Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun neměl před havárií s fotbalisty rezervní palivo opakovaně

Bolivijský letoun, v němž minulý týden zahynulo 71 lidí, létal bez potřebné palivové rezervy v minulých měsících opakovaně. Tvrdí to analýza televize Univision. Bolivijská letová dispečerka obvinila své nadřízené, že se před tragickým letem snažili nedostatek krýt, později ale ze země prchla. Skrývá se i majitel aerolinií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I96v82o 23Ž87i71ž83k83a 8373607361471

Za mě byli frajeři a palivo měli spočítané úplně přesně i na nějakou drobnou korekci pro přistání. Kdyby je neposlali na vyčkávací okruhy, zcela jistě by se o nich nepsalo a mohli takto létat ještě řadu let. Tuším, že největší darebáci byli dispečeři na cílovem letišti, zrušit přistání měli tomu letadlu před nimi. :-)

0/−8
9.12.2016 22:41

P64a52v11l44a 40K62v33a23p20i56l12o61v46á 7679698144877

Kdo nezažil jihoamerickou mentalitu a přístup k životu nepochopí a diví se. Já se nedivím. A popravdě, kdykoli jsem na JA kontinentě sedla do letadla na vnitrostátní let, tak jen s modlitbou. A bohužel tam jsou destinace nebo i trasy, kde se jinak nedá. Nebo třeba jo, ale bude trvat měsíc.

+1/−1
9.12.2016 21:57

I22v15o 11Ž49i39ž96k35a 8713537121471

Svého času mi přišla nejhorší Indonésie. I když už se to nyní docela spravuje, občas trefím na nějaký krám, který má prodřené a nefuknční těsnění ve dveřích. Je příšerné vydržet průvan -50st. na hlavu.

+1/0
9.12.2016 22:31

H34a55n75a 36K33r10i54v55a57n76e52k 2491835352183

Levne Aerolinky setri na vsem, jen aby mohly prodavat levne letenky; proto jejich letadla natankuji minimum kerozinu, aby byly co nejlehci, a timpadem spotrebovaly i mene paliva.

0/−3
9.12.2016 21:54

P76a93v31e75l 30N11e79d95ě25l54a 5346970344541

Ale oni nenatankovali minimum paliva. To letadlo má dolet stejný s trasou, kterou měli letět.

+1/−1
9.12.2016 22:50

H75a72n86a 60K84r87i64v79a75n38e46k 2231245552203

pisu vseobecne, jak dnes levne aerolinky setri.

0/0
9.12.2016 23:14

P68e65t27r 23T31y29č40k49a 6765812469532

Levné aerolinky rozhodně nešetří tak že létají nadoraz. V Evropě by přišli o licenci, protože se jedná o hrubé porušení bezpečnosti.

+2/0
9.12.2016 23:46

L59i60b80o97r 11Ž29ů10r81e14k 2653876980468

Naprosto ukázkový případ "Tak dlouho se chodí s ďžbánem pro vodu, až se ucho utrhne."

+5/0
9.12.2016 20:59

A52d95a28m 92R39y17c86h33l84ý 1558887179833

Těchto bananovych republikách bych neletěl letadlem ani náhodou

0/0
9.12.2016 19:23

T13o35m45á32š 19T78a47t44í14č29e93k 5390442920238

Ono to zase tak žhavý nebude. Tam se lítá naprosto běžně, asi jako v USA, a že by jim to tam padalo obden, se říct nedá.

+2/0
9.12.2016 20:35

B73l15a13n76k27a 76B77a33u21e56r47o73v59a 4301730149917

Podle analyzy spanelskojazycne televize.....snad si nekdo nemysli, ze v Bolivii se mluvi bolivijsky.;-D

+4/0
9.12.2016 18:31

B90o26h26u74s46l80a55v 19K60r12á47l76í34k 2621930239726

Mají tam jako úřední jazyky asi 34 indiánských jazyků.Třeba kečuánsky mluví v regionu celkem nějakých 14 milionů lidí, čemuž bych se jako Čech až tolik neposmíval.

+9/0
9.12.2016 19:37

B59l78a52n22k88a 17B35a11u34e75r71o14v87a 4231400249117

Vsechny televizni kanaly v Bolivii vysilaji ve spanelstine. Jenom jeden kanal hlasi ranni zpravy v quechua..

0/0
9.12.2016 23:50

B48l27a76ž48e37j 33M56o66t66y73č39k56a 8857927525600

jak mu dispečerka řekla souřadnice tak se pomodlil a prásknul stím o zem.

0/0
9.12.2016 18:27

H85e70l93e61n79a 11Z19v90o72n21í15č83k14o71v87á 4174616321241

kvalitní firma.

0/0
9.12.2016 18:00

M76a46r33e31k 54H94r54a32d42i94l 3542477822282

Nechápu. Tím, že se nedotankuje se něco ušetří?

+1/−9
9.12.2016 17:45

M53i11c52h45a62l 31C47h18a85l75u25p28a 6718620939853

Musí se přistát, při startu bude spotřeba o dost vyšší než za letu. Pak jsou určitě nějaké poplatky za využití letiště pro mezipřistání, to "zbytečné" rezervní palivo zvýší spotřebu, cesta zabere víc času atd. Takže myslím, že ušetřit se dá slušně, ale dřív nebo později se to evidentně nevyplatí.

+14/0
9.12.2016 17:51

M32a93r62e77k 74H23r62a48d48i65l 3342777752942

Já to pochopil tak, že neměli dotankováno už při odletu, na což dispečerka upozorňovala, tedy mezipřistání nebylo ani nutné. Ovšem nechápu ani mínusy u otázky, když nevím a jen se ptám 8-o:-)

+4/0
9.12.2016 18:52

M28i73c32h64a60l 69C45h70a97l10u76p68a 6608570169363

Jestli mají dolet 3000km, tak letět 3000km bez mezipřistání znamená, že nemohou mít žádnou rezervu.

K těm mínusům - ta otázka může vyznít tak, jako by to byl nesmysl a nic se tím ušetřit nedá.

+1/0
9.12.2016 19:45

M32a91r37e56k 72H59r83a14d52i39l 3482147962952

To je pravda, ale právě mě zmátlo, že dispečerka prchla, protože povolila odlet, z čehož vyplývá, že ani neměli natankováno plnou. Vzhledem k doletu a poloprázdné nádrži a nezamýšlenému mezipřistání, by to byla snad zamýšlená sebevražda. Prostě pořád tomu nerozumím, i když mínusů jsem už nasbíral potěšeně ;-)

0/0
9.12.2016 20:07

L96i68b41o89r 57Ž50ů95r17e11k 2333496600958

Ona asi právě upozorňovala na to že letový plán není kompatibilní s doletem letadla.

0/0
9.12.2016 20:55

M62a11r16e62k 14H41r22a43d42i50l 3292327672892

Pro zajímavost jsem to spočítal. Avro RJ85 potřebuje při plném obsazení asi 3413 litrů paliva na 850 km dlouhý let, z čehož vyplývá, že mu v nádrži scházelo asi 50 litrů, aby doletěl, Tedy řekněme bezpečně 100 litrů, což je váha asi jednoho pasažéra.

0/−1
9.12.2016 19:21

P27e22t30r 30T41y73č12k13a 6175372699102

Kdyby tam nebylo to druḧé letadlo v nouzi tak by asi i doletěli.

0/0
9.12.2016 21:41

J64a39r25o89s14l16a21v 63H31o12l46e75č44e71k 7832629636281

lehci letadlo ma nizsi spotrebu a asi to budou vyznamne rozdily.

+4/0
9.12.2016 17:54

P21e67t88r 60T77y93č79k12a 6185862929582

To ano. Ale tady chtěli ušetřit hlavně to mezipřistání.

0/0
9.12.2016 21:42

H92e78l92e13n75a 81Z27v52o45n22í20č13k67o25v74á 4544856681881

Ušetřili geniálně, nemají ted do čeho čerpat a čím létat.

+4/0
9.12.2016 18:01

M49i49l88a25n 11N21ě13m61e30c 1195110976346

Tady jde v první řadě o to, že neměli KAM dotankovat. Tohle letadlo prostě není stavěné na tak dlouhé trasy.

+2/−2
9.12.2016 18:23

P69a71v18e66l 81N40e94d12ě44l21a 5816970574841

?? Při mezipřistání není kam dotankovat?8-o

+3/0
9.12.2016 18:28

M92i62l29a35n 26N48ě96m53e18c 1145630906916

Vycházíme snad z toho, že mezipřistání se nekonalo, ne? Dotaz pana Hradila tedy chápu tak, že se diví, proč nenatankovali víc paliva rovnou.

+2/0
9.12.2016 18:38

P71a30v96e43l 44N24e84d43ě94l16a 5176710554731

Takže jste chtěl spíš napsat, že neměli KDE natankovat. A ne KAM. Kam natankovat měli - do nádrží.

0/0
9.12.2016 22:53

M86i14l38a17n 26N53ě35m20e97c 1115820836586

Ne, to jsem napsat nechtěl.

0/0
9.12.2016 23:12

A37l25e63x 14K13o89u47b32a 6810472764461

Tím se ušetří sakra hodně... přistát, natankovat a zase vzlétnout nějakou dobu trvá a za používání letiště se platí polatky...

Dál pak rezervní palivo je defakto mrtvá zátěž (místy ale celkem užitečná:-P), těch několik set kg navíc se taky na spotřebě projeví

0/0
9.12.2016 18:49

J83a71r51o96s55l21a62v 70H74o20l49e79č95e46k 7472669616311

ono postavit se nadrizenemu je tezke. prijdete o praci, budete za potizistu, pomluvi vas u konkurence, mozna budete muset delat neco jineho a tam bude zas jiny blbec. vasi znami a pribuzni se vam budou posmivat a budou vas mit za fluktuanta, odborare a komunistu. neco o tom vim. preju stesti odvaznym a mista bez zodpovednosti vsem poserum a tupcum.

+1/0
9.12.2016 17:41

M95i59c60h65a56l 27C41h12a14l80u17p50a 6148660609693

To asi jak kde. Pokud je dobrý důvod (třeba odmítnout provádět něco odporující zákonům a předpisům), tak bych tu práci klidně obětoval, nechápu, proč by se měli ostatní kvůli tomu posmívat. Horší je situace v regionech, kde lidi jinou práci třeba ani nezískají.

0/0
9.12.2016 17:53

B42o80h82u23s51l88a29v 23K82r27á75l82í17k 2661520809706

Kolik máte dnes zaměstnání, kde od vás nikdo nebude chtít porušování žádných předpisů? A nebude vás krátit ani na vašich právech zaměstnance?

+1/0
9.12.2016 19:41

M60i50l27a85n 27N25ě33m64e53c 1175810626346

Hoši si evidentně pořídili nevhodný typ letadla a moc si s tím nelámali hlavu. Co s tím má co dělat chudák nějaká dispečerka?

+3/−1
9.12.2016 17:28

B15o81h29u35s14l65a82v 47K78r16á39l46í81k 2391510589936

Opravdu bolivijský ministr říkal "antidatovat" místo "antedatovat"? No tak to bude podobná kvalitka jako nepodepsaní autoři tohoto článku.

+6/−1
9.12.2016 17:18

M46a38r36t78i53n 25N42e83r24m65u59t 9587967818479

Říkali to ve španělskojazyčné tv, co byste čekal

+1/0
9.12.2016 19:24

J58o22z92e63f 80B61e85n96c33e80l 1441876483450

Je ešte veľa štátov na svete kde je biznis nadovšetko.

+2/−2
9.12.2016 17:11

B84o81h16u59s69l52a36v 54K60r66á85l51í88k 2101330889806

Kdyby byl byznys nade všechno, tak by si spočítali rizika a vyvarovali se jich.

+2/0
9.12.2016 17:18

L33i90b86o33r 27Ž57ů93r22e84k 2523386550728

Oni si je spočítali velmi dobře, akurát vycházeli z toho že jsou pán Bůh. Jelikož tam nemají fungující regulace, tak o tom chudáci cestující patrně nevěděli.

0/0
9.12.2016 21:14

M80a54r44t78i79n 76K51y47p22r 2942325134604

Pravda. A pak je ještě pár států, kde je plán nade všecko. Bezpečnost je vždy až ta poslední.

0/0
9.12.2016 22:32

P77e39t71r 84N73ě43m10e20c 4950613210677

Za provedení letu odpovídá velitel letadla, ne někdo v kanclu. A to, že lítali na hranici doletu je také mírně jiný případ, než když vzlétnou a ještě během stoupání jim dojde palivo.

+3/0
9.12.2016 17:10

L33i21b46o84r 10Ž97ů98r87e85k 2403166200298

Tak jistě, ale někdo také uděluje povolení k odletu, než ho udělí tak musí mít letový plán, a letové plány se nedělají proto aby bylo koho zaměstnat vyplňováním formuláře (respektive zde asi ano, ale není to jijich účelem).

0/0
9.12.2016 21:09

L55u46k42á21š 95M63a29l65v30i26n82s22k66y 2638214723698

Normální aerolinky vyhodnocují data z letových záznamníků, takže systematické létání s nedostatečnou palivovou rezervou odhalí a následně přijmou kroky k nápravě. Tady se na to asi vybodli, možná ani ne kvůli zisku, ale kvůli jihoamerické mentalitě ... "to je v pohodě, už jsme takhle párkrát letěli, a vždycky jsme to dali"

+18/−1
9.12.2016 16:57

D57a82l66i22b53o40r 10R37o93z34s14y72p50a46l 7330613646289

Maňana ... .

0/0
9.12.2016 17:26

J96a66r97o10s97l91a12v 13H93o63l71e43č43e86k 7252259826321

z clanku vypliva, ze o tom vedeli. neco vedet je jedna vec a neco delat je vec druha.

0/0
9.12.2016 17:26

M52i17l12a15n 42L83i11n39h25a91r79t 8794586607116

Brrrr8-oZ článku doufám, že něco vyplývá - od vyňatého slova plynouti, ne že z něj vyplívá od slovesa plivati:-/

+1/0
9.12.2016 18:15

M45i24c15h70a57l 84C74h20a50l45u45p64a 6608890269573

Klidně to mohly dělat aerolinky úmyslně.

0/0
9.12.2016 17:55

V34í63t 10Č18e57r26m90á33k 1244982673752

"dokument vytvořila až po havárii a antidatovala jej." - Řekl bych, že by tam mělo být "antedatovala". "Anti" je proti, "ante" je před.

+17/−2
9.12.2016 16:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.