Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskému letounu selhal motor, pilot volal před pádem o pomoc

Pilot letadla, které se zřítilo na severu Pákistánu, hlásil věži, že má problémy s levým motorem. Aerolinky PIA však technickou závadu popírají. Při pádu letadla zahynulo všech 48 lidí na palubě včetně tří cizinců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š15í44m27a 28K80a68d55e19ř20á35v96e61k 9674641244274

Pakistán je tak malá zemička, že je tam malé p?

+1/0
8.12.2016 11:27

J32a54n 79S60t50r50a50c65h54o40t48a 6460845458112

Je to samozřejmě naprostá spekulace, ale soudil bych, že se ukáže, že byla hrubě zanedbávaná údržba. Jinak si ukvapené vyjádření šéfa aerolinek neumím vysvětlit. Závady se mohou vyskytnout, i když jsou všechny předpisy dodržovány. To by inteligentní šéf aerolinek měl vědět a nemohl by nic takového jen tak prohlásit. Naopak někdo, kdo to prohlásí, spíš bude typem člověka, který zanedbání dopustí či ho aktivně prosazuje a tutlá. Ale jak říkám, spekulace.

+2/0
8.12.2016 11:08

K53a71r74e27l 76N23o77v76o45t78n67y 2671235769830

Letadlo mohlo byt v poradku, k poruse mohlo dojit az za letu. Akorat se divim, ze porucha jednoho motoru vedla k padu celeho stroje, letadla jsou preci konstruovana tak, aby dokazala za normalnich podminek doletet aspon na nejblizsi letiste i s jednim motorem. Takze to musela byt kombinace vice faktoru, treba jeste spatne pocasi, nebo nezkusenost pilota...

+1/0
8.12.2016 11:01

J65a67n 79S37t73r89a37c38h85o64t93a 6610735498302

Pokud se dá věřit svědkům a stroj hořel, nemusí jeden motor stačit.

0/0
8.12.2016 11:04
Foto

J19i34r74i 33B52i89l91i47n47a 5148530777

Moderni letadla mohou letet bezpecne i s jedni motorem. Proto mohou letat i pres ocean. Chtelo by to vic udaju......

0/0
8.12.2016 10:54

K43a80r81e81l 36L87a70n73g80r 2652567700208

Co je to moderni letadlo? S jednim motorem se domu dokazal doplazit i Velous. A jen tak mimochodem 747 ma motory 4 a bezpecne jsou pro ni 2.

0/0
8.12.2016 11:02

I26v42o 88J62a81n61á14č37e25k 8683433921892

Jste si jistý?

0/−1
8.12.2016 11:35

K34a93r73e30l 42L33a30n22g92r 2572137810678

A cim? S tim, ze letoun musi splnovat podminku bezpecne doletet na 50% motoru?

0/0
8.12.2016 11:40

I72v12o 74J48a52n76á14č23e36k 8563133831642

No nevím, že by taková podmínka existovala, ono je to krapet jinak.

0/0
8.12.2016 11:52

P52e49t49r 28F21r48ý87d46e63k 7759101609333

U turbovrtulovych letadel je dulezite, aby se vrtule nastavila po odstaveni do praporu. Jinak by mohla vytvaret vyznamny odpor, coz mohl byt tento pripad.

+1/0
8.12.2016 11:16

K33a50r96e32l 84L84a80n24g88r 2112617750268

To je důležité u každého letadla co má stavitelnou vrtuli. Turbovrtulové stroje mají také pevné nestavitelné vrtule. ;-)

0/0
8.12.2016 16:53

A65l88e75š 97K46r70e45j76č80í 6791721743459

Hm. Jaksi mi chybí informace, o jaký typ letounu se vlastně jednalo.

0/0
8.12.2016 10:51

M63a92r30t18i35n 74C87h28a53b63a26d13a 7701272134492

udajne ATR-42

0/0
8.12.2016 10:51

A63l48e87š 52K94r81e98j69č65í 6391391243559

dik

0/0
8.12.2016 10:57

M52i69c34h57a49l 31R86e92i79t74e86r 7865963224

Hmm, sef aerolinek tvrdi ze to urcite nebyla technicka zavada nebo lidska chyba. Pro jistotu jsem si precetl original z Reuters. Zrejme chce deklarovat ze to byla vyssi moc nebo ho nekdo sestrelil. Nevim, v posledni dekade letadla padaji ze dvou duvodu - lidska chyba nebo technicka zavada (ktera vetsinou byva opet zpusobena nespravnou udrzbou).

+3/0
8.12.2016 10:38

E35r59i93k 74L53e42v37i26n40s83k32ý 8491804933605

Tady za to urcite muze pakistansky duchovni na palube, ktery driv byval popovym zpevakem. Nektere veci proste Allah nezkousne.

0/−3
8.12.2016 10:42

J51a95n 45S73y72s11e92l 4901559315955

Tak... a kolik lidí přežilo? A když vykolejí vlak nebo se roztříská autobus, kolik lidí přežije? A pak že létání je nejbezpečnější.Rv

0/−19
8.12.2016 10:37

J25o56s82e73f 10M64i97š69k72o20v71s63k85ý 9818281351388

Tohle vám namluvil kdo? Pokud jedete vlakem a nebo autobusem je prostě statisticky větší pravděpodobnost, že zahynete. Kromě velkých vlakových neštěstí je ale počet obětí jednotlivé nehody relativně malý, takže se o tom tolik nemluví/nepíše - není to pro bulvárnější media tak atraktivní.

+2/0
8.12.2016 10:51

J49a35n 98S49y92s42e37l 4771519235335

To jsem si namluvil sám a neustále se o tom utvrzuju. Radši pojedu přes půl Evropy po zemi než riskovat psychickou újmu v letadle (i když nakonec třeba nespadne). Dál hold musim letět letadlem. No...myslel jsem, že s mým názorem bude obecný nesouhlas, ale 14 mínusů a 0 plusů...? Copak tady neni někdo do se taky bojí lítat?

0/0
8.12.2016 12:24

M20a42r67t48i53n 56N26e80p43l 4664832666518

Jestli to třeba nebude tím, že váš úvodní komentář nebyl o strachu z létání (který má mnoho lidí), ale o statistice bezpečnosti dopravních prostředků.

+2/0
8.12.2016 13:51

M21a30r49t79i42n 59C91h54a75b63a51d30a 7311562324232

vite prdlacku..... v pomeru prepravenych osob a dalsich faktoru podle kterych se vypocitava bezpecnost jednotlivych dopr. prostredku je letecka stale nejbezpecnejsi doprava..... je sice pravda ze kdyz uz letadlo havaruje je tam spoustu oberi ale nez se tak strane jsou na zemi tisice dopr, nehod aut vlaku autobusu atd atd

+1/0
8.12.2016 10:55

J54a94n 58S51y73s58e40l 4511339195385

Někde jsem četl, že statisticky nejbezpečnější je vlak. Nevim jestli se to vztahovalo na Evropu nebo svět, ale viděl bych to stejně tak. Lepší jet několik hodin vlakem než použít letadlo a být jedním z těch "...sice letadlo spadne jednou za čas, ale..."

0/0
8.12.2016 12:33
Foto

D64a47v90i70d 65H67a57v37r72d91a 9576455912308

je nejbezpečnější.. na 3 miliony cestujících je jeden mrtvýR^

0/0
8.12.2016 12:03

K78a44r77e26l 27L32a10n93g66r 2872717340258

Tak co selhalo krome motoru.... Tyhle masiny jsou schopny doletet na jeden motor.

+7/0
8.12.2016 10:31

E77r61i88k 97L56e32v31i37n16s83k91ý 8841614733285

Nooo, pusta spekulace podle te neschopnosti udrzet kurz : hydraulika, ridici uhel nabehu listu vrtule? Tedy levy motor de facto na reverz?

0/0
8.12.2016 10:47

K59a30r96e59l 66L30a93n24g62r 2342157860378

Pokud motor vysadi je automaticky zapraporovana vrtule.

0/0
8.12.2016 10:57

E70r79i13k 98L40e51v78i75n82s93k10ý 8221704923715

pokud ta hydraulika a jeji rizeni funguji

ten motor ani nemusel vysadit

0/0
8.12.2016 11:27

K60a84r41e65l 57L81a43n45g89r 2222677940838

Pokud prestane fungovat hydraulika ovladani jde automaticky na prapor a mororu se snizi otacky aby nedoslo k pretoceni. Je to fixovano na tlak oleje.

0/0
8.12.2016 11:32

K46a35r72e50l 45L92a66n36g79r 2922537190938

Add pokud zde nedoslo k zapraporovani muze byt na vine eho a jeho nedostatecna kontrola. Vetsinou nejde diky bordelu co se usadi v nem.

0/0
8.12.2016 11:36
Foto

L51u75b35o95m46í95r 36J31a62n77o92t49a 5386544366435

Volal asi málo a špatně tak jako idnesáci ŠPATNĚ kopírují články a ani si je po sobě nezkontrolují ;-(:-/

+1/0
8.12.2016 10:17
Foto

M22i85l72a56n 94K38a56s31l 4580754769366

Překlad z angličtiny? Letadlo řídila PILOTKA. Redaktoři iDnes, shlédněte laskavě video natočené před startem. ;-€

0/0
8.12.2016 10:12





Najdete na iDNES.cz