letadlem se dá přistát i bez paliva. Je to tak?

0/−1
13.12.2016 7:35

P26e56t48r64a 22H26a27n30á26k25o73v93á 6480230454887

To ale musíte doplachtit někam, kde se dá přistát. Takovým místem nejsou zalesněné kopce.

+2/−1
13.12.2016 7:45

F12r95a40n96t88a 22N11u11d17l56i73s 5965973168347

A má takové dopravní letadlo, i bez běžících motorů, dostatek vztlaku na doplachtění?

0/0
13.12.2016 8:26

G82a17b76r21i62e34l 16P37i94n72t54é61r 3977545680499

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Let_Air_Canada_143

0/0
13.12.2016 8:36

P89e94t82r 48S91e39d83l17á14k 3554465561654

Letadlo neletí, protože mu běží motor, ale protože má křídla. Křídla vytvářejí vztlak. Nespadne jako kus šutru. Větroně nemají motor vůbec a taky lítají. Dopravní letadla dokonce nemají daleko k větroňům svojí klouzavostí (vzdálenost, kterou uletí na jednotku výšky). Problém je vysoká rychlost, na které musejí přistávat a velká hmotnost (těžko se ten krám zastavuje, jak se jednou rozpohybuje). Takže tam, kde malé letadlo přistane do pole, dotankuje a odletí, se dopravák rozmázne a shoří. Ke všemu to vypadá, že to bylo v noci. Takže nejspíš neviděli kam padají.

+4/0
13.12.2016 8:43

P51e30t31r 20T90y90č85k71a 6115822639942

Pokud má dost vztlaku na let tak musí mít dostatek vztlaku i na plachtění. Pouze musí mít na plachtění dostatečnou rychlost. Takže musí měnit výšku za rychlost a výška logicky jednou dojde.

0/0
13.12.2016 12:44

P68e44t33r 43B60r13e56j47c17h83a 6122249670

Pilot / kapitán, nebo obojí v jednom byl současně spolumajitelem ...

To asi není nejlepší kombinace.

Šetřil, co to de a :revsky riskoval, zřejmě několikrát. 8-o:-(

To nemohlo vycházet donekonečna. Nechali je 10 - 15 min. kroužit a byli v haz...

+2/−1
13.12.2016 0:54

M41i53l32o69s17l16a87v 58P71r52o52c32h51a16z62k82a 7764878216288

Tak to by se dalo vyložit na obě strany, že sice šetřil co mohl, ale byl přece v tom letadle, tak by si člověk řekl, že se přece nechce zabít.

+3/0
13.12.2016 7:13

P52e33t93r 59B72r52e52j89c18h57a 6672289170

S tím souhlasím, ale jaké byly jeho myšlenky a proč opakovaně jednal takhle na hraně, nevíme.

+1/0
13.12.2016 7:30

B51l59a47ž62e12j 93M76o75t46y96č90k80a 8217197955920

pokud to vychází tak si tu hranu nikdo neuvědomuje, zkušenosti se získávají až daným problémem;-)

0/0
13.12.2016 9:27

R64u39d94o89l94f 24K17o58m71á96r63e63k 7978499232849

zrovna bych si myslel ze ti vzadu neprezili. a ejhle weise rabe

0/0
12.12.2016 22:25

M34a24r98t56i25n 29W74a93l44l52n16e36r 6125770604430

Všechno je to asi o milimetrech a štěstí. Nedávno jsem viděl v TV dokument, kde v docích vyjížděl z garáže kamion a ten byl sejmutej projíždějícím vlakem (trefil ho někde za kabinou, takže se "jakoby posunul" ve směru jízdy vlaku) Ten posunutej kamion sejmul chlapa, co tam stál No, vypadalo to, že budou mít co dělat najít všechny kosti, ale ten chlap to přežil a dokonce skoro bez zranění Říkali, že krom toho, že sílu toho vlaku nebo kamionu hodně snížila samotná srážka, tak pomohlo, že chlap se mimoděk otočil ke srážce bokem, takže náraz dostal do ramenou, kde kosti a vazivo sílu zmenšily

Ukazovali tam i ukázku, jakou asi silou to bylo a jak to poruší kostru při čelním nárazu a bočním. Prostě zajímavé.

Chci říct, že takové štěstí má ale jeden ze sta a že rozhodují milimetry a mikrosekundy, což tento přeživší zřejmě měl. A rozhodují v drobnostech,které si ani neuvědomujeme. ̈Mít třeba ten chlap v letadle hlavu o "pět stupňu otočenou jiným směrem", tak tu dneska taky nebyl

+21/0
12.12.2016 22:41

R55u95d52o27l71f 37K22o37m51á87r89e15k 7398229772959

to je jasny ze to bylo o nahode a stesti. typek mel 1:100000000 ze prezije a ukazalo se ze pravdepodobnost pracuje. nenulova pravdepodobnost

+1/−4
12.12.2016 22:46
Foto

V82o16j56t96ě19c48h 77P45a64v10l55í51k 5174801564928

Pravděpodobnost nebyla 1:100000000, ale zhruba 1:12.

+5/−4
12.12.2016 23:22

E45v29a 17S12t95o94č22e95s12o71v15á 1360385694643

Nikde není dáno, že musí přežít zrovna 6 lidí ze 71 (tedy 1:12). To by platilo ve slosování, kde víte, že se rozdělí 6 výher. Ale v tom letadle klidně mohli zemřít všichni.. Spíš jde o teoretickou pravděpodobnost, jaká je šance přežít pád dopravního letadla. Ale to asi spočítat neumím :-)

+5/0
12.12.2016 23:58
Foto

V31o74j20t52ě95c31h 62P33a17v27l17í62k 5714801694298

Dáno to není, ale teď zpětně už to u tohoto letu víme.

+2/−4
13.12.2016 0:08

D70a41n95i68e19l 15M75a98c87á92k 2609944476431

A i přesto není pravda to co tvrdíte..... Pravděpodobnost přeživšího při pádu dopravního letadla by se měla počítat z celkového počtu havárií a počtu lidí co přežili. Maximálně ještě s rozlišením jestli se letadlo zřítilo do vody, nebo na pevninu. To číslo nebude určitě 1:12 , ale ani ku sto milionům ;-)

+3/0
13.12.2016 7:54

O50d17s94t45r34a76n96ě37n59ý 71U82ž95i10v83a88t42e50l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
13.12.2016 8:20

K25a42r51e44l 93H41o10l54e25č98e20k 8642128707672

Onehdy se říkalo, že ti na "vocase" mívají větší šanci na přežití, ale záleží jak to spadne.

+1/0
12.12.2016 23:54

D72a75v10i66d 35H56e91l31l42e80r 6336853230156

Naopak většinou když někdo přežije tak pravděpodobně seděl vzadu. Pravděpodobně na to má vliv fakt,že skoro celé letadlo je vaše deformační zóna.

+5/0
13.12.2016 0:15





Najdete na iDNES.cz